eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعاے ...🥀👆👆 كفعمى در بلد الامين فرموده: اين دعاء حضرت صاحب الامر عَلَيْهِ السَّلام است كه تعليم فرمود آن را به شخصى كه محبوس بود، پس خلاص شد: اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرينَ. (عج)🌼 @zandahlm1357
اين وظيفه به عهده من گذاشته شد. روز سه شنبه ساعت يازده صبح، ايشان را ديدم و مطالب را به اطلاع ايشان رساندم. ابتدا اين مساله براي ايشان سنگين بود، ولي بعد قرار شد كه متني از طرف ما تهيه شود و ايشان آن را ببينند. متن فوق در همين روز از طرف آقاي بني صدر تهيه و به اطلاع و صلاحديد آقاي احمد صدر حاج سيد جوادي و آيت الله زنجاني تهيه شد. ساعت پنج بعد از ظهر به اطلاع ايشان رساندم. قرار شد آقاي صدر حاج سيد جوادي آن را امضاء كند صدر آن را امضا و به مهندس بازرگان داد. ولي قرار شد متن آن، تغييرات كوچكي بنمايد و به امضاي كليه وزرا برسد. متن اصلاح شده، در ظهر روز شنبه ۲۱/۷/۵۸ باطلاع نخست وزير رسيد و قرار شد هفت نفر از وزرا را من (دكتر سامي، اردلان، فروهر، دكتر اسلامي، دكتر ميناچي، صدر حاج سيد جوادي و دكتر يزدي) قبلا ببينيم و بقيه را خود مهندس بازرگان صحبت نمايد. تا چهار بعد از ظهر من كليه آقايان را ديدم و قبل از جلسه هيئت دولت در ساعت ۵/۶ در دفتر نخست وزيري بودم متاسفانه خود نخست وزير و آقاي دكتر سحابي كه مامور مذاكره با ديگر آقايان وزراء بودند، نتوانستند قبل از جلسه با افراد مورد نظر صحبت كنند. معهذا مشكلات ادامه كار و دخالتها در حدي بود كه هفده نفر به شرح زير، اين طرح را قبل از تشكيل جلسه دولت امضا كردند كه اسامي آنها عبارتند از: (۱- دكتر ايزدي ۲- دكتر اسلامي ۳- دكتر سامي ۴- دكتر حبيبي ۵- رجايي ۶- يد الله سحابي ۷- مهندس عزت الله سحابي ۸- دكتر احمدزاده ۹- مهندس كتيرايي ۱۰- اردلان ۱۱- صباغيان ۱۲- فروهر ۱۳- صدر حاج سيد جوادي ۱۴- دكتر رضا صدر ۱۵- مهندس اسپهبدي ۱۶- مهندس بني اسدي ۱۷-... ) و قرار شد خود مهندس بازرگان در جلسه امضا كند. اين اولين باري بود كه يك پيشنهاد با يك چنين اكثريتي به تصويب مي‌رسيد. كساني كه امضاء نكرده بودند (معين فر، چمران، يزدي و ميناچي) بوده، البته ميناچي صبح قبول كرد كه امضا كند و شب متاسفانه مانند هميشه، با هزار دليل و برهان از امضاء اين طرح سرباز زد. قرار گذاشته بوديم كه بلافاصله پس از تصويب، آن را از طريق راديو و تلويزيون و روزنامه‌ها اعلام كنيم و به همين دليل، نمايندگان كليه ارگانها را دعوت كرديم و ساعت ده و نيم شب كه جلسه دولت تمام شد، همه حضور داشتند. ما حتي روزنامه‌ها را آماده نگه داشته بوديم كه در همان ساعت شب، بتوانند مصوبه دولت را به صورت فوق العاده چاپ كنند. جلسه دولت تمام شد. طرح هم تصويب شد، ولي اين غلطي را كه بر روي طرح گذاشتند، عبارت از آن بود تا اطلاع امام منتشر نشود، معناي اين كار، نفي مطلب بود، چون متاسفانه مهندس بازرگان با همه خصوصيات عالي و قدرت فوق العاده در قبول شرايط سنگين زمان، فاقد جسارت كافي است و از ابتداي حكومت انقلاب، ما دچار همين مشكل بوده ايم. آن جا كه احتياج به جسارت براي يك كار بزرگ هست، او هميشه فرار مي‌كند. در بهار امسال، دو طرح انقلابي بزرگ از طرف من به دولت داده شد، يكي به عنوان ايجاد امنيت ملي و دادن احساس امنيت به معني اعم كلمه به مردم كه به كار و زندگي و توليد خود ادامه دهند و ديگر، طرح برطرف كردن «بحران بيكاري » كه با وجودي كه هر دو طرح تصويب شد، بازرگان جسارت پياده كردن آنها را نداشت. و تحت تاثير (معين فر، احمدزاده، صباغيان، اردلان و كتيرايي) بود كه شعارشان صرفه جويي بود و اين صرفه جويي، در چنين برهه از زمان كه مملكت احتياج به تزريق پول در سيستم اقتصادي توليدي و عمراني خود داشت، بزرگترين لطمه را به انقلاب زده و خواهدزد. فردا بازرگان و عده اي از افراد هيات دولت به ديدن امام رفتند و طرح را مطرح كردند. پرواضح بود كه امام آن را رد خواهد كرد. در حالي كه اگر قبلا اعلام شده بود، شانس رد كردن آن ۱۰ درصد بود. ولي در عوض ۳۶ ميليون مردم كه به دليل وضع خاص زمان فكر مي‌كنند، به جاي پياده شدن قانون اسلام، آخونديسم بر مملكت حكومت خواهد كرد، به پا مي‌خاستند و تحت رهبري امام، بازگشت بازرگان را از ايشان مي‌خواستند. امام حق داشت در صورتي كه با او مشورت كنند، اين طرح را رد كند، زيرا از ابتدا حكومت بازرگان هميشه از ضعف او و عدم قاطعيت او ناراحت بوده و بكرات آن را بيان كرده است و خيلي به او و به طبقه تحصيل كرده و روشنفكر اطمينان ندارد. به هرصورت، طرحي كه مي‌توانست انقلاب در انقلاب باشد و نااميديها را به اميد تبديل كند، مانند ساير پيشنهادات سازنده دفن شد. » https://eitaa.com/zandahlm1357
۳/۱۱/۵۷ حق دخالت زن در مقدرات اساسي مملكت زن بايد در مقدرات اساسي مملكت دخالت بكند... شما همان طوري كه تاكنون در نهضتها دخالت داشتيد و سهيم بوديد در اين نهضت و سهيم بوديد در اين پيروزي، حالا هم باز بايد سهيم باشيد؛ و هر وقت اقتضا بكند نهضت كنيد، قيام كنيد. مملكت از خود شماست ان شاءالله... شما بايد بسازيد مملكت را. (۷۱) ۱۳/۱۲/۵۷ رفع آشفتگي، تكليف همه اين اَشفتگيها بايد به دست ما و شما، به دست ملت و دولت، تنها هيچ كدام نمي توانند اين كارها را درست بكنند. ا گر خانمها خيال كر دند كه كنار بروند و مردها اين كارها را انجام بدهند و يا مردها خيال بكنند كنار بروند و خانمها اين كار را انجام بدهند، يا هر دو خيال بكنند دولت انجام بدهد، و يا هر سه خيال كنند روحانيت انجام بدهد، اين خيال، خيال صحيحي نيست براي اينكه كارها اين قدر آشفته است، گرفتاريها اين قدر زياد است كه هر شخصي در هر محلي هست، تكليفي كه دارد اين است كه آنجا را خوب بسازد. (۷۲) ۲۲/۶/۵۸ حق دخالت خانمها در سياست خانمها حق دارند در سياست دخالت بكنند؛ تكليفشان است. روحانيون هم حق دارند در سياست دخالت بكنند، تكليف آنهاست. دين اسلام يك دين سياسي است. يك ديني است كه همه چيزش سياست است، حتى عبادت. (۷۳) ۲۶/۶/۵۸ نصيحت خانمها درود بر شما بانوان معظم كه با نصيحتهاي خودتان مي‌خواهيد ما را به راه راست واداريد. (۷۴) ۲۵/۱۲/۵۹ عبرت كشورهاي اسلامي از زنان ايران اميد آن است كه جامعه زنان، از غفلت و خواب مصنوعي كه از جانب چياولگران بر آنان تحميل شده است، برخيزند و همگان دوش به دوش هم به داد بازي خوردگان برسند. و زن را به مقام والاي خود، هدايت كنند. و اميد است كه زنان ساير كشورهاي اسلامي، از تحول معجزه آسايي كه براي زنان ايران در اثر انقلاب بزرگ اسلامي حاصل شد، عبرت گرفته و بكوشند تا جامعه خود را اصلاح نمايند و كشورهاي خود را به آزادي و استقلال بر سانند. (۷۵) ۴/۲/۶۰ https://eitaa.com/zandahlm1357
سکوت و جدل 11.mp3
7.37M
11 ❣زبـان تو؛ یه نردبان بلنــده به سوی بهشت! 👌گاهی: چند دقیقه یه هم کلامیِ تو با خدا می تونه از خیلی جهنم ها،آزادت کنه. فقط... کافیه یادبگیری چجوری حرف بزنی
🕌در محضر امام روح الله (۱۹۶) 💠 کُلُّ یَوْمٍ عَاشوُرا وَ کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلا 📌 امام خمینی (ره ): «این یک عبارت آموزنده است. نه معنایش این است که هر روز کربلاست، هر روز بنشینید گریه بکنید. ببینید چه کرده، چه صحنه‌ای بوده...» 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
(جواب نامه) حاج ميرزا حسن طبيب (لسان الاطباء) فرمود: وقتي كه عازم زيارت حضرت ابي الحسن الرضا (عليه السلام) شدم آن زمان مرحوم علامه فقيد زاهد حاج ملا محمدبن محمد مهدي معروف به حاجي اشرف و حجت اشرفي (كه از مشاهير علماء بشمار آمده كه در احوالاتش در كتاب قصص العلماء گفته اند آنجناب از نصف شب تا صبح مشغول عبادت و تضرع و زاري ومناجات با حضرت باري تعالي بوده و بسر و سينه مي‌زد. وهركس او را مي‌ديده خيال مي‌كرده كه تازه از بيماري برخاسته. ) در وطن اصلي خود اشرف بود و من بجهت امر وصيت نامه خود خدمت آن بزرگوار رفتم. آنجناب تا مطلع شد كه من عازم زيارتم فرمود هنگاميكه خواستي حركت كني بمن خبر بده. از اين جهت وقتي خواستم حركت كنم نزد آنجناب مشرف شدم پس آن مرحوم پاكتي بمن داد و فرمود (لدي الورود) اين نامه را تقديم حضور امام (عليه السلام) كن و در مراجعت خود جوابش را بگير و براي من بياور. من اين تكليف وامر او را عاميانه پنداشتم كه چگونه من جواب بگيرم و لذا از آن ارادتي كه بآن جناب داشتم كاسته شد. لكن بزرگي او مرا مانع شد كه ايرادي بگيرم در هرحال از خدمتش مرخص شدم و حركت نمودم تا اينكه بآستان قدس امام هشتم (! [pagebreak] ( صفحه ۱۵۴۵) عليه السلام) مشرف گرديدم و نظر باسقاط تكليف پاكت را بضريح مطهر انداختم. چند ماه هم براي تكميل زيارت توقف نمودم و سخن آن مرحوم كه جواب نامه را بگيرم و بياور از نظرم محو شده بود، تا شبي كه صبحش عازم بر حركت بودم براي زيارت وداع مشرف شدم. و چون پس از نماز مغرب و عشاء مشغول نماز زيارت شدم شنيدم صداي قرق باش بلند شد كه زائرين از حرم بيرون روند وخدام آنحضرت حرم را تنظيف نمايند. من متحير شدم كه اول شب كه وقت در بستن نيست ولي تا من از نماز زيارت فارغ شدم ديدم در حرم مطهر كسي نمانده بغير از من پس من برخاستم كه از حرم بيرون روم ناگاه ديدم بزرگواري در نهايت عظمت و جلالت از طرف بالا سر با كمال وقار قدم مي‌زند. چون برابر من رسيد فرمود: حاج ميرزا حسن وقتي كه به اشرف رسيدي سلام مرا بحاجي اشرفي برسان و بگو: آئينه شو جمال پري طلعتان طلب جاروب زن بخانه و پس ميهمان طلب آنگاه از برابر من گذشت و غائب گرديد. من بفكر افتادم كه اين بزرگوار كه بود كه مرا باسم خواند و پيغام داد. پس برخاستم وگردش كردم در حرم مطهر او را نديدم و يكمرتبه ملتفت شدم كه اوضاع حرم بمثل اول است و مردم در حرم مطهر بعضي ايستاده وبعضي نشسته اند و مشغول زيارت و عبادتند. حال ضعفي بمن روي داد و چون بحال آمدم از هركس پرسيدم چه حادثه در حرم روي داد مردم از سئوال من تعجب كردند كه حادثه اي نبوده تو چه مي‌پرسي آنوقت فهميدم كه عالم مكاشفه اي براي من روي داده بود و عقيده‌ام بحاجي زياد شد و بر غفلت خود متأثر شدم. پس از مشهد حركت كردم تا به اشرف رسيدم و يكسره رفتم در خانه مرحوم حاجي تا پيغام حضرت رضا (عليه السلام) را باو برسانم و چون در را كوبيدم صداي حاجي بلند شد كه حاجي ميرزاحسن آمدي قبول باشد بلي. (- طرائق الحقايق: ج ۳. ) آئينه شو جمال پري طلعتان طلب جاروب زن بخانه و پس ميهمان طلب امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
۲- تعلیم و تربیت شاگرد یکی از راه‌های گسترش و نیز بقای هر مذهبی، تعلیم و تربیت شاگرد است؛ که به نظر می‌رسد سران واقفه به این امر نیز توجه داشته و شاید یکی از دلایل ماندگاری (تا قرن چهارم) و نیز خطر بیشتر آنان هم، در همین مسأله بوده است. گفته شده که مسجدی در کوفه بود که زرعة بن محمد حضرمی، امام جماعت آن بود [۱] و احتمالاً از این مسجد برای تعلیم و تعلّم فرقة واقفه استفاده می‌شده است. [۲] حسن بن محمد بن سماعه (ابن سماعه) که از فقها و شیوخ واقفه بود [۳]، شاگرد طاطری بوده و مذهبش را از او فرا گرفته بوده است. [۴] ---------- [۱]: ر. ک: نجاشی، پیشین، ص ۱۹۳؛ همچنین بیوکارا، پیشین، ص ۱۸۱. [۲]: بیوکارا، پیشین. [۳]: نجاشی، پیشین، ص ۴۰. [۴]: نجاشی، پیشین، ص ۲۵۵. ۳- جعل و تحریف احادیث و پراکندن شایعات ظاهراً برخی از محدّثان واقفی با احادیث جعلی و نیز با تفسیرهای نادرست از روایات، در جهت حمایت از فرقة واقفه تلاش‌های زیادی انجام می‌دادند. [۵] زرعة بن محمد یکی از واقفیانی بود [۶] که چنانچه خواهد آمد، با جعل و تحریف قسمتی از روایت منسوب به امام صادق (علیه السلام)، عده ای را دچار شک و تردید و یا گمراهی نموده بود. [۷] از دیگر واقفیانی که می‌توان به عنوان جاعل حدیث از آنها یاد کرد، قاسم بن اسماعیل قرشی است. علی بن رباح دربارة او خبری بدین صورت آورده که به قاسم قرشی گفته که چند حدیث از محمد بن أبی حمزه شنیده است؟ قاسم بن اسماعیل در پاسخ وی گفته است که فقط یک حدیث از وی شنیده است. ابن رباح در ادامة روایت نقل می‌کند که با وجود این گفته، وی پس از مدتی به نقل روایات زیادی از محمد بن ابی حمزه پرداخت. [۱] همچنین ابن رباح می‌گوید که از همین قاسم پرسیدم که چند روایت از حنان شنیده است؟ وی گفت: چهار یا پنج حدیث. ولی بعد از آن، احادیث فراوانی را از او نقل کرد. [۲] پراکندن شایعات، یکی دیگر از روش‌های مبارزاتی واقفیه بود، آنان در این روش، روایاتی را در مورد علت پذیرش امامت امام رضا (علیه السلام) توسط برخی از بزرگان اصحاب امام رضا (علیه السلام) مثل صفوان بن یحیی را از افرادی ناشناخته ذکر می‌کردند که این احادیث، ضعیف و ناقلان و راویانشان نیز مورد اعتماد نبودند [۳] و این گونه قصد کوبیدن سران و بزرگان شیعه و نیز اثبات عدم درستی عقاید آنها را داشتند. چنان که آنان، روایتی را از علی بن معاذ نقل کردند که وی در مورد علت پذیرش امامت امام رضا (علیه السلام) از صفوان بن یحیی پرسیده و صفوان در پاسخش گفته است که پس از نماز و دعا و استخاره به امامت امام (علیه السلام) یقین پیدا کرده است. [۴] آنان همچنین از علی بقباقه روایت کردند که وی از صفوان بن یحیی و جمعی دیگر از بزرگان شیعه پرسیده که چگونه به امامت امام رضا (علیه السلام) یقین پیدا کرده اند؟ همگی گفته اند که پذیرش امامت امام (علیه السلام) توسط آنان، برگرفته از گفتة بزنطی بوده و وی را به بزنطی که از نظر ناقل روایت، کودک و دروغگو بوده، احاله داده اند. [۱] تعارض در این دو روایت کاملاً مشهود است و در هر دو روایت قصد کوبیدن افرادی بزرگ مثل صفوان بن یحیی و در نتیجه کوبیدن طرفداران امامت امام رضا (علیه السلام) کاملاً آشکار است. چنان که در روایت اول بیان شده که صفوان، پاسخ داده که در نتیجة نماز و نیایش و استخاره به امامت امام رضا (علیه السلام) یقین حاصل کرده است و در روایت دوم بیان شده که وی و چند تن از بزرگان گفته اند که در نتیجة گفتة بزنطی به امامت امام (علیه السلام) یقین پیدا کرده اند؛ که این گونه روایات نشان دهندة تلاش زیاد واقفیان، در جهت ناحق و بی اساس جلوه دادن امام رضا (علیه السلام) و طرفدارانش بوده است. ---------- [۵]: بیوکارا، پیشین، ص ۱۸۰. [۶]: نجاشی، پیشین، ص ۱۷۶. [۷]: ر. ک: طوسی، اختیار معرفة الرجال، پیشین، ص ۷۷۴، رقم ۹۰۴. [۱]: طوسی، الغیبة، پیشین، ص ۶۹. [۲]: طوسی، الغیبة، پیشین، ص ۶۹. [۳]: ر. ک: طوسی، الغیبة، پیشین، ص ۶۳. [۴]: طوسی، الغیبة، پیشین، ص ۶۱. [۱]: طوسی، الغیبة، پیشین، ص ۶۲. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت سی و هشتم.mp3
11.53M
🎬 قسمت: سی و هشتم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357