#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بعد فرمودند يك روز آمدم ديدم اين مبل را كه آورده اند، خانواده ما آن را بيرون گذاشته اند. به ايشان گف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اين را با يك نگراني اظهار كردند و فرمودند من نگرانم كه بر اثر انقلاب و امكانات و موقعيتهايي كه هست و ميشود به يك جاهايي دست اندازي كرد
آقا مصطفي آقازاده بزرگ آقا همان سال اول ازدواجشان كه طلبه قم بودند الان هم قم هستند خانه اي اجاره كرده بودند و مستأجر بودند - الان هم مستأجرند - ما را يك روز براي ناهار دعوت كردند. ما رفتيم منزل ايشان. يك سال از ازدواج ايشان نگذشته بود، ماههاي اول ازدواج ايشان بود. ما هم يك گلدان معمولي خريديم و رفتيم كه دست خالي نرويم. من واقعاً تعجب كردم كه آيا اين خانه، خانه يك تازه داماد است؟! حالا نه خانه فرزند رهبر انقلاب و مقام اول كشور، حتّي خانه يك تازه داماد هم اين نيست. يعني يك خانه تازه داماد، بالاخره يك زرق و برقي دارد؛ تا مدتها اين زرق و برق خانه تازه داماد و خانه تازه عروس، هست. من توي خانه اينها، واقعاً همان زرق و برق معمولي يك تازه داماد و يك تازه عروس را نديدم. بسيار زندگي معمولي، دوتا فرش ماشيني، آن هم نه سه در چهار چون من دقت داشتم به اين چيزها. دور و بر خودم را نگاه ميكردم. حواسم بود و تا آنجا كه ميتوانستم، رصد ميكردم اوضاع و احوال خانه را دو تا فرش شش متري انداخته بودند، دور خانه هم موكت بود و دو سه تا پشتي ابري معمولي، نه مبلماني، نه زرق
و برقي! زندگي ساده و خوبي در آقازادههاي ايشان سراغ داريم.
با توجه به اين كه مقام معظم رهبري هم رهبرند و هم مرجع تقليد، طبعا مسائل مالي زيادي در پيرامون ايشان وجود دارد از جمله وجوهات شرعي. اگر مصاديقي را سراغ داريد كه از حساسيتهاي آقا براي حفظ بيت المال يا درست هزينه شدن وجوهات حكايت دارند، براي مردم بيان فرماييد.
اداره زندگي ايشان عمدتاً يعني آن قدر كه من اطلاع دارم كه تا حدي دقيق است بيشتر از نذوراتي است كه مردم در مورد حضرت آقا انجام ميدهند. نذورات ميآيد. براي امام هم (رضوان الله تعالي عليه) خيلي نذورات ميرفت. براي حضرت آقا هم نذورات زياد ميآيد كه نذر شخصي آقا ميكنند كه آقا، زندگي شان عمدتاً از همين نذورات اداره ميشود و از بيت المال و از دفتر استفاده نمي كنند. از وجوهات كه اصلاً هيچ استفاده نمي كنند. عمدتاً همين نذورات است.
آقازادههايي كه در دفتر هم كار ميكنند و مسئوليت دارند، حقوقي دريافت نمي كنند؟
نه، آقازادهها در دفتر مسئوليتي ندارند. فقط در نشر آثار همكاري دارند والاّ هيچ كدام از آقازادهها مسئوليتي ندارند. جايي هم مشغول نيستند. ممحّض در درس و كار طلبگي هستند. درس ميخوانند و انصافاً هم درسشان خيلي خوب است. خيلي خوب پيشرفت كرده اند. خود آقا مصطفي كه الان سطوح عاليه را در قم تدريس ميكنند. ايشان مكاسب و كفايه در قم تدريس ميكنند.
حضرت آقا هدايايي كه به ايشان داده ميشود، هم در دوره رياست جمهوري شان، هم در دوره رهبري، همه هدايا را به آستان قدس رضوي ميدهند.
من حالا دو خاطره عرض بكنم. يك بار با هواپيما در خدمتشان بوديم، مشهد مشرف ميشديم. خوب، پذيرايي هواپيماها، بالاخره در آن پروتكلي كه نوشته شده، هواپيماهاي خاص مسؤلان، پذيرايي شان مقداري مفصّل تر از هواپيماهاي معمولي است. يك مقدار ميوه هم ميگذارند. يك مختصر آجيل هم ميگذارند. يك مقدار شيريني هم ميگذارند. ما يك بار در هواپيما بوديم، براي حضرت آقا آوردند، جلوي ما هم گذاشتند - همان سينيهايي بود كه داخل سيني، اين چيزها را گذاشته بودند در خدمت يكي از دوستان دفتر هم بوديم ديديم ايشان نمي خورند. خود آقا هم خيلي كم. بعد فرمودند كه من پول اين را از خودم كنار گذاشتم، شما مصرف كنيد، نگران نباشيد. بعد از آن هم ديگر حضرت آقا فرمودند كه پذيرايي هواپيماي ما هم، مثل پذيرايي هواپيماي مسافربري باشد. نبايد هيچ چيزي اضافه باشد. الان گاهي در سفرهاي استانها در خدمتشان هستيم، پذيرايي كمتر از همان پذيرايي هواپيماي مسافربري است. هيچ چيزي بيشتر در آن نيست. از اين نظر ايشان مقيّدند.
همين چندي قبل، يكي از دوستان دفتر گفتند حضرت آقا مبلغ زيادي را دادند و فرمودند اين را جزو پولهاي دفتر قرار بدهيد. از پول شخصي خودم هست. جزو پولهاي دفتر بگذاريد. براي استفادههايي كه ما از امكانات ميكنيم، گاهي تلفني و گاهي از امكانات بيت المال كه استفاده ميكنيم
نوعاً پذيرايي آقا ديگر همه جا معروف است، يك رقم غذا، يك رقم خورش. آقازادههاي ايشان مراسم عروسي كه داشتند، ما هم دعوت بوديم در همين دفتر، چند نفري را دعوت كردند، بستگانشان و چند نفر هم همين دفتريها مراسم ايشان، هيچ كدام در تالار و مفصل نبوده است. در همين دو سه تا اتاقهاي دفتر بوده است. يادم هست يكي از همين جلسات مهماني هميشه اش همين جوري بوده، اين سه چهار تا عروسيهايي كه داشتند، ما شركت كرديم ميوه، همان ميوه فصل، آن هم دو رقم. مثلاً سيب و خيار. آن هم نه اينكه ديس بچينند بلكه توي بشقاب، يك خيار و يك دانه سيب. با يكي از دوستان دفتر بوديم.
گفت اين مجلس ختمهاي تهران، بيشتر از مجلس عروسي پسران حضرت آقا پذيرايي ميكنند. آنها باز يك شيريني، چيزي هم ميآورند. حلوا هم ميآورند. ميبرند دور ميگردانند. باز دو سه رقم ميوه ميگذارند. اينجا حلوا هم نيست، شيريني هم كه همين يك شيريني دانماركي و يك سيب، يك خيار. بيشتر هم نمي شود خورد!
هيچ وقت من نديدم سر سفره ايشان، چه جلسات عمومي، چه مهمانيهاي خصوصي، حتي دو نفر، سه نفر، من نديدم كه دو رقم خورش سر سفره ايشان باشد. شبها كه حاضري است. مهمان داشته باشند، نداشته باشند. يك شب يادم هست خدمت حضرت آقا بوديم. سفره انداخته بودند، آقاي هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضائيه هم مهمان آقا بودند. نان و پنير و سبزي، يك مختصر هم سوپ خيلي رقيق، فقط همين. برنامه شبشان يك غذاي خيلي سبك و خيلي ساده است.
خلاصه، در مهمانيهاي ايشان توفيقي پيدا كرديم، هم سفره با ايشان بوديم و سعادتي داشتيم، چه جلسات عمومي در حسينيه، يا در منزل ايشان يا جاي ديگر، يك رقم غذا، يك رقم خورش. من واقعاً تا حالا دو رقم نديد هام و ايشان مقيّدند به اين جور قضايا.
#مجموعه_مقالات_مقام_معظم_رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۸/۲/۶۱ تربيت اطفال براي اسلام اسلام براي ساختن انسان آمده است. كتاب آسماني اسلام كه آن قرآن مجيد اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به بارآوردن بچههاي مهذب
برنامه طويل المدت براي شما جوانها، براي شما خانمها، براي همه، اين است كه اگر شماها يك انسان مذهبي باشيد مقاصد اسلامي را پيش ميبريد. اگر اين خانمها بچههاي مهذب بار بياورند، بچههاي اسلامي بار بياورند، شما هم دينتان و هم دنياتان محفوظ است. اگر خداي نخواسته در دامن اينها بچه غير مهذب، بچه غير اسلامي پيدا بشود، و در كفالت شما جوانها بچههاي غير اسلامي، بچههاي غير
مهذب پيدا بشوند، و در دبستانهاي ما كه بچه هامان ميروند مهذب و مؤدب به آداب اسلامي نباشند، در دبيرستانهاي ما كه جوانهاي ما ميروند تهذيب در كار نباشد، ادب اسلامي در كار نباشد و در دانشگاه، اسلامي نباشد و از علوم اسلام و از احكام اسلام خبري نباشد، رو به زواليم. يعنى هم اسلام به باد ميرود و هم كشور. (۲۰۴)
۲/۳/۵۸
بزرگ كردن بچه، شريف ترين شغل
اين مادر كه بچه در دامن او بزرگ ميشود بزرگترين مسئوليت را دارد؛ و شريفترين شغل را دارد؛ شغل بچه داري. شريفترين شغل در عالم بزرگ كردن يك بچه است، و تحويل دادن يك انسان است به جامعه. اين همان بود كه خداي تبارك و تعالي در طول تاريخ برايش انبيا فرستاد، در طول تاريخ از آدم تا خاتم. انبيا آمدند انسان درست كنند. (۲۰۵)
۲/۳/۵۸
مادر، روح آرامش
مادري كه بچه اش گرفتاري دارد و ميخواهد نجاتش بدهد، آنقدري كه الطاف اين مادر او را آرام ميكند، مداوا آنقدر در او تأثير ندارد، اين الان احتياج به اين دارد كه روحش آرام بشود. مادر روح اين را آرامش ميدهد. (۲۰۶)
۵/۳/۸۵
تربيت علمي و ديني مادران
شما ميتوانيد بچههايي را تربيت كنيدكه حفاظت از انبيا بكنند؛ حفاظت از آمال انبيا بكنند. شما هم خود حافظ بايد باشيد و هم نگهبان درست كنيد. نگهبان، اولاد شما هستند؛ آنها را تربيت كنيد. خانههاي شما بايد خانه تربيت اولاد باشد. منزل علماست منزل شما؛ و منزل تربيت علمي، تربيت ديني، تهذيب اخلاق. توجه به سرنوشت اينها بر عهده پدران است و بر عهده مادرها. (۲۰۷)
۵/۳/۵۸
متخلق شدن به اخلاق اسلامي
خانمهاي محترم! خودتان را تهذيب كنيد؛ و كودكان خودتان را تهذ يب كنيد. كو دكان خودتان را اسلامي بار بياوريد، كه در اسلام همه چيز است. خودتان در پناه اسلام و به اخلاق اسلامي متخلق بشويد، كه همه چيز در اسلام است. آقايان محترم! خانمهاي محترمات! نداي اسلام را لبيك بگوييد. اسلام براي تأمين علف نيامده است! اسلام براي تأمين معنويات آمده است. همه اش فرياد از ماديات نباشد؛ برخلاف مسلك اسلام است. معنويات اگر تحقق پيدا كرد، ماديات معنوي ميشود و به دنبالش هست. اسلام ماديات را به تبع معنويات قبول دارد؛ ماديات را مستقلاً قبول ندارد. اساس معنويات است. يك كشور با معنوياتش كشور است. (۲۰۸)
۸/۳/۵۸
#جایگاه_زن_از_دیدگاه_امام_خمینی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#سبک_زندگی_شاد ۷ 😍شادیِ آخرت؛ معلولِ شادیِ دنیاست! اگر همینجا بتونی خودت رو به اهل بیت برسونی و با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سبک زندگی شاد 08.mp3
8.11M
#سبک_زندگی_شاد ۸
حواست باشه هر شادی و خوشی، خوب نیستا...❗️
شادی که در اثر گناه، معصیت، مخالفت با خدا، جهالت و حماقت باشه، خطرناکه و در ذات خودش غم انگیز.😔
🕌در محضر امام روح الله (۲۳۱)
💠 مدعیان صلح طلب فتنه انگیز
📌امام خمینی (ره) :
هر صدايى از هر گوشه جهان از هر حلقوم و از هر موج راديويى براى منطقه بلند شود در رأس برنامههايشان تضعيف و توهين و تحقير ايران است، و آنچه در كشور ما مى گذرد به طور معكوس در سراسر دنيا منعكس مى شود، سازمانهاى به اصطلاح «حقوق بشر» و «شوراى امنيت» و «عفو بينالملل» و ديگران همّ خود را صرف محكوم نمودن اسلام و ايران نموده اند. مدعيان صلحطلبى و انساندوستى با تمام توان سعى در افروختن آتش فتنه و جنگ در همه جا به خصوص در ايران مى نمايند.
📚صحيفه امام؛ جلد ۱۸؛ صفحه ۴۶۹
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
رد پول (رد پول) سيّد نصراللّه بن سيد حسين موسوي (سيد اجل شهيد سعيد اديب آقا سيد نصرالله موسوي آيتي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رد سائل نكند
(رد سائل نكند)
حضرت حجةالاسلام آقاي حاج ميرزا حبيب الله ملكي دام ظله از حاج سيد حسين حكاك نقل كرد:
در زماني كه حاج ميرزا موسي خان، متولي آستان قدس رضوي بود يك نفر از علماء نجف بزيارت حضرت رضا (عليه السلام) مشرف شده بود. چندي كه گذشت هزينه و مخارجش تمام شد و از اين جهت پريشان بود كه در غربت چه كند.
لذا در حرم مطهر اظهار حاجت بامام هشتم (عليه السلام) نمود كه اي آقا مرحمتي بفرما و مرا از اين پريشاني نجات بخشا و هرگاه مرا از اين بليه خلاص نفرمايي ميروم نجف و خدمت جدت آقا اميرالمؤمنين (عليه السلام) از حضرتت شكايت مينمايم خودش گفته است تا من چنين عرضكردم ديدم در آنجا كسي است كه نشناختم او كيست بمن فرمود غم مخور كه خدا وسيله ساز است. اين را گفت وگذشت و من از حرم بيرون آمدم لكن در امر خود متفكر بودم كه چه خواهد شد.
روز ديگر وقتي در منزل بودم ناگاه يكنفر آمد و خود را معرفي كرد كه من يكي از دربانان آستان قدس رضوي و از جانب آقاي متولي باشي خدمت شما رسيده ام. پس مبلغ پول قابلي بمن داد وگفت اين وجه را آقاي توليت براي شما فرستاده بعد از آن معلوم شد كه حاج ميرزا موسي خان خود نائب التوليه حضرت رضا (عليه السلام) را در خواب ديده و آن
بزرگوار باو چنين دستور داده كه فلان كس در فلان جاست و تو فلان مبلغ براي او بفرست و باو بگو كه شكايت از من خدمت جدم حضرت اميرالمؤمنين (عليه السلام) نكند. پسر من ولي عصر كه باو فرموده غم مخور كه خدإ؛ئلاًّّ وسيله ساز است.
(- كرامات رضويه. )
اي كه از دردت بغير حق كسي آگاه نيست
راه درمان را زمن بشنو كه جز آن راه نيست
بهر هر دردي توجه كن بدرگاه رضا
در جهان درمانگهي بهتر از آن درگاه نيست
.......:
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
كرامات وضوي امام حضرت رضا عليه السلام با همراهان از نيشابور بيرون آمد و به سوي مرو حركت كرد، در مسي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ختم قرآن
آن حضرت در سه روز يك بار تمام قرآن را تلاوت ميكرد، و ميفرمود: «اگر خواسته باشم كه در كمتر از سه روز، قرآن را ختم كنم ميتوانم؛ ولي هيچ آيه اي را نخواندم مگر اين كه در معني آن انديشيدم، و درباره ي اين كه آن آيه در چه موضوع و در چه وقت نازل شده فكر كردم، از اين رو هر سه روز، همه ي قرآن را تلاوت ميكنم. » [۱۴].
احتجاجات حضرت امام رضا
حكمت احكام الهي
امام علي بن موسي الرضا عليه السلام در پاسخ به پرسشهاي محمد بن سنان، چنين نوشت كه: خداي تعالي قتل نفس را به جهت آن كه اگر حلال ميگشت تباهي مردمان و نابودي و فساد تدبير آنان را موجب ميشد، حرام فرمود.
و خداي تعالي عقوق والدين را حرام فرمود؛ چرا كه در آن، ناسپاسي خداي تعالي و والدين و كفر نعمت است و ابطال شكر و كمي و انقطاع نسل. از آن روزي كه در عقوق والدين، ارج ننهادن به والدين و حق ناشناسي و قطع ارحام نهفته و نتيجه اش آن است كه والدين به سبب آن كه فرزند از احسان بدانان خودداري مينمايد، از داشتن فرزند و تربيت آن اجتناب ورزيد.
و خداوند، زنا را حرام فرموده به دليل فسادي كه در آن
[صفحه ۲۰]
است و موجب قتل نفس و از ميان رفتن نسبها ميشود و ترك تربيت كودكان و فساد ميراثها و مفاسدي ديگر از اين قبيل.
و خداوند عزوجل تهمت به زنان شوهردار را حرام فرمود؛ زيرا باعث فساد نسبها ميشود و نفي ولد و تباهي ميراثها و ترك تربيت كودكان و از ميان رفتن معروف و گناهان كبيره اي كه در آن است و
علل ديگري كه موجب فساد مردمان است.
و خداوند خوردن مال يتيم را كه از روي ظلم و به ناحق باشد، حرام فرمود به علل بسياري كه فساد در پي دارد: اول آن كه چون كسي به ناحق مال يتيم را بخورد، در واقع در قتل او شركت جسته است؛ زيرا يتيم به خود متكي و بي نياز نيست و كسي هم كه چون والدينش امورش را برعهده گيرد، موجود نيست. پس چون كسي مال او را بخورد، مانند اين است كه او را كشته است و به فقر و بي چيزي كشانده است. علاوه بر اين خداوند اين عمل را حرام كرده و برايش مجازات تعيين فرموده كه ميفرمايد: «كساني كه ميترسند كودكان ناتوانان از آنها باقي مانده، زيردست مردم شوند؛ پس بايد از خدا بترسند و سخن به اصلاح و درستي گويند و راه عدالت پويند. » و نيز ابوجعفر عليه السلام فرمود: «خداوند خوردن مال يتيم را دو عقوبت مقدر فرمود: عقوبتي در دنيا و عقوبتي ديگر در آخرت. »
پس در تحريم مال يتيم، بقاي يتيم و استقلالش مر خودش را باشد و آيندگان از آنچه بدو رسيده سالم مانند؛ از آن روي كه
[صفحه ۲۱]
خداوند عزوجل بر خوردن مال او عقوبت مقرر فرموده است، و علاوه بر اين، خوردن مال يتيم سبب ميشود كه چون او به سني رسد كه ستمي را كه بر او شده دريابد، به انتقام برخواهد خاست و كينه و عداوت و دشمني حاكم گردد و در نتيجه، به نابودي و تباهي رسند.
و خداوند، فرار از جهاد را حرام فرمود؛ زيرا به واسطه اش دين سست ميشود و پيامبر صلي الله عليه و آله
و امامان عادل عليهم السلام كوچك شمرده ميشوند و ياري آنان عليه دشمنان ترك ميگردد، ديگر اين كه دشمنان كه دعوت پيامبران و امامان به اقرار بر ربوبيت و اظهار عدل و ترك ستم و از ميان برداشتن فساد را رد نموده اند، به عقوبت نمي رسند، و نيز دشمن بر مسلمانان جري ميشود و قتل و غارت و ابطال حق خداي تعالي و فسادهاي ديگر لازم ميآيد. و خداوند متعال، تعرب بعد از هجرت را حرام فرمود؛ چه در آن، رجوع از دين و ياري نكردن انبيا و حجج الهي - عليهم افضل الصلوات - است كه اين تباهي و فساد در خود دارد و ابطال و پايمال شدن حق هر ذي حقي را، نه آن كه علت حرمت، سكونت در باديه باشد، و از اين رو، چنانچه كسي به دين رهنمايي شود و بدان معرفت يابد، بر او جايز نيست كه با اهل جهل و ناداني زندگي كند در حالي كه ترس [بي ايماني] بر او ميرود؛ زيرا او از اين خطر ايمن نيست كه معرفت و علم خويش [به دين] را ترك كند و با اهل جهل در بي ايماني بماند.
[صفحه ۲۲]
و سبب حرمت ربا، نهي خداي تعالي و فسادي است كه در اموال پديد ميآيد؛ زيرا چون انسان، درهمي را به دو درهم
بخرد، بهاي اين درهم، درهمي بيش نيست و مابقي باطل است. پس خريد و فروش ربا در هر حالي بر خريدار و فروشنده، پليد و ناپسند است. از اين رو، خداي تعالي ربا را به جهت فسادي كه از اموال پديد ميآورد بر بندگان ممنوع ساخت؛ همچنان كه ممنوع ساخته است كه اموال
شخص سفيه را تا زماني كه بهبود نيافته بدو بدهند؛ چه خوف آن ميرود كه آن را تباه كند. پس اين است علت آن كه خداوند تعالي، ربا و فروختن درهمي به دو درهم را حرام فرموده است.
و سبب تحريم ربا پس از بينه، كوچك شمردن حرام محرم است كه ارتكاب اين عمل پس از بيان، و تحريم خداوند تعالي، گناهي بزرگ باشد و اين عمل را سبب جز كوچك شمردن حرام محرم نيست و كوچك شمردن همان و دخول در كفر نيز همان.
و سبب تحريم ربا در نسيه، از ميان رفتن معروف و تلف شدن اموال و مشتاق گشتن مردم به سود و ترك قرض [الحسنه] و صنعتهاي معروف است و فساد و ظلم و تباهي اموال كه در آن است. [۱۵].
[صفحه ۲۳]
#فضايل_سيره_امام_رضا_(ع)#عالم_آل_محمد در آثار استاد علامه حسن زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انتخابات #دهه_فجر 🔻یک گفتگوی چالشی با استاد رحیم پور... ⬅️ آیا فکر میکنید نسل دهه ۵۰ همشون مجاهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چشم به راه - قسمت هفتاد و دوم 320.mp3
28.81M
🎬 قسمت: هفتاد و دوم
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🍂 نواهای ماندگار 🔸با نوای حاج صادق آهنگران اسلام اگر بیند خطر ، جان را نثارش می کنم با خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 کربلای غزه
🔸 با نوای
صادق آهنگران
در حمایت از مردم غزه
┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═┄
@zandahlm1357
🍂
🔻 #پنهان_زیر_باران 9⃣ 1⃣
سردار علی ناصری
بی سیم آب خورده و ارتباطمان با عقبه قطع شده بود. هر چه تماس می گرفتیم، فایده ای نداشت. می دانستم اکنون در عقبه غوغایی است و همه از گم شدن ما نگران و بلکه کلافه هستند و شاید این خبر را به قرارگاه خاتم و از آنجا به جاهای دیگر هم ارسال کرده باشند. شوخی که نیست؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، همراه چندین فرمانده بزرگ دیگر قرار بوده دو ساعته بروند و اکنون ده ساعت است که بازنگشته اند و هیچ خبری هم از آنان نیست.
بچه ها با بی سیم ور رفتند و سرانجام موفق شدند با قرارگاه تماس برقرار کنند. حدسم درست بود؛ در قرارگاه و جاهای دیگر، همه نگران بودند. در بازگشت هم راه را دوباره گم کردیم؛ اما هر طور بود، پیدا کردیم.
اوایل بامداد بود و ما هنوز در راه بودیم. برای آنکه محل قرارگاه را پیدا کنیم، با بی سیم گفتیم که دو سه لاستیک ماشین آتش بزنند تا ما راهمان را پیدا کنیم. نور آتش را که دیدیم، به طرفش رفتیم. حدود سه بامداد بود که دو قایق در مقر شهید بقایی پهلو گرفتند و من و على هاشمی، پس از ساعت ها اضطراب، دلهره، خون جگر خوری و سرگردانی، نفس راحتی کشیدیم.
* * * *
در نوبتهای بعد، فرمانده یگانها مثل قالیباف، زین الدین، باکری، کاظمی، غلام پور، مرتضی قربانی و ... را تا نقطه صفر مرزی، جاده خندق و حتی اتوبان بردند. یادم است مرتضی قربانی تا اتوبان رفت. خودم یک بار قالیباف را تا جاده خندق بردم و تا پنج شش متری جاده جلو رفتیم. آنها بارها با ما برای شناسایی آمدند و مواضع دشمن را از نزدیک شناسایی کردند.
🔅 پیگیر باشید
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سفارش خدا به رسولش (صلی الله علیه و آله) در سدرة المنتهی ابن صلت با سندی از حضرت علی (علیه السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گفتار جبرئیل در مورد امیرالمؤمنین (علیه السلام)
انس بن مالک و ابن عباس نقل کرده میگویند:
همراه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نشسته بودیم که ناگاه علی بن ابی طالب (علیه السلام) وارد شد و عرض کرد: سلام بر تو ای رسول خدا!
پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: سلام و رحمت و برکات خداوند از آن تو ای امیر مؤمنان.
حضرت علی (علیه السلام) عرضه داشت: آیا من شایسته این عنوان میباشم، در حالی که ای رسول خدا، هنوز شما زنده و در قید حیات هستید؟
پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: آری در حالی که من زندهام تو امیر مؤمنان هستی.
سپس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) ماجرای جبرئیل را بیان کردند و فرمودند:
یا علی! دیروز در حالی که من و جبرئیل مشغول گفتگو بودیم بر ما گذر کردی و سلام ندادی. جبرئیل گفت: چه شده است «امیر مؤمنان» را که بر ما بی سلام گذر
نمود؟ سوگند به خدا که اگر سلام میداد، بسیار شادمان و مسرور میگشتیم و پاسخش را به احترام میدادیم.
علی (علیه السلام) عرضه داشت: ای رسول خدا! شما را با صحابی خود، دحیۀ کلبی دیدم که با یکدیگر مشغول گفتگو بودید، پس حیا کردم و خوش نداشتم که کلامتان را قطع کنم.
پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند او دحیه نبود بلکه جبرئیل بود که به او گفتم: ای جبرئیل، چگونه علی (علیه السلام) را «امیر مؤمنان» نامیدی؟ و او گفت: من او را امیرمؤمنان ننامیدم بلکه خداوند او را امیر مؤمنان نامیده است. خداوند عزوجل در غزوه بدر به من وحی کرد که بر تو فرود آیم و تو را فرمان دهم که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب را امر نماید تا در میان دو لشکر اسلام و کفر به حرکت درآید و رزم آفرینی کند؛ چرا که ملائکه دوست دارند در این حالت به او بنگرند. پس این خداوند است که او را در آسمان «امیرمؤمنان» نامید.
سپس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به حضرت فرمود:
علی جان! تو امیر کسانی هستی که در آسمانها و در زمینند. تو امیر کسانی هستی که از قبل از این در دنیا
بوده اند و اکنون از دنیا رفته اند.
علی جان! تو امیر کسانی هستی که همچنان باقی هستند و زندگی میکنند.
علی جان! تو امیر کسانی هستی که پایدارند و بعد از این به دنیا میآیند و تا قیامت متولد میشوند.
هیچ امیری پیش از تو نبوده است و پس از تو نخواهد بود. روا نباشد که کسی که خداوند او را به این نام ننامیده است به نام «امیر مؤمنان» خود را نام برد. [۱]
----------
[۱]: . مائة منقبه ۵۱؛ الیقین ۲۵؛ التحصین ۵۶۹؛ الصراط المستقیم ۲/۵۴؛ بحار الانوار ۲۷/۳۰۷؛ تأویل الآیات ۱/۱۸۵؛ مدینة المعاجز ۱/۶۵؛ تفسیر کنز الدقائق ۵/۲۴۴.
#هفتمین_زیارت
#فاطمه_سادات_درچه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سخن چین هرکه بین دو تن را خراب کند، آن دو زمانی که صلح کردند، وی را هلاک کنند. غم، نیاز دو چیز اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا