eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۰- نماز و قصاص! تفسیر نماز » نماز و قصاص! نه تنها در اسلام، بلکه در همه ادیان الهی قانون قصاص مطرح است که طبق آن کیفر کسیکه گوش قطع کند آنست که گوشش بریده شود و کیفر کسی که دندان بشکند آنست که دندانش شکسته شود تا عدالت اجرا شود. یکی از موارد قصاص آنست که دست دزد باید قطع شود، ولی فقط چهار انگشت او، و کف دست باقی می‌ماند. زیرا قرآن می‌گوید: «وَ اَنَّ الْمَساجِدَ لِلَّهِ» [۱] محلّ سجده برای خداست. چون انسان هنگام سجده باید کف دست خود را بر زمین گذارد لذا در کیفر سارق باید به مسأله نماز و سجده توجه داشت و کف دست او را قطع نکرد تا حقّ عبادت حتی برای سارق هم محفوظ بماند! ---------- [۱]: ۶۶) سوره جن، آیه ۱۸. ۲۱- عبادت و ولایت تفسیر نماز » عبادت و ولایت عبادت زمانی ارزش دارد که سطحی نباشد، بلکه همراه با شناختِ رهبر آسمانی و ولایت او و همراه با خشوع و آداب مخصوص خود باشد. حضرت علی علیه السلاّم گرفتار یک عدّه نماز خوانِ خشک مقدس بود که در تاریخ بنام مارقین و خوارج معروفند. کسانی که پیشانی آنها بخاطر سجده‌های طولانی و مکرّر پینه بسته بود، امّا در برابر علی علیه السلام قیام کردند و بر او شمشیر کشیدند. در روایات می‌خوانیم که وقتی امام زمان علیه السلام ظهور کنند گروهی از مساجد علیه آن حضرت حرکت خواهند کرد. گمان نکنید آنها که برای کشتن امام حسین به کربلا آمده بودند همه تارک الصلوة بودند، بلکه نماز جماعت می‌خواندند! و خود یزید و معاویه پیشنماز بودند! آری عبادتی که همراه با جهالت باشد، کشتنِ عابدترین مردم را در محرابِ عبادت، بزرگ ترین عبادت می‌داند و با قصد قربت برای کشتن علی علیه السلام می‌رود! نه فقط نماز که سایر عبادات نیز باید همراه با معرفتِ رهبر حق و اطاعت از او باشد، لذا در روایات آمده که خداوند حج را واجب کرد تا مردم دور خانه او جمع شوند و در این مرکز اجتماع با امامان معصوم ارتباط برقرار کنند. اما امروزه میلیون‌ها نفر گرد کعبه می‌گردند، و به خاطر نداشتن رهبر آسمانی از هم گسیخته اند و با داشتن مرکز وحدت و اهرمهای اقتصادی از عدّه ای یهودی توسری می‌خورند! آری اسلام مجموعه ای است که تجزیه بردار نیست. نماز بدون پذیرفتن ولایت قبول نیست، نماز بدون پرداخت زکوة قبول نیست چنانکه انفاق بدون نماز نیز پذیرفته نیست. دستورات اسلام مثل اعضای بدن است که هیچیک جای دیگری را نمی گیرد، نه چشم کار گوش را می‌کند و نه گوش کار دست را. در اسلام نیز خواندن نماز جای زکوة را نمی گیرد، چنانکه هیچیک از این دو جای جهاد و مبارزه در راه خدا را پر نمی کنند. بلکه مجموعه اینها اسلام است. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
✍️ شبهات دانش آموزی 9️⃣7️⃣ چرا حضرت آیت الله خامنه‌ای که میگن جانشین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هست برکل جهان حکومت نمیکنه؟! امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف امام همه‌ی مردم هستش چرا رهبر فقط رهبر ایران هست چرا رهبر کل جهان نیست؟ 🔶 اول: حکومت رهبری، که جهانی نیست که همه مردم دنیا او را قبول کنند و همه دنیا که مسلمان و شیعه نیستند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را قبول داشته باشند تا برسد به رهبری. 🔷 دوم: مگر زمان امامت امام علی علیه السلام همه مردم او را قبول داشتند با اینکه مسلمان بودند؟! اگر قبولش داشتند که با او نمی‌جنگیدند. 🔶 سوم: تنها حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که جهانی است و همه مردم دنیا او را قبول می‌کنند. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/17 📎 📎 📎 📎 📎
✍️ شبهات دانش آموزی 0⃣8️⃣ چرا کشور سوییس که بی دین هستند چرا اینقدر کشور شاد و مفرحی هستند؟ میزان امید به زندگی تا نود سال هستش؟! 🔶 اول: ابتدا باید پرسید منظور از شاد و مفرح چیست؟ 🔻 آیا صرف نعمت‌های مادی دلیلی بر شاد و مفرح بودن است؟ در زندگی مشاهده می‌کنیم که افراد پولدار و مرفه زندگی شاد و مفرحی ندارند و گاها دچار مشکلات رفتاری و اخلاقی در زندگی هستند؟! 🔻لازم است که نسبت به زندگی غربی نیز با تدبر و بصیرت دقت شود تا معلوم شود که آیا در رفاه هستند؟ آیا خودشان راضی هستند؟ آیا انسانیت و همه‌ی ارزش‌های انسانی را از دست نداده و اکنون خودشان ناراضی نیستند؟ 🔻آیا آمار قتل، تجاوز، دزدی، اعتیاد، طلاق، تولد فرزندان بی‌پدر و گسترش نسل بی‌هویت، ناامیدی از زندگی، سقط جنین، خودکشی، ترورهای کور در دبیرستان‌ها ... و صدها فساد و تباهی فردی و اجتماعی دیگر که موجب بروز نگرانی‌ها و اضطراب‌های فردی و اجتماعی گردیده، در آن دیار بیشتر است و یا میان ملل مسلمان؟ آماری که خودشان ارائه می‌دهند، بسیار وحشتناک، فلاکت‌بار و دقیقاً متضاد تبلیغی است که فرافکنی و القا می‌کنند؟! 🖇 لینک ادامه مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/18 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 از دادن خدمات فیلترشکن چه استفاده‌ای می‌توان کرد؟ از فیلترشکن استفاده کنیم؟ آیا استفاده از فیلترشکن خطرناک است؟ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعریف جالب و طنز حجاب از زبان دکتر عزیزی. خیلی خوبه 😂😂 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🅾️ آیه لا اکراه فی الدین یعنی چی؟ آیا به این معنی‌ست که حجاب در اسلام آزاده؟ @zandahlm1357
١. توجه به ريشه‌ها و زير ساخت هاى حجاب اشاره از مهم ترين راه كارهاى گسترش حجاب در ميان بانوان، توجه به ريشه هاى اعتقادى و معنوى آن است. براى تشويق زنانى كه درباره حجاب كم توجه اند بايد ريشه هاى حجاب، يعنى ايمان و اعتقاد مذهبى را تقويت كنيم. امر و نهى كردن به زنان درباره حجاب، بدون توجه به ريشه هاى اعتقادى و معنوى آن، نه تنها هيچ سودى براى آنان ندارد، بلكه لجاجت و تنفر آنها را از حجاب افزايش مى دهد. ازاين رو، بايد به تقويت اين ريشه‌ها و زيرساخت‌ها توجه شود تا زنان و دختران ما با علاقه و ميل و اراده خود به سوى حجاب بروند. از بهترين مكان هايى كه مى توان در آن، زمينه پذيرش حجاب را براى زنان فراهم كرد، فضاهاى معنوى، زيارتگاه‌ها و مشاهد مشرفه است. بانوى زائر با قرار گرفتن در اين موقعيت هاى ويژه، با تلنگرى كوچك، ولى ظريف و به موقع، دچار تحولى عميقى مى شود؛ تحولى كه مانند آن در هيچ جاى ديگر رخ نمى دهد. بنابراين، منشأ حجاب را بايد در درون فرد جست وجو كرد؛ همان گونه كه ديگر اعمال دينى چنين منشأ و خاستگاهى دارند، و براى توجه دادن فرد به اداى آنها لازم است عقايد درونى او را تقويت كرد. بسيارى از افراد از چنين خاستگاه اعتقادى برخوردارند. تنها مانعى كه سر راه آنها وجود دارد، غفلت و بى توجهى آنها از اين خاستگاه است. اگر بتوانيم با ايجاد يك فضاى معنوى مناسب، زمينه استحكام مبانى اعتقادى اين افراد را فراهم كنيم، بى شك، در رفتار آنها تغيير ايجاد خواهد شد و آنها به سمت حجاب متمايل خواهند شد. در ادامه، به خاطره اى در اين باره استناد مى كنيم. https://eitaa.com/zandahlm1357
14.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| در مبعث، فقط رسالت پیامبر (ص) مشخص نشد، رسالت هرکدام از ما هم به ما ابلاغ شد! ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @zandahlm1357
جنازه حاكم ستمگر آية اللّه حاج ميرزا جواد آقاى انصارى همدانى (اعلى اللّه تعالى مقامه الشريف) نقل مى فرمود: من در يكى از خيابانهاى همدان عبور مى كردم. ديدم جنازه اى را عدّه اى بر دوش گرفته و به سوى قبرستان مى برند. ولى از جنبه ملكوتيّه او را به سمت يك تاريكى مبهم و عميقى مى بردند و روح مثالى اين مرد متوفّى در بالاى جنازه مى رفت و پيوسته مى خواست فرياد كند كه: اى خدا! مرا نجات بده. مرا اينجا نبريد! ولى بر زبانش نام خدا جارى نمى شد. آن وقت رو كرد به مردم و مى گفت: اى مردم! مرا نجات دهيد. نگذاريد مرا ببرند! ولى صدايش به گوش كسى نمى رسيد. من صاحب جنازه را شناختم. او اهل همدان بود و حاكم ستمگر و ظالمى بود. (۶۰) 📚# ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خاطره ای از مرحوم آیت الله میرزا جواد تهرانی در مورد اخلاص 👤استاد قرائتی
یا رحمت للعالمین جبریل می خواند تو را / ای منجی کل بشر بیرون بیا از این سرا تو شهریار عالمی تا چند در غار حرا / ای یوسف مصر وجود از چاه تنهایی درآ ...
شباهت علی با هارون در موضوع خلافت پس طبق آیات قرآنی حضرت هارون علیه السّلام پیغمبر و خلیفه منصوص حضرت موسی علیه السّلام جهت تنها بودن و اینکه امت او را خوار و زبون نمودند در مقابل عمل شیع سامری و شرک مسلّم گوساله پرستی مردم سکوت اختیار نمود و قیام بسیف ننمود. علی علیه السّلام هم که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم او را شبیه هارون و صاحب منزله هارونی معرفی نمود (چنانچه در لیالی ماضیه مشروحا ذکر نمودیم) [۲] اولی و احق بود که وقتی در مقابل امر واقع شده قرار گرفت و تنها ماند و دنیا طلبان و مخالفین خود را آن طرف دید مانند جناب هارون صبر و تحمل اختیار نماید. فلذا بروایات اکابر علماء خودتان که قبلا عرض شد وقتی آن حضرت را جبرا بمسجد آوردند و شمشیر برهنه بر سرش گرفتند و فشار آوردند که بیعت نماید خود را بقبر پیغمبر رسانید همان کلماتی را گفت که خداوند از قول هارون خبر می‌دهد که بموسی گفت یا بن‌ام ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی-یعنی یا رسول اللّه به بین امت مرا تنها گذارده و ضعیفم نموده و می‌خواهند مرا بکشند. از همه انبیاء بالاتر و حجت تام و تمام سیره خود خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم می‌باشد که لازم است در اطراف آن فکر نمائیم که چرا در مقابل دشمنان و بدعتهای قوم سیزده سال در مکّۀ معظّمه سکوت اختیار نمود تا جائی که شبانه از مرکز بعثت و وطن مألوف فرار اختیار نمود. جز برای آن بود که چون یاور نداشت مانند انبیاء سلف صبر و تحمل و فرار برقرار اختیار نمود که الفرار مما لا یطاق من سنن المرسلین بالاتر بگویم که در حین قدرت و توانائی هم نتوانست کما ینبغی آثار بدع قوم را بر طرف نماید. شیخ- چگونه ممکن است باور نمود که آن حضرت نتوانست بدعتها را از میان بردارد. داعی- حمیدی در جمع بین الصحیحین و امام احمد حنبل در مسند از‌ام المؤمنین عایشه نقل نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم باو فرمودند اگر این مردم قریب العهد بکفر و زمان جاهلیت نبودند و نمی ترسیدم که بقلب خود منکر آن شوند امر می‌نمودم خانه کعبه را خراب کنند و آنچه که از آن بیرون بردند داخل نموده و خانه را بزمین متصل می‌ساختم و مانند زمان حضرت ابراهیم دو در برای آن قرار می‌دادم بسمت مشرق و مغرب و بنیاد آن را بپایۀ بنای حضرت ابراهیم می‌رسانیدم. آقایان از روی انصاف دقت کنید جائی که رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم با آن مقام و مرتبه عالیۀ الهیّه که برای ریشه کن نمودن شرک و کفر و آثار آنها مبعوث گردیده از صحابه خود ملاحظه نماید (بنابر آنچه اکابر علماء خودتان نوشته اند) و بدعی که در ساختمان ابراهیمی بکار رفته نتواند عوض نماید و بصورت اصلی در آورد که مبادا مسلمانان روی عادت عهد جاهلیت انکار آن نمایند. تصدیق نمائید امیر المؤمنین علیه السّلام اولی بود بعمل نمودن بآن سیره و دستور که در مقابل قومی حسود و عنود واقع شده بود که عقب فرصت می‌گشتند تا تلافی نموده و ضربات خود را بآن حضرت بلکه باصل دین وارد آورند. چنانچه فقیه واسطی ابن مغازلی شافعی و خطیب خوارزمی در مناقب خود نقل نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بعلی علیه السّلام فرمود امت از نو کینه‌ها در دل دارند و زود است عد از من با تو خدعه نموده و آنچه در دل دارند ظاهر سازند من ترا امر می‌نمایم بصبر و تحمل تا خداوند تو را جزا و عوض خیر عنایت فرماید. ---------- [۲]: ۲) رجوع شود به ص ۲۸۵ تا ص ۳۱۵ همین کتاب پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا