eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
زن زائر صنيع الدوله در كتاب منتظم ناصري و نيز در مطلع الشمس ذكر نموده كه زني زائره از اهل كرمان نبات نام كه ۱۵ سال به درد فلج گرفتار و زمينگير شده بود و او را به زحمت بسيار به روضة رضويه آوردند و آن زن سه ماه پناهنده به آستان قدس حضرت رضا (ع) شده بود تا در شب غرة محرم ۱۲۹۸ در عالم بيهوشي امام هشتم (ص) را در لباس سبز زيارت كرد و آن بزرگوار به وي گفت برخيز كه ما تو را شفا داديم پس چون به حال آمد خود را سلامت يافت و هيچ اثري از فلج در وي نبود .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فتواي تحريم خمر در قرآن از علي بن يقطين، روايت مي‌كند: مهدي عباسي از امام ابوالحسن عليه السلام پرسيد: آيا حرمت شرب خمر در كتاب خداي تعالي ذكر شده است؟ زيرا مردم تنها مي‌دانند كه از آن نهي شده، ليكن نمي دانند كه آيا تحريم نيز شده است يا نه؟ [صفحه ۲۹] حضرت فرمود: «خمر در كتاب خداي تعالي نيز تحريم شده است. » مهدي عرض كرد: يا اباالحسن! اين حرمت در كجاي قرآن ذكر شده است؟ حضرت فرمود: در آن جا كه خداوند متعال مي‌فرمايد: «قل انما حرم ربي الفواحش ما ظهر منها و ما بطن و الاثم و البغي و بغير الحق. » [۲۴]. وقتي خداوند مي‌فرمايد: ما ظهر منها، مقصود زناي علني و پرچم‌هايي است كه فاجران براي زنان بدكار در جاهليت در بالاي خانه نصب مي كرده اند. و قول خداوند متعال كه مي‌فرمايد: و ما بطن، يعني زن پدر؛ زيرا پيش از بعثت پيامبر صلي الله عليه و آله، چون پدر وفات مي‌كرد، پسرش كه از آن زن نبود، او را به ازدواج خويش درمي آورد. پس خداي تعالي اين عمل را تحريم فرمود. و مقصود از الاثم، همان خمر است كه خداي تعالي در جاي ديگري مي‌فرمايد: «يسئلونك عن الخمر و الميسر، قل فيهما اثم كبير و منافع للناس. » [۲۵] پس، اثم در كتاب خداوند، خمر و قمار است و همان طور كه خود فرموده، گناه شان بسي [صفحه ۳۰] بزرگ تر است. » پس مهدي مرا گفت: اي علي بن يقطين! اين فتوايي هاشمي است. من نيز بدو گفتم: راست گفتي اي اميرمؤمنان! و حمد خدايي را كه اين علم را از شما اهل بيت دور نساخت! به خدا قسم، هنوز چيزي نگذشته بود كه مهدي خطاب به من گفت: راست گفتي، اي رافضي! [۲۶]. (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت هفتاد و پنجم.mp3
28.81M
🎬 قسمت: هفتاد و پنجم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂 تا شهادت در جهادیم نماهنگی زیبا و خاطره برانگیز از دوران دفاع مقدس و حال و هوای رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل با نوحه ای بسیار شنیدنی از مداح باصفای جبهه ها حاج صادق آهنگران 🔸 این پیام انصار حسین است تا شهادت در جهادیم سر به فرمان خط امامم خون شهیدان دهد پیامم می رسد بویی خوش بر مشامم از شهید حق آید مدامم تا شهادت در جهادیم... @zandahlm1357       ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄
🍂 🔻 3⃣2⃣ سردار علی ناصری در آغاز، از زحمات علی هاشمی و دیگر مسئولان قرارگاه نصرت تشکر و قدردانی کرد. حرفهایی هم درباره روند جنگ و مسائل و مشکلات پیش آمده زد و سرانجام چنین گفت: «بعضی از شما از کار چند ماهه خسته شده اید و بعضی ها هم شاید کار را ول کرده و رفته اند. من نمی توانم همه مسائل را به شما بگویم؛ اما این را به شما نوید می دهم که روزی تمام زحمت های شما ثمر خواهد داد و خستگی ها از تنتان در خواهد آمد. من شما را درک می کنم. شما روحیات حماسی دارید، روحیات ایثار دارید، دوست دارید تو خط باشید و در عملیاتها شرکت بکنید. صدای گلوله و خمپاره برای شما دلنواز است. دوست دارید روزی چند بار شلیک کنید و گلوله های دشمن کنارتان منفجر شود. گلوله ها، شما را به خدا نزدیک می کند. این حالت های شما را درک می کنم؛ اما حضورتان در این قرارگاه و در کار شناسایی هور اگر بیشتر از حضورتان در عملیاتها ثواب نداشته باشد، کمتر هم ندارد؛ با این تفاوت که شما در محیطی آرام و ساکت و به دور از هرگونه ریا کار و تلاش و مجاهده می کنید. امید داشته باشید و یأس به خودتان راه ندهید و کار را با دلگرمی به پیش ببرید.» بچه ها تکبیر گفتند و همین چند جمله خیلی در بالا رفتن روحیه ها مؤثر واقع شد و امید تازه ای در دل بچه ها رویاند. همان روز یا کمی بعد هم یکی یک رادیوی کوچک و قرآن ترجمه دار از طرف آقا محسن به بچه ها داده شد. تا مدتها آن رادیو را بچه ها «رادیو آقا محسن» می نامیدند. لوحی نیز به ما تقدیم کردند که حاوی متن جالبی بود. پیگیر باشید @zandahlm1357
واکنش ابوبکر و عمر پس از فرمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) امام صادق (علیه السلام) فرمود: چون به علی (علیه السلام) با عنوان «امیرالمؤمنین» سلام داده شد، آن دو مرد در حالی که می‌گفتند: «به خدا سوگند هرگز آنچه را پیامبر برای وی مقرر کرد، تحویلش نخواهیم داد» از آنجا بیرون رفتند. [۲] ---------- [۲]: . الیقین ۳۰۷؛ تفسیر العیاشی ۲/۲۶۸؛ البرهان ۳/۴۵۱؛ تفسیر نورالثقلین ۳/۸۰؛ بحار الانوار ۳۱/۶۲۸. احادیث مخالفین پیرامون لقب «امیرالمؤمنین» درباره اعطای لقب «امیرالمؤمنین» به حضرت علی (علیه السلام) در مصادر مخالفین روایات بسیاری در دست است تا جایی که «سید بن طاووس» کتاب «الیقین باختصاص مولانا علی بإمرة المؤمنین» را به این موضوع اختصاص داده است. گفتار علامه مجلسی پیرامون لقب «امیرالمؤمنین» «علامه مجلسی» پس از نقل ۸۴ روایت در این زمینه، می‌نویسد: هیچ منصفی در تواتر این روایات - که هم از طُرُق خاصه و هم از طُرُق عامه با اسناد فراوان و متفاوت نقل شده اند - تردید به خود راه نمی دهد، هر چند که ما به خاطر دوری از طولانی شدن، از ذکر برخی از آن‌ها خودداری کردیم، و برخی دیگر را به سبب کافی بودن آنچه ذکر شد، برای روشن شدن مقصود - و نه به خاطر اینکه تصریحی بر امامت و خلافت وی باشد - در سایر باب‌ها آورده ایم؛ زیرا اگر وی در حیات و بعد از وفات رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از جانب خدا و رسولش «امیر مؤمنان» بوده، بر مردم لازم بود، در اوامر و نواهی از وی اطاعت کنند، و این واژه [المؤمنین] به دلیل جمع و دارای الف و لام بودن، همه مؤمنان را در بر می‌گیرد، و این خود به معنای امامت کبری و زعامت عُظمی می‌باشد، بخصوص که در اکثر روایات دیگر، همراه با نصوص و قراین دیگر و آشکاری است که تصریح بر امامت وی دارند، و معنایی جز آنچه ذکر شد را برنمی تابند. بنابراین، هر که را خداوند به حق هدایت فرموده، این مسأله نزد او از روشن ترین امور است، و هر کس خداوند وی را از نور بی بهره ساخته، نوری نخواهد داشت. [۱] ---------- [۱]: . بحار الانوار ۳۷/۳۳۹. https://eitaa.com/zandahlm1357
شوق، انس، ترس انس و ترس و شوق از آثار محبت هستند، ولی این آثار برای شخص عاشق و محب فرق می‌کنند، وقتی عاشق از پس پرده‌های غیب به محبوب خود توجه می‌کند و ناتوانی خود را از رسیدن به کنه جمال او می‌یابد، در قلب او تمایل و هیجانی به سوی معشوق ایجاد می‌شود که این حالت را شوق گویند. اگر به خاطر قرب به معشوق و مشاهده حضور حاصل شده از کشف، فرحناک گشت و نگاه او منحصر در مطالعه جمال حاضر مکشوف شد، این حالت را انس گویند. اگر نگاه عاشق منحصر در صفات عزت و استغنای محبوب باشد و عاشق در دل خود احساس زوال و دوری نکند و او با این شعور دردمند شود، این درد از او را خوف نامند. پس این افعال تابع این ملاحظات می‌باشند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 27.MP3
3.47M
🔰 سلسله سخنرانی های 27 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 7️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید @zandahlm1357
جنگ صفّين اشاره هنگامى كه اميرالمؤمنين (عليه السّلام) تصميم گرفت به سوى شام حركت كند، براى بسيج مردم، روز جمعه به منبر رفت و فرمود: «... به سوى دشمنان قرآن و سنت حركت كنيد. به سوى قاتلان مهاجر و انصار حركت كنيد... به سوى كسانى حركت كنيد كه براى به دست آوردن دل هاى آن ها، به آنان مال داده مى شد تا آزار خود را از مسلمانان باز دارند». با همت گروهى از بزرگان ياران آن حضرت، و دستور اميرالمؤمنين (عليه السّلام) به فرمانروايان شهرهاى مهم خلافت خويش مبنى بر بسيج نيروها، حدود نود هزار تن گرد آمدند و در التزام وى به سوى شام روان شدند. معاويه نيز از شامات و قبرس، بالغ بر يكصد و بيست هزار نفر فراهم كرد. دو سپاه در محلى به نام صفّين در غرب رود فرات و در سرزمين شام مقابل يكديگر فرود آمدند. تلاش اميرالمؤمنين (عليه السّلام) بر اين بود تا جنگ صورت نگيرد و خون ريزى پيش نيايد. لذا بارها پيك هايى نزد معاويه فرستاد، اما آن‌ها بى نتيجه برمى گشتند. ماه هاى ذى القعده و ذى الحجه به تبادل پيك‌ها گذشت. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در ماه محرم سال ۳۷ هجرى آخرين حجّت را بر آن‌ها تمام كرد و چون شاميان بر موضع خود پافشارى كردند، با شروع ماه صفر جنگ آغاز شد. ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
✅جعل و دروغی به نام  نخستین منشور حقوق بشر کوروش به روایت خانم دکتر میترا مهر آبادی 🔹دکتر میترا مهر آبادی ایران شناس معروف به ساختگی بودن مفاهیم حقوق بشری منشور کوروش پرداخته و می نویسد : ▪️یکی از چالش هایی که بیش از نیم قرن می باشد که پیرامون منشور کوروش در گرفته است، توصیف آن به عنوان نخستین اعلامیه حقوق بشر در جهان بوده است. آن بر اساس ترجمه ایی غیر واقعی و ساختگی (با اهدافی آرمانی و دلخواه) از منشور به فارسی می باشد که همان به زبان های دیگر نیز ترجمه گردیده است. اما سابقه این ترجمه به دوران پهلوی دوم و مقارن زمانی بر می گردد که جشن های 2500 ساله شاهنشاهی در شرف برگزاری بود. یک رشته اقدامات در راستای نشان دادن ایران به عنوان کشوری با دیرینگی و شکوه پادشاهی دو هزار و پانصد سال و مهد رعایت حقوق بشر (بر مبنای ترجمه ایی ساختگی و غیر علمی از منشور کوروش و نحوه برخورد یک فاتح نظامی با ملل مغلوب) تحت حمایت های گسترده ی دولت محمد رضا پهلوی پهلوی در دست انجام بود.▪️ 📚https://b2n.ir/d01470 📚https://b2n.ir/f81298 🔹دکتر مهرآبادی در ادامه به  نقش اشرف پهلوی در مجامع بین المللی در ترجمه جعلی منشور کوروش و حقوق بشر دانستن آن اشاره می کند و ترجمه جعلی منشور که توسط خاندان پهلوی به دروغ و فریب نشر داده شد را چنین می نویسد(اسکن را مطالعه بفرمایید) : 📚https://b2n.ir/u71565 🔹دکتر مهرابادی در ادامه نشر جعلیات حقوق بشر دانستن منشور کوروش می نویسد : ▪️دقيقا از این جا به بعد بود که منشور یا استوانه ی کوروش در سطح بین الملل، به «اعلامیه ی حقوق بشر کوروش» یا «نخستین اعلام بشر جهان» مشهور گردید. حال آن که همان گونه که در ترجمه های آکادمیک آن مشاهده شد، به رغم این که منشور، حاوی برخی مفاهیم انسان دوستانه هست، اما آن، نه بی سابقه و نه هم خوان با مفاهیم «حقوق بشر» امروزی بوده است. از این رو، به کار بردن چنین تعابیری، به میزان زیادی فاصله گرفتن از داوری آکادمیک می باشد. خاصه این که این روند، سبب شد تا یک رشته ترجمه های هرچه بیشتر متفاوت با اصل منشور و دلبخواه تر از آن، در دنیا و بر بستر اینترنت پراکنده شود که تاکنون، حتی باعث کج فهمی برخی از اندیشه گران (غیر مرتبط با تاریخ) هم گشته است. از آن جمله است ترجمه هایی که با گونه ای درهم آمیختن منشور کوروش و قانون نامه ی حموربی و برخی مفاهیم کنونی حقوق بشری، از به کار بردن نام اهورمزدا در منشور، و یا آزاد گذاشتن صریح کوروش، مردم را در انتخاب دین و مذهب، و یا دادن حق انتخاب به مردم برای پذیرفتن یا نپذیرفتن پادشاهی او (گونه ای دموکراسی که اصلا در آن زمان مطرح نبوده)، و یا ذكر قوانینی مشخص برای برخی جرایم و... سخن می گوید▪️ 📚https://b2n.ir/w97841
⭕️ وحشت مثال زدنی و روش عجیب ساسانیان برای فرار نکردن در مقابل لشگر اعراب! ✍ طبری - مورخ ایرانی در وقایع جنگ نهاوند مینویسد؛ 📃در آن جنگ، لشگر ساسانیان به شدت ترسیده و برای اینکه از معرکه جنگ فرار نکنند، خود را در دسته های هفت تایی، با زنجیر و طناب بهم بسته، و پشت سر خود را مملو از خار آهنی کرده بودند‼️ اما بلافاصله که جنگ آغاز شد و متوجه اراده و شجاعت لشگر یک دست اعراب شدند، بازهم فرار را بر قرار ترجیح داده و تا یکی (به خاطر زنجیرکشی) به زمین میوفتاد بقیه هم میوفتادند و گیر میکردند و کشته میشدند‼️ : الأعاجم قد شدوا أنفسهم بالسلاسل لئلا يفروا، وحمل عليهم المسلمون فقاتلوهم....العرصة انهزموا، فجعل يقع الْوَاحِدُ فيقع عَلَيه سَبْعَة، بَعْضُهُم عَلَى بَعْضٍ فِی قِيَاد، فَيُقْتَلُون جَمِيعًا 📗 تاريخ طبری جلد ۴ صفحه ۱۱۶ 🌐 lib.efatwa.ir/47196/4/116 📗 تاريخ طبری جلد ۴ صفحه ۱۲۰ 🌐 lib.efatwa.ir/47196/4/120 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اولاً، اين كار به كلي با روح قرارداد مخالف بود؛ زيرا هرگونه پرداخت مذكور در متن توافقنامه، بايد به سفارش و زيرنظر مستشار اقتصادي هزينه شود؛ ثانياً روش پرداخت نيز به قدري استثنايي و غيرمعمول بود؛ و مقصد نهايي پول نيز به قدري سرّي و پوشيده بود، كه بدترين و شيطاني ترين برداشت‌ها و استنباط‌ها از ماجراي اين بده بستان بجاست. پول مستقيماً به سه وزير پرداخت شد و به نظر بنده با اين شرط مشخص كه در مورد هزينه شدن آن هيچگونه پرس و جويي صورت نگيرد. اين كار آن قدر مخفيانه انجام شد كه وقتي كه سپهدار اعظم، كه خود يكي از اعضاي شوراي مشورتي بررسي قرارداد بود، رئيس الوزرا شد (حدود ۱۵ ماه بعد)، مطلقاً از اين ماجرا خبر نداشت. اين نكته را هم من [بالفور] حتماً بايد اضافه كنم كه در اين ميان يك چيز كاملاً قطعي و روشن است؛ اينكه اين پول هرگز به خزانه دولت ايران وارد نشده است. » بالفور در صفحه ۱۲۲ شخص فيروز را محرك انعقاد توافقنامه انگلستان- ايران مي‌داند: «پيش نويس تفاهم نامه اي، كه هشت ماه بعد منجر به امضاي توافقنامه شد، از جانب سه نفر از اعضاي كابينة ايران ارائه شد. اين افراد عبارتند از صدراعظم وثوق الدوله، يكي از مردان قدرتمند ايران؛ اكبرميرزا صارم الدوله، پسر ظل السلطان و برادرزادة مظفرالدين شاه، مردي قدرتمند و توانا كه چند سال پيش به دليل كشتن مادرش به شدت بد نام شد؛ و فيروز ميرزا نصرت الدوله، كه پدرش برادرزادة محمدشاه و از جانب مادري خواهر زاده مظفرالدين شاه است. از اين ميان نفر آخر كه به خوبي در انگليس شناخته شده است، در حال حاضر فعال ترين و زيرك ترين دشمن ما در ايران است... در مورد هر سه نفر بايد اعتراف كنم كه حتي خود ايراني‌ها هم اعتماد و اعتقادي به پاكدامني آنها ندارند. موري چنين ادامه مي‌دهد: اظهارات شريعت زاده كه ۱۲۰ هزار پوند حق الامتياز دولت ايران را نصرت الدوله گرفته و صرف گردش در اروپا كرده است، البته اشاره اي است به مذاكراتي كه نصرت الدوله در بهار ۱۹۲۰ در لندن با مقامات شركت نفت انگليس و ايران دربارة مطالبات معوقة دولت ايران از بابت حق الامتياز نفت جنوب داشت. اين مذاكرات سرانجام به توافقي در ژوئن همان سال انجاميد؛ كه فيروز در اين جريان به راه حلي تن داد كه تقريباً نيم ميليون پوند استرلينگ به عنوان مطالبات معوقه ايران از بابت نفت به دولت ايران پرداخته شود. در جولاي همان سال (۱۹۲۰) كابينه انگلوفيل وثوق كه فيروز در آن وزير امور خارجه بود، سرنگون شد. مشيرالدوله، رئيس الوزراي بعدي، با توافق فيروز مخالفت كرد و فوراً آقاي آرميتاژ اسميت را به لندن فرستاد تا مجدداً در مورد مطالبات معوقه ايران با طرف انگليسي به مذاكره بنشيند. اين مذاكرات در نهايت با انعقاد توافقنامه اي در دسامبر همان سال خاتمه يافت. بر اساس اين توافقنامه شركت نفت انگليس و ايران با پرداخت يك ميليون پوند استرلينگ به دولت ايران توافق كرد. اين رقم تقريباً دو برابر مبلغي است كه شاهزاده فيروز با آن توافق كرده بود. در سال ۱۹۲۲، منشي اختصاصي (مصطفي فاتح) آقاي دبليو. سي. فيرلي، نماينده مقيم و عامل سياسي شركت نفتي انگليسي- ايراني در تهران، به من گفت كه فيروز رشوه ۰۰۰/۱۲۰ پوندي را، كه شريف زاده به آن اشاره كرده بود، واقعاً گرفته بود تا توافقي را كه خود به نفع شركت نفت انگليس و ايران طراحي كرده بود، پيش ببرد؛. پس از انفصال او از كار و چانه زني‌هاي سخت آقاي آرميتاژ اسميت، شركت سعي كرد اين مبلغ را [از فيروز] پس بگيرد. با توجه به اينكه فيروز پس از دريافت رشوه از اين شركت نتوانست «به قول خود عمل كند» و همچنين در قبال دريافت رشوه از سفارت انگلستان براي امضاي توافقنامه انگلستان - ايران كاري از پيش نبرد، نمي توان گفته سر پرسي لورن را ناديده گرفت كه گفت: «فيروز يك كلاه بردار كثيف است. » [۱] روز بعد موري بحث خود را در مورد نسخه سانسور نشده كتاب بالفور دربارة حوادث اخير در ايران ادامه مي‌دهد و مي‌نويسد: «همانطور كه وزارت خارجه مطلع است، انتشار اين كتاب در سال ۱۹۲۲، اندكي پس از مراجعت آقاي بالفور به انگلستان، توفان اعتراضي به دنبال داشت كه توسط دولت انگلستان بر آن سرپوش گذاشته شد. توجه به روشي كه در اين معامله به كار گرفته شد، خالي از فايده نيست. ---------- [۱]: گزارش موري، شماره ۷۸۷، ۱۸۱/۹۱۱۱. ۷۰۱، مورخ۱۳ دسامبر ۱۹۲۴ همانطور كه وزارت خارجه با توجه به ضمائم [گزارش فعلي] متوجه خواهد شد، پس از انعقاد قرارداد ايران و انگليس، سه نفر شديداً مورد حمله قرار گرفتند: وثوق الدوله، رئيس الوزراي انگلوفيل ايران؛ شاهزاده فيروز، وزير خارجه كابينه وثوق؛ و صارم الدوله
وزير ماليه كابينه او. اين افراد قرارداد مذكور را طراحي كرده و آن را به امضا رساندند. وثوق متهم است كه پس از امضاي قرارداد ۰۰۰/۱۳۱ پوند رشوه دريافت كرده است. آقاي بالفور در اين مورد مي‌گويد: «رشوه اي به مبلغ ۰۰۰/۱۳۱ پوند مستقيماً به اين سه وزير پرداخت شد مشروط به اين كه در مورد مصرف آن هيچ استعلامي صورت نگيرد. » 📚 ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357