eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
✍شیخ رجب علی خیاط قیمت تو به اندازه خواست توست اگر خدا را بخواهی قیمت تو بی نهایت است واگر دنیا را بخواهی قیمت تو همانی است که خواسته ای 📚کیمیای محبت صحفه۱۳۰ @zandahlm1357
ناگفته‌هاي زندگي آيت الله خامنه اي (۲) مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمين مروي طلبه‌ها براي شركت در درس حضرت آقا چه ويژگيهايي بايد داشته باشند؟ بسياري شان طلبه‌هاي فاضل و طلبه‌هاي خوب هستند كه درسهاي ديگران را ديده اند، طلبه‌هاي ملاّيي هستند و مي‌آيند درس آقا. گاهي اوقات با آنها صحبت مي‌كنيم، مي‌گويند ما حقيقتاً استفاده مي‌كنيم. بعضي هايشان واقعاً مجتهدند ولي مي‌گويند ما چون واقعاً استفاده علمي مي‌كنيم، به درس مي‌آييم. حضرت آقا هم وقت مي‌گذارند، مطالعه مي‌كنند، اقوال مختلف، تتبّع در مسائل فقهي، مباحث رجالي و مباحث اصولي، اينها را خوب مسلطند. انصافاً اين جهات علمي ايشان، مقداري تحت الشعاع شرايط رهبري و وضعيت سياسي ايشان قرار گرفته است و الاّ جهات علمي ايشان هم جهات برجسته اي است. ايشان در قم درس مرحوم آقاي آقا شيخ مرتضي حائري مي‌رفتند، همچنين در درس مرحوم امام، شركت مي‌كردند و در مشهد، در درس مرحوم آيت الله ميلاني شركت مي‌كردند. ايشان يك وقت تعريف مي‌كردند و مي‌فرمودند من درس آقاي آقا شيخ مرتضي حائري مي‌رفتم. درس آقاي آقا شيخ مرتضي حائري از آن درسهاي سخت حوزه بود. هر كسي درس ايشان نمي رفت. حضرت آقا فرمودند يك وقت من رفتم، خودم بودم و ايشان و بقيه شاگردها نيامده بودند؛ چون درسشان هم خيلي عميق بوده و خيلي‌ها درك نمي كردند. بيانش هم خيلي بيان رسايي نبوده؛ لذا درس ايشان از آن درسهاي بسيار پركيفيت و پرمطلب درسي حوزه بود. بعد حضرت آقا فرمودند يك روز آقاي حائري به من گفتند كه آقاي آقا سيّد علي آقا! آن موقع شايد حضرت آقا بيست ودو سه سالشان بيشتر نبوده من با اين استعدادي كه در شما مي‌بينيم، شما يا يك مرجع تقليد مي‌شويد، يا حداقل عالم برجسته خطّه خراسان. اين بيان از زبان آقاي آقا شيخ مرتضي حائري آن عالم برجسته خيلي مهم است. ايشان در حوزه مشهد هم كه بودند، در كنار مبارزه و برنامه و فعاليتهاي اجتماعي و ديگر فعاليتهايي كه داشتند، از كارهاي علمي هيچ وقت فاصله نگرفتند. اين خيلي جالب است. همان موقع هم حضرت آقا در مشهد البتّه من كه شركت نمي كردم، چون سنّم هنوز در آن حدّ نبود درس رسائل و مكاسب و درس كفايه داشتند و درس ايشان از درسهاي معروف و بنام حوزه علميه مشهد بود. آن موقع حضرت آقا، شايد حدود سي سي وپنج سالشان بود كه در حوزه مشهد، درس كفايه و درس مكاسب ايشان، از درسهاي بنام حوزه بود، آن هم در سن سي وپنج سالگي. الان هفتاد سالشان است. حضرت آقا داراي هوش بسيار سرشار و استعداد و حافظه بسيار قوي است. خداوند اين جور خواسته است. لذا بحث علمي ايشان كاملاً قابل استفاده و غني است. ان شاءالله اين دروس چاپ خواهند شد. يكي از خصوصياتي كه درس ايشان دارد، اجازه مي‌دهند شاگردها سر درس اشكال كنند. اين يكي از امتيازات درسهاي حوزه است كه شاگرد، جلوي استاد اشكال، سؤال و مباحثه مي‌كند. اين يك امتياز بزرگي است. حضرت آقا هم سر درس، اجازه مي‌دهند، فضا هم آن قدر فضاي طلبگي و حوزه اي است كه اگر كسي اشكالي، سؤالي به ذهنش مي‌آيد، احساس نگراني و ترس و اُبهت نكند و راحت بتواند آنها را مطرح كند. حضرت آقا هم به همه اجازه مي‌دهند، اين خيلي براي من جالب است؛ حتّي بعضي‌ها اشكالات يا سؤالهايشان خيلي هم عميق نيست، آقا به همان هم اجازه مي‌دهند كه صحبت بكند. تحقيرش نمي كنند، وسط حرفش نمي آيند. البته ممكن است در مواردي پاسخي ندهند تا مشخص مي‌شود سؤال و اشكالي كه كرده، حرف عالمانه اي نبوده است. گاهي جلسات درس تبديل به مناظره و مباحثه مي‌شود. حضرت آقا چيزي مي‌فرمايند، يك اشكال مطرح مي‌شود. باز آقا مي‌فرمايند، باز يك اشكال. كاملاً آزادند. راحت افراد سؤال و اشكال مي‌كنند و آقا هم همين را مي‌پسندند. آقا هم همين را دوست دارند. خودشان اين جور فضاي بحث و مباحثه و نقد و نقادي را دوست دارند. اينكه گاهي حضرت آقا مطالبي را مي‌فرمايند، افراد توجه ندارند. ايشان با تخريب، با توطئه، با بيان و يا نوشتن مطالب كذب كه موجب تشويش اذهان مي‌شود، با اين چيزها مخالفند در مجلات، در كتابها، در رسانه‌ها امّا فضاي نقد و نقادي و مباحثه و گفت وگو را مي‌پسندند. خود ايشان چند سال پيش بحث آزادانديشي را مطرح كردند و تا الان چند بار هم پيگيري كرده اند كه اين كرسي آزادانديشي در دانشگاهها و در قم به كجا رسيد. نه اينكه فقط يك بار بيان بكنند - در پاسخ به آن نامه جمعي از فضلاي حوزه بلكه بارها پيگيري كردند و ما هم داريم اين را پيگيري مي‌كنيم. هم بخشي در حوزه، بخشي هم در دانشگاهها كه اين منويات آقا به نتيجه برسد. حضرت آقا از اين فضاي اين جوري خيلي خوششان مي‌آيد. خيلي دوست دارند چون معتقدند نقد و نقادي و مباحثه و...، موجب رشد و كمال مي‌شود. حقّ هم همين است. اصلاً رشد علم و دانش،
براساس همين نقادي‌ها و همين مباحثه‌ها بوده است. يك خاطره اي من دارم. خدمت آقا عرض كردم آقا! يك نفر از آقايان آيت الله سيّد جعفر كريمي مرتب خدمت شما مي‌رسند و مباحث فقهي و بحث استفتائات مطرح مي‌شود، اگر اجازه بفرماييد يكي ديگر از آقايان هم كه از شاگردان امام در نجف بودند و ملاّ و فاضل اند و الان در بخش استفتائات همكاري دارند، ايشان هم گاهي بيايند با خود شما جلساتي را داشته باشند كه براي پاسخگويي به سؤالات خيلي به ما كمك مي‌كند. حضرت آقا فرمودند خيلي خوب، گاهي ترتيب بدهيد ايشان هم بيايند. ما يكي دو جلسه ترتيب داديم، ايشان خدمت آقا رفتند و همين بحثهاي طلبگي، راجع به استفتائات و مسائل شرعي مطرح مي‌شد و به اصطلاح يك فرع فقهي را مطرح مي‌كردند. بعدا ديدم حضرت آقا ديگر از ادامه اين جلسه استقبال نكردند. https://eitaa.com/zandahlm1357
۲/۳/۶۰ قرارگرفتن در دژ محكم عفت و عصمت بانوان محترم ايران ثابت كردند كه دستخوش اينطور توطئه‌ها نشده اند و نمي شوند و ثابت كردند كه در دژ محكم عفت و عصمت هستند و جوانان صحيح و نيرومند و دختران عفيف و متعهد به اين كشور تسليم خواهند كرد و هيچ گاه در آن راههايي كه قدرتهاي بزرگ براي تباه كردن اين كشور پيش پاي آنها گذاشته بود، نخواهند رفت. (۲۲۱) ۲/۳/۶۰ تربيت در دامنهاي مطهر چگونه سخن توان گفت؟ در اَقدام شريف مادران بزرگواري كه در دامنهاي مطهر خود چنين فرزنداني را براي اسلام تربيت كرده اند، چه مي‌توان نثار كرد؟ (۲۲۲) ۵/۶/۶۳ وقف اسلام كردنِ جان و جوانانشان بانوان ايران جانشان را، جوانانشان را، وقتشان را وقف اسلام كردند و اسلام را به اينجا رساندند. و اميدواريم كه از اين به بعد هم از اين بالاتر بشود، و مطمئن باشيدكه تا شماها در صحنه هستيد و شماها متعهد به اسلام هستيد و جوان مي‌دهيد و جوان تربيت مي‌كنيد، اين اسلام به پيش برود. (۲۲۳) https://eitaa.com/zandahlm1357
سبک زندگی شاد 11.mp3
10.71M
۱۱ 🏖بهشتی که در نَفسِ خویش، خَلق میکنی؛ هم دنیا را برایت شاد و آرام می سازد و هم دورانِ بعد از دنیایت را... 👈درمانِ جهنم های درون؛ اولین قدم برای است.
🕌در محضر امام روح الله (۲۳۴) 💠 حضرت زهرا(س)؛ تجلی موجودی ملکوتی 📌امام خمینی (ره) : تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است در فاطمه زهرا(س) جلوه کرده و بوده است. یک زن معمولی نبوده است؛ یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان. او زن معمولی نیست؛ او موجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است؛ بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شده است. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
زن زائر صنيع الدوله در كتاب منتظم ناصري و نيز در مطلع الشمس ذكر نموده كه زني زائره از اهل كرمان نبات نام كه ۱۵ سال به درد فلج گرفتار و زمينگير شده بود و او را به زحمت بسيار به روضة رضويه آوردند و آن زن سه ماه پناهنده به آستان قدس حضرت رضا (ع) شده بود تا در شب غرة محرم ۱۲۹۸ در عالم بيهوشي امام هشتم (ص) را در لباس سبز زيارت كرد و آن بزرگوار به وي گفت برخيز كه ما تو را شفا داديم پس چون به حال آمد خود را سلامت يافت و هيچ اثري از فلج در وي نبود .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فتواي تحريم خمر در قرآن از علي بن يقطين، روايت مي‌كند: مهدي عباسي از امام ابوالحسن عليه السلام پرسيد: آيا حرمت شرب خمر در كتاب خداي تعالي ذكر شده است؟ زيرا مردم تنها مي‌دانند كه از آن نهي شده، ليكن نمي دانند كه آيا تحريم نيز شده است يا نه؟ [صفحه ۲۹] حضرت فرمود: «خمر در كتاب خداي تعالي نيز تحريم شده است. » مهدي عرض كرد: يا اباالحسن! اين حرمت در كجاي قرآن ذكر شده است؟ حضرت فرمود: در آن جا كه خداوند متعال مي‌فرمايد: «قل انما حرم ربي الفواحش ما ظهر منها و ما بطن و الاثم و البغي و بغير الحق. » [۲۴]. وقتي خداوند مي‌فرمايد: ما ظهر منها، مقصود زناي علني و پرچم‌هايي است كه فاجران براي زنان بدكار در جاهليت در بالاي خانه نصب مي كرده اند. و قول خداوند متعال كه مي‌فرمايد: و ما بطن، يعني زن پدر؛ زيرا پيش از بعثت پيامبر صلي الله عليه و آله، چون پدر وفات مي‌كرد، پسرش كه از آن زن نبود، او را به ازدواج خويش درمي آورد. پس خداي تعالي اين عمل را تحريم فرمود. و مقصود از الاثم، همان خمر است كه خداي تعالي در جاي ديگري مي‌فرمايد: «يسئلونك عن الخمر و الميسر، قل فيهما اثم كبير و منافع للناس. » [۲۵] پس، اثم در كتاب خداوند، خمر و قمار است و همان طور كه خود فرموده، گناه شان بسي [صفحه ۳۰] بزرگ تر است. » پس مهدي مرا گفت: اي علي بن يقطين! اين فتوايي هاشمي است. من نيز بدو گفتم: راست گفتي اي اميرمؤمنان! و حمد خدايي را كه اين علم را از شما اهل بيت دور نساخت! به خدا قسم، هنوز چيزي نگذشته بود كه مهدي خطاب به من گفت: راست گفتي، اي رافضي! [۲۶]. (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت هفتاد و پنجم.mp3
28.81M
🎬 قسمت: هفتاد و پنجم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂 تا شهادت در جهادیم نماهنگی زیبا و خاطره برانگیز از دوران دفاع مقدس و حال و هوای رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل با نوحه ای بسیار شنیدنی از مداح باصفای جبهه ها حاج صادق آهنگران 🔸 این پیام انصار حسین است تا شهادت در جهادیم سر به فرمان خط امامم خون شهیدان دهد پیامم می رسد بویی خوش بر مشامم از شهید حق آید مدامم تا شهادت در جهادیم... @zandahlm1357       ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄
🍂 🔻 3⃣2⃣ سردار علی ناصری در آغاز، از زحمات علی هاشمی و دیگر مسئولان قرارگاه نصرت تشکر و قدردانی کرد. حرفهایی هم درباره روند جنگ و مسائل و مشکلات پیش آمده زد و سرانجام چنین گفت: «بعضی از شما از کار چند ماهه خسته شده اید و بعضی ها هم شاید کار را ول کرده و رفته اند. من نمی توانم همه مسائل را به شما بگویم؛ اما این را به شما نوید می دهم که روزی تمام زحمت های شما ثمر خواهد داد و خستگی ها از تنتان در خواهد آمد. من شما را درک می کنم. شما روحیات حماسی دارید، روحیات ایثار دارید، دوست دارید تو خط باشید و در عملیاتها شرکت بکنید. صدای گلوله و خمپاره برای شما دلنواز است. دوست دارید روزی چند بار شلیک کنید و گلوله های دشمن کنارتان منفجر شود. گلوله ها، شما را به خدا نزدیک می کند. این حالت های شما را درک می کنم؛ اما حضورتان در این قرارگاه و در کار شناسایی هور اگر بیشتر از حضورتان در عملیاتها ثواب نداشته باشد، کمتر هم ندارد؛ با این تفاوت که شما در محیطی آرام و ساکت و به دور از هرگونه ریا کار و تلاش و مجاهده می کنید. امید داشته باشید و یأس به خودتان راه ندهید و کار را با دلگرمی به پیش ببرید.» بچه ها تکبیر گفتند و همین چند جمله خیلی در بالا رفتن روحیه ها مؤثر واقع شد و امید تازه ای در دل بچه ها رویاند. همان روز یا کمی بعد هم یکی یک رادیوی کوچک و قرآن ترجمه دار از طرف آقا محسن به بچه ها داده شد. تا مدتها آن رادیو را بچه ها «رادیو آقا محسن» می نامیدند. لوحی نیز به ما تقدیم کردند که حاوی متن جالبی بود. پیگیر باشید @zandahlm1357
واکنش ابوبکر و عمر پس از فرمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) امام صادق (علیه السلام) فرمود: چون به علی (علیه السلام) با عنوان «امیرالمؤمنین» سلام داده شد، آن دو مرد در حالی که می‌گفتند: «به خدا سوگند هرگز آنچه را پیامبر برای وی مقرر کرد، تحویلش نخواهیم داد» از آنجا بیرون رفتند. [۲] ---------- [۲]: . الیقین ۳۰۷؛ تفسیر العیاشی ۲/۲۶۸؛ البرهان ۳/۴۵۱؛ تفسیر نورالثقلین ۳/۸۰؛ بحار الانوار ۳۱/۶۲۸. احادیث مخالفین پیرامون لقب «امیرالمؤمنین» درباره اعطای لقب «امیرالمؤمنین» به حضرت علی (علیه السلام) در مصادر مخالفین روایات بسیاری در دست است تا جایی که «سید بن طاووس» کتاب «الیقین باختصاص مولانا علی بإمرة المؤمنین» را به این موضوع اختصاص داده است. گفتار علامه مجلسی پیرامون لقب «امیرالمؤمنین» «علامه مجلسی» پس از نقل ۸۴ روایت در این زمینه، می‌نویسد: هیچ منصفی در تواتر این روایات - که هم از طُرُق خاصه و هم از طُرُق عامه با اسناد فراوان و متفاوت نقل شده اند - تردید به خود راه نمی دهد، هر چند که ما به خاطر دوری از طولانی شدن، از ذکر برخی از آن‌ها خودداری کردیم، و برخی دیگر را به سبب کافی بودن آنچه ذکر شد، برای روشن شدن مقصود - و نه به خاطر اینکه تصریحی بر امامت و خلافت وی باشد - در سایر باب‌ها آورده ایم؛ زیرا اگر وی در حیات و بعد از وفات رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از جانب خدا و رسولش «امیر مؤمنان» بوده، بر مردم لازم بود، در اوامر و نواهی از وی اطاعت کنند، و این واژه [المؤمنین] به دلیل جمع و دارای الف و لام بودن، همه مؤمنان را در بر می‌گیرد، و این خود به معنای امامت کبری و زعامت عُظمی می‌باشد، بخصوص که در اکثر روایات دیگر، همراه با نصوص و قراین دیگر و آشکاری است که تصریح بر امامت وی دارند، و معنایی جز آنچه ذکر شد را برنمی تابند. بنابراین، هر که را خداوند به حق هدایت فرموده، این مسأله نزد او از روشن ترین امور است، و هر کس خداوند وی را از نور بی بهره ساخته، نوری نخواهد داشت. [۱] ---------- [۱]: . بحار الانوار ۳۷/۳۳۹. https://eitaa.com/zandahlm1357