eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
خاطره اى از برخورد رهبر معظم انقلاب با بدحجابى يكى از اطرافيان مقام معظم رهبرى نقل مى كند: ايشان گاهى براى كوه نوردى به كوه هاى اطراف تهران مى رفتند. در يكى از اين سفرها، وقتى از كوه بالا مى رفتند، با پسر و دختر جوانى روبه رو شدند كه در حال پايين آمدن از كوه بودند. آنها كه وضع مناسبى از نظر پوشش نداشتند و دست يكديگر را هم گرفته بودند و در حال گفت وگو بودند، ناگهان با آقا روبه رو شدند. لحظه اول اضطراب زيادى پيدا كردند. اما وقتى خوشرويى و چهره خندان آقا را ديدند، آرام شدند و سلام كردند. رهبر معظم انقلاب، جواب سلام آنها را با مهربانى داد و شروع كرد به احوال پرسى و تعريف و تمجيد از اينكه اين دو جوان، اهل ورزش و كوه نوردى هستند. آن گاه پرسيد: «شما چه نسبتى با هم داريد؟ » گفتند: «ما با هم دوست هستيم». ايشان دوباره آنها را به خاطر اهل ورزش بودن تشويق كرد. سپس فرمود: «آيا دوست داريد با يكديگر محرم شويد؟ » آنها كه انتظار اين حرف را نداشتند، فوراً اظهار تمايل كردند. حضرت آقا به يكى از همراهانشان فرمودند: «براى ايشان تاريخى را مشخص كنيد تا به دفتر بيايند». آن دو خداحافظى كردند و رفتند، درحالى كه از اين برخورد كريمانه، انقلابى در درونشان به وجود آمده بود. طبق تاريخ مقرر، اين دو جوان به همراه خانواده هايشان به محضر آقا رسيدند، درحالى كه آن دختر با چادر و حجاب كامل آمده بود و آن پسر نيز ظاهرى بسيار مذهبى و موقر داشت. [۱] در اين داستان، مقام معظم رهبرى، شيوه امر به معروف و نهى از منكر و نيز شيوه برخورد با جوانان و شيوه تشويق جوانان به حجاب و ---------- [۱]: آب، آينه، آفتاب، مركز انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني \، ١٣٨٢. عفاف را به زيباترين شكل نشان مى دهد. در حقيقت، ايشان با اين برخورد، پيامى مهم به مسئولان فرهنگى و همه افرادى داد كه دغدغه دينى دارند. در حقيقت، براى برپايى فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، بايد با كمال آرامش و متانت و با حفظ احترام افراد و در عين حال، بسيار با ظرافت، عمل كرد. @zandahlm1357
كرامت مولا سلالة السّادات آقا سيّد محمّدعلى نقل كرد: سفرى به عنوان زيارت به نجف اشرف رفتم و مبلغى پول كه با خود برداشته بودم تمام شد و هيچ وسيله نداشتم. حتّى شخص آشنايى نبود كه از او پولى بعنوان قرض بگيرم. مناعت طبع هم مانع بود كه به يكى از علماء اظهار كنم. شب به حرم رفتم و حاجت خود را خدمت حضرت مولا على بن ابيطالب عليه السلام به عرض رساندم و به آقا گفتم: اگر حاجتم روا نشد هر طور شده مقدارى از طلاهاى تو را برداشته و به مصرف مى رسانم! سپس به منزل برگشتم و شب را گرسنه گذراندم. صبح ديدم كسى مرا صدا مى كند. گفت: من ملاّ رحمت اللّه خادم شيخ انصارى مى باشم و او تو را مى خواهد و فرموده است در اين كاروانسرا و در اين اتاق تو را پيدا كنم. با او به خدمت شيخ رفتم. آن بزرگوار كيسه اى به من داد و فرمود: اينها سى تومان ايرانى است كه جدّت براى مخارج به تو داده است. من كيسه را برداشتم. چون چند قدمى از او دور شدم صدايم زد و آهسته فرمود: ديگر كارى يه طلاهاى ضريح حضرت نداشته باش و به آنها دست نزن! از اين مطلب بسيار متعجّب شدم. زيرا اين قضيّه فقط از خاطرم گذشته بود و اصلاً قصد انجام چنين كارى را نداشتم از شدّت ناراحتى آن معضلى كه برايم پيش آمده بود اين مطلب را به مولا گفتم. از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان عجیب شیطانکهایی که هنگام خواندن تلقین توسط آیت‌الله سید جمال‌الدین گلپایگانی برای یک جوان مذهبی بالای قبر می‌رقصیدند! @zandahlm1357
فتوی دادن اهل سنت بشستن پاها در وضو بر خلاف نص صریح قرآن از جمله موارد مسلّمه در دستور وضو بحکم آیه ای که قبلا قرائت نمودیم بعد از شستن صورت و دستها مسح نمودن سر و پاها است تا بکعبین که بلندی پشت پا باشد چنانچه در آیه صراحت دارد وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِکُمْ وَ أَرْجُلَکُمْ إِلَی الْکَعْبَیْنِ [۲] . ولی جمهور فقهاء شما بر خلاف این نص صریح فتوا می‌دهند بشستن پاها و حال آنکه بین غسل و مسح فاصله بعید است. شیخ- اخبار بسیار دلالت بر غسل رجلین دارد. داعی- اولا اخبار وقتی مورد قبول است که مؤید نصّ باشد و الاّ اگر اخبار مخالف نص باشد قطعا مردود است و بدیهی است نسخ نص صریح آیه شریفه بخبر واحد ابدا جایز نیست. و نصّ صریح آیه شریفه حکم بر مسح می‌نماید نه غسل و اگر آقایان قدری دقیق شوید متوجه خواهید شد که منطوق خود آیه دلالت بر این معنا دارد چه آنکه در اول آیه می‌فرماید فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَ أَیْدِیَکُمْ یعنی بشوئید صورتها و دستهای خود را پس همان طوری که بواسطه واو عاطفه در ایدیکم حکم می‌کنید بر اینکه بعد از شستن صورت بایستی دستها را هم شست و شو داد هم چنین در حکم ثانی می‌فرماید و امسحوا برؤسکم و ارجلکم-ارجلکم را برؤسکم معطوف می‌دارد یعنی بعد از مسح سر بایستی پاهای خود را هم مسح نمائید و قطعا غسل جای مسح را نمی گیرد. پس همان قسمی که صورت و دستها را وجوبا در وضو باید شست سر و پاها را هم بایستی وجوبا مسح نمود نه آنکه یکی را مسح و دیگری را غسل دهند و اگر چنین کنند واو عاطفه بی معنی می‌گردد. علاوه بر این معانی ظاهره روی قاعده عرف عام شریعت مقدسه اسلام در کمال سهولت آمده مشقت و سختی در احکام او راه ندارد بدیهی است هر عاقلی می‌فهمد در شستن پا یک نوع مشقتی است که در مسح آن مشقت نیست پس قطعا چون عمل بمسح سهل تر است حکم شریعت روی آن جاری گردیده چنانچه ظاهر آیه حکم بر این معنا می‌نماید. و امام فخر رازی که از اکابر مفسرین خودتان است ذیل همین آیه شریفه بیان مفصّلی دارد بر وجوب مسح بحسب ظاهر آیه که اینک وقت مجلس اجازه نقل آن بیان مفصّل را نمی دهد شما خود مراجعه فرمائید تا کشف حقیقت بر شما گردد. ---------- [۲]: ۲) مسح نمائید سرها و پاهای خود را تا بلندی پشت پا. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
enc_16497602300148372568908.mp3
3.78M
🤲 مناجات با خدا: خزان دل 🎙 حاج محمود کریمی
تنبلی و بی حوصلگی 53.mp3
12.21M
۵۳ 🎤 تنبلی‌های اجتماعی که سبب به هدر رفتنِ ثروتهای کشوری چون ایران شده است، نتیجه‌ی عدم شناخت انسانها از خودِ حقیقی‌شان است ... چرا ما نتوانستیم خودمان را آنطور که شایسته است، به دنیا ثابت کنیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چطور می‌تونیم شناخت فرزندان رو نسبت به (عج) افزایش بدیم؟ 🎙حجت الاسلام حسن محمودی مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
📳 تصویر جعلی 📸 تصویری که به عنوان انگشتر متبرک شهید زاهدی دست به دست میشود فیک و جعلی است؛ این عکس مربوط ۶ ژانویه و متعلق به فرد دیگری به نام شهید ابوتقوی معاون نظامی النجباء عراق است.  مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ویژگی های نفاق و منافقین ✅ جلسه 1(بخش اول) 🎙آیت الله مجتبی تهرانی(ره) 📖معنای نفاق ✍️ بحث ما راجع به نفاق است و به این نکته اشاره کنم که در بحث ریا و اخلاص مطرح کردم که ریا -به یک معنا - یکی از شاخه‎های نفاق است. ریا و نفاق با هم رابطه دارند و - به یک معنا- بین‌شان عموم و خصوص مطلق برقرار است، که بستگی دارد به اینکه نفاق را چگونه معنا کنیم. همان‌گونه که ریا با کذب و دروغ رابطه دارد؛ لذا از نظر بحث علمی معلوم می‎شود که نفاق و کذب هم با هم رابطه دارند و در نتیجه، ریا با نفاق، ریا با کذب و نفاق با کذب رابطه‎های تنگاتنگی دارند. ابتدا باید به سراغ معنای نفاق برویم که خودِ این، بحث مستقلّی است. نفاق یک معنای لغوی دارد و -در اصطلاح- علمای اخلاق هم آن را معنا می‎کنند. در لغت از نفاق تعبیر به «دورویی» می‌شود. «نافق»؛ یعنی دورویی کرد. دورویی جزو اظهر صفات منافق و اخصّ خواصّ نفاق است. بعدش معنای نفاق را باز می‎کنند و می‌گویند: نفاق به معنای پوشیده کردن کفر در دل و آشکار کردن ایمان است؛ که اوّلی دارای معنای گسترده‎ و دوّمی -به اصطلاح- دایره‎اش تنگ‌تر می‌شود. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
مطلب اينجاست كه شايد اين دسته به خود آيند و بيش از اين موجبات تشويق اين كلاهبرداران اجتماع را فراهم ننمايند و كاري كنند كه آنها هم بروند كار كنند و بدانند تحصيل روزي به چه سان مي‌باشد و كاركردن يعني چه، شايد آن دسته كه بره وار و كوركورانه دستورات طرد را اجرا و موجب بي خانمان شدن فاميلها و از هم پاشيده شدن آنها و ايجاد تفرقه بين ايشان مي‌شوند به خود آيند و بدانند كه براي تأسيس و تقويت چه امور مهملي تخم نفاق بين فاميلها مي‌پاشند و زنجير دوستي افراد را پاره مي‌كنند. مثلا خود شما يقين دارم كوچكترين بدي از من نديده و كمترين رنجشي نداشته ايد و صرفا به علت موضوع طرد و ترس از اينكه مبادا شما هم طرد شده و ساير دوستان را از دست بدهيد در حضور ديگران از مكالمه با من خودداري مي‌كنيد بدون اينكه توجه به اساس موضوع نموده باشيد يعني وقت اينكار و بررسي آن را نداشته ايد. [ صفحه ۱۲] من چون شما و چند نفر ديگر را به جان دوست مي‌دارم به سبك قديم ايران خودمان كه براي مهمان بسيار عزيز لقمه مخصوص مي‌گرفتند و حتي به سبك بعضي از بوميان آمريكا كه پاي را فراتر نهاده حتي لقمه ي جويده و حاضر آماده هضم را به عزيزترين مهمان عرضه مي‌داشتند سعي مي‌كنم تا حد امكان يك چنان لقمه حاضر و آماده را در پيشگاه شما گذارم و يقين بدانيد كه به هيچ وجه قصد حمله به كسي ندارم بلكه صرفا مي‌خواهم مطالبي را به اتفاق شما مطالعه و تجزيه و تحليل كنيم تا كمي از دروغهاي شاخدار واضح شود و مقداري از رياكاريها و عوام فريبيهاي بعضي بر شما روشن گردد زيرا فلان آقا چيزي مي‌داند يا نمي داند مطلبي است ولي دروغ بافي و مردم را با مدعيات موهوم فريب دادن مطلبي ديگر است، در برازيل مثلي دارند كه مي‌گويند از ديوانگي و طبابت هركسي را بهره ي است حالا اگر كسي كه جزئي اطلاعي از طبابت دارد بيايد مطبي داير و شروع به كلاهبرداري نمايد و مردم را به كشتن دهد صحيح نيست و وظيفه افراد مطلع است كه سايرين را حتي المقدور بيدار و روشن نمايند. @zandahlm1357