eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سبک زندگی شاد 41.mp3
9.39M
۴۱ مؤمن، حتماً مهـــ❤️ــربان است! مهربانی، لطفِ مؤمن درحقِ دیگران نیست! بلکه ی وظیفه ی الهیِ اوست
🕌در محضر امام روح الله (۲۶۶) 💠 علما مؤظفند جلوی محرومیت را بگیرند 📌 امام خمینی (ره ): علما مؤظفند نگذارند عده کثیری گرسنه و محروم باشند، و در کنار آنها ستمگران غارتگر و حرام خوار در ناز و نعمت به سر ببرند. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید من حکومت را به این علت قبول کردم که خداوند از علمای اسلام تعهد گرفته و آنها را ملزم کرده که در مقابل پرخوری و غارتگری ستمگران و گرسنگی و محرومیت ستمدیدگان ساکت ننشینند و بیکار نایستند. چطور می توانیم ساکت و بیکار بنشینیم و ببینیم عده ای خائن و حرام خوار و عامل بیگانه به کمک اجانب و به زور سر نیزه ثروت و دست رنج صدها میلیون مسلمان را تصاحب کرده اند. و نمی گذارند از حداقل نعمت ها استفاده کنند. 📚کتاب ولایت فقیه، صفحه ٣٨ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
ابن حمزه ابوجعفر محمد بن علي در معجزات حضرت رضا (عليه السلام) فرموده است و اعجب از معجزه اي كه ما در زمان خود مشاهده كرديم. و آن اين است كه: انوشيروان اصفهاني كه مجوسي مذهب و صاحب منزلت و جاهي نزد خوارزمشاه داشت. شاه مذكور او را بعنوان رسالت روانه كرد نزد سلطان سنجر بن ملك شاه و انوشيروان را برص فاحشي بود و بجهت نفرت و تنفر طبايع از برص مي‌ترسيد كه نزد سلطان سنجر برود. وقتي كه بطوس رسيد شخصي باو گفت هروقت بروي نزد قبر حضرت رضا (عليه السلام) و او را شفيع خودگرداني نزد خداي تبارك وتعالي و پروردگار متعال را اجابت خواهد فرمود و مرض برص از تو برطرف خواهد شد. انوشيروان گفت من مردي ذمّي مي‌باشم. شايد خدمتگذاران مشهد شريف مرا از داخل شدن در حرم حضرتي مانع شوند. گفت: لباس خود را تغيير ده و وقتي هم داخل شو كه احدي بر حال تو مطلع نشود. انوشيروان چنين كار را انجام داد و پناه بقبر شريف رضوي شد و تضرع و دعا كرد و ابتهال نمود و آنحضرت را وسيله خود نزد خداي تعالي قرار داد. چون از حرم بيرون آمد بدست خود نگاه كرد اثري از بَرَص نديد آنگاه رختهاي خود را از بدن بيرون آورد و تامل در بدن خود نمود ابداً اثر برص در خود نيافت. از مشاهده اين امر عجيب، غش كرد و چون بهوش آمد اسلام آورد و جزء مسلمانان نيك گرديد پس دستور داد براي قبر شريف صندوقي (ضريحي) از نقره درست كردند، مال بسياري در اين خصوص صرف كرد و اين قضيه مشهور و معروف است نزد بسياري از اهل خراسان. گويا اولين ضريح نقره اي كه براي قبر شريف حضرت رضا (عليه السلام) گذاشته شده همين ضريحي بوده كه بدست اين مرد زردشتي بنام انوشيروان بنيان گرفت. (- ثاقب المناقب. ) غوث وري غياث خلائق خديو طوس نجم هدي و بدردجي هشتمين شموس از جانب خداي انيس است بر نفوس فيضش رسد بمسلم و نصراني و مجوس شاه وگدا ننهند بدربار او رئوس تا كسب فيض از نظر لطف او كنند @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره‌ای شنیدنی از پیرزن روستایی تنهایی که برای اولین‌بار به زیارت امام رضا (ع) طلبیده شد. @zandahlm1357
34.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅 نماهنگ سرود 🔅 🎙 گروه هم آوایی انوارالهدی قم 📄 شعر: محمود حبیبی 🎼 تنظیم: سید مهدی همراه باتصاویر زیبای حرم مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 اگه اسلام دین سِلم و صلح و دوستی است، پس چرا همش مرگ بر فلان، مرگ بر فلان؟ 🔻ا استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
چشم به راه - قسمت صد و ششم 320.mp3
28.81M
🎬 قسمت: صد و ششم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Ahangaran (17).mp3
2.01M
🍂 مثنوی شهادت 🔸 شب است و سکوت است و ماه است و من فغان و غم و اشک و آه است و من 🔅 حاج صادق آهنگران شعر: علیرضا قزوه ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄ مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
🍂 🔻 1⃣5⃣ سردار علی ناصری قایق موتوری داشتیم و سعی می کردیم به سرعت حرکت کنیم تا جاهای بیشتری را شناسایی کنیم. حوالى غروب به رودخانه فرات رسیدیم. فرات برای ما ایرانیها یک رودخانه عادی نیست؛ یک سمبل است؛ سمبلی که خود آگاه یا ناخودآگاه، ما را به یاد حسین بن علی (ع) و شهادت جانگدازش در کربلا می اندازد. وقتی همراهان گفتند که به رودخانه فرات رسیده ایم، موهای بدنم سیخ شد و زیر لب گفتم: فدای لب تشنه ات یا اباعبدالله الحسين. آیا این فرات همان فراتی است که اشقیا نگذاشتند تو از آن آب بنوشی؟! در حالی که در افکار خود غرق بودم، دستم را داخل آب رودخانه فرات کردم و مشتی از آن را به صورتم زدم. چند جرعه از آن آب را هم نوشیدم و در دل آرزو کردم روزی برسد که بچه های بسیجی از این آب سیراب شوند و وضو بگیرند. از رودخانه فرات به طرف جنوب و بصره حرکت کردیم. شب بود که از زیر پلی که بر جادة القرنه به ناصریه و چبایش زده بودند، عبور کردیم. موقعیت و وضعیت پل را کامل شناسایی کردم. ابوسعد مدتها بود که در ایران به سر می برد و خانواده اش از او خبری نداشتند. حتی شایع شده بود که ابوسعد در ایران کشته شده است. وقتی به منطقه زادگاهش رسید، عده ای او را شناختند. یکی گفت:. - ابوسعد، می گویند تو در ایران هستی؟ - نه. من کجا، ایران کجا؟ همین جاها هستم. توی هور فراری ام... سراغ پدر و مادر و برادر و خواهرهایش را از اهالی گرفت و فهمید که آنان در هور زندگی می کنند. خود ابوسعد قایق را پیش می برد. مدتی که راند، یک دفعه موتور قایق را خاموش کرد. ساعت شاید از دوازده شب گذشته بود. ابوسعد گفت: - ساکت باشید! _ با دقت گوش تیز کرد. بلافاصله قایق را روشن کرد و گفت: . این صدای خواهرمه! بین قایق ما و صدا، نی بود. کمی دیگر گوش داد و مثل کسی که چیزی را کشف کند، با شادی و هیجان گفت: این هم صدای مادرمه. مادرم! . . . دیگر نتوانست طاقت بیاورد؛ از میان نی ها عبور کرد و خواهرش را صدا زد. ناگهان همه خانواده سکوت کردند. ابوسعد این بار برادر کوچکش را صدا کرد. خانه شان کپری از نی در جزیره مانندی به مساحت ده متر بود. خواهرش به عربی گفت: - شرشاب، تو هستی؟ - بله، شرشابم. بله، شرشابم. خواهرش فریاد زد: پدر، مادر، شرشاب آمده ... شرشاب! پدر و مادرش با دستپاچگی خود را داخل آب انداختند و به طرف قایق ما که ابوسعد هم داخل آن بود، آمدند. آب تا سینه شان می رسید. شرشاب هم بی طاقت شد و خود را در آب انداخت. صحنه عجیبی بود. همه شان افتادند روی شراب و شروع کردند به بوسیدن و بوییدن او. او هم نمی دانست چه کار کند؛ صورت، دست، شانه و موهای پدر و مادرش را می بوسید و گریه می کرد. آنان نیز زار می زدند. با مشاهده این صحنه، بغض گلوی ما را هم فشرد و اشک از چشمانمان جاری شد. معلوم شد از اول جنگ از او بی خبر بوده و تصور می کرده اند کشته شده است. . . . . . - مادر شرشاب، همان نصف شبی دست به کار شد و غذای خوب و مفصلی برایمان تدارک دید. از دیدن فرزندش سیر نمی شد و مرتب دعای شکر می خواند. پیگیر باشید مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
(قَالَ هذَا صِرَاطٌ عَلَیَّ مُسْتَقِیمٌ) «خدا فرمود: این راهی است مستقیم که برعهده من است. » آیه در ظاهر این چنین کتابت، قرائت و ترجمه شده است، اما بر اساس احادیث متعدد «علیّ» در آیه شریفه به تنوین کسره قرائت شده؛ یعنی مراد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و نام زیبای علی (علیه السلام) منظور است. ۱- ابی برزه گفت: در خدمت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نشسته بودیم، آن جناب به سوی علی (علیه السلام) اشاره نموده و این آیه را خواند: (وَ أَنَّ هذا صِراطِی مُسْتَقِیماً فَاتَّبِعُوهُ وَ لا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ) [۱] تا آخر آیه. مردی عرض کرد: یا رسول اللَّه، مگر منظور از آیه این نیست که خدا این راه را بر تمام راه‌ها برتری داده [یعنی اسلام را]. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: این ستمی است که تو [درباره علی (علیه السلام) ] روا می‌داری، اما آنچه گفتی که خداوند اسلام را بر غیرش برتری داده، صحیح است، ولی این آیه (هَذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیمًا) هنگامی نازل شد که من از جنگ تبوک باز می‌گشتم، عرض کردم: پروردگارا، من علی (علیه السلام) را همچون هارون برادر موسی در میان امت خود به جانشینی گذاشتم جز ---------- [۱]: . سورة الانعام ۱۵۳. اینکه پیامبری بعد از من نیست. خداوندا، گفتار مرا تصدیق کن و وعده مرا تمام نما و نام علی (علیه السلام) را در قرآن ذکر کن چنانچه نام هارون را برده ای. آنگاه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) آیه ای را از قرآن خواند و فرمود: خداوند سخن مرا با این آیه: (هذا صِراطُ عَلِیٍّ مُسْتَقِیمٌ) «این راه علی (علیه السلام) مستقیم است» تصدیق کرد. او همین است که نزد من نشسته است، نصیحتش را بشنوید و [به او] گوش کنید. هر که مرا دشنام دهد خدا را دشنام داده و هر که علی (علیه السلام) را دشنام دهد به من دشنام داده است. [۱] ---------- [۱]: . تفسیر فرات الکوفی ۱۳۷؛ تفسیر کنز الدقائق ۴/۴۸۵؛ بحار الانوار ۲۴/۱۴. @zandahlm1357
غم و خشم علت ایجاد غم، هجوم مکروهاتی است که از بالا بر انسان وارد می‌شود، علت خشم نیز هجوم چیزهایی است که از پایین بر نفس وارد می‌گردد. پس غضب حرکت نیروی بیرونی و اندوه حرکت نیروی درونی است. به همین جهت است که بر اثر غضب، نیروی انتقام در انسان ایجاد می‌شود. ولی از اندوه ناراحتی روانی حاصل می‌شود. و به همین جهت است که اندوه مایه مرگ است ولی غضب چنین نیست. تفسیر آیه ان اللّٰه یأمرکم ان تذبحوا بیضاوی در تفسیر آیه یَأْمُرُکُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً [۱]، می‌گوید: هرکه می‌خواهد بداند دشمن ترین کیست و قصد دارد آن را بکشد، راه آن کشتن گاو نفس است. او باید نیروی شهوت را که از خوی کودکی خارج و به ناتوانی پیری نرسیده بکشد، باید زمانی دست به ---------- [۱]: ۱) - بقره، ۶۳. چاقو برد که نیروی جوانی دارد و ذلیل دنیا نشده و آلوده دنیا نگشته باشد... @zandahlm1357
‌‌🎬 صوتی کریم 🎤 مفسر : حجة الاسلام 📖 سوره : 🔖 آیه : ۱
یک آیه یک قصه (26).mp3
3.33M
قسمت 6️⃣2️⃣ 📜سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۷ 🔹...وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ🔹