eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 این کلیپ را حتماً ببینید و بفرستید برای کسانی که می‌گویند جمهوری اسلامی فقط گردن یک عده امثال طبری ها، بابک زنجانی‌ها را کلفت کرده و پول ملت را میخورند کسی با آنها کاری ندارد در نهایت هم عفو می‌خورند. ♻️ @zandahlm1357
۳۰- قصد قربت تفسیر نماز » قصد قربت قصد قربت، یعنی نزدیکی به مقام پروردگار، و ناگفته پیداست که وقتی می‌گویند: فلانی به فلان مقامِ کشوری نزدیک است، مراد نزدیکی مکانی و جسمی و فیزیکی نیست وگرنه پیشخدمت‌ها از همه نزدیک ترند، بلکه مراد از نزدیکی، نزدیکی معنوی و مقامی و اُنس است. انجام کارها برای جلب رضای خداوند نیز به معنای آن نیست که نیّت مؤمن از عمل او بهتر است. همانگونه که در مقایسه جسم و روح، روح مهم تر از جسم است و انسانیتِ انسان به روح اوست، در مقایسه عمل و نیّت، نیّت مهم تر از خود عمل است، چرا که روحِ عمل است. نیّت به قدری ارزش دارد که اگر انسان نتواند کار خیری را انجام دهد، امّا نیّت آنرا داشته باشد که انجام دهد، خداوند پاداش آنرا به او می‌دهد. خداوند تحت تأثیر کارهای ما قرار بگیرد و تغییر حال بدهد، که در این صورت محلّ حوادث و تغییر می‌شود، بلکه قرب به خدا، یعنی بالارفتن روح از نردبان وجود، که نتیجه اش نفوذ پیداکردن در هستی است. یعنی نزدیک شدن به سرچشمه هستی و او را در دل خود یافتن. همانگونه که مراتب وجود در جماد و نبات و حیوان و انسان تفاوت دارد، مراتب انسانها نیز در قرب به سرچشمه هستی متفاوت است و انسان می‌تواند تا آنجا به خداوند قرب پیداکند و مقرّب درگاه الهی شود که خلیفه خدا در روی زمین گردد. عبادت همراه با قصد قربت، انسان را نورانی تر، کاملتر و با ظرفیت وجودی بیشتری می‌گرداند. همه عبادات و خصوصاً نمازهای مستحبی نقش مهّمی در این امر دارند، چنانکه در حدیث می‌خوانیم: «لا یَزالُ الْعَبْد یَتَقَرَّبُ اِلیَّ بِالنَّوافِل» [۱] انسان می‌تواند همواره از طریق نمازهای مستحبی به خدا نزدیک شود. نمازِ واجب ممکن است از ترس دوزخ یا قهر خدا انجام شود، امّا نماز نافله نشانه عشق است و رمز اُنس با معبود. ---------- [۱]: ۹۷) بحار، ج ۷۵، ص ۱۵۵. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
(۳) 🔰 نکته سوم اینکه: شمایی که توقع داری آثار نماز رو ببینی بیاییم با همدکه گفت‌وگو کنیم آیا نماز رو اقامه کردیم؟ خب من شخصی نمازی که می‌خونم عیارش چنده؟ چقد به لوازم نماز ملتزم بودن؟ چقد شرایطش رو به‌جا آوردم؟ خب ضوابطی نماز داره ایا من این ضوابط رعایت می‌کنم بعد اثر رو نمی‌بینم؟ برای اینکه یه دارو اثر بکنه پرهیزهای هم باید باشه برای اینکه نماز اثر بکنه یه پرهیزهایی هم باید باشه آیا من این پرهیزها رو داشتم یا نداشتم؟ فرمود می‌خواهی نمازت اثر بکنه؟ باید چشم چرانی نکنی رشوه نگیری حرام تو زندکی تون وارد نشه خب من تحریم ها رو رعایت نمی‌کنم میگم نمازم اثر نکرد نه نماز اثر خودش رو داره به اندازه‌ای که ما نماز را اقامه می‌کنیم به‌اندازه ای که به نماز بها می‌دیم شما نگاه کنید می بینین نمازی که من میخونم نهایتش اینه ک من از قتل نجات میده من قاتل نمیشم من هیج وقت جرات نمی‌کنم کسی رو بکشم. نمازی که حضرت آیت‌الله بهجت می خوندن نمازی که عرفایی ما میخوندن جوری اینها رو تربیت کرده بود که دهان زبانشون به غیبت باز نمی‌شد هیچ‌وقت غیبت نمی کردن.... ✍ ادامه داردـ....... ان شاءالله ♻️ @zandahlm1357👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی قرائت سه بار سوره توحید بعد از هر نماز و هدیه به عجل الله تعالی فرجه الشریف 🎙 استاد مؤیدی @zandahlm1357👈
✍️ شبهات دانش آموزی 1️⃣9️⃣ آیا در ادیان سابق هم نماز بوده؟ 🔶 اول: قبل از حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در آئین حضرت عیسی هم نماز بوده که قرآن از زبان او نقل می‌کند که خداوند مرا به نماز سفارش کرده است: «و اوصانی بالصلوة؛ مرا به نماز سفارش کرد»(1). 🔻 و قبل از او موسی بوده که خداوند به او خطاب می‌کند: «اقم الصلوة لذکری؛ نماز را برای یاد من به پا دارید»(2). 🔻 و قبل از موسی پدر زن او حضرت شعیب بوده که نماز داشته است: «یا شعیب اصلاتک تأمرک؛ ای شعیب آیا این نماز تو، تو را امر می‌کند »(3). 🔻 و قبل از همه آن‌ها ابراهیم بوده که از خداوند برای خود و ذریّه‌اش توفیق اقامه نماز را می‌خواند: «ربّ اجعلنی مقیم الصلوة و من ذریّتی»(4). 🔻 و این لقمان است که به فرزندش می‌گوید: «یا بنی اقم الصلوة و أمر بالمعروف و انه عن المنکر؛ پسر من نماز را بپا دار و امر به معروف و نهی از منکر کن»(5). 🔶 دوم: جالب آن است که معمولاً در کنار نماز سفارش به زکات می‌شود ولی از آنجا که نوجوان معمولاً پول ندارد، در این آیه در کنار نماز به جای زکات به امر به معروف و نهی از منکر سفارش شده است. 💠 منابع: 1) مریم، 31. 2) طه، 14. 3) هود، 87. 4) ابراهیم، 40. 5) لقمان، 17. 📎 📎 📎
💎 جواب کامل شبهه 3️⃣9️⃣ اصلا بهشت و جهنم و قیامت وجود دارد انسان آن‌ها را که ندیده پس چگونه با قاطعیت می‌گوید وجود دارد؟ 🔶 اول: هر چیزی که دیده نشود دلیل بر نبودن آن نیست. خیلی چیزها وجود دارند که دیده نمی‌شوند. مثلا اگر شما دندانتان درد بگیرد و به شما بگویند درد را به ما نشان دهید می‌توانید درد را نشان دهید. یا اگر به شما بگویند شما عقل ندارید اگر دارید عقل را به ما نشان دهید؟! مسلما نمی‌توانید خود عقل را نشان دهید ولی از طریق دیگری باید ثابت کنید که عقل دارید مثل آثار و نشانه‌های آن. 🔷دوم: انسان‌ها برخی چیزها را قبول دارند که ندیده‌اند. مثل اتفاقات گذشتگان، جنگ‌ها و حادثه‌ها و خیلی چیزهای دیگر که چون از گذشتگان نقل شده است و امروز خیلی از انسان‌ها با وجود اینکه آن‌ها را ندیده‌اند ولی آن‌ها را باور دارند. یعنی چون آنقدر نقل شده است که مردم آن را قبول کردند. حالا وقتی 124 هزار پیامبر آمدن و تایید کردند که قیامت وجود دارد انسان عاقل چطور آن را قبول نکند؟! ♦️ سوم: دلیل دیگری از وجود آخرت، بی‌نهایت بودن روح انسان است. چون روح انسان بی‌نهایت است. چیزی هم که بی‌نهایت باشد باید در بی‌نهایت به خواسته‌ها و نیازش برسد و این دنیا چون محدود است نمی‌تواند نیاز انسان را برآورده کند پس باید جای بی‌نهایتی باشد تا انسان در آنجا نیازش برطرف شود و آن آخرت است. 💎 چهارم: خداوند انسان را برای لذت بی‌نهایت آفریده است و این دنیا محدود است و در آن هر لذتی باشد تمام شدنی است پس باید یک لذت بی‌نهایت در جای دیگر باشد تا انسان در آنجا به آن برسد. اگر نباشد این با هدف خدا تناقض دارد و خداوند حکیم هم کار بیهوده و متناقض نمی‌کند. 🔷 پنجم: دلیل دیگر آخرت این است که اگر انسان در این دنیا هزاران جنایت انجام دهد و هزاران نفر را بکشد نهایت مجازات او در این دنیا کشتن اوست که یک بار کشتن است و این مجازات یک نفر از کسایی است که او کشته است پس مجازات بقیه چی می‌شود؟! پس باید یک دنیای دیگری باشد تا او به مجازات تمام کارهایش برسد. و یا برعکس کسی که یک عمر سختی کشیده است و هزاران کار خوب انجام داده است در این دنیا لذتی نبرده است پس باید آخرتی باشد تا نتیجه‌ی این کارهایش را ببیند. 🔶 ششم: دلیل دیگر بر وجود آخرت زنده شدن انسان‌ها در این دنیا است. مثل اصحاب کهف که بعد از 309 سال مردن دوباره زنده شدند. یا عزیر پیامبر که 100 سال مرد و بعد از آن زنده شد. یا زنده کردن مردگان توسط حضرت عیسی علیه السّلام که نشان از آن دارد که انسان مرده باز زنده می‌شود. ♦️ هفتم: بالاترین دلیل وجود آخرت آیات قرآن است که حدود 2000 آیه به طور مستقیم و غیر مستقیم درباره‌ی آخرت است. 💎 هشتم: کسی که خدا را قبول داشته باشد و بپذیرد خدایی وجود دارد و آن خدا پیامبرانی را برای هدایت انسان فرستاده است باید سخن و فرمایشات آن‌ها را بپذیرد. و همان خدا و پیامبر که قبول دارید فرمودند که آخرت وجود دارد پس باید قبول کرد که آخرت وجود دارد. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/31 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 پاسخ قاطع به شبهه جاهلانه وهابی ها در رد وجود عج و امامت اهل بیت (ع) 🎙 با کلام و تشریح استاد ایمان اکبرآبادی ( محقق و پژوهشگر ) @zandahlm1357👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های مهندس ستاری سخنرانی بسیار عالی زشت است، دنیا را به زانو در آورده ایم، اما از چند جوجه شهوت ران بترسیم 🔸️حضور مومنین در جامعه، به راحتی گناهکاران را منزوی خواهد کرد 🔹️ثمره خون شهدا را منحصر نکنیم در مسجد و هیئت و حرم واقعا میشه چادری ها هم باهم قرار بزارند و در پارک‌ها و فروشگاه‌ها حضور داشته باشند امروز دیگر نشستن خانمهای با حجاب در خانه جایز نیست مذهبی ها جامعه را رها نکنند ارسالی از مخاطب @zandahlm1357👈
🟣 حجاب زنان ایران باستان در گفتار حامد الگار ▪️ حامد اَلگار، اندیشمند بریتانیایی، متولد ۱۹۴۰ میلادی و استاد دانشگاه کالیفرنیا برکلی (University of California, Berkeley) درباره پوشش زنان در ایران باستان می‌نویسند: 👈🏻 پوشش چادر برای زنان در ایران پیش از اسلام هم رایج بود: The veiling of women was common in pre-Islamic Iran. 👈🏻 و چه بسا برخی از سختگیری‌هایی که در اوایل دوره اسلامی وجود داشت، ادامه عُرف پیش از اسلام باشد: and it may be that some of the rigors imposed on them in the early Islamic period ­represented a continuation of pre-Islamic custom. 🔘 Encyclopædia Iranica, "ČĀDOR: iii. In Islamic Persia", December 15, 1990. ادامه دارد.... @zandahlm1357👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بالاخره یک سرود اثرگذار برای حجاب تولید شد. لطفا بازنشر فرمایید بسیار زیبا و شنیدنی بفرستید برای گروهها و دوستانتون دخترامون خواهرامون کیف کنند
اصلاح نگرش به حجاب آنچه گفته شد، نشان مى دهد نگرش و برداشت اين افراد درباره حجاب، درست نيست. بنابراين اگر بخواهيم فرهنگ حجاب را در ميان بانوان گسترش دهيم، نخست بايد نگرش و ديدگاه آنها را درباره حجاب اصلاح كنيم. بايد با طرح مباحث علمى، تبيين كنيم كه احكام دين اسلام، به جز از منبع قرآن و سنت، قابل برداشت نيست و ما نمى توانيم احكام دينى را بنابر ميل خود تغيير دهيم و برداشت شخصى خود را به حساب دين بگذاريم. در پاسخ به زنانى كه ممكن است تحت تأثير تبليغات مخالفان حجاب قرار گرفته باشند و تصور كنند حجاب و پوشش، سبب افسردگى و از بين رفتن نشاط زن مى شود نيز بايد گفت اين گونه سخنان، نه تنها اثبات شدنى نيست و ريشه علمى ندارد، بلكه پژوهش هاى روان شناسان خلاف آن را ثابت كرده است. پژوهش‌ها نشان داده در مقايسه وضعيت روانى زنان باحجاب و زنان بدحجاب، سلامت روانى زنان باحجاب و آرامش و لذتى كه از زندگى مى برند، بيشتر از ديگر زنان است. [۱] امروزه زنان غربى كه مصداق كامل آزادى زن در پوشش و رابطه آزاد با نامحرم هستند، در فشارهاى روانى و اضطراب زندگى مى كنند. درحالى كه زنان شرقى هرگز چنين تجربه هايى را نداشته اند. به هر حال، مسئولان فرهنگى بايد بدانند تا نگرش به حجاب اصلاح نشود، تبليغ حجاب بى فايده خواهد بود. ---------- [۱]: ر. ك: حجاب و نقش آن در سلامت روان، صص ١٠١ - ١٣٠. @zandahlm1357👈
شير دادن با وضو مرحوم حجة الاسلام دكتر هادى امينى فرزند علاّمه امينى مى گويد: مادربزرگم (مادر علاّمه امينى) يك روز آمده بودند منزل مادر نجف. من مطالبى درباره زندگى علاّمه از ايشان پرسيدم. مادربزرگم به يكى از نكات عجيبى كه اشاره كردند اين بود كه مى گفت: من بعد از اينكه ايشان متولّد شد تا دو سال تمام هيچ وقت بدون وضو به ايشان شير نمى دادم و هر وقت موقع شير دادن ايشان مى شد مثل اينكه به من القاء مى شد و من مى رفتم وضو مى گرفتم و بعد به ايشان شير مى دادم و من به ياد ندارم بدون وضو به ايشان شير داده باشم و بركات زيادى در اين وضو گرفتن و شير دادن نصيبم شد. (۷۰) طريق نهى از منكر از قول مرحوم آية اللّه العظمى حاج شيخ عبدالكريم حائرى يزدى (رض) مؤ سس حوزه مقدّسه علميّه قم نقل شده كه فرمودند: پيرمردى بود كه به نماز جماعت حاضر مى شد و آدم خوبى بود ولى صورتش را مى تراشيد. من دنبال فرصتى مى گشتم تا او را از اين منكر نهى كنم. روزى كنار درب حرم مطهّر حضرت معصومه عليها السلام با يكديگر روبرو شديم. به او گفتم: من دوست دارم صورت شما را ببوسم! آن مرد صورت خود را نزديك آورد. صورتش را بوسيدم و در همين حال آهسته در گوشش گفتم: جاى بوسه من پيرمرد را نتراش! گفت: چشم. از آن پس ديگر محاسنش را نتراشيد. (۷۱) از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357