eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 رئیس سازمان پزشکی قانونی: بیشترین آمار شکایت از دندانپزشکان، جراحان زنان و جراحان پلاستیک در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
📣 اعلام نظر پزشکی قانونی در رابطه با شهدای خدمت رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور: 🔺️نظرات کارشناسی متخصصان پزشکی قانونی در رابطه با شهدای راه خدمت پس از بررسی‌ها به دستگاه قضایی اعلام شده است. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 تشدید برخورد با عرضه پوشاک قاچاق در فضای مجازی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: 🔺️از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۷۰ صفحه در فضای مجازی مسدود شده است. 🔺️ارزش پوشاک قاچاق جمع آوری شده بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بوده است. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 رییس‌جمهور شهید در یادمان شهدای غواص- علقمه 🔺️بازنشر به مناسبت سالگرد تشییع پیکر شهدای غواص عملیات کربلای ۴ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
📣 پرویز امینی: این انتخابات هنوز شگفتی‌ساز ندارد امینی، تحلیلگر سیاسی: 🔺️در این دوره از انتخابات شخصیت شگفتی‌ساز ظهور نکرده است. 🔺️اگر نامزدی بتواند خود را به زمینه اجتماعی لازم برساند، تمایل بیشتری به او ایجاد خواهد شد. 🔺️اکنون رادیکالیسم آسیب دیده است. 🔺️جلیلی و قالیباف با نسبت‌هایی می‌توانند آرای ایدئولوژیک یک پایگاه سیاسی را جذب کنند. 🔺️پزشکیان نیز می‌تواند آرای پایگاه سیاسی نزدیک به خود را جذب کند اما اینها برای پیروزی کافی نیست. 🔺️تجربه انتخابات در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد کسانی رئیس جمهور شده‌اند که در نگاه اول انگار بنا نبود که انتخاب شوند مثل خاتمی و احمدی‌نژاد. 🔺️اگر لاریجانی و جهانگیری بودند، کارآمدی نقطه اصلی نزاع می‌شد ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام عَلى‌ قَبْرِ رَسُولِ‌اللّهِ‌ صلى الله عليه و آله ساعَةَ‌ دَفْنِهِ‌: إِنّ‌ الصَّبْرَ لَجَمِيلٌ‌ إِلَّا عَنْكَ‌، وَ إِنَّ‌ الْجَزَعَ‌ لَقَبِيحٌ‌ إِلَّا عَلَيْكَ‌، وَ إِنَّ‌ الْمُصابَ‌ بِكَ‌ لَجَلِيلٌ‌، وَ إِنَّهُ‌ قَبْلَكَ‌ وَ بَعْدَكَ‌ لَجَلَلٌ‌. امام عليه السلام هنگامى كه مى‌خواست رسول خدا صلى الله عليه و آله را به خاك بسپارد در كنار قبر آن حضرت چنين عرضه داشت: صبر و شكيبايى زيباست ولى نه دربارۀ تو و جزع و بى‌تابى زشت است اما نه بر فراق تو. مصيبت وفات تو بسيار سنگين و هر مصيبتى پيش از تو و بعد از تو در برابر آن كوچك و حقير است.
شرح و تفسير اين‌جا جاى صبر نيست! امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه كه آن را در كنار قبر پيغمبر صلى الله عليه و آله و به هنگام دفن او بيان كرد، خطاب به آن حضرت چنين عرضه مى‌دارد:«(اى رسول خدا!) صبر و شكيبايى زيباست ولى نه دربارۀ تو و بى‌تابى زشت و قبيح است ولى نه در فراق تو»؛ (و قال عليه السلام، على قبر رسول‌اللّه صلى الله عليه و آله ساعة دفنه: إِنّ‌ الصَّبْرَ لَجَمِيلٌ‌ إِلَّا عَنْكَ‌، وَ إِنَّ‌ الْجَزَعَ‌ لَقَبِيحٌ‌ إِلَّا عَلَيْكَ‌) . ظاهر عبارت اين است كه اين كلام در واقع به صورت استثنايى از گفتار حكيمانه‌اى است كه امام پيش از اين خطاب به «اشعث بن قيس» فرموده بود و همچنين نسبت به تمام رواياتى كه دعوت به صبر و نهى از جزع مى‌كند. بنابراين مفهوم كلام چنين مى‌شود كه زيبايى صبر و شكيبايى نيز در بعضى از موارد استثنايى دارد و همچنين زشتى جزع و بى‌تابى. آن‌جا كه براى موارد شخصى و فردى باشد (مانند مصيبت از دست دادن فرزند و برادر و عزيزان ديگر) صبر، جميل است و جزع، قبيح؛ اما آن‌جا كه براى اهداف مهم اجتماعى باشد مانند آنچه اميرمؤمنان عليه السلام پس از رحلت پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله انجام داد و همچنين بانوى اسلام فاطمۀ زهرا عليها السلام در مصيبت پدر، و بازماندگان خاندان پيغمبر صلى الله عليه و آله در مصائب كربلا و عاشورا، در اين موارد نه صبر جميل است و نه جزع قبيح، زيرا اهميت مقام والاى پيامبر صلى الله عليه و آله و شهداى كربلا و مانند آن را نشان مى‌دهد. البته اين‌گونه مصائب - برخلاف مصائب شخصى - بايد هرگز فراموش نشود. به همين دليل جزع، جميل مى‌شود و صبر قبيح. ولى بعضى از شارحان نهج‌البلاغه استثنا را در اين‌جا حقيقى ندانسته و آن را كنايه از عظمت مصيبت پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله شمرده‌اند، زيرا با فقدان آن حضرت مشكلات عظيمى در جهان اسلام به وجود آمد. قابل توجه است كه در خطبۀ ٢٣٥ كلامى از امير مؤمنان على عليه السلام نقل شد كه به هنگام غسل و دفن پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله بيان فرمود و مى‌تواند شاهدى باشد بر آنچه در بالا آمد، مى‌فرمايد: «بِأَبِي أَنْتَ‌ وَ أُمِّي يَا رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ لَقَدِ انْقَطَعَ‌ بِمَوتِكَ‌ مَا لَمْ‌ يَنْقَطِعْ‌ بِمَوْتِ‌ غَيْرِكَ‌ مِنَ‌ النُّبُوَّةِ‌ وَ الْإِنْبَاءِ وَ أَخْبَارِ السَّمَاءِ... وَ لَوْ لا أَنَّكَ‌ أَمَرْتَ‌ بِالصَّبْرِ، وَ نَهَيْتَ‌ عَنِ‌ الْجَزَعِ‌، لَأَنْفَدْنَا عَلَيْكَ‌ مَاءَ الشُّؤُونِ‌؛ پدر و مادرم فدايت باد اى رسول خدا، با مرگ تو چيزى قطع شد كه با مرگ ديگرى قطع نگشت و آن نبوّت و پيام آوردن (از سوى خدا) و اخبار آسمان بود... اگر تو ما را به صبر و شكيبايى امر نفرموده بودى و از جزع و بى‌تابى نهى نمى‌كردى، آن‌قدر بر تو گريه مى‌كرديم كه اشك‌هايمان تمام شود». آن‌گاه امام عليه السلام در ادامۀ سخن مى‌افزايد:«مصيبت وفات تو بسيار سنگين و هر مصيبتى پيش و بعد از تو در برابر آن كوچك و حقير است»؛ (وَ إِنَّ‌ الْمُصابَ‌ بِكَ‌ لَجَلِيلٌ‌، وَ إِنَّهُ‌ قَبْلَكَ‌ وَ بَعْدَكَ‌ لَجَلَلٌ‌) . «جَلَل» به معناى كوچك است، هرچند گاه به معناى بزرگ نيز مى‌آيد و در اين‌جا همان معناى اول اراده شده است. اين گفتار امام عليه السلام تأييدى است بر آنچه در جملۀ اول گذشت و آن اين‌كه مصيبت فقدان پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله و رحلت او از دار دنيا مصيبتى بى‌نظير بود و همۀ مصائب در برابر آن كوچك شمرده مى‌شد. دليل آن نيز همان است كه در خطبۀ ٢٣٥ در بالا اشاره شد. وجود پيامبر صلى الله عليه و آله موجب خير و بركت عظيم و هدايت امت و پيوند به عالم وحى و اخبار آسمان بود؛ ولى با موت آن حضرت ارتباط‍‌ با عالم وحى براى ابد از ميان رفت و اين مصيبتى بسيار بزرگ بود. اضافه بر اين با رحلت پيغمبر صلى الله عليه و آله منافقان به حركت آمدند و كينه‌هاى نهفته آشكار شد و خلافت از مسير آن منحرف و مصائب براى اهل بيت پيغمبر عليهم السلام آغاز گشت و روزبه‌روز فزونى گرفت. ازاين‌رو در روايتى مى‌خوانيم كه امام اميرمؤمنان عليه السلام پس از اين ماجرا بر اساس روايتى كه قاضى قضاعى در دستور معالم الحكم به صورت مسند ذكر كرده، صبح و عصر كنار قبر آن حضرت مى‌رفت و سخت مى‌گريست سپس به اين شعر توسل مى‌جست: ما ذا عَلى‌ مَنْ‌ شَمَّ‌ تُرْبَةَ‌ أحْمَدَ أنْ‌ لا يَشُمَّ‌ مَدَى الزَّمانِ‌ غَوالِياً صُبَّتْ‌ عَلَىَّ‌ مَصائِبَ‌ لَوْ أَنَّها صُبَّتْ‌ عَلَى الْأيَّامِ‌ صِرْنَ‌ لَيالِياً چه مى‌شود كسى را كه خاك قبر پيغمبر صلى الله عليه و آله را ببويد - ولى تا عمر دارد (عزادار باشد و) بوى خوش ديگرى نبويد؟
(بعد از آن حضرت) مصيبت‌هايى بر من فرو ريخت كه اگر - به روزهاى روشن ريخته مى‌شد همچون شب‌ها تيره و تار مى‌گشت. معروف اين است كه حضرت زهرا عليها السلام نيز همين اشعار را در كنار قبر پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله مى‌خواند. به گفتۀ علامۀ مجلسى رحم ه الله در ديوان منسوب به امير مؤمنان على عليه السلام نيز در مرثيۀ پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله آمده است: نَفْسِي عَلَى زَفَرَاتِهَا مَحْبُوسَةٌ‌ يَا لَيْتَهَا خَرَجَتْ‌ مَعَ‌ الزَّفَرَاتِ‌ لا خَيْرَ بَعْدَكَ‌ فِي الْحَيَاةِ‌ وَ إِنَّمَا أَبْكِي مَخَافَةَ‌ أَنْ‌ تَطُولَ‌ حَيَاتِي جان من در چنگال آه و ناله‌هايش محبوس است - اى كاش جانم همراه آه و ناله‌ها بيرون مى‌آمد. بعد از تو (اى رسول خدا!) زندگى ارزشمند نيست و اگر - من گريه مى‌كنم به دليل آن است كه مى‌ترسم عمرم بعد از تو طولانى شود. ١ معروف اين است كه اميرمؤمنان على عليه السلام همين اشعار را در مرثيۀ بانوى اسلام فاطمۀ زهرا عليها السلام نيز بيان فرمود. اين سخن را با يك بيت از «حسان بن ثابت»، شاعر معروف در رثاى پيامبر صلى الله عليه و آله پايان مى‌دهيم، او مى‌گويد: وَ ما فَقَدَ الماضُونَ‌ مِثْلَ‌ مُحَمَّدٍ و لا مِثْلِهِ‌ حَتَّى الْقِيامَةَ‌ يَفْقِدُ پيشينيان شخصيتى مثل محمد صلى الله عليه و آله را از دست ندادند - و آيندگان تا روز قيامت نيز گرفتار فقدان ديگرى همانند او نخواهند بود.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
نکته طلایی 📣 در زمان هرس سیاه (زمستانه) لطفا بقایای هرس رو جمع آوری و به بیرون از باغ انتقال و بسوزانید. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
نكته طلايي در هنگام تهيه قلمه ساقه به زاويه برش دقت كنيد. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
قلمه هایی که در سفر پیدا میکنید باین صورت تا مدتی شاداب نگه دارید تا به مقصد برسید. ⚠️فقط هر ظرف برای یک نوع قلمه ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
پیام ها: ۱- قرآن، بهترین گفتارهاست. «أَحْسَنَ الْحَدِیثِ» (زیرا صادق ترین سخن هاست، «وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللهِ حَدِیثاً» و حرف آخر و فصل الخطاب است. «فَبِأَیِّ حَدِیثٍ بَعْدَهُ یُؤْمِنُونَ») ۲- تمام آیات قرآن به یکدیگر شباهت دارند و هیچ ناهماهنگی و تضادّی در آنها نیست. «مُتَشابِهاً» ۳- خداترسی، در ظاهر جسم و بدنِ مؤمنان نمایان است و صورت آنان بیانگر سیرت آنان است. «تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِینَ یَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ» ۴- مؤمن، با شنیدن آیات عذاب خوف دارد، «تَقْشَعِرُّ» و با شنیدن آیات رحمت امیدوار می‌شود. «ثُمَّ تَلِینُ جُلُودُهُمْ» ۵- قرآن، کتاب هدایت الهی است. «کِتاباً... ذلِکَ هُدَی اللهِ» ۶- خداوند، اسباب هدایت را برای همه فراهم کرده است، امّا تنها گروهی این هدایت را می‌پذیرند. «ذلِکَ هُدَی اللهِ... یَهْدِی... یُضْلِلِ» اوصاف و ویژگی‌های قرآن ... وَ نَزَّلْنا عَلَیْکَ الْکِتابَ تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْ ءٍ وَ هُدیً وَ رَحْمَةً وَ بُشْری لِلْمُسْلِمِینَ [۱] ... و بر تو این کتاب را نازل کردیم که روشنگر هر چیز است و مایه ی هدایت و رحمت و بشارت برای مسلمانان است. نکته ها: در تفاسیر روایات متعدی ذیل آیه آمده است، از جمله: امام باقر علیه السلام فرمود: هر چه را که امّت به آن نیاز داشته، در قرآن آمده است و هر سخنی که از من شنیدید اگر سند قرآنی اش را بخواهید، خواهم گفت. حضرت علی علیه السلام فرمود: خبر شما و تاریخ گذشتگان و آیندگان و آسمان و زمین در قرآن آمده است. امام رضا علیه السلام در جلسه ای به رؤسای ادیان فرمود: از معجزات پیامبر اسلام آن ---------- [۱]: (نحل، ۸۹) است که یتیمی فقیر و چوپانی درس نخوانده، کتابی داشته باشد که «تبیان کل شی» باشد و اخبار گذشته و آینده تا قیامت در آن ثبت شده باشد. امام صادق علیه السلام فرمود: هر مسأله ای که مورد اختلاف دو نفر باشد در کتاب خدا، اصلی که آنرا حلّ کند وجود دارد، گرچه عقل مردم به آن نرسد. قرآن بیان هر چیز است، امّا هر کس نمی فهمد چنانکه حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: در قرآن، برای عوام عبارتِ ظاهری، برای خواص اشاراتِ رمزی، برای اولیای خدا، لطائف الهی و برای انبیا، حقایق است. تبیان همه چیز بودن، یا مستقیم است یا بواسطه ی آیاتی که در آن اصولی مطرح شده و آن اصول برای ما کارساز است. نظیر آیه؛ «ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» آنچه را پیامبر برای شما آورده بگیرید و از آنچه شما را نهی کرده دور شوید و نظیر آیه؛ «لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ» ✍محسن قرائتی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
1_9158142713.mp3
1.7M
📍(۴۶) 🔊 پاسخ استاد به سوالی با محوریت "عدم ایجاد توقع در امور عـبــــــــــادی بـرای فـرزنـدان" ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
❌ اختلال افسردگی در نوجوانان ❌ ✅ در میان اختلالات روانی نوجوانان دو نوع افسردگی قابل مشاهده است: 😞 ۱. افسردگی ناشی از بلوغ و رشد ⚠️ در دوران بلوغ زندگی نوجوانان دچار تغییراتی می شود و فرد نوع جدیدی از زندگی را تجربه می کند. 👌 در این سن نوجوان احساس جدیدی در خود دارد و روح و روانش دچار نا آرامی هایی می شود. حس نا آرامی در این افراد طبیعی می باشد و باید فرد این حالت را بگذراند تا به هویت اصلی خود پی ببرد. افسردگی ناشی از بلوغ نیاز به درمان ندارد اما نباید با افسردگی غیر عادی اشتباه گرفته شود. علائم این نوع از افسردگی عبارتند از: اختلال خواب عدم ثبات اخلاقی احساس خستگی اضطراب و استرس نداشتن انگیزه و علاقه ناراحتی و احساس غم ✍ادامه دارد... کارشناس خــ🌱 ـــانواده
007.mp3
2.16M
🔶 صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده بخش هفتم 🔺 وضعیت و نگاه به زن در دنیای غرب 💥 دکتر حمید حبشی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357