2_144178960559796203.pdf
1.07M
عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی-اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
روح اللّه معروف است حضرت امام خمينى رحمه الله عليه در دوران طلبگى بطور منظّم و به موقع در جلسات درس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
يك عمر با فقر
بازرگانان و تجّار بغداد مبلغ فراوانى از اموال حلال خود را به شيخ انصارى (ره) اختصاص دادند و كسى را به خدمت ايشان به نجف فرستادند.
طريق او پيغام دادند: اين مبلغ از وجوه، خمس و زكات و مظالم عباد و... نيست تا شما اشكال كنيد و در صرف آن براى خود امساك و پرهيز نماييد، بلكه از حلال اموال خود ما مى باشد. مى خواهيم به شما اين مبلغ را هديه كنيم تا در اين سنّ پيرى در وسعت باشيد و به عسرت و سختى روزگار نگذرانيد.
ولى على رغم اصرار آنان، مرحوم شيخ انصارى، آن اموال را قبول نكرد و فرمود: آيا حيف نيست براى من كه عمرى را با فقر گذراندهام در اين آخر عمر خود را غنى و ثروتمند كنم و نامم از طومار فقرا محو گردد و روز قيامت ازاجر و پاداش آنان محروم شوم؟ (۸۵)
مبارزه با هواى نفس
در حالات آية اللّه محمّد فشاركى مى نويسند:
له از مجتهدين بزرگ زمان خودش بود. بعد از فوت مرجع عاليقدر آية اللّه محمّدتقى شيرازى مردم را به ايشان مراجعه كردند تا در مسجدى كه هر شب آية اللّه شيرازى در آن نماز جماعت مى خواند اقامه نماز كنند و مرجعيّت تقليد را هم بپذيرند. آية اللّه فشاركى مى گويند: ديدم در چيزى در من است كه مرا خوشحال كرده و بعد فهميدم كه ماجراى مرجعيّت است و شيطان در من نفوذ كرده. با خود گفتم: مى دانم با تو چه كنم. فرداى آن شب مى آيند و هر چه به آية اللّه فشاركى اصرار مى كنند بيا و نماز را بخوان قبول نمى كنند و از همينجا بود كه معظم له حتّى تا آخر عمر رساله هم ننوشتند و فقط شاگرد تربيت كردند. (۸۶)
#داستانهایی از علماء
✍محمدتقی صرفی پور
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فرقی بین مساجد سنی و شیعه نمی باشد مخصوصا در خبر دارد که راوی خدمت امام بحق ناطق کاشف اسرار حقایق ج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سعادت و سیادت امت در پیروی علی بن أبی طالب است
آقایان محترم برادران شیعه و سنی بهترین راه برای جلوگیری از نفاق و دوئیت و تفرقه پیروی نمودن از رویه و رفتار مولای متقیان و امیر مؤمنان علی بن أبی طالب علیه الصلاة و السّلام میباشد.
هر یک عقاید عقلانی را محکم نگاهدارید و با هم ائتلاف کنید و اتحاد نمائید تا شقّ عصای مسلمین نگردد.
چنانچه مولای همۀ ما امیر المؤمنین علیه السّلام با آنکه خود را أحق بمقام خلافت میدانست چنانچه در اول خطبۀ شقشقیّه فرموده اما و الله لقد تقمصها فلان و انه لیعلم ان محلی منها محل القطب من الرحی. الخ ولی وقتی از تغسیل و تکفین رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بر حسب وصیت آن حضرت که اوجب از هر واجبی بود در آن وقت فارغ شد از فتنۀ سقیفه با خبر و خود را در مقابل فرقه ای از مخالفین مشاهده نمود.
همین که آن دسته بندیهای (سیاسی) را دید با آنکه أحدی در امت نصوص واردۀ از رسول خدا را جلیّا و خفیّا مانند آن حضرت نداشت و کبار از صحابه و بنی هاشم اطراف آن حضرت بودند بنی امیه هم بقیادت ابی سفیان (برای رسیدن بمقاصد خودشان) آن حضرت را تحریک بقیام مینمودند ولی چون منبع قوۀ عاقله بود تأمّل و تفکر نمود که اگر در مقابل آن دسته بندیها قیام نماید و در مقام مطالبه حق ثابت خود برآید قطعا دودستگی در اسلام پدید آید.
و در اثر اختلاف کلمه و تفرقه مسلمین اعادی اسلام که سالها است عقب فرصت میگردند غالب آمده و اصل دین از میان میرود و مسلمانان قریب العهد بکفر از اسلام منحرف گردند.
لذا صلاح را در صبر و تحمّل و شکیبائی دید با تمام سختیها ساخت و بردباری نمود چنانچه فرمود صبرت و فی العین قذی و فی الحلق شجی.
با مخالفین خود مبارزه ننمود چون دید اول اسلام است جنگ داخلی تولید تفرقه
می نماید و تفرقه باعث محو اسلام میگردد (چنانچه در لیالی ماضیه و مجلس مذاکرات خصوصی مبسوطا ذکر ادله نمودیم).
فعلی هذا با مخالفین خود مماشات نمود با آنکه بر عقیدۀ خود ثابت بود ولی برای استحکام اساس اسلام بمسجد و نماز جماعت حاضر میشد تا فرصت بدست اعادی منتظر الفرصة ندهد و جلوگیری از تفرقه نماید.
چنانکه مکرر میفرمود و ایم الله لو لا مخافة الفرقة من المسلمین ان یعودوا الی الکفر قد غیرنا ذلک ما استطعنا و در جای دیگر میفرمود فرأیت ان الصبر علی ذلک أفضل من تفریق کلمة المسلمین و سفک دمائهم یعنی بخدا قسم اگر نمی ترسیدم از تفرقه بعض مسلمین که بر گردند بسوی کفر-و دین اسلام محو گردد هرآینه قیام بحق مینمودم و این اوضاع را تغییر میدادم و لکن دیدم صبر و تحمل بهتر است از تفرقه مسلمانان و ریختن خون آنها لذا صبر را پیشه نمودم (تا اسلام را حفظ نمایم). [۱]
بهمین طریق شیعیان و پیروان خودش را که کبار از صحابه بودند دستور داد مخالفت ننمایند.
فقط همان روزهای اول مناظراتی برای اثبات حقانیت خود نمودند ولی بعدها از جهت احتراز از دوئیت و اختلاف در تمام ادوار خلافت خلفاء از طرف آن حضرت و شیعیانش کوچکترین عمل تظاهر که موجب اختلاف علنی گردد بر خلاف خلفاء واقع نشد.
برای حفظ حوزۀ اسلام و تقویت مسلمین که سنگ تفرقه و جدائی بین مسلمانان نیفتد کاملا مماشات نمودند.
----------
[۱]: ۱) مراجعه شود به ص ۸۳۹ تا ۸۴۳ همین کتاب.
جامعه مسلمانان امروز هم که روز غربت اسلام است باید از عناد و لجاج و تعصبات جاهلانه بر کنار باشند.
در عین آنکه حقانیت ما با دلائل عقل و نقل و کتاب سنت ثابت است چنانچه در لیالی ماضیه ببعض از آن دلائل اشاره نمودیم.
ولی نمی توانیم انکار نمائیم وقایع جاریه بعد از وفات رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را که بر حسب ظاهر ابی بکر و عمر و عثمان و علی امیر المؤمنین مسندنشین خلافت شدند و در آن سی سال (همان قسمی که پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم خبر داده بود) خدمات بزرگی باسلام شد و پرچم توحید در سراسر جهان باهتزاز در آمد.
همان قسمی که مولای ما امیر مؤمنان علیه الصلاة و السّلام با آنکه دلائل حقّانیت خود را پیوسته بیان میفرمود و خود را اولی و احق بمقام خلافت میدانست برای حفظ ظاهر اسلام و جلوگیری از تفرقه و تشتت بمسجد و نماز و شور و مشورت و حلّ معضلات حاضر میشد فرزندان و شیعیان را بکار و خدمت میگماشت، ما و شما هم بایستی تبعیّت نموده از تفرقه مسلمانان جلوگیری نمائیم أیادی مرموز و فتنه جوها و دو بهم زنها را که میکربهای خانه خراب کن جامعه میباشند از خود دور نموده تا فرصت بدست أعادی و بیگانگان نیفتد که اساس اسلام را از هم پاشیده و مسلمین را زبون نمایند.
اثبات حقانیت و ابراز دلائل را نتوان دلیل بر مخاصمه قرار داد ما ده شب با دلائل عقلیه و براهین نقلیه اثبات مرام و اظهار حق نمودیم بازهم مینمائیم.
ولی الحال هم بالای منبر میگویم چنانچه مولای ما وقتی در مقابل امر واقع شده قرار گرفت برای جلوگیری از فتنه و فساد و اختلاف کلمه صبر و تحمل نمود و در مقام مخالفت بر نیامد ما هم چون در مقابل امر تاریخ واقع شده قرار گرفته ایم با اقرار بآنچه تاریخ بما نشان میدهد که ابی بکر و عمر و عثمان و امیر مؤمنان هر یک بعد از دیگری ظاهرا (و لو بهر طریقی بوده) مسندنشین خلافت بودند با یکدیگر ائتلاف نموده آقایان سنیها علی رغم خوارج و نواصب و أیادی مرموز بیگانگان و مفتّنین و دو بهم زنها بمساجد و امام بارههای شیعیان-و شیعیان بمساجد و مجامع آنها بروید تشکیل اتحادیه قوی بدهید با کینه و عداوت بهم ننگرید برادرانه طرق و راههای
أعادی را مسدود نمائید نگذارید نقطۀ ضعفی پیدا نموده رخنه در اتحادیه شماها بنمایند.
تا بوسیله این اتحاد ضعف و سستی که امروزه در عالم اسلام پیدا شده تقویت گردد در مرتبه اول علماء و سران قوم بعد تمامی افراد شیعه و سنّی باید از خودگذشتگی بخرج داده مسئولیّت این امر بزرگ را بر عهده گرفته و پراکندگی را بر طرف کنند.
امروز روز بزرگی است عید سعید میلاد سر سلسلۀ مجاهدین عالم است که آن شخصیت بزرگ اسلامی در سنه شصت و یکم هجری در زمین کربلا اتحادیه بزرگی تشکیل داد که با هفتاد و دو یک دل در مقابل دشمنان عالم توحید صف آرائی نمود (و لو ظاهرا مغلوب شد) ولی همان اتحاد و شهامت و شجاعت و از خودگذشتگی هفتاد و دو نفر انصار اللّه به پیشوائی سبط اعظم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و امام سیم حضرت ابا عبد اللّه الحسین أرواحنا فداه سبب إعلای کلمه توحید و ریشه کن شدن أعادی دین مبین گردید.
آقایان محترم برادران عزیز از قراری که میشنوم مجالس مباحثات علمی و مذاکرات مذهبی بین دو دسته برادران مسلمان وقت بدست أعادی داده برای تولید نفاق بین برادران اسلامی تحریکاتی مینمایند.
ممکن است این تحریکات در برادران جوان متعصّب ما اثرات نامطلوبی بخشد و نتایج وخیمی بر له دشمنان نصیب ما گردد.
پس بیدار شوید فریب نخورید بدانید نفاق و بدبینی مسلمانان بیکدیگر باعث مسرت و تقویت دشمنان اسلام و مسلمین میگردد.
در خاتمه عرایضم اولا از آقایان برادران مسلمان حاضر (شیعه و سنی) تقاضا میکنم علی رغم أعادی چون روز عید است از منبر که بزیر آمدم برادرانه همگی یکدیگر را در آغوش محبت بگیرید مطابق
دستور شرع انور مصافحه و معانقه نمائید دست هم را صمیمانه فشار دهید اظهار و داد و اتحاد نمائید چنانچه خدای نکرده در دل کدورتی از هم دارید برای رضای خدا و حفظ وحدت و عظمت اسلام رفع نمائید
خود داعی هم در خدمتگزاری همگی بجان و دل حاضر میباشم.
ثالثا موقع ظهر است تا بمسجد برویم فضیلت نماز اول وقت ممکن است از دست برود مقتضی است در همین امام باره نماز جماعت بر قرار نمائید.
بحمد اللّه علماء فریقین (شیعه و سنی) حاضرند هر یک از برادران شیعه و سنی را مقدم داشتید داعی هم اقتداء میکنم تا در کمک کردن بعالم اتحاد و اسلام در نزد خداوند متعال و صاحب شریعت جدّ بزرگوارم مأجور باشیم.
و نیز دشمنان بفهمند بین برادران شیعه و سنی ابدا نفاق و دوئیت و بدبینی نمی باشد همگی متفقا برای مقابله با کفار حاضر بجانبازی هستیم.
ثالثا چون اخوان معظّم ما دو فحل بزرگ علم و دانش جنابان حافظ محمّد رشید و شیخ عبد السّلام مهمانان عزیز شب گذشته تودیع نموده و عازم وطن خود هستند.
داعی هم حاضر و عازم حرکت بسمت أرض اقدس و مشهد مقدس مولانا ابو الحسن علی بن موسی الرضا صلوات اللّه علیه و علی آبائه و اولاده ائمة الهدی میباشم از جمیع برادران عزیز محترم مخصوصا آقایان قزلباشها که منتها درجه محبت را إبراز نمودند تودیع نموده سلامت و عزت و توفیق و اتحاد و یگانگی را برای همگی برادران شیعه و سنی از از خداوند متعال بوسیله عترت و اهل بیت طهارت خواهانم.
و السّلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته
#شبهای_پیشاور
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
دست از دنیا اگر بردارم و فانی شوم
نیست ممکن از تو بردارم عزیزم یاحسین
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
YEKNET.IR - zamine3 - shabe 2 muharram 1401 - mirdamad.mp3
6.59M
زندگی را با عشق
نوش جان باید کرد
عشق در راه حسین
فوران خواهد کرد
#جاماندگان💔
#سید_مهدی_میرداماد🎙
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#محبت_درمانی ۵۷ 💗دیدین برای یه مادر؛ فرزند، هرچند ناخلف، بازم پاره ای از جانشه... حالا یه چرتکه بن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محبت درمانی 58.mp3
11.49M
#محبت_درمانی ۵۸
🔥یکی از عذابهای بزرگ روز قیامت اینه که میفهمیم تمام عمر،
دست اهل آسمان برای رفاقت ، به سمت ما دراز بوده و ما ردش کردیم.....
تا دیر نشده با خـ✨ـدا رفیق شیم.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 ماجرای جالب شخصی که در #کربلا بجای درخواست حاجات شخصی، برای فرج #امام_زمان عج دعا کرده و... ┄┅┅┅┅❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «چطوری برای ظهور #امام_زمان عج دعا کنیم»
همین که کسی دعا کنه و آمین بگیم کافیه؟
🎙استاد شجاعی
#اللهمعجللولیکالفرج
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سعدی
عشق در دل ماند و يار از دست رفت****دوستان دستي كه كار از دست رفت
اي عجب گر من رسم در كام دل****كي رسم چون روزگار از دست رفت
بخت و راي و زور و زر بودم دريغ****كاندر اين غم هر چهار از دست رفت
عشق و سودا و هوس در سر بماند****صبر و آرام و قرار از دست رفت
گر من از پاي اندرآيم گو درآي****بهتر از من صد هزار از دست رفت
بيم جان كاين بار خونم ميخورد****ور نه اين دل چند بار از دست رفت
مركب سودا جهانيدن چه سود****چون زمام اختيار از دست رفت
سعديا با يار عشق آسان بود****عشق باز اكنون كه يار از دست رفت
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پیام ها: ۱- خداوند، سبب سوز و سبب ساز است. دهانی را که وسیله سخن گفتن است میبندد و دست و پا را وس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤شنیدهاید میگویند: «چاهی نکن بهر کسی/اول خودت دوم کسی»؟ مضمون این ضربالمثل مشهور با این آیۀ شریفه همسوست. آیه میفرماید: مکر بد، دامنِ اهلش را میگیرد و کسی که برای دیگری نقشۀ بد میکشد خودش گرفتار میشود.
📖فاطر: ۴۳
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعاے #الهیعظمالبلاء...🥀👆👆
#علیفانی
كفعمى در بلد الامين فرموده: اين دعاء حضرت صاحب الامر عَلَيْهِ السَّلام است كه تعليم فرمود آن را به شخصى كه محبوس بود، پس خلاص شد: اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرينَ.
#امام_زمان(عج)🌼
@zandahlm1357
31.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عشق یعنی کربلا
#حسین_سیب_سرخی🎙
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357