#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قرابت پیامبر صلی الله علیه و آله در جلاءالارواح آمده است که هارون الرشید از امام کاظم علیه السلام پ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سعدی
کاش روزی که حیا مانع نظاره نبود
بی حجابانه نظر در رخ تو میکردم
سعدی بجفا ترک محبت نتوان کرد
بر در بنشینم گرم از خانه برانند
به خاک پای عزیزان که در محبت دوست
دل از محبت دنیا و آخرت کندم
او شاد که جان کندم از غم شده نزدیک
من خوش که ز حال خودم او را خبری هست
طره ی مقصود از دست ارادت دور نیست
منزلی راه است و آن موقوف یک شبگیر ماست
جامی
چشم عقل و علم، کور از شهوتست
دیو پیش دیده، حور از شهوتست
راه شهوت پر گل و لای و بلاست
هرکه افتاد اندر آن گل برنخاست
از میشهوت چو یک جرعه چشی
در مذاق تو نشیند زان خوشی
آن خوشی در بینیت گردد مهار
در کشاکش داردت لیل و نهار
چاره نبود اهل شهوت را ز زن
صحبت زن هست بیخ عمر کن
بر در خوان عطای ذوالمنن
نیست کافر نعمتی بدتر ز زن
گر دهی صد سال زن را سیم و زر
پای تا سر گیری او را در گهر
هم بوقت چاشت هم هنگام شام
خوانش آرایی به گوناگون طعام
چون شود تشنه ز جام گوهری
آبش از سرچشمه خضر آوری
میوه خواهد چون ز تو همچو شهان
نار یزد آری و سیب اصفهان
چون فتد از داوری در تاب و پیچ
جمله اینها پیش او هیچ است هیچ
گویدت کای جانگداز عمر کاه
هیچ خیر از تو ندیدم هیچگاه
در جهان از زن وفاداری که دید
غیر مکاری و عیاری که دید
سالها دست اندر آغوشت کند
چون بتابی رو فراموشت کند
گر تو پیری یار دیگر بایدش
همدم دیگر قوی تر بایدش
چون جوانی آید او را در نظر
جای تو خواهد که او بندد کمر
*
بود همچون بوم زاغی روز کور
جا گرفته در لب دریای شور
بود از دریای شور آبشخورش
دادی آن شورا به طعم شکرش
از قضا مرغی حواصل نام او
حوصله سرچشمه ی انعام او
سایه ی دولت به فرق او فکند
نامدش شورابه ی دریا پسند
گفت پیش آ ای زشوری در گله
کاب شیرینت دهم از حوصله
گفت ترسم آب شیرین چون چشم
طعم آب شور گردد ناخوشم
طبع من ز آبشخور دریای شور
زآب شیرین مانم و گردد نفور
در میان هر دو مانم تشنه لب
بر لب دریا نشسته روز و شب
به که هم سازم به آب شور خویش
تا نیاید رنج بی آبیم بیش
*
ای چو گلت جیب بچنگ خسان
دامن صحبت بکش از ناکسان
گرچه زآغاز گشادت دهند
عاقبة الامر ببادت دهند
گر بود اندر بن غاریت جای
حلقه مارت شده زنجیر پای
به که به هر حلقه نهی پای خویش
محفل هر سفله کنی جای خویش
ور شده ای در کمر کوه و سنگ
کرده میان منطقه دم پلنگ
به که دو رنگان منافق سیر
پیش تو بندند بخدمت کمر
اول فطرت که پدید آمدی
از همه کس فرد و وحید آمدی
عاقبت کار کز اینجا روی
از همه شک نیست که تنها روی
این همه بند و گره از بهر کیست
وین همه آمیزش و پیوند چیست
هرکه به مشغولیت اندروه است
غول ره تست خدا آگه است
پای وفا در ره غولان مدار
روی به بیغوله ی تنهایی آر
ور نبود از دل سودائیت
طاقت بیغوله تنهائیت
خیز و قدم نه بره رفتگان
رو سوی آرامگه خفتگان
یاد کن از عهد فراموششان
نکته شنو از لب خاموششان
پر شده شان بین ز غبار استخوان
کحل بصیرت کن از آن سرمه دان
منزلشان بین بته سنگ تنگ
کوب سر افعی غفلت به سنگ
امیر خسرو دهلوی
#کشکول_شیخ_بهاء
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ماده ۵۸۰ هريك از مستخدمين و مامورين قضايي يا غير قضايي يا كسي كه خدمت دولتي به او ارجاع شده باشد بدو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماده ۵۸۴ كسي كه با علم و اطلاع براي ارتكاب جرم مذكور در ماده فوق مكاني تهيه كرده و بدين طريق معاونت با مرتكب نموده باشد به مجازات حبس از سه ماه تا يك سال يا جزاي نقدي از يك ميليون و پانصد هزار ريال تا شش ميليون ريال محكوم خواهد شد.
ماده ۵۸۵ اگر مرتكب يا معاون قبل از آن كه تعقيب شود شخص توقيف شده را رها كند يا اقدام لازم جهت رها شدن وي به عمل آورد در صورتي كه شخص مزبور را زياده از پنج روز توقيف نكرده باشد مجازات او حبس از دو تا شش ماه خواهد بود.
ماده ۵۸۶ هرگاه مرتكب براي ارتكاب جرايم مذكور در ماده ۵۸۳) اسم يا عنوان مجعول يا اسم و علامت مامورين دولت يا لباس منتسب به آنان را به تزوير اختيار كرده يا حكم جعلي ابراز نموده باشد علاوه بر
مجازات ماده مزبور به مجازات جعل يا تزويرمحكوم خواهد شد.
ماده ۵۸۷ چنانچه مرتكب جرايم مواد قبل توقيف شده يامحبوس شده يا مخفي شده را تهديد به قتل نموده يا شكنجه و آزار بدني وارد آورده باشد علاوه بر قصاص يا پرداخت ديه حسب مورد به يك تا پنج سال حبس و محروميت از خدمات دولتي محكوم خواهد شد.
#قوانین_کیفری
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
آیا میتوان برای چکی که تاریخ آن نرسیده، اقدام به طرح دعوی کرد؟
طبق ماده 315 قانون تجارت، چکی که تاریخ آن نرسیده، قابل وصول نیست و دارنده چک نمیتواند قبل از تاریخ سررسید آن اقدام به طرح دعوی کند. در صورتی که نیاز به دریافت وجه چک قبل از تاریخ سررسید وجود دارد، میتوان از طریق مذاکرات با صادرکننده چک یا استفاده از خدمات مالی، چک را نقد کرد. مشاوره با یک وکیل در این مورد میتواند بهترین راهکار قانونی را ارائه دهد.
💥@vakil
آیا امکان انتقال مالکیت زمین با وکالتنامه وجود دارد؟
طبق ماده 219 قانون مدنی، انتقال مالکیت باید با سند رسمی صورت گیرد. وکالتنامه به تنهایی موجب انتقال مالکیت نمیشود، بلکه باید مراحل انتقال رسمی انجام شود. برای اطمینان از صحت انتقال و جلوگیری از مشکلات احتمالی، مشورت با یک وکیل ضروری است.
💥@vakil
در صورت عدم رعایت حقوق همسایگان در ساخت و ساز، چه اقداماتی میتوان انجام داد؟
طبق ماده 132 قانون مدنی، هیچ ملکی نباید به گونهای ساخته شود که موجب آسیب یا مزاحمت به همسایگان گردد. همسایگان میتوانند از طریق مراجع قانونی اقدام به طرح شکایت کنند. توصیه میشود مالکین و سازندگان پیش از شروع ساخت و ساز، از مشاوره وکیل برای بررسی حقوق همسایگان استفاده کنند.
💥@vakil
یک آیه یک قصه (41).mp3
4.58M
قسمت 1️⃣4️⃣
📜سوره مبارکه بلد آیه ۸ و ۹
🔹ألَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَيْنَيْنِ / وَلِسَانًا وَشَفَتَيْنِ 🔹
#یک_آیه_یک_قصه
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۳۶- تعداد ضمه در قرآن؟ تعداد ضمه در قرآن ۴۸۰۸ ميباشد ۳۷- تعداد كسره در قرآن؟ تعداد كسره در قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حروف مقطعه در قرآن
۱- نام چند سوره به نام حروف مقطعه است؟
نام ۴ سوره به نام حروف مقطعه است.
۲- سورههايي كه بنام حروف مقطعه است نام ببريد؟
سورههايي كه به نام حروف مقطعه است عبارتند از: طه، يس، ص، ق
۳- چند سوره در قرآن با حروف مقطعه شروع ميشوند؟
۲۹ سوره در قرآن با حروف مقطعه شروع ميشوند.
۴- حروف مقطعه در قرآن بدون تكرار چند حرف است؟
حروف مقطعه در قرآن بدون تكرار ۱۴ حرف ميباشد كه عبارتنداز (ه، ك، س، م، ن، ح، ي، ل، ع، ط، ا، ر، ص)
۵- حروف مقطعه در قرآن در چه عباراتي گنجانيده شده اند؟
حروف مقطعه در قرآن در عبارت (صراط علي حق نمسكه) راه علي (ع) حق است و ما آنرا ميپيماييم جمع گرديده است.
۶- حروف مقطعه يك حرفي در قرآن كدامند؟
حروف مقطعه يك حرفي در قرآن ۳ حرف ميباشد كه عبارتند از (ق، ص، ن).
۷- حروف مقطعه دو حرفي در قرآن كدامند؟
حروف مقطعه دو حرفي در قرآن ۴ حرف ميباشد كه عبارتنداز (يس، طس، حم، طه).
۸- حروف مقطعه سه حرفي در قرآن كدامند؟
حروف مقطعه سه حرفي در قرآن ۳ حرف ميباشد كه عبارتنداز (الر، الم، طسم).
۹- حروف مقطعه چهار حرفي در قرآن كدامند؟
حروف مقطعه چهار حرفي در قرآن ۲ حرف ميباشد كه عبارتنداز (المر، المص).
۱۰ - حروف مقطعه پنج حرفي در قرآن كدامند؟
حروف مقطعه پنج حرفي در قرآن ۲ حرف ميباشد كه عبارتنداز (حمعسق، كهيعص).
۱۱- چند سوره در قرآن با الر شروع ميشود؟
۵ سوره در قرآن با الر شروع ميشود كه عبارتند از سوره هاي: يونس، هود، يوسف، ابراهيم، حجر.
۱۲- چند سوره در قرآن با حم شروع ميشود؟
۶ سوره در قرآن با حم شروع ميشود كه عبارتند از سوره هاي: غافر، فصلت، زخرف، دخان، جاثيه، احقاف.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#واژه_شناسی_قرآن
#کلمه_مالِک_آیه_1_صفحه_1
قسمت3⃣
👇کلمه مالِکِ
👈مَلَكوتٌ:
مختص به قدرت و ملک الهی است که مصدر مَلَكَ می باشد و تا بر آن داخل شده است۰
فرمود:
☘ وَكَذَٰلِكَ نُرِي إِبْرَاهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ
(انعام/٧٥)
و
☘أَوَلَمْ يَنْظُرُوا فِي مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ
(اعراف/١٨٥)
👈مَمْلَكَة : سلطنت پادشاه و سرزمین هایی که بر آن حکومت می کند
👈مَمْلُوك: در عرف بنده ای که تحت امر ارباب است ۰
🔻که فرمود:
« عَبْداً مَّمْلُوكاً»
(نحل/٧٥)
👈 مِلْكَة : اختصاص به کیفیت اداره بندها می دارد۰
❌ لذا گفته می شود :
فلانٌ حَسن الملكةِ : بنده هایش خوب رفتار میکند از دارا بودن بنده در قرآن به این واژه تعبیر شده است
پس خداوند می فرماید:
☘لِيَسْتَأْذِنْكُمُ الَّذِينَ مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ
(نور/٥٨)
☘« أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُم»
(نساء/٣)
☘ «أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيمَانُهُنَّ»
(نور/٣١)
❌و بنده با بودن با تحت امر کسی بودن و یا تسلط فردی بر کسی و مالکیت ارباب ثابت می شود۰
📚مفردات راغب اصفهانی
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نقل قول اطبا در شرح احوال قواى آدمى مترجم گويد: كه حضرت، چون اشاره فرمودند به قول اطبا، اگر مجملى
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خادمان قوه غاذيه
و قوه غاذيه چهار خدمتكار دارد. ((جاذبه)) و ((ماسكه)) و ((هاضمه)) و ((دافعه)).
امام جاذبه براى آن كه غذا را جذب كند و بكشد به سوى اعضاء و ماسكه براى آن كه نگاه دارد تا هضم گردد و شبيه شود به عضو محتاج به غذا.
مراتب چهارگانه هضم
و مراتب هضم چهار است.
اول در معده كه غذا در آنجا مانند كشكاب مى شود و آن را ((كيلوس)) مى گويند و اول اين هضم در دهان مى شود در وقت ((خوائيدن)).
دوم در جگر زيرا كه كيلوس چون هضمش تمام شد در معده خالص و لطيف آن از رگى چند كه از معده به سوى جگر هست كه او را ((ماساريقا)) مى گويند داخل جگر مى شود و پهن مى شود در تمام جگر در عروق ريزه چند كه در تمام جگر دويده و هضم دوم در آنجا مى شود و مستحيل به اخلاط اربعه مى شود و آن را ((كيموس)) مى گويند و ابتداى اين هضم در ماساريقا مى شود.
و هضم سيم در رگهاى بدن مى شود و اولش در وقتى است كه اخلاط داخل مى شوند در رگ بزرگى كه از بالاى جگر رسته است و از آنجا به رگهاى ديگر كه در جميع بدن منتشر است داخل مى شود.
و هضم چهارم در اعضاء مى شود و ابتدايش در هنگامى است كه از دهانهاى رگها مترشح مى شود در اعضاء.
اما قوه دافعه براى آن كه فضولى كه از غذا زياد مى آيد دفع كنند مانند بول و غايط.
و قوه مولده دو تا است يكى آن است كه فضله هضم چهارم را از خون در خصيه به منى منقلب مى گرداند و دوم آنكه هر جزوى از منى را مستعد عضوى از اعضاء اصليه مى گرداند كه بعضى استخوان شود و بعضى رباط.
و اما قوتهائى كه مخصوص حيوان است كه در نباتات نمى باشد بر دو قسمند: محركه و مدركه.
اما محركه، منقسم مى شود به باعثه و فاعله و باعثه قوه اى است كه هر گاه مرتسم شود در خيال صورت امرى كه مطلوب باشد حصول وى. يا مطلوب باشد دفع وى، باعث شود قوه فاعله را بر تحريك اعضاء، پس اگر باعث بر تحريك به جهت طلب امر مطلوب الحصول باشد ((قوه شهويه)) خوانند و اگر به جهت دفع امر مهروب عنه باشد ((قوه غضبيه)) خوانند.
و فاعله قوه اى است كه عضلات و ادوات تحريك را مهياى تحريك گرداند.
و اما مدركه پس ده قوه است: پنج در ظاهر، پنج در باطن.
#کتاب_توحید_مفضل
#کلام_امام_صادق_علیه_السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞خلقت شگفت انگیز انسان👆
⁉️سوال بسیار مهم
⁉️میدانیچرا خداوند تورا آفریده است؟
✅آفرينش انسان،داراى ۵ حكمت است؛
حکمت اول) انديشه در خلقت شگفت انگیز انسان و شناخت آفريدگار آن
📖هُوَالَّذِىخَلَقَكُم مِّنتُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَة .... لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُون . غافر آیه ۶۷
او كسىاست كه شما را از خاک، سپس از نطفه، و سپس از خون بسته آفريد و شما را بهصورت كودك در آورد، سپس شما را به كمال قوّت برساند، و بعد سالمند شويد
و بعضى از شما مرگ پيشرس مىيابد و تا [در نهايت] بهمدّتى مقرّر برسيد، و اميد كه در انديشه فرو رويد
🌸امام حسين ع:
ما خَلَقَ العِبادَ إلّا لِيَعرِفوهُ بندگان را نيافريد،مگر براىاينكه اورا بشناسند
📚آفرينش انسان،ص۱۱۹
🪐همچنين هدف و حكمت آفرينش جهان را نیز خداشناسی بیان مىفرماید :
📖اللَّهُ الَّذِى خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَ مِنَ الْأَرْضِ ... لِتَعْلَمُواْ أَنَّاللَّهَ عَلَىكُلِّشَىْءٍ قَدِيرٌ وَ أَنَّاللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَىْءٍ عِلْمَا
خداوند، كسیاست كه هفت آسمان را و هفت زمين را آفريد... تا بدانيد كه خداوند بر هرچيزى تواناست، و دانش او،هرچيزى را در بر گرفته است
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم: حلقه درب بهشت از یاقوت قرمز است که برصفحههای طلا نصب شده است. که ه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا