eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷🌹🌷🌹 🌹 کرامات شهدا 🌷 💖 یکی از همسايه ها در خواب ديدند كه در منزل ما جلسه قرآن برپاست و علي با يك جعبه شيريني، مقابل در ايستاده و از ميهمانان پذيرايی ميكند. ايشان به علی گفتند كه: «من بيمار هستم و قرآن خواندن هم بلد نيستم.» و او پاسخ داد: «از اين شيريني بخورديد، ان شاءالله بيماريتان خوب ميشود. براي آموزش قرآن هم نزد مادرم برويد.» 🌷 فرداي آن شب همسايه مان نزد من آمد و گفت: «آن شيرينی كه از دست علی آقا گرفتم، شفای عاجل بود.» وقتي از خواب بيدار شدم، هيچ اثري از درد و بيماري در خود نديدم. از شما خواهش ميكنم به من قرآن بياموزيد، چون سفارش خود شهيد است . ✨ من در طي دو سال به آن خانم قرآن خواندن را آموختم و خداوند را به خاطر عطای چنين فرزندی شكر كردم. 💖✨💖 📖 راوي : مادر شهيد 🥀 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دل انسان تا وقتی که با سنگ معصیت و گناه همنشین است، تا وقتی که با تیرگی نافرمانی خدا همنشین است، ممکن نیست از علیهماالسلام بگیرد. دلی که می‌خواهد از علیه‌السلام نور بگیرد، باید گناه را از خود جدا کند. ❇️ درگاه امام حسین علیه‌السلام، درگاه است؛ گناه، انسان را از این درگاه دور می‌کند و کم‌کم کاری می‌کند که از انسان سلب می‌شود. 🏴 او خیال می‌کند که شب و شب به حسینیّه نیامده؛ بیچاره نمی‌داند که او را به حسینیّه راه نداده‌اند که نیامده است؛ نه اینکه خودش نیامده است. 🔳مزاج عشق بس مشکل‌پسند است قبول عشق بر جایی بلند است ⚫️ وقتی بشر، آلوده و ناپاک شد، از این دستگاه دور می‌شود؛ مقدّمات انصرافش را فراهم می‌کنند. 🔆 این دستگاه، دستگاه ، و است؛ اینجا جای . 📚 کتاب مصباح الهدی، ج۲، آیت الله وحید خراسانی https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani-10 - عزای عالم.mp3
2.99M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 یک شعله دامن از پر جبریل پا گرفت آدم به ناله آمد و عالم عزا گرفت الله روضه خواند وَ فَدَیناه جلوه کرد این لقمه را خلیل ز دست شما گرفت موسی هم از دیار تو یک روز می گذشت دستی به سر نهاد و به دستی عصا گرفت عیسی شبی به مجلس تو رفت و دم گرفت می گفت روح تازه ای از این غزا گرفت جسم تو بی کفن چو سلیمان به دشت دید قالیچه وا نَهاد و سر بوریا گرفت حتی پیامبر به پیامت امید داشت آن روز که تو را به سرِ شانه ها گرفت 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 هَلَکَ فِيَّ رَجُلاَنِ: مُحِبٌّ غَال، وَمُبْغِضٌ قَال. امام(عليه السلام) فرمود: دو کس درباره من هلاک شدند: دوست غلو کننده و دشمن کينه توز!
شرح و تفسير افراط و تفريط مايه هلاکت امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه، افراط و تفريط در امر محبت اولياء الله را نکوهش مى کند و مى فرمايد: «دو کس درباره من هلاک شدند: دوست غلو کننده و دشمن کينه توز»; (هَلَکَ فِيَّ رَجُلاَنِ: مُحِبٌّ غَال، وَمُبْغِضٌ قَال). بى شک محبت اولياء الله از ارکان ايمان است و همان سبب پيروى بى قيد و شرط از آنان و در نتيجه سبب نجات در دنيا و آخرت مى شود ولى اگر اين محبت از حد اعتدال تجاوز کند و به شکل غلو در آيد و امام را به مقام نبوت يا الوهيت برساند، به يقين چنين محبتى گمراهى و ضلالت است. همان گونه که اگر محبت محو شود و جاى خود را به عداوت و دشمنى دهد سبب خروج از ايمان و گمراهى و ضلالت خواهد بود. تاريخ مى گويد: اتفاقا هر دو گروه در مورد امير مؤمنان على(عليه السلام) پيدا شدند; جمعى از غلات که امروز هم آثارى از آنان باقى است او را برتر از پيغمبر بلکه خدا مى دانستند و مى گفتند: خداوند در جسم على(عليه السلام)حلول کرده، زيرا صفاتش صفات خدايى است. در روايات آمده است که امير مؤمنان(عليه السلام)جمعى از آنان را توبه داد و چون توبه نکردند فرمان مرگ آنها را صادر کرد.(1) امروز هم کسانى پيدا مى شوند که در اشعار و سخنان معمولى خود مطالبى مى گويند که عين غلو است. اين گونه سخنان آميخته با غلو متأسفانه به جلسات مذهبى به ويژه از طريق بعضى مداحان يا خطباى بى خبر و کم اطلاع راه يافته است. آنان مى کوشند گروهى از عوام را نيز به دنبال خود بکشانند و گاه آن را حقيقت ولايت مى پندارند، در حالى که گمراهى و ضلالت است و اگر علماى دينى و خطباى آگاه و مداحان بامعرفت از آن پيش گيرى نکنند آينده بدى در انتظار آنان است. از آنجا که دنياى امروز دنياى ارتباطات است، اين سخنان آميخته با غلو از يک مجلس کوچک به همه جا منتقل مى شود و دشمنان شيعه که در کمين نشسته اند آن را به همه شيعيان تسرى مى دهند و حکم کفر و قتل آنها را صادر مى کنند. بايد در برابر اين توطئه ها بيدار بود. در برابر اين گروه، گروه ديگرى نه تنها نور ولايت و محبت امامت در قلبشان نيست بلکه به جاى آن دشمنى و عداوت دارند; مانند خوارج که آن حضرت را (نعوذ بالله) لعن و نفرين مى کردند و واجب القتل مى دانستند. آن افراط گران و اين تفريط کنندگان هر دو گمراهند. تنها کسانى در صراط مستقيم گام بر مى دارند که حد اعتدال را رعايت کنند. همان گونه که امام(عليه السلام) در خطبه 127 فرمود: «وَخَيْرُ النّاسِ فِىَّ حالاً النَّمَطُ الاْوسَطُ فِالْزِمُوهُ; بهترين مردم در مورد من گروه ميانه رو هستند. هرگز از آنها جدا نشويد». متأسفانه اين گونه افراد که در فقه ما به عنوان نواصب (ناصبى ها) شمرده مى شوند مانند طائفه غلات، از اسلام خارج اند و در رديف کفار به شمار مى آيند، بلکه ناصبى ها بدترين کافران اند. مع الاسف در عصر و زمان ما افرادى نيز يافت مى شوند که گرچه عداوت خود را با صراحت آشکار نمى کنند ولى در دل علاقه اى به امير مؤمنان على(عليه السلام)ندارند، فضايل او را منکر و از ذکر آن ناراحت مى گردند به گونه اى که شنيده شد در ايام ما در عربستان سعودى کتاب هاى فضايل على(عليه السلام) جمع آورى مى شود و اجازه نشر به آن نمى دهند. اين هم نوعى ناصبى گرى است. اين سخن را با روايتى از امام صادق(عليه السلام) پايان مى دهيم: در روايتى در اعتقادات صدوق از آن حضرت مى خوانيم که در پاسخ کسى که مى گفت: خداوند محمد و على را آفريده و تمام کارها را به دست آنها سپرده، آفرينش به دست آنها و رزق نيز در دست آنهاست، زنده مى کنند و مى ميرانند، فرمود: اين دشمن خدا دروغ گفته است، آيه سوره «رعد» را براى او بخوانيد که مى فرمايد: «آنها براى خدا شريکانى قرار داده اند که اعتقاد داشتند اين همتايان نيز مانند خدا مى آفرينند... بگو خداوند خالق همه چيز است و او يگانه پيروز است».(2) (1). مستدرک الوسائل، ج 18، ص 140، ح 4; شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 5، ص 5. (2). رعد، آيه 16.