eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و ‌ششم 🌀امام علی (ع) دیدند یکی برای دوستش اینطور دعا می ک
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و ‌هفتم ⭕️در ادامه مباحث دعا می خواهیم این بحث را مطرح بکنیم که نسبیت در دعا به چه معناست؟ ما جلسه قبل گفتیم ما راحتی مطلق نداریم اما می توانیم نسبی دعا بکنیم و‌ به راحتی نسبی برسیم.. اینها به چه معناست⁉️ بحث گرفتاری و بلا را حاج آقا مجتبی تهرانی مطرح می کند، چون راجع به راحتی داشتیم بحث می‌کردیم.. 🔹یک موقع دعا در مورد بلا داریم در حالت رفع، یعنی یک وقت بلا نازل شده و گرفتاری آمده و می خواهیم دعا بکنیم که رفع بشود، برطرف بشود‌. 🔹یک وقت هم می خواهیم پیشگیری بکنیم که اصلا به این بلا مبتلا نشویم‌. بلا به ما نرسیده ولی می خواهیم دعا بکنیم هیچ وقت به این بلا مبتلا نشویم مثلا الان پول داریم زندگیمان حداقل خوب است، می خواهیم دعا کنیم هیچ وقت فقیر نشویم.. 📚روایاتی در این زمینه داریم👇 ⬅️در روایتی از آقا رسول الله آمده در دنیا اینطور نیست که راحتی مطلق باشد بلکه گرفتاری هم هست، مؤمن همیشه باید آماده باشد. اما باید ✌️دو تا آمادگی داشته باشد؛ هم آماده بلا باشد، هم اینکه آماده باشد برای رفع بلا دعا کند. 🌷آقا رسول الله فرمودند؛ «أَعِدُّوا لِلْبَلَاءِ الدُّعَاءَ» (بحار، ج90، ص300) خودتان را برای بلا آماده کنید، با چی؟ با دعا. با دعا کردن خودتان را آماده بلاها بکنید که اگر بلا آمد با دعا رفع کنید. ⬅️در جای دیگر پیامبر بحث رافعیتش، رفع را مطرح می کند اصلا به سمتت نیاید. «رُدّوا نائِبَةَ البَلاءِ بِالدُّعاءِ» 🤲 فاجعه بلا را با دعا از خودتان دور کنید. پیامبر می‌فرمایند بلا به بنده روی می آورد، بنده آنجا یاد خدا می‌افتد و از خدا عافیت درخواست می کند. پس خدا به او عنایت می کند و عافیت باقی می ماند و این دعا و بلا تا روز قیامت💥 دست به گریبان هم هستند. یعنی دعا نمی‌گذارد که این بلا انسان را اذیت بکند. ✅چقدر زیبا پیامبر مبحث را مطرح می‌‌کنند. یعنی قرار است بلایی سرت بیاید هنوز آن بلا سرت نیامده قرار است بیاید، حالا به هر دلیلی یا امتحان الهی است یا کفاره گناهان است😞 .. شما دعا می‌کنید که خدایا چنین بلایی سر من نیاید. آقا رسول الله می فرمایند با این دعا تو این بلا را رفع کردی، حالا آن بلا تا روز قیامت با آن دعایی که کردی درگیر است، هی می‌خواهد سر تو بیاید ولی آن دعای تو نمی گذارد.🌿 ⚠️اما شرط و شروط هم دارد: اینکه انسان همیشه در آن مسیر بندگی بمانند و با گناه کردن این دعاها و اثر دعا را از بین نبرد این را باید توجه کنیم⚠️. ما گاهی انسان خوبی هستیم ولی با گناه کردن، با شرط بندگی را به هم زدن یک مقدار متأسفانه بلاها را به سوی خودمان می‌آوریم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (54) 🎤استاد احسان عبادی 207 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _______________
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه بیست وپنجم5⃣2⃣ (قسمت اول) 🌄رفتن خورشید به محل استقرار در شب ✨وَآيَةٌ لَّهُمْ اللَّيْلُ نَسْلَخُ مِنْهُ النَّهَارَ فَإِذَا هُم مُّظْلِمُونَ ✨وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ✨(۳۷-۳۸یس) و نشانه ای [ديگر] براى آنها شب است كه روز را از آن برمی كنیم و به ناگاه آنان در تاريكى فرو می روند و خورشید به محل استقرار خود روان است تقدير آن عزيز دانا اين است. 📌برحسب آیه فوق، خورشید در شب به قرار گاهی می‌ رود، چون در قرآن توضیحی برای محل استقرار خورشید☀️ وجود ندارد، برای فهم معنای اين آيه به سنت مراجعه می كنیم. در حديثی📗 آمده است كه خورشید شب ها به زير عرش برای سجده ی خداوند می‌رود: «از ابوذر نقل شده است كه در هنگام غروب خورشید با ✨پیامبر ✨در مسجد بودم. پیامبر گفت: ای ابوذر آيا می دانی خورشید كجا غروب می كند. گفتم، خدا و رسولش بهتر می دانند.✨ پیامبر✨ گفت: خورشید می رود و در زير عرش خدا را سجده می كند و اين است (معنی) قول خداوند كه خورشید به محل استقرار می رود». همین حديث 🔖با اضافه ی اندكی آمده، بدين نحو كه خورشید (قبل از طلوع مجدد) از خدا اجازه می گیرد و خدا می‌گويد: برگرد به همان جايی كه آمدی بنابراين، آيه و حديث فوق نیز به صراحت می رسانند كه خورشید حركت می كند و شب🌚 و روز را به وجود می آورد و خورشید در شبها به محل قرار گرفتن (توقف و آرامش) می رود كه هر دو مطلب به وضوح غلط اند. زمین🌎 است كه به دور خود می گردد و شب و روز حاصل می‌شود و بنابراين خورشید طلوع و غروب نمی كند كه به محل آرامش برود. ⭕علاوه بر آن، در حديث فوق خطای ديگری هم هست، به اين صورت كه خورشید بايد شبها مسیر هفت آسمان 🌈 را تا عرش طی كند و صبح ها برگردد. يعنی خورشید شب ها از زمین دور شود تا به عرش برسد و بالعكس كه توهم نامعقولی بیش نیست😐 📝جواب شبهه: قبل از اينكه به اشكال سها 👤به آيه جواب داده شود، ابتدا لازم است حديث مورد بررسی قرار بگیرد. 👈اولا: حدیث بیان شده در منابع اهل سنت و در منابع شیعی فقط در بحارالانوار بدون ذکر سلسله سند 📑 آمده است. از این رو صحتش برای ما ثابت نیست❌ 👈ثانیا: اگر به حدیث با دقت نگاه شود معنای صحیح را می توان به دست آورد. موضوع سجده خورشید☀️ و ديگر موجودات در ✨آيه ۱۸سوره حج✨ و✨ آيه ۶سوره الرحمن✨ آمده است و آن اشاره به سجده تكوينی دارد و منظور تذلل و اظهار كوچكى در مقابل عزت و كبريای خداى عزّوجل💞 و در تحت قهر و سلطنت او و فرمانبری از خداست و نیز قبلا بیان كرديم كه عرش 💫كنايه از قدرت و تدبیر الهی است از اين رو معنای حديث اين است كه خورشید در برابر تدبیر الهی مطیع و خاضع است. 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص۱۸۲ 🖇ادامه دارد ... ۵۷
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
گر نسیمی از سر کویت وزد سوی جهیم دود آن عود و شرارش برگ ریحان می‌شود زخم بی‌داروی جان و درد بی‌درمان دل هر دو با خاک سر کوی تو درمان می‌شود السَّلامُ عَلَیْکَ يَا أبَا الْحَسَنِ يَا عَلِىِّ بْنَ مُوسىٰ الرِّضا 📸 مصطفی محمدزاده
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
@Ganjitaa5.mp3
844K
🎧🎧🎧 📚 📚 5⃣ تحفه ها 🎀 ✍ داوود امیریان 🔹 🎙 به روایت محمدرضا سرشار ( رضا رهگذر ) 🔺 🎧 داستان های کوتاه طنز با موضوع دفاع مقدس 🎗 https://eitaa.com/zandahlm1357
🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹 🌷 خسته که میشدی؛ 🌸 خسته، کلافه، عصبانی، ناامید، 💖 وقتی که میخواستی قید همه چیز را بزنی و ول کنی و بروی ؛ ✨ میرفتی مینشستی پیش رهنمون. 💐 نگاهش میکردی. نگاهت میکرد. 🌿 باهات حرف میزد، با حرفهایش تو را میخنداند ، 🥀 ده دقیقه بعد که بلند میشدی بروی، 🌻 انگار نه انگار خبری بوده. 📚 یادگاران، جلد 16 کتاب شهید محمد علی رهنمون، ص 69 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه خدا دوست نداشت پس چرا خلقت کرد؟! تو مال خدایی حواست هست؟ این کلیپ رو حتما ببینید👌 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✴️⇦ طلبه ای که مقید بود دعای توسل را هر روز بخواند می گفت↯↯ ❇️⇦ یکی از بستگانم پولی از من قرض گرفته بود و هر وقت که ایشان را می دیدم از هر موضوعی صحبت می کرد به جز بدهی خودش به من! 〽️ جالب اینکه من هم اخلاقم اینطور است که وقتی از کسی طلبکار هستم اصلا به او یادآوری نمی کنم تا وقتی که خودش آن را پس بدهد. 🌀 اما اینبار، برای انجام دادن یک کار خیلی مهمی به آن پول نیاز جدی داشتم و باز هم ایشان را در یک مهمانی دیدم و در حالی که در کنارم نشسته بود، متأسفانه مثل قبلا هیچ به روی خودش نمی آورد که به من بدهکار است! 🌀 ناگهان به خودم گفتم: من اثر دعای توسل را زیاد دیده ام، پس بهتر است که یک بار دعای توسل را به این نیت بخوانم که بدون اینکه به او چیزی بگویم، به یاد قرضش بیفتد و آنرا به راحتی به من پس بدهد إن شاء الله. ⚠️❗️ خدا شاهد است که تا خواندن دعای توسل را شروع کردم، یک دفعه بلند شد و از خانه بیرون رفت و بعد از چند دقیقه که خواندن دعای توسل را تمام کردم، برگشت و در کنار من نشست و بدون گفتن هیچ حرفی، همه آن پول را طوری که بقیه مهمان ها نبینند به من پس داد و از من خیلی تشکر کرد و بخاطر تأخیر در پس دادنش هم از من عذرخواهی کرد... https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 وَقَدْ سَمِعَ رَجُلاً يَذُمُّ الدُّنْيَا: الدُّنْيَا نَفْسَکَ، وَبِمَصْرَعِهِ مَصْرَعَکَ. امام(عليه السلام) شنيد مردى در محضرش نکوهش دنيا مى کند (در حالى که از غافلان بود) به او فرمود: اى کسى که نکوهش دنيا مى کنى (و دنيا را به خدعه و نيرنگ و فريبندگى متهم مى سازى) تو خودت تن به غرور دنيا داده اى و به باطل هاى آن فريفته شده اى (عيب از توست نه از دنيا) تو خود فريفته دنيا شده اى سپس دنيا را مذمت مى کنى ساخته و با قربانگاه هاى او (براى ديگران)، قربانگاه تو را!
شرح و تفسير: اين کلام حکمت آميز که درباره نقش مؤثر دنيا و مواهب آن براى رسيدن به سعادت اخروى بيان شده در زمانى امام ذکر فرمود که «شنيد مردى به نکوهش دنيا زبان گشوده است»; (وَقَدْ سَمِعَ رَجُلاً يَذُمُّ الدُّنْيَا). اين مرد اهل بصره و جنگ جمل بود، آن گونه که بعضى گفته اند يا اهل کوفه که برخى ديگر نوشته اند(1)، تأثيرى در اصل سخن ندارد; ولى به نظر مى رسد که امام(عليه السلام) احساس فرمود مرد رياکارى است و نکوهش او از دنيا نوعى اظهار قدس و تقواست بى آنکه صاحب قدس و تقوا باشد و به هر حال امام(عليه السلام) از اين موقعيت استفاده کرد تا درس بسيار مهمى را درباره دنيا و مواهب دنيوى به همگان بدهد. اين کلام بسيار پربار و حکيمانه به دو بخش تقسيم مى شود; بخش اول درباره اين است که وصف دنيا به فريب کار بودن توصيف بى دليلى است، زيرا اگر چشم عبرت بين باشد نشانه هاى بىوفايى دنيا در همه جاى آن آشکار است. مى فرمايد: «اى کسى که نکوهش دنيا مى کنى (و دنيا را به خدعه و نيرنگ و فريبندگى متهم مى سازى) تو خودت تن به غرور دنيا داده اى و به باطل هاى آن فريفته شده اى (عيب از توست نه از دنيا)»; (أَيُّهَا الذَّامُّ لِلدُّنْيَا، الْمُغْتَرُّ بِغُرُورِهَا، الْمَخْدُوعُ بِأَبَاطِيلِهَا!). سپس مى افزايد: «آيا تو خود فريفته دنيا شده اى سپس دنيا را مذمت مى کنى (و گناه را به گردن آن مى افکنى؟) تو ادعا مى کنى که دنيا بر تو جرمى روا داشته يا دنيا چنين ادعايى بر تو دارد؟»; (أَتَغْتَرُّ بِالدُّنْيَا ثُمَّ تَذُمُّهَا، أَنْتَ الْمُتَجَرِّمُ عَلَيْهَا، أَمْ هِيَ الْمُتَجَرِّمَةُ عَلَيْکَ؟). «مُتَجَرِّم» به کسى مى گويند که ادعاى جرم بر کسى دارد و منظور امام(عليه السلام) اين است که تو از دنيا شکايت مى کنى که بر تو ستم کرده و تو را فريفته در حالى که دنيا بايد از تو شکايت کند که مواهبش را به باطل هزينه کرده اى. سپس امام(عليه السلام) از مظاهر بيدار کننده دنيا به دو چيز که در دسترس همگان است استدلال مى کند. نخست مى فرمايد: «چه زمانى دنيا تو را به خود مشغول ساخت يا کى تو را فريب داد؟ آيا به محلى که پدرانت به خاک افتادند و پوسيدند تو را فريب داده يا به خوابگاه مادرانت در زير خاک؟»; (مَتَى اسْتَهْوَتْکَ، أَمْ مَتَى غَرَّتْکَ؟ أَبِمَصَارِعِ آبَائِکَ مِنَ الْبِلَى، أَمْ بِمَضَاجِعِ أُمَّهَاتِکَ تَحْتَ الثَّرَى؟). اشاره به اين که اگر يک گام به سوى قبرستان بردارى و لحظه اى در کنار آن بايستى و بينديشى همه چيز بر تو ظاهر و آشکار مى شود; پدران و مادران و عزيزان، ديروز در ميان شما بودند و حيات و نشاطى داشتند ولى امروز، خاموش در زير خاک ها خفته و پوسيده اند. آيا همين يکى براى بيدار ساختن انسان کافى نيست؟ و به گفته شاعر: بشکاف خاک را و ببين يک دم *** بى مهرى زمانه رسوا را آن گاه امام(عليه السلام) به صحنه هاى عبرت آميز ديگرى از بى اعتبارى و بىوفايى دنيا اشاره کرده مى فرمايد: «چقدر با دست خود به معالجه بيماران پرداختى و چقدر آنها را پرستارى کردى، درخواست شفا براى آنها مى کردى و از طبيبان، بيان راه درمان آنها را مى خواستى در آن روزهايى که داروىِ تو به حال آنها سودى نداشت و گريه تو فايده اى نمى بخشيد، دلسوزى آميخته با ترس تو براى هيچ يک از آنها سودى نداشت و کوشش ها و کمک هايت براى آنها نتيجه اى نمى داد و با نيرويت دفاعى از آنها نکردى (و سرانجام با همه اين تلاش و کوشش ها مرگ گريبانشان را گرفت و به همه چيز پايان داد)»; (کَمْ عَلَّلْتَ بِکَفَّيْکَ، وَکَمْ مَرَّضْتَ بِيَدَيْکَ! تَبْتَغِي لَهُمُ الشِّفَاءَ، وَتَسْتَوْصِفُ لَهُمُ الاَْطِبَّاءَ، غَدَاةَ لاَ يُغْنِي عَنْهُمْ دَوَاؤُکَ، وَلاَ يُجْدِي عَلَيْهِمْ بُکَاؤُکَ. لَمْ يَنْفَعْ أَحَدَهُمْ إِشْفَاقُکَ، وَلَمْ تُسْعَفْ فِيهِ بِطِلْبَتِکَ وَلَمْ تَدْفَعْ عَنْهُ بِقُوَّتِکَ!). (توجه داشته باشيد) که «علّلت» از ريشه «تعليل» به معناى به معالجه پرداختن و «مرضت» از ماده «تمريض» به معناى پرستارى نمودن و «تَسْتَوْصِفُ» از ريشه «وصف» گرفته شده و در اينجا به معناى طلب راه درمان از طبيب است و «إشْفاق» به معناى محبت آميخته با ترس و «تُسْعَفْ» از ماده «اِسْعاف» به معناى يارى طلبيدن و کمک کردن است. امام(عليه السلام) در اين گفتار شفاف و بسيار روشن صحنه هاى عبرت انگيز دنيا را به طرز بسيار آموزنده اى ترسيم فرموده و به پرستارانى اشاره مى کند که حال بيمارشان روز به روز سخت تر مى شود، گاه به دعا متوسل مى شوند، گاه به طبيب و دارو، گاه بيتابى مى کنند و دلسوزى و گاه سيلاب اشک از چشمشان سرازير مى شود; ولى هيچ کدام از آنها سودى نمى بخشد و بيمار در برابر چشمان اشک آلود آنها جان مى سپارد. اينها امورى است که بسيارى از مردم تجربه کرده اند و آنها که
تجربه نکرده ند از ديگران شنيده اند. آيا اين صحنه ها کافى نيست که انسان به وسيله آن پى به بى اعتبارى و بىوفايى دنيا ببرد؟ در پايان اين بخش امام(عليه السلام) مى فرمايد: «و (بدين ترتيب) دنيا با اين نمونه ها وضع تو را نيز مجسم ساخته است و با قربانگاه هاى او (براى ديگران)، قربانگاه تو را»; (وَقَدْ مَثَّلَتْ لَکَ بِهِ الدُّنْيَا نَفْسَکَ، وَبِمَصْرَعِهِ مَصْرَعَکَ). اشاره به اين که اين گورستان هايى که در اطراف شهر و ديار توست و بيماران و بيمارستان هايى که در جاى جاى وطن تو وجود دارند همه نشانه هايى از بى مهرى زمانه رسواست و جاى اين ندارد که دنيا را با اين همه نشانه هاى بىوفايى، فريبنده و غافل کننده بپندارى. کدام فريبندگى و کدام فريب کارى. البته اين سؤال در اينجا پيش مى آيد که در قرآن مجيد حيات دنيا به «سرگرمى و بازى»(2) و «متاع غرور»(3) و در روايات به نام «دارالغرور» معرفى شده است. امام(عليه السلام) در داستان خانه اى که شريح قاضى خريدارى کرده بود (نامه سوم از بخش نامه ها) دنيا را به عنوان «دار الغرور» معرفى فرموده است. همچنين امام سجاد(عليه السلام) نيز در دعاى معروفش: «اللّهُمَّ ارْزُقْني التَّجافِىَ عَنْ دارِ الْغُرُورِ» دنيا را «دارالغرور» معرفى نموده اند. در بعضى از احاديث ديگر هم دنيا را «دارالغرور» شناخته شده است.(4) ممکن است بپرسيم اين تعبيرات چگونه با آنچه امام(عليه السلام) در کلام حکيمانه مورد بحث فرموده سازگار است؟ پاسخ اين سؤال روشن است; هرگاه نگاه به دنيا، نگاه سطحى و زودگذر باشد، دنيا «دار الغرور» است; اما اگر نگاه به آن عميق و حکيمانه باشد، دنيا دار عبرت و بيدارى است. ادامه اين سخن حکيمانه نيز گواه بر آن است که گفته ايم. (1). بهج الصباغة، ج 12، ص 46. (2). (وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ). انعام، آيه 32 . (3). (وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ مَتَاعُ الْغُرُورِ). آل عمران، آيه 185 . (4). کافى، ج 3، ص 422، ح 6.
لینک کانال را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با دنبال کردن حکمت ها و انشالله با عمل به حکمت ها ، 🌹 مرام علی پررونق تر از نام علی بشه https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 .......: @zandahlm1357
📌دلایل پژمرده و آویزان شدن برگ‌ها گیاهان آپارتمانی؟!! 🔹زیاد یا کم بودن آبیاری 🔹مساعد نبودن وضعیت نور 🔹حرارت زیاد 🔹آفت https://eitaa.com/zandahlm1357
نکات کلیدی نگهداری بهترین زمان برای این کار بهار است کاکتوس ها از راه قلمه زدن به راحتی تکثیر می شوند .......: https://eitaa.com/zandahlm1357
نکات کلیدی نگهداری گلدانی را انتخاب کنید که تنها اندکی از گلدان فعلی بزرگتر باشد زیرا فضای بیش از حد به آبیاری بیش از اندازه منجر میشود نکات کلیدی نگهداری بسته به اب و هوا و گلدان تغییر میکند بهترین زمان آبیاری وقتی است که خاک کاملا خشک شده باشد ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ نکات کلیدی نگهداری میتوانند در فصل رشد خود دمای 32 تا 38 درجه را تحمل کنند و بهترین دما در فصل استراحت آنها، 7 تا 12 درجه سانتیگراد است نکات کلیدی نگهداری کاکتوس به نور فراوان نیاز دارند و قرار دادن آنها در داخل اتاق و پشت پنجره های جنوبی بسیار مناسب است https://eitaa.com/zandahlm1357