eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
راوی : حجت الاسلام سید حیدر عبادی یک روز فردی خدمت شیخ حبیب الله گلپایگانی امام جماعت مسجد گوهرشاد می رود و مقدار زیادی پول به رسم امانت نزد ایشان می گذارد . مرحوم گلپایگانی به آن شخص می گوید : من امانت شما را قبول نمی کنم پول را نزد آقای سید یونس اردبیلی ببرید آن مرد با خواهش و تمنا که « آقا دیر وقت است من نمی توانم منزل ایشان را پیدا کنم و معلوم نیست که ایشان بپذیرند و ... آقای گلپایگانی را در معذوریت اخلاقی قرار می دهد و پولها را گذاشته و می رود . فردای آن روز برای دریافت پول خود می آید . وقتی که آقای گلپایگانی می روند که از اتاق دیگر خورجین پول را بیاورند متوجه می شوند که پول نیست . به صاحب پول می گویند : خورجین پول نبود . آن مرد سر و صدا راه می اندازد که تو قصد خوردن پول مرا داری ؟ بعد هم به کلانتری رفته شکایت می کند و از کلانتری پاسبانی را به همراه خود می آورد و غائله بالا می گیرد . مردم اجتماع می کنند . آقای گلپایگانی امام جماعت ... شخص آبرومند . و تهمت اختلاس ! آقای گلپایگانی در قلب متوسل به حضرت رضا ع می شوند . در همان لحظه مردی نزد صاحب پول می آید که پولها نزد من است از آقا دست بردارید ، من دیشب شما را زیر نظر داشتم بعد از سپردن پول ها به آقا ، شب از پنجره رفتم پولها را برداشتم . صبح که می خواستم از شهر خارج شوم نفسم بند آمد چنان می نمود که کسی گلویم را گرفته می خواهد خفه ام کند یقین کردم که این حالت به دلیل همراه داشتن این پولها است . نتوانستم پول ها را ببرم و برگشتم https://eitaa.com/zandahlm1357
آنان که در جوار رضا آرمیده اند کفران نعمت است آرزوکنند https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و پنجاه و یکم ⭕️یکی از نکات دیگری که حاج آقا مجتبی تهران
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و پنجاه و دوم 💠بحث ما راجع به آداب ظاهری دعا بود گفتیم حالت سجده نزدیکترین حالات هست که انسان به خدا نزدیک است. روایاتی را گفتیم، آیاتی از قرآن هم هست؛ ✨«إِنَّهُمْ كَانُوا يُسَارِعُونَ فِی الْخَيْرَاتِ وَيَدْعُونَنَا رَغَبًا وَرَهَبًا وَكَانُوا لَنَا خَاشِعِينَ» [90/انبیاء]✨ اینها برای ما خاشع بودند. بالاترین حالت خشوع همان سجده است. 👌در باب دعا چهار مطلب را ذکر می کنند که بعضی ها در ارتباط با ظاهر است: استکانت، تضرع، خشوع، خضوع ⬅️⬅️خضوع و خشوع هم جنبه درونی دارند و جنبه بیرونی. (کم کم اینها را خدمت شما عرض خواهیم کرد) اما از آداب بیرونی دعا استکانت هست و تضرع. تضرع گریه😢 می کنیم ... مشخص است حالت بیرونی است، البته از خشوع درون حاصل می شود، ولی بلاخره بیرونی و ظاهر است ما می بینیم. یکی ممکن است یک جا ساکت نشسته باشد همان موقع خشیت الهی💔 و ترس از خدا هم در دلش باشد. اما یکی ممکن است ساکت نشسته باشد و اصلا به خدا فکر نکند، پس خشوع درونی هم داریم، اما تضرع بیرونی است گریه طرف را داریم می بینیم. 👌مسئله استکانت به خاکساری تعبیر می‌شود، ترجمه فارسی بخواهیم بکنیم خاکساری و فروتنی، اظهار خواری کردن. در باب سجده☘ گفتیم که بالاترین حالت ظاهری برای ابراز بندگی روی خاک افتادن و سجده افتادن و اینهاست. در اینجا تقریبا این تعبیر سراسری شده، یعنی نه تنها سجده بلکه حالت پیکره انسان هم یک پیکره خاکساری و فروتنی باشد، کل وجود انسان. چطور آدم برای یک امر دنیایی وقتی پیش یک مخلوق👤، پیش یک بنده می رود تضرع و زاری و اظهار تنگی می‌کند و به دست و پایش می افتد، اینها را نسبت به خدا هم داشته باشیم. 🔸لذا در روایات این مطلب را داریم که آقا رسول الله (ص) فرمودند؛ «رَفْعُ الْيَدَيْنِ مِنَ الِاسْتِكَانَةِ. قُلْتُ وَ مَا الِاسْتِكَانَةُ، قَالَ أَلَا تَقْرَأُ هَذِهِ الْآيَةَ فَمَا اسْتَكانُوا لِرَبِّهِمْ وَ ما يَتَضَرَّعُونَ» یکی از آداب این است انسان وقتی دعا می کند دست هایش 🤲 را بلند کند، حضرت فرمود دو دست (یدین) را بالا ببرید. طرف پرسید استکانت یعنی چی؟ پیامبر این آیه قرآن را خواند 📖 «...فَمَا اسْتَكانُوا لِرَبِّهِمْ وَ ما يَتَضَرَّعُونَ» [76/مؤمنون] دو دست را بالا بردن و حالت خشوع و خضوع داشتن را استکانت می ‌گویند. 🔸روایتی است از محمد بن مسلم، «سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيهِ السَّلامُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ فَمَا اسْتَكانُوا لِرَبِّهِمْ وَ ما يَتَضَرَّعُونَ» می‌رود پیش امام باقر (ع)🌟 و می گوید این آیه یعنی چی، آنهایی که استکانت پیشه کردن برای خدایشان، یعنی چی⁉️ حضرت فرمود «قال الِاسْتِكَانَةُ هِيَ الْخُضُوعُ وَ التَّضَرُّعُ رَفْعُ الْيَدَيْنِ وَ التَّضَرُّعُ بِهِمَا» همان خاکساری است، خضوع، احساس فروتنی کردن است، بلند کردن دو دست و زاری کردن😔. هم دو دستت را بالا ببری هم زاری بکنی. روایت هم داریم اگر گریه ات نیامد خودت را به گریه بزن، شبیه به حالت گریه را داشته باش. ❌اگر کسی در جایی بخواهد سینه سپر بکند و شروع بکند از خدا چیزی خواستن این بی ادبی است. آدم هم درونش باید خضوع داشته باشد هم بیرونش. ثمره اش چی هست من این حالت را داشته باشم⁉️ آقا امیرالمؤمنین (ع) در روایتی فرمودند «نِعْمَ عَوْنُ الدُّعَاءِ الْخُشُوعُ» خشوع به اجابت دعای تو کمک می کند «عَوْنُ» یعنی همکار، همیار، کمک کار. می‌گوید بهترین معاون برای دعا خشوع است. تو خشوع داشته باشی در حالت خودت‌، استکانت را حفظ بکنی این در استجابت دعای 🤲 تو اثر دارد، ثمره اش این است. پس خشوع و خضوع را سعی کنیم هم درونی و هم بیرونی در دعاهای خودمان داشته باشیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (74) 🎤استاد احسان عبادی 252 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😣 چطور کاری را که نمیکنم به بقیه امر به معروف کنم⁉️ 🎥کلیپ های یک دقیقه ای پاسخ به شبهات و سوالات پرتکرار🤗 🗣پاسخگو: ✅انتشار در فضای مجازی موجب خشنودی امام زمان (عج) خواهد شد
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿روزی چند نفری که در جستجوی آرامش و رضایت درون بودند، نزد یک استاد رفتند و از او پرسیدند: استاد شما همیشه یک لبخند روی لبت است و به نظر ما خیلی آرام و خشنود به نظر میرسی، لطفا به ما بگو که راز خشنودی شما چیست؟ استاد گفت: بسیار ساده! من زمانی که دراز می‌کشم، دراز می‌کشم. زمانی که راه می‌روم، راه می‌روم. زمانی که غذا می‌خورم، غذا می‌خورم. ان چند نفر عصبانی شدند و فکر کردند که استاد آن‌ها را جدی نگرفته است. به او گفتند که تمام این کارها را ما هم انجام می‌دهیم, پس چرا خشنود نیستیم و آرامش نداریم؟ استاد به آن‌ها گفت: زیرا زمانی که شما دراز می کشید به این فکر می‌کنید که باید بلند شوید، زمانی که بلند شدید به این فکر می‌کنید که باید کجا بروید، زمانی که دارید می‌روید به این فکر می‌کنید که چه غذایی بخورید. فکر شما همیشه در جای دیگر است و نه در آنجایی که شما هستید! زمان حال، تقاطع گذشته و آینده است و شما در این تقاطع نیستید بلکه در گذشته و یا آینده هستید... به این علت است که از لحظه‌هاتان، لذت واقعی نمیبرید زیرا همیشه در جای دیگر سیر می‌کنید و حس می‌کنید زندگی نکرده‌اید و یا زندگی نمی‌کنید. ‌‌‌‌ ‌
موانع استجابت دعا_10.mp3
12.78M
۱۰ سر سجاده دعا، درست روبروی خدا می‌نشینیم ... و تنها چیزی که زیر دندان قلبمان گیر نمی‌کند؛ خودِ خدا، و بهره بردن از این آغوش است! دل هرجاییِ‌مان، همه چیز می‌خواهد جز آنچه را که بایـــد.... ♨️ سالها حضور در چنین مکتبی ؛ ما را به اجابت نخواهد رساند...
🌴 🌹 الْهَمُّ نِصْفُ الْهَرَمِ. امام(عليه السلام) فرمود: غم و اندوه نيمى از پيرى است.
شرح و تفسير پيرى زودرس! امام(عليه السلام) در اين گفتار کوتاه و حکيمانه تأثير غم و اندوه را در جسم و روح انسان بيان مى دارد و مى فرمايد: «غم و اندوه نيمى از پيرى است»; (الْهَمُّ نِصْفُ الْهَرَمِ). اشاره به اين که بسيار مى شود که غم و اندوه، انسان را پير مى کند، هرچند انسان به حسب سن و سال پير نشده باشد; موهاى او تدريجاً سفيد مى شود، قامت وى خميده و قواى بدن رو به تحليل مى رود و از نظر فکرى و روحى نيز احساس پيرى مى کند. منظور امام(عليه السلام) اين است که انسان تا مى تواند غم و اندوه را به خود راه ندهد و از آثار سوء آن بپرهيزد. البته انکار نمى توان کرد اسباب غم و اندوه مختلف است و بخشى از آن قابل اجتناب نيست; گاه مربوط به مسائل دينى و معنوى است که انسان به هر حال با آن دست به گريبان خواهد بود. حتى در حديث معروفى از ابن عباس مى خوانيم که مى گفت: هيچ آيه اى شديدتر و مشکل تر از اين آيه (فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ ...)(1) بر پيامبر(صلى الله عليه وآله) نازل نشد و از اين رو هنگامى که اصحاب آن حضرت پرسيدند: اى رسول خدا! چرا به اين زودى موهاى شما سفيد شده و آثار پيرى نمايان گشته فرمود: «شَيَّبَتْني هُودُ وَالْواقِعَةُ; سوره «هود» و «واقعه» مرا پير کرد».(2) گفته شده علت همان دستورى است که خداوند به پيغمبرش درباره استقامت در مقابل دشمنان سرسخت و کينه توز و بى رحم داده است. (و مى دانيم سوره «هود» و «واقعه» هر دو در مکه نازل شده در زمانى که پيامبر(صلى الله عليه وآله)سخت از طرف مشرکان در فشار بود و گفته اند: سوره «هود» بعد از وفات «ابوطالب» و «خديجه» نازل شد که امواج غم و اندوه از هر سو قلب پاک پيامبر(صلى الله عليه وآله) را احاطه کرده بود). ولى به هر حال بسيارى از عوامل غم و اندوه امورى است که انسان مى تواند خود را از آن دور دارد يا نسبت به آن بى اعتنا باشد، از اين رو در حديثى آمده است که زيارت اهل قبور غم و اندوه را زايل مى کند، زيرا سرچشمه بسيارى از اندوه ها امور مادى است; هنگامى که انسان به زيارت اهل قبور مى رود و پايان کار دنيا را مى بيند که ثروتمند و مسکين همه در يک جا خفته اند و هيچ کدام جز کفنى با خود از اين دنيا نبرده اند آرامش پيدا مى کند. در طب امروز اين مسئله به روشنى ثابت شده که سرچشمه بسيارى از بيمارى هاى جسمى ناراحتى هاى روحى است; بيمارى هاى اعصاب، قلب، معده و غير آن در بسيارى از موارد از فشارهاى عصبى و به اصطلاح استرس ها و غم و اندوه ها ناشى مى شود و درمانى جز خلاص کردن خود از غم و اندوه ها ندارد و اگر انسان عزم راسخ و اراده قوى داشته باشد مى تواند خود را از آن دور دارد. بسيارى از حکما و شعرا براى کمک کردن به انسان ها براى فراموشى اسباب اين گونه غم و اندوه ها سخنان نغز و پربارى دارند. شاعر عرب مى گويد: ما فاتَ مَضى وَما سَيَأْتيکَ فَأَيْنَ *** قُمْ فَاغْتَنِمِ الْفُرْصَةَ بَيْنَ الْعَدَمَيْنِ و شاعر فارسى زبان مى گويد: از دى که گذشت هيچ از آن ياد مکن *** فردا که نيامدست فرياد نکن در واقع اين دو شاعر گويا مطلب خود را از حديث امام صادق(عليه السلام)اخذ کرده اند آنجا که مى فرمايد: «اصْبِرُوا عَلَى الدُّنْيا فَإنَّما هِىَ ساعَةٌ فَما مَضى مِنْهُ فَلا تَجِدُ لَهُ أَلَماً وَلا سُروراً وَما لَمْ يَجِىءْ فَلا تَدْري ما هُوَ وَإنَّما هِىَ ساعَتُکَ الَّتي أنْتَ فيها فَاصْبِرْ فيها عَلى طاعَةِ اللهِ وَاصْبِرْ فيها عَلى مَعْصِيَةِ اللهِ; در برابر امور دنيا صبر و شکيبايى پيشه کنيد، زيرا ساعتى بيش نيست; آنچه گذشته است نه دردى از آن احساس مى کنى نه سرورى و آنچه نيامده است نمى دانى چيست، بنابراين دنيا براى تو همان ساعتى است که در آن هستى پس در برابر اطاعت خداوند شکيبايى پيشه کن و بر ترک معصيت صبر نما».(3) در حقيقت بسيارى از افکار غم انگيز افکار بيهوده اى است که ما خودمان آن را براى خود فراهم مى کنيم مثلا مى نشينيم خود را با افراد بالادست مقايسه مى کنيم و بر محروميت خود اشک حسرت مى ريزيم و گاه مى گوييم: اى کاش فلان فرصت را از دست نمى دانيم که اگر نداده بوديم امروز چه ثروت يا چه مقامى داشتيم. به همين دليل دستور داده شده است که هميشه به پايين تر از خود نگاه کنيد تا شاد و خرم باشيد و نگاه به بالاتر نکنيد تا غمگين و اندوهگين شويد.(4) نيز بسيار مى شود که به هنگام وقوع حوادث ما يک روى سکه را مى بينيم و نگران مى شويم در حالى که سوى ديگر سکه ممکن است امورى باشد که بهترين کمک را به ما کند. قرآن مجيد مى فرمايد: «(فَعَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَيْئاً وَيَجْعَلَ اللهُ فِيهِ خَيْراً کَثِيراً); چه بسا چيزى خوشايند شما نباشد، و خداوند خير فراوانى در آن قرار مى دهد».(5) شاعر مى گويد: جبين گره مکن از هر بدى که پيش آيد *** کز اين نوشته تو يک رو
ى صفحه مى خوانى به روى ديگر آن نعمتى نهفته خداى *** که شکر کردن آن تا به حشر نتوانى(6) (1). هود، آيه 112. (2). مجمع البيان، ج 5، ذيل تفسير سوره هود; بحارالانوار، ج 17، ص 52; در المنثور، ج 5، ص 202. (3). کافى، ج 2، ص 454، ح 4. (4). به حديث امام باقر(عليه السلام) در کتاب کافى، ج 2، ص 137، ح 1 مراجعه شود. (5). نساء، آيه 19 . (6). ديوان مرحوم شهريار.
لینک کانال را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با دنبال کردن حکمت ها و انشالله با عمل به حکمت ها ، 🌹 مرام علی پررونق تر از نام علی بشه https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 .......: @zandahlm1357