eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب صوتی "صلح امام حسن علیه السلام" (پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ) اثر شیخ راضی ال یاسین ترجمه
Part20_صلح امام حسن.mp3
9.03M
*صبر امام حسن (ع) *ستایش معاویه از امام حسن (ع) *امام حسن (ع) در مجلس مفاخره معاویه و نزدیکان *روح بلند امام حسن (ع) در گذشتن از حکومت *فدا کردن حکومت به خاطر عقیده *امام حسن(ع) سمبل کامل صبر و فداکاری
.......: خانه اى كوچك و غذايى ساده خانه اي كوچك و غذايي ساده زماني كه مقام معظم رهبري در ايرانشهر تبعيد بودند، در ساختماني كوچك كه يك اتاق و يك آشپزخانه داشت، زندگي مي‌كردند. همين مكان كوچك، هر روز پذيراي تعداد زيادي از مهماناني بود كه از راه‌هاي دور و نزديك به آن جا مي‌آمدند. من نيز توفيق داشتم كه در آن روزها به ديدن ايشان بروم. چون به ايرانشهر رفتم و آقا را زيارت كردم، ديدم كه تك و تنهايند و كسي كمك كار ايشان نيست. تصميم گرفتم چند روز در آن جا بمانم و به معظم له كمك كنم. در تمام روزهايي كه من در محضر آقا بودم، غذاي ايشان و مهمانها، سيب زميني، نيمرو و تخم مرغ آب پز بود. حجةالاسلام و المسلمين سيدعلي اصغر باقرزاده. پرتوي از خورشيد، ص ۵۴. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😳 واسه من که عجیب بود چهار جای قرآن فرموده: بِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا و درهر۴مورد قبلش،صحبت از عبادت خداست مثلا سوره بقره آیه ۸۳ رو ببینید: لَا تَعْـــبُــدُونَ إِلَّا الـلَّهَ 👈وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا غیرخدا عبادت نکنید👈وبه والدین نیکی‌کنید 🤷‍♂ دیگه چه‌جوری خدا اهمیت احسان به والـــ🧡ــــدین رو به ما بفهمونه؟!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
القارئ الشيخ عبد الناصر حرك محاوله محاكة الشيخ عبد الباسط عبد الصمد
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: موضع گيرى نهم امام (ع) براى پذيرفتن مقام وليعهدى شروطى قايل بودند كه طى آن‌ها از مأمون چنين خواسته بود: « امام هرگز كسى را بر مقامى نگمارد و نه كسى را عزل و نه رسم و سنتى را نقض كند و نه چيزى از وضع موجود را دگرگون سازد، و از دور مشاور در امر حكومت باشد. » (۲۸) مأمون نيز به تمام اين شروط پاسخ مثبت داد بنابراين مى بينيم كه امام بر پاره اى از هدف هاى مأمون خط بطلان مى كشد زيرا اتّخاذ چنين موضع منفى دليل گويايى بود بر امور زير: الف: متّهم ساختن مأمون به برانگيختن شبهه‌ها و ابهام هاى بسيارى در ذهن مردم. ب: اعتراف نكردن به قانونى بودن سيستم حكومتى وى. ج: سيستم موجود هرگز نظر امام را به عنوان يك نظام حكومتى تأمين نمى كرد. د: مأمون بر خلاف نقشه هايى كه در سر پرورانده بود، ديگر با قبول اين شروط نمى توانست كارهايى را به دست امام انجام دهد. ه: امام هرگز حاضر نبود تصميم هاى قدرت حاكمه را مجرا سازد. ج: نهايت پارسايى و زهد امام كه با جعل اين شروط به همگان آن را اثبات كرد. آنان كه امام را به خاطر پذيرفتن وليعهدى به دنيا دوستى متهم مى كردند با توجه به اين شروط متقاعد گرديدند كه بالاتر از اين حد درجه اى از زهد قابل تصوّر نيست. امام نه تنها پيشنهاد خلافت و وليعهدى را رد كرده بود بلكه پس از اجباربه پذيرفتن وليعهدى، با قبولاندن اين شروط به مأمون خود را عملاً از صحنه سياست به دور نگاه داشت. (۲۹) https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: وسائل نوشتن كتاب را براي تو فراهم كرده ايم مؤلف كتاب ملاقات با امام زمان عليه السلام مي‌فرمايد: در شب ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام يعني يازدهم ذيقعده سال ۱۴۰۴ هجري قمري مجلس جشني در منزل يكي از علماء ايراني ساكن محله «سيده زينب» شهر شام برقرار بود ما هم با چند نفر از دوستان در آن مجلس شركت كرديم. در آن مجلس هر كس حاجتي داشت، شايد هم همه افراد حاجت شان را گرفتند زيرا از وضع مجلس پيدا بود كه مورد توجه خاندان عصمت عليهم السلام به خصوص حضرت بقية الله ارواحنا فداه قرار گرفته است مجلسي كه در ميان جمع امويين، [صفحه ۱۱۲] يعني طرفداران بني اميه برگزار شده و اكثر ساكنين آنجا دشمن خاندان عصمت عليهما السلام اند چرا مورد توجه آن حضرت قرار نگيرد. بهر حال من هم در آن مجلس حوائجي داشتم كه يكي از آنها اين بود كه آن حضرت بر من توفيق نوشتن اين كتاب را در ملاقات با امام زمان عليه السلام بفرمايد. چند روز بعد در يك ارتباط روحي كه بهترين تمثيلش اينست كه بگويم در خواب متوجه شدم كه حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام مي‌فرمايند: ما از قبل همه وسايل نوشتن اين كتاب را براي تو فراهم كرده ايم. منزل يكي از دوستانمان را براي تو آماده و دل او را مملو از محبت بتو نموده ايم، اينها مگر توفيق نيست كه ما براي تو فراهم نموده ايم؟! چرا تنبلي مي‌كني و به كارت ادامه نمي دهي گفتم آقا كتاب ندارم، گفتم آقا كتاب ندارم، ملهم شدم كه كتاب فراهم مي‌شود، ولي نمي دانستم كه از كجا كتاب را بايد تهيه كنم چند روز گذشت و من مشغول نوشتن اين كتاب بودم و از محفوظاتم استفاده مي‌كردم تا آنكه ديدم ديگر بايد مطالعه كنم و به كتاب احتياج [صفحه ۱۱۳] دارم، با خود فكر مي‌كردم شايد بايد به علماء شيعه ساكن در دمشق مراجعه كنم و از آنها كتاب به امانت بگيرم. ولي به مجردي كه اين فكر به مغزم خطور كرد دوست ميزبان مان متوجه اين معني شد با اراده خود حضرت بقية الله عليه السلام كه همه كارهاي خير بوسيله آن حضرت انجام مي‌شود، او يك دوره كتاب بحارالانوار خريد و به منزل آورد. با آنكه او قطعا در غير اين صورت اين كتاب را نمي خريد و شايد هم اگر قصد خريدنش را داشت در دمشق به اين سهولت آن هم بهترين چاپ ها، آن كتاب را نمي توانست تهيه كند. شاها به تو ما ديده ي احسان داريم مهر تو سرشته در دل و جان داريم غير از تو نداريم به كس روي نياز موريم و نظر سوي سليمان داريم [صفحه ۱۱۴] https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد اینکه عصر ظهور حضرت ظالمانی رو که قابل هدایت نیستن باشون میجنگه، ظلمشون در چه حده؟ یعنی چه مصداقایی داره؟ دوم اینکه یکی از شروط ظهور آمادگی جامعه هست، شما یه بار گفتین در حدی که به این درک و فهم برسیم که واقعا به امام نیاز داریم... سوالم اینه این حد از درک و فهم توی روایات اومده یا؟؟ طبق چه چیز اینو میگید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ♨️اینکه امام زمان با ظالمان می جنگد، خُب ظالمانی هستند که شما اگر حق را به آنها ارائه بدهید آنها نمی پذیرند. یعنی حق آشکار را دیگر دارد می بیند علنا دیگر برایش مشخص است حق کدام است، باطل کدام است ولی از سر لجاجت و لجبازی نمی خواهد حق را بپذیرد، امام با اینها می جنگد. در حقیقت ظلم به خودشان می کنند با این کاری که دارند انجام می دهند. 🔰اما به این معنا که بفهمیم امام زمان (عج) باید بیاید یکی از شرایط ظهور هست.. این یک تحلیل هست، یک بحث کاملا تحلیلی است. امام علی (ع) را مقایسه کنید، امام علی کی آمد حکومت را گرفت؟ وقتی دید واقعا مردم ایشان را می‌خواهند. امام حسین (ع) کی به سمت کربلا رفت؟ دید مردم نامه نوشتند و درخواست خودشان را دادند هر چند ظاهری بود. چون امام حسین مأمور به ظاهر است، امام زمان مأمور به باطن هست، باطن ما را نگاه می کند. یا پیغمبر (ص) کی رفت تشکیل حکومت داد؟ در مدینه که آنجا پیغمبر را می خواستند، نه در مکه که پیغمبر را نمی خواستند. 👆🏻اینها خودش سه تا از مهمترین نمونه های تاریخی است برای اینکه نشان بدهد امام زمان (عج) را باید بخواهیم تا ایشان بیاید. حالا نه اینکه صددرصد مردم جامعه، اینکه نمی شود. ولی در آن حدی که امام بتواند با آن حد حکومت تشکیل بدهد باید باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 ما یادمون میره امام زمان مارو میبینه... حتما ببینید... 🌸🍃ألـلَّـھُـمَــ عَجِّلْ لِوَلـیِـڪْ ألفَـرَج
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
8.mp3
9.64M
📗 کتاب صوتی "خاطرات مادر شهیده زینب کمایی" قسمت 8⃣