eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
آشنا آشنا: اين سه صلوات، مبارزه است! اين سه صلوات، مبارزه است! در دوران پيش از پيروزي انقلاب، بنده در ايرانشهر تبعيد بودم. در يكي از شهرهاي هم جوار، چند نفر آشنا داشتيم كه يكي از آن‌ها راننده بود، يكي شغل آزاد داشت و بالاخره، اهل فرهنگ و معرفت، به معناي خاص كلمه نبودند. به حسب ظاهر، به آنها عامي اطلاق مي‌شد. با اين حال جزو خواص بودند. آن‌ها مرتّب براي ديدن ما به ايرانشهر مي‌آمدند و از قضاياي مذاكرات خود با روحاني شهرشان مي‌گفتند. روحاني شهرشان هم آدم خوبي بود؛ منتها جزو عوام بود. ملاحظه مي‌كنيد! راننده ي كمپرسي جزو خواص، ولي روحاني و پيش نماز محترم جزو عوام! مثلاً آن روحاني مي‌گفت: «چرا وقتي اسم پيغمبر مي‌آيد يك صلوات مي‌فرستيد، ولي اسم «آقا» كه مي‌آيد، سه صلوات مي‌فرستيد؟! » نمي فهميد. راننده به او جواب مي‌داد: روزي كه ديگر مبارزه اي نداشته باشيم؛ اسلام بر همه جا فائق شود؛ انقلاب پيروز شود؛ ما نه تنها سه صلوات، كه يك صلوات هم نمي فرستيم! امروز اين سه صلوات، مبارزه است! راننده مي‌فهميد، روحاني نمي فهميد! اين را مثال زدم تا بدانيد خواص كه مي‌گوييم، معنايش صاحب لباسِ خاصي نيست. ممكن است مرد باشد، ممكن است زن باشد. ممكن است تحصيل كرده باشد، ممكن است تحصيل نكرده باشد. ممكن است ثروتمند باشد، ممكن است فقير باشد. ممكن است انساني باشد كه در دستگاه‌هاي دولتي خدمت مي‌كند، ممكن است جزو مخالفين دستگاههاي دولتيِ طاغوت باشد. بيانات در جمع فرماندهان لشكر ۲۷ محمد رسول الله (ص) - ۱۳۷۵/۳/۲۰ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠سبک زندگی قرآنی 💢هُنَّ لِبَاسٌ لَّكُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ آنها لباس شما هستند، و شما لباس آنها. (هر دو زینت هم و سبب حفظ یکدیگرید) 🔹 بقره| 187 ═══✼🍃🌹🍃✼══
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
شورش خراسانيان در سال ۱۵۹ هجرى، فرماندهان سپاه عبّاسى در خراسان به پا خاستند و خواهان بركنارى عيسى بن موسى از ولايتعهدى شدند. آنان در شورش خود، خواستار آن شدند كه مهدى فرزندش موسى را به ولايتعهدى برگزيند. پافشارى عيسى بر منصب خود، از يك سو موجب ناخرسندى سپاهيان و درنتيجه، گسترش قيام شد و از سوى ديگر باعث گرديد تا مهدى با پرداخت يك ميليون درهم و واگذارى آباديهاى فراوان به عيسى، او را به دست كشيدن از منصب ولايتعهدى وادارد. امّا در هر حال، حكومت پس از مهدى به هيچ يك وفا نكرد و هارون الرشيد زمام فرمانروايى را به كف گرفت. https://eitaa.com/zandahlm1357
33.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم قدیمی از تعويض ضريح مضجع شريف حضرت امام رضا عليه السلام با حضور رهبر انقلاب در سال ١٣٧٩
ابوالحسنین: جواب چهارم 👌👌👌به بیان روان 👌👌همه ما بلا شک تا الان در خواب،خواب خودمان را دیده ایم که مثلا یا در حال تفریح هستیم یا در بازار یا اینکه کسی دنبال ماست و ما هرچقدر میدویم هیچ حرکتی نمیکنیم😂 و همینکه میخواهد دستش به ما برسد ما بیدار میشویم 😂 ♨️حالا سوال ❓❓ ♨️ما توی خواب از بالا داریم خودمان را میبینیم که کسی داره ما را تعقیب میکند یا داریم فلان جا میرویم👇👇 سوال اول:اون کسی که توی خواب دارد میبیند من اینجا یا اونجا میروم چه کسی است🤔 سوال دوم: اون کسی که توی خواب دارد میدود یا تفریح میکند چه کسی است ❓ سوال سوم: این کسی که الان روی تختخواب دراز کشیده و دارد خواب میبیند چه کسی است🤔 ☘جواب👇👇 👌👌👌اون کسی که دارد میبیند روح من است ✅اون کسی که توی خواب دارد نقش بازی میکند میدود یا تفریح میکند و... جسم مثالی من است. و اون کسی که دراز کشیده و روی تختخواب خواب است جسم مادی و دنیوی من است https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باز آی دلا هر آنچه هستی باز آی ابو جعفر مروزی می‌گوید: محمّد بن جعفر با گروهی که امام حسن عسکری علیه السلام را در زمان زندگی آن حضرت ملاقات نموده بودند، و در میان آنها علی بن احمد بن طنین نیز حضور داشت، جهت زیارت مرقد مطهر امام حسن عسکری علیه السلام به محلّه عسکر شرفیاب شدند. محمّد بن جعفر برای اذن دخول، اسامی زائرین را در نامه ای نوشت. علی بن احمد گفت: نام مرا ننویس من اجازه نمی گیرم. او هم نام او را ننوشت. امام زمان علیه السلام در پاسخ نوشته بودند: تو و آن که اجازه نخواست هردو داخل شوید. [۱] ---------- [۱]: ۲۴. غیبة طوسی، ص ۲۴۳، علة المانعة من ظهوره؛ بحار الانوار، ج ۵۱، ص ۲۹۳. https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر کسی خدایی دارد، قسمت جدایی دارد. همه بندگان خدا با هم برابرند. با این که سرنوشتی که خداوند برایشان مقدر کرده، با یکدیگر متفاوت است اما به همه ی آن‌ها این توان و قدرت را داده که با ایمان به او خوب و خوشبخت زندگی کنند. نیز این قدر نگران وضع خودت نباش و به مقایسه حال و روز خودت با دیگران نپرداز. [۱] ---------- [۱]: . فوت کوزه گری، ج ۲، ص ۱۰۵۶. https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام اُزْجُرِ الْمُسِيءَ بِثَوَابِ‌ الْمُحْسِنِ‌. امام عليه السلام فرمود: گنهكار را با پاداش دادن به نيكوكار (تنبيه كن و) از گناه بازدار.
شرح و تفسير اين‌گونه گنهكار را ادب كن امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه اشاره به يكى از طرق مؤثر بازدارنده نسبت به بدكاران مى كند و مى‌فرمايد:«گنهكار را با پاداش دادن به نيكوكار (تنبيه كن و) از گناه بازدار»؛ (ازْجُرِ الْمُسِيءَ بِثَوَابِ‌ الْمُحْسِنِ‌) . به يقين براى بازداشتن بدكاران از كار بد راه هاى مختلفى است كه هر كدام از آنها براى بازداشتن گروهى از بدكاران مفيد است: نخست اين‌كه بدكار را مجازات كنند كه در كتاب حدود و تعزيرات اسلامى احكام گستردۀ آن با توجه به سلسله مراتب آمده است و در تمام دنيا اين‌گونه مجازات‌ها معمول است كه شامل زندان، جريمه مالى، مجازات بدنى و حتى مجازات روحى از طريق سرزنش و اعلام به اجتماع مى‌شود. قرآن مجيد نيز درباب قصاص و حد سارق و حد زانى و مجازات قذف اشارات روشنى به اين معنا دارد. نوع دوم آن است كه براى بازداشتن بدكاران از كار بد به آنها نيكى كند، همان‌گونه كه در آيات شريفه از جمله آيۀ شريفۀ ٣٤ سورۀ «فصلت» مى‌فرمايد: «اِدْفَعْ‌ بِالَّتِي هِيَ‌ أَحْسَنُ‌ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ‌ وَ بَيْنَهُ‌ عَداوَةٌ‌ كَأَنَّهُ‌ وَلِيٌّ‌ حَمِيمٌ‌» ؛بدى را با نيكى دفع كن ناگهان (خواهى ديد) همان كس كه ميان تو و او دشمنى است گويى دوستى گرم و صميمى است» به اين ترتيب مى‌توان گروهى از بدكاران را شرمنده ساخت و از كار خود باز گرداند. راه سوم اين است كه نيكوكاران را مورد تشويق قرار دهى هنگامى كه بدكاران آن را ببينند گروهى دست از كار بد مى‌كشند به اميد اين‌كه پاداش نيكوكاران نصيب آنها گردد. اين كار در تمام دنيا معمول است كه هر سال گروهى از برترين‌ها را در مسائل علمى، نوشتن كتاب هاى مفيد، امور كشاورزى و دامدارى و صنايع و اختراعات تشويق مى‌كنند و جوائز گرانبهايى به آنها مى‌دهند و نامشان را در رسانه‌ها اعلام مى‌دارند تا سبب شود افراد سست و تنبل و بدكار و منحرف آن را ببينند و از كار خود پشيمان شوند و كم كاران نيز به كار بيشتر ترغيب گردند. قرآن مجيد در آيات فراوانى پاداش هاى عظيمى براى مؤمنان صالح در روز قيامت بيان مى‌كند؛ پاداش‌هايى كه فوق تصور انسان‌هاست. حتى پاداش‌هاى مادى دنيوى نيز براى آنها در نظر گرفته است. از جمله غنائمى كه به جنگجويان تخصيص داده مى‌شود و احترامى كه براى مجاهدان راستين در مقابل قائدان و فراركنندگان از جهاد قائل شده مصداق‌هاى ديگرى از اين اصل كلى است. كلام امام عليه السلام در اينجا نيز به روشنى از بهره‌گيرى از اين روش حكايت مى‌كند. البته هر يك از اين سه روش مربوط‍‌ به گروه خاصى است و همۀ اينها در همه موارد جواب نمى‌دهند. مديران جامعه بايد كاملاً بيدار باشند و افراد را به خوبى بشناسند و بدانند هر فردى يا هر گروهى را با كدام يك از اين طرق بايد از كار بد بازداشت. ابن ابى‌الحديد در شرح نهج البلاغۀ خود در شرح اين گفتار حكيمانه تنها به ذكر يك بيت از ابن هانى مغربى و دو بيت از ابوالعطاهيه قناعت كرده است. دو بيت ابوالعطاهيه كه جالب‌تر و جامع‌تر است چنين است: إذا جازَيْتَ‌ بِالْإحْسانِ‌ قَوْماً زَجَرْتَ‌ الْمُظْلِمينَ‌ عَنِ‌ الذُّنُوبِ‌ فَما لَكَ‌ وَ التَّناوُلُ‌ مِنْ‌ بَعيدٍ وَ يُمْكِنُكَ‌ التَّناوُلُ‌ مِنْ‌ قَريبٍ‌ هنگامى كه به گروهى از طريق احسان پاداش دادى بدكاران را از گناهشان بازداشتى. لزومى ندارد كه از راه‌هاى دوردست به مقصد برسى. مى‌توانى از راه نزديك به هدف خود نايل شوى.