eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
شورش خراسانيان در سال ۱۵۹ هجرى، فرماندهان سپاه عبّاسى در خراسان به پا خاستند و خواهان بركنارى عيسى بن موسى از ولايتعهدى شدند. آنان در شورش خود، خواستار آن شدند كه مهدى فرزندش موسى را به ولايتعهدى برگزيند. پافشارى عيسى بر منصب خود، از يك سو موجب ناخرسندى سپاهيان و درنتيجه، گسترش قيام شد و از سوى ديگر باعث گرديد تا مهدى با پرداخت يك ميليون درهم و واگذارى آباديهاى فراوان به عيسى، او را به دست كشيدن از منصب ولايتعهدى وادارد. امّا در هر حال، حكومت پس از مهدى به هيچ يك وفا نكرد و هارون الرشيد زمام فرمانروايى را به كف گرفت. https://eitaa.com/zandahlm1357
33.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم قدیمی از تعويض ضريح مضجع شريف حضرت امام رضا عليه السلام با حضور رهبر انقلاب در سال ١٣٧٩
ابوالحسنین: جواب چهارم 👌👌👌به بیان روان 👌👌همه ما بلا شک تا الان در خواب،خواب خودمان را دیده ایم که مثلا یا در حال تفریح هستیم یا در بازار یا اینکه کسی دنبال ماست و ما هرچقدر میدویم هیچ حرکتی نمیکنیم😂 و همینکه میخواهد دستش به ما برسد ما بیدار میشویم 😂 ♨️حالا سوال ❓❓ ♨️ما توی خواب از بالا داریم خودمان را میبینیم که کسی داره ما را تعقیب میکند یا داریم فلان جا میرویم👇👇 سوال اول:اون کسی که توی خواب دارد میبیند من اینجا یا اونجا میروم چه کسی است🤔 سوال دوم: اون کسی که توی خواب دارد میدود یا تفریح میکند چه کسی است ❓ سوال سوم: این کسی که الان روی تختخواب دراز کشیده و دارد خواب میبیند چه کسی است🤔 ☘جواب👇👇 👌👌👌اون کسی که دارد میبیند روح من است ✅اون کسی که توی خواب دارد نقش بازی میکند میدود یا تفریح میکند و... جسم مثالی من است. و اون کسی که دراز کشیده و روی تختخواب خواب است جسم مادی و دنیوی من است https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باز آی دلا هر آنچه هستی باز آی ابو جعفر مروزی می‌گوید: محمّد بن جعفر با گروهی که امام حسن عسکری علیه السلام را در زمان زندگی آن حضرت ملاقات نموده بودند، و در میان آنها علی بن احمد بن طنین نیز حضور داشت، جهت زیارت مرقد مطهر امام حسن عسکری علیه السلام به محلّه عسکر شرفیاب شدند. محمّد بن جعفر برای اذن دخول، اسامی زائرین را در نامه ای نوشت. علی بن احمد گفت: نام مرا ننویس من اجازه نمی گیرم. او هم نام او را ننوشت. امام زمان علیه السلام در پاسخ نوشته بودند: تو و آن که اجازه نخواست هردو داخل شوید. [۱] ---------- [۱]: ۲۴. غیبة طوسی، ص ۲۴۳، علة المانعة من ظهوره؛ بحار الانوار، ج ۵۱، ص ۲۹۳. https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر کسی خدایی دارد، قسمت جدایی دارد. همه بندگان خدا با هم برابرند. با این که سرنوشتی که خداوند برایشان مقدر کرده، با یکدیگر متفاوت است اما به همه ی آن‌ها این توان و قدرت را داده که با ایمان به او خوب و خوشبخت زندگی کنند. نیز این قدر نگران وضع خودت نباش و به مقایسه حال و روز خودت با دیگران نپرداز. [۱] ---------- [۱]: . فوت کوزه گری، ج ۲، ص ۱۰۵۶. https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام اُزْجُرِ الْمُسِيءَ بِثَوَابِ‌ الْمُحْسِنِ‌. امام عليه السلام فرمود: گنهكار را با پاداش دادن به نيكوكار (تنبيه كن و) از گناه بازدار.
شرح و تفسير اين‌گونه گنهكار را ادب كن امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه اشاره به يكى از طرق مؤثر بازدارنده نسبت به بدكاران مى كند و مى‌فرمايد:«گنهكار را با پاداش دادن به نيكوكار (تنبيه كن و) از گناه بازدار»؛ (ازْجُرِ الْمُسِيءَ بِثَوَابِ‌ الْمُحْسِنِ‌) . به يقين براى بازداشتن بدكاران از كار بد راه هاى مختلفى است كه هر كدام از آنها براى بازداشتن گروهى از بدكاران مفيد است: نخست اين‌كه بدكار را مجازات كنند كه در كتاب حدود و تعزيرات اسلامى احكام گستردۀ آن با توجه به سلسله مراتب آمده است و در تمام دنيا اين‌گونه مجازات‌ها معمول است كه شامل زندان، جريمه مالى، مجازات بدنى و حتى مجازات روحى از طريق سرزنش و اعلام به اجتماع مى‌شود. قرآن مجيد نيز درباب قصاص و حد سارق و حد زانى و مجازات قذف اشارات روشنى به اين معنا دارد. نوع دوم آن است كه براى بازداشتن بدكاران از كار بد به آنها نيكى كند، همان‌گونه كه در آيات شريفه از جمله آيۀ شريفۀ ٣٤ سورۀ «فصلت» مى‌فرمايد: «اِدْفَعْ‌ بِالَّتِي هِيَ‌ أَحْسَنُ‌ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ‌ وَ بَيْنَهُ‌ عَداوَةٌ‌ كَأَنَّهُ‌ وَلِيٌّ‌ حَمِيمٌ‌» ؛بدى را با نيكى دفع كن ناگهان (خواهى ديد) همان كس كه ميان تو و او دشمنى است گويى دوستى گرم و صميمى است» به اين ترتيب مى‌توان گروهى از بدكاران را شرمنده ساخت و از كار خود باز گرداند. راه سوم اين است كه نيكوكاران را مورد تشويق قرار دهى هنگامى كه بدكاران آن را ببينند گروهى دست از كار بد مى‌كشند به اميد اين‌كه پاداش نيكوكاران نصيب آنها گردد. اين كار در تمام دنيا معمول است كه هر سال گروهى از برترين‌ها را در مسائل علمى، نوشتن كتاب هاى مفيد، امور كشاورزى و دامدارى و صنايع و اختراعات تشويق مى‌كنند و جوائز گرانبهايى به آنها مى‌دهند و نامشان را در رسانه‌ها اعلام مى‌دارند تا سبب شود افراد سست و تنبل و بدكار و منحرف آن را ببينند و از كار خود پشيمان شوند و كم كاران نيز به كار بيشتر ترغيب گردند. قرآن مجيد در آيات فراوانى پاداش هاى عظيمى براى مؤمنان صالح در روز قيامت بيان مى‌كند؛ پاداش‌هايى كه فوق تصور انسان‌هاست. حتى پاداش‌هاى مادى دنيوى نيز براى آنها در نظر گرفته است. از جمله غنائمى كه به جنگجويان تخصيص داده مى‌شود و احترامى كه براى مجاهدان راستين در مقابل قائدان و فراركنندگان از جهاد قائل شده مصداق‌هاى ديگرى از اين اصل كلى است. كلام امام عليه السلام در اينجا نيز به روشنى از بهره‌گيرى از اين روش حكايت مى‌كند. البته هر يك از اين سه روش مربوط‍‌ به گروه خاصى است و همۀ اينها در همه موارد جواب نمى‌دهند. مديران جامعه بايد كاملاً بيدار باشند و افراد را به خوبى بشناسند و بدانند هر فردى يا هر گروهى را با كدام يك از اين طرق بايد از كار بد بازداشت. ابن ابى‌الحديد در شرح نهج البلاغۀ خود در شرح اين گفتار حكيمانه تنها به ذكر يك بيت از ابن هانى مغربى و دو بيت از ابوالعطاهيه قناعت كرده است. دو بيت ابوالعطاهيه كه جالب‌تر و جامع‌تر است چنين است: إذا جازَيْتَ‌ بِالْإحْسانِ‌ قَوْماً زَجَرْتَ‌ الْمُظْلِمينَ‌ عَنِ‌ الذُّنُوبِ‌ فَما لَكَ‌ وَ التَّناوُلُ‌ مِنْ‌ بَعيدٍ وَ يُمْكِنُكَ‌ التَّناوُلُ‌ مِنْ‌ قَريبٍ‌ هنگامى كه به گروهى از طريق احسان پاداش دادى بدكاران را از گناهشان بازداشتى. لزومى ندارد كه از راه‌هاى دوردست به مقصد برسى. مى‌توانى از راه نزديك به هدف خود نايل شوى.
.......: کروتن كروتن یا كرچك هندی یا کدیاتم مشخصات: اسم علمی كرچك هندی Codiaeum variegatum ، از خانواده Euphorbiaceae میباشد. این جنس دارای 15 گونه مختلف از نوع درختچه های همیشه سبز است. گونه مورد نظر بومی مالزی می باشد. در گلدان ارتفاعآن به 60 سانتی متر و گسترش آن به 30 تا 40 سانتیمتر می رسند. در خارج از گلدان ارتفاع این گیاه از 3 متر تجاوز می كند. برگهای كروتون معمولا مخلوطی ازسبز، سفید ، زرد، قرمز، صورتی، سیاه و نارنجی می باشد. شكل برگها متنوع از خطی تا تخم مرغی است. كوچك هندی یا كروتون به رطوبت زیاد اتمسفر احتیاج دارد و اگر در منازل ، در نواحی خشك، رطوبت به اندازه كافی وجود نداشته باشد. برگها شروع به ریزش نموده و به مرور باعث از بین رفتن گیاه می شود. اسپری آب روی برگها مشكل را كاملا بر طرف نمی كند ولی تا اندازه ای در نگهداری آن موثر است. درجه حرارت مناسب كروتون در زمستان 16 درجه سانتی گراد می باشد. کروتن مراقبت: این گیاه به نور معمولی ، گرمای زیاد، خاك همیشه خیس، رطوبت هوای 70 تا 90 درصد و خاك قلیایی احتیاج دارد. کود: می توان به میزان 3 گرم در لیتر، هر دو هفته یك بار از فروردین تا شهریور ماه به كروتون، كود داد. خاک: خاك جنگلی خاك مطلوب برای این گیاه می باشد. ازدیاد: تجارت كنندگان گل وگیاه ، كروتون را در بسترهای گرم تكثیر می كنند. یعنی دمای خاك بستر رابین 21 تا 24 درجه سانتیگراد نگه می دارند. اواخر بهار و در طول تابستان، از طریق قلمه ها ی انتهایی ساقه به اندازه های 10 تا 15 سانتیمتر، می توان عمل تكثیر را انجام داد. كروتون اغلب به صورت به صورت تك ساقه ای رشد می كند، بنابراین باید اجازه دهید تا به اندازه كافی بزرگ شده و جوانه های فرعی تولید كند. قلمه های انتهایی ساقه را ازجوانه ای فرعی بگیرید و در پودر هورمون ریشه زایی فرو برده و درگلدانهایی به قطردهامنه 9 تا 11 سانتیمتر، حاوی كمپوست گلدانی بكارید. قلمه ها را با كیسه پلاستیكی شفاف بپوشانید و در دمای 24 درجه سانتیگراد و نور مناسب نگاه دارید. خاك را همیشه مرطوب كنید. پس از دو ماه ریشه دهی كامل می شود. کروتن عوارض و درمان: اگر برگهای این گیاه كمرنگ باشد به معنای این است كه محیط تاریك آشپزخانه و گاز نفتی می تواند لكه‌ای قهوه ای روی برگها ایجاد كرده و باعث ریزش آنها شود. آبیاری بیش از حد نیز باعث پوسیدگی ساقه و ریزش برگها می گردد. اگر دیدید برگها درتمام اندام گیاه می ریزند، تغییرات شدید درجه حرارت در محیط داشته اید. سعی كنید درجه حرارت را ثابت كنید ریزش برگهای پایین بوته به دلیل هوای سرد و خشك است. تغذیه مصنوعی گیاه از به وجود آمدن برگهای جوان ریز و كم رشد جلوگیری می كند. دقت داشته باشید در آفتاب مستقیم، غبار پاشی انجام ندهید زیرا لكه های قهوه ای و سوخته روی برگ ایجاد می كند. برگهای منقبض شده كروتون نشانگر تشنگی و گرمای هوا می باشد. باید گلدان را به محل خنك تری ببرید و فورا آبیاری و غبار پاشی كنید زخمهای پنبه ای شكل در قاعده و سطح برگها را میتوان با سمپاشی توسط سموم حشره كش ، هر 14 روز یكبار ، از بین می رود. کروتن به نور شدید احتیاج دارد باید توجه داشت که نور مستقیم آفتاب به گلدانهای زیر دو سال صدمه وارد می‌نماید، سایه رنگها را از بین می‌برد، حتی‌الامکان از جابجایی گلدان خودداری گردد. کی از رنگین‌ترین گیاهان آپارتمانی است و به خاطر رنگی بودن و فرم برگهای آن مورد توجه است، نیاز شدیدی به رطوبت دارد و به همین علت بهتر است به صورت کپه‌ای و مخطوط با گیاهان آپارتمانی دیگر در گلدانهای بزرگ وفلاور باکسها کاشت گردد تا از رطوبت حاصله از گیاهان دیگر بهره یرد. محیط ساکت و بدون جریان هوا و گرم و یکنواخت بودن درجه حرارت از احتیاجات دیگر این گیاه زیباست. اگر چه نیاز شدیددی به آب دارد ولی باید مواظب بود سوراخ ته گلدان همیشه باز باشد تا خاک گلدان باتلاقی نگردد . زمستان گذرانی آن کمی مشکل بوده و به طور کلی با توجه به شرایط سخت زیستی بهتر است در فصل بهار و تابستان از آن استفاده گردد. رنگ و شکل برگ با توجه به واریته‌ها فرقهای اساسی دارد، لکه‌های تیره صورتی، نارنجی، قهوه‌ای و ارغوانی در برگهایی با زمینه سبز تیره منظره بسیار جالبی به برگها می‌بخشد، برگهای جدید و جوان با رنگ سبز ظاهر و به مرور لکه‌های رنگی در آنها بوجود می‌آیند. 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل ششم : در نگاه داشتن حيوانات درخانه خصوصا كبوتر و خروس ازحضرت رسول (صلى الله عليه وآله وسلم ) منقول است كه حيوانات درخانه بسيار نگاه داريد شياطين بآنها مشغول شوند و طفلان شما را ضرر نرسانند. ازحضرت امام محمد باقر (عليه السلام ) منقول است كه خوبست حيوانات در خانه نگاه داشتن مثل كبوتر و مرغ و بزغاله تا آنكه اطفال جنيان باايشان بازى كنند و با اطفال شما بازى نكنند. درحديث معتبر منقول است كه شخصى بحضرت رسول (صلى الله عليه وآله وسلم ) شكايت كرد از تنهائى حضرت فرمود كه يكجفت كبوتر درخانه نگاه دار. درحديث صحيح ازحضرت صادق (عليه السلام ) منقول است كه كبوتر از مرغان پيغمبران است . درحديث حسن ديگر فرمود كه كبوتران حرم نسل كبوتر چندند كه حضرت اسماعيل (عليه السلام ) نگاه داشته بودند و با آنها انس ميگرفتند پس مستحبست كه در خانه كبوترى چند نگاه دارند كه بالشان را چيده باشند ك به آنها انس بگيرند. درحديث ديگر فرمود كه هر خانه كه درآن خانه كبوتر باشد آفتى از جن باهل آن خانه نميرسد زيرا كه بى خردان جن بازى ميكنند درخانه كه كبوتر درآن خانه هست مشغول آن ميشوند وتوجه آدمى نميشوند. درحديث ديگر فرمود كه كبوتر در خانه نگاه داريد كه دوست داشتنى است و دعاكرده حضرت نوح است و هيچ چيز در خانه مثل آن باعث انس نميشود. از جناب امام موسى منقول است كه هر بالى كه كبوتر ميزند باعث نفرت و گريختن شياطين ميشوند. در روايت ديگر از داود بن فرقد منقول است كه گفت در خانه حضرت صادق كبوتر راعبى ديدم كه بسيار ميخواند حضرت فرمود كه ميدانى كه اين كبوتر چه ميگويد گفتم نه فرمود كه نفرين مى كند برقاتلان جناب امام حسين (عليه السلام ) پس ايشان را درخانه خو دنگاه داريد. در حديث ديگر منقول است كه راوى گفت كه آنجناب را ديدم كه از براى كبوترى چند كه در خانه آنجناب بودند نان ريزه ميكردند. درحديث ديگر از عبدالكريم منقول است كه گفت رفتم بخانه آنجناب ديدم كه سه كبوتر سبز درخانه آنجناب بود عرض كردم كه اينها خانه را كثيف ميكنند حضرت فرمود كه مستحب است نگاه داشتن اينها درخانه . درحديث ديگر فرمود كه در خانه حضرت رسول (صلى الله عليه وآله وسلم ) يك جفت كبوتر سرخ بود. در حديث ديگر فرمود كه جناب اميرالمؤ منين (عليه السلام ) چاهى كنده بودند خبردادند بآنجناب كه جنيان سنگ درآنچاه مى اندازند حضرت آمدند و برسر آنچاه ايستادند و فرمودند كه دست از اين عمل برداريد و اگر نه كبوتر در اين چاه جا ميدهم پس فرمود كه صداى بال كبوتر شياطين را دفع ميكند. ازمحمد بن كرامه منقول است كه گفت بخدمت حضرت امام موسى (عليه السلام ) رفتم يك جفت كبوتر ماده سياه بود وحضرت نان از براى آنها ريز مى كردند و فرمودند كه اينها درشب حركت ميكنند و مونس منند و هر مرتبه كه در شب بال ميزنند جنيان و شياطين كه داخل خانه شده اند دفع ميكنند. درحديث چند ازحضرت صادق (عليه السلام ) منقول است كه كبوتر را كه بجاى دور ميفرستند تا ى فرسخ راه ميرود و از روى دانائى بر ميگردد و آنچه زياده از اين است از روى دانائى نيست بلكه نان خورش وتقدير آنرا مياورد. در چند حديث منقول است كه كبوتر خانه گى يا كبوتر باهو ياد خدا بسيار مى كنند و اهلبيت را دوست ميدارند و صاحب خانه را دعا مى كنند كه خدا شمارا بركت دهد. درحديث معتبر از حضرت صادق (عليه السلام ) منقول است كه خروس بال گشاده سفيدى كه در خانه باشد آنخانه وهفت خانه دور آنخانه را از بلاها نگاه مى دارد و يك بال زدن كبوتر دو رنگ بهتر است از هفت خروس سفيد. در حديث ديگر فرمود كه خروس سفيد يار من ويار مؤ منى است . ازحضرت امام موسى (عليه السلام ) منقول است كه در خروس پنج خصلت از خصلتهاى پيغمبران هست سخاوت و شجاعت و شناختن وقت نمازها و بسيار جماع كردن و غيرت و ازحضرت اميرالمؤ منين (عليه السلام ) منقول است كه فرياد كردن خروس نماز او است و بال زدنش ركوع وسجود او است . ازحضرت رسول (صلى الله عليه وآله وسلم ) منقول است كه دشنام مدهيد خروس را كه از براى نماز مردم را بيدار ميكند. حلیة_المتقین #https://eitaa.com/zandahlm1357
با سلام خدمت استاد گرامی دختر 8ساله ای دارم که اصلا به حرف هیچکس گوش نمیده، از هیچ کس هم حساب نمی بره حتی از پدرش، اگر هم کار اشتباهی انجام بده و بگم معذرت خواهی بکنه اصلا این کار را انجام نمیده خیلی من و پدرش با او مهربانی کردیم و حتی کار اشتباهش را با دلیل بیان کردیم خودش هم همه دلیل ها را میدونه و بیان میکنه ولی انجام نمیده مثلا آون بچه که کوچکتر بود باید به من سلام میکرد و... ولی خودش در برابر بزرگتر ها احترام نمیگذاره و محترمانه صحبت نمیکنه البته یک برادر یک ساله هم داره که مرتب ناراحت میشه که چرا دیگران با او فقط بازی میکنند و او را بیشتر دوست دارند ممنون میشم از راهنمایی شما بزرگوار 🌸 پاسخ استاد پوراحمد