eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: اينها را پخش نكنيد؛ حتّي توليد نكنيد چند سال قبل از اين، من يك برنامه ي مذهبي را از راديو گوش مي‌كردم. الفاظ علي الظاهر مذهبي و باطناً پوك، سجعها بي خودي، و عبارتها قديمي بودند. يك نثر زيباي قديمي نبود؛ بلكه عبارت من درآورديِ ساختنيِ چرندي را به شكل عبارات مذهبي درآورده بودند و گوينده هم همين طور پشت سرهم مي‌گفت. من كه آخوند و اهل دين و اهل اين فنّم، هرچه گوش كردم كه ببينم در اين بحث نيم ساعتي كه مرتب هم حرف مي‌زد، چه مي‌خواهد بگويد - مي‌خواهد توحيد را ثابت كند؟ مي‌خواهد نبوت يا قيامت را ثابت و يا رد كند؟ - ديدم كه اصلاً هيچ مفهومي ندارد. اين، يك بحث خنثي است. من مي‌گويم اگر شما اين برنامه را براي اين آورديد كه اين جا خالي است، از شنوندگان عذرخواهي كنيد و بگوييد: شنوندگان! متأسفانه به قدر اين يك ساعت، برنامه ي مناسب شما پيدا نكرده ايم؛ اين يك ساعت تعطيل. اين، خيلي بهتر و پُرجاذبه تر و منصفانه تر است. بعضي از فيلمها ساخته و نشان داده مي‌شود كه بي محتواست. البته من چون اهل فن نيستم، متأسفانه نمي توانم در باب ساخت و پرداخت و كارهاي هنري آن نظري بدهم - اي كاش مي‌توانستم در آن زمينه‌ها هم نظر بدهم - اما به عنوان بيننده يي كه پاي تلويزيون مي‌نشيند و خيلي هم از معارف زمان بيگانه نيست، مي‌توانم نظر بدهم: انصافاً بي جاذبه و بي محتوا بود. مي‌ترسم به آن فيلمي كه مورد نظر است، اشاره كنم و كارگردان و هنرمندش بي خود مورد طعن قرار بگيرند؛ اما واقعاً الان مواردي كه بتوانم اشاره كنم و اسم فيلمها را بگويم جلوي چشم من است. اينها را پخش نكنيد؛ حتّي توليد نكنيد. بيانات در ديدار با مسؤولان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران ۷/۵/۶۹ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌 قرآن مي‌گويد: اگر کاري را خواستيد انجام بدهيد، حق آن را انجام بدهيد. «اتَّقُوا اللَّهَ حَقَ‏ تُقاتِه‏» «يَتْلُونَهُ حَقَ‏ تِلاوَتِه‏» «وَ جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَ‏ جِهادِه‏» يعني براي نمره 19/5 کار نکنيد. آيات زيادي داريم مي‌گويد: نمره من بيست است. نمره تو هم بيست باشد. «أَحْسَنِ‏ تَقْوِيمٍ‏» «أَحْسَنُ الْخالِقِينَ» «أَحْسَنَ الْقَصَصِ» «أَحْسَنَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ خَلَقَهُ» ✍ استاد قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تلاوتی زیبا و کمیاب از استاد عبدالباسط در کشور کویــت 💫🌹_____________💫🌹
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
براستى هم همين گونه شد. عبّاسيان با اين شگرد كه دعوت خود را به اهل بيت پيوستگى دادند، پيروزى بزرگى را در انقلاب خويشتن كسب كردند، و چنان به قدرت و عظمتى دست يافتند كه از تيررس هر صاحب ادّعايى فراتر رفتند. آنان با اين شگرد تمايل و تأييد امت اسلامى بويژه اهل خراسان را به خود جلب كردند. اهل خراسان كسانى بودند كه دور از جنجال بدعتگزاران و سياست بازان مى زيستند و كسانى بودند كه « هر چند از كوفيان نسبت به اهل بيت كمتر غلوّ مى كردند ولى به نفع ايشان با حماسه بيشترى تبليغ مى كردند ». (۱۹) چه آنان راه و رسم محمّد و قرآن را تنها به شيوه على بن ابى طالب عليه السلام آموخته بودند. (۲۰) مردم خراسان هرگز فراموش نكرده بودند كه در ايّام زمامدارى امويان چه ظلمها و عقوبتهايى را نمى كشيدند. از اين رو ديگر طبيعى بود كه آماده پذيرفتن هرگونه دعوتى بودند كه از سوى اهل بيت آغاز مى شد. آنان حتى حاضر به جانفشانى در اين راه گشته بودند و از آنجا كه سرزمينشان از مركز حكومت، شام، به دور بود، جولانگاه دستجات و احزاب متخاصم با يكديگر مانند عراق نشده بود. در عراق وجود شيعيان، خوارج، مرجئه و ديگر گروهها اوضاع را براى حكومت عباسيان بسى نامساعدتر از خراسان مى نمود. لذا ديديم كه اين مردم خراسان بودند كه به خاطر دوستى با اهل بيت پايه هاى حكومت بنى عبّاس را استوار كردند و به هميارى و مساعدت و نيروى شمشيرهايشان خلافت اين خاندان را بر دوش خود كشيدند. بعداً درباره ايرانيان و راز شيعه بودنشانبه ويژه اهل خراسانسخن مشروح ترى در فصل « آرزوهاى مأمون » و ديگر فصول خواهيم آورد..... امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: سپس ابوسعید پرسید: کسی که دانش کتاب نزد اوست و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «مَنْ عِندَهُ عِلمُ الکِتابِ [۲] » کیست؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «ذلک أخی علی بن ابی طالب [۳] »، «او برادرم علی بن ابی طالب است». در برخی از روایات آمده است که اسم اعظم الهی [۴]، هفتاد و سه حرف است که یک حرف آن نزد «آصف بن برخیا» - وصیّ سلیمان - بود که توانست آن کار شگفت را انجام دهد. ---------- [۲]: رعد ۱۳، آیه ۴۳. [۳]: برای اطلاع بیشتر بنگرید به: نوراللّه تستری، احقاق الحق، تحقیق و تعلیق شهاب الدین مرعشی، ۳/۲۸۰. [۴]: در اینکه «اسم اعظم» خداوند کدامیک از نامهای پروردگار است میان دانشمندان اسلامی بحث و اختلاف نظر وجود دارد، ولکن آنچه مسلم است و از روایات استفاده می‌شود این است که هر کس از این اسم باخبر باشد، با استفاده از آن می‌تواند به فرمان خداوند در جهان طبیعت تصرّف کند و کارهای مهم و خارق العاده انجام دهد. نزد امامان اهل بیت علیهم السلام هفتاد و دو حرف آن هست و یک حرف آن ویژه ذات پاک خداوند است [۵] . بنابراین، آنچه از متون روایی برمی آید، آن است که امامان معصوم علیهم السلام که جانشینان راستین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بوده اند، از توان و قدرتی خارق العاده و شگفت بهره مندند، که در پرتو آن می‌توانند بندگان خدا را به سوی راه حق هدایت کنند و اینان را در مسیر معارف قرآنی و سنّت نبوی راهنما باشند. ---------- [۵]: بنگرید به: اصول کافی، ۱ / ۲۳۰. ملکوت https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 میشه توضیح بدید چرا در دعای عهد، آخر دعا نوشته که سه بار به ران راست زده بشه و عبارت دعا خوانده بشه؟؟ یا در دعای هر روز ماه رجب که نوشته دست بر محاسن کشیده شود و.. دلیل این عبارات چیه؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠اینکه در آخر دعای ماه رجب ریش را می گیرند دست را اینطوری می کنند این اختلاف هست که آیا خود امام صادق (ع) این کار را انجام داد یا بعدا به دعا اضافه شده، بعضی از علما این کار را کردند این اختلاف است. پس نمی شود خیلی به امام صادق نسبتش داد. ولی باز نوعی التجاء و استغاثه محضر خداست، نماد این است. 👌🏻آن سه بار زدن به ران در دعای عهد نوعی بی تابی است، چطور آدم یک چیزی بی تاب می شود به پاهایش می زند این هم بحث همین است «العجل..» امام ظهور کن، ظهور کن، امام بی تابیم، این را دارد می رساند. هر چند من بعضی جاها خوانده بودم نوعی تجدید بیعت هم هست‌، نوعی تجدید بیعت هم حساب می شود حالا خُب الله اعلم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خاطرات راننده حاج قاسم از 34 سال همراهی با سردار دل ها؛ 🔹نصرالله جهانشاهی که از سال 66 به عنوان راننده، همراه و همرزم شهید سلیمانی بود، در برنامه بی تعارف این هفته، بخشی از خاطرات خود از یک عمر بودن در کنار فرمانده را روایت کرده است.
@shervamusiqiirani - لاله عاشق - محمد اصفهانی.mp3
2.33M
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 جماعت یه دنیا فرق بین دیدن و شنیدن برید از اونا بپرسید که شنیده ها رو دیدن راز سنگرای عشق باید از ستاره پرسید التهاب تشنه ها رو کی میدونه غیر خورشید پشته ها پر از شقایق کشته ها لاله عاشق باغ گل زخم شکفته غنچه ها داغ نهفته صبح صحرا لاله گون بود شب دریا رنگ خون بود میگن عاشقی محاله باشه ما محال دیدیم خیلی ها میگن خیاله ولی ما خیال دیدیم توی عصر آتش و خون خیلی ها عشق چشیدن بعضی هام زرد و فسرده موندن و حسرت کشیدن 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
روایت 151 کتاب جهاد.mp3
21.18M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۲۴ ✨موضوع: اثر به دنیا در اسارت انسان. معنی مثبت و منفی. معنی . 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼══
حذف و تقدیر صوفیان فاضل صلاح صفدی در شرح لامیة العجم می‌نویسد: روزی از روزهای سال ۷۲۶ هجری، در شهر صفد، (نزدیک حمص از شهرهای سوریه)، وارد بر مجلس علی بن صیاد فارسی شدم. وی سوره ضحی را تفسیر می‌کرد و می‌گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید: احسان آن است که خدا را چنان عبادت کنی که گویا تو او را می‌بینی و اگر تو او را نمی بینی، او که تو را می‌بیند. [۱] سپس گفت: یکی از صوفیان گفته است جمله اگر تو او را نمی بینی، به این معناست که اگر تو از خودت غایب شدی و خود را ندیدی، او از تو غایب نیست و تو را می‌بیند. ابن صبا حرف آن صوفی را پسندید و حاضران نیز او را تحسین کردند. من گفتم: حرف آن صوفی در صورتی درست است که قانون عرب با آن موافق باشد، چه اینکه این شرط و جواب است و هر دو ساکن شده اند و معنای صحیح این است که اگر تو او را نمی بینی او تو را می‌بیند. ---------- [۱]: ۱) - الاحسان ان تعبد اللّٰه کانک تراه فان لم تکن تراه فانه یراک. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام مَنْ‌ لَمْ‌ يُنْجِهِ‌ الصَّبْرُ أَهْلَكَهُ‌ الْجَزَعُ‌. امام عليه السلام فرمود: كسى كه صبر و شكيبايى او را نجات ندهد بى‌تابى او را از پاى در مى‌آورد
شرح و تفسير بى‌تابى كشنده است امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به اثر زيان‌بار ترك صبر و پيشه نمودن جزع اشاره كرده مى‌فرمايد:«كسى كه صبر و شكيبايى او را نجات ندهد بى‌تابى او را از پاى در مى‌آورد»؛ (مَنْ‌ لَمْ‌ يُنْجِهِ‌ الصَّبْرُ أَهْلَكَهُ‌ الْجَزَعُ‌) . به يقين در طول زندگى انسان، مصائب و مشكلات فراوانى است كه هيچ‌كس از آن بر كنار نمى‌ماند. عكس العملى كه انسان مى‌تواند در مقابل اين حوادث دردناك و غم‌انگيز نشان بدهد يكى از دو چيز است: نخست صبر و تحمل و شكرگزارى به درگاه خدا و دقت در يافتن راه نجات از آن مشكل يا مصيبت و حداقل كاستن از آثار زيان‌بار آن است. ديگر جزع و بى‌تابى است كه هم اعصاب انسان را در هم مى‌كوبد و او را گرفتار بيمارى‌هاى مختلف كرده و گاه به مرگ مى‌كشاند و هم سبب ناشكرى به درگاه خداوند و وزر و وبال براى سراى ديگر مى‌شود. انسان عاقل راه نخست را بر مى‌گزيند كه هم اجر صابران را دارد و هم فوايد و بركات صبر را. بنابراين مفهوم اين كلام حكيمانه بسيار روشن و شفاف است و اين‌كه بعضى تصور كرده‌اند در مفهوم آن پيچدگى است كاملاً اشتباه است. در ضمن از آنچه گفته شد معلوم شد كه هلاكت در اين جمله هلاك دنيوى و اخروى هر دو را شامل مى‌شود همان‌طور كه (نجات) در پرتو صبر نيز نجات دنيوى و اخروى را در بر مى‌گيرد، هرچند گاهى در بعضى از روايات تنها به هلاكت اخروى اشاره شده؛ مانند حديثى از امام صادق عليه السلام كه مى‌فرمايد: «اتَّقُوا اللّه وَ اصْبِرُوا فَإِنَّهُ‌ مَنْ‌ لَمْ‌ يَصْبِرْ أهْلَكَهُ‌ الْجَزَعُ‌ وَ إنَّما هَلاكُهُ‌ فِى الْجَزَعِ‌ أَنَّهُ‌ إذا جَزِعَ‌ لَمْ‌ يُؤجَرْ ؛تقواى الهى پيشه كنيد و در برابر مشكلات و مصائب صبر و شكيبايى داشته باشيد، زيرا كسى كه صبر نكند جزع او را هلاك خواهد كرد و هلاكت او در جزع اين است كه وقتى بى‌تابى كند اجر و پاداشى به او داده نخواهد شد». ١ نكته: صبر و جزع بارها در كلام امام عليه السلام موضوع صبر و جزع و آثار نيكوى صبر و آثار شوم جزع مطرح شد و ما نيز بحث‌هايى داشته‌ايم. در اينجا لازم مى‌دانيم به سبب اهميت موضوع باز اشاره‌اى به اين مطلب داشته باشيم. همان گونه كه اشاره شد، حيات دنيا آميخته با انواع مشكلات است. در مسير اطاعت الهى مشكلات كم نيست و در طريق پرهيز از گناه و تقوا مشكلات، زياد است. مصائب ناخواسته دامان همه را در دنيا مى‌گيرد و اگر توجه به اين حقيقت داشته باشيم كه در گذشته چنين بوده و در آينده نيز چنين خواهد بود از وجود اين مشكلات ناراحت نمى‌شويم، پيمانۀ صبر ما لبريز نمى‌گردد: شكيبايى خود را از دست نمى‌دهيم و ناراحتى‌هاى روانى ناشى از جزع و بى‌تابى به سراغ ما نمى‌آيد، زيرا مى‌دانيم همه در اين گونه امور به شكلى دست به گريبانند. اين صبر و شكيبايى افزون بر اين‌كه پاداش الهى فوق‌العاده‌اى دارد؛ از جمله در حديثى از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم كه فرمود: «مَنِ‌ ابْتَلى‌ مِنْ‌ شيعَتِنا فَصَبَرَ عَلَيْهِ‌ كانَ‌ لَهُ‌ أجْرُ ألْفِ‌ شَهيدٍ ؛كسى كه از شيعيان ما مبتلا به مصيبتى شود و شكيبايى كند پاداش هزار شهيد را دارد». ١ در حديث ديگرى از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم: «ما مِنْ‌ مُؤْمِنٍ‌ إلّاوَهُوَ مُبْتلىً‌ بِبَلاءٍ مُنْتَظِرٍ بِهِ‌ ما هُوَ أشَدُّ مِنْهُ‌ فَإنْ‌ صَبَرَ عَلَى الْبَلِيَّةِ‌ الَّتي هُوَ فيها عافاهُ‌ اللّهُ‌ مِنَ‌ الْبَلاءِ الَّذي يَنْتَظِرُ بِهِ‌ وَإِنْ‌ لَمْ‌ يَصْبِرْ وَجَزِعَ‌ نَزَلَ‌ بِهِ‌ مِنَ‌ الْبَلاءِ الْمُنْتَظَرِ أبَداً حَتّى يَحْسُنَ‌ صَبْرُهُ‌ وَعَزاءُهُ‌ ؛هيچ فرد باايمانى نيست مگر اين‌كه به بلايى مبتلا مى‌شود و آنچه را انتظار آن مى‌كشد (اى بسا) از آن هم شديدتر است. هرگاه بر بلايى كه در آن است شكيبايى كند، خدا او را از بلايى كه انتظارش مى‌كشد بركنار مى‌دارد و اگر بى‌تابى نمايد بلاها يكى پس از ديگرى بر سر او مى‌آيد تا صبر و شكيبايى پيشه كند». ٢ در حديثى از امام هادى عليه السلام مى‌خوانيم: «الْمُصيبَةُ‌ لِلصّابِرِ واحِدَةٌ‌ وَلِلْجازِعِ‌ اثْنانِ‌ ؛مصيبت براى انسان صابر يكى است و براى انسان ناشكيبا دوتاست». ٣ مضاعف شدن مصيبت افراد ناشكيبا از اينجاست كه ضربه‌هايى بر جسم و روح آنها وارد مى‌كند و آنها را در هم مى‌كوبد. كوتاه سخن اين‌كه همان‌گونه كه در گذشته نيز اشاره شد جزع و بى‌تابى افزون بر نوعى ناسپاسى در پيشگاه خدا، آثار بسيار مخرّبى روى اعصاب انسان دارد و او را گاه تا سر حد جنون پيش مى‌برد. براى درمان جزع لازم است انسان توجه به مصائب اولياء الله در گذشته و مصائب دوستان و خويشان و بستگان كند كه هر يك به نوعى گرفتارند. به علاوه در آثار مثبت صبر و شكيبايى و آثار منفى جزع و بى‌تابى بينديشد. نيز به امورى بپردازد كه فكر او را به خود مشغول مى‌سازد و از مصيبت منصرف مى‌كند تا در سايۀ آن تدريجاً مصيبت را فراموش كند. اضافه بر اين، همان‌گونه كه در روايتى از امي
رمؤمنان على عليه السلام اشاره شده، بسيارى از مشكلات پايانى دارد و به تعبير ما از اين ستون تا آن ستون فرج است. نبايد انسان خيال كند كه هميشه مشكل به يك حال باقى مى‌ماند «إنَّ‌ لِلْمِحَنِ‌ غاياتٌ‌ لابُدَّ أنْ‌ تَنْتَهِىَ‌ إلَيْها ؛مشكلات غم‌انگيز پايانى دارد». ١ در گفتار حكيمانۀ ٢٩١ نيز بحثى دربارۀ صبر و جزع خواهد آمد و براى توضيح بيشتر مى‌توانيد به جلد دوم اخلاق در قرآن ،مباحث مربوط‍‌ به صبر و شكيبايى و جزع، مراجعه فرماييد.