eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ سردار دل ها دیدم دست سردار زمین افتاد 🌹 ✅نماهنگ بسیار زیبا در مورد حاج قاسم سلیمانی ما لشکر ذوالفقار صاحب الزمانیم ما لشکر انتقام سخت شهداییم
hafez 07.mp3
1.5M
حضوری گر همی‌خواهی از او غایب مشو حافظ
ابن سینا مجدالدین بغدادی، می‌گوید: پیامبر خدا را به خواب دیدم، به او گفتم: در باره ی ابن سینا چه می‌گوئی؟ فرمود: مردی بود که می‌خواست بدون واسطه به خدا برسد، او را با دستم در حجاب قرار دادم و او در آتش افتاد. [۱] گر کسب کمال می‌کنی می‌گذرد ور فکر محال می‌کنی می‌گذرد دنیا همه بر سر خیالست خیال هر نوع خیال می‌کنی می‌گذرد گلخنی هر چند شب آزرده تر از کوی توایم پیش از همه کس روز دگر سوی توایم گویم جان به بوسی می‌خرد آن شهریار مژده ای عشاق آسان گشت کار ابذلوا ارواحکم یا عاشقین ان تکونوا فی هوانا صادقین در جوانی کن نثار دوست جان رو عوان بین ذالک را بخوان پیر چون گشتی گران جانی مکن گوسفند پیر قربانی مکن هرکه در اول نسازد جان نثار جان دهد آخر به درد انتظار سلمان ساوجی از بسکه شکستم و بستم توبه ---------- [۱]: ۱) - مانند این رؤیاها نمی تواند دست مایه قضاوت در مورد افراد باشد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 🌹 و كان عليه‌السلام يقول مَتَى‌ أَشْفِيَ‌ غَيْظِي إِذَا غَضِبْتُ‌؟ أَ حِينَ‌ أَعْجِزُ عَنِ‌ الِانْتِقَامِ‌ فَيُقَالُ‌ لِي: لَوْ صَبَرْتَ‌؟ أَمْ‌ حِينَ‌ أَقْدِرُ عَلَيْهِ‌ فَيُقَالُ‌ لِي: لَوْ عَفَوْتَ‌. امام عليه السلام فرمود: من كى آتش خشمم را فرو نشانم آيا هنگامى كه از انتقام ناتوانم كه به من مى‌گويند: اگر صبر كنى (تا توانا شوى) بهتر است يا هنگامى كه قادر بر انتقامم كه به من گفته مى‌شود: اگر عفو كنى بهتر است.
شرح و تفسير از انتقام بپرهيز امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه‌اش به ترك انتقام و در پيش گرفتن روش صبر و عفو دعوت مى‌كند و مى‌فرمايد:«من كى آتش خشمم را فرو نشانم آيا هنگامى كه از انتقام ناتوانم كه به من مى‌گويند: اگر صبر كنى (تا توانا شوى) بهتر است يا هنگامى كه قادر بر انتقامم كه به من گفته مى‌شود: اگر عفو كنى بهتر است»؛ (مَتَى أَشْفِي غَيْظِي إِذَا غَضِبْتُ‌؟ أَ حِينَ‌ أَعْجِزُ عَنِ‌ الِانْتِقَامِ‌ فَيُقَالُ‌ لِي لَوْ صَبَرْتَ‌؟ أَمْ‌ حِينَ‌ أَقْدِرُ عَلَيْهِ‌ فَيُقَالُ‌ لِي: لَوْ عَفَوْتَ‌) . اين يك واقعيت است كه انسان خشمگين در برابر ظلم و ستمى كه بر او مى‌رود دو حالت دارد: گاه مى‌خواهد انتقام بگيرد؛ اما توان آن را ندارد و چه بسا به پرخاشگرى و گفتن سخنان درشت و تهديد شخص ظالم بر خيزد و گاه با او گلاويز شود؛ اما هنگامى كه ناتوانى خود را مى‌بيند عقب‌نشينى مى‌كند. در اين هنگام همه به او مى‌گويند: اگر مى‌خواهى انتقام بگيرى بگذار توانايى پيدا كنى و اين‌گونه كه مايۀ رسوايى و آبروريزى است به ميدان دشمنت مرو، بنابراين در چنين حالتى مردم، او را به صبر و شكيبايى دعوت مى‌كنند؛ اما اگر توان بر انتقام داشته باشد و طرف مقابل در برابر ضعيف و ناتوان گردد همين كه دست به انتقام بلند مى‌كند مردم به او مى‌گويند: شايسته است عفو كنى كه زكات قدرت عفو است. به اين ترتيب در هيچ حال، انتقام‌جويى عاقلانه و صحيح نيست. امام عليه السلام با اين تعبير لطيف مى‌خواهد مردم را به ترك انتقام فراخواند همان چيزى كه آتش‌هايى بر مى‌فروزد و گاه سرچشمۀ جنگ‌هاى خونين و گسترده و دامنه‌دار مى‌شود. خود امام عليه السلام نمونۀ كاملى از اين معنا بود: در داستان جنگ جمل هنگامى كه بر دشمنان پيروز شد فرمان عفو آنها را صادر كرد و عايشه را كه از گردانندگان اصلى اين جنگ بود با احترام به مدينه باز گرداند. داستان عفو امام عليه السلام از «عمرو بن عاص» هنگامى كه در ميدان صفين در چنگ او گرفتار شده بود و براى نجات خويشتن خود را برهنه و عريان ساخت معروف است. از آن معروف‌تر داستان توصيه‌هاى او دربارۀ قاتل خويش «عبدالرحمان ملجم مرادى» كه به فرزندان خود سفارش كرد آب و غذا و وسيلۀ استراحت اين زندانى را فراهم كنند و فرمود: اگر زنده بمانم خود مى‌دانم با او چگونه رفتار كنم و اگر شما هم عفو كنيد بهتر است و اگر (مصلحت عموم مردم ايجاب كرد كه) لازم بدانيد او قصاص شود تنها را با يك ضربه وى را قصاص كنيد همان‌گونه كه او يك ضربه بر من وارد كرد. اميرمؤمنان على عليه السلام اين درس را از استادش پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله آموخته بود كه نمونۀ روشن آن عفو عمومى حضرت در داستان فتح مكه است، در حالى كه آنها قاتلان اصحاب و ياران پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله بودند و در سيزده سال كه حضرت در مكه بود ظلم و جنايت فراوانى در حقش روا داشتند و در ساليانى كه در مدينه بود آتش جنگ‌هايى بر ضدش برافروختند؛ ولى حضرت با يك فرمان عمومى، همه را را عفو كرد و حتى «وحشى» قاتل معروف عمويش «حمزه» را كه جنايتى بسيار وحشتناك انجام داده بود بعد از پذيرش اسلام بخشيد و هنگامى كه به مدينه آمد و خدمت پيامبر صلى الله عليه و آله رسيد و اسلام را ظاهراً پذيرفت حضرت او را عفو كرد ولى فرمود: در اينجا نمان، زيرا ديدن تو خاطرۀ شهادت عمويم حمزه را در نظرم زنده مى‌كند.«وحشى» از آنجا به شام رفت و در آنجا ماند. ١ قرآن مجيد يكى از صفات بهشتيان و پرهيزگاران را كظم غيظ‍‌ (فرو خوردن خشم) و سپس عفو و گذشت مى‌شمارد و مى‌فرمايد: «وَ سارِعُوا إِلى‌ مَغْفِرَةٍ‌ مِنْ‌ رَبِّكُمْ‌ وَ جَنَّةٍ‌ عَرْضُهَا السَّماواتُ‌ وَ الْأَرْضُ‌ أُعِدَّتْ‌ لِلْمُتَّقِينَ‌* اَلَّذِينَ‌ يُنْفِقُونَ‌ فِي السَّرّاءِ وَ الضَّرّاءِ وَ الْكاظِمِينَ‌ الْغَيْظَ‍‌ وَ الْعافِينَ‌ عَنِ‌ النّاسِ‌ وَ اللّهُ‌ يُحِبُّ‌ الْمُحْسِنِينَ‌» ؛و شتاب كنيد براى رسيدن به آمرزش پروردگارتان؛ و بهشتى كه وسعت آن، آسمان‌ها و زمين است؛ و براى پرهيزگاران آماده شده است.(همان) كسانى كه در توانگرى و تنگدستى، انفاق مى‌كنند؛ و خشم خود را فرو مى‌برند؛ و از خطاى مردم درمى‌گذرند؛ و خدا نيكوكاران را دوست دارد». ٢ مسئلۀ عفو و گذشت در اسلام به قدرى اهميت دارد كه علاوه بر آيات فراوانى از قرآن، در روايات معصومان نيز بازتاب گسترده‌اى دارد؛ از جمله در حديثى از رسول اكرم صلى الله عليه و آله مى‌خوانيم: «إذا كانَ‌ يَوْمُ‌ الْقِيامَةِ‌ نادى‌ مُنادٍ: مَنْ‌ كانَ‌ أجْرُهُ‌ عَلَى اللّهِ‌ فَلْيَدْخُلِ‌ الْجَنَّةَ‌ ؛كسى كه پاداش او بر خداست وارد بهشت شود» «فَيُقالُ‌: مَنْ‌ ذَا الَّذي أجْرُهُ‌ عَلَى اللّهِ‌ ؛گفته مى‌شود چه كسى است كه پاداش او بر خداست» «فَيُقالُ‌ الْعافُونَ‌ عَنِ‌ النّاسَ‌ فَيَدْخُلُونَ‌ الْجَنَّةَ‌ بِغَيْرِ حِسابٍ‌ ؛گفته مى‌شود كسانى كه مردم را عفو كرده‌اند و آنها بدون حساب وارد بهشت مى‌شو
ند». ٣ در حديث ديگرى از اميرمؤمنان على عليه السلام مى‌خوانيم: «الْعَفْوُ تاجُ‌ الْمَكارِمِ‌ ؛عفو و گذشت تاج فضائل اخلاقى است». ١ البته عفو و گذشت در مورد كسانى است كه از عفو سوء استفاده نكنند و بر جنايات خود نيفزايند، همان‌گونه كه در حديثى از اميرمؤمنان عليه السلام آمده است: «الْعَفْوُ عَنِ‌ الْمُقِرِّ لا عَنِ‌ الْمُصِرِّ ؛عفو دربارۀ كسى است كه اقرار به گناه خود كند (و پشيمان باشد) نه از كسى كه اصرار مى‌ورزد».
آموزش نگهداری گل آپارتمانی و کاکتوس: #ساخت_باغ_شیشه_ای تراریوم ها تزیینی بسیار زیبا برای روی میزهای اتاق غذاخوری یا دیگر نقاط پر نور هستند . روش ساده و توصیه های گام به گام ما را برای نحوه کشت یک تراریوم دنبال کنید. فضای درون منزل خود را تزیین کنید با استفاده از یک تراریوم کوچک و زیبا سبزی را وارد فضای خانه خود کنید. این تراریوم ها علاوه بر این که موجب افزایش اکسیژن فضای منزل می شوند، به سادگی آماده شده و در اندازه های مختلف قابل ساخت هستند. ظرف محتوی آن را به راحتی تغییر دهید تا با هر دکوراسیون سازگار شود. #ساخت_باغ_شیشه_ای مواد لازم یک ظرف مناسب شیشه ای قطعات ذغال فعال شده شن سنگ های رودخانه خاک گلدان دستکش #گیاهان_قابل_کاشت_در_تراریوم خزه آب پاش بیلچه باغبانی #ساخت_باغ_شیشه_ای • لایه زیرین را درست کنید در حدود 2 و نیم یا 5 سانتی متر از ذغال را زیر ظرف بریزیزد. #ساخت_باغ_شیشه_ای برای گیاهان با برگهای گوشتی و آبدار مانند کاکتوسها ابتدا با شن شروع کنید . در ظرف تراریوم به عنوان پایه اصلی 2و نیم سانتی متر شن بریزید. برای زیبایی بیشتر رنگ ها، از شن ها با رنگ های متضاد استفاده کنید تا تون این رنگ ها در برگ ها انعکاس پیدا کند. برای گیاهانی که نیاز به آب بیشتری دارند ( مانند سرخس ) شن را حذف کنید و دو نیم سانتی متر سنگ های رودخانه ای در کف ظرفتان بریزید. بعد یک لایه نازک ذغال به آن اضافه کنید تا زمینه را تازه نگاه دارد. باقی مانده ذغال را با دست یا بیلچه با خاک مخلوط کنید. #ساخت_باغ_شیشه_ای •
• لایه دوم را اضافه کنید محتوی ظرف را تا یک چهارم یا یک سوم با مخلوط خاک و ذغال پر کنید . به آرامی هر 5 سانتی متر یک بار خاک را بریزید تا فضای خالی کمتری بین آن ها باقی بماند. • گیاهان را اضافه کنید به دقت گیاهان را از گلدانشان بیرون آورده و بر روی خاک قرار دهید تا از جاگیری درست آنها مطمئن شوید. فضای کافی بین گیاهان در نظر بگیرید https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
CQACAgQAAx0CSmRjDAACRnZiGldNL-1X2x9GHdpced_4oJFM9QAC-AgAAgt2KVJpF0vYXrywrCME.mp3
4.18M
🔳 (ع) 🌴عمری زدیم از دل صدا باب الحوائج را 🌴خواندیم بعد از ربّنا باب الحوائج را 🎤
فصل هشتم: در بیان مجمل احوال و اقسام حیوانات در احادیث معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است: هیچ مرغی و حیوانی در دریا و صحرا شکار کرده نمی شود مگر آن که آن تسبیحی که دارند ضایع می‌کنند. در حدیث دیگر فرمود: جمیع وحشیان و مرغان و درندگان با یکدیگر مخلوط بودند تا آن که فرزند آدم برادرش را کشت، پس از یکدیگر نفرت کردند و گریختند و هر حیوانی به شکل خود میل کرد. در حدیث دیگر منقول است: حضرت یعقوب علیه السلام به فرزند خود گفت: زنا مکن، که مرغی که زنا می‌کند پرهایش می‌ریزد. از امام حسین علیه السلام منقول است: چون کرکس فریاد می‌کند، می‌گوید که ای فرزند آدم! هر روشی که زندگانی کنی، آخرش مرگ است و باز که صدا می‌کند، می‌گوید: ای دانای پنهان ها؛ و ای دفع کننده بلاها! و طاووس می‌گوید: بر خودم ظلم کردم و مغرور به زینت خود شدم، پس بیامرز مرا. دُرّاج می‌گوید: «اَلرَّحْمنُ عَلَی الْعَرشِ اسْتَوی [طه/آیه۵]. و خروس می‌گوید: هرکه خدا را شناخت، یاد او را فراموش نمی کند. و مرغ خانگی می‌گوید: توکل کن بر خدا تا تو را روزی دهد. و عقاب می‌گوید: هرکه اطاعت خدا کند بدبخت نمی شود. و شاهین می‌گوید: «سُبْحانَ اللَّهِ حَقّاً حَقّاً». و جغد می‌گوید: در دوری از مردم انس بیشتر است. و کلاغ می‌گوید: روزی دهنده! بفرست روزی حلال. و کلنگ (دُرنا) می‌گوید: خداوندا! نگاه دار مرا از شر دشمن. و لک لک می‌گوید: هرکه از مردم تنها باشد، از آزار ایشان نجات یافت. و اردک می‌گوید: آمرزش تو را می‌خواهم ای خداوند! و هدهد می‌گوید: چه بسیار شقی است کسی که معصیت خدا کند. و قمری می‌گوید: ای دانای پنهان و راز؛ ای خدا! و دبسی که شبیه به قُمری است و سرخ رنگ است، می‌گوید: تویی خداوند، خداوندی به غیر از تو نیست ای خدا! و گنجشک می‌گوید: طلب آمرزش می‌کنم از خدا، از هر چیز که خدا را به خشم آورد. و بلبل می‌گوید: «لا اِله اِلّا اللَّهُ حَقّاً حَقّاً». و کبک می‌گوید: نزدیک است حق نزدیک است. و سمانا می‌گوید: ای فرزند آدم! چه غافلی از مرگ. و فاخته می‌گوید: «یا واحِدُ وَیا اَحَدُ یا فَرْدُ وَیا صَمَدُ». و سبزه قبا می‌گوید: مولای من! آزاد کن مرا از آتش جهنّم. و هوجه می‌گوید: مولای من! قبول کن توبه جمیع گناهکاران را. و کبوتر خانگی می‌گوید: که معبودی به غیر از خدا نیست و پرستک سوره حمد می‌خواند و می‌گوید: ای قبول کننده توبه توبه کاران؛ ای خداوند! تراست حمد. و بره می‌گوید: مرگ بس است برای پند گرفتن. و بزغاله می‌گوید: مرگ زود به من رسید و گناهم سنگین و بسیار شد. و شیر می‌گوید: در امر بندگی خدا، بسیار اهتمام می‌باید کرد. و گاو می‌گوید: دست از گناه بدار، که تو در پیش خداوندی هستی که او را نمی بینی و او همه را می‌بیند و او خداوند عالمیان است. و فیل می‌گوید: برای دفع مرگ، قوت، چاره و سودی نمی دهد. و یوز می‌گوید: «یا عَزیزُ یا جَبّارُ یا مُتَکّبِرُ یا اللَّهُ». و شتر می‌گوید: منزّه است پروردگار که ذلیل کننده جباران است. و تنزیه می‌کنم او را. و اسب می‌گوید: منزه است پروردگار ما، منزه است او. و گرگ می‌گوید: چیزی را که خدا حفظ کند هرگز ضایع نمی شود. و شغال می‌گوید: عذاب و ویل برای گناهکاری است که بر گناه خود مُصِرّ باشد. و سگ می‌گوید: بس است معصیت‌های خدا برای خواری. و خرگوش می‌گوید: هلاک مکن مرا ای خدا! تراست حمد. و روباه می‌گوید: دنیا خانه فریب است. و آهو می‌گوید: نجات ده مرا از آزار کردن. و کرگدن می‌گوید: به فریادم برس اگر نه هلاک می‌شوم. و پلنگ می‌گوید: منزّه است پروردگاری که بسیار عزیز است، به محض قدرت خود تنزیه می‌کنم او را. و مار می‌گوید: چه بسیار بدبخت است، کسی که تو را نافرمانی کند، ای خداوند بخشنده! و عقرب می‌گوید: بدی، چیز موحشی است. پس حضرت فرمود: هیچ خلقی نیست مگر آن که آن را تسبیحی هست، چنانچه خدا فرموده است: «وَاِنْ مِنْ شَیْئیٍ اِلّا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبیحَهُمْ» [اسراء / آیه ۴۴]. یعنی هیچ چیز نیست مگر آن که خدا را تسبیح می‌گوید و به حمد و ثنای او متلبس است و لیکن شما نمی فهمید تسبیح ایشان را. از امام موسی کاظم علیه السلام منقول است: حیواناتی که مسخ شده اند دوازده صنفند؛ اما فیل، پس آن پادشاهی بود که زنا و لواطه می‌کرد. و خرس، اعرابی، بادیه نشینی بود که دویتی می‌کرد. و خرگوش، زنی بود که به شوهر خود خیانت می‌کرد و غسل حیض و جنابت نمی کرد. و شب پره، خرمای مردم را می‌دزدید و سهیل مردی بود که در یمن عشاری می‌کرد. و زهره، زنی بود که مردم می‌گویند که هاروت و ماروت از او فریب خوردند. و میمون و خوک، جماعتی بودند از بنی اسرائیل که در روز شنبه شکار کردند. و اما سوسمار و چلپاسه، گروهی بودند از بنی اسرائیل که در زمان حضرت عیسی علیه السلام چون مائده از آسمان نازل شد، ایمان نیاوردند و مسخ شدند، پس یک گروه ایشان به دریا رفتند و دیگری به صحرا. و اما عقرب، مرد سخن