☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد میخواستم بپرسم در جواب افرادی که میگن ما نیاز به امام زمان نداریم و اگه خودمون خوب باشیم میشیم منجی، چه جوابی میشه داد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻بحث اینجاست که اگر فردی نیاز به امام زمان (عج) نداشته باشد عقل کافی نیست. ما نمی گوییم عقل این وسط بی خاصیت است، از حرف ما بد برداشت نشود. عقل یکی از شیوه های استنباط احکام در فقه شیعه هست. کتاب و سنت و اجماع و عقل، ما می دانیم عقل چیز خوبی است و ممکن است در بعضی جاها راهنمای ما باشد ولی در بعضی از موضوعات عقل راهنما نیست چون عقل نمی تواند بعضی چیزها را خوب کشف بکند.
🔸ما بارها و بارها در زندگی یمان پشیمان شدیم، بارها در زندگی ممکن است یکسری راه ها را نرفته باشیم چون اطلاعاتی از آن راهها نداشتیم. پس عقل این وسط کامل نیست! هر چه قدر هم علم پیشرفت بکند باز هم عقل در بعضی جاها ناقص است. شما می بینید همین چای سیاهی که می خورید یک روز دکترها می گویند خوب است، یک روز دکترها می گویند بد است، آخر ما نفهمیدیم چه هست .....
عقل خوب است، لازم هست اما کامل نیست.. یک کسی باید باشد که بر همه علوم اشراف داشته باشد.
☝️🏻الان آن کسی که ادعا می کند
به امام نیاز ندارم و عقل من کافی است آیا مریضی سختی گرفت خودش خودش را درمان می کند؟ خودش خودش را جراحی می کند؟ نه می رود سراغ کسی که عقل دارد و در آن زمینه کامل تر هست. بحث امامت و منجی هم همین است، ما آن قدرت را نداریم که جهان را تغییر بدهیم، ما آن قدرت را نداریم که مردم جامعه را تغییر بدهیم، ما آن قدرت را نداریم که صلح و صفا را در جامعه ایجاد بکنیم. پس باید به کسی روی بیاوریم که این قدرت را داشته باشد و عقلش هم از ما کامل تر است. اتفاقا این یک نظر کاملا عقلیست.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| دستاوردهای حکومت مهدوی(2)
#کلیپ_مهدوی
🎤حجت الاسلام حائری پور
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: خاطرات: به روایت دیگران ۱ در خمین که بودیم همیشه شاگرد اول کلاس بود. حتی یک روز آمد و دید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بیشتر دوست داشت گمنام باشد به همین دلیل گاهی به اسمهای دیگر مقاله مینوشت، نامهایی مانند: سجاد شکیب، مرتضی علم الهدی، مرتضی حق گو، مهدی علم الهدی و فرهاد گلزار که از این نام آخر بیشتر در مجلات سینمایی استفاده میکرد.
گاهی نیز با نام مستعار «کاکتوس» مینوشت که بعدها عنوان صفحه طنز ماهنامه ی سوره شد.
۷
روی نیمکت راهروی بخش تدوین فیلم برایم شعری خواند که خیلی قشنگ بود. بعدها به من گفت تمام اشعار و قصههای پیش از انقلابش را سوزانده است به همین خاطر امیدوار بودم آن شعر کار بعد از انقلاب باشد که آن را نسوزانده باشد.
در تمام آن سالها همیشه فکر میکردم در یک فرصت مناسب از او درخواست کنم که همان شعرش را دوباره برایم بخواند و من یادداشت کنم.
حالا که ناگهان خیلی دیر شده، بدون هیچ دلیلی احساس میکنم که تنها شنونده ی آن شعر من بوده ام.
۸
قبل از پرواز آمده بود دفتر. موقع خدا حافظی همینطور که داشت میرفت گفت:
نمی خواهی روبوسی کنی؟
گفتم: مگه دو
سه روز
بیشتر طول میکشه؟
خندید و راه افتاد. دوباره بر گشت و گفت: «تا حالا فکر کردی اگه من نباشم، میخواهید روایت فتح را چه بکنید؟ »
حرفش را جدی نگرفتم و گفتم: «تعطیل میکنیم؟ » گفت: «یعنی چی؟ »
گفتم: «
جدی دارم میگم.
تعطیلش میکنیم. »
... و برای همیشه رفت.
۹
هیچ وقت نمی گذاشت ازش عکس یادگاری بگیریم. شوخی میکرد و از جلوی دوربین فرار میکرد. آن سفر آخر، خیلی اصرار کردم تا راضی شد عکس بگیرم. ولی گفت: «بگیر! اما به شرطی که عکس حجله ای باشد. » آن وقت راحت ایستاد و عکس گرفتم.
لاله ای در فکه
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شکرفروش که عمرش دراز باد چرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تبرک شریف مکه ره آورد برای صلاح الدین ایوبی فرستاد. فرستاده یک یک هدایا را توضیح میداد، بادبزنی از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
کار عصا
حجاج بن یوسف بادیه نشینی را دید و به او گفت: چه در دست داری؟ گفت: عصایی است که موقع نهار بر زمین میگذارم و در حال حرکت با خود بر میدارم و چهارپایانم را با آن
می رانم، در سفر از آن کمک میگیرم، در راه رفتن تکیه گاه من است تا قدمهای بلند بردارم، با آن از رودخانه میگذرم، از افتادن بازم میدارد، عبایم بر آن میافکنم تا از گرمای آفتاب سایبانی و از سرما محافظتم نماید، هرچه دور است با کمک آن به خود نزدیکش میسازم، مرکب سفر و وسیله باز کردن در خانهام میباشد، سگ را از خود با کمک آن دور میکنم، مانند شمشیر است در جنگ، از پدرم به من ارث رسیده و از من به فرزندم ارث میرسد، نیز گلهام را با آن میچرانم و کارهای زیادی با آن دارم، حجاج مبهوت شد و بازگشت.
امیر شاهی
اگر در پایت افکندم سری عیبم مکن کاندم
چنان بودم که از مستی ز سر نشناختم پارا
حقا که به افسون دگرش خواب نیاید
آنکس که شبی بشنود افسانه ی ما را
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۱۰- عبّودیت نه عبادت پرتوی از اسرار نماز » عبّودیت نه عبادت پرستش و اطاعت ظاهری، اگر بدو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱- تداوم عبادت
پرتوی از اسرار نماز » تداوم عبادت
رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود
رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود
دوام و پشتکار در هر کاری پسندیده است، در عبادت هم چنین است. از نظر اسلام، عبادت کوچک و کم، ولی پیوسته، ارزشمندتر از عمل نیک بزرگ ولی بی دوام است.
قرآن میفرماید: «فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ لِعِبَدَتِهِ» (۶۵)
خدا را بپرست، و در راه عبادت او صبور و شکیبا باش.
از رسولخدا صلی الله علیه وآله نقل شده که: «آفَةُالْعِبادَةِ الْفَتْرَةُ» (۶۶)
آفت عبادت، سستی و گاهی انجام دادن و گاهی ترک است.
ابراهیم علیه السلام نمونه کامل یک بنده مطیع و تسلیم است، چه در قربانی کردن فرزند، چه در رها کردن هاجر و اسماعیل در بیابانهای خشک مکّه، چه در آمادگی برای افتادن در آتش نمرودیان.
و در احادیث بسیاری این مضمون آمده است که:
«اِنَّ اَحَبَّ الاعْمالِ اِلَی اللهِ تَعالی اَدْوَمُها و اِنْ قَلَّ» [۱]
----------
[۱]: ۶۷) نهج الفصاحه، جمله ۴۵۳.
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل نهم در بیان احادیث راجع به حضور قلب در ذکر شمه اى از ا حادیث اهل بیت عصمت و طهارت سلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل دهم در دعوت به تحصیل حضور قلب
اکنون که فضیلت و خواص حضور قلب را عقلًا و نقلًا دانستى و ضررهاى تـرك آن را فهمیـدى،
علم تنها کفایت نکند بلکه حجت را تمام تر نماید؛ دامن همت به کمر زن و آنچه را دانـستى در
صدد تحصیل آن باش و علم خود را عملى کن تا استفاده از آن بـرى و برخـوردار از آن شـوى .
قدرى تفکّر کن که به حسب روایات اهل بیت عصمت علیهم السلام، که معـادن وحـى و تمـام
فرمایشاتشان و علومشان از وحى الهى و کشف محمدى صـلى اللَّـه علیـه و آلـه و سـلم اسـت،
قبولى نماز شرط قب ولى سایر اعمال است؛ و اگر نماز قبول نـشود، بـه اعمـال دیگـر اصـلًا نظـر
نکنند(85 .(و قبولى نماز به اقبال قلب است که اگر اقبال قلب در نماز نباشـد، از درجـه اعتبـار
ساقط و لایق محضر حضرت حق نیست و مورد قبـول نمـى شـود، چنانچـه در احادیـث سـابقه
معلوم شد . پس، کلید گنجینه اع مال و باب الأبواب همه سعادات حضور قلب است که با آن فتح
باب سعادت بر انسان مىشود و بدون آن جمیع عبادات از درجه اعتبار ساقط مىشود .
الحال قدرى با نظر اعتبار اندیشه کن و اهمیت مقام و بزرگى موقف را با دیـده بـصیرت بنگـر و
با جدیت تمام قیام به امر کن . کلید درِ سعادت و درهاى بهـشت و کلیـد درِ شـقاوت و درهـاى
جهنّم در این دنیا در جیب خود تو است مى توانى درهـاى بهـشت و سـعادت را بـه روى خـود
مفتوح کنى و مى توانى بخلاف آن باشى. زمام امر در دسـت تـو اسـت، خـداى تبـارك و تعـالى
حجت را تمام و راههاى سعادت و شقاوت را نموده و توفی قات ظاهرى و باطنى را عطـا فرمـوده؛
آنچه از جانب او و اولیاى او است تمام است، اکنون نوبت اقدام مـا اسـت؛ آنهـا راهنماینـد و مـا
راهرو. آنها عمل خود را انجام دادند به وجه احسن و عذرى باقى نگذاشتند و لمحـه اى کوتـاهى
نکردند، تو نیز از خواب غفلت برخیز و راه سعادت خـود ر ا طـى کـن و از عمـر و توانـایى خـود
استفاده نما که اگر وقت بگذرد و این نقد عمر و جوانى و گنج قـوت و توانـائى از دسـتت بـرود
جبران ندارد . اگر جوانى، مگذار به پیرى رسى که در پیرى مصیبتهایى دارى که پیرها مى داننـد
و تو غافلى . اصلاح در حال پیرى و ضعف از امور بسیار مشکل است. و اگـر پیـرى، مگـذار بقیـه
عمر از دستت برود که باز هر چه باشد تا در این عالم هستى راهـى بـه سـعادت دارى و درى از
سعادت به رویت باز است؛ خدا نکند که این در بسته شود و این راه منسدگـردد کـه آن وقـت
اختیار از دستت برود و جز حسرت و ندامت و افسوس از گذشتن امر نصیبى ندارى .
پس اى عزیز، اگر ایمان به آنچه ذکر شد که گفته انبیاء علیهم الـسلام اسـت آوردى و خـود را
براى تحصیل سعادت و سفر آخرت مهیا نمودى و لازم دانستى حضور قلـب را کـه کلیـد گـنج
سعادت است تحصیل کنى، راه تحصیل آن آن است که اولًا رفع موانع حـضور قلـب را نمـایى و
خارهاى طریق را از سر راه سلوك ریشه کن کنى و پس از آن اقدام به خود آن کنى . امـا مـانع
حضور قلب در عبادات، تشتّت خاطر و کثرت واردات قلبیه است . و این گاهى از امـور خارجـه و
طرق حواس ظاهره حاصل مى شود؛ مثل آنکه گوش انـسان در حـال عبـادت چیـزى بـشنود و
خاطر به آن متعل ق شده مبدأ تخیلات و تفکّرات باطنیه گردد و واهمه و متصرّفه در آن تـصرّف
نموده از شاخه اى به شاخه اى پرواز کند؛ یا چشم انسان چیزى ببینـد و منـشأ تـشتّت خـاطر و
تصرّف متصرّفه گردد؛ یا سایر حواس انسان چیزى ادراك کند و از آن انتقـالات خیالیـه حاصـل
شود .
و طریق علا ج این امور را گرچه فرمودند رفع این اسباب است، مثل آن که در بیـت تـاریکى یـا
محلّ خلوتى بایستد و چشم خود را در وقت نماز ببندد و در مواضعى که جلـب نظـر مـى کنـد
نماز نخواند؛ چنانچه مرحوم شهید سعید رضوان اللَّه علیه از بعض متعبدین نقل فرمایـد کـه در
خانه کوچک تاریکى که وسعت آن به قدر آن باشد که ممکن باشد در آن نماز خواندن عبـادت
مىکردند.(86 (ولى معلوم است این، رفع مانع نکند و قلع ماده ننماید . زیـرا کـه عمـده تـصرّف
خیال است که با منشأ جزئى کار خود را انجام مى دهد؛ بلکه گـاه شـود کـه در خانـه تاریـک و
کوچک و تنها تصرّف واهمه و خیال بیشتر شود و به مبـادى دیگـر بـراى دعابـه و بـازى خـود
دستآویز شود . پس، قلع ماده کلّى به اصلاح خیال و وهم است و ما پـس از ایـن اشـاره بـه آن
مىکنیم. بلى، گاهى این طور از علاج هم در بعضى از نفوس بى تأثیر و خـالى از اعانـت نیـست،
ولى ما دنبال علاج قطعى و قلعِ سبب حقیقى مىگردیم و آن بدین حاصل نشود .
و گاهى تشتّت خاطر و مانع از حضور قلب، از امور باطنه است . و آن بـه طریـق کلّـى دو منـشأ
بزرگ دارد که عمده امور به آن دو منشأ برگردد :
یکى هرزه گردى و فرّار بودن خود طایر خیال است؛ زیرا که خیال قوه اى است بـسیار فـرّار کـه
دائماً از شاخه اى به شاخه اى آویزد و از کنگره اى به کنگره اى پ
رواز کند؛ و این مربـوط بـه حـب
دنیا و توجه به امور دنیه و مال و منال دنیوى نیست، بلکه فرّار بودن خیال خود مصیبتى اسـت
که تارك دنیا نیز به آن مبتلا است . و تحصیل سکونت خاطر و طمأنینه نفس و وقـوف خیـا ل از
امور مهمهایست که به اصلاح آن علاج قطعى حاصل شود، و پس از این به آن اشاره مىکنیم .
منشأ دیگر، حب دنیا و تعلّق خاطر به حیثیات دنیوى اسـت کـه رأس خطیئـات و ام الأمـراض
باطنه است که خار طریق اهل سلوك و سرچشمه مصیبات است؛ و تا دل متعلّق به آن و منغمر
در حب آن است، راه اصلاح قلوب منسد و درِ جمله سعادات به روى انسان بسته است . و مـا در
ضمن دو فصل اشاره به رفع این دو منشأ بزرگ و دو مانع قوى مىنماییم ان شاء اللَّه .
فصل یازدهم در بیان دواى هرزه گردى خیال
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال
⁉️ آیا بجر حضرت ابراهیم علیه السلام و پیامبر خاتم صلی الله علیه واله دیگر پیامبران هم به رتبه امامت رسیدند یانه؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
⁉️ آیا دعا کردن برای #سلامتی_امام_زمان عج نیاز هست یا نه؟
اگر خداوند حکومت ایشان را ضمانت کرده است پس چه نیازی به دعا جهت سلامتی امام زمان عج می باشد؟؟
🔰 ضمن این که در منابع دینی ما زیاد دعا کردن جهت سلامتی امام زمان عج سفارش شده است اما چند نکته را در پاسخ به این سوال عرض می کنیم:
1⃣ نکته اول
بله درسته که خداوند چنین وعده ای را داده است اما این عالم، عالم اسباب و مسببات است و وعده الهی ضمن این سنت ها و قوانین الهی تحقق پیدا می کند و هیچ چیزی بدون علت و سبب تحقق پیدا نمی کند و سلامتی آقا امام زمان عج سبب می خواهد و مَجرای ضمانت خداوند و یکی از اسباب آن همان دعای ما و صدقه دادن های ما است.
✅ پس دعای ما تاثیر دارد.
2⃣ نکته بعدی این است که بیشترین دشمنان و بدترین و سرسخت ترین دشمنان اِنسی و جِنّی را امام زمان عج دارند لذا باید با این امکانات معنوی همچون دعا و صدقه و... استفاده کنیم و حضرت را در مقابل این همه دشمنی ها و حملات یاری کنیم.
3⃣ نکته سوم این است که این دعاها و صدقه ها بیشتر از این که برای امام زمان عج فایده داشته باشد برای خود دعا کننده فایده دارد. لذا این که می فرماید فرج و گشایش کار شما در انتظار فرج است یعنی همین به عبارت دیگر سلامت ما در گرو سلامتی امام زمان عج رزق و روزی ما در گرو ایشان است. «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَریٰ وَ بِوُجودِهِ ثَبَتَتِ الاَرضُ وَ السَّماء»
✍ لذا این دعا ها بیشتر برای خودما مفید است چه از ثواب هایی که برای این دعا ها گفته شده است و...
📚 برگرفته از بیانات استاد محمدی شاهرودی
چرا ایمان ما ضعیفه؟ - @Maddahionlin.mp3
2.19M
♨️چرا ایمان ما ضعیفه؟
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #علیرضا_پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جهاد_تبیین
🔆 چرا جامعه امروز تشنه کلیپهای بهشتی و مطهری شده است؟
👌 درک درست از بازیدر پازل دشمن یعنی این
👈 دشمن را بهانه کردند برای پوشش خیانت ها و اختلاس ها و کثافت کاری های خودشون
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🦋هنر زن بودن (قسمت 9) ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جایگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا