eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
27.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارگاه 1 💠 جلسه 1️⃣ 🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور 👌 انتشار فایل آزاد و حلال
4_6012520229429575842.mp3
641.4K
علامه : امام صادق (ع) فرمودند: قائم ما وقتی ظهور می کنند با مشکلی سخت تر ازمشکل پیغمبر (ص) مواجه می شوند ... 📛و آن شبهه ی است📛 💠 پی نوشت: دوستان و سروران عزیز انقلابی و مذهبی با این بیانات علامه مصباح آیا واقعا فرصت برای وقت تلف کردن داریم؟ ما می دانیم درد چیست، راه علاجش را هم می دانیم (مطالعه)، پس چرا کاری نمی کنیم؟ 👌 مگر ما ادعا نداریم که می خواهیم سرباز امام زمان (عج) شویم؟ 👈 خب ما الان چطور سربازی هستیم که می دانیم خطرناک ترین شبهه در زمان چیست ، اما کاری نمی کنیم؟ ✅ سرباز باید همه فکر و ذکرش انجام دستور فرمانده باشد، چطور می دانیم امام عصر (عج) بعد ظهور از چه چیزی رنج می برند اما الان کاری برای رفع آن شبهه از ذهن ها نمی کنیم؟ 👈 سرباز واقعی باشیم، نه لاف زن 👉 ⬅️⬅️ بحث های ( تعدد قرائت ها ) را ما قبلا در حد عمومی برگزار کردیم، آدس https://b2n.ir/d64666 ، موضوع هرمنوتیک را پیدا کنید و خوب خوب گوش دهید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: خش حرکت روی برف در سوت خمپاره‌ها گم شده. عراقی‌ها مقاومت می‌کنند. وقتی دستشان را روی ماشه ی دوشکا می‌گذارند، یادشان می‌رود که بردارند. مانند همیشه هم قصد دارند لوله ی خمپاره انداز را با خمپاره پر کنند! عراقی‌ها خوب می‌جنگند. به راه باطل و کفرشان ایمان دارند. شاید هم از فرماندهانشان خیلی می‌ترسند. هر چه هست، آنها را نگه داشته و حاضر نیستند خطوط دوم و سوم جبهه شان را به سادگی رها کنند. سوز سرما و برف و سختی راههای کوهستان به مقاومت آنها می‌افزاید و پیشروی به سوی آنها مشکل می‌شود. ولی باید رفت. آمده ایم تا برویم. نیروها نفس نفس زنان برف را می‌شکافند و جلو می‌روند. با صدای سوت خمپاره‌ها خود را به روی برفها می‌اندازند و وقتی بلند می‌شوند سراپایشان برفی شده. کم کم هیجان عملیات بر سرمای برف غلبه می‌کند و بدنها گرم می‌شود. بچه‌ها عرق می‌کنند و دوست [صفحه ۱۸۷] دارند اورکتها و لباسهای کلفت و سنگین را از خود دور کنند. ستون نظامی همچنان به سوی اهداف از پیش تعیین شده پیش می‌رود و تیراندازیهای پراکنده ی عراقی‌ها را نیز پاسخ می‌دهد. تقریبا سه گردان به دنبال یکدیگر هستند، ولی گاهی فاصله ی ستون به خاطر خستگی و یا افتادن نیروها به روی برفها، زیاد می‌شود و پراکندگی به وجود می‌آید. نیروها باید سعی کنند فاصله‌ها زیاد نشود چون در این گرگ و میش هوا، بهتر است انسجام گردان تا رسیدن به اهداف اصلی حفظ شود. با روشن شدن هوا، بخار حاصله از گرمای دهان بچه‌ها دیدنی است. همزمان با دم و بازدمهای عمیق، بخار زیادی از دهان بچه‌ها خارج می‌شود. حتی از صورت بچه‌ها هم بخار بلند می‌شود. معلوم نیست سرخی صورت بچه‌ها از سرما است و یا گرما. ولی هر چه هست، آن سرمای دیشب و ابتدای راه از بین رفته و جز پاها که معمولا در اثر رفتن برف به داخل چکمه‌ها خیس شده، سایر قسمتهای بدن، نسبتا گرم است. درگیری به روز کشیده شده و در پستی بلندیها گاهی ما و گاهی عراقی‌ها در دید مستقیم قرار می‌گیریم. سایر گردانها و واحدهای نظامی هم مشغول انجام وظایف مخصوص خود هستند و به زودی از طریق بی سیم متوجه می‌شویم که ارتفاعات سمت راست به طور کامل به تصرف نیروهای اسلام در آمده است و حالا نوبت ماست که از شیار رو به رو پیشروی کنیم تا عقبه ی دشمن را منهدم کنیم. آنقدر مسائل جانبی عملیات مثل سرما و برف و خستگی عملیات در کوهستان زیاد شده که از اصل عملیات غافل شده ایم و زیاد متوجه اوضاع و احوال اطراف خود نیستیم و گاهی اوقات مکالمات بی سیم ما را متوجه اوضاع می‌کند. اینجا قبل از آنکه بخواهی سنگر و عراقی و آتش دشمن را مد نظر داشته باشی باید تلاش کنی خود را از این بستر سفید و سرد به جلو ببری و راه را طی کنی. هر چه زمان می‌گذرد و صبح به نیمه می‌رسد، عراقی‌ها رغبت کمتری در مقاومت و استقامت نشان می‌دهند و سنگرهای انفرادی و اجتماعی خود را رها [صفحه ۱۸۸] کرده و عقب نشینی می‌کنند. کوههای سر به فلک کشیده و سفید پوش، همه را احاطه کرده و انبوه نیروهای ایرانی و عراقی در میان عظمت این قله‌های بلند، گم شده اند. اما راهها مشخص است. اهداف تعیین شده. تو می دانی که باید به کجا بروی. می‌دانی چگونه باید بروی. همه با هم کمک می‌کنند. یگانهای رزم یکدیگر را حمایت می‌کنند. توپخانه‌ها شلیک می‌کنند و تدارکات از پشت سر نیروها می‌آید. هلی کوپترها کار امداد را ادامه می‌دهند. و مجروحان کمی عقبتر به وسیله ی هلی کوپترهای سبک هوانیروز به پشت جبهه منتقل می‌شوند. تلفات معمولا دو طرفه است. عراقی‌ها هم مقاومت می‌کنند. شلیک می‌کنند. بچه‌ها مجروح و شهید می‌شوند. وسایل و امکانات ما هم منهدم می‌شود. شوخی نیست. عراقی‌ها هم به هر دلیل خوب مقاومت می‌کنند. خصوصا این دفعه که ما تا عمق خاک آنها وارد شده ایم و اگر مقاومت نکنند به زودی چند شهر بزرگ و یکی از استانهای مهم عراق را تصرف می‌کنیم. در این هوای نیمه ابری، هواپیماهای عراقی هم شیرجه می‌روند و بمباران می‌کنند. آتش به پا می‌کنند و تلفات می‌گیرند. اما خدا با ماست. اگر تمام این بمبها و گلوله‌ها و راکتها می‌خواست به طور طبیعی به هدف بخورد، واویلا بود. الحمدلله تعداد زیادی از آنها به بیراهه اصابت می‌کند و بسیاری هم عمل نمی کند. اما حجم آتش آنقدر زیاد است که این خطاها، کمتر احساس می‌شود و انفجارهای متعدد، همه را کلافه کرده. یک عملیات هماهنگ و خوب. پیشروی کند اما صحیح. اهداف گرفته می‌شود. روی تپه‌های کوچکتر پدافند می‌شود. از وسایل به جا مانده از عراقی ها، سنگرها و جانپناههای مناسب تهیه می‌شود. همه جا خیس است. نماز خواندن بر روی گل و برف عشق می‌خواهد، لازم نیست پوتینها خارج شود. وضعیت اضطراری است. در هر گوشه ی مناسب نماز بر پا می‌شود. قنوت تو پر از گل و برف است. رو به روی صورتت. قیامت را به یاد می‌آوری. نماز عاشقانه و عارفانه. [صفحه ۱۸۹] تمام تجهیزات و اورکت را به دوش داری و به سجده
می‌روی. دور از همه ی آلایشها. ساده و معصومانه. چهره‌ها خسته و خونی و خاکی. خدا این گونه خواسته. اگر چه خودش فرموده هنگام نماز تمیز و آرایش کرده باشید، ولی حالا این بهترین آرایش است. بهترین عطر، بوی خون شده. بهترین مکان برای نماز، زمین گل آلود و خیس، شده. الله اکبر. الحمدلله. سبحان الله. خدا بندگانی را دوست دارد که در همه حال او را می‌جویند و می‌خوانند. در شهر و هنگام آسایش، در جنگ و هنگام سختی. در گرمای جنوب که مهر داغ به پیشانی می‌چسبد و در سرمای غرب که نوک انگشتان از سرما تیر می‌کشد. خدا عاشق خود را آزمایش می‌کند. در خون، در آب، در کوه، در دشت، در سلامت، در بلا، در مریضی در... اگر گفته ای عاشقی، باید پایداری کنی. شیطان لباس سفید برفی می‌پوشد و تو را گول می‌زند. مواظب باش. ناراحت نشو. سختی را تحمل کن. جنگ است. عده ای از بچه‌ها در سرمای سوزناک غروب و بر روی خروارها برف و در زیر آتش مستقیم دشمن، به تشویش افتاده اند. بهانه می‌گیرند و می‌خواهند با گردانهای دیگر تعویض شوند. پاهایشان سیاه شده و از درون چکمه خارج نمی شود. متورم و کبود. صورتها از سرما باد کرده. سعی می‌کنند جز چشمانشان همه جای خود را بپوشانند. هوا خیلی سرد شده. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
هر بار بریدم تو پیوند زدی... هی قلب تو را شکستم و بند زدی آشفتہ‌تر از همیشہ بودم اما، حرفے نزدی! دوباره لبخند زدی♥️🕊
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: توبه از خطاها ای داده خلاصه ی عمر بباد وی گشته به لهو و لعب دلشاد وی مست زجام هوا و هوس یک ره ز شراب معاصی بس زین بیش خطیئه پناه مباش مرغابی بحر گناه مباش از توبه بشوی گناه و خطا وز توبه بجوی نوال و عطا نومید مباش ز عفو اله ای مجرم عاصی نامه سیاه گرچه گنه تو ز عد بیش است عفو و کرمش از حد بیش است عفو ازلی که برون زحد است خواهان گناه فزون زعد است لیکن چندان در جرم مپیچ که مکان صلح نماند هیچ تا چند کنی ای شیخ کبار توبه تلقین بهایی زار گر توبه ی روز بشب شکند وین توبه به روز دگر فکند عمرش بگذشت بلیت و عسی در توبه ی صبح شکست مسا ای ساقی دلکش فرخ فال دارم ز حیات هزار ملال در ده قدحی ز شراب طهور بر من بگشا در عیش و سرور که گرفتارم به غم جانکاه زین توبه سست بتر ز گناه وی ذاکر خاص بلند مقام آزرده دلم ز غم ایام زین ذکر جدید فرح افزای غمهای جهان ز دلم بزدای کاین نامه ی نامی نیک اثر کآورده ز عالم قدس خبر پیوسته خجسته پیامش کن مقبول خواص و عوامش کن میگو با ذوق و دل آگاه اللّٰه اللّٰه اللّٰه اللّٰه کاین ذکر رفیع همایون فر وین نظم بدیع بلند اختر در بحر غریب چو جلوه نمود درهای فرح بر خلق گشود آن را بر خوان به نوای حزین وز قمه ی عرش بشنو تحسین یارب به کرامت اهل صفا به هدایت پیش روان وفا شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۲۱- ترک نماز پرتوی از اسرار نماز » ترک نماز ترک نماز، قطع رابطه کردن با آفریدگار هستی است و این در دنیا و آخرت، عواقب تلخی دارد. در قیامت، اهل بهشت از دوزخیان می‌پرسند: چه چیز شمارا روانه جهنّم کرد؟ یکی از پاسخ هایشان اینست که ما پابند به نماز نبودیم: «لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلِّینَ» (۱۶۷) در جایی دیگر، به نمازگزارانی که نسبت به نمازشان سهل انگار و بی اعتنا هستند و گاهی می‌خوانند و گاهی نمی خوانند، می‌گوید: وای بر آنان: «فَوَیْلٌ لِلْمُصَلّینَ الَّذِینَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ» (۱۶۸) رسول خدا صلی الله علیه وآله فرموده است: «مَنْ ترک الصّلاة مُتعمّداً فَقَد کَفر» [۱] هر که از روی عمد و با توجّه نماز را رها کند، از اسلام خارج شده و کافر است. و نیز فرموده است: «بَیْنَ الْعَبدِ وَ بَیْنَ الکُفرِ تَرْکُ الصَّلاةِ» [۲] ---------- [۱]: ۱۶۹) محجةالبیضاء، ج ۱، ص ۳۰۱. [۲]: ۱۷۰) نهج الفصاحه، جمله ۱۰۹۸. ۲۲- سبک شمردن نماز پرتوی از اسرار نماز » سبک شمردن نماز ارزش گذاری به نماز، نشانه ایمان به خداست و بی اعتنایی، دلیل ضعف عشق و علاقه به معنویّات است. حضرت علی علیه السلام فرمود: «اِنّ اَسْرَقَ النّاسِ مَنْ سَرِقَ صَلاتَهُ» (۱۷۱) سارق ترین و دزدترین افراد، آنانند که از نمازشان بکاهند و بدزدند. در جای دیگر فرمود: کسانی که نماز را سبک می‌شمرند، مانند زنانی هستند که سقط جنین می‌کنند، نه می‌توان آنان را حامله نامید و نه می‌توان به آنان بچّه دار گفت. (۱۷۲) مرز میان اسلام و کفر، چیزی بیش از رها کردن نماز نیست. و نیز فرمود: «مَنْ ضَیَّعَ الصَلاةَ فَهُوَ لِغَیْرِها اَضْیَعُ» [۱] کسی که نماز را سبک شمارد و ضایع کند، نسبت به غیر نماز، تضییع بیشتری خواهد داشت. پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله فرمود: آنکه نماز خود را تباه سازد، در قیامت در کنار قارون و هامان خواهد بود. وای بر کسی که از نماز خود مواظبت نکند... [۲] و نیز: کسی که نماز را سبک شمرد، خداوند برکت و بهره و خیر را از عمر و مال او برمی دارد، پاداش کارهای او از بین می‌رود، دعاهایش مستجاب نمی شود، هنگام مرگ، با احساس گرسنگی و تشنگی و ذلّت مخصوصی از دنیا می‌رود، در برزخ، شکنجه و ظلمت و فشار می‌چشد. و در قیامت حساب سختی از او کشیده می‌شود. [۳] و فرمود: هر که نماز را سبک شمرد، از امّت من نیست. [۴] از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نقل شده است که: همینکه انسان در نماز به غیر خدا توجّه می‌کند، خداوند به او می‌فرماید: «اَلی مَنْ تقصد؟ اَرَبّاً غیری تُریدُ؟ وَ رَقیباً سوایَ تَطْلُبُ جواداً خَلایَ تَبْغی؟ » [۵] ---------- [۱]: ۱۷۳) وسائل الشیعه، ج ۳، ص ۱۹. [۲]: ۱۷۴) وسائل الشیعه، ج ۳، ص ۱۹. [۳]: ۱۷۵) سفینةالبحار، ج ۲، ص ۴۳. [۴]: ۱۷۶) وسائل الشیعه، ج ۳، ص ۱۵. [۵]: ۱۷۷) مستدرک وسائل الشیعه، ج ۱، ص ۱۷۳. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
CQACAgQAAx0CSmRjDAACTY9i3p8DYKJdAAHq9SmGuT0KUIGoRjQAAi4HAAJ8jghQu_BvhMLlljkpBA.mp3
2.34M
♨️فایده نماز 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️بلاهایی که نماز نخوندن سر آدم میاره!! 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
.......: فصل سوم در بعض آداب شهادت به الوهیت است و بیان ارتباط آن با اذان و نماز بدان که از براى الوهیت مقاماتى است که به حسب جمع به دو مقام تعبیـر شـود : یکـى، مقـام الوهیت ذاتیه؛ و دیگر، مقام الوهیت فعلیه است . و اگر مقصود از شهادت بر قصر الوهیت در حقْ الوهیت ذاتیه باشد، حقیقت آن با تکبیر قریب به هم مى شود اگر مشتق از الـه فـى الـشَّى ء اى، تَحیرَ فیه باشد، یا مشتق از لاه به معناى ارتَفَ ع باشد، یا مشتق از لاه ،یلُـوه بـه معنـاى احتَجـب باشد. و در این صورت، ربط آن به اذان و صلاة معلوم شود پس از مراجعه به باب تکبیـر، و ادب آن نیز معلوم گردد . و اعاده آن گرچه خالى از بعض فوائد نیست ولى منافى با اختـصار اسـت و . اگر از اله به معنى عبد باشد و مراد مألوه به معناى معبود باشد، پس سالک باید شهادت صورى به قصرِ معبودیت را به حق تعالى جلّت عظمته منطبق کند به شهادت قلبى باطنى؛ و بداند کـه اگر در قلب معبود دیگرى باشد، در این شهادت منافق است . پس، با هر ریاضتى است شهادت به الوهیت را به قلـب برسـاند، و از کعبـه دل بتهـاى بـزرگ و کوچک را که به دست تصرّف شیطان و نفس اماره تراشیده شده درهـم شـکند و فـرو ریـزد تـا لایق حضور حضرت قدس گردد . و تا بتهاى حب دنیا و شئون دنیویه در کعبه دل است، سـالک را راه به مقصد نیست . پس، شهادت به الوهیت براى اعلان به قواى ملکیه و مل کوتیه اسـت کـه معبودهاى باطله و مقصودهاى معوجه را زیر پا نهند تا بتوانند به معراج قرب عروج کنند . و اگر مقصود از قصرِ الوهیت الوهیت فعلیه باشد، که عبارت اخراى تصرّف و تدبیر و تأثیر اسـت، پس چنین شود معنى شهادت که شهادت مى دهم که متصرّفى در دار تحقق و مؤث رى در غیب و شهادت نیست جز ذات مقدس حق جلّ و علا . و اگر در قلب سـالک اعتمـاد بـه موجـودى از موجودات و اطمینان به احدى از آحاد باشد، قلبش معلّل و شهادتش زور و مختلق است . پس، سالک باید حقیقت لا مؤثّرَ فى الوجود الّا اللَّه را اول با برهان حکمـى مـستحکم کنـد؛ و از معارف الهیه، که غایت بعثت انبیاء است، فرار نکند، و از تـذکّر حـق و شـئون ذاتیـه و صـفاتیه اعراض نکند که سرچشمه تمام سعادتها تذکّر حق است : ومنْ اعرَض عنْ ذکْرى فَانَّ لَه معیـشَۀً ضَنْکاً(196 .(و پس از آن که به حقیقت این لطیفه الهیـه کـه سرچـشمه معـارف الهیـه و بـاب الابواب حقایق غیبیه است با قدم تفکّر و برهان رسید، به قـدم تـذکر و ریاضـت قلـب را بـا آن مأنوس کند تا قلب ایمان آورد به آن . و این اول مرتبه صدق مقاله او است؛ و علامت آن، انقطاع به حق و چشم طمع و امید از جمیع موجودات پوشیدن است؛ و نتیجه آن توحید فعلـى اسـت که از مقامات بزرگ اهل معرفت است . و چون سالک الى اللَّه قصر جمیع تأثیرات را در حق کرد و چشم طمع را از جمیع موجودات جز ذات مقدسش بست، لایق محـضر مقـدس شـود، بلکـه قلبش فطرتاً و ذاتاً متوجه به آن محضر شود . و شاید تکرار شهادت براى تمکین باشد و مقـصود از شهادت یکى از دو شهادت باشد . و شاید تکرار نباشد و یکى اشاره به الوهیـت ذاتیـه، و دیگـر اشاره به الوهیت فعلیه باشد؛ در این صورت ممکن است اعاده آن در آخر براى تمکـین باشـد، و از این جهت به لفظ شهادت آنجا ذکر نشده . الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
پرسمان نماز 5 ؛ تا فایده نماز رو ندونم نمی خونم ؛ بیمار و پزشک ، مادر و کودک.pdf
124.5K
🥀 پاسخ به این سخن که : تا فایده نماز رو ندونم نمی خونم 🥀 ❇️ محتوای رایگان مدارس کشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آموزش نماز برای کودکان و جوانان 🌸 لطفا به اشتراک بگذارید ثواب این عمل اجر دنیوی و اخروی دارد ❇️ ابتدایی و راهنمایی