#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شد اشكالي ندارد كه (براي نماز) شسته نشود مگر آن كه خون حيض باشد كه در اين صورت شستن لباس از خون واج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فريضه حج
متن حديث
الحجّ ۱- الطوسى بإسناده عن ابن بنت إلياس عن الرضا عليه السلام قال: إنّ الحجّ و العمرة ينفيان الفقر و الذنوب كما ينفى الكير الخبث من الحديد. ۲- الكلينى عن عدّة من أصحابنا، عن سهل بن زياد، و محمّد بن يحيى، عن أحمد بن محمّد جميعاً عن أحمد بن محمّد بن أبى نصر قال: سألت أباالحسن عن محرم انكسرت ساقة، أى شى ء يكون حاله و أى شى ء عليه؟ قال: هو حلال من كلّ شى ء، قلت: من النساء و الثياب و الطيب؟ فقال
نعم من جميع مايحرم علي المحرم. و قال: أما بلغك قول أبى عبدالله عليه السلام: حلنى حيث حبستنى لقدرك الّذى قدرت علىّ، قلت: أصلحك الله ما تقول فى الحجّ؟ قال: لابدّ أن يحجّ من قابل، قلت: أخبرنى عن المحصور و المصدود هما سواء؟ فقال: لا، قلت: فأخبرنى عن النبىّ صلّي الله عليه و آله حين صدّه المشركون قضي عمرته؟ قال: لا و لكنّه اعتمر بعد ذلك. ۳- الكلينى عن عدّة من اصحابنا عن أحمد بن محمّد عن أحمد بن محمّد بن أبي نصر عن محمّد بن عبدالله قال: سألت أبا الحسن الرضا عليه السلام عن الرجل يموت فيوصى بالحجّ من أين يحجّ عنه؟ قال: علي قدر ماله إن وسعه ماله فمن منزله، و إن لم يسعه ماله من منزله فمن الكوفة، فإن لم يسعه من الكوفة فمن المدينة.
فريضه حجّ ۱- طوسي به اسنادش از ابن بنت الياس، از حضرت رضا (ع) نقل كرده است كه فرمود: حج و عمره فقر و گناهان را از بين ميبرند همان گونه كه دم آهنگري ناخالصي آهن را از بين ميبرد۱. ۲- كليني از جمعي از اصحاب ما، از سهل بن زياد و محمد بن يحيي، از احمد بن محمد، جملگي از احمد بن محمد بن ابي نصر، روايت كرده اند كه گفت: از حضرت ابوالحسن (ع) سؤال كردم: اگر شخص محرم پايش بشكند چه وضعيتي پيدا ميكند و چه
وظيفه اي دارد؟ فرمود: از احرام خارج ميشود، عرض كردم: حتي نسبت به زن، جامه و بوي خوش؟ فرمود: آري، از همه آنچه بر محرم حرام است، و فرمود: آيا نشنيده اي اين سخن ابي عبدالله (ع) را كه (وقتي ميخواست حج بگذارد دعا ميكرد و ميگفت: پروردگارا) هر جا كه تقدير كرده باشي محبوسم كني همان جا از احرام خارجم گردان. عرض كردم: خداوند شما را به سلامت دارد، درباره حج (چنين كسي) چه ميفرماييد؟ فرمود: بايد سال بعد حجّ گذارد. عرض كردم: بفرماييد كه آيا محصور (شخصي كه به واسطه بيماري از ادامه اعمال حج ناتوان است) و مصدود (كسي كه دشمن مانع ادامه حج او شود) هر دو (از لحاظ وجوب گزاردن حج در سال آينده) يكسان هستند؟ فرمود: نه، عرض كردم: بفرماييد كه آيا پيامبر (ص) وقتي مشركان مانع ايشان شدند عمره اش را قضا كرد؟ فرمود: نه، اما بعدا عمره (ديگري) به جا آورد۲. ۳- كليني از جمعي از اصحاب ما، از احمد بن محمد، از احمد بن محمد بن ابي نصر، از محمد بن
عبدالله روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن الرضا (ع) پرسيدم: مردي مرده است و وصيت كرده كه از طرف او حج به جا آورده شود، اين حج از كجا
بايد انجام گيرد؟ فرمود: بستگي به اندازه پول او دارد. اگر پولش ميرسد بايد از محل سكونتش حج گزارده شود، اگر نمي رسد از كوفه، و اگر از كوفه هم نمي رسد از مدينه ۳.
منبع حديث
۱- تهذيب ۵ / ۲۲. ۲- فروع كافى ۴ / ۳۶۹. ۳- فروع كافى ۴ / ۳۰۸.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای عنایت امام رضا به سردرد جوان فقیر
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#متن_منبر_مجازی 4 💠 سلسله سخنرانی های #تربیت_مهدوی_با_مکتب_حسینی 4 🎬 جلسه 4️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5915583478983821000.pdf
216.8K
#متن_منبر_مجازی 5
💠 سلسله سخنرانی های #تربیت_مهدوی_با_مکتب_حسینی 5
🎬 جلسه 5️⃣
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ند، ولی خدا به اینها برتری خواهد داد. خدا صالحین را وارث زمین میگرداند. تعداد مطرح نیست، [صفحه ۲۵۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
امروز باید ایران اسلامی از لوث وجود صدامیان کافر
پاک شود. اسلام، اجازه نمی دهد مسلمین خوار و حقیر شوند. از دست دادن سرزمین ذلت و باعث ضعف اسلام و مسلمین است. باید متجاوز سرکوب و مرزهای جغرافیایی آزاد شود. ما هم برای اسلام میجنگیم و هم برای ایران. ایرانی که اسلامی شده و امام خمینی در رأس آن قرار گرفته و از سربازانش میخواهد تا خاک جمهوری اسلامی آزاد کنند. باید محکم، با اراده و با یاد خدا برای شکست دشمن به مبارزه ادامه داد.
در میدانهای مین
آزاد سازی یک شهر به تدارکات و مقدمات لازم و کافی نیاز دارد. همه چیز باید مهیا شود. از شناسایی گرفته تا ایجاد اورژانسهای صحرایی. مانور رزم هم توسط قرارگاه مشخص میشود و انتخاب رمز «یا ابوالفضل العباس» عملیات را برای فتح و پیروزی کامل، بیمه میکند.
شهر در دست دژخیمان بعثی است و با عقب راندن آنها به میله مرزی خواهیم رسید. منطقه عملیات محدود و مشخص است و از سه طرف برای باز پسگیری این شهر اقدام خواهد شد. به احتمال زیاد عراقیها هم منتظر شروع عملیات ما هستند و میدانند غیرت ما اجازه نخواهد داد مدت زیادی در این شهر باقی بمانند. آنها مقاومت بچههای خرمشهر را در روزهای نخستین جنگ دیده اند و تجربه ی فرار از خرمشهر را از یاد نبرده اند. او تقریبا همیشه آماده است، امکانات و استحکامات زیادی را هم برای باقی ماندن در شهر در نظر گرفته است.
شب عملیات فرا میرسد. باز هم نقطه رهایی، میدان مین، سیم خاردار، کمین، خط اول، شهید، مجروح، آمبولانس، انفجار، ناله، پیروزی، خنده،
اگر چه گروهان یک در پشت سیمهای خاردار و در مقابل شلیک دوشکای دشمن
زمینگیر شده ولی گروهان سه با استفاده از یک جوی آب قدیمی که نیروها میتوانند در آن خود را پنهان کنند، به خط مقدم رسیده و درگیری برای تصرف کانال و خاکریز دشمن به شدت ادامه دارد.
حرکت با چراغ خاموش ماشینها، پایان یافته و در زیر نور منورهای فراوان، تردد میشود. تانکها جلو میآیند و آمبولانسها عقب میروند. فرماندهان پا به پای نیروها جلو میروند و گاهی سوزش ترکش و تیر را تحمل میکند.
شب حمله فرا رسیده. شیردلان رزمنده، هجوم میبرند. هر اثری از دشمن محکوم به نابودی است. چه انسان باشد چه سنگر و تانک، همه باید منهدم شوند. جنازههای متلاشی شده سربازان عراقی، منطقه را پر کرده است. باز هم جنگ میان حق و باطل. شبهای سرنوشت ساز. شبهای سعادت خیز. شبهای دلهره و اضطراب و رسیدن به خدا. باز هم جوانان داوطلب رزمنده، از کوچه پس کوچههای جنوب شهر، از همه چیز چشم پوشیده و لباس رزم بر تن کرده و برای جلب رضایت خدا در جبهه اند.
در هر لحظه باید نیت پاک داشته باشی. بدون نیت خدایی، زحمت میکشی، ولی محصول کارت را شیطان درو میکند. همچنان که میدوی و نیروها را هدایت میکنی باید خدا را در نظر داشته باشی. تو کماندوی بی ایمان نیستی. تو رزمنده ی با ایمانی. حرف اول را ایمان میزند. برای خدا حرکت کن و برای خدا تیر بینداز و نیز برای خدا عراقی را بکش. فقط برای خدا. هر چیز دیگر، گمراهی است. مواظب باش شیطان تو را فریب ندهد. هوشیار باش که خدا ناظر اعمال و نیات تو است. امشب هم برای خدا نبرد کن. فردا
هم برای خدا زندگی کن. متوجه اوضاع باش. خود را به خدا بسپار که هر چه خدا خواست همان میشود. شجاع باش، که اگر خود را به خدا سپردی، شجاع میشوی. به دانسته هایت عمل کن و شعارهایت را به شعور برسان. نسبت به حقایق معرفت پیدا کن و هیچ حقی را بالاتر از خدا نبین. هر چه خدا بخواهد زیباست. تو هم زیبایی را دوست بدار.
[صفحه ۲۵۴]
عراقیها دفاع میکنند، اما دفاع آنها مقدس نیست. خدایی نیستند، پس محکوم به شکست اند. سنگرها یکی پس از دیگری منهدم و خودشان کشته میشوند. میگریزند و با ترس و وحشت در دل تاریکی گم میشوند. شب حمله با تمام ویژگیهایش به پایان میرسد.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حکیمی گفته است: کسی که به دربار سلطان راه پیدا میکند، اثر آن را در او میبینی. حال کسی که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
قضای حاجت
امام کاظم علیه السلام به ابن یقطین فرمود: یک چیز را برای من تضمین کن، من سه چیز را برای تو تضمین میکنم. تضمین کن که هرکس از دوستان ما را که راهش به دربار حکومت افتاده است، حاجت او را روا کنی من تضمین میکنم که تیزی شمشیر به تو نرسد، هرگز زندانی نشوی، هرگز فقر به خانه ات نیاید.
علت مرگ
کسی از حکیمی پرسید: حال برادرت فلانی چه جور است؟ گفت: از دنیا رفت. پرسید چرا؟ گفت: چون زنده بود.
خریدار خداست
بایزید از کسی شنید که این آیه را میخواند:
إِنَّ اللّٰهَ اشْتَریٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوٰالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ [۱]، بایزید با شنیدن این آیه گریست و گفت: آنکه خودش را بفروشد، نفسی برای او باقی نمی ماند.
----------
[۱]: ۱) - خدا از مؤمنین جانها و اموال شان را خریداری میکند و در مقابل به آنان بهشت میدهد. توبه، ۱۱۱.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_217
و قال عليهالسلام
فِي تَقَلُّبِ الْأَحْوَالِ، عِلْمُ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ.
امام عليه السلام فرمود:
در دگرگونى حالات گوهر مردان شناخته مىشود
شرح و تفسير
طريقۀ شناخت افراد
امام عليه السلام در اين كلام نورانى به طريقۀ آزمايش شخصيت انسانها اشاره مىكند و مىفرمايد:«در دگرگونى حالات گوهر مردان شناخته مىشود»؛ (فِي تَقَلُّبِ الْأَحْوَالِ، عِلْمُ ١ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ) .
در كافى در ادامۀ اين كلام نورانى آمده است
«وَ الْأيّامُ تُوضِحُ لَكَ السَّرائِرَ الْكامِنَةَ ؛و گذشت روزها اسرار پنهانى را بر تو آشكار مىسازد». ٢
«جواهر» جمع «جوهر» به معناى اشياى گرانبهايى است كه از معدن استخراج مىكنند، به ذات و طبيعت هر چيزى نيز اطلاق مىشود و در اينجا نيز منظور همين است.
بسيار مىشود كه ظاهر و باطن افراد مختلف است؛ ظاهرى آراسته دارند در حالى كه درون، آلوده است. ظاهرش پاكدامن، زاهد، شجاع و پرمحبت است؛ ولى باطن كاملاً بر خلاف آن است و گاه به عكس افرادى ظاهراً كماستقامت، فاقد سخاوت و بىتفاوت به نظر مىرسند در حالى كه در باطن شجاع و نيرومند و باتقوا هستند. چگونه مىتوان به اين تفاوتها پى برد و درون اشخاص را كشف كرد و معيارى براى همكارى و عدم همكارى با آنها جستوجو نمود؟
بهترين راه همان است كه مولا در كلام بالا فرموده است. هنگامى كه طوفانهاى اجتماعى مىوزد و تحولها آشكار مىشود و صفحات اجتماع زير و رو مىگردد اينجاست كه افراد باطن خود را كه در حال عادى نشان نمىدادند آشكار مىسازند.
به تعبير ديگر بهترين راه براى شناخت حقيقت و باطن هر چيز، تجربه و آزمايش و امتحان است. اين حكم دربارۀ انسانها نيز صادق است و بهترين طريق تجربه، حالاتى است كه از خود در دگرگونىهاى اجتماعى بروز مىدهند؛ ديروز ثروتى نداشت، امروز به نوايى رسيده و يا مقامى نداشت و مقامى به دست آورده. گاه چنان بر مركب غرور سوار مىشود كه هيچ كس به گرد او نمىرسد.
اينها در امتحان شخصيت مردود شدهاند؛ ولى به عكس، افرادى را مىبينيم كه نه مال و ثروت و نه جاه و مقام و نه مشكلات زندگى هيچ يك بر آنها تأثيرى نمىگذارد؛ همان راه مستقيمى را مىپيمايند كه پيش از اين مىپيمودند و همان مناسبات خوبى را دارند كه با دوستانشان داشتند.
«تَقَلُّب احوال» مفهوم جامعى است كه هرگونه دگرگونى زندگى را شامل مىشود: رسيدن به مال و ثروت يا فقر، پيدا كردن مقام يا سقوط از آن، بهبودى و تندرستى يا بيمارى، فراهم آمدن اسباب شادى يا مصائب و حوادث دردناك اينها و مانند اينها بوتههاى امتحانى هستند كه انسانها در آن آزموده مىشوند.
درست مانند بوته و كورههاى معمولى كه طلاى ناب را در آن مىآزمايند و يا سياهسيم زراندود را به آن مىبرند تا باطن آن آشكار شود.
به گفتۀ شاعر:
خوش بود گر محك تجربه آيد به ميان تا سيه روى شود هر كه در او غش باشد نيز به گفتۀ شاعرى ديگر:
سياه سيم زر اندود چون به بوته برند خلاف آن به در آيد كه خلق پندارند!
تاريخ اسلام، نمودار عجيبى از همين كلام حكمتآميز است؛ افرادى از ياران پيغمبر صلى الله عليه و آله بودند كه در غزوات اسلامى به عنوان مجاهدى خستگىناپذير و افسرى فداكار درخشيدند؛ ولى بعد از رحلت پيغمبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله بر اثر حب جاه و مقام يا مال و ثروت راه خود را جدا كردند و همان گونه كه در حكمت ٤٤١ خواهد آمد:
«الْوِلَايَاتُ مَضَامِيرُ الرِّجَالِ ؛پستهاى مهم ميدان مسابقه و آزمايش مردان است». و خلاصه كارهايى براى رسيدن به مال و مقام دنيا انجام دادند كه هيچ كس از آنها انتظار نداشت.
در حديث ديگرى از اميرمؤمنان على عليه السلام در غرر الحكم مىخوانيم:
«الْغِنى وَ الْفَقْرُ يَكْشِفانِ جَواهِرَ الرِّجالِ وَ أوْصافِها ؛بىنيازى و فقر باطن افراد و اوصاف آنها را آشكار مىسازد». ١
مرحوم كلينى در كافى در حديث معتبرى نقل مىكند كه بعد از قتل «عثمان»، اميرمؤمنان على عليه السلام به منبر رفت و خطبهاى خواند و در ضمن آن خطبه فرمود:
«...
يَوْمَ بَعَثَ اللّهُ نَبِيَّه صلى الله عليه و آله وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلَاكُمْ وَ أَعْلَاكُمْ أَسْفَلَكُمْ وَ لَيَسْبِقَنَّ سَبَّاقُونَ كَانُوا قَصَّرُوا وَ لَيُقَصِّرَنَّ سَبَّاقُونَ كَانُوا سَبَقُوا ؛سوگند به خدايى كه محمد را به حق مبعوث ساخت، همگى به يكديگر مخلوط و غربال خواهيد شد (تا خالص از ناخالص در آيد و پيروان حق از پيروان باطل جدا شوند) تا آنجا كه افراد پاييننشين بالا و افراد بالانشين پايين قرار خواهند گرفت و آنها كه در اسلام پيشگام بودند و بركنار گشتند سر كار خواهند آمد و كسانى كه (با حيله و تزوير) پيشى گرفتند كنار مىروند». ٢اين سخن را با ذكر آيهاى از قرآن مجيد كه در واقع همۀ اين روايات به آن باز مىگردد پايان مىدهيم آنجا كه مىفرمايد: «وَ تِلْكَ الْأَيّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النّاسِ وَ لِيَعْلَمَ اللّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ يَتَّ
خِذَ مِنْكُمْ شُهَداءَ وَ اللّهُ لا يُحِبُّ الظّالِمِينَ* وَ لِيُمَحِّصَ اللّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ يَمْحَقَ الْكافِرِينَ» ؛و ما اين روزها (ى پيروزى و شكست) را در ميان مردم مىگردانيم؛(و اين خاصيّت زندگى دنياست) تا خدا، افرادى را كه ايمان آوردهاند، مشخص سازد؛ و (خداوند) از ميان خودتان، شاهدانى بگيرد. و خدا ستمكاران را دوست نمىدارد و تا خداوند، افراد با ايمان را خالص گرداند (و ورزيده شوند)؛ و كافران را (به تدريج) نابود سازد».
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
#اصول_ریشه_زایی
اصول ریشه زایی گیاهان:
1) می بایست رطوبت ثابتی رو در تمام مدت ریشه زایی فراهم کنین
2) هرچه رطوبت بستر بیشتر باشه، ریشه دهی سریعتر انجام میشه
3) هیچگاه عمل ریشه گیری از گیاه رو در نور مستقیم آفتاب یا در محیط تاریک انجام ندید
4)قلمه ای رو انتخاب کنید که حداقل دو جفت برگ سالم داشته باشد
5) پیت ماس، ورمی کمپوست و مقداری پرلیت به دلیل جذب رطوبت زیاد و تخلخل بسیار، بستر ایده آل برای ریشه دهی می باشد
6) به منظور تثبیت رطوبت، روی گلدان رو با پلاستیک بپوشونین یا در ظرف پلاستیکی بزرگ قرار بدید.
#ساخت_هورمون_ریشه_زایی_در_منزل
ساخت هورمون ریشه زایی در منزل
اگه طرفدار دو آتیشه ی گیاهان و تکثیر اونها بوده باشین، لابد شنیدید که برخی گونه ها، خیلی سخت ریشه میدن و اگه شما در منزل بخواین از گیاهی قلمه گرفته و اون رو ریشه دار کنین، با شکست مواجه میشین!!
واسه همین مغازه دارها میگن تکثیر کار شما نیست و بهتره از گلخونه ها کمک بخواین!
هورمون ریشه زایی انواع مختلفی داره و در بازار به شکل پودر یا محلول فروخته میشه و وقیمتی حدود 12 هزار تومن داره.
زمانیکه که قلمه ای تهیه کردید و اون قلمه، جزو گیاهانی ست که سخت ریشه میدن با فرو کردن قلمه در هورمون، انگار که قلمه رو قلقلک داده باشید، در ظرف مدت کمتری نسبت ریشه میده!
#ساخت_هورمون_ریشه_زایی_در_منزل
بستر مناسب:
قبل از هر چیز باید بستر مناسب رو فراهم کنین. بهترین بستر برای ریشه دار کردن گیاه، کمپوست بذر نام داره. با ترکیب پرلایت،پیت ماس و مقداری ورمی کمپوست، میتونین یه بستر مناسب تهیه کنین که هم مثل خاک معمولی کلوخ نمیشه و هم به دلیل جذب بالای رطوبت، قلمه مرطوب مونده و از آب موجود، استفاده میکنه.
اگه به کمپوست و پیت ماس دسترسی ندارید از پرلایت هم میتونین استفاده کنین. یک گلدان کوچیک رو از پرلایت پر کنین و تقریبا هر روز مقداری آب بریزید تا رطوبت رو حفظ کنه.
ضمنا استفاده از کود کامل برای این جور قلمه ها لازمه. چون گیاه ریشه نداره و کود کامل رو که به شکل اسپری روی برگ ها پاشیدید میتونه جذب کنه
اصول کار:
1) بعد از فراهم کردن بستر مناسب،
2) گیاه مورد نظر رو انتخاب کرده و به طول 5 سانتی متر یا اندکی بیشتر با قیچی یا چاقوی تیز ببرید که زخمی نشه.
#ساخت_هورمون_ریشه_زایی_در_منزل
3) انتهای قلمه یا برگ رو توسط آب مرطوب کنین که اگه هورمون ریشه زایی به شکل پودر باشه، به ساقه بچسبه
4) گیاه رو داخل هورمون ریشه زایی فرو کرده و بعد مدت بسیار اندک مثل 5 ثانیه نگه دارید
🆔https://eitaa.com/zandahlm1357