فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥با زور نمیشه هیچ خانمی را به #حجاب تشویق کرد...🎙دکتر رفیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درباره قانون #حجاب در کشورمون...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این چادری که رو سر خواهرامونه...🎙کربلایی حسین طاهری
#حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شبهه ۱۰۴۴
مقایسهی قانون حجاب با قانون برده داری
وقتی میگی باید به قانون حجاب احترام گذاشت، میگن بردهداری هم قانون بود! هر قانونی را که نمیشه قبول داشت. چی جواب بدیم؟
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: از نشانه هاى توجه اسلام به حجاب اين است كه زينت كردن و استفاده از زيورآلات در حال احرام، بر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ماجراى چسبيدن دست زن و مرد نامحرم در حال طواف
زنى دوركعبه طواف مى كرد و مردى نيز پشت سر آن زن مى رفت. لحظه اى آن زن بازوى خود را از چادر بيرون آورد تا كعبه را لمس كند. ناگهان آن مرد دستش را دراز كرد و روى بازوى زن گذاشت. خداوند دست آن مرد را به بازوى زن چسباند. مردم ديدند و ازدحام كردند، چنان كه راه عبور بسته شد. كسى را نزد امير مكه فرستادند و امير مكه فقها و علما را حاضر كرد و آنها فتوا دادند كه بايد دست مرد را ببرند؛ زيرا آن مرد مرتكب گناه شده است. امير مكه كه از فتواى علماى مكه قانع نشده بود، گفت: «آيا در اينجا از خانواده پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) كسى هست؟ » گفتند: «بله، حسين بن على (عليه السلام) اينجاست».
امير مكه كسى را نزد امام حسين (عليه السلام) فرستاد. امام حسين (عليه السلام) تشريف
آوردند. به آن حضرت عرض كردند: «اى فرزند رسول خدا! حكم خدا درباره اينها چيست؟ »
امام حسين (عليه السلام) رو به كعبه ايستادند و دست هايشان را بلند كردند.
آن گاه مدتى مكث فرمودند و دعا كردند. سپس به طرف زن و مرد رفتند و دست آن مرد را از بازوى آن زن جدا كردند. امير مكه عرض كرد: «اى حسين! آيا اين مرد را براى كارى كه از او سر زده است، مجازات نكنيم؟ » حضرت فرمود: «نه».
گويند آن مرد همان شتربانى است كه در كربلا دست امام حسين (عليه السلام) را قطع كرد و اين گونه لطف آن حضرت را پاسخ داد. [۱]
----------
[۱]: شجره طوبي، حا، عين، ص۴٢٢.
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
۶۹- شکیبایی مادرانه
یکی از اصحاب بزرگ پیغمبر صلی الله علیه و آله به نام ابوطلحه پسری داشت که بسیار مورد محبت او بود. اتفاقا سخت بیمار شد. مادر آن پسر همین که احساس کرد نزدیک است بچه از دنیا برود ابوطلحه را به بهانه ای نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله فرستاد. پس از اینکه ابوطلحه از منزل خارج شد طولی نکشید که بچه از دنیا رفت. امّ سلیم مادر، جسد فرزندش را در جامه ای پیچید و در گوشه اتاق گذاشت و به اعضای خانواده سفارش کرد که به ابوطلحه خبر مرگ بچه را نگویند سپس غذای مطبوعی تهیه نمود و خود را با عطر و وسایل آرایش آراست و برای پذیرایی شوهرش آماده شد.
هنگامی که ابوطلحه به خانه آمد پرسید: حال فرزندم چگونه است؟ زن گفت: استراحت کرده.
سپس ابوطلحه گفت: غذایی هست بخوریم؟ امّ سلیم فوری برخاست و غذا را آورد پس از صرف غذا خود را در اختیار ابوطلحه گذاشت و با وی همبستر شد. در این حین به وی گفت: ای ابوطلحه! اگر امانتی از کسی نزد ما باشد و آن را به صاحبش
باز گردانیم، ناراحت میشوی؟
ابوطلحه: سبحان الله! چرا ناراحت باشم. وظیفه ما همین است.
زن: در این صورت به تو میگویم پسرت از طرف خدا نزد ما امانت بود که امروز او امانت خود را باز گرفت.
ابوطلحه بدون تغییر حال گفت: اکنون من به صبر شکیبایی از تو که مادر او بودی سزاوارترم. آن گاه ابوطلحه از جا حرکت کرد و غسل نمود و دو رکعت نماز خواند. پس از آن محضر پیغمبر صلی الله علیه و آله رسید و داستان همسرش را به عرض پیامبر صلی الله علیه و آله رساند.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند در فرزند آینده تان به شما برکت دهد. سپس فرمود:
- سپاس خدای را که در میان امت من زنی همانند زن بردبار بنی اسرائیل قرار داد.
از حضرت سؤال شد شکیبایی آن زن چگونه بود؟
فرمود: در بنی اسرائیل زنی بود که دو پسر داشت. شوهرش دستور داد برای مهمانان غذا تهیه کند غذا آماده شد و مهمانان آمدند بچهها مشغول بازی بودند که ناگهان هر دو به چاه افتادند زن نخواست آن مهمانی به هم بخورد و مهمانان ناراحت شوند جنازه بچهها را از چاه
بیرون آورد و در پارچه ای پیچید و در کنار اتاق گذاشت پس از رفتن مهمانها خود را آرایش کرد و برای همسرش آماده شد پس از فراغت از بستر، مرد پرسید: بچهها کجایند؟ زن گفت: اتاق دیگرند.
مرد بچهها را صدا زد ناگهان آن دو کودک زنده شده و به سوی پدر دویدند زن که این منظره را دید گفت:
- سبحان الله! به خدا سوگند این دو کودک مرده بودند و خداوند به خاطر شکیبایی و صبر من آنها زنده کرد. [۱]
----------
[۱]: بحار: ج ۸۲، ص ۱۵۰.
جلد ۲
📚داستانهای بحار الانوار
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: داعی- داعی خشک و جامد و متعصّب و جاهل نمی باشم خیلی ممنون میشوم که اگر لغزشی در گفتارم ظاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
در معنای یس و این که س نام مبارک پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلم میباشد
چون میدانید که در قرآن مجید پنج اسم از دوازده اسم پیغمبر برای مزید بینائی امت ذکر گردیده و آن پنج اسم مقدس محمد و احمد و عبد الله و نون و یس است و در اول سورۀ ۳۶ میفرماید یس وَ الْقُرْآنِ الْحَکِیمِ إِنَّکَ لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ [۴] یا حرف نداء و س نام مبارک آن حضرت و اشاره بحقیقت و سویت
اعتدالیه ظاهریه و باطنیه آن حضرت میباشد.
نواب- علّت اینکه میان حروف تهجّی (س) نام مبارک آن حضرت گردیده است چیست
داعی- عرض کردم اشاره ایست بعالم معنی و حقیقت اعتدال آن حضرت چه آنکه حائز مقام خاتمیت کسی است که وجودش بحد اعتدال رسیده باشد و آن وقتی است که ظاهر و باطن او یکسان باشد و این مرتبه در وجود اقدس آن حضرت موجود بوده فلذا با حرف (س) اثبات مقام برای آن حضرت مینماید.
ببیان نزدیک تر بفهم عموم آنکه در میان حروف تهجّی فقط (س) است که ظاهر و باطن آن مساویست باین معنی که از برای هر یک از حروف بیست و هشت گانه تهجّی در نزد علمای علم اعداد زبر و بیّنه ایست که در موقع تطبیق زبر و بیّنۀ هر حرفی قطعا یا زبرش زیادتر است یا بیّنه اش.
نواب- قبله صاحب ببخشید من جسارت مینمایم چون که برای فهم مطالب بی طاقتم مستدعی است در این شبها مطالب را بقسمی ساده و واضح بیان نمائید که مورد توجّه و قابل قبول فهم همه ما باشد چون معنی زبر و بیّنه را نفهمیدیم متمنی است با بیان ساده توضیح دهید تا حلّ معمّا گردد.
داعی- اطاعت میشود زبر عبارت از صورت حرف است که روی کاغذ نوشته میشود و بیّنه آن زیادتی است که در وقت تلفظ معلوم میآید.
س در روی کاغذ یک حرف است ولی در وقت تلفظ سه حرف میشود س و ی و ن در تلفظ ی و ن باو زیاد میشود چون در میان بیست و هشت حرف تهجّی فقط س است که در موقع تطبیق حساب زبر و بیّنه اش مساوی میباشد.
س شصت عدد است بیّنه اش هم که عبارت از ی و ن باشد شصت است ی (۱۰) -ن (۵۰) میشود شصت.
بهمین جهت خطاب میکند در قرآن مجید بخاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم یس اشاره بظاهر و باطن پیغمبر یعنی ای کسی که از حیث ظاهر و باطن واجد اعتدال میباشی
----------
[۴]: ۴) ای سید رسولان و ای کاملترین انسان قسم بقرآن حکمت بیان بدرستی که تو البته از پیغمبران خدائی.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۱ #استاد_شجاعی #حجتالاسلام_توکلی ← بعضیها با نگاه کردن... با همین کار ساده، از از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6021591080099646033.mp3
10.02M
#انسان_شناسی ۱۲
#استاد_شجاعی
❓مگر تفکر، چه تاثیری میتواند بر انسان،
داشته باشد؛
که اهلبیت علیهمالسلام، گاهی به جای خواندن نماز شب، تا اذان صبح، غرق در نگریستن به آسمان
و اندیشیدن به خلقت آن، میشدهاند؟!
❓چرا و چگونه، ساعتی... ثانیهای...
لحظهای تفکر... میتواند از سالها عبادت،
ارزشمندتر باشد؟!
@shervamusiqiirani - در حرم قدس - علیرضا افتخاری.mp3
3.55M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
دیده فروبسته ام از خاکیان
تا نگرم جلوه افلاکیان
شاید از این پرده ندایی دهند
یک نفسم را بجایی دهند
آن که در این پرده گذر یافته است
چون سحر از فیض نظر یافته است
خوی سحر گیر و نظر پاک باش
راز گشاینده افلاک باش
خانه تن جایگه زیست٬ نیست
در خور جان فلکی نیست٬ نیست
آن که تو داری سر سودای او
برتر از این پایه بود جای او
پرتو این کوکب رخشان نگر
کوکبه ی شاه خراسان نگر
آینه غیب نما را ببین
ترک خودی گوی و خدا را ببین
هر که بر او نور رضا تافته است
در دل خود گنج رضا یافته است
سایه شه مایه خرسندی است
ملک “رضا” ملک رضامندی است
کعبه کجا؟ طوف حریمش کجا
نافه کجا٬ بوی نسیمش کجا
#رهی_معیری
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شخصی به آیت الله بهجت و آیت الله اراکی نامه می نویسد که من می خواهم عشقم به امام زمان #امام_زمان(عج) زیاد شود، چه کار کنم ؟! هر دو در جواب می نویسند ...🎙حجت السلام راجی
♦️♦️♦️♦️♦️♦️
۱۳۸. یاران امام مهدی (عجّل اللَّه فرجه الشریف)، عاشقان مولای خودند و پاک بازان راه او. هزار و یک نکته
۱۳۹. یاران امام مهدی علیه السلام شب که سراغ آنها میروی، گویی سراغ یک عده راهب رفته ای؛ ولی روز که سراغشان میروی، گویی سراغ یک عدّه شیر رفته ای. هزار و یک نکته
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام به نخستين كنگره «راه كربلا» ويژه ى بزرگداشت شهداى انجمنهاى اسلامى دانش آموزان پيام به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام خطاب به مردم اصفهان
پيام خطاب به مردم اصفهان بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم مردم با ايمان و فداكار و غيور اصفهان خداوند متعال دين خود را همواره بوسيله ي انسانهاي مؤمن و آزاده تقويت كرده و به دست آنان، توطئه گران و بدخواهان و دشمنان را منكوب و مغلوب نموده است. و در زمان ما ملت عظيم الشأن ايران با رهبري امام راحل كبير خود به ياري خداوند و دعاي مستجاب حضرت ولي عصر ارواحنافداه توانست دشمن غدّار و جبار را در همه ي مراحل به زانو در آورد و به فتح مبين نائل آيد. شما مردم شريف اصفهان يكي از زيباترين و پرافتخارترين آزمايشها را به جهانيان نشان داده و با تقديم شهيدان عاليمقام و فداكاريهاي درخشان، در صفوف اول جهاد عظيم ملت ايران جا گرفته ايد. اكنون چندي است دستگاه استكبار آمريكا و عوامل صهيونيست آنان با اين گمان باطل كه ملّت ايران از اسلام و هدفهاي امام كبير خود روي برگردانده، به توطئه هائي دست زده و عوامل خود را در همه جا فعال كرده است. در استان اصفهان بقاياي منافقين و باند تبهكار مهدي هاشمي
معدوم به فعاليتهاي اسرائيل پسند روي آورده اند و با اغفال برخي ساده دلان، موجب آزار و مزاحمت براي مردم عزيز و شريف نجف آباد كه اخلاص و فداكاري آنان زبانزد همه است شده اند و براي دوستان آمريكائي و صهيونيست خود خوراك تبليغاتي فراهم ميكنند. شما مردم قهرمان اصفهان بخصوص فرزندان عزيز بسيجيام و ساير جوانان متعهد و آگاه اجازه ندهيد بقاياي آن باند روسياه كه دل امام عزيز را خون كردند، بار ديگر مجال فتنه گري پيدا كنند. و ميدانم كه اجازه نخواهيد داد. همچنين مردم شهيدپرور و عزيز نجف آباد، نگذارند كه افتخاراتشان در دوران انقلاب و سالهاي جنگ تحميلي، بدست عناصر معلوم الحال مخدوش گردد و ميدانم كه نخواهند گذاشت. براي ابراز برائت و بيزاري از استكبار جهاني و ايادي داخلي و خارجي آنان فردا اجتماع نماز جمعه را با حضور خود شكوهمند كنيد و با شعارهاي كوبنده ي خود از كسانيكه ميخواهند با امنيت ملّي و هدفهاي انقلابي ملت مسلمان ايران معارضه كنند، بيزاري بجوئيد و عزم انقلابي خود را در معرض ديد ايادي استكبار بگذاريد. عناصر فريب خورده و فتنه گر نيز بدانند كه اينجانب اجازه نخواهم داد آنان امنيت و آرامش ملّت ايران را براي هدفهاي خائنانه و حقير خودشان برهم بزنند و كشور را از راه مستقيمي كه بحمداللّه در آن حركت ميكند با فتنه و آشوب منحرف كنند، و ملّت ايران با كمك پروردگار و عنايت وليّ عصر ارواحنا فداه هميشه بر دشمنان عنود خود پيروز خواهد گرديد. والعاقبةللمتقين. والسلام علي اخواننا المؤمنين - سيدعلي خامنه اي - ۲۴ ارديبهشت ماه ۱۳۷۷
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۴-۳-۲- یافتن نقش خود و درک عظمت زن بودن نقش خودتان را پیدا کنید. عظمت زن بودن را در آمیختن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۱-۳-۲- بی اعتنایی وننگ دانستن زیورآلات وتجمّلات کم ارزش و مدهای دام گونه ی ساخته ی دشمن
امروز، سرگرم شدن به زر و زیور، برای زن مسلمان ایرانیِ انقلابی عیب است. امروز، پُر کردن سر و سینه و دست از زیورآلات و بُت قرار دادن زیور و آرایش و مُد و لباس، برای زن انقلابیِ مسلمانِ ایرانی ننگ است. آن کسی که در پی این گونه چیزهاست، ارزشش پایین است. طلا، برای زن ارزش آفرین نیست؛ بی اعتنایی به طلا، ارزش آفرین است. مُد، برای زن ارزش آفرین نیست؛ بی اعتنایی نسبت به مُدهای دام گونه ی ساخته و پرداخته ی دشمنان، برای زن ارزش است. [۱]
۱۲-۳-۲- برداشتن گامهای متین و محکم و عدم بازگشت به مصرف و تجمّلهای غیر انقلابی
----------
[۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، قم ۲۶-۱۰-۱۳۶۸.
باید زنانِ اندیشمند و آگاه ایران اسلامی، راه روشن خود را ادامه دهند و گامها را متین و محکم بردارند. مبادا چنان که در افراد سطحی و غافل دیده شده است، نسل انقلابی و زنان مؤمن، دوباره روی به مصرف و تجمّلهای پوچ و گرایشهای غیر انقلابی بیاورند یا رسم جاهلی اختلاط بی پروا را دوباره زنده کنند. [۲]
فصل چهارم: برابریها و تفاوتهای میان زن و مرد
۱-۴-۲- برابری ها
----------
[۲]: . پیام به سیمنار بررسی شخصیت زن از دیدگاه امام خمینی (قدّس سره) ۳-۸-۱۳۶۸.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
✅ همه کسانی که کارهای خوب و اخلاقی انجام میدهند ولو ظاهرا کافر باشند، ناآگاهانه قدم در راه خدا برمیدارند.
🔸انسان به حسب فطرت کارهای اخلاقی را شرافتمندانه میداند و در این کارها یک نوع شرافت و عظمتی تشخیص میدهد، حس میکند که با انجام این کارها خودش را بزرگوار میکند؛ مثل ایثار، از خودگذشتگی و انصاف دادن.
🔹این حالت که ناآگاهانه در انسان هست، بدین جهت است که انسان خدا را میشناسد و یک سلسله مسائل است که بالفطره و ناآگاهانه آنها هم اسلامِ خدا یعنی قانون خداست. اسلام یعنی تسلیم به قانون خدا. آن عمق روح انسان، آن فطرت انسان، آن عمق قلب انسان، با یک شامّه مخصوص، ناآگاهانه همینطور که خدا را میشناسد این قوانین خدا را میشناسد؛ رضای خدا را میشناسد و کار را بالفطره در راه رضای خدا انجام میدهد، ولی خودش نمیداند که دارد قدم در راه رضای خدا برمیدارد.
🔸آیا اینجور کارها که ناآگاهانه در طریق رضای خداست ولی آگاهانه چنین نیست اجر دارد یا نه؟ احادیث زیادی داریم درباره کافرانی که چنین کارهایی کردهاند. از پیغمبر یا ائمه سؤال کردهاند آیا این گونه کارها نزد خدا بیاجر است؟ جواب دادهاند: نه، بیاجر هم نیست.
📝 استاد مطهری، فلسفۀ اخلاق، ص۱۰۹-۱۰۷ (با تلخیص)
#گزیده_کتاب