eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام وقت بخیر ی سوال شرعی و قانونی داشتم من دانشجوهستم و اکثر کتابهامون رو باید بخریم ازکتابفروشی ها و کتابهامون فروشش خیلی کم هستش و بعضیهاش تازه دارند چاپ میشن ولی استادمون یک کتاب رو گرفته که چاپ قدیم بوده،اگه ایشون از صفحات کتاب عکس بگیرند و بصورتpdfبفرستند و در اختیار تمام دانشجوها بزارند این ازنظر شرعی و قانونی درسته؟ ما می تونیم از اون pdfاستفاده کنیم یا نه صبرکنیم که کتاب موجود بشه ،اگه بخوایم از اونpdf استفاده کنیم دیگه کسی سراغ خریدن اون کتاب نمیره و فروش کتاب به حداقل میرسه و ممکنه نویسنده ضرر کنه ،من نمیخوام این اتفاق بیفته و لطمه ای به حقوق نویسنده و ناشر کتاب بیوفته . حضرت اقا ممنون میشم بابت پاسخ گویی پاسخ👇 سلام علیکم به طور کلی از استفاده و خرید و فروش و کپی‌برداری، بنابر احتیاط خودداری کنید، مگر این که بدانید صاحبان آن، اجازه داده‌اند؛ و در صورت کپی برداری بدون اذن، بنابر احتیاط لازم است، رضایت آنان جلب شود.
سؤال👇 سلام وقت بخیر ببخشید سوره یا ذکر یا دعایی هست که بخونیم پیش همکارها ودوستان عزیز محترم بشیم وهمون اعتماد کنن وارزش قائل بشن پاسخ👇 سلام علیکم نیازی به دعا نیست. با رعایت آداب اسلامی و روابط اجتماعی همه این ها به دست می آید.
سؤال👇 سلام علیکم همسرم سرسال خمسی اش رسیده بود،چون نیازبه فرش داشتیم مبلغ اونوکنارگذاشته ،حالامیتونه بجای فرش اون مبلغ روبرای خریدماشین بده؟ مرجع:مقام رهبری پاسخ👇 سلام علیکم چون این مبلغ در سر سال خمسی پس انداز شده است، خمس دارد.
سؤال👇 سلام، اگه نشه بعد نماز صبح دعای عهد خونده بشه تاچه ساعتی از روز میشه بخونیم؟ ؟ تکلیف نذرهای که قبلا کردیم و الان فراموش کردیم چطور جبران بکنیم ؟؟ آیا میشع گناهانی که مث غیبت رو با ذکر استغفار و صلوات واسه اون شخص جبران کرد وقتی نشه شخصا حلالیت بگیریم؟ اگه فراموش شدن چطور جبران بکنیم مثلا نشه بگیم این ذکر استغفار و کار خیر به نیت فلان شخص؟ میشه با غسل حیض نماز خوند یا غسل جمعه؟ سلام وقت شما بخیر حاج آقا مکارم شیرازی پاسخ👇 سلام علیکم 1- تا ظهر برای خواندن دعای عهد فرصت است. 2- در صورتى كه نوع نذر را فراموش كرده باشد و يا شك بين چند مورد دارد و نمى‌تواند احتياط كند و به تمام موارد عمل نمايد، بين مواردى كه احتمال مى‌دهد قرعه مى‌زند وطبق آن عمل مى‌نمايد. در صورت شك يا فراموشى مقدار آن، آن مقدار كه يقينى است بجا مى‌آورد. 3- به نیت صاحبان حق انجام داده شود. 4- تمام غسل‌های واجب و همچنين غسل‌های مستحبی كه با دليل معتبر ثابت‌شده (مثل غسل جمعه، غسل احرام، غسل شبهاى قدر و مانند آن) كفايت از وضو می‌کند و وضو بعد از غسل جنابت بدعت و حرام است، البته احتياط مستحب آن است كه در غير غسل جنابت وضو بگيرند.
سؤال👇 سلام علیکم اگر نمازهای دو رکعتی نافله رو نشسته بخونیم یک رکعت حساب میشه ؟؟ مقلد رهبری پاسخ👇 سلام علیکم نمازهای مستحبی را می‌توان به حالت نشسته خواند، البته هر دو رکعت یک رکعت حساب می شود؛ مثلاً اگر شخصی نماز غفیله را نشسته می‌خواند، بهتر است دو بار بخواند.
سؤال👇 سلام علیکم. اگر انسان یقین پیدا کند که یکی از اقوام درآمدشون از مال حرامه. رفت و آمد با ایشون و استفاده از وسایل و خوردن غذا و... چه حکمی داره؟اینکه میگن نباید اینکارو انجام داد بخاطر چیه؟ اینکه مرتکب فعل حرام میشیم یا باعث این میشه که در زندگی تاثیر بزاره؟ لذا اینکه فرد فامیل درجه یک باشد. قطع رحم اشکالی ندارد؟ و یا گفتن و تذکر دادن به او باعث دل شکستگی‌ وی شود گناه ندارد؟ نسبت به اینکه از خوردن و استفاده کردن وسایلش اجتناب شود. رهبری پاسخ👇 سلام علیکم تا یقین ندارید، پذیرایی که از شما م یکند از راه حرام به دست آمده است یا خیر، استفاده کردن اشکالی ندارد. اما اگر یقین به این عمل دارید، نمی توانید استفاده کنید. البته صله رحم به معنای فقط خانه فرد رفتن نیست بلکه شما می توانید از طریق تماس تلفنی و احوال پرسی از وی صله رحم را بجا بیاورید. تذک ردادن و امر به معروف کردن البته با مهربانی و دلسوزی اشکالی ندارد بلکه لازم نیز است.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
عبدالله بن محمد بن علی میانجی همدانی مشهور به عین‌القضات همدانی (۵۲۵–۴۹۲ هجری قمری) حکیم، نویسنده، شاعر، مفسر قرآن، محدث و فقیه ایرانی بود. او در شهر همدان در یک خانوادهٔ شافعی مذهب متولد گردید و در خدمت پدرش ابوبکر محمد ابن علی علوم، معارف و عرفان و طریق علوم قضا را فرا گرفت و خود نیز به درجهٔ افتاء و منصب قاضی همدان رسید. چندی بعد در خراسان، به محضر درس استادانی مانند عمر خیام و ابو عبدالله محمد بن حمویه جوینی راه یافت و بهرهٔ علمی و معنوی بسیار گرفت و در کلام و حکمت، تصوف و عرفان و ادب پارسی و عربی به درجات عالی رسید. عین‌القضات اگر چه در زمان حیات ابوحامد محمد غزالی (فوت ۵۰۵ هجری قمری) به دنیا آمد، هرگز توفیق دیدار او را نیافت، چه هنگام فوت ابوحامد، قاضی سیزده سال داشت ولی عین‌القضات چهار سال تمام به خواندن آثار غزالی پرداخت و با آراء و افکار و احوال او عمیقاً آشنایی پیدا کرد، به‌طوری که می‌توان به جرأت گفت یکی از بهترین شاگردان و تربیت‌شدگان مکتب ابوحامد غزالی در همهٔ دوران‌ها قاضی همدانی بود. اگر چه عین‌القضات پس از یک انقلاب روحی در عنفوان جوانی دست از مطالعه کتاب‌های فلاسفه و متکلمان، از جمله کتاب‌های ابوحامد، شست، اما، تا آخر عمر تحت تأثیر افکار ابوحامد باقی ماند، و در ضمن آثار خود در هر فرصتی به عقاید وی اشاره می‌کرد. انقلاب روحی عین‌القضات تا حدودی شبیه به انقلاب روحی امام محمد غزالی است. هر دو در علوم ظاهری تبحر پیدا کرده بودند و هر دو به تصوف روی آوردند. پس از قریب یک سال از انقلاب روحی او، این بار احمد غزالی برادر کوچکتر ابوحامد، که هنوز در قید حیات بود به یاریش شتافت و از او دستگیری کرد. قاضی همدانی از آن پس در طریق وصول و عالم کشف و شهود قدم نهاد و به مطالعهٔ آثار و تألیفات احمد غزالی پرداخت. بدین ترتیب، دو برادر غزالی هر یک از جهتی بزرگترین تأثیر را در زندگی علمی و روحی عین‌القضات بخشیدند، و یکی در علوم ظاهری (من‌جمله کلام و فلسفه و حتی تصوّف و عرفانی که در کتاب‌ها بیان شده) و دیگری در علوم ذوقی راهنمای او گشتند. اما در نهایت او به استناد نوشته‌هایش به کفر و الحاد متهم و محکوم شد و او را در سن سی و سه سالگی در ششم جمادی‌الثانی سال ۵۲۵ هجری در همدان به دار آویختند. دربارهٔ علت و کیفیت قتل وی رضاقلی‌خان هدایت نوشته است: «آخرالامر او را به دعوی الوهیت متهم ساخته، محضری بر قتلش پرداخته، به سعی ابوالقاسم درگزینی وزیر خلیفه پوست او را کندند، در مدرسهٔ خودش بردار کرده، پس از آن به زیر آورده، در بوریای به نفت آلوده پیچیده، سوختند.» گویند وی در زمان حیات از قتل خود به دست دشمنان و چگونگی اجرای آن باخبر بوده و این رباعی را در این مورد سروده است: ما مرگ و شهادت از خدا خواسته‌ایم وان هم به سه چیز کم‌بها خواسته‌ایم گر دوست چنین کند که ما خواسته‌ایم ما آتش و نفت و بوریا خواسته‌ایم   اما ذبیح‌الله صفا متذکر شده است که احتمالاً این رباعی را یکی از مریدان وی پس از مرگ او سروده، و بعدها به او نسبت داده‌اند. از آثار عین‌القضات دو کتاب تمهیدات و لوایح با استفاده نسخه‌های تهیه شده به کوشش وبگاه تصوف ایرانی در گنجور در دسترس قرار گرفته است.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«آیت الله وفسی» ♨️خداوند به ؛ 👈 که از امر به معروف و نهی از منکر می ترسد... می کند ❌ 🍀 🌺🍀 💠💠💠💠
تا زمانی که .. قرآن لب طاقچه هامون خاک میخوره 😔💔 ماهم لب پرت گاه تاب میخوریم🥀💔 کمی قرآن بخوانیم🤲🏻
.......: باب دوم حد لواط فصل اول تعريف و موجبات حد لواط ماده ۱۰۸ لواط وطي انسان مذكر است چه به صورت دخول باشد يا تفخيذ. ماده ۱۰۹ فاعل و مفعول لواط هر دو محكوم به حد خواهند شد. ماده ۱۱۰ حد لواط در صورت دخول قتل است و كيفيت نوع آن در اختيار حاكم شرع است ماده ۱۱۱ لواط در صورتي موجب قتل مي‌شود كه فاعل و مفعول بالغ و عاقل و مختار باشند. ماده ۱۱۲ هرگاه مرد بالغ و عاقل با نابالغي لواط كند فاعل كشته مي‌شود و مفعول اگر مكره نباشد تا ۷۴ ضربه شلاق تعزير مي‌شود. ماده ۱۱۳ هرگاه نابالغي نابالغ ديگر را وطي كند تا ۷۴ ضربه شلاق تعزير مي‌شوند مگر آنكه يكي از آنها اكراه شده باشد. فصل دوم راههاي ثبوت لواط در دادگاه ماده ۱۱۴ حد لواط با چهار بار اقرار نزد حاكم شرع نسبت به اقرار كننده ثابت مي‌شود. ماده ۱۱۵ اقرار كمتر از چهار بار موجب حد نيست و اقراركننده تعزير مي‌شود. ماده ۱۱۶ اقرار در صورتي نافذ است كه اقرار كننده بالغ عاقل مختار و داراي قصد باشد. ماده ۱۱۷ حد لواط با شهادت چهار مرد عادل كه آن را مشاهده كرده باشند ثابت مي‌شود. ماده ۱۱۸ با شهادت كمتر از چهار مرد عادل لواط ثابت نمي شود و شهود به حد قذف محكوم مي‌شوند. ماده ۱۱۹ شهادت زنان به تنهايي يا به ضميمه مرد، لواط را ثابت نمي كند. ماده ۱۲۰ حاكم شرع مي‌تواند طبق علم خود كه از طرق متعارف حاصل شود، حكم كند. ماده ۱۲۱ حد تفخيذ و نظاير آن بين دو مرد بدون دخول براي هر يك صد تازيانه است تبصره در صورتي كه فاعل غيرمسلمان و مفعول مسلمان باشد حد فاعل قتل است ماده ۱۲۲ اگر تفخيذ و نظاير آن سه بار تكرار و بعد از هر بار حد جاري شود در مرتبه چهارم حد آن قتل است ماده ۱۲۳ هرگاه دو مرد كه با هم خويشاوندي نسبي نداشته باشند بدون ضرورت در زير يك پوشش به طور برهنه قرار گيرند هر دو تا۹۹ ضربه شلاق تعزير مي‌شوند. ماده ۱۲۴ هرگاه كسي ديگري را از روي شهوت ببوسد تا ۶۰ ضربه شلاق تعزير مي‌شود. ماده ۱۲۵ كسي كه مرتكب لواط يا تفخيذ و نظاير آن شده باشد اگر قبل از شهادت شهود توبه كند حد از او ساقط مي‌شود و اگر بعد ازشهادت توبه نمايد حد از او ساقط نمي شود. ماده ۱۲۶ اگر لواط و تفخيذ و نظاير آن با اقرار شخص ثابت شده باشد و پس از اقرار توبه كند قاضي مي‌تواند از ولي امر تقاضاي عفو نمايد. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
◾اقسام وصیت اقسام آن عبارتند از 1-▫وصیت خود نوشته 2-▫وصیت سری 3-▫وصیت رسمی خود نوشت سند عادی است وارثان شخص وصیت کننده و سایر کسانی که خود را متضرر میدانند در اصالت سند تردید کنند در اینصورت، برعهده ذینفع است که انتساب وصیتنامه را به شخص وصیت کننده اثبات کند و در این راه تابع قواعد عمومی است ▫در موردی که اصالت وصیتنامه محرز است و به درستی تاریخ آن احراز میشود مدعی کسی است که تاریخ را برخلاف ظاهر نادرست میداند و باید آن را در دادگاه ثابت نماید مطابق ماده 1309قانون مدنی در این دعوی به تنهایی نمیتواند کافی باشد و مدعی باید، به استناد اقرار موصی اسناد دیگر غلط بودن تاریخ را اثبات نماید @vekalats ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@vekalats .. ◾آيا می دانستيد كه اگر همسايه آپارتمانی  شما از پرداخت شارژ ماهيانه و هزينه های مشترک خودداری نمايد ميتوانيد عليه وی طرح دعوی نماييد؟ @vekalats .. ▫مطابق قانون تملک آپارتمان ها هريک از مالكين از پرداخت هزينه های مشترک آب‌، گازوئیل‌، آسفالت ‌پشت بام، سرایداری، نگهبانی‌، هزینه‌ نگاهداری تأسیسات،‌ آسانسور، باغبان‌، تزیینات قسمتهای مشترک، نمای ساختمان و غیره‌ نمايند عليه ايشان درخواست صدور اجراييه نموده و با مراجعه به محاكم دادگستری اقدام به طرح دعوی نماييد به اينكه اولاً مطابق قانون ساختمان تعيين نموده و ثانياً هزينه های مشترک را بواسطه اظهارنامه رسمی مطالبه نموده باشيد @vekalats .. ✋ضمناً دادگاه ميتواند دو برابر مبلغ هزينه مشترک فرد متخاطی را جريمه نمايد @vekalats .. @vekalats ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@vekalats .. ◾چنانچه زنی فوت کند و ورثه اش بخواهند را از شوهرش مطالبه کنند یک دوم صورت نداشتن فرزند یک چهارم داشتن فرزند مهریه زن که به شوهر ارث رسیده است مطالبه نیست @vekalats .. 1-▫مثلا مهریه زن یکصد سکه است و زن فوت کند تمام اموال زن مهریه به شوهر می رسد و زن فقط میتوانند نصف دیگر را مطالبه کنند @vekalats .. 2-▫در مثال بالا اگر زن و شوهر داشته باشند فوت کند یک چهارم اموالش از جمله مهریه به شوهر می ‌رسد و میتوانند سه چهارم باقی مانده را از شوهرش مطالبه کنند @vekalats ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@vekalats .. ◾حقوق مالی زن در زندگی مشترک ▫ به طور کلی حق مهریه، حق نفقه، حق اجرت المثل، حق ارث، حق تنصیف اموال، در صورت قبول شرط تنصیف، هنگام عقد از سمت مرد و حق دریافت مستمری شوهر، بعد از فوت وی، از جمله حقوق مالی و سهم زن در زندگی مشترک هستند @vekalats .. @vekalats ..
.......: شرک در عبادت اشاره و اما شرک در عبادت آنست که در موقع عبادت توجّه ظاهر و یا نیّت دل را بغیر حقّ کند مثلا در نماز توجّه بخلق داشته باشد یا نذر می‌کند برای خلق کند و امثال ذلک از عباداتی که احتیاج به نیّت دارد اگر نیّت در وقت عمل برای غیر خدا باشد مشرک است. زیرا صریحا در آیه ۱۱۰ سوره ۱۸ (کهف) منع از این نوع عمل (شرک) نموده که فَمَنْ کٰانَ یَرْجُوا لِقٰاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صٰالِحاً وَ لاٰ یُشْرِکْ بِعِبٰادَةِ رَبِّهِ أَحَداً [۱] در موقع عمل و عبادت باید توجه بغیر خدا ننماید صورت پیغمبر یا امام یا مرشد را در نظر نگیرد باین معنی که ظاهر هر عمل از نماز و روزه و حج و خمس و زکاة و نذر و غیر آن از هر نوع عبادتی واجب یا مستحب برای خدا باشد ولی در دل و باطن توجّه بغیر خدا یعنی برای شهرت و جلب نظر خلایق یا غیر آن باشد. چون که ریای در عمل بلسان اخبار شرک اصغر خوانده شده است که تباه کننده عمل هر عاملی است. چنانچه در خبر از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم رسیده که فرمود اتقوا الشرک الاصغر یعنی بپرهیزید از شرک کوچک عرض کردند یا رسول اللّه شرک کوچک کدام است فرمود الرّیاء و السمعه ریا و سمعه شرک اصغر است. و نیز از آن حضرت مرویست که فرمود انّ اخوف ما اخاف علیکم الشرک الخفی ایاکم و الشرک السر فانّ الشرک اخفی فی امّتی من دبیب النمل علی الصفا فی اللیلة الظلماء [۲] آنگاه فرمود هر کس نماز بریا کند مشرک است هر کس روزه بریا گیرد یا صدقه بریا دهد یا حج بریا کند یا اعتاق بریا کند مشرک باشد. (و البته این نوع اخیر چون مربوط بامور قلبیه است مشمول شرک خفی هم می‌شود) حافظ- ما از فرمایش خودتان اتخاذ سند می‌کنیم که فرمودید اگر کسی نذر برای خلق کند مشرک است پس شیعیان مشرکند برای آنکه همیشه نذر برای امام و امام زاده می‌کنند چون نذر برای غیر خدا است البته شرک است. ---------- [۱]: ۱) هر کس بلقای (رحمت) پروردگار امیدوار است باید نیکوکار شود یعنی عمل پاک پسندیده بنماید و هرگز در پرستش و عبادات خدا احدی را با او شریک نگرداند. [۲]: ۲) بدترین چیزی که من می‌ترسم بر شما شرک پوشیده و پنهان است پس از شرک سر و پنهان دور باشید که شرک پوشیده تر است در امت من از نرم رفتن مورچه بر سنگ نرم در شب تاریک؛. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۳۳.mp3
11M
۱۳۳ ۱• من اگر همین الآن به برزخ متولد شوم، اوضاع زندگی‌ام در آن شرایط چگونه خواهد بود؟ ۲• من میزان پیشرفت خودم را در مسیر خودسازی، مثلاً در بازه زمانی (سال گذشته تا امروز)، چگونه ارزیابی کنم؟ ۳• من در بعضی از بایدها و نبایدها در مسیر خودسازی، با اینکه عقلاً هم توجیه شده‌ام، نمی‌توانم از پسِ خودم بربیایم و مقاومت زیادی دارم، چرا؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا