eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: دستور دوری از واقفیه محمد بن عاصم می‌گوید: حضرت رضا (علیه السلام) فرمود: به من خبر رسیده است که با واقفه همنشین هستی. عرض کردم: فدایت شوم من با آن‌ها همنشین هستم ولی با آن‌ها هم عقیده نیستم. حضرت فرمود: با آن‌ها همنشین مباش، خداوند عزّوجلّ می‌فرماید: در کتاب بر شما نازل شده است که چون شنیدید به آیات الهی کفر می‌ورزند و مسخره می‌کنند با آن‌ها منشینید تا به سخن دیگر پردازند وگرنه شما هم مثل آن‌ها خواهید بود. و منظور از آیات الهی، اوصیا هستند که واقفّیه به آن‌ها کفر ورزیدند. [۱] و این حدیث شریف و مانند آن، درسی است برای پیروان حضرت رضا (علیه السلام) که ازهمنشینی با کسانی که مخالف دین و یا اهل بیت (علیهم السلام) هستند، بپرهیزند و در محافل آن‌ها شرکت نجویند. ---------- [۱]: بحار، ج ۴۸، ص ۲۶۴. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
👆👆👆 توصیه مهم رهبری که 10 سال از آن گذشته است.... 👆👆👆 🔰 واقعا کدام یک از ما رفتیم و این توصیه را عملی کردیم ؟؟؟ ✳️ مدام به مسئولین انتقاد می کنیم که حرف رهبری را گوش نمی دهند ، خوب است گاهی به خودمان هم تشر بزنیم که ما هم حرف رهبری را گوش نمی دهیم... 💠 10 سال قبل..... 🌀 اگر کسی از همان زمان می رفت دنبال این توصیه رهبری ، الان یک تئورسین بزرگ جریان انقلاب بود. 👈 از فضلای حوزه هم می توان به آیت الله مصباح ، آیت الله سبحانی ، ایت الله جوادی و... نام برد که کتبشان انسان را قوی و پر عمق و با معرفت می کند. 👈👈👈 همه چی مهیاست، هم نقشه راه ، هم لوازم ، اما تنبلی و برنامه نداشتن خودمان مانع راه است ! 👌 انقلابی باید قوی شود 🔰سیاست همراه دیانت🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↕️ جاسوسی که مهمترین اسرار سپاه را لو می‌داد 👈 خطرناک‌ترین جاسوس منافقین در اطلاعات سپاه پاسداران را بشناسید. 🔰سیاست همراه دیانت🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: خورشيد بدر مهديقلي رضايي خستگي عمليات و سرماي شب بر تنم چيره گشته بود و بدن خيسم همراه با لباس غواصي احساس سرما را مضاعف مي‌كرد و دنبال جاي گرمي بودم كه... خورشيد بدر طلوع كرده بود و نظاره گر قهرماني‌هاي ياران خميني بود، من هم روي سيل بند نشسته بودم به اميد اينكه نور خورشيد نوازشم كند و سرماي شب گذشته را از بدنم دور نمايد. از دور روي سيل بند جمعي را ديدم كه به جايي كه نشسته بودم مي‌آمدند. در دلم احساس كردم اين سردار عاشورايي است كه با گامهاي استوار و پيروز و با دلي پر از توكل و يقين به خداوند مي‌آمد و به تنهايي خودش لشكري بود. رفتم جلو ديدم حدسم درست بوده، قبل از اين كه من سلام بدهم سلام را داد و خسته نباشيد را هم گفت. روبوسي با آقا مهدي خستگي تنم را به كلي از ميان برد و راجع به شب گذشته و پيشروي نيروها در شب سؤالاتي كرد كه جواب دادم. درخواست كرد كه همراه ايشان باشم تا در [ صفحه ۱۳۴] مواقع لزوم كار بكنم. همراه آقا مهدي به تپه اي مصنوعي كنار سيل بند كه عراقي‌ها يك چهارلول ضد هوايي روي آن گذاشته بودند، رسيدم. سيماي لاغر آقا مهدي و چهره نوراني اش انسان را به ياد ياران پيامبر در صدر اسلام مي‌انداخت. تانك‌هاي عراقي از قسمت جنوب منطقه به سمت شمال منطقه و پشت دجله در حال فرار بودند. با فرمانده گرداني كه در آنجا عمليات كرده بود تماس گرفت و گفت: نذارين تانك‌ها فرار كنن كه دوباره پاتك مي‌زنند... در اين موقع رستم خاني كه همراه آقا مهدي بود، گفت: «آقا مهدي من رفتم به آن سمت» بعد آقا مهدي گفت: به خط دوم عراق برويم. حركت كرديم و در آنجا حميد احدي فرمانده گردان امام سجاد را ديديم كه پشت خاكريز دوم نشسته و به سمت دجله نگاه مي‌كرد. ما بين خط دوم و دجله، قرارگاه (قواه ابراهيم) دشمن بود و عراقيها به شدت از آن دفاع مي‌كردند. به اين اميد كه شايد از پيشروي نيروهاي ما به سمت دجله جلوگيري كنند. وضعيت منطقه و حدود پيشروي نيروهاي لشكر را براي آقا مهدي توضيح دادم. با جان مايه طنز به سمت عراقي ها توي قرارگاه زمزمه مي‌كرد كه «مانع اين بسيجي‌ها نشين اينا مي‌خواهن كربلا را زيارت كنن. » گردان سيدالشهدا (عليه السلام) كه شب خط شكن بود و نبردي جانانه كرده بود جلو كشيده و در پشت خط دوم مستقر شده بود. آقا مهدي از روي خاكريز خط دوم عبور كرد و به طرف عراقيها حركت نمود پرسيدم: «آقا مهدي كجا مي‌رين؟ » گفت: «به نيروها بگو مهدي رفت شما هم بيايين» با گفتن اين جمله نيروهاي گردان سيدالشهدا با شور و شوق خاصي از پشت خاكريز بلند شده و پشت سر فرمانده [ صفحه ۱۳۵] رشيدشان به سمت دشمن حركت كردند. نيروهاي عراقي مستقر در قرارگاه و منطقه مقابل با ديدن عظمت نيروهاي ما فرار را بر قرار ترجيح داده و عده اي نيز تسليم شدند. وارد قرارگاه كه شديم هلي كوپترهاي دشمن به سوي ما حمله ور شدند. آقا مهدي باكري رو به من كرد و گفت: برو دوشكاي عراقي را كار بينداز. به كمك عده اي از برادران دو تا از دوشكاهاي عراقي را راه اندازي كرده و به سوي هلي كوپترها تيراندازي كرديم و بدون آنكه توفيقي بدست بياورند از آسمان منطقه دور شدند. هر دستوري كه آقا مهدي مي‌داد به جان و دل با پاي بدون كفش دنبالش مي‌رفتم و لباس غواصي اذيت بدنم را دو چندان مي‌كرد؛ اما مي‌خواستم ايشان احساس غريبي از شهادت عزيزاني همچون شهداي خيبر را ننمايد و حداقل غمي را از غم هايش كم نماييم؛ به سوي دجله حركت كرديم و بدون مقاومت دشمن مقاومت دشمن به دجله رسيديم. آقا مهدي باكري با قرارگاه تماس گرفت و خبر رسيدن به دجله را داد. آنها باور نمي كردند، مي‌گفتند: دوباره بررسي كنين كه در دجله هستين؟ » چون اكثر لشكرهاي عمل كننده هنوز در سيل بند اول درگير بودند. از دجله وضو گرفتم و سجده شكر كردم و بياد لبان تشنه امام شهيدان (عليه السلام) از دجله آب نخوردم. آقا مهدي صدايم زد و گفت: «با يعقوب شكاري به سمت جنوب بروين و گردان امام حسين (عليه السلام) را بيارين كنار دجله. چشم گفتم و حركت كرديم. خارهاي منطقه در پاهايم فرو مي‌رفت و دنبال سنگري بودم تا پوتين عراقي پيدا كنم و بپوشم. وارد سنگري شدم و مشغول جستجو... صدايي از بيرون سنگر، ما [ صفحه ۱۳۶] را متوجه خود كرد؛ مؤمن چكار مي‌كنيد؟ صداي آشناي آقا مهدي عرق شرمندگي را در صورتم جاري ساخت. با خجالت گفتم: مدارك عراقي را مي‌خواستم در اينجا بذارم تا موقع برگشتن بردارم. گفت: مدارك مهم نيست. جنگ مهم است. باز با پاي برهنه و همان لباس غواصي به طرف روطه حركت كرديم و گردان امام حسين (عليه السلام) را به دجله رسانديم. در روستاي همايون امام زاده اي در كنار دجله بود، زيارت نموديم و به تبرك، تربت كربلايي را نيز از آنجا براشتيم. كنار خط اول آقا مهدي را ديدم. ماوقع جريان را گفتم. او هم خسته نباشيدي گفت و متوجه شدم كه يك بلم و قايق جينكو به آب دجله انداخته اند و عبور نيروهاي اسلام به آن سوي دجله شروع
شده، مي‌خواستم من هم با آنها بروم. برادر يوسف صارمي دنبالم آمد كه در فلان محل برادر كريم فتحي (مسوول واحد اطلاعات عمليات لشكر) تو را مي‌خواهد. سريع رفتم. ديدم كه آقا مهدي هم در آنجا نشسته. برادر فتحي گفت: «شما خسته شدين، براي استراحت به پشت جبهه پد ۳ برويد» ناراحت شدم به حالت گريه افتادم از اينكه راضي نيستم برگردم. به آقا مهدي نگاه كردم تا بلكه او شفاعت نمايد كه بمانم. از سكوتش فهميدم كه خود ايشان دستور داده برگردم. در پد ۳ (جزيره شمالي) يك لحظه از كنار بي سيم جدا نمي شدم و به گوش نشسته بودم تا اينكه برادر فتحي تماس گرفت و نيرو درخواست نمود. نام من نيز در ميان آنها بود. روز آخر بدر بود. حركت نموديم. آسمان و زمين منطقه عوض شده و آتش شديد دشمن جا به جاي منطقه عزيزي را به لقاء يار رسانده بود. https://eitaa.com/zandahlm1357
Part01_حاج قاسم.mp3
5.96M
📖کـــتاب صــوتی ؛« " حـــاج قـــاســم "» 🌴"خـــــاطـــرات خــــودنـوشــت ســردارشهیـــد حـــــاج قــــاسـم ســلیمــانـی « رضــوان الله تعــالـی» 🌴 قــسمــت: ۱ 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃
.......: بیان أمیرالمؤمنین علیه السلام در توحید و قال أمیرالمؤمنین علیه السلام: « أوّل الدین معرفته، و کمال معرفته التصدیق به، و کمال التصدیق به توحیده، و کمال توحیده الإخلاص له، و کمال الإخلاص له نفی الصفات عنه ؛ لشهادة کلّ صفة أ نّها غیر الموصوف، و شهادة کلّ موصوف أ نّه غیر الصفة. فمن وصفه [۱] فقد قرنه، و من قرنه فقد ثنّاه، و من ثنّاه فقد جزّأه و من جزّأه فقد جهله، [و من جهله فقد أشار إلیه، و من أشار إلیه فقد حدّه، و من حدّه فقد عدّه] و من قال: فیم فقد ضمنه، و من قال: علامه [۲]، فقد اخلی منه ». [۳] « اوّل الدین معرفته » به واسطه آن که دین یعنی طاعت حاصل نمی شود إلاّ بعد از معرفت اجمالی به حال معبود، لذا قال تعالی: « وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الاْءِنسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ [۴] »، أی لیعرفون. و کمال معرفت او تصدیقٌ بِهِ او است ؛ چه تصدیق فی الحقیقه امر قلبی است نه لقلقه لسان، و آن تصدیق به قلب موقوف بر علم و معرفت کامل است که از طریقه برهان که مناط یقین و ازاله شک و تردید است حاصل شود، و تصدیق کامل نیست الا بعد توحید خدا در مراتب ثلاثه که مذکور شد. و کمال توحید خلوص او است ذاتاً و صفةً، و آثاراً از شوب و مشارکت مخلوق. و کمال اخلاص از برای او نفی صفات زائده است از او، یعنی ذات و صفتی ندانی چون «زید عالم»، أی ذات ثبت له العلم ؛ چه علم عالم عارض بر ذات زید است. چنان که اوایل زید بود و علم نبود، و در بلوغ به ارذل العمر خواهد بود بدون علم، « لِکَیْلاَ یَعْلَمَ مِن بَعْدِ عِلْمٍ شَیْئًا ». [۵] ولی صفات حقیقیه در خدا عین ذات است، اللّه عالم و قادر، أی نفس العلم والقدرة، لا ذات. و علم این است که می‌فرماید: « لشهادة کلّ صفة أ نّها غیر الموصوف »، یعنی مفهوماً ؛ پس کسی که وصف نماید حقّ تعالی را به صفات زائده « فقد قرنه »، یعنی: ذات او را با مفهوم صفت او، قرنه مع مخلوقه. « و من قرنه فقد ثنّاه»، اعنی تثنیه از ذات و صفةً و مجزا نموده او را. و کسی که تجزیه نمود او را به تحقیق که جاهل به او است نه عارف مصدق و موجد او. « من قال: فیم فقد ضمّنه »، یعنی: کسی که گوید خدا در چه است به تحقیق که تضمین نموده او را با آن که وقوع متمکّن در مکان از خصایص اجسام است نه ذات بسیط مجرّد که جمیع امکنه و مکانیات و ازمنه و زمانیات بالنسبة الیه کالآن والنقطة. «و من قال علام فقد أخلی منه »، یعنی: کسی که بگوید خدا بر محل مخصوصی است یا بر سماوات است، به تحقیق خالی نموده از او امکنه دیگر را، و او را محدود کرده، با این که او تعالی: « بِکُلِّ شَیْ ءٍ مُّحِیطٌ [۱] »، کما فی الحدیث: « لو دلّیتم [بحبل [الی الأرض السفلی لهبط علی اللّه ». ---------- [۱]: ۵ - نهج البلاغه: فمن وصف اللّه سبحانه. [۲]: ۶ - مصدر: علام. [۳]: ۷ - نهج البلاغه، ص ۳۹، (خطبة ۱) ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۱، ص ۷۲ ؛ التوحید، ص ۵۶. [۴]: ۸ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۵۶. [۵]: ۱ - سوره مبارکه حج، آیه ۵. [۱]: ۲ - سوره مبارکه فصلت، آیه ۵۴. 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حج تمتع عمر بن حصین می‌گوید: وقتی آیه تمتع نازل شد، ما همراه رسول خدا عمره تمتع انجام دادیم و آیه ای بر تحریم آن نرسید، و پیامبر تا زنده بود از آن منع نکرد. کسی دیگر از سر خود آن را تغییر داد. گفته شده عمر بود. تجارت بعد از نماز جمعه در سبب نزول وَ إِذٰا رَأَوْا تِجٰارَةً أَوْ لَهْواً [۱]، از ابوسفیان و جابربن عبداللّٰه نقل شده است که روز جمعه ای با پیامبر بودیم، قافله ای داخل مدینه شد، مردم بسوی آن هجوم آوردند و تنها دوازده تن ماندند، تا این آیه نازل شد. ---------- [۱]: ۱) - جمعه، ۱۱. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
ما اکنون بچه هایمان را به سمت دیده شدن می بریم. بچه ها مرکز توجه هستند و توجه گرفتن را تمرین می کنند نه توجه کردن را. ما توجه لازم داریم چون جسم داریم، هویت داریم، فردیت داریم و شخصیت داریم. این عوامل باید دیده شوند و منظور اصلاً دیده نشدن نیست بلکه باید به گونه ای دیده شویم که به دیدن هدایت شویم نه به دیده شدن. دیده شدن باید هماهنگ با دیدن باشد. دیده شدنی که منتهی شود به دیدن نه دیده شدنی که منتهی شود به نیاز به دیده شدن و نه منتهی شود به گدایی توجه از دیگران. باید به گونه ای به بچه ها توجه کنیم که بچه ها به سمت دیدن هدایت شوند وقتی به دیدن هدایت می شویم به سمت بالا و معنویت و معصومیت می رویم. و وقتی دنبال دیده شدن (توجه،تعریف وتمجید دیگران) می رویم به سمت پایین که منیت است می آییم. منیت فقط این نیست که تکبر و زیبایی و مقام و برجستگی و غیره باشد، حقارت هم یک نوع منیت است. و این یک سرفصل بزرگ در روانشناسی است (ادامه دارد) {قسمت23} [مباحث کودک متعادل ]
خیلی وقت ها ما مریض می شویم که جلب توجه کنیم یا می نالیم که جلب توجه کنیم؛ خیلی از ما بیچاره می شویم که توجه بگیریم و این یکی از کارهایی است که خانم ها بسیار در آن تبحر دارند به خصوص در کسوت مادری. چون به توجه نیاز داریم و از کودکی به گونه ای پرورش پیدا کرده ایم که نیازمند توجه باشیم، و هرگز نتوانستیم از درون به چیزی توجه کنیم. همیشه نگران جلب توجه بودیم و هیچ وقت به فکر بذل توجه نبوده ایم.  دیده شدن بد نیست، مهم است ولی ارزش نیست. انسان تا وقتی زنده است، شخصیت و نفسانیت دارد و نیاز به توجه دارد و باید دریافت کند.  کودک در یک سال اول زندگی اش بیشترین نیاز را برای توجه دارد. در تاریخ دو بار این آزمایش تکرار شده که دوگروه از بچه های زیر یکسال را تحت نظر گرفتند، گروه اول در بهترین شرایط زیستی، تغذیه ی عالی و غیره اما توسط انسان های پوشیده ای که فقط چشم هایشان پیدا بود؛ این گروه بچه ها به علت دریافت نکردن توجه، در هر دوبار آزمایش همه شان مردند. انسان بدون توجه پژمرده می شود. کودک بدون توجه می میرد ولی توجه در اندازه ی خودش و در جای خودش. (ادامه دارد) {قسمت24} [مباحث کودک متعادل ]
4_5920537126759310805.mp3
18.74M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》 - پاسخ به سوال - احساسات۶ - ارزش و اهمیت ۲۱
4_5933501738945355703.mp3
16.2M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》 - ارزش - احساس امنیت ۲۲
شخصى مى گويد: از دست فرزندم نزد امام كاظم عليه السلام شكايت كردم. حضرت به من فرمودند: 🔹 لاتَضْـرِبْهُ وَاهْجُـرْهُ وَلاتـُطِلْ. 🔸 او را كتك نزن و با وى قهر كن، اما آن را طولانى نكن. 📜[بحارالانوار، ج 104، ص 99. ◼️◼️◼️
✔️ تنبیه های اشتباه 🔹اولین چیزی که در کنترل بد رفتاری کودکان به ذهن اکثر والدین می‌رسد تنبیه است نمونه‌های آن از این قرار است 🔹وقتی کودک دروغ میگوید او را کتک میزنند 🔹وقتی بادوستش دعوا میکند بااو قهر میکنند 🔹وقتی گریه و زاری راه می‌اندازد تا با مادر بیرون برود مادر می گوید اگر گریه کنی و آرام نشوی دیگر مامانت نیستم و دوستت ندارم 🔹وقتی اسباب بازی جدید و گران خود را می شکند او را تهدید می کنند که دیگر برایش اسباب بازی نمی خرند ✔️همانطور که قبلاً توضیح داده شد تنبیه عملی است که باید باعث کاهش بدرفتاری کودک شود اگر شما با کودک خود قهر کرده و او را تهدید می‌کنید که دیگر مادرش نخواهید بود با این عمل می خواهید که او گریه کردنش را قطع کند و با آرامش در منزل بماند و دنبال شما نیاید اما آنچه در عمل رخ می‌دهد افزایش گریه و اضطراب و بی قراری کودک است ✔️ اگر شما کودک خود را کتک می زنید تا دیگر با دوستش کتک کاری نکند ولی این عمل منجر به افزایش خشم و پرخاشگری کودک می‌شود و اتفاقاً بدرفتاری او با بچه های دیگر افزایش می یابد کتاب ؟ نویسنده: مسلم داودی نژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چنانچه زندگی كودک پر از تنبیه و سرزنش باشد، او دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد؛ در نتیجه تلاشی هم برای از بین بردن رفتارهای نامناسب خود نخواهد كرد و این خشونت را نسل به نسل منتقل خواهد کرد. https://eitaa.com/zandahlm1357
۷ بیماری را با مصرف منظم ۷ نوع آجیل از خود دور کنید ⇠پسته :بهبود سطح خلق و خوی ⇠فندق: مدیریت دیابت ⇠کشمش: کاهنده علائم افسردگی ⇠تخمه کدو: کاهنده کلسترول بد ⇠گردو: دشمن التهاب ⇠بادام: تمیز کننده ی روده ⇠بادام زمینی: پیشگیری از الزایمر .بهبوددهنده سطح حافظه
✅ آشنایی با علائم سکته مغزی
7 درمان برای خشکی و ترک لب ها 👌
🔰 اعجاز علمی در ذبح اسلامی حیوانات لیلا شهرستانی محقق علوم اسلامی است که در امریکا زندگی میکند و در رشته میکرو بیولوژی تحصیل کرده است. میگوید: سازمان گوشت امریکا برای تمیز نگه داشتن گوشت ۱۵ میلیون دلار خرج میکند تا اسپریی بسازد که به گوشت بزنند و مقاوم شود ولی اگر ‏گوشت اسلامی باشد دیگر نیازے به آن همه هزینه نیست. لاکتوفرین آهن را به خودش می گیرد و برای همین وقتی آهن نباشد باکتری ها نمیتوانند رشد کنند. وقتی گوشت را اسلامی سر می بریم اول شاه رگ زده میشود بدون اینکه نخاع قطع شود. وقتی شاه رگ قطع میشود از آنجایی که نخاع قطع نشده قلب هنوز ‏در حال تپیدن است. وقتی قلب میزند همه خون از بدن خارج میشود و از آنجا که تمام آهن در گلبول قرمز است هنگامی که همه خون خارج میشود دیگر گوشت آهن ندارد و به خاطر همین نیازی به لاکتوفرین براے از بین بردن آهن نیست. و باکتری ها هم به علت نبود اهن در خون جذب نمی شوند و اگر بشوند با شستشو ‏با آب ساده از بین میرود به دین اسلام که کاملترین دین جهانی است افتخار کنیم. https://eitaa.com/zandahlm1357