eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
قبر آن بزرگوار می‌روند و مجالس عزا برای آن حضرت تشکیل می‌دهند و بر غریبی آن مظلوم گریه می‌نمایند. ---------- [۱]: ۱) بعد از وقعه (حره) یعنی قتل عام مدینه هزار زن بدون شوهر وضع حمل نمودند (کنایه از آنکه لشکر فاتح بهتک نوامیس آنها را حامله نمودند) [۱]: ۱) کسی که بترساند اهل مدینه را از روی ظلم بترساند خدای تعالی او را (یعنی در روز قیامت) و بر او باد لعنت خدا و ملائکه و تمام مردم و روز قیامت از چنین کسی خدا قبول نمی نماید هیچ عملی را. [۲]: ۲) لعنت خدا بر کسی که بترساند شهرستان مرا (یعنی اهل مدینه را). [۳]: ۳) لعنت خدا بر او و بر انصار و اعوان و یاری کنندگان او باد. [۴]: ۴) عموم علماء اتفاق نمودند بر جواز لعن کسی که حسین رضی اللّه عنه را کشت یا امر و اجازه بکشتن آن بزرگوار نمود یا راضی بکشتن او گردید. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۶۷.mp3
10.26M
۱۶۷ محبت‌ها دو دسته‌اند: ۱ـ محبت‌هایی که محورشان بخش انسانی وجود ما هستند. ۲ـ محبت‌هایی که محورشان بخش حیوانی وجود ما هستند. ✖️ تفاوت این دو نوع محبت چیست؟ ✖️ چگونه می‌توانم جنس محبت‌هایم را تشخیص دهم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - گلهای رنگارنگ 197 ب- استاد گلپایگانی.mp3
4.81M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 تا چند گرد کعبه بگردم به بوی دل تا کی به سینه سنگ زنم ز آرزوی دل افتد ز طوف کعبه و بتخانه در به در سرگشته ای که راه نیابد به کوی دل ساحل زجوش سینه دریاست بی خبر با زاهدان خشک مکن گفتگوی دل در هر شکست فتح دگر هست عشق را پر می شود ز سنگ ملامت سبوی دل میخانه است کاسه ی سر فیل مست را صائب ز خود شراب برآرد سبوی دل 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دوران حیرت در آخرالزمان التماس تفکر ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۲۴۸. مهدیا! عزیزا! یوسفا! صدیقا! بیا که هستی بی تو سخت خاموش است. مجله انتظار ۲۴۹. انتظار؛ یعنی کمی دورتر را هم دیدن و صدای پای آشنایی را شنیدن. مجله انتظار ۲۵۰. انتظار؛ یعنی دل به راه بودن، نه تنها چشم به راه بودن. مجله انتظار https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
.......: پيام تسليت به مناسبت درگذشت حجةالاسلام سيد على اكبر ابوترابى به همراه آيةاللَّه سيد عباس زوينى ابوتر پيام تسليت به مناسبت درگذشت حجةالاسلام سيد علي اكبر ابوترابي به همراه آيةاللَّه سيد عباس زويني ابوترابي، پدر ايشان بسم اللَّه الرحمن الرحيم با اندوه و تاسف فراوان خبر درگذشت عالم مجاهد خستگي ناپذير، حجةالاسلام آقاي حاج سيدعلي اكبر ابوترابي و پدر بزرگوارش آيت اللَّه آقاي حاج سيدعباس قزويني ابوترابي را دريافت كردم. اين پدر و پسر پارسا و پرهيزگار، در راه ضيافت بارگاه حضرت ابي الحسن الرضا عليه آلاف التحية والسلام بودند كه به لقاءاللَّه و با فضل و كرم او به ضيافت اولياء مقرب الهي نائل آمدند و انشاءاللَّه در بهشت رضاي خداوند كه پاداش يك عمر مجاهدت و صبر و استقامت و پاكدامني آنان است مستقر گرديدند. پسر، پس از سالها حضور در ميدانهاي مبارزه ئي دشوار با نظام طاغوتي، و پس از مشاركت شجاعانه در صحنه ي جنگ تحميلي، سالهاي درازي محنت اسارت در دست دشمن نابكار و فرومايه را چشيد و مبارزه ئي دشوارتر از گذشته را در اردوگاههائي آغاز كرد كه او در آن ها، همچون خورشيدي بر دلهاي اسيران مظلوم ميتابيد، و چون ستاره ي درخشاني، هدف و راه را به آنان نشان ميداد، و چون ابري فيّاض، اميد و ايمان را بر آنان ميباريد. و پدر، با صبر و متانت يك فقيهِ فيلسوف و عارف فقدان و هجران چنين پسري را تحمل ميكرد و آنچه را در حوزه‌هاي دانش و دين آموخته بود، در عمل و منش خويش تجسّم مي‌بخشيد. اينجانب حادثه ي تاسفبار اين پدر و پسر عزيز را به همه ي بازماندگان و دوستان و ارادتمندان ايشان و به همه ي آزادگان گرامي و به عموم اهالي تهران و قزوين بخصوص حوزه‌هاي علميه و علماي اعلام و بالاخص به جناب حجةالاسلام آقاي حاج سيدمحمد ابوترابي تسليت ميگويم و علو درجات آنان را از خداوند بزرگ مسئلت ميكنم. سيدعلي خامنه اي - ۱۲/۰۳/۱۳۷۹ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۹-۱-۳-۴- شرکت وتأثیر زنان در مقدمات پیروزی انقلاب در کشور ما، به هنگام مقدّمات پیروزی انقلاب که زنان در میدان‌های عظیم مبارزه ی سیاسی حضور پیدا کردند و نقش خودشان را به اثبات رساندند. [۴] ---------- [۴]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه۲۸-۰۶-۱۳۷۵. ۱۰-۱-۳-۴- پشتوانه ی حرکت مردان درانقلاب زنان کشور ما در طول مدت انقلاب، پشتوانه ی حرکت مردها بودند. اگر احساسات و ایمان قوی زن‌ها نبود، شاید بسیاری از مردهای ما این قدرت را پیدا نمی کردند که در میدان‌های سخت مبارزات گوناگون حضور داشته باشند. امروزهم همان مسؤولیت بر دوش خانم هاست. [۱] ---------- [۱]: . بیانات در مراسم بیعت گروه کثیری از بانوان شهرهای مختلف کشور ۱۵-۴-۱۳۶۸. ۱۱-۱-۳-۴- ایجاد انگیزه برای حضور مردان درجنگ تحمیلی ما در جنگ و انقلاب مشاهده کردیم که نقش خانم‌ها اگر از مردها بیش تر نبود، کمتر نبود. اگر زن‌ها حماسه ی جنگ را نمی سرودند و جنگ را در میان خانه‌ها به عنوان یک ارزش تلقّی نمی کردند، مردها اراده و انگیزه ی رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی کردند. ده‌ها عامل دست به دست هم می‌دهد تا خیل عظیم بسیجی را به سمت جبهه روانه می‌کند. یکی از مهمترینِ این عامل ها، روحیّه ی مادرها و همسرها و زن هاست. [۲] ۱۲-۱-۳-۴- تأثیر فرهنگی زیاد براعضای خانواده برای حضور در عرصه مبارزات انقلابی ---------- [۲]: . بیانات در دیدار با اقشار مختلف مردم و جمعی از پزشکان، پرستاران و کارکنان مراکز آموزش عالی و درمانی کشور ۱۵-۹-۱۳۶۸. [زنان انقلابی] به طور غیرمستقیم روی فرزندان و شوهران و برادران و محیط خانه - که زن در محیط خانه دارای تأثیر فرهنگی زیادی است - اثر می‌گذاشتند. این حضور آن‌ها بود که توانست ستون فقرات دشمن را بشکند و مبارزه را به معنای واقعی کلمه پیش ببرد. [۳] ۱۳-۱-۳-۴- صبروایستادگی زنان برای پیروزی انقلاب وپیشرفت مقاصد انقلاب من با خانواده‌های معظّم شهدا دیدار و نشست وبرخاست زیادی داشته ام. در کمتر خانواده ی شهیدی است که روحیّه ی مادر از روحیّه ی پدر بالاتر نباشد. در اغلب خانواده ها، روحیّه ی مادر شهید از روحیّه ی پدر شهید بالاتر است. این، یک چیز فوق العاده است. این، نقش زنان مؤمن را در این انقلاب نشان می‌دهد؛ زنانی که برای پیروزی انقلاب و برای پیشرفت مقاصد انقلاب ایستادند و همه چیز را برای اهداف و آرمان‌های الهی و اسلامی خود فدا کردند. [۱] ۱۴-۱-۳-۴- ایمان، صبر، ایستادگی، معرفت و روشن بینی زنان عامل مؤثر در پیروزی جنگ در جنگ تحمیلی اگر امثال همین مادر گرامی سه شهید و مادران شهیدان و همسران شهیدان - که من افتخار داشته‌ام با هزارها نفر این‌ها از نزدیک نشست و برخاست و گفتگو کنم و خصوصیات آن‌ها را مشاهده کنم - ایمان خود، صبر خود، ایستادگی خود، معرفت خود و روشن بینی خود در قبال ضایعات جنگ و فداکاری‌های جوانان و مردان را نشان نمی دادند، جنگ پیروز نمی شد. اگر مادران و همسران شهدا بی صبری نشان می‌دادند، شوق جهاد در راه خدا و شهادت در دل مردها می‌خشکید؛ این گونه نمی جوشید؛ این گونه به جامعه طراوت نمی داد. [۲] ۱۵-۱-۳-۴- نقش برجسته ی زن در به میدان مبارزه آوردن اعضای خانواده نقش اجتماعات زنان در پیروزی انقلاب، به احتمال زیاد از اجتماعات مخصوص مردان بیش تر بود. یعنی حضور زنان در مبارزات عمومی و سیاسی، یک نقش چندگانه داشت. مرد یک نفر بود و خودش می‌آمد در مبارزات یا در اجتماعات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. همین و بس! امّا وقتی زنِ خانه، خود را در مبارزه سهیم می‌دانست و وارد میدان می‌شد، در واقع خانه ای را که در آن، مرد و زن و فرزندان هستند، به صحنه می‌آورد و خانواده ای را در میدانِ مبارزه حاضر می‌کرد. در جنگ نیز همین طور بود. یعنی اگر خانواده‌های شهدا - مادران و همسران - صبر نمی کردند، جنگ دچار مشکلات بسیار بزرگی می‌شد در آن مقطع، نقش زنان، بسیار برجسته بود. [۱] ---------- [۳]: . بیانات در دیدار با گروهی از بانوان پزشک سراسر کشور ۲۶-۱۰-۱۳۶۸. [۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از پرستاران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ۲۲-۸-۱۳۷۰. [۲]: . بیانات دردیدار با گروه کثیری از بانوان ۳۰-۰۶-۱۳۷۹. [۱]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: امام خمینی (ره) 💠حضرت زینب (سلام الله علیها) در مقابل حکومتهای جبار ایستاد و آن خطبه را خواند و آن حرفها را زد که‏‎ ‎‏همه می دانید؛ زنی که در مقابل یک جباری ایستاد ـ که اگر مردها نفس می کشیدند همه را‏‎ ‎‏می کشتند ـ و نترسید و ایستاد و محکوم کرد حکومت را، یزید را محکوم کرد. به یزید‏‎ ‎‏فرمود تو قابل آدم نیستی، تو انسان نیستی. زن یک همچو مقامی باید داشته باشد. 📚صحیفه نور ،جلد ۶،صفحه ١٨٧ 🌹 حضرت زینب سلام الله علیها مبارک باد. 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الحديد لِّكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺘﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺭﻭﺩ، ﺳﺮﺧﻮﺭﺩﻩ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﻲ‌ﺩﻫﺪ، ﺳﺮﺧﻮﺵ ﻧﺸﻮﻳﺪ! ﺧﺪﺍ ﺧﻴﺎﻝ‌ﺑﺎﻑ‌ﻫﺎی ﺧﻮﺩﭘﺴﻨﺪ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ؛ (٢٣) https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: مسئوليت حكومت در برابر محرومين متن حديث مسؤولية الدولة مالياً إزاء طبقات المحرومة ۱- الصدوق عن حمزة بن محمّد بن أحمد بن جعفر بن محمّد بن زيد بن علي ّ بن الحسين بن علىّ بن أبى طالب عليه السلام بقم فى رجب سنة تسع و ثلاثين و ثلاثمائة، قال: أخبرنى علىّ بن إبراهيم بن هاشم فيما كتب إلي سنة سبع و ثلاثمائة قال: حدّثنى ياسر الخادم، قال: كان الرضا عليه السلام إذا كان خلا جمع حشمه كلّهم عنده، الصغير و الكبير فيحدّثهم و يأنس بهم و يؤنسهم، و كان عليه السلام إذا جلس علي المائدة لايدع صغيراً و لاكبيراً حتّي السائس و الحجام إلّا أقعده معه علي مائدته، قال ياسر الخادم: فبينا نحن عنده يوماً إذ سمعنا وقع القفل الّذى كان علي باب المأمون إلي دار أبي الحسن عليه السلام، فقال لنا الرضا عليه السلام: قوموا تفرّقوا، فقمنا عنه فجاء المامون و معه كتاب طويل، فأراد الرضا عليه السلام أن يقوم فاقسم عليه المأمون بحقّ رسول الله صلّي الله عليه و آله إلّا يقوم إليه، ثمّ جاء حتّي انكب علي أبى الحسن عليه السلام و قبّل وجهه و قعد بين يديه علي وسادة، فقرأ ذلك الكتاب عليه فإذا هو فتح لبعض قرى كابل فيه: إنّا فتحنا قرية كذا و كذا فلمّا فرغ قال له الرضا عليه السلام: و سرّك فتح قرية من قرى الشرك فقال له عليه السلام المامون: أو ليس فى ذلك سرور؟ فقال: يا أميرالمؤمنين اتّق الله فى أمّة محمّد صلّي الله عليه و آله و ما ولاّك الله من هذا الأمر و خصّك به فإنّك قدضيّعت اُمور المسلمين و فوّضت ذلك إلي غيرك يحكم فيهم بغير حكم الله و قعدت فى هذه البلاد و تركت بيت الهجرة و مهبط الوحى و إنّ المهاجرين و الأنصار يظلمون دونك و لايرقبون فى مؤمن إلّا و لاذمّة و يأتى علي المظلوم دهر يتعب فيه نفسه و يعجز عن نفقته و لايجد من يشكو إليه حاله و لايصل إليك، فاتّق الله يا أميرالمؤمنين فى اُمور المسلمين و ارجع إلي بيت النبوّة و معدن المهاجرين و الأنصار، أما علمت يا أميرالمؤمنين أنّ والى المسلمين مثل العمود فى وسط الفسطاط؛ من أراده أخذه؟ قال المأمون: يا سيّدى فماترى؟ قال: أرى أن تخرج من هذه البلاد و تتحوّل إلي موضع آبائك و أجدادك و تنظر فى اُمور المسلمين و لا تكلهم إلي غيرك فإنّ الله تعالي سائلك عمّا ولاّك، فقام المامون فقال: نعم ماقلت يا سيّدى هذا هو الرأى فخرج و أمر أن يقدّم النوائب.... ۲- الصدوق عن عبدالواحد بن محمّد بن عبدوس العطّار رضى الله عنه، قال: حدّثنا علىّ بن محمّد بن قتيبة النيسابورى عن الفضل بن شاذان، قال: سمعت الرضا عليه السلام يقول: استعمال العدل و الاحسان مؤذن بدوام النعمة و لاحول و لاقوة إلّا بالله. مسئوليت حكومت در برابر محرومين ۱- صدوق از حمزه بن محمد بن احمد بن جعفر بن محمد بن زيد بن علي بن حسين بن علي بن ابي طالب (ع) در قم، در رجب سال ۳۳۹ نقل كرده كه گفت: علي بن ابراهيم بن هاشم ضمن آنچه به سال ۳۰۷ نوشت، گفت: ياسر خادم مرا چنين حديث كرد و گفت: چون امام رضا (ع) خلوتي مي‌يافت همه خادمان خود را از كوچك و بزرگ فرا خوانده و با ايشان به سخن مي‌پرداخت و با آنان انس مي‌گرفت، و چون آن حضرت (ع) بر سفره مي‌نشست كوچك و بزرگ، حتي شتربان و حجامتگر را بر سفره خود مي‌نشاند، ياسر خادم گويد: روزي نزد او بوديم كه شنيدم قفلي كه بر در مأمون بود بر در ابوالحسن (ع) قرار گرفت، امام رضا (ع) به ما فرمود: بلند شويد و پراكنده شويد، ما نيز از نزد او خارج شديم، پس مامون آمد در حالي كه نامه اي بلند در دست داشت. امام رضا (ع) خواست از جا برخيزد اما مأمون حضرتش را به حقّ پيامبر خدا (ص) سوگند داد كه از جا نخيزد. سپس آمد تا پيش روي ابوالحسن (ع) قرار گرفت، صورت حضرتش را بوسيد و جلو او بر وساده اي نشست و آن نامه را براي حضرت خواند، او يكي از آبادي‌هاي كابل را فتح كرده بود و مي‌خواند كه ما فلان آبادي را فتح كرده ايم، چون فارغ شد امام رضا (ع) به او فرمود: فتح روستايي از روستاهاي شرك تو را خوشحال نموده است؟! مأمون گفت: آيا در اين، شادي نيست؟ فرمود: اي خليفه پرواي خدا داشته باش، نسبت به امّت محمد (ص) و نسبت بدانچه از توليت حكومت به تو ارزاني داشته و مخصوصت گردانده كه تو امور مسلمانان را تباه كرده و آن را به غير خود وا نهاده اي، و آنها به غير حكم الهي برايشان حكم كنند و تو در اين سرزمين نشسته اي و سراي هجرت و نزول گاه وحي را ترك كرده اي، مهاجران و انصار به خاطر عدم حضور تو مورد ستم قرار گيرند، و حرمت و عهد مؤمنين رعايت نشود، روزگاري بر ستمديده مي‌گذرد كه خود را در آن به رنج افكنده و از عهده هزينه خود برنيايد، و كسي كه از وضع خود نزد او شكوه برد نيز نيابد، از سويي دستش از دامان تو نيز كوتاه، پس اي خليفه نسبت به امور مسلمانان پرواي خدا پيشه كن و به سراي پيامبر و كان ِ مهاجران و انصار باز گرد، اي خليفه آيا نمي داني كه والي مسلمين چون عمود ميانه خيمه است و هر كه بخواهد خيمه را از بين برد آن ستون برگيرد؟! م
أمون گفت: سرورم، نظر شما چيست؟ فرمود: نظر من آن است كه از اين سرزمين خارج شده، به جايگاه پدران و اجداد خويش نقل مكان كني و به كارهاي مسلمانان بپردازي، و ايشان را به غير خود وامگذاري كه خداي تعالي از تو درباره آنچه ولايت آن به تو داده است، سؤال كند. مأمون برخاست و گفت: آري سرورم، آنچه فرمودي، نظر [ درست ] است، خارج شد و دستور داد نمايندگان پيش روند... ۱. ۲- صدوق از عبدالواحد بن محمد بن عبدوس عطّار (رض) نقل كند كه گفت: علي بن محمد بن قتيبه نيشابوري از فضل بن شاذان ما را چنين حديث كرد كه از امام رضا (ع) شنيدم، مي‌فرمود: به كار بستن عدالت و احسان، خبر از دوام نعمت مي‌دهد و لاحول و لاقوّه الاّ بالله۲. منبع حديث ۱- عيون أخبار الرضا ۲/ ۱۵۹-۱۶۰. ۲- عيون أخبار الرضا ۲/ ۲۳ - ۲۴. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357