eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
0277Nesa 58.mp3
14.3M
📖🌸🍃📖🌸🍃📖🌸🍃📖 ۲۷۷ آيه ۵۸ 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
.......: قتل عام اهل مدینه بجرم شکستن بیعت یزید ما از شام بیرون نیامده و خروج بر یزید ننمودیم مگر آنکه دیدیم هو رجل لا دین ینکح الامهات و البنات و الاخوات و یشرب الخمر و یدع الصلاة و یقتل اولاد النبیین [۱] . چون این خبر بیزید رسید مسلم بن عقبه را با لشکر کثیری از اهل شام برای سرکوبی اهل مدینه فرستاد سه شبانه روز اهل مدینه را قتل عام نمودند ابن جوزی و مسعودی و دیگران می‌نویسند آن قدر کشتند که خون در کوچه‌ها جاری و خاض الناس فی الدماء حتی وصلت الدماء قبر رسول الله صلّی الله علیه و سلم و امتلات الروضة و المسجد [۲] . ---------- [۱]: ۱) او مرد بی دینی است که نزدیکی می‌نماید با مادرها و دخترها و خواهرها شراب می‌خورد و نماز نمی خواند و اولاد پیغمبران را می‌کشد. [۲]: ۲) بقدری خون در کوچه‌های مدینه جاری بود که مردم در خون فرو رفته بودند تا اینکه خون بقبر رسول خدا رسید مسجد و قبر آن حضرت پر از خون گردید. هفتصد نفر از رجال محترم و وجوه اشراف قریش و انصار و مهاجرین را کشتند و ده هزار نفر از عامّۀ مسلمین بقتل رسیدند و راجع بهتک حرمت و نوامیس مسلمین دعاگو خجالت می‌کشم بعرضتان برسانم همین قدر اکتفا می‌نمایم بیکی از عبارتهای ص ۱۶۳ تذکره سبط ابن جوزی که از ابو الحسن مدائنی نقل می‌نماید که ولدت الف امرأة بعد الحرة من غیر زوج [۱] . بیش از این نمی خواهم وقت مجلس را بگیرم و آقایان محترم را متأثر نمایم همین مقدار برای روشن شدن افکار کفایت می‌کند. شیخ- تمام آنچه ذکر فرمودید دلالت بر فسق یزید می‌نماید و عمل هر شخص فاسق معصیت کار قابل عفو و اغماض و قطعا یزید توبه نموده خدا هم غفّار الذّنوب است و او را آمرزیده پس شما بچه علت پیوسته او را لعن و ملعون می‌خوانید. داعی- بعض از وکلای دعاوی برای آنکه حقوقی نصیبشان گردد ناچار تا آخرین فرصت دفاع از موکّل خود می‌نمایند و لو آنکه حق بر آنها آشکار گردد. ولی نمی دانم جنابعالی روی چه منافعی آن قدر پافشاری در دفاع از آن لعین پلید می‌نمائید و می‌فرمائید یزید توبه کرده است و حال آنکه گفتار کفرآمیز و شهادت اولیاء اللّه و قتل عام اهل مدینه و غیره درایت و گفتار شما که توبه نموده روایت است و آن ثابت نگردیده و مقابله با درایت نمی نماید. آیا انکار مبدء و معاد و وحی و رسالت و ارتداد از دین بنظر شما لعن آور نخواهد بود آیا ظالمین را خداوند صریحا در قرآن کریم لعن نفرموده آیا شما یزید را ظالم نمی دانید اگر بنظر مبارک جنابعالی وکیل مدافع جدّی یزید بن معاویه (خنده شدید حضار) این دلائل مکفی نمی باشد با اجازه خودتان دو خبر از منقولات علماء بزرگ خودتان نقل می‌نمایم و عرضم را خاتمه می‌دهیم. بخاری و مسلم در صحیحین خود و علاّمه سمهودی در تاریخ المدینه و ابو الفرج ابن جوزی در کتاب الرّد علی المتعصّب العنید و سبط ابن جوزی در تذکره خواص الامّه و امام احمد حنبل در مسند و دیگران از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده اند که فرمود من اخاف اهل المدینة ظلما اخافه الله و علیه لعنة الله و الملائکة و الناس اجمعین لا یقبل الله منه یوم القیمة صرفا و لا عدلا [۱] . و نیز فرمود لعن الله من اخاف مدینتی (ای اهل مدینتی) [۲] . آیا این همه قتل عام و هتک نوامیس و نهب اموال در مدینه موجب ترس و خوف آنها نبوده و اگر بوده تصدیق نمائید بلسان خدا و پیغمبر و ملائکه و تمام مردم آن نانجیب پلید ملعون بوده و خواهد بود تا روز قیامت. اکثر علمای خودتان یزید پلید را لعن نموده و کتابها بر جواز لعن او نوشته اند از جملۀ علاّمۀ جلیل القدر عبد اللّه بن محمّد بن عامر شبراوی شافعی در کتاب الاتحاف بحبّ الاشراف راجع بلعن یزید در ص ۲۰ نقل می‌نماید که وقتی نزد ملاّ سعد تفتازانی نام یزید برده شد گفت فلعنة الله علیه و علی انصاره و علی اعوانه [۳] . و از جواهر العقدین علاّمۀ سمهودی نقل می‌نماید که گفت اتفق العلماء علی جواز لعن من قتل الحسین رضی اللّه عنه او امر بقتله او اجازه او رضی به من غیر تعیین [۴] . و از ابن جوزی و أبو یعلی و صالح بن احمد بن حنبل نقل می‌نماید که با ذکر دلائل از آیات قرآن و غیره اثبات لعن یزید می‌نمایند که وقت مجلس بیش از این اجازه گفتار نمی دهد. پس اگر مجلس طولانی و ساعاتی از نصف شب می‌گذرد بسیار لازم بود حلّ این معمّا گردد که آقایان از این مقدمات پی ببرید بحقّ بزرگی که أبا عبد اللّه الحسین علیه السّلام بر اسلام و اسلامیان دارد که ریشه چنین ظلم و ظالمی را به نیروی مظلومیّت خود کند و بخون خود و اهل بیت عزیزش شجرۀ طیّبه لا اله الا الله را که بواسطه ظلم بنی امیّه مخصوصا یزید پلید نزدیک بود خشک شود آب یاری نمود و حیات نوینی باسلام و توحید داد. جای بسی تأسف است عوض آنکه خدمات آن بزرگوار را تقدیر نمائید بزیارت رفتن زائرینش اعتراض نموده خورده گیری می‌نمائید و نامش را مرده پرستی می‌گذارید و متأسف هستید که چرا ملیونها نفر همه ساله بزیارت
قبر آن بزرگوار می‌روند و مجالس عزا برای آن حضرت تشکیل می‌دهند و بر غریبی آن مظلوم گریه می‌نمایند. ---------- [۱]: ۱) بعد از وقعه (حره) یعنی قتل عام مدینه هزار زن بدون شوهر وضع حمل نمودند (کنایه از آنکه لشکر فاتح بهتک نوامیس آنها را حامله نمودند) [۱]: ۱) کسی که بترساند اهل مدینه را از روی ظلم بترساند خدای تعالی او را (یعنی در روز قیامت) و بر او باد لعنت خدا و ملائکه و تمام مردم و روز قیامت از چنین کسی خدا قبول نمی نماید هیچ عملی را. [۲]: ۲) لعنت خدا بر کسی که بترساند شهرستان مرا (یعنی اهل مدینه را). [۳]: ۳) لعنت خدا بر او و بر انصار و اعوان و یاری کنندگان او باد. [۴]: ۴) عموم علماء اتفاق نمودند بر جواز لعن کسی که حسین رضی اللّه عنه را کشت یا امر و اجازه بکشتن آن بزرگوار نمود یا راضی بکشتن او گردید. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۶۷.mp3
10.26M
۱۶۷ محبت‌ها دو دسته‌اند: ۱ـ محبت‌هایی که محورشان بخش انسانی وجود ما هستند. ۲ـ محبت‌هایی که محورشان بخش حیوانی وجود ما هستند. ✖️ تفاوت این دو نوع محبت چیست؟ ✖️ چگونه می‌توانم جنس محبت‌هایم را تشخیص دهم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - گلهای رنگارنگ 197 ب- استاد گلپایگانی.mp3
4.81M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 تا چند گرد کعبه بگردم به بوی دل تا کی به سینه سنگ زنم ز آرزوی دل افتد ز طوف کعبه و بتخانه در به در سرگشته ای که راه نیابد به کوی دل ساحل زجوش سینه دریاست بی خبر با زاهدان خشک مکن گفتگوی دل در هر شکست فتح دگر هست عشق را پر می شود ز سنگ ملامت سبوی دل میخانه است کاسه ی سر فیل مست را صائب ز خود شراب برآرد سبوی دل 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دوران حیرت در آخرالزمان التماس تفکر ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۲۴۸. مهدیا! عزیزا! یوسفا! صدیقا! بیا که هستی بی تو سخت خاموش است. مجله انتظار ۲۴۹. انتظار؛ یعنی کمی دورتر را هم دیدن و صدای پای آشنایی را شنیدن. مجله انتظار ۲۵۰. انتظار؛ یعنی دل به راه بودن، نه تنها چشم به راه بودن. مجله انتظار https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
.......: پيام تسليت به مناسبت درگذشت حجةالاسلام سيد على اكبر ابوترابى به همراه آيةاللَّه سيد عباس زوينى ابوتر پيام تسليت به مناسبت درگذشت حجةالاسلام سيد علي اكبر ابوترابي به همراه آيةاللَّه سيد عباس زويني ابوترابي، پدر ايشان بسم اللَّه الرحمن الرحيم با اندوه و تاسف فراوان خبر درگذشت عالم مجاهد خستگي ناپذير، حجةالاسلام آقاي حاج سيدعلي اكبر ابوترابي و پدر بزرگوارش آيت اللَّه آقاي حاج سيدعباس قزويني ابوترابي را دريافت كردم. اين پدر و پسر پارسا و پرهيزگار، در راه ضيافت بارگاه حضرت ابي الحسن الرضا عليه آلاف التحية والسلام بودند كه به لقاءاللَّه و با فضل و كرم او به ضيافت اولياء مقرب الهي نائل آمدند و انشاءاللَّه در بهشت رضاي خداوند كه پاداش يك عمر مجاهدت و صبر و استقامت و پاكدامني آنان است مستقر گرديدند. پسر، پس از سالها حضور در ميدانهاي مبارزه ئي دشوار با نظام طاغوتي، و پس از مشاركت شجاعانه در صحنه ي جنگ تحميلي، سالهاي درازي محنت اسارت در دست دشمن نابكار و فرومايه را چشيد و مبارزه ئي دشوارتر از گذشته را در اردوگاههائي آغاز كرد كه او در آن ها، همچون خورشيدي بر دلهاي اسيران مظلوم ميتابيد، و چون ستاره ي درخشاني، هدف و راه را به آنان نشان ميداد، و چون ابري فيّاض، اميد و ايمان را بر آنان ميباريد. و پدر، با صبر و متانت يك فقيهِ فيلسوف و عارف فقدان و هجران چنين پسري را تحمل ميكرد و آنچه را در حوزه‌هاي دانش و دين آموخته بود، در عمل و منش خويش تجسّم مي‌بخشيد. اينجانب حادثه ي تاسفبار اين پدر و پسر عزيز را به همه ي بازماندگان و دوستان و ارادتمندان ايشان و به همه ي آزادگان گرامي و به عموم اهالي تهران و قزوين بخصوص حوزه‌هاي علميه و علماي اعلام و بالاخص به جناب حجةالاسلام آقاي حاج سيدمحمد ابوترابي تسليت ميگويم و علو درجات آنان را از خداوند بزرگ مسئلت ميكنم. سيدعلي خامنه اي - ۱۲/۰۳/۱۳۷۹ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۹-۱-۳-۴- شرکت وتأثیر زنان در مقدمات پیروزی انقلاب در کشور ما، به هنگام مقدّمات پیروزی انقلاب که زنان در میدان‌های عظیم مبارزه ی سیاسی حضور پیدا کردند و نقش خودشان را به اثبات رساندند. [۴] ---------- [۴]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه۲۸-۰۶-۱۳۷۵. ۱۰-۱-۳-۴- پشتوانه ی حرکت مردان درانقلاب زنان کشور ما در طول مدت انقلاب، پشتوانه ی حرکت مردها بودند. اگر احساسات و ایمان قوی زن‌ها نبود، شاید بسیاری از مردهای ما این قدرت را پیدا نمی کردند که در میدان‌های سخت مبارزات گوناگون حضور داشته باشند. امروزهم همان مسؤولیت بر دوش خانم هاست. [۱] ---------- [۱]: . بیانات در مراسم بیعت گروه کثیری از بانوان شهرهای مختلف کشور ۱۵-۴-۱۳۶۸. ۱۱-۱-۳-۴- ایجاد انگیزه برای حضور مردان درجنگ تحمیلی ما در جنگ و انقلاب مشاهده کردیم که نقش خانم‌ها اگر از مردها بیش تر نبود، کمتر نبود. اگر زن‌ها حماسه ی جنگ را نمی سرودند و جنگ را در میان خانه‌ها به عنوان یک ارزش تلقّی نمی کردند، مردها اراده و انگیزه ی رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی کردند. ده‌ها عامل دست به دست هم می‌دهد تا خیل عظیم بسیجی را به سمت جبهه روانه می‌کند. یکی از مهمترینِ این عامل ها، روحیّه ی مادرها و همسرها و زن هاست. [۲] ۱۲-۱-۳-۴- تأثیر فرهنگی زیاد براعضای خانواده برای حضور در عرصه مبارزات انقلابی ---------- [۲]: . بیانات در دیدار با اقشار مختلف مردم و جمعی از پزشکان، پرستاران و کارکنان مراکز آموزش عالی و درمانی کشور ۱۵-۹-۱۳۶۸. [زنان انقلابی] به طور غیرمستقیم روی فرزندان و شوهران و برادران و محیط خانه - که زن در محیط خانه دارای تأثیر فرهنگی زیادی است - اثر می‌گذاشتند. این حضور آن‌ها بود که توانست ستون فقرات دشمن را بشکند و مبارزه را به معنای واقعی کلمه پیش ببرد. [۳] ۱۳-۱-۳-۴- صبروایستادگی زنان برای پیروزی انقلاب وپیشرفت مقاصد انقلاب من با خانواده‌های معظّم شهدا دیدار و نشست وبرخاست زیادی داشته ام. در کمتر خانواده ی شهیدی است که روحیّه ی مادر از روحیّه ی پدر بالاتر نباشد. در اغلب خانواده ها، روحیّه ی مادر شهید از روحیّه ی پدر شهید بالاتر است. این، یک چیز فوق العاده است. این، نقش زنان مؤمن را در این انقلاب نشان می‌دهد؛ زنانی که برای پیروزی انقلاب و برای پیشرفت مقاصد انقلاب ایستادند و همه چیز را برای اهداف و آرمان‌های الهی و اسلامی خود فدا کردند. [۱] ۱۴-۱-۳-۴- ایمان، صبر، ایستادگی، معرفت و روشن بینی زنان عامل مؤثر در پیروزی جنگ در جنگ تحمیلی اگر امثال همین مادر گرامی سه شهید و مادران شهیدان و همسران شهیدان - که من افتخار داشته‌ام با هزارها نفر این‌ها از نزدیک نشست و برخاست و گفتگو کنم و خصوصیات آن‌ها را مشاهده کنم - ایمان خود، صبر خود، ایستادگی خود، معرفت خود و روشن بینی خود در قبال ضایعات جنگ و فداکاری‌های جوانان و مردان را نشان نمی دادند، جنگ پیروز نمی شد. اگر مادران و همسران شهدا بی صبری نشان می‌دادند، شوق جهاد در راه خدا و شهادت در دل مردها می‌خشکید؛ این گونه نمی جوشید؛ این گونه به جامعه طراوت نمی داد. [۲] ۱۵-۱-۳-۴- نقش برجسته ی زن در به میدان مبارزه آوردن اعضای خانواده نقش اجتماعات زنان در پیروزی انقلاب، به احتمال زیاد از اجتماعات مخصوص مردان بیش تر بود. یعنی حضور زنان در مبارزات عمومی و سیاسی، یک نقش چندگانه داشت. مرد یک نفر بود و خودش می‌آمد در مبارزات یا در اجتماعات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. همین و بس! امّا وقتی زنِ خانه، خود را در مبارزه سهیم می‌دانست و وارد میدان می‌شد، در واقع خانه ای را که در آن، مرد و زن و فرزندان هستند، به صحنه می‌آورد و خانواده ای را در میدانِ مبارزه حاضر می‌کرد. در جنگ نیز همین طور بود. یعنی اگر خانواده‌های شهدا - مادران و همسران - صبر نمی کردند، جنگ دچار مشکلات بسیار بزرگی می‌شد در آن مقطع، نقش زنان، بسیار برجسته بود. [۱] ---------- [۳]: . بیانات در دیدار با گروهی از بانوان پزشک سراسر کشور ۲۶-۱۰-۱۳۶۸. [۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از پرستاران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ۲۲-۸-۱۳۷۰. [۲]: . بیانات دردیدار با گروه کثیری از بانوان ۳۰-۰۶-۱۳۷۹. [۱]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: امام خمینی (ره) 💠حضرت زینب (سلام الله علیها) در مقابل حکومتهای جبار ایستاد و آن خطبه را خواند و آن حرفها را زد که‏‎ ‎‏همه می دانید؛ زنی که در مقابل یک جباری ایستاد ـ که اگر مردها نفس می کشیدند همه را‏‎ ‎‏می کشتند ـ و نترسید و ایستاد و محکوم کرد حکومت را، یزید را محکوم کرد. به یزید‏‎ ‎‏فرمود تو قابل آدم نیستی، تو انسان نیستی. زن یک همچو مقامی باید داشته باشد. 📚صحیفه نور ،جلد ۶،صفحه ١٨٧ 🌹 حضرت زینب سلام الله علیها مبارک باد. 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الحديد لِّكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺘﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺭﻭﺩ، ﺳﺮﺧﻮﺭﺩﻩ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﻲ‌ﺩﻫﺪ، ﺳﺮﺧﻮﺵ ﻧﺸﻮﻳﺪ! ﺧﺪﺍ ﺧﻴﺎﻝ‌ﺑﺎﻑ‌ﻫﺎی ﺧﻮﺩﭘﺴﻨﺪ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ؛ (٢٣) https://eitaa.com/zandahlm1357