فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آموزش خلاقانه حرف ر توسط یک معلم متعهد
✅ نقش معلم در نوع تربیت دانش آموزان...
🏴 #فاطمیه
#خبر
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام تسليت به مناسبت درگذشت آيةاللَّه آقاى حاج سيد مهدى روحانى پيام تسليت به مناسبت درگذشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام به مناسبت روز قدس
پيام به مناسبت روز قدس بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم سلام گرم و تحيات خالصانه و بهترين تمنيات خود را در اين ماه پُرفيض رمضان به همه ي مسلمانان جهان و انسانهاي بيداردل تقديم ميكنم و براي شهداي فلسطين از آغاز نبرد با صهيونيسم تا امروز، رحمت و مغفرت و علو درجات و براي همه ي كساني كه در اين راه با جان و مال خود مجاهدت ميكنند موفقيت و پيروزي آرزو
مي كنم. ما امسال در شرايطي به استقبال روز جهاني قدس ميرويم كه تحولات اساسي در صحنه ي مبارزات حق و باطل در سرزمين فلسطين صورت گرفته و مسلمانان درسهاي بزرگي از آن آموخته اند كه عبرت آموزي از آن تأثير سرنوشت سازي در روند تحولات بر جاي خواهد گذاشت. ماهها است كه موج جديد سركوب، خشونت، خونريزي و آدمكشي توسط رژيم اشغالگر فلسطين سراسر اين سرزمين را فرا گرفته و مسلمانان مظلوم و آواره اعم از پير و جوان و خردسال و بيمار را به شهادت رسانده و سيل آسيب ديدگان و مجروحين براي معالجه به بيمارستانهاي كشورهاي اسلامي انتقال يافته اند. در اين ماه مبارك رمضان نيز صهيونيستها همه روزه جنايات جديدي را نسبت به مسلمانان روزه دار مرتكب ميشوند، ولي درسها و عبرتهاي اين مبارزه بسي بزرگتر از دردها و مصيبتهاي آن است و نور اميد را در دلها روشن و افقهاي آينده را تابناكتر ميسازد. امروز نسل نوخاسته در فلسطين انواع مصيبتها را به جان ميخرد و براي رسيدن به آينده يي پيروز و مطمئن راه صبر و پايداري را در پيش ميگيرد «ولنبلونّكم بشئ من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثّمرات و بشّر الصّابرين». انتفاضه مسجد الاقصي سرآغاز تحولي بزرگ در مبارزات مردم فلسطين است. مقاومت فلسطين راههاي پُرفراز و فرود را آزموده و از انواع دسيسهها عبور كرده و چالشهاي سخت را پشت سر گذاشته و چكاچاك سلاحهاي گوناگون و غرش جنگندهها و توپخانههاي دشمن را شنيده و امروز به نيكي دريافته است كه تنها راه رهايي از چنگال جنايتكاران و حاميان آنها، جهاد و مقاومت مستمر است و افكار عمومي مسلمانان نيز اين
راهبرد را مورد تأييد قرار داده اند و نشانه ي آن سيل كمكهاي مردمي و شور و حماسه يي است كه در نمازهاي جمعه كشورهاي اسلامي در دفاع و پشتيباني از انتفاضه به راه افتاده است. شكست و عقب رانده شدن اسرائيل از جنوب لبنان درس بزرگي به حماسه آفرينان انتفاضه مسجدالاقصي داد و مبارزان فلسطيني در اين شكست، نشانههاي فروپاشي و شكست دشمن را در سرزمينهاي اشغالي با هوشمندي و فراست دريافتند و با اتكاء به منبع لايزال دين و معنويت و تعاليم حيات بخش اسلام، به راه اصيل اسلامي برگشتند و پرچم مبارزه را برافراشته تر ساختند. صهيونيستها معادلات قدرت را بر اساس تحقير و به ذلت كشاندن ملت فلسطين پايه ريزي كرده بودند، ولي فلسطينيان بر ضد اين معادله و بر ضد پيمانهاي خفت بار رژيم صهيونيستي، نظام سلطه طلب امريكا و سازشكاران شكست خورده شوريدند و راه شرف و عزت را برگزيدند و رژيم جنايتكار اسرائيل را از درون با بحران و در مرزها با انتفاضه و مقاومت روبرو ساختند. امسال همه ي روزهاي جمعه ماه مبارك رمضان صحنه اعلام حمايت از مردم فلسطين و ابراز انزجار از اشغالگران صهيونيست است و مسلمانان و نمازگزاران جمعه در سراسر جهان خود را براي برگزاري مراسم پُرشكوه روز جهاني قدس آماده ميكنند و يك بار ديگر حمايت بي دريغ خود را از مردم مظلوم فلسطين نشان خواهند داد. امام خميني (ره) با اعلام چنين روزي، مسأله فلسطين را در وجدانهاي بشري بيدار نگهداشت و همه ي فريادها را عليه صهيونيسم متمركز ساخت و ما هر سال شاهد استقبال فراوان و گسترده مسلمانان در اين مراسم هستيم. در كنار مسأله ي فلسطين، بيت المقدس نيز از اهميت والايي برخوردار است. امروز
توطئههاي رنگارنگي براي غصب و بلعيدن اين شهر مقدس و از بين بردن آثار اسلامي آن توسط صهيونيستها در جريان است، ولي اين شهر به همه ي مسلمانان تعلق دارد و همه ي قدس پايتخت همه ي فلسطين است و مسلمانان اجازه نخواهند داد نقشههاي شوم دشمنان جامه ي عمل بپوشد و با آن مقابله خواهند كرد. اميد است دولتهاي اسلامي با خواستههاي قاطبه ملتهاي مسلمان همراه شوند و از اين حركت عظيم حمايت كنند و هرگونه رابطه با اين رژيم اشغالگر را به طور كامل قطع نمايند و از تحريمهاي مختلف اقتصادي و ابزارهاي ديگر براي مقابله با اين رژيم غاصب استفاده كنند و كمكهاي مردمي را صرف مسأله اصلي فلسطين، معالجه مجروحان و بازسازي ويرانيها بنمايند. جمهوري اسلامي ايران نيز به حمايتهاي خود از اين حركت و مردم مظلوم فلسطين ادامه خواهد داد و آيينهاي روز جهاني قدس را همراه با همه ي مسلمانان، پُرشكوه تر از هر سال برگزار خواهد كرد و اميدوار است هر روز شاهد پيروزي حق و عدالت و شكست و رسوايي باطل و اشغالگري باشيم. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - سيد علي خامنه اي - ۲۹ آذرماه ۱۳۷۹ - ۲۲ رمضان المبار
ك ۱۴۲۱
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۱۱-۳-۶-۴- تمرکز د لهای همسران روی یک نقطه این حجابی که اسلام درست کرده است، این نگاهی که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۷-۴-۶-۴- منافات داشتن حجاب با فرهنگ پذیرفته شده غرب
غرب، جمهوری اسلامی را به عنوان کشوری که در آن، لباس زنان شکل الزامی دارد، مورد انتقاد قرار میدهد؛ امّا آن دولتهایی که برهنگی و نبودن حجاب میان
زن و مرد را الزامی میکنند، آنها را مورد انتقاد قرار نمی دهد! این برای چیست؟ برای همین است که این برخلاف فرهنگ پذیرفته شده ی غرب است. اینها روی این مسأله به شدّت حسّاسند. غرب، روی رواج مشروبات الکلی حسّاس است و آن را به عنوان یک نکته ی مثبت در ملتها و در عادات و آداب آنها میشمارد. [۱]
۵-۶-۴- تأثیر پایبندی به حجاب
۱-۵-۶-۴- تمایل دنیای غرب به سمت حجاب اسلامی
تمام دنیای غرب و مطبوعات آنها و این نویسندگان قلم به مزد و عامل سرمایه داران و صهیونیستهای بزرگ جهانی، دست به دست هم داده اند تا جمهوری اسلامی را هو کنند. مسأله ی حجاب را مورد تهاجم تبلیغاتی قرار دادند تا شاید ما را از میدان خارج کنند. علی رغم تبلیغات آن ها، ایران اسلامی و زن مسلمان، پایبندی خود را به مسأله ی حجاب و حیثیّت اسلامیِ زن مسلمان و آموزش اسلام در مورد زن، با قدرت و قاطعیت و روح اعتماد و اطمینان به خود حفظ کرد و امروز دنیای غرب است که تدریجاً به سمت حجاب اسلامی متمایل میشود. [۲]
۲-۵-۶-۴- حجاب زن مسلمان ایرانی الگو برای زنان کشورهای اسلامی ودیگر نقاط جهان
در کشورهای همسایه ی ما، آن جاهایی که به حجاب اهتمام نمی شد؛ در کشورهای اسلامی که بنده خودم از نزدیک بعضی جاها را دیدم که هرگز اسمی از حجاب در آن جا آورده نمی شد؛ در مدت بیست ساله ی بعد از انقلاب، زنان؛ به خصوص زنان روشنفکر و به خصوص دختران دانشجو، به حجاب گرایش پیدا کردند؛ علاقه پیدا کردند؛ رو آوردند و حجاب را حفظ کردند؛ که نمونه هایش علاوه ی بر اینها در کشورهای غربی هم مشاهده شده است. شما الگویید، شما نمونه اید. [۳]
----------
[۱]: . خطبههای نماز جمعه تهران ۱۰-۱-۱۳۶۹.
[۲]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، قم...... ۲۶-۱۰-۱۳۶۸.
[۳]: . بیانات در دیدار با گروه کثیری از بانوان ۳۰-۰۶-۱۳۷۹.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
💢 سم کشنده
💯 امام خمینی(ره):
بر جمیع سخنرانان، چه در محیطهای باز و چه بسته و تمام نویسندگان، تکلیف حتمی شرعی است که حتی به طور اشاره و کنایه، از گفتار و نوشتههای اختلافانگیز اجتناب نمایند که امروز اختلاف برای امت اسلامی، سم کشنده است. 12 فروردین 1360
#ترجمه_عربی
علی کل الخطباء، سواء فی الاماکن العامه او الخاصه وعلی جمیع الکتاب، یجب شرعا الاجتناب عن ای اشاره او کنایه او حدیث او مقاله مثیره للخلاف، فالخلاف الیوم للامه الإسلامیه کالسم القاتل. ۲۵ جمادی الاول ۱۴۰۱
#ترجمه_انگلیسی
It is the religious obligation of all the orators and writers to refrain from saying and writing or even implying things, both in public and in private, that can lead to conflict, for at this juncture any divergence could act like fatal poison for the Islamic ummah. April ۱, ۱۹۸۱
https://eitaa.com/zandahlm1357
وَالْعَصْرِ
ﺑﻪ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﺳﻠﺎم ﻗﺴﻢ! (١)
إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ
ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﻧﻮﻋﺎً ﺳﺮﻣﺎﻳﮥ ﻋﻤﺮﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻲﺑﺎﺯﻧﺪ! (٢)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تلاوتی زیبا و کمیاب از استاد عبدالباسط
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ضرورت وجود حجت متن حديث ضرورة وجود الحُجّة (الامام) ۱- الكلينى عن أحمد بن محمّد عن محمّد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عرضه اعمال مؤمنان به امام
متن حديث
عرض أعمال المؤمنين علي الإمام الكلينى عن علىّ بن إبراهيم عن أبيه عن القاسم بن محمّد عن الزيّات عن عبدالله بن أبان الزيّات و كان مكيناً عند الرضا عليه السلام قال: قلت للرضا عليه السلام: أدع الله لى و لأهل بيتى فقال: أولست أفعل؟ والله إنّ أعمالكم لتعرض علىّ فى كلّ يوم و ليلة، قال: فاستعظمت ذلك، فقال لى: أما تقرأ كتاب الله عزّوجلّ (و قل اعملوا فسيري الله عملكم و رسوله و المؤمنون)؟ قال: هو والله علىّ بن أبى طالب عليه السلام.
عرضه اعمال مؤمنان به امام كليني از علي بن ابراهيم از پدرش از قاسم بن محمد از زيّات از عبدالله بن أبان زيّات كه نزد امام رضا (ع) جايگاهي داشته است نقل كند كه گفت: به امام رضا (ع) عرضه داشتم: براي من و خانوادهام دعا كنيد، فرمود:
آيا چنين نكرده ام؟! به خدا سوگند [ نامه ] اعمال شما در هر شب و روز بر من عرضه ميشود، گويد: اين سخن بر من بزرگ آمد، آن گاه امام به من فرمود: آيا كتاب خداي عزّوجلّ را نخوانده اي كه (و بگو [ هر كاري ميخواهيد بكنيد ] كه روزي خدا و پيامبرش و مؤمنان در كردار شما خواهند نگريست) ۱ فرمود: به خدا سوگند او علي بن ابي طالب (ع) است ۲.
منبع حديث
۱- توبه / ۱۰۶. ۲- أصول كافى ۱/ ۲۱۹ - ۲۲۰.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اعلام اله دایه، ص ۳۶. [۳]: اعلام الهدایه، ص ۳۶. [۴]: اعلام الهدایه، ص ۳۶. [۱]: قبر ان فی طوس خی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
قاضی نور الله در مجالس المؤمنین آورده است که زبیده، شیعه فدائیه بود. وچون هارون، اعتقاد شدید او را فهمید، وی را طلاق داد و طلاق نامه را برای او فرستاد وزبیده در پشت نامه نوشت: از شرایط قبل شکر میکردیم و اکنون که جدا شدیم، پشیمان نیستیم. [۲]
هجده شب از حکومت محمد امین میگذشت که وی تصمیم گرفت، نقض پیمان کند و مأمون برادر خود را که در زمان پدر به عنوان جانشین وی معرفی شده بود، خلع وپسرش موسی ناطق را ولیعهد خود کند. با وزرا و امرا مشورت کرد صلاح ندیدند مگر علی بن عیسی بن ماهان.
امین به خلع مأمون اقدام کرد و لشکری عظیم را به فرماندهی علی بن عیسی جهت مبارزه با مأمون به خراسان فرستاد. مأمون نیز چهار هزار نفر را به فرماندهی طاهر بن حسین به مقابله ی وی گسیل نمود و این دو لشکر در نزدیکی ری با
یکدیگر نبرد کردند. فرمانده لشکر امین که از زیادی افراد خود مغرور بود و رعایت دور اندیشی را نکرد، از سپاه مأمون شکست خورد و کشته شد. مأمون بعد از این پیروزی برادرش امین را خلع کرد و طاهر بن حسین را با هرثمه بن اعین به سوی بغداد گسیل داشت، پس از مدتی جنگ و محاصره بغداد و تلف شدن نفرات و اموال فراوان، مردم بغداد به ستوه آمدند و از امین کناره گرفتند. طاهر نیز با وعده سیم وزر، بزرگان را متمایل به مأمون کرد و آنها امین را خلع کردند تا آن که هرثمه به امین امان داد و آن دو در یک کشتی کوچک همدیگر را ملاقات کردند. هرثمه؛ امین را احترام کرد ولی طاهر عده ای را فرستاد تا امین را دستگیر کنند. آنها داخل آب شدند و کشتی را غرق کردند، هرثمه و امین با شنا خود را نجات دادند اما امین در نقطه ای بیرون آمد که سپاه طاهر آن جا بود. وی را دستگیر کردند و قبل از آن که با طاهر ملاقات کند. به امر او امین را کشتند و این حادثه در شب یک شنبه ۲۵ محرم سال ۱۹۸ روی داد.
سال ۱۹۸ هجری ۲۵ محرم، امین در سن ۳۳ سالگی کشته شد. و مدت خلافت وی نزدیک به پنج سال شد و چون پیوسته به عیش و نوش و لذت جویی و لهو و لعب مشغول بود و مدّتی نیز در محاصره و درگیر جنگ با لشکر مأمون بود، به این جهت متعرض آل ابوطالب نشد و حادثه ای برایشان واقع نگردید.
سال ۱۹۶ ه. ق با کشته شدن امین، مردم بغداد نیز با مأمون بیعت نمودند.
سال ۱۹۸ ه. ق مأمون برادر خود قاسم بن رشید را از ولایت عهدی خلع کرد.
سال ۱۹۹ ه. ق ابوالسرایا سری بن منصور شیبانی که مردی شجاع و در کار جنگ متبحر بود، در کوفه خروج کرد و مردم را به بیعت با محمد بن ابراهیم فراخواند، مردم کوفه همگی با او بیعت کردند.
کار محمد بسیار بالا گرفت و سپاهیان خلیفه را مکرر شکست دادند تا آن که محمد از دنیا رفت و مردم با محمد بن محمد بن زید بن علی بن الحسین بیعت کردند و او والیان خود را به اطراف فرستاد.
سرانجام حسن بن سهل (برادر فضل وزیر مأمون) هرثمه را برای دفع او گسیل داشت. وی با سی هزار سپاه به جانب کوفه روان شد. جنگی هولناک میان سپاه هرثمه و ابوالسرایا در گرفت و سپاه هرثمه شکست خورد اما با وجود هشدار ابوالسرایا در مورد کمین سپاه هرثمه در زمان تعقیب سپاه هرثمه گرفتار پنج هزار نفر کمین او شدند و دوباره جنگ در گرفت و هرثمه را که اسیر شده بود، آزاد کردند و او از راه فریب کوفیان وارد شد و پیشنهاد کرد: اگر میخواهید حکومت از آل عباس بیرون رود، صبر کنید تا روز دوشنبه با هم صحبت کنیم؛ هر که انتخاب شد با او بیعت کنیم. این حیله مؤثر افتاد و سپاه کوفه دست از جنگ کشیدند و هرچه ابوالسرایا فریاد زد: این حیله است و آنها در حال شکست هستند و آثار پیروزی ظاهر شده است به جنگ ادامه دهید، سپاه کوفه اقدام نکرد. سرانجام وی با خشم، دست از جنگ کشید و روز جمعه سخنرانی کرد و آنها را کشندگان علی (علیه السلام) و رها کنندگان حسین (علیه السلام) خواند و آنها را به شدت از این بی وفایی مذمت کرد و هر چند عده ای به غیرت آمدند و
خواستند اقدام کنند اما وی نپذیرفت و در شب یک شنبه سیزدهم محرم از کوفه با جماعتی خارج شد.
از آن طرف اشراف کوفه از هرثمه برای مردم امان گرفتند و او امان داد و وقتی اوضاع آرام شد، به بغداد رفت و ابوالسرایا سرانجام با امان، تسلیم شد و او را نزد حسن بن سهل فرستادند، اما وی او را در ازای قتل برادرش کشت و سر او را در جانب شرقی و بدنش را در جانب غربی به دار کشیدند.
سال ۲۰۰ هجری مأمون دستور داد تا از خاندان عباسی آمار بگیرند؛ تعداد آنها ۳۳۰۰۰ نفر شد.
----------
[۲]: تتمه المنتهی، محدثقمی.
در همان سال، مأمون عباسی، رجاء بن ابی الضحاک و یاسر خادم را به مدینه فرستاد تا با احترام حضرت را به شهر مرو بیاورند. در سال ۲۰۱ هجری مراسم ولایت عهدی حضرت رضا (علیه السلام) در مجلس عظیمی برگزار شد و بزرگان و اشراف و سادات و علما جمع بودند. مأمون، اوّل به پسر خود بنام عباس دستور داد تا با حضرت بیعت کند؛ سپس سایر مردم بیعت کردند، جوایز بسیار به مردم بخشید و خطبا و شع
را قصیدههای فراوان گفتند و مأمون دستور داد تا جامه ی سیاه را که بنی عباس میپوشیدند رها کنند و جامههای سبز بپوشند.
سال ۲۰۱ هجری حضرت فاطمه معصومه دختر موسی بن جعفر (علیه السلام) از مدینه به جانب مرو جهت دیدار برادرش حضرت رضا (علیه السلام) کوچ نمود. در ساوه بیمار گردید و پرسید تا قم چقدر راه است؟ گفتند: ده فرسخ؛ به خادم خویش فرمود: مرا به جانب قم ببر، و صحیح تر آن است که خاندان سعد نزد ایشان آمدند و از ایشان خواهش کردند به قم تشریف آورند. موسی بن خزرج
مهار ناقه آن حضرت را گرفت تا وارد قم نمود و ایشان را در خانه خویش منزل داد، آن بزرگوار هفده روز در قم بود و سپس رحلت نمود و حضرت را در همین جایگاه فعلی به خاک سپردند سلام الله علیها.
سال ۲۰۲ فضل بن سهل (مربّی و وزیر و فرمانده ارشد لشکر مأمون و خدمتگزار پر تلاش او) در حمام سرخس به قتل رسید و در همین سال مالک بن انس رئیس مذهب مالکیه در مدینه از دنیا رفت و در قبرستان بقیع در بقعه همسران پیامبر۳ دفن شد. [۱]
----------
[۱]: حوادث دوران امامت حضرت رضا (علیه السلام) غالباً از تتمه المنتهی محدث قمی رضوان الله علیه اخذ شده است.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 25 🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 25) ❌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صحیفه امام 26.mp3
7.15M
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 26
🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 26)
❌ پایان تدریس جلد چهاردهم ❌
👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_26_lo9u.mp3/
دانلود نمائید .
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
معنای دقیق و جامع حاضر و ناظر بودن امام چیست .. یه کلیپی از یه روحانی دیدم که (میگفت اینکه میگن امام حاضر و ناظر هست درست نیست اینها رو کنار هم بیاریم چون تا خدا اذن به امام نده نمیتونه جایی حاضر باشه و در اصول کافی کتاب الحجه گفته شده العلم یبسط لنا فنعلم و یقبض لنا فلا نعلم یعنی علم برای ما باز بشه میبینیم برامون باز نشه نمیبینیم یعنی اینکه امام مثل خدا همیشه هر لحظه همه چیز را میبیند و میداند ما چنین ادعایی نداریم امام ناظره درست اما مثل خدا همیشه و هرلحظه حاضر نیست)
این فرمایشات این روحانی بود.
میخاستم پاسخ شما رو در این مورد بدونم؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔸خدا این اجازه را به امام میدهد، ما هم میگوییم امام به خودی خود این ویژگی را ندارد خدا این ویژگی را به امام داده، خدا وقتی این ویژگی را بدهد دیگر اشکال ندارد، مثلا همان آیه قرآن که میگه علم غیب مخصوص خداست اما به کسانی که از آنها راضی باشد این علم را خواهد داد، قطعاً یک نمونه اهل بیت هستند. پس این هم همین است که شما میفرمایید تناقضی ندارد. خدا این ویژگی را به امام داده که امام حاضر و ناظر بر اعمال ما باشد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس 📚 #گردان_صد_و_چهل_و_چهار 8⃣ فصل هشتم (۸) 📻 خاطرات امیر فرض الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا