eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: اللّه اکبر، شعار برتری و اعتلای مکتب و عقیده ماست. نماز، با «اللّه اکبر» شروع می‌شود و با «رحمةالله» ختم می‌گردد. نمازی که هم توجّه قلبی دارد، هم توصیف و ثنای زبانی دارد، هم حمد و ذکر را با گوش می‌شنویم، و هم با اندام و حرکات اعضاء به عبادت می‌پردازیم. نمازی که با نام «اللّه» آغاز می‌شود، نه مثل بت پرستان و مسیحیان و طاغوتیان، که با نام بت، یا نام عیسی علیه السلام یا طاغوت‌ها و شاهان، کار را شروع می‌کنند. نمازی که همراه با اللّه اکبر است، و این شعار، که خط بطلان بر باطل‌ها و قدرت‌های پوچ می‌کشد، در طول نمازهای واجب و مستحب روزانه، هشتاد و پنج بار تکرار می‌شود و پیش از نماز و پس از نماز هم، با عناوین مختلف، به صورت مستحب، بازگو می‌شود. و این شعار، در طول نمازها تکرار می‌شود و رمز رشد و تربیت ما در ابعاد معنوی، در سایه همین تکرارهاست. خدا، بزرگتر از همه چیز است. بزرگتر از آنکه با دیگران مقایسه شود وبا حواس ظاهری درک شود. بزرگتر از هوس‌های ما و حرف‌های دیگران و وسوسه‌های شیطان و جلوه‌های دنیا. اگر خدا در نظر ما بزرگتر باشد و «اللّه اکبر» از عمق جانمان و از روی ایمان و باور، برآید، دیگر دنیا و جاذبه هایش، قدرت‌ها و جلوه هایشان، در نظر ما کوچک و بی جلوه خواهد شد. رضای او، در نظر ما از هر چیزی برتر خواهد بود. امام صادق علیه السلام می‌فرماید: همین که در شروع نماز، تکبیر می‌گویی، باید تمام هستی نزد تو کوچک باشد، جز «او». وگرنه، خطاب می‌شود: تو دروغگویی! اگر در فکر نمازگزار، چیز دیگری بزرگ باشد، دروغگو به حساب می‌آید، همانگونه که منافقان به زبان، به پیامبری رسول خدا صلی الله علیه وآله گواهی می‌دادند، ولی به حرف خود ایمان نداشتند. خداوند آنان را دروغگو نامید: «وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَفِقِینَ لَکَذِبُونَ» (۲۸۹) چرا که اینگونه دوگانگی زبان و عقیده، نوعی نفاق است. از این رو، امام صادق علیه السلام می‌فرماید: خداوند به چنین نمازگزاران خطاب می‌کند: «اتَخْدَعُنی؟ وَ عِزَّتی وَ جَلالی لاحْرِمَنّکَ حَلاوَةَ ذِکری لاحْجَبنَّکَ عَنْ قُربی وَالْمَسَرَّةَ بمناجاتی» (۲۹۰) آیا با من حیله و نیرنگ می‌کنی؟ سوگند به عزّت و جلال خودم، شیرینی ذکر و یاد خود را از تو می‌گیرم و تو را از مقام قرب خویش و لذّت مناجاتم، محروم می‌کنم. مرحوم فیض کاشانی پس از نقل این حدیث، می‌گوید: هرگاه در نماز، حلاوت و شیرینی مناجات را یافتید، بدانید که تکبیر شما مورد قبول و تصدیق خداوند متعال است، و اگر چنین نبود، بدانید که خداوند شما را از درگاه خویش رانده و گفته شما را تصدیق نکرده و مارا دروغگو می‌داند. [۱] آری... خدا بزرگتر است. بزرگتر از همه گفتنی‌ها و نوشتنی‌ها و اندیشه ها... کسی که چنین عقیده داشته باشد، همه چیز در نظر او کوچک می‌شود، ومثل رهبر انقلاب (قدس سرّه) حتی به آمریکا هم می‌گوید: هیچ غلطی نمی تواند بکند. مگر نه اینکه هواپیما، هر چه بیشتر اوج بگیرد و بالا رود، خانه‌ها و ساختمان‌های زمین، کوچکتر به نظر می‌آید؟ آنکه خدا در نظرش مهم و عظیم باشد، جز خداوند، در نظرش بی مقدار، جلوه می‌کند. علی علیه السلام این را از اوصاف اهل تقوا می‌شمارد که: «عَظُمَ الخالِقُ فی اَنْفُسِهم فَصَغُرَما دُوَنُه فی اَعْیُنِهم» [۲] ---------- [۱]: ۲۹۱) همان. [۲]: ۲۹۲) نهج البلاغه، خطبه همام (وصف متقین). از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌کلیپ مهم تارک نماز ✅مرحوم مجتهدی ‌‌‌‌✅کانال استاد دانشمند •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💰چرا دیه زنان نصف دیه مردان است؟!! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨﷽✨ 🔴چرا خدا به ستمگران و گنهكاران مهلت می‌دهد؟ ✍سازمان آب و برق، به تمام منازل آب و برق مى ‏رساند، این صاحبان منازلند كه مى‏ توانند از این آب و برق استفاده صحیح كنند یا نادرست. خداوند انسان را آزاد و مختار آفرید و همه گونه امكان رشد را در اختیار او گذاشت، اگر انسان با علم و آگاهى راه بدى را انتخاب كرد، مقصّر خود اوست. امّا چرا خداوند جلوى چنین انسان‏ هایى را نمى‏ گیرد، زیرا: اگر همین كه انسان بناى ناسزا و دروغ گفتن داشت، خداوند او را لال كند و همین كه بناى سیلى زدن به مظلوم داشت، دست او فلج شود، همین كه بناى نگاه بد داشت چشمش كور شود و... آیا این انسان كه از روى ناچارى خلاف نكرده، قابل ستایش است؟ ارزش انسان زمانى است كه با اختیار خودش، آزادانه و آگاهانه كارى را انجام دهد و یا از خلافى دست بردارد. اگر دست انسانى را با طناب بستند و از جیب او پول درآوردند و خرج كردند، نمى ‏توان گفت آن دست بسته، مرد سخاوتمندى است و اگر مرد نابینایى، به نامحرم نگاه نكرد، نمى ‏گویند چه انسان پاكى. آرى، خداوند مى ‏خواهد انسان‏ ها آزاد باشند تا خود راه خیر و خوبى یا راه شرّ و بدى را انتخاب نمایند و عمل كنند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
14.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 آقا چرا خدا تو قرآن گفته چهارتا زن بگیرید؟ درسته این کار؟ ⬅️قسمت اول
رحیم پور ازغدی - سخنرانی (شبکه 2) _ شبکه 2 - ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱.mp3
22.33M
🔉 🔹 ترور "زنانگی" (۱) (کرامت یا هوس ؟) گفتگو در (ازدواج موقت و مجدد، دیه، ارث، شهادت، قضاوت و حضانت و ...)- "روز زن" - ۱۳۹۷
حسن رحیم‌پور ازغدی - ۱۶ دی ۱۴۰۱ - سخنرانی (شبکه 2) _ شبکه 2 - ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱.mp3
25.5M
🔉 🔹 ترور "زنانگی" (۲) (کرامت یا هوس ؟) گفتگو در (ازدواج موقت و مجدد، دیه، ارث، شهادت، قضاوت و حضانت و ...)- "روز زن" - ۱۳۹۷
13.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چیکار کنیم دخترمون با شود؟🎙دکتر حسینی (روانشناس- مشاور خانواده) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مسیح علینژاد یا شیطان مجسم 😈 دو نگاه متفاوت به مقوله 🎙مصطفی محمدی 🔅 و ببینانید(منتشر کنید) https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حجاب و پوشش در سيره پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) اشاره زنان باحجاب، مشمول دعاى پيامبرند؛ چنان كه امام على (عليه السلام) مى فرمايد: روزى من و رسول خدا (صلى الله عليه و آله) با جمعى از اصحاب ايشان داخل بقيع نشسته بوديم. در اين هنگام زنى كه بر مركبى سوار بود، از جلوى ما گذشت. ناگهان پاى مركب در گودالى فرو رفت و آن زن، از روى مركب بر زمين افتاد. در آن زمان مردان و زنان اغلب، لباس بلندى مى پوشيدند. ولى از شلوار استفاده نمى كردند. پيامبر براى اينكه نگاهش به پاى زن نيفتد، رويش را به سوى ديگر برگرداند. اصحاب گفتند: «اى رسول خدا! آن زن شلوار دارد [و پاهايش پوشيده است]». حضرت چنان از پوشش زن خوشحال شد كه سه مرتبه او را دعا كرد و فرمود: «خدايا! زنانى را كه شلوار به تن مى كنند، بيامرز! » سپس افزود: «اى مردم! شلوار بپوشيد كه بهتر شما را مى پوشاند و زنانتان را نيز وقتى از خانه خارج مى شوند، با پوشش شلوار از ديد نامحرم حفظ كنيد» [۱] ناراحت شدن رسول خدا (صلى الله عليه و آله) از بدحجاب «عايشه» مى گويد: روزى خواهرم «اسماء» كه دختر جوانى شده بود، درحالى كه لباس هاى نازكى بر تن داشت، نزد رسول خدا (صلى الله عليه و آله) آمد. پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله) تا او را ديد، از ناراحتى رويش را برگرداند. سپس فرمود: «اى اسماء! وقتى دخترى به سن بلوغ مى رسد، [بايد در برابر نامحرم چنان خود را بپوشاند كه] جز صورت و دست هايش تا مچ، جايى از بدنش ديده نشود» [۲] اين حديث زيبا پيامى روشن براى همه زنان به ويژه بانوان زائرى دارد كه نماينده ايران اسلامى و اهل بيت (عليهم السلام) هستند. پيام اين حديث آن است كه اگر زنان زائر بخواهند لباسى براى خود انتخاب كنند كه در سرزمين گرمى مانند مكه و مدينه گرم نباشد، بايد به اين مطلب توجه كنند كه پارچه آن نازك نباشد و بدن آنها نمايان نشود. ---------- [۱]: مستدرك الوسائل، ج٣، ص٢۴۴. [۲]: سنن ابي داود، ابي داود سليمان بن الاشعث، ج۴، ص٨٧. آيا سزاوار است زائرى كه پس از عمرى چشم انتظارى، خدا به او منت گذاشته و وى را به زيارت خانه اش دعوت كرده است، وقتى به اين مكان‌ها مى رود، به گونه اى لباس بپوشد كه رسول خدا (صلى الله عليه و آله) يا امامان معصوم (عليهم السلام) از او روى بگردانند؛ همان گونه كه پيامبر از اسماء، خواهر عايشه به دليل پوشيدن لباس هاى نازك و بدن نمايش روى برگرداند؟! با توجه به سخن ديگرى از رسول خدا (صلى الله عليه و آله)، زنان همان گونه كه بايد خود را از نامحرم بپوشانند و اجازه ندهند نامحرم آنها را ببيند، خود نيز نبايد به نامحرم بنگرند. [۱] همچنين نقل شده است كه رسول خدا (صلى الله عليه و آله) زنان را از نگريستن به مردان نامحرم نهى كرده است. [۲] ---------- [۱]: وسائل الشيعه، ج٢٠، ص٢٢٢. [۲]: «عنه٩: اَنّه نَهَى النِّساءَ اَنْ يَنْظُرنَ اِلَى الرِّجالِ». مستدرك الوسائل، ج١۴، ص٢٨۶. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: نورى در ظلمت آيت اللّه حاج شيخ عبّاس قوچانى، وصىّ مرحوم آية اللّه حاج ميرزا على آقاى قاضى (ره) مى گويد: آيت اللّه العظمى حاج شيخ محمّد تقى بهجت فومنى (دامت بركاته) در دورانى كه در عتبات حضور داشتند بسيار به مسجد مقدّس سهله مى رفتند و شبها تا به صبح بيتوته مى نمودند و در حال تهجّد وعبادت بسر مى بردند. يك شب كه بسيار تاريك بود و چراغى هم در مسجد روشن نبود در ميانه شب احتياج به تجديد وضو پيدا كردند و به اين جهت به ناچار از مسجد خارج شده و به سمت محلّ وضوخانه كه در قسمت شرقى بيرون مسجد قرار داشت حركت كردند. در بين راه مختصر خوفى به جهت ظلمت محض و تنهايى در ايشان پيدا مى شود. به مجرّد اين خوف، يك مرتبه نورى همچون چراغ در پيشاپيش ايشان پديدار شد كه با ايشان حركت مى كرد. آقا با اين نور به محلّ وضوخانه رفتند. تطهير كرده و وضو گرفتند و سپس به جاى خود يعنى مسجد سهله حركت كردند و در همه اين احوال آن نور در برابرشان قرار داشت. همين كه وارد مسجد شدند آن نور نيز از بين رفت. (فَضلُ العالِمِ عَلَى العابدِ كَفَضْلى عَلى اُمَّتى) فضيلت عالم بر عابد همانند فضيلت من است بر امّتم رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله نهج الفصاحة نذر آيت اللّه العظمى بروجردى مرحوم حضرت آية اللّه العظمى آقاى بروجردى مرجع وقت جهان تشيع (رض) در آن زمانى كه در شهرستان بروجرد بودند نذر كردند كه اگر خشم و عصبانيت خود را كنترل نكنند و به افراد تندى نمايند يكسال روزه بگيرند. يك روز هنگام مباحثه علمى با يكى از شاگردان خود بخاطر اينكه آن شاگرد مطالب غيرمنطقى و بى ارتباط با موضوع بحث مى گفت طاقت نياوردند و نسبت به او تندى نمودند. و در اينجا بود كه نذر آقاى بروجردى شكسته شد. بعد يكسال روزه گرفتند تا نذر خود را اداء كنند. در اينجا به ياد اين سخن حضرت امام زين العابدين عليه السلام افتادم، كه در مقام دعا خطاب به پروردگار متعال مى فرمايد: پروردگار! مقام مرا در ميان مردم بالا مبر مگر آنكه به همان اندازه، مقامم را نزد خودم پايين آورى. (صحيفه سجاديه دعاى مكارم الاخلاق) 📚 از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: اخبار در فضیلت ابی بکر و عمر و رد آنها شیخ- دیگر تردیدی نیست که رسول خدا فرمود ان الله یتجلی للناس عامة و یتجلی لأبی بکر خاصة [۲] و نیز فرموده است ما صب الله فی صدری شیئا إلاّ صبّه فی صدر ابی بکر [۳] و نیز فرمود انا و أبو بکر کفرسی رهان [۴] و نیز فرمود ان فی السماء الدنیا ثمانین الف ملک یستغفرون لمن احب ابا بکر و عمر و فی السماء الثانیة ثمانین الف ملک یلعنون من ابغض ابا بکر و عمر [۵] و نیز فرمود ابو بکر و عمر خیر الاولین و الآخرین [۱] و عظمت مقام ابی بکر و عمر رضی اللّه عنهما از این خبر بهتر معلوم می‌گردد که فرمود خلقنی الله من نوره و خلق ابا بکر من نوری و خلق عمر من نور ابی بکر و خلق امتی من نور عمر و عمر سراج اهل الجنة [۲] از این قبیل اخبار در کتب معتبرۀ ما بسیار رسیده که من باب نمونه ببعض از آنها إشاره نمودم تا حقیقت مقام خلفاء بر شما واضح و روشن گردد. داعی- اولا مضامین ظواهر این اخبار خود دلالت کامله بر فساد و کفر آنها دارد که می‌رساند از لسان مبارک رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم چنین مضامین صادر نگردیده زیرا حدیث اول دلیل بر تجسّم است و قطعا عقیده بر جسمیت حضرت باری تعالی کفر محض است و حدیث دوم می‌رساند که ابی بکر شریک رسول اللّه بوده در آنچه بر آن حضرت نازل می‌شده و حدیث سیم می‌رساند که خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم هیچ گونه تفوّقی بر ابی بکر نداشته چه هر دو با هم مساوی بودند و دو خبر دیگر مخالف است با اخبار کثیره ای که مجمع علیه فریقین است که بهترین اهل عالم محمّد و آل محمّد سلام اللّه علیهم اجمعین اند. و خبر آخری مخالف با قرآن مجید است چه آنکه در آیه ۱۳ سوره ۷۶ (دهر) می‌فرماید لاٰ یَرَوْنَ فِیهٰا شَمْساً وَ لاٰ زَمْهَرِیراً بهشت جای آفتاب و ماه نمی باشد حجر و شجر و مدر و در و دیوار بهشت تماما روشن و نورانی می‌باشد اهل دنیا هستند که احتیاج بچراغ دارند و الا اهل بهشت احتیاج بچراغ ندارند. ---------- [۲]: ۲) بدرستی که خداوند تجلی فرماید از برای همه مردم عمومی و برای ابی بکر خصوصی. [۳]: ۳) نریخت خداوند در سینه من چیزی را مگر آنکه ریخت در سینه ابی بکر. [۴]: ۴) من و ابی بکر هر دو با هم مساوی هستیم مانند دو اسب که در مسابقه با هم برابر باشند. [۵]: ۵) در آسمان دنیا هشتاد هزار ملک استغفار می‌نمایند برای کسی که دوست بدارد ابی بکر و عمر را و در آسمان دوم هشتاد هزار ملک لعن می‌نمایند دشمنان ابی بکر و عمر را. [۱]: ۱) ابو بکر و عمر بهترین اولین و آخرین اند. [۲]: ۲) خلق نموده خدای تعالی مرا از نور خودش و خلق نموده ابی بکر را از نور من و خلق نموده عمر را از نور ابی بکر و خلق نموده است امت مرا از نور عمر و عمر چراغ اهل بهشت است. علاوه بر این ظواهر اکابر علماء درایت و رجال خودتان از قبیل عالم جلیل مقدسی در تذکرة الموضوعات و فیروزآبادی شافعی در کتاب سفر السّعادات و حسن بن کثیر ذهبی در میزان الاعتدال و ابو بکر احمد بن علی خطیب بغدادی در تاریخ خود و ابو الفرج ابن جوزی در کتاب الموضوعات و جلال الدین سیوطی در اللآلی المصنوعه فی الاحادیث الموضوعه حکم بر موضوعیت و مجعولیت این احادیث نموده اند و صریحا درباره هر یک از آنها گویند که از جهة سلسله روات و اسناد این احادیث از موضوعات و مفتریات است چه آنکه علاوه بر افراد نااهل و جعّال و کذّابی که در سلسله روات موجود است بطلان آنها با قواعد عقلیه و آیات قرآنیه ظاهر و آشکار است. شیخ- دیگر در این حدیث خلافی نیست که رسول خدا فرمود ابو بکر و عمر سیدا کهول اهل الجنة [۱] داعی- در این حدیث هم اگر قدری فکر و تأمل کنیم گذشته از آنکه اکابر علماء ---------- [۱]: ۱) أبی بکر و عمر دو سید پیران اهل بهشت اند. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - مرد میدان - علیرضا افتخاری.mp3
8.09M
🎼 آواز عليرضا افتخاری به همراه خوانش سپهبد شهید سلیمانی...! عليرضا افتخاری: الکن شده‌ام و از این اتّفاق در حیرتم. بنده ی کمترین هم اگر صدایی دارم، می‌خواهم دینم را ادا کنم. هرچند درونم به هم ریخته است، امّا کاری را خواندم. امروز کار ضبط و خوانده شد و اکنون قرار است برای اوّلین بار پخش شود. شعر از مولوی انتخاب شده است. خود آن حضرت پشت میکروفن این شعر را دکلمه کرده و خوانده بودند. من زمانی به پیشگاه آن مقام شرفیاب شدم و بوسه‌ای از ایشان گرفتم و دگرگون شدم. کلام نمی‌تواند حقّ مطلب را ادا کند، اما من گرد درفش ایشان می‌گردم، همچنان که آمده‌ام تا به ایشان بگویم ما هم سهمی داریم. هنرمندان در جای جای این فلات، همه غمگین هستند. دو بیت آخر این کار با صدای خود سردار سلیمانی است و به مراتب بهتر از موسیقی شکل گرفته است. من هم پشت صحنه اشک ریختم و دگرگون شدم که ای کاش این مرد می‌بود...! 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357