18.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سلسله جلسات #پاسخ_به_شبهات_پهلوی 1
🌀 جلسه 1 ، شبهه : دستاوردهای جمهوری اسلامی ربطی به اقتدار و پیشرفت ندارد ، این خاصیت زمان و رشد علم در جهان است، اگر حکومت پهلوی هم بود این دستاوردها را داشت.
🎤 با پاسخ #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و مدرس علوم حدیث و تاریخ
👌 تاریخ درست را در #جهاد_تبیین روایت کنیم ، قبل آنکه دشمن دست به تحریف بزند.
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود بسیار زیبا با اجرای یک دختربچه
با آهنگ مختارنامه ......
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: توسعه رزق با باران قوله علیه السلام: وَ انْشُرْ عَلَیْنَا رَحْمَتَکَ بِغَیْثِکَ. نشر به م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
امتنان بر عباد در رسیدن ثمرات
قوله علیه السلام: وَ امْنُنْ عَلَی عِبَادِکَ بِإِینَاعِ الثَّمَرَةِ.
المن: العطاء. و منان به صیغه مبالغه که از اسماء اللّه است به معنی کثیرالعطاء است.
« ینع » به معنی نضج که تکمیل ثمرات باشد، کما قال تعالی: « انْظُرُوآاْ إِلَی ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَ یَنْعِهِ [۲] »، یعنی: تفکّروا و تدبّروا فیه بنظر العقل و الاعتبار من ابتدا خروجه من الشجرة الی انتهاء کماله و نضجه و اطوارات [۳] متفاوتة، که او را چگونه حکیم علی الاطلاق سپرد در مراتب ترقّیات داده.
یعنی: تدبّر نما در انتقالات ثمره به حسب احوالات او در طعم و لون و رایحه و صغر و کبر، که ابداً ممکن نیست که این تدبیر نسبت داده شود به طبیعت عدیم
الشعور، کما قال. یعنی: ما انشاء و ایجاد کرده ایم به واسطه ماء بساتینی از نخیل و اعناب و فواکه کثیره، لا غیر.
----------
[۲]: ۶ - سوره مبارکه انعام، آیه ۹۹.
[۳]: ۷ - کذا / صحیح: أطوار.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بحث لغوی و نحوی همچنین مسافرت به معنای دور است. این واژه از سفت به معنای بوییدن گرفته شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ناشکری
بنده ای نزد مالک خود میزیست. مالک از برگ خرما تغذیه میکرد و بنده را خوراک پست میخورانید، بنده از خدمت ارباب خود سر باز زد و از او خواست وی را بفروشد. ارباب نیز چنین کرد و او را به کسی فروخت که خود پست میخورد و به غلام سبوس میخورانید، غلام باز هم از اطاعت سر باز زد و درخواست کرد که فروخته شود. ارباب غلام را به کس دیگری فروخت که وی نخاله میخورد و به غلام چیزی نمی داد، غلام چون گذشته اطاعت نکرد و درخواست کرد که فروخته شود. اربابش او را به کسی فروخت که چیزی نمی خورد و
سر غلامش را تراشید و شبها چون مناره بر سر او چراغ میگذاشت، غلام نزد او ماند و اطاعتش کرد. نحاس به او گفت: چرا درخواست فروش نمی کنی، غلام گفت: از آن ترسم که مرا به کسی بفروشد که فتیله این چراغ را در چشمم فرو کند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: زن كانون آرامش قرآن زيباترين تعريف را از زن دارد! زن از نگاه قرآن « كانون آرامش » است! «
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
زيباشناختي پوشش خانم ها
حس « تغزل » در انسان چه حسي است؟ بخش مهمي از ادبيات جهان عشق و غزل است!
در اين بخش از ادبيات مرد محبوب و معشوق خود را ستايش ميكند، به پيشگاه او نياز ميبرد، او را بزرگ و خود را كوچك جلوه ميدهد، خود را نيازمند كوچك ترين عنايت او ميداند، مدعي ميشود كه محبوب و معشوق « صد مُلك جان به نيم نظر ميتواند بخرد، پس چرا در اين معامله تقصير ميكند »، از فراق او دردمندانه مينالد!
چرا انسان در مورد ساير نيازهاي خود غزل سرايي نمي كند؟
آيا تا حالا ديده ايد كه يك آدم پول پرست براي پول، يك آدم جاه پرست براي جاه و مقام غزل سرايي كند؟! آيا تاكنون كسي براي نان غزل سرايي كرده است؟ چرا هر كسي از شعر و غزل ديگري خوشش ميآيد؟ چرا همه از ديوان حافظ اين قدر لذت ميبرند؟ همه آن را با زبان يك هيجان و حس ژرف كه سراپاي وجودش را گرفته است منطبق ميبينند؟
انسان براي عشق خود موسيقي خاصي دارد، هم چنان كه براي معنويات نيز موسيقي خاص دارد، در صورتي كه براي نيازهاي مادي مانند آب و نان موسيقي ندارد!
در قديم يكي از شيرين ترين آرزوهاي جوانان ازدواج بود! « شب زفاف را كم تر از تخت پادشاهي » نمي دانستند!
ازدواج در قديم پس از يك دوران انتظار و آرزومندي انجام ميگرفت و به همين دليل زن و شوهر يكديگر را عامل خوشبختي خود ميدانستند، ولي امروز ارتباط فراوان پسر و
دختر پيش از ازدواج جايي براي آن اشتياقها نگذاشته است!
ارتباط زياد پسران و دختران ازدواج را به صورت يك وظيفه، تكليف و محدوديت درآورده است كه بايد آن را با توصيههاي اخلاقي و يا با زور بر جوانان تحميل كرد!
تفاوت جامعه اي كه روابط دختر و پسر را مشروط به ازدواج ميداند با جامعه اي كه روابط پيش از ازدواج را روا ميداند اين است كه ازدواج در جامعه اولي پايان انتظار است و در دومي آغاز محروميت و محدوديت است، و به آزادي دختر و پسر خاتمه ميدهد و آنها را ملزم ميسازد كه به يكديگر وفادار باشند!
در سيستم باز پسران تا جايي كه ممكن باشد از ازدواج و تشكيل خانواده سر باز ميزنند، و فقط هنگامي كه نيروهاي جواني و شور و نشاط آنها رو به ضعف و سستي مينهد اقدام به ازدواج ميكنند، و در اين موقع زن را فقط براي فرزند زادن و خدمتكاري و كلفتي ميخواهند!
در سيستم باز پيوند ازدواجهاي موجود نيز سست ميشود، و به جاي اين كه خانواده بر پايه يك عشق خالص و محبت عميق استوار باشد و هر يك از زن و شوهر همسر خود را عامل خوشبختي خود بداند بر عكس به چشم رقيب و عامل سلب آزادي و محدوديت ميبيند و چنان كه اصطلاح شده است يكديگر را « زندانبان » مينامند!
وقتي پسر يا دختري ميخواهد بگويد ازدواج كردهام ميگويد براي
خودم زندانبان گرفته ام! براي اين كه پيش از ازدواج آزاد بود و حالا اين آزاديها محدود شده است! بديهي است كه روابط خانواده درچنين سيستمي تا چه اندازه سرد و سست و غير قابل اطمينان است!
زن زيبا آفريده شده است!
زيبايي جاذبه دارد، جاذبه عشق برانگيز است و عشق حرکت ميآفريند!.....
#دانستنیهای خانواده سبز
✍مهدی واعظ موسوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 #حجت_الاسلام_تراشیون 📚 موضوع: #هنر_بهتر_زیستن ( تلاش در جهت بهبود روا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1400-10-29(tarashion).mp3
12.9M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا
👤 #حجت_الاسلام_تراشیون
📚 موضوع: #هنر_بهتر_زیستن
( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده )
🔹 قسمت چهل و سوم
#خانواده
#مهارتهای_زندگی
36.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸سیاست_زندگی
کلاس #قوانین_آرامش_درخانواده
جلسه سیزدهم
🌹ارسال فایل بخاطر مهربانی به دیگران مجاز است
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#خانواده_آسمانی ۶۰ #استاد_شجاعی #سردار_سلیمانی #آیتالله_مصباح_یزدی عاشق که میشوی؛ در عشق حریص خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5825780866785217341.mp3
12.66M
#خانواده_آسمانی ۶۱
#استاد_الهی_قمشهای
#استاد_شجاعی
💥چرا نمازهای من، عبادتهای من، محبت من به اهل بیت علیهمالسلام و ... به من قدرت نمیدهد که گناهانم را ترک کنم.
💥چرا به من قدرتِ کنترل امیال، ارادهها، هوسها، افکارِ غیرالهی، توهمآلود، لغو و بیهوده و .... را نمیدهند؟
#ترک_گناه
#کنترل_فکر
#عشق_حقیقی
📝 #یادمون_باشه ؛
بعضی وقتها، برای خاموش کردنِ یک آتیش، یک فتنه، یک کینه، و ... باید از حقّ مسلّم خودت هم بگذری!
بشینی و سکوت کنی و ....
اجازه بدی، آتیشی که هنوز گُر نگرفته؛ خاموش بشه!
گاهی لازمه، حقّت رو رها کنی، بایستی و جلوتر نری...
و نترسی از اینکه بگن؛
"فلانی ترسید "
آره ؛ گاهی لازمه بترسی، تا بتونی هیولایِ درون کسی یا کسانی رو مهار کنی❗️
این ترسها از نگاه خدا ، تمامِ حقیقت شجاعته!
🌛 #شب_بخیر
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 تحریرحرف "ل" این حرف از دو قسمت تشکیل شده، با یک الف ۵ نقطه ای روی خط زمینه آغاز می شود و بعد با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 تحریرحرف "ق"
این حرف از چهار قسمت و ترکیب دو حرف « واو »و «نون» تشکیل شده است.
حرف «قاف» ۲ نقطه بالای خط زمینه شروع می شود و در زیر خط زمینه ادامه پیدا میکند همانند حرف نون
🔺 نکته: قسمت سر «قاف»باید بصورت توپر تحریر شود
#مفردات
#مقدماتی_نستعلیق
#آموزش_خوشنویسی_با_خودکار
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✡ مسیحیت زیر سلطهی یهود (1) 1⃣ مسیحیان دربارهی حضرت مریم و حضرت عیسی اظهار میدارند که حضرت عیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡ مسیحیت زیر سلطهی یهود (2)
💠 1- توهین تلمود به حضرت عیسی و حضرت مریم
1⃣ یهودیان در #تلمود از حضرت عیسی، به نام عیسای ناصری (Jesus the Nazarene) یاد میکنند و حضرت مریم را مریم و در مواردی مریم آرایشگر (Miriam the hairdresser) میخوانند!
2⃣ یهودیان در تلمود اظهار میدارند که افرادی در کنار دروازهای نشسته بودند. دو پسر که یکی سر خود را پوشانده بود و دیگری سرش را مستور نساخته بود، از مقابل آنها عبور کردند. یکی از آن افراد، بهنام #حاخام_الیزر، با اشاره به آن نوجوان که سرش را نپوشانده بود، گفت: او یک #حرامزاده است. نفر دوم بهنام #حاخام_جاشوا اظهار داشت: نطفهی او زمانی بسته شده که مادرش در دوران #قاعدگی بوده است. اما نفر سوم بهنام #حاخام_اکیبا اظهار میدارد: آن پسر جوان، هم یک حرامزاده است و هم در زمانی که نطفهاش بسته شده است، مادرش قاعده بوده است! از حاخام اکیبا سؤال شد چه چیزی باعث شد تا تو مطلبی متفاوت با آن دو همکار خود اظهار كنی؟ وی در جواب میگوید: من این موضوع را اثبات خواهم کرد. سپس به نزد مادر آن پسر رفت و به او گفت: دخترم، اگر این سؤالی را که من از تو میپرسم جواب دهی، من تو را به زندگی ابدی خواهم برد [یعنی بهشت را برای تو تضمین میکنم]. مادر آن پسر جوان به حاخام اکیبا گفت که آیا تو برای این قول خود، قسم یاد میکنی؟ حاخام اکیبا برای مادر آن پسر جوان با لبهای خود (نه با قلب خود) قسم یاد کرد و سپس از او سؤال کرد که وضعیت پسر شما چیست؟ زن در جواب گفت: وقتی من ازدواج کردم و به حجله وارد شدم، قاعده بودم و شوهرم از من دوری نمود، ولی ساقدوشم با من همبستر شد و نتیجهی آن نزدیکی، این پسر است. بعد حاخام اکیبا نتیجه میگیرد که همانگونه که گفته است، این پسر، هم حرامزاده است و هم زمانی که نطفهاش بسته شده است، مادرش در دوران قاعدگی به سر میبرده است!!
3⃣ این یاوهها، تنها بخشی از توهینهایی است که یهودیان در تلمود در ارتباط با حضرت عیسی اظهار میدارند.
4⃣ در مجموع، یهودیان بر این باورند که نعوذ بالله حضرت مریم یک زن #روسپی بوده و حضرت عیسی نیز فرزندی #نامشروع و #جادوگر بوده و مرگی ننگین داشته است!!
5⃣ متأسفانه درصد قابل توجهی از مسیحیان، ملعبهی دست یهودیان میباشند. وقتی از مسیحیان سؤال میکنید که آیا میبینید که یهودیان در تلمود درباره حضرت مریم و حضرت عیسی چه میگویند؟ مسیحیان در جواب میگویند:
👈 یهودیان #قوم_برگزیده خدا میباشند. ما چیزی علیه آنان نمیتوانیم بگوییم. اگر علیه آنان مطلبی را اظهار نماییم، این علیه خواستهی خدا خواهد بود (یعنی مخالفت با آنها، مخالفت با خداست)!
📚 منبع: سیدهاشم میرلوحی، یوسرائیل و صهیوناکراسی، قم: دفتر نشر معارف.
📖 متن کامل مقاله به همراه منابع:
👉 goo.gl/Q92pYL
........:
اشاره
عنوان: موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث
مؤلف: دکتر محمّد بیستونی ویراستاری و تایپ و صفحه آرایی: سهیلا شاکری، فاطمه سرزهی
گروه تحقیق: مریم و مهسان حسین مردی، اشرف سرشار امور فنی و رایانه: روح اللّه کریمیان
مدیر اجرایی: علی اکبر هادی چاپ و صحافی: چاپ و نشر ترسیم
نوبت و تاریخ چاپ: دوم، سال ۱۳۸۶ شمارگان: ۳۰۰۰ نسخه
ناشر: انتشارات بیان جوان شا بک: ISBN : ۹۶۴-۸۳۹۹-۵۲-۲
هرگونه نسخه برداری و چاپ از این کتاب، با اخذ مجوز کتبی از مؤسسه قرآنی تفسیر جوان بلامانع است.
مقدمه
اَلاِْهْداءِ
اِلی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنا مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللّهِ وَ خاتَمِ النَّبِیّینَ وَ اِلی مَوْلانا وَ مَوْلَی الْمُوَحِّدینَ عَلِیٍّ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ وَ اِلی بِضْعَةِ الْمُصْطَفی وَ بَهْجَةِ قَلْبِهِ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمینَ وَ اِلی سَیِّدَیْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ، السِبْطَیْنِ، الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ وَ اِلَی الاَْئِمَّةِ التِّسْعَةِ الْمَعْصُومینَ الْمُکَرَّمینَ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ لاسِیَّما بَقِیَّةَ اللّهِ فِی الاَْرَضینَ وَ وارِثِ عُلُومِ الاَْنْبِیاءِ وَ الْمُرْسَلینَ، الْمُعَدِّ لِقَطْعِ دابِرِ الظَّلَمَةِ وَ الْمُدَّخِرِ لاِِحْیاءِ الْفَرائِضِ وَ مَعالِمِ الدّینِ، الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صاحِبِ الْعَصْرِ وَ الزَّمانِ عَجَّلَ اللّهُ تَعالی فَرَجَهُ الشَّریفَ فَیا مُعِزَّ الاَْوْلِیاءَ و َیا مُذِلَ الاَْعْداءِ اَیُّهَا السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الاَْرْضِ وَ السَّماءِ قَدْ مَسَّنا وَ اَهْلَنَا الضُّرَّ فی غَیْبَتِکَ وَ فِراقِکَ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ مِنْ وِلائِکَ وَ مَحَبَّتِکَ فَاَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ مِنْ مَنِّکَ وَ فَضْلِکَ وَ تَصَدَّقْ عَلَیْنا بِنَظْرَةِ رَحْمَةٍ مِنْکَ اِنّا نَریکَ مِنَ الْمُحْسِنینَ
متن تأییدیه حضرت آیت اللّه خزعلی مفسّر و حافظ کل قرآن کریم
بسم اللّه الرحمن الرحیم
هر زمانی را زبانی است یعنی در بستر زمان خواستههایی نو نو پدید میآید که مردم آن دوران خواهان آنند. با وسائل صنعتی و رسانههای بی سابقه خواستهها مضاعف میشود و امروز با اختلاف تمدنها و اثرگذاری هریک در دیگری آرمانهای گوناگون و خواستههای متنوع ظهور مییابد بر متفکران دوران و افراد دلسوز خودساخته در برابر این هنجارها فرض است تا کمر خدمت را محکم ببندند و این خلأ را پر کنند همان گونه که علامه امینی با الغدیرش و علامه طباطبایی با المیزانش. در این میان نسل جوان را باید دست گرفت و بر سر سفره این پژوهشگران نشاند و رشد داد. جناب آقای دکتر محمد بیستونی رئیس هیئت مدیره مؤسسه قرآنی تفسیر جوان به فضل الهی این کار را بعهده گرفته و آثار ارزشمند مفسران را با زبانی ساده و بیانی شیرین، پیراسته
از تعقیدات در اختیار نسل جوان قرار داده علاوه بر این آنان را به نوشتن کتابی در موضوعی که منابع را در اختیارشان قرار داده دعوت میکند. از مؤسسه مذکور دیدار کوتاهی داشتیم، از کار و پشتکار و هدفمند بودن آثارشان اعجاب و تحسینم شعله ور شد، از خداوند منان افاضه بیشتر و توفیق افزونی برایشان خواستارم. به امید آنکه در مراحل غیر تفسیری هم از معارف اسلامی درهای وسیعی به رویشان گشاده شود.
آمین رب العالمین.
۲۱ ربیع الثانی ۱۴۲۵
۲۱ خرداد ۱۳۸۳
ابوالقاسم خزعلی
📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث
https://eitaa.com/zandahlm1357