eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
اعمال نیک ما، مُهر نیاز داره💌 🔅 امام کاظم علیه السلام فرمود: مُهر قبولی عمل ما، برطرف کردن نیازهای مردم و نیکی کردن به دیگران در حد توانه. وگرنه، هیچی از ما پذیرفته نیست. 🔸یعنی عباداتمون هم وابسته به خوبی کردن به دیگران و کمک کردن به بقیه آدم ها هست. 📚 آدرس روایت رو هم اگر خواستید، در بحارالانوار، جلد ۷۲ صفحه ۳۷۹ اومده. https://eitaa.com/zandahlm1357
28.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توضیحات کامل درباره 📍بجز ایام قمر در عقرب، چه روزهای دیگری نحس هستند؟🎙حجت الاسلام سهرابی از اساتید برتر .... https://eitaa.com/zandahlm1357
144.4K
⭕️ سوال ❓ از فردی عالم شنیدم پنج هست که خداوند اصلا اونهارونمی بخشه میشه استادتوضیح بدهند اونها چه گناهانی هست؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 7⃣ آیا موجودات ماوراء الطبیعی وجود دارند؟ نیروی ماوراء الطبیعی به چه معناست؟ چطوری به بعضی انسان‌ها تعلق می‌گیرد؟ آیا حرف دعانویسان و جادوگران درست است یا دروغگو و شیاد هستند؟ 📝 1ـ جواب اجمالی: 🔶 اول: ماوراء الطبیعت همان طور که از اسمش مشخص است، چیزیست که از حالت طبیعی خارج و بالاتر باشد. یعنی با اجزای طبیعی قابل درک نباشد. اگر بخواهیم برای ماوراءالطبیعت چیزهایی مثال بزنیم می‌توانیم روح انسان را نام ببریم. چیزی که وجود دارد ولی دیده نمی‌شود. یا عقل که به صورت طبیعی دیده نمی‌شود ولی وجود دارد. یا درد و احساسات و عشق و محبت که به طور طبیعی قابل درک نیستند. انسان پنج حس دارد، بینایی، چشایی، بویایی، شنوایی و لامسه. چیزی که با این پنج حس درک نشود را ماوراءالطبیعی می‌گویند. چیزهایی مثل روح، عشق، محبت، عقل، شعور و یا موجوداتی مثل فرشتگان و اجنه. موجوداتی که وجود دارند، ولی با این حس‌های ما درک نمی‌شوند. 🔷 دوم: در زندگی روزمره‌ی ما هم خیلی چیز‌ها وجود دارد که ما آن‌ها را نمی‌بینیم ولی اثر و قدرت آن را می‌بینیم. مثلا اینترنت، بلوتوث و حتی تماس تلفنی که بدون اینکه چیزی را ببینید، ولی با دیگران صحبت می‌کنید و پیام می‌فرستید. اینها حاصل امواج و ذرات ریزی است که وجود دارند ولی ما آن‌ها را نمی‌بینیم. 📝 ۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر: https://btid.org/fa/news/194947 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 1️⃣1️⃣ چرا با این جمعیت زیادی که در جهان است، ولی مسلمان کم است؟ 📝 1ـ جواب اجمالی: 🔶 اول: زیادی یک چیز دلیل بر برتری و با ارزش بودن آن نیست. معمولا چیزهای با ارزش کم و اندک هستند. شما به این جهان نگاه کنید، طلا و جواهرات زیادتر است یا سنگ و خاک؟! مسلما سنگ و خاک بیشتر است و طلا و جواهرات خیلی کم‌تر از خاک و سنگ است. ولی ارزش آن‌ها خیلی بیشتر است. بنابراین زیادی دلیل به برتری نیست. 🔻 اگر تمام سنگ‌ها، طلا و جواهر بود و فرقی بین طلا و خاک نبود، طلا دیگر ارزشی نداشت. دیگر برای کسی طلا و خاک مهم نبود. باید یک چیزی کم‌یاب باشد تا ارزش پیدا کند. چیزی که زیاد است خاک و سنگ است. ولی آن چیزی ارزش دارد که طلا باشد. 🔷 دوم: اگر قرار بود تمام انسان‌ها مثل هم باشند، دیگر خوب و بد معنا نداشت. همه باید فرشته می‌شدند. در حالی که خداوند فرشته داشت و می‌خواست بالاتر از فرشته را خلق کند. 🔻 خداوند به فرشته عقل بدون اختیار داده است و فرشته چون فقط عقل دارد،عقلش می‌گوید باید کار خوب را انجام دهد. و چون اختیار و شهوت ندارد. میلی هم به کار بد ندارد.ولی انسان هم عقل و شهوت دارد و هم اختیار دارد. عقل او به او دستور می‌دهد کار خوب انجام دهد ولی شهوت او دستور می‌دهد که کار بد انجام دهد. 📝 ۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر: https://btid.org/fa/news/192607 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 🔟 چرا من که سید هستم و جدم به امامان بر می‌گردد، گناهم دو سه برابر حساب می‌شود؟ 📝 1ـ جواب: 🔶 اول: اگر یک انسان بزرگی که یک مسئولیت بزرگ داشته باشد مثلا رهبر یک جامعه وقتی دستور می‌دهد که مردم کار زشت نکنید. اما یک عده کار زشت انجام دهند مسلما وظیفه‌ی اوست که آن‌هایی که کار زشت انجام داده‌اند را تنبیه کند. حال اگر در بین این کسایی که کار زشت انجام داده‌اند فرزندان و نوه‌های خود آن رهبر هم باشند، آن‌ها را هم مثل دیگران تنبیه می‌کند اما وقتی می‌خواهد آن‎ها را تنبیه کند رو به آن‌ها می‌کند و می‌گوید: فرزندانم شما دیگر چرا؟! فرزندان وقتی این جریان را می‌بینند خودشان شرمنده می‌شوند. و این شرمندگی خودش یک تنبیه بیشتر برای آن‌هاست. در حالی که تنبیه و مجازات آن‌ها مثل دیگران است. سادات هم در آخرت چنین حالتی دارند و هیچ تفاوتی در عذاب و مجازات آن‌ها با غیرسادات نیست. تنها همان شرمندگی خودشان هست که از جدشان می‌کشند و شاید همان شرمندگی از مجازات برای آن‌ها سخت‌تر باشد. چون آبروی جدشان را برده‌اند. البته اگر از سادات و فرزندانی باشند که شرم و حیا داشته باشند. 🔷 دوم: بنابراین برای خدا فرقی ندارد که فرزند امام باشی یا فرزند دشمن امام باشی(جعفر کذاب باشی یا محمد بن ابی‌بکر باشی) طبق اعمالت با شما رفتار می‌کند. 📝 ۲_ لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/193368 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[WWW.FOTROS.IR]ma94022301.mp3
14.72M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ‌ گل باغ آشنایی ، پسرم رضا کجایی ؟😭 🎤 حاج محمود کریمی ▪️ویژه شهادت علیه‌السلام علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این زن ترکیه‌ای وقتی رفتن نجاتش بدن ، تا وقتی بهش حجاب نرسوندن از زیر آورها بیرون نیومد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دختر کوچولو که نوه شهید هم هستن: به خاطر خون شهدا حجابتون رو رعایت کنید... 🔻 در حاشیه مراسم ۲۲ بهمن لواسان 🤲خدایا به حرمت دل پاک و روح بزرگ این کوچولوهای با غیرت و باحیا کوتاهی های ما رو نادیده بگیر و کمکمون کن بتونیم در راه رضای تو و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قدمی برداریم. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حجاب در سيره اميرمؤمنان على (عليه السلام) امام على (عليه السلام) و نامحرم «ابن عباس» مى گويد: پس از نزول آيه ۵٣ احزاب كه به مردان دستور مى داد با زنان پيامبر (صلى الله عليه و آله) از پشت پرده صحبت كنيد، على (عليه السلام) براى ديدار رسول خدا (صلى الله عليه و آله) به منزل‌ام سلمه رفت و در زد. پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله) كوبنده در را شناخت، ولى‌ام سلمه او را نشناخت. پيامبر (صلى الله عليه و آله) به همسرش فرمود: «برو و در را براى او باز كن».‌ام سلمه پرسيد: «مگر چه كسى پشت در است كه من بايد در را براى او باز كنم؟! مگر ديروز آيه نازل نشد كه با زنان پيامبر از پشت پرده صحبت كنيد؟! آيا من بايد با محاسن و زيبايى هايم جلوى او ظاهر شوم؟! » رسول خدا (صلى الله عليه و آله) از اين سخن‌ام سلمه ناراحت شد و فرمود: «هركس دستور پيامبر را اطاعت كند، دستور خدا را اطاعت كرده است. بلند شو و در را بازكن. همانا پشت در، مردى است كه نه نادان است و نه سبك مغز و نه عجول؛ خدا و پيامبر را دوست دارد و خدا و پيامبر نيز او را دوست دارند. هرگز وارد خانه نمى شود، مگر آنكه زن خانه چنان از او دور شود كه صداى پايش شنيده نشود».‌ام سلمه به طرف در رفت، درحالى كه نمى دانست چه كسى پشت در است و سخنان پيامبر (صلى الله عليه و آله) را درباره كوبند در تكرار مى كرد. وقتى در را گشود، امام على (عليه السلام) آن قدر جلوى در ايستاد تا‌ام سلمه از كنار در دور و وارد اتاقش شد. سپس امام وارد شد و به رسول خدا (صلى الله عليه و آله) سلام كرد. آن گاه‌ام سلمه او را شناخت. [۱] ---------- [۱]: تفسير البرهان، سيدهاشم بحراني، ج۶، ص٢٩٩. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: شايد گريه ملائكه بوده! صديق محترم حجة الاسلام حاج سيد محمدكاظم بهشتى روزى در مسير بازگشت از سفر اصفهان برايم نقل كرد: در يكى از دهه هاى دوّم ماه محرّم پدرم مرحوم حجة الاسلام حاج سيّد احمد بهشتى تويسركانى در مسجد دروازه شهر تويسركان براى منبر دعوت مى شود. در يكى از شبها وقتى وارد مسجد مى شود مشاهده مى كند هيچ كس در مسجد حضور ندارد حتى آن شخصى كه مسئول روشن كردن سماور و چاى دادن به مردم است نيز نيامده. با خود مى گويد: چه كنم؟ اگر بخواهم سخنرانى كنم و روضه بخوانم كسى در مسجد نيست كه شنونده باشد و اگر بخواهم سخنرانى نكنم كه خلاف وعده عمل كرده ام. خلاصه بعد از زمانى صبر و تاءمل تصميم مى گيرد منبر برود. شروع به صحبت مى كند و مانند روال هميشگى ابتدا چند حديث و روايت اخلاقى و شرح و تفسير آنها و در انتهاى منبر روضه و توسّل به اهل بيت عليهم السلام. عادت آن مرحوم اين بود كه هميشه موقع روضه خواندن همراه با گريه هاى مردم خود نيز با صداى بلند مى گريست. آن بار نيز طبق عادت روضه را با گريه و زارى شروع نمود. در اثناء روضه متوجّه صداهاى گريه و ناله شد. با اينكه هيچ احدى در پاى منبر حاضر نبود. اواخر ذكر دو نفر كه مشغول عبور از كنار مسجد بودند با شنيدن صداى حزين سيّد احمد آقا و نيز صداى گريه‌ها وارد مسجد مى شوند. امّا با چشم خود متوجه مى شوند غير از روحانى روضه خوان كسى ديگر در مسجد نيست. منبر آقاى بهشتى به پايان مى رسد، همين كه آقا به قصد خروج نزديك آن دو نفر مى شود ضمن سلام مى پرسند: آقا ما صداى گريه و زارى در هنگام روضه شما شنيدم امّا وقتى داخل شديم كسى را نديدم. به نظر شما صدا از كجا و چه كسانى بوده؟ مرحوم آقاى بهشتى پس از اندكى تأ مّل و مكث مى گويند: شايد گريه ملائكه بوده! (۷) ابداً اجازه نمى دهم! آية اللّه محمّد هادى معرفت از فضلاء حوزه علميّه قم از دورانى كه امام در عتبات تبعيد بودند چنين مى گويد: يكدفعه در محضر امام خمينى رحمه الله عليه نشسته بوديم. عدّه اى از ايران آمده بودند و براى ايشان سهم امام آورده بودند. پول زيادى بود. در همان جلسه مى خواستند پول را به خدمت ايشان بدهند. آنها به امام گفتند: مى خواهيم در محل يك مسجد بسازيم. اجازه بدهيد مقدارى از اين پول را آنجا صرف كنيم. ايشان با كمال صلابت و سختى گفتند: ابداً اجازه نمى دهم! آنها التماس مى كردند. نوعاً انسان با كسى كه مى خواهد پولى بدهد تند نمى شود ولى امام تند شدند. فرمودند: جزء شئون اسلامى مسلمانان هر منطقه است كه براى خودشان مسجدى بنا كنند. اين از شئون اسلامى مسلمانان است. مسلمانانى كه در مكانى زندگى مى كنند نبايد مسجد داشته باشند؟ آيا مهرى را كه مى خواهى داخل جيب بگذارى وبا آن نماز بخوانى بايد من بخرم؟ تو مى خواهى نماز بخوانى، بايد مهرش را هم خودت بخرى. در يك منطقه اى كه عدّه اى مسلمان هستند نياز به مسجد دارند. من از سهم امام چطور اجازه بدهم كه شما در شئون زندگى خودتان مصرف كنيد؟ بالاخره امام به آنها پول ندادند. آن وقت فرمودند: آرى! اگر يك منطقه اى فرض كنيد بهايى نشين باشد كه مسجد ساختن در آنجا براى دعوت به دين است، تبليغ دين است آن حسابش جداست. مثل راه امام زمان عليه السلام مى شود. 📚 از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: علی محبوب خدا و پیغمبر بود رابعا در این آیه می‌فرماید کسانی که دارای این صفات بودند خدا آنها را دوست می‌دارد و آنها هم خدا را دوست می‌دارند این صفت محبوبیت از خصائص أمیر المؤمنین است و دلائل بر این معنی بسیار است من جمله از آن اخبار خبری است که محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۷ کفایت الطالب باسناد خود نقل نموده از عبد اللّه بن عباس که گفت روزی من با پدرم عباس خدمت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نشسته بودیم علی علیه السّلام وارد شد سلام نمود پس از رد سلام رسول خدا با بشاشت از جا برخاست و علی را در آغوش گرفت و بین دو چشمش را بوسید و طرف راست خود نشانید پدرم عباس عرض کرد یا رسول اللّه آیا دوست می‌داری او را حضرت فرمود ای عمّ بزرگوار و اللّه اللّه اشدّ حبّا له منّی [۱] . ---------- [۱]: ۱) بخدا قسم محبت و دوستی خداوند باو بیشتر از من است. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357