حرز
در زمان ( (حضرت امام زين العابدين (ع) ) ) كسى كار ضد دينى و شرعى انجام داده بود كه مستوجب عذاب درد ناكى شده بود و حضرت دستور داده بودند تا او را به آتش اندازند.
ولى وقتى او را در آتش انداختند برخلاف امر طبيعت آن مرد نسوخت همه تعجب كردند؟!
دوباره او را به آتش انداختند. باز هم ديدند آن شخص آتش نگرفت.
تا سه دفعه اين كار را تكرار كردند، باز ديدند او نسوخت؟!
او را در آب انداختند تا شايد غرق شود و بميرد، ولى باز ديدند غرق نشد و نمرد.
حضرت دستور داد:
او را با شمشير بزنند، ولى در او هيچ اثرى نكرد.
حضرت فرمود:
او را بگرديد و تفتيش كنيد، زيرا او دعايى همراه دارد كه هيچ چيز در او اثر نمى كند.
وقتى او را برهنه كردند از او دعايى پيدا كردند، و آن دعا اين بود:
بِسْمِ
اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ؛ يا مَنْ لا يَعْلَمُ الْغَيْبَ اِلاّ هُوَ، يا مَنْ لا يُدَبِّرُ الاَْمْرَ اِلاّ هُوَ، يا مَنْ لا يُصْرِفُ السُّوءَ اِلاّ هُوَ، يا مَنْ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلا هُوَ، يا مَنْ لا يُحْيى الْمَوْتى اِلاّ هُوَ، الاَْوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ الْباطِنُ وَ هُوَ بِكُلِّ شَى ءٌ عَليم، وَ بِحَقِّ اَنْزَلْناهُ وَ بِحَقِّ نَزَلَ وَ ما اَرْسَلْناكَ اِلاّ مُبَشِّرا وَ نَذيرا وَ بِحَقِّ كهَّيعَّصَّ وَ بِحَقِّ حمَّعسَّقَّ كامِلاً حاوِياً بِاِسْراً فَامِلاً صادِقَا بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ (۳۹)
https://eitaa.com/zandahlm1357
#گشایش_امور
🌸✨ امام کاظم علیه السلام؛
به جهت رفع مشڪلات
بعد از نماز صبح ۱۰ بار بگو↯
سُبحانَ اللهِ الْعَظیمِ وَبِحمدهِ
اَستَغفِرُ الله وَاَسئَلُهُ مِنْ فَضلِه✨
📚 مفاتیح الجنان
___https://eitaa.com/zandahlm1357
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز والدین برای هدایت فرزند
استاد رفیعی
کاربر عطر ولایت
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🎥فیلم ضمیمه کمتراز یک دقیقه را #ببینیم.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: علی محبوب خدا و پیغمبر بود رابعا در این آیه میفرماید کسانی که دارای این صفات بودند خدا آن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حدیث رایت در فتح خیبر
اهمّ از همۀ دلائل بر محبوبیت علی علیه السّلام و اینکه در میدانهای جنگ کرّار بوده نه فرّار حدیث رایت است که در صحاح معتبره شما مذکور است و احدی از اکابر علمای سنّت و جماعت انکار این حدیث ننموده مگر ناصبی متعصّب عنود.
نواب- قبله صاحب حدیث رایت چیست متمنی است اگر زحمت نیست با سلسله اسنادش بیان فرمائید.
داعی- اکابر علماء و مورخین فریقین (شیعه و سنّی) متفقا حدیث رایت را نقل نموده اند از قبیل محمّد بن اسماعیل بخاری در کتاب الجهاد و السیر فی باب دعاء النبی جلد دوم صحیح و نیز در کتاب المغازی فی باب غزوه خیبر جلد سیم صحیح و مسلم بن حجاج در ص ۳۲۴ جلد دوم صحیح و امام ابو عبد الرحمن نسائی در خصائص العلوی و ترمذی در سنن و ابن حجر عسقلانی در ص ۵۰۸ جلد دوم اصابه و محدث شام در تاریخ خود و احمد بن حنبل در مسند و ابن ماجه قزوینی در سنن و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۶ ینابیع الموده و سبط ابن جوزی در تذکره و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۱۴ کفایت الطالب و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و حافظ ابو نعیم اصفهانی در حلیة الاولیاء و ابو القاسم طبرانی در اوسط و ابو القاسم حسین بن محمّد (راغب اصفهانی) در ص ۲۱۲ جلد دوم محاضرات الادباء بالاخره عموم محدثین و مورخین شما در کتب معتبرۀ خود این حدیث را آورده اند تا آنجا که حاکم گوید هذا حدیث دخل فی حدّ التواتر و طبرانی گوید فتح علیّ لخیبر ثبت بالتواتر [۱] .
خلاصه خبر اینست که زمانی که لشکر اسلام قلاع خیبر را محاصره نموده بودند پس از اینکه سه مرتبه لشکر اسلام به علمداری ابی بکر و عمر شکست خورده فرار نمودند چنانچه اشاره نمودیم اصحاب از این شکستهای پی درپی (که برای مسلمین سابقه نداشت آن هم در مقابل یهود ناقابل) متأثر و دلتنگ شدند رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم برای قوت قلب اصحاب و بشارت بفتح و پیروزی فرمودند و اللّه لأعطینّ الرایة غدا رجلا کرّارا غیر فرّار یفتح اللّه علی یدیه یحبّ اللّه و رسوله و یحبّه اللّه و رسوله [۲] .
آن شب تمام اصحاب در این فکر بخواب نرفتند که آیا فردا این شرف و فضل کرا خواهد بود چون صبح شد همه لباسهای رزم پوشیدند و خود را مقابل پیغمبر جلوه میدادند آنگاه حضرت نظری میان اصحاب افکند فرمود این اخی و ابن عمّی علیّ بن أبی طالب کجا است برادر و پسر عمّم علی بن أبی طالب.
علی کو که حلاّل هر مشکل اوست
علی کو که مفتاح قفل دل اوست
عرض کردند یا رسول اللّه درد چشم دارد بقسمی که قادر بحرکت نمی باشد بسلمان فرمود او را حاضر نما سلمان رفت دست علی را گرفت در حالتی که چشمهای آن حضرت بر روی هم بود خدمت پیغمبر آمد سلام کرد حضرت پس از رد جواب فرمود کیف حالک یا ابا الحسن حالت چونست یا ابا الحسن عرض کرد بحمد اللّه خیرا صداع برأسی و رمد بعینی لا ابصر معه [۱] .
حضرت فرمودند ادن منی نزدیک من آی چون نزدیک آمد فبصق فی عینیه و دعا له فبرئ حتی کان لم یکن به وجع [۲] .
آنگاه رایت و پرچم فتح و پیروزی اسلام را باو داد و رفت بسوی قلاع خیبر و با یهود جنگ کرد سران و شجعان یهود مانند مرحب و حارث و هشام و علقمه و دیگران را کشت و فتح کرد قلاع مهم خیبر را.
ابن صباغ مالکی در ص ۲۱ فصول المهمه این خبر را از صحاح سته نقل نموده و نیز محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۱۴ بعد از ذکر اخبار گوید حسّان بن ثابت شاعر مخصوص رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم حاضر بود این اشعار را بالبداهه در مدح علی علیه السّلام گفت و کان علیّ ارمد العین یبتغی دواء فلمّا لم یحسّ مداویا شفاه رسول اللّه منه بتفلة فبورک مرقیّا و بورک راقیا و قال سأعطی الرایة الیوم فارسا کمیّا شجاعا فی الحروب محامیا
یحبّ الاله و الاله یحبّه
به یفتح اللّه الحصون الاوابیا
----------
[۱]: ۱) این حدیثی است که داخل گردید در حد تواتر-فتح علی در خیبر بتواتر ثبت گردیده.
[۲]: ۲) بخدا قسم فردا پرچم را بکسی دهم که حمله کننده باشد بر دشمنان نه گریزنده و فرارکننده، فتح کند خدا بر دست او و او است کسی که خدا و پیغمبر او را دوست میدارند و او هم خدا و پیغمبر را دوست میدارد.
[۱]: ۱) بحمد اللّه خیر است سر و چشمم درد میکند که جائی را نمی بینم.
[۲]: ۲) آب دهان مبارک در چشمهای او گذارد و برای او دعا کرد فوری چشم او گشاده و روشن و مرض بر طرف شد کانه ابدا دردی نداشته.
فخصّ بها دون البریّة کلّها
علیّا و سمّاه الوصیّ المؤاخیا
و ابن صباغ از صحیح مسلم نقل نموده که خلیفۀ ثانی عمر بن الخطّاب گفت دوست نداشتم علمداری را مگر آن روز که حریص بودم بر این امر و خودم را بپیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نشان میدادم که شاید مرا بخواند و این افتخار نصیب من گردد مع ذلک علی را طلب کرد و این افتخار نصیب او گردید.
و سبط ابن جوزی در ص ۱۵ تذکره و امام ابو عبد الرّحمن احمد بن علی نسائی در خصائص العلوی بعد از نقل دوازده خبر و حدیث در موضوع علمداری
علی علیه السّلام در خیبر همین خبر عمر و آرزوی علمداری نمودن او را در حدیث هیجدهم نقل نموده.
و نیز جلال الدین سیوطی در تاریخ الخلفاء و ابن حجر مکی در صواعق و ابن شیرویه در فردوس الاخبار نقل مینمایند که عمر بن الخطّاب میگفت: بعلی علیه السّلام سه چیز داده شده که اگر یکی از آنها برای من بود دوست تر داشتم از آنکه شتران سرخ مو از آن من باشند (۱) تزویج فاطمه بعلی (۲) سکونت او در مسجد در همه احوال و این امر حلال نبود برای احدی مگر برای علی (۳) علمداری او در فتح خیبر.
خلاصه از این حدیث معلوم و مستفاد میگردد که در میان تمام امت یگانه کسی که محبوب خدا و پیغمبر معرفی شد علی علیه السّلام بود.
و حدیث طیر مشوی که شب گذشته ذکر شد خود دلیل دیگر است بر اثبات محبوبیت آن حضرت نزد خدا و رسول و این جمله بر احدی پوشیده نمی باشد مگر بر مردمان جاهل بی اطلاع و یا بر اشخاص متعصب لجوج و عنود.
پس از این دلائل که راویان موثق خودتان نقل نموده اند که به مختصری از آنها من باب نمونه اشارت شد ثابت آمده که مستجمع جمیع صفات حمیده و اخلاق پسندیده و مشمول یحبّهم و یحبّونه در آیه شریفه امیر المؤمنین علی علیه السّلام میباشد نه دیگران از مؤمنین یا صحابه.
اینک بر آقایان معلوم شد که داعی نظر اهانت نداشتم بلکه عین واقع و حقیقت ثبت
ثبت شدۀ در تاریخ را گفتم بطریقی که علمای خودتان با دلائل صریحه میرسانند و معلوم میشود که مشمول آیه شریفه أَشِدّٰاءُ عَلَی الْکُفّٰارِ در میدانهای جنگ و مباحثات علمی علی علیه السّلام بوده است
علاوه بر گفتار داعی علماء بزرگ خودتان اقرار دارند که این آیه در وصف آن حضرت نازل شده آنچه الحال در نظر دارم من باب نمونه عرض مینمایم که محمّد بن یوسف گنجی شافعی متوفی در سال ۶۵۸ قمری در باب ۱۳ کفایت الطالب بعد از نقل حدیثی که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرموده هر کس میخواهد نظر کند بآدم و نوح و إبراهیم نظر کند بعلی علیه السّلام بیاناتی دارد تا آنجا که گوید علی آن کسیست که خدا در قرآن او را وصف نموده بآیه وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدّٰاءُ عَلَی الْکُفّٰارِ رُحَمٰاءُ بَیْنَهُمْ [۱] الخ.
و خدای متعال در آیۀ شریفه شهادت میدهد علی علیه السّلام عزیز و شدید بوده است بر کفار که اگر شجاعت و شمشیر آن حضرت در میدانهای بزرگ جنگ و دلائل علمی آن بزرگوار در مباحثات و مناظرات و جوابهای منطقی بمسائل مشکله نبود رونقی از برای اسلام و پیشرفتی جهة مسلمین نبود.
چنانچه محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده که فرمود اسلام قوت نگرفت مگر بشمشیر علی و مال خدیجه پس علی علیه السّلام از هر کس اولی و الیق و أحق باین مقام و مرتبه بوده است.
و أما اینکه فرمودید رحماء بینهم در شأن عثمان بن عفان است و اشاره به مقام خلافت او در مرتبه سوم نازل گردیده که بسیار رقیق القلب و رحم دل بوده متأسفانه این عقیده هم بشهادت تاریخ با حال و اخلاق ایشان مطابقت نمی کند و دلائل بر این معنی بسیار است ولی قلم اینجا رسید و سر بشکست-از آقایان محترم تمنا میکنم بهمین مقدار از گفتار اکتفا نموده و از این موضوع صرف نظر نمائید میترسم موجب رنجش گردد.
حافظ- شما وقتی با دلائل و براهین و ذکر اسناد صحیحه صحبت نمائید هیچ گاه موجب رنجش نخواهد شد اگر بدون فحش دادن دلائلی هست بیان فرمائید.
داعی اولا حقیر اهل فحش نیستم-چنانکه در این شبها بشهادت آقایان حاضر فحشها شنیدم و جواب نگفتم مگر با دلیل و برهان.
ثانیا دلائل بسیاری موجود است که اگر بخواهم بتمام آنها استدلال نمایم وقت این مختصر مجلس ما کفایت نمی کند ولی چون امر فرمودید بخلاصۀ بعض از آنها اشاره مینمایم تا خود آقایان منصفانه قضاوت فرمائید-رحم و عطوفت و رقّت قلب را در محل خود بدست آورید.
----------
[۱]: ۱) چنانچه در همین کتاب مبسوطا ذکر شده.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۲۱۴ #استاد_شجاعی #حجهالاسلام_قرائتی #دکتر_رفیعی ➖برنامه و سبک تغذیهی روح، برای هی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
ـ کاش خدا منو جای فلانی آفریده بود!
✘ میلیاردها انسان در همین لحظه حسرت میخورن جای تو باشند!
ـ اصلاً اینطور نیست، هیچ کس آرزو نداره جای من باشه!
✘ من برات ثابت میکنم.
▪️ویژه شهادت #امام_موسی_کاظم علیه السلام
@shervamusiqiirani - تصنیف : محبوب من وطن - استاد شهرام ناظری.mp3
2.07M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
دیریست در نماز تو افتاده ام به خاک
محراب عشق من ، کی آماده ی منی ؟
من با نماز عشق تو هشیار می شوم
من با وضوی مهر تو بیدار می شوم
در چشم های توست که من شعله می کشم
از آه های توست که من غرق آتشم
محبوب من وطن
محبوب من وطن
ای مانده در نگاه تو بهت نگاه شب
ای خفته در دهان تو حرف دهان صبح
دیریست در نماز تو افتاده ام به خاک
کی آماده ی منی؟
#آذرمهر
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥پرونده #امام_زمان (عج) در سازمان CIA آمریکا...🎙 استاد رائفی پور ◾️◾️◾️◾️◾️ ۶۴ جمعه باز آمد و دلگیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حکایت زیبایی از پیرمردی که در زمان امام صادق علیه السلام منتظر ظهور #امام_زمان عج بود!
📚کفایة الاثر ج1 ص264
♦️♦️♦️♦️♦️
۶۶
جمعهها ما شیعیان دیوانه ایم
جمکران شمع است و ما پروانه ایم
۶۷
جانها به لب رسید ز شوق جمال تو
جانا بیا و حکومت دین برقرار کن
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
salavat_abolhasan_zarab_esfahani_tarjomeh.pdf
542K
🌹فایل پی دی اف #صلوات_ابوالحسن_ضرّاب_اصفهانی
💢یکی از اعمالی که مرحوم آیتالله بهجت قدسسره مقید بودند عصرهای#جمعه به آن بپردازند، خواندن #صلوات ضراب اصفهانی است که از امام عصر علیهالسلام روایت شده است.
📚 (بهجتالدعاء، ص١٧٧)
📌 این دعا در ابتدای مفاتیحالجنان در اعمال روز جمعه آمده است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حبیبی یا محمد(صلی الله علیه واله)
.
عید مبعث بهترین و درجه یک ترین پیامبرِ دنیا😍
.
عیدتون مبارک♥️✨
#عید_مبعث🌱https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا رسول الله
السلام علیک یا حبیب الله
عید بزرگ مبعث، مبارک
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❇️بعثت نبی مکرم اسلام (ص) بر تمامی مسلمانان و آزادگان عزیزعالمین تبریک و تهنیت باد.
✅#بعثت، برانگیختگیست و #انگیختگی، عامل قیام و خیزش است.
از نشانههای زنده بودن انسان برانگیختگی اوست.
آنچه که ارادۀ انسان را به حرکت درآورده و به او میگوید عمر خویش در چه راهی صرف کند، #انگیزه است.
✅پیامبر عظیمالشأن اسلام(ص) فرمود:
«انی بُعثت لاُتمم مَکارم الاخلاق»
او که با مبعوث شدن خود، مردم را برانگیخت و از آنان اینگونه #امتی پدید آورد، خود فرمود برانگیخته نشده و به حرکت درنیامدم مگر برای تتمیم مکارم اخلاق.