شاهرخ حر انقلاب 9.mp3
21.23M
📗کتاب صوتی
#شاهرخ_حر_انقلاب
قسمت 9⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مثنوی زیبای
"و تو را برای خود پروردم"
🔹 با نوای
حاج صادق آهنگران
خدایا چو پروانه می خوانمات
تو ای نور، مستانه می خوانمات
تو را ای خداوند حی ودود
تو ای شعله شمع های وجود
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فرار و ترس و استغاثه به خداوند [قوله علیه السلام: وَ أَنْ تُثْنِیَنِی بِالْکَثِیرِ مِنْ کَرَامَتِکَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رجاء به حضرت حق و دعا بدو
قوله علیه السلام: وَ إِیَّاکَ أَرْجُو، وَ لَکَ أَدْعُو [۱] .
الرجاء: بمعنی الخوف، کما قال تعالی: « لاَ تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقَارًا [۲] »، أی لایخافون للّه عظمة. والرجاء أیضاً: التأخیر، قال تعالی: « أَرْجِهْ وَ أَخَاهُ [۳] » أی أخّره و لاتعجّل بقتله و لایقبل دعوته. و الرجاء: الآمال و الامید [۴] . و هذا المعنی الأخیر مناسب لما نحن فیه. و الرجاء بهذا المعنی قسمان: ممدوح و مذموم.
----------
[۱]: ۲ - اصل: + و الیک الجأ.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه نوح، آیه ۱۳.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه شعراء آیه ۱۳ ؛ سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۱۱.
[۴]: ۵ - کذا/ امید واژه فارسی است.
و الممدوح منه: الرجاء الی اللّه حال کون رجاء المرجی مقروناً بالطاعات و إتیان أعمال الخیر.
و المذموم منه: أن یکون مع اقترانه بسوء الأعمال، و یقال: إنّی أرجوا اللّه أن یغفر لی و یعطینی. و لایعلم أنّ المشروط ینتفی بانتفاء الشرط، کما قال مولی امیرالمؤمنین علیه السلام:
ترجو النجاة و لم تسلک مسالکها أنّ السفینة لاتجری علی الیبس [۵]
و فی الحدیث: « یدّعی [بزعمه] أ نّه [۶] یرجو اللّه [۷] کذب. و العظیم ما باله لا یتبیّن رجاؤه فی عمله » [۸] و فیه ذمّ من یرجو اللّه بلا عمل، کالمدّعی للرجا.
الدعاء: هو العبادة له ؛ لأ نّها هی الإقبال علیه و الإعراض عمّا سواه، یقال: ادعوه دعاءً، أی ابتهلت الیه بالسؤال. و رغبت فیما عنده من الخیر.
و فی حدیث عرفه: «أکثر دعائی و دعاء الأنبیاء قبلی لا اله إلاّ اللّه وحده لا
شریک له، له الملک و له الحمد و هو علی کلّ شی ء قدیر » [۱] .
و الدعاء الذی علّمه جبرئیل لیعقوب، فردّ اللّه ابنه هو: « یا من لایعلم أحد کیف هو الاّ هو، یا مَن سدّ السماء بالهواء و کبس الأرض علی الماء، و اختار لنفسه أحسن الاسماء آتنی بکذا» [۲] .
انّما سمّی التهلیل و التحمید و التمجید دعاءً، لأ نّه بمنزلة فی [۳] استیجاب ثواب اللّه و جزائه.
----------
[۵]: ۶ - دیوان علی علیه السلام، ص ۲۴۱ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۲، ص ۳۲۰.
[۶]: ۷ - اصل: أن.
[۷]: ۸ - اصل: + الیه.
[۸]: ۹ - نهج البلاغه، ص ۲۲۵ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۹، ص ۲۲۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۳۵۸.
[۱]: ۱۰ - بحارالأنوار، ج ۸۳، ص ۲۵۶.
[۲]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۱۲، ص ۲۴۴ و ج ۹۲، ص ۱۸۵ ؛ مجمع البحرین، ج ۲، ص ۳۸.
[۳]: ۲ - در اصل به اندازه یک کلمه سفید است.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
معاشرت با مردم از جمله سفارشهای امام علی علیه السلام به فرزندانش این بود که: فرزندانم! چنان با مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امتها
شهرستانی در ملل و نحل آورده است، برخی از مردم نه به معقول معتقد هستند و نه محسوس، آنان سوفسطائیان هستند. برخی محسوس را فقط پذیرفته اند و عقیده ای به معقول ندارند. آنان طبیعیون هستند. عده ای معقول و محسوس را پذیرفته اند ولی اعتقاد به حدود و احکام ندارند آنان فیلسوفان طبیعی هستند. گروهی معقول و محسوس و حدود را پذیرفته اند ولی پیرو شریعت خاص نیستند، آنان صابئین هستند. گروهی شریعت را نیز قبول کرده اند آنان برخی یهودی و مسیحی و مجوس و عده ای مسلمان میباشند.
در یکی از کتابهای مربوط به فلاسفه اشراق آمده است عنایت خدا اولاً و بالذات به تدبیر کلی تعلق دارد و ثانیاً و بالعرض متعلق به تدبیر جزیی است. نمی توان تصور کرد نظام کلی احسن از نظام فعلی برتر باشد. هرچند ما علت آن را نفهمیم. مَثَل این سخن، مَثَل معماری است که وقتی طرح ساختمانی را میریزد، نظام کلی عمارت اقتضا میکند که بخشی خاص را به پذیرایی اختصاص میدهد و قسمتی را به... ؛ معمار اگر به پذیرایی بیشتر رسیدگی کند هر چند برای پذیرایی بهتر است ولی به کل بنا ضرر رسانده است. این سخن خوبی است در اینجا که:
هر چیز که هست آنچنان میباید
ابروی تو گر راست بدی کج بدی
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_253
و كان عليهالسلام يقول
أَحْلِفُوا الظَّالِمَ - إِذَا أَرَدْتُمْ يَمِينَه - بِأَنَّهُ بَرِيءٌ مِنْ حَوْلِ اللّهِ وَ قُوَّتِهِ؛ فَإِنَّهُ إِذَا حَلَفَ بِهَا كَاذِباً عُوجِلَ الْعُقُوبَةَ، وَ إِذَا حَلَفَ بِاللّهِ الَّذِي لَا إِلهَ إِلَّا هُوَ لَمْ يُعَاجَلْ، لِأَنَّهُ قَدْ وَحَّدَ اللّهَ تَعَالَى.
امام عليه السلام فرمود:
هرگاه خواستيد ظالمى را سوگند دهيد اينگونه سوگند دهيد كه از حول و قوۀ الهى برى است (اگر فلان كار را انجام داده باشد) زيرا اگر اين قسم دروغ باشد مجازات او به سرعت فرا مىرسد (يا به درد سختى مبتلا مىگردد و يا مىميرد) ولى هرگاه چنين سوگند ياد كند: به خدايى كه جز او خدايى نيست (اين كار را نكردهام) در كيفرش تعجيل نمىشود؛ زيرا خدا را به يگانگى ستوده است.
شرح و تفسير
سوگند سريع التأثير
امام عليه السلام در اين گفتار نورانى دستورى دربارۀ سوگندهاى مؤثر در برابر كارهايى كه ظالمى مرتكب شده مىدهد و مىفرمايد:«هر گاه خواستيد ظالمى را سوگند دهيد اينگونه سوگند دهيد كه از حول و قوۀ الهى برى است (اگر فلان كار را انجام داده باشد) زيرا اگر اين قسم دروغ باشد مجازات او به سرعت فرا مىرسد (يا به درد سختى مبتلا مىگردد و يا مىميرد) اما اگر چنين سوگند ياد كند: به خدايى كه جز او خدايى نيست (اين كار را نكردهام) در كيفرش تعجيل نمىشود، زيرا خدا را به يگانگى ستوده است»؛ (أَحْلِفُوا الظَّالِمَ - إِذَا أَرَدْتُمْ يَمِينَه - بِأَنَّهُ بَرِيءٌ مِنْ حَوْلِ اللّهِ وَ قُوَّتِهِ؛ فَإِنَّهُ إِذَا حَلَفَ بِهَا كَاذِباً عُوجِلَ الْعُقُوبَةَ، وَ إِذَا حَلَفَ بِاللّهِ الَّذِي لَا إِلهَ إِلَّا هُوَ لَمْ يُعَاجَلْ، لِأَنَّهُ قَدْ وَحَّدَ اللّهَ تَعَالَى) .
از اين سخن امام عليه السلام روشن مىشود كه تعبيرات سوگندها بسيار متفاوت است؛ تعبيرهايى كه مدح و ثناى الهى در آن است سبب تعجيل عقوبت نمىشود اما تعبيرات خشنى كه بر ضد آن باشد، عقوبت را تعجيل مىكند.
در حديث معروفى كه در كتب مختلف آمده مىخوانيم: شخصى نزد منصور، خليفۀ عباسى از امام صادق عليه السلام بدگويى كرد. منصور به دنبال حضرت فرستاد و هنگامى كه امام عليه السلام حضور پيدا كرد عرض كرد: فلان كس دربارۀ شما چنين و چنان مىگويد. امام عليه السلام فرمود: چنين چيزى دروغ است؛ اما بدگويىكننده گفت: دروغ نيست و واقعيت دارد. امام عليه السلام او را به برائت از حول و قوۀ الهى اگر دروغگو باشد قسم داد. او همين سوگند را ياد كرد و هنوز گفتارش تمام نشده بود كه فلج شد و مانند قطعۀ گوشتى بىجان به روى زمين افتاد! پاى او را گرفتند و كشانكشان از مجلس بيرون بردند و امام صادق عليه السلام از اين توطئه رهايى يافت. ١
در رخداد ديگرى مىخوانيم كه منصور دوانيقى به امام صادق عليه السلام عرض كرد:
يكى از ياران شما به نام «معلى بن خنيس» مردم را به سوى شما فرا مىخواند و (براى خروج كردن) اموالى ذخيره مىكند. امام عليه السلام فرمود: به خدا سوگند چنين چيزى نبوده است. منصور گفت: من كسى را كه چنين خبرى داده نزد شما حاضر مىكنم. و سپس آن مرد را حاضر كرد. امام عليه السلام رو به آن فرد كرده فرمود: قسم مىخورى؟ عرض كرد: آرى؛ سپس گفت:«وَ اللّهِ الَّذى لا إلهَ إلّا هُوَ عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ الرَّحْمانِ الرَّحيمِ كه او اين كار را كرده است». امام عليه السلام فرمود: تو خداوند را با اوصاف جلالش مىستايى و او به همين سبب تو را مجازات نمىكند.
اين گونه كه من مىگويم قسم بخور. بگو:
«بَرِئْتُ مِنْ حَوْلِ اللَّهِ وَ قُوَّتِهِ وَ أَلْجَأْتُ إِلَى حَوْلِي وَ قُوَّتِي (كه تو اين سخن را گفتهاى)» آن مرد اينگونه قسم خورد. هنوز كلامش تمام نشده بود كه بر زمين افتاد و مرد. منصور گفت: بعد از اين، كلام هيچ سخنچينى را دربارۀ تو نخواهم پذيرفت. ٢
نكته
سوگند به برائت از خداوند و پيامبر صلى الله عليه و آله
مرحوم صاحب جواهر در كتاب «الأيْمان» مسئلهاى آورده كه حاصلش اين است: سوگند به برائت از خداوند سبحان و پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله نهتنها منعقد نمىشود و كفارهاى در مخالفت آن نيست، بلكه نفس اين سوگند حرام است هرچند گوينده در گفتارش صادق باشد. سپس به احاديثى استناد مىكند، از جمله حديث نبوى كه مىفرمايد:
«مَنْ قالَ إنّى بَرِىءٌ مِنْ دينِ الْإسْلامِ فَإنْ كانَ كاذِباً فَهُوَ كَما قالَ وَ إنْ كانَ صادِقاً لَمْ يَعِدْ إلَى الْإسْلامِ سالِماً؛ كسى كه بگويد:«من از آيين اسلام بيزارم اگر دروغ گفته باشم يا همانگونه است كه گفتهام» و اگر راست گفته و بيزارى جسته هرگز به اسلام بازنمىگردد». ١
در حديث ديگرى از يونس بن حيان (صحيح يونس بن ظبيان است) نقل مىكند كه امام صادق عليه السلام به من فرمود:
«يَا يُونُسُ لا تَحْلِفْ بِالْبَرَاءَةِ مِنَّا فَإِنَّهُ مَنْ حَلَفَ بِالْبَرَاءَةِ مِنَّا صَادِقاً كَانَ أَوْ كَاذِباً فَقَدْ بَرِئَ مِنَّا؛ اى يونس! قسم به برائت از ما مخور، زيرا اگر كسى چنين قسمى ياد كند، صادق باشد يا كاذب، از ما بيزار خواهد شد».
سپس مىافزايد: ولى از كلام امير مؤمنان عليه السلام در نهج البلاغه (حكمت مورد بحث) استفاده مىشود كه ظالم را مىتوان به اين كيفيت قسم داد و حتى از فعل امام صادق عليه السلام و قسم دادن شخص سعايت كننده به اين كيفيت در برابر منصور دوانيقى بر مىآيد كه اينگونه سوگند در چنين مواردى مانعى ندارد. وى در پايان مىگويد: ولى من كسى از اصحاب را نديدم كه به چنين حديثى فتوا بدهد، هرچند عنوان باب در وسائل نشان مىدهد كه او معتقد است ظالم را مىتوان به برائت از حول و قوۀ الهى سوگند داد. سپس در پايان اين سخن مىگويد: احتياط
من نهج البلاغه میخوانم:
اين است كه اين كار جز در مورد مهدورالدم، ترك شود. ٢
البته از بعضى كلمات بزرگانى كه قبل از مرحوم صاحب جواهر بودهاند استفاده مىشود كه به اين روايات فتوا دادهاند؛ مانند مرحوم فاضل هندى در كشف اللثام در بحث جواز «تغليظ قسم»(در مسائل قضايى) و نيز خود صاحب جواهر در بحث قضا ١ تعبيرى دارد كه از آن، تمايل به اين فتوا استفاده مىشود.
مهم آن است كه در اينجا چند مسئله از هم جدا نشده است:
نخست اينكه آيا مىتوان بدون هيچ قيد و شرطى چنين قسمى خورد؟ كه كسى بگويد: و اللّه من از دين محمد صلى الله عليه و آله «العياذ باللّه» بيزارم. قطعا چنين سخنى كفر است و حرام بودن آن جاى ترديد نيست؛ حتى اگر سوگند او دروغ هم باشد گناه بزرگى مرتكب شده است.
ديگر اينكه به صورت قضيۀ شرطيه براى اثبات مدعاى خود بگويد: واللّه از خدا و رسولش برىء باشم اگر چنين كارى را كرده باشم. اگر چنين شخصى راست مىگويد و اين كار را نكرده دليلى بر حرام بودن سوگند او نيست. آرى اگر او در گفتارش دروغگو باشد قطعاً قسم حرامى خورده و ممكن است كافر نيز شده باشد.
صورت سوم اين است كه قسم ياد كند براى انجام كارى و بگويد: من به اين وعدۀ خود وفا مىكنم. اگر نكنم از حول و قوۀ الهى و دين محمد صلى الله عليه و آله بيزار باشم.
اين قسم قطعاً منعقد نمىشود و اگر مخالفت كند نيز كفارهاى - طبق قواعد مقررۀ باب قسم كه تنها بايد به نام خداوند سوگند ياد كرد - ندارد.
دليل روشنى بر حرام بودن قسمت دوم و سوم نداريم، زيرا گويندۀ آن هرگز نمىگويد: من از دين اسلام يا از خداوند متعال بيزارم بلكه براى تأكيد بر گفتۀ خود به اينكه تخلفى وجود ندارد چنين سخنى را مىگويد، مثل اينكه بعضى از عوام مردم براى تأكيد بر سخنانشان مىگويند: بىايمان از دنيا بروم، دشمن خدا و پيغمبر صلى الله عليه و آله باشم اگر چنين سخنى را گفته باشم. مگر اينكه گفته شود: اين تعبير نيز خالى از نوعى اهانت نيست و شايد به همين دليل بر حرمت آن، ادعاى اجماع شده است (در صورتى كه حرمت شامل تمام اين اقسام شود).
در اينجا نكتۀ ديگرى است و آن اينكه اگر بدانيم بعضى از اينگونه قسمها سبب تعجيل عقوبت مىشود و ممكن است به زندگى فرد پايان دهد آيا جايز است او را به چنين سوگندى قسم دهيم، هرچند باعث مرگ او شود؟
ظاهر كلام امام اميرالمؤمنين عليه السلام كه در بالا آمد اين است كه هر ظالمى را مىتوان چنين سوگندى داد.(و هرچه باشد از ناحيۀ خود اوست) ولى تعبير بعضى از فقها اين است كه تنها مهدور الدم را مىتوان چنين سوگند داد ١ و از آنجا كه تعجيل عقوبت مرگ، هميشه حاصل نيست بلكه ممكن است عقوبتهاى ديگرى در كار باشد حكم به تحريم چنين سوگندى دربارۀ غير مهدورالدم، خالى از اشكال نيست و اگر يقين به هلاكت باشد اجراى آن در غير مهدورالدم اشكال دارد و كلام حضرت عليه السلام را در اين صورت مىتوان بر ظالمان مهدورالدم حمل كرد.
توضيح بيشتر در اين زمينه را بايد در كتب فقهى بررسى كرد.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
💐تریلیوم زرد
این گیاه زیبا یک گل بهاری واقعی است. در پایان خرداد گلهای این گیاه میمیرند و برگهای آن نیز کمرنگ میشوند و دوباره در اواسط فروردین گلهای زرد و سفید ظریف آن شکوفا میشوند.
تریلیوم زرد گیاهی سایه دوست است و بهتر است در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. خاک این گیاه باید مرطوب بماند و البته زهکشی خوبی داشته باشد تا دچار پوسیدگی ریشه نشود.
تریلیوم زرد میتواند تا 40 سانتیمتر رشد کند.
#تریلیوم_زرد
@zandahlm1357
#بامبو_لاکی
یک گیاه آب دوست است که به دلیل زیبایی جذاب و ساقه های متمایزش می تواند در حین رشد به شکل مارپیچ یا مشبک آموزش داده شود، ارزشمند است.
این در واقع به بامبو مربوط نیست. بلکه یک گونه آفریقایی است که نزدیک به مارچوبه باغی است که ممکن است روی میز شام خود پیدا کنید.
می توان آن را در آب بدون خاک پرورش داد، هرچند اگر این روش را انتخاب کردید، حتما هر چند هفته یکبار آب آن را عوض کنید.✅
نیازها👇👇👇💦
نور: نور غیر مستقیم را ترجیح می دهد. نور کم را بهتر از آفتاب تحمل می کند.
آب: به طور مکرر آبیاری کنید.
خاک: غنی، با زهکشی خوب.
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۰ برگزاري جلسات ائمه اطهار و خوراك دادن به شركت كنندگان باعث وسعت رزق است. ۱۱ پرداخت ذكات و خمس با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۷ اميرالمؤمنين علي عليه السلام ميفرمايند: بسيار استغفار كنيد و بدين وسيله روزي را بسوي خود جلب كنيد حضرت رسول اكرم (ص) روزي ۷۰ مرتبه استغفار ميكردند در حاليكه معصوم بودند.
معارف و معاريف جلد سوم ۹۴ ۱۰۹۲
۱۸ پيغمبر (ص) بعلي فرمودند: اي علي هرگز غم روزي فردا را مخور كه هر فردائي روزي خود را بهمراه دارد. و نيز از آن حضرت است كه فرمودند: اي مردم رزوي هر كسي نزد خداوند مقرر ميباشد و هر كه هر مقدار كه برايش مقرر شده بدستش خواهد رسيد پس در كسب روزي متين و آرام باشيد و آبروي خود را مبريد.
معارف و معاريف جلد سوم ۹۴ ۱۰۹۲
۱۹ امام عسكري (ع) فرمودند: «روزهائيكه براي هر كسي نوشته شده بحرص فراهم نيايد.
معارف و معاريف جلد سوم ۹۴ ۱۰۹۲
۲۰ امام صادق (ع) فرمودند: خداوند روزي احمقان را زياد كرده تا عقلا پند گيرند و بدانند كه دنيا را بعقل و انديشه نتوان بچنگ آورد.
معارف و معاريف جلد سوم ۹۴ ۱۰۹۲
۲۱ پيغمبر (ص) فرمودند: خدا نخواسته روزي بنده اش را از راههاي معين
تأمين كند، چه اگر بنده روزي خويش را از راه معين نداند بيشتر دعا كند.
معارف و معاريف جلد سوم ۹۴ ۱۰۹۲
خلاصه المکاسب📚
نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊 فایل صوتی برنامه آفتاب شرقی 👤 #حجت_الاسلام_تراشیون 📚 موضوع: #تربیت_فرزند 🔹 قسمت ششم #فرزند #خا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت فرزندان.mp3
24.4M
🔊 فایل صوتی برنامه آفتاب شرقی
👤 #حجت_الاسلام_تراشیون
📚 موضوع: #تربیت_فرزند
🔹 قسمت هفتم
#فرزند
#خانواده
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
⛔️ اگر دنبال ایراد گرفتن و مچ گیری همسرتان باشید، مطمئن باشید که همسر شما هم دنبال مچ گیری شما خواهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ سوال: من بصورت اتفاقی متوجه شدم که شوهرم با یک خانم چت میکنه... 😔
⭕️ قسمت شانزدهم
🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج)
🔺محسن پوراحمد خمینی، روانشناس
🌼 #ادامه_دارد...
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎙صوت:#خانواده_قرآنی_جلسه3 ️🌸🌿موضوع:پرهیز از تکلف و وسواس 👤مدرس: #حجه_الاسلام_داوودی_نژاد 🌿🌸🍃❀🌸❀🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ج4خا3_00.5.13.mp3
11.21M
🎙صوت:#خانواده_قرآنی_جلسه4
️🌸🌿موضوع:پرهیز از تکلف و وسواس(قسمت دوم )
👤مدرس: #حجه_الاسلام_داوودی_نژاد
🌿🌸🍃❀🌸❀🍃🌸🌿
✨✨✨✨✨✨
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بعض از صحابه تابع هوای نفس و منحرف از حق شدند ثالثا داعی خارج از ادب و نزاکت هرگز سخنی نخواهم گفت و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قول غزّالی در نقض عهد صحابه
شما اگر کتاب سر العالمین تألیف حجة الاسلام ابو حامد محمد بن محمد غزّالی طوسی را مطالعه نمائید هرگز بما ایراد نمی نمائید ناچارم قسمتی از مقاله چهارم آن را برای اثبات حق بعرضتان برسانم که گوید اسفرت الحجّة وجهها و اجمع الجماهیر علی متن الحدیث عن خطبة یوم غدیر خمّ باتّفاق الجمیع و هو یقول من کنت مولاه فعلیّ مولاه فقال عمر بخ بخ لک یا ابا الحسن لقد اصبحت مولای و مولی کلّ مؤمن و مؤمنة؟! هذا تسلیم و رضی و تحکیم-ثمّ بعد هذا غلب الهوی لحبّ الرئاسة و حمل عمود
الخلافة و عقود البنود و خفقان الهوی فی قعقعة الرایات و اشتباک ازدحام الخیول و فتح الامصار سقاهم کاس الهوی فعادوا الی الخلاف الاول فنبذوه وراء ظهورهم و اشتروا به ثمنا قلیلا فبئس ما یشترون!!و لمّا مات رسول اللّه قال قبل وفاته ایتونی بدوات و بیاض (و بیضا نسخة) لازیل عنکم اشکال الامر و اذکر لکم من المستحقّ لها بعدی قال عمر دعوا الرجل فانّه لیهجر!!و قیل یهذو فاذا بطل تعلقکم بتأویل النصوص فعدتم الی الاجماع و هذا منقوض ایضا فانّ العباس و اولاده و علیّا و زوجته و اولاده لم یحضروا حلقة البیعة و خالفکم اصحاب السقیفة فی مبایعة الخزرجیّ ثمّ خالفهم الانصار [۱] .
پس آقایان محترم متوجه باشید که شیعیان نمی گویند مگر همان چیزی را که علماء بزرگ منصف خودتان میگویند منتها چون بما نظر بد دارید بحرفهای حسابی ما هم خورده میگیرید ولی بعلماء خودتان خورده نمی گیرید که چرا نوشتند بلکه ندیده گرفته و میگذرید و حال آنکه از روی علم و انصاف حق را ظاهر نموده و وقایع را بطور حقیقت در صفحۀ تاریخ ثبت نمودند.
شیخ- کتاب سرّ العالمین منتسب بامام غزّالی نیست و مقام او بالاتر از آنست که چنین کتابی بنویسد و رجال از علماء تصدیق ندارند که این کتاب از آن بزرگوار عالیمقام باشد.
----------
[۱]: ۱) (ما حصل معنی آنکه نسبت بخلافت اتفاق فریقین است بر اینکه حجاب از صورت دلیل برداشته شده همه کس واقع و حقیقت را با کمال وضوح و آشکارا فهمیده است و از این رو هر گونه شک زائل و تردید مرتفع و بطور قطع و یقین علی علیه السّلام جانشین و خلیفه بلافصل شناخته شده) چه آنکه اجماع دسته جات مختلف و جماهیر مسلمین بر صحت وقوع قضایای غدیر خم و شمول خطبه آن روز نسبت بمورد بحث منعقد است و باین ملاک هر اشکالی بی مورد و هر اعتراضی لغو و باطل است زیرا همین که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله سخن فرسائی خود بپایان آورد فوری عمر مبادرت بتظاهر نموده تبریکات لازمه را ضمن بیانات بخ بخ لک یا علی تقدیم نمود بدیهی است این نحوه تبریک گفتن تسلیم در مقابل صدور فرمان جدید و رضایت بوقوع خلافت علی علیه السّلام (و مثبت ادعاء شیعه است) و لکن مع الوصف با اینکه با کمال طوع و رغبت و یک عالم بشاشت و شادمانی سر تسلیم پیش آورد تشریفات تبریک را فراهم نمود سپس نفس اماره بر آنها غالب حب ریاست و جاه طلبی عواطف و مزایای انسانیت را از آنها سلب خرگاه خلافت سازی را بالا برده سازمان سیاست مذموم خلیفه تراشی را در سقیفه بنی ساعده تهیه نمودند-چرا که شهوتشان بحرکت آمده اشتیاق مفرط پیدا نمودند که پرچمهای نیرو را در احتزاز و صفوف سواره و پیاده را زیر فرمان خویش مشاهده نمایند توسعه کشور و فتح بلاد بنمایند تا نام خود را بصفحات تاریخ بودیعه بگذارند فلذا جام شراب هوای نفسانی را نوشیدند و بقهقرا برگشتند قرآن را پشت سر احکام و سنت پیغمبر را ملعبه خود نموده دین را بدنیا فروختند چه زشت معامله باطلی با خدا کردند که جز اخفاء حق و ورشکستگی آخرت نتیجه دیگری نداشت-اگر چنین نبود پس چرا در مرض موت پیغمبر (ص) برای نوشتن دستور جامع وقتی کاغذ و دوات طلبید در پاسخ ان الرجل لیهجر شنید (یعنی پیغمبر هذیان میگوید) پس خلافت ابی بکر فاقد منطق و دلیل است اگر حربه اجماع را بمنظور تصحیح خلافت بکار برید البته منقوض است چه آنکه عباس و پسرانش و علی علیه السّلام با زن و فرزندانش هیچ کدام شرکت در اجماع (ساختگی) نداشتند همچنین بعض حاضرین سقیفه نیز متمرد و مخالفت با آن اجماع (ساختگی) نموده بیعت با خزرجی ننموده و از سقیفه خارج شدند پس از آن انصار هم مخالفت نمودند.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani-8 - همراه نسيم.mp3
593.9K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
چون گل همراه نسیم
می لرزد دل به بر
با یادش باد صبا
می ریزد گل به سرم
چون پروانه عشق گل به سر دارم
صحراها را زیر بال و پر دارم
بینم هر شب من به عالمِ رؤیا
آید سویم آشنایی از صحرا
تو بیا که بی قرار توام
بخدا در انتظار توام
باز آ چراغ دل روشن کن
گرمی بده تو بر جان من
باز آ که از فروغ رویت
روشن شود شبستان من
باز آ که با خیالت آید
بوی گل از گریبان من
تو بیا که بی قرار توام
بخدا در انتظار توام
ای یاد تو چو نسیم سحر
یکدم بر ما بگذر بگذر
تا عمر ما نرسیده به سر
یکدم بر ما بگذر بگذر
چون پروانه عشق گل به سر دارم
صحراها را زیر بال و پر دارم
بینم هر شب من به عالمِ رؤیا
آید سویم آشنایی از صحرا
تو بیا که بی قرار توام
بخدا در انتظار توام
#ترقي
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔@zandahlm1357