eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
ابوالحسنین: 💯♨️پنجمین علائم از ظهور امام زمان علیه السلام خسف بیداء👇👇 ✅در روایات به نظر می‌رسد که مسئله خسف حدودا یک‌ماه بعد از ظهور واقع می‌شود 👌👈خسف بیداء به فرورفتن لشکر سفیانی در مکانی به نام بیداء (مکانی میان مکه و مدینه) اشاره دارد که برای جنگ با امام زمان(عج) عازم مکه می‌شود. 💯👈 امام محمد باقر(علیه السلام) می فرمایند: سفیانی گروهی را به مدینه روانه می‌کند و مهدی از آنجا به مکه می‌رود. خبر به فرمانده سپاه سفیانی می‌رسد و لشکری را به تعقیب وی می‌فرستد. هنگامی که سپاه سفیانی وارد سرزمین بیداء می‌شوند، ندایی از آسمان بلند می‌شود: «ای دشت، آن قوم را نابود ساز.» در این هنگام، زمین لشکر سفیانی را در خود فرو می‌برد و همگی به‌جز سه نفر، از بین می‌روند.» ✅👌بنا بر برخی روایات، دو نفر از لشکر سفیانی پس از این حادثه زنده می‌مانند. یکی به سوی امام زمان(علیه السلام ) رفته و در مکه خبر نابودی لشکریان سفیانی را به او می‌دهد و دیگری به سوی سفیانی می‌رود تا خبر ظهور امام مهدی(علیه السلام ) و از بین رفتن لشکر را به او برساند. کتاب غیبت نعمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
همه چیز برای تو مقدس شده و می‌تواند تو را ناخودآگاه به دشتهای جنوب و یا ارتفاعات غرب بکشاند. برای زمان و مکان و اصوات، حالتهای معنوی در ذهن تو تداعی می‌شود. شالوده ی افکارت هیجانهای جنگ شده. تو با واژه ی مقدسی، تک تک سلولهای بدنت را به کار گرفته ای. تمام اجزای بدنت در این راه فعالیت کرده و بر جسم و روح تو تأثیر گذاشته. تو دیگر نمی توانی از این عشق جدا شوی. تو داغدار این قافله ای، ولی در مسیر دفاع مقدس بزرگ شده ای. برای تو تفاوت میان جنگهای مرسوم دنیوی با این روزهای دفاع مقدس کاملا واضح است. همان قدر که می‌توانی بین جنگهای قبایل قبل از اسلام و حماسه ی [صفحه ۱۶۳] عاشورا تفاوت قائل شوی. تو سکوت را دوست داری برای اینکه بتوانی در آن به جنگ بیندیشی. به غروبهای زیبای اردوگاه. تو بیابان را دوست داری برای اینکه بتوانی در آن خاکریزهای حق و باطل را فرض کنی. تو رعد و برق آسمان را دوست داری برای اینکه بتوانی تجسم انفجار را در آن بیافرینی. تو ساده زیستن را دوست داری برای اینکه یاد روزهای اردوگاه می‌افتی. تو زمزمه و نجوا را دوست داری برای اینکه به یاد راز و نیاز نیمه شب بچه‌های رزمنده می‌افتی. تو خنده و مزاح را دوست داری برای اینکه روحیه و شادابی نیروهای گروهان را به یاد می‌آوری. تو شرم و حیا را دوست داری برای اینکه چهره‌های معصوم و نورانی دوستان هم سنگرت را به خاطر می‌آوری. تو صفا و صمیمت را دوست داری برای اینکه مجموعه ای مخلص به نام گردان برای تو متجلی می‌شود. نام تو رزمنده است. عنوان تو بسیجی. یادگارت جنگ و خریدارت خدا. تو باید طریق این کانالها و خاکریزها را خوب به خاطر بسپاری. اگر زنده ماندی باید زینب گونه عمل کنی. باید شرح فراق را در خطبه‌های عشق بگنجانی. باید تفسیر نبرد را در حرکات و رفتارت به بهترین شکل انتشار دهی. تو مجبوری همیشه بسیجی بمانی، چون صحنه‌هایی را در زندگی دیده ای که اولیاء الله، در پی آن دست و پا زده اند. تو با کسانی محشوری که از بهترین مردمان زمان خویش اند. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای دست نوشته‌ تکان‌دهنده شهیدی که هنگام بمباران شیمیایی ماسکش را به یکی از رزمنده‌ها داد.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: غذای کم ♦️♦️♦️♦️ انوشیروان در حالی که به خوردن غذا اشتها داشت دست می‌کشید و می‌گفت: آنچه را دوست دارم ترک می‌کنم تا در چیزی که برای من بد است واقع نشوم. قناعت، ضرب المثل ♦️♦️♦️♦️ از مثلهای عربی و حکایات آنها بر زبان حیوانات این است که: سگی سگ دیگری دید که بر دهانش گرده نان سوخته ای بود، به وی گفت: بی ارزش است نان سوخته ای که قصد آن کرده ای. سگ پاسخش داد: بلی از رحمت خدا دور باد این نان و هرکس که آن را پیش از اینکه نان بهتری بیابد ترک کند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۱۹- نماز، از دیدگاه عقل و وجدان پرتوی از اسرار نماز » نماز، از دیدگاه عقل و وجدان یکی از حقوق انسانی، سپاس از محبت و نیکی دیگران است. حتّی اگر مسلمان نباشیم، احسان و نیکی دیگران به عهده ما مسئولیت تشّکر می‌گذارد. این حقّ، نسبت به هر زبان و نژاد و ملیّت و کشور، یکسان است. هر چه لطف و نیکی بیشتر و نیکی کننده بزرگتر باشد، تشّکر هم باید بیشتر و بهتر انجام گیرد. و... آیا کسی بیشتر از «خدا» بر ما حق دارد؟... خیر، چرا که نعمت ونیکی او درباره ما بیشمار است، و خودش نیز وجودی عظیم و فیّاض می‌باشد. خداوند، ما را از یک سلّول آفرید، و هر چه نیاز حیات ما بود، از قبیل: نور، حرارت، مکان، هوا، آب، اعضاء، غرائز، قوا، طبیعت گسترده، گیاهان و حیوانات، هوش و عقل و عاطفه و... برایمان فراهم کرد و برای تربیت معنوی ما، رسولان خویش را فرستاد و احکام سعادت بخش مقرّر کرد و حلال و حرام، وضع نمود و «حیات مادی» و «حیات روحی» مارا از هر جهت، برخوردار از ابزار و وسائل کمال ساخت و همه شرایط رشد و بهروزی و سعادت دنیوی و اخروی مارا فراهم نمود. چه کسی بیش از خداوند به ما نیکی کرده، که بیش از او شایسته ادای حق باشد؟ به قول سعدی: هر نفسی که فرو می‌رود، ممّد حیات است و چون برمی آید، مفرّح ذات، پس در هر نفسی دو نعمت موجود است و بر هر نعمتی شکری واجب. از دست و زبان که برآید کز عهده شکرش به در آید او مارا از هدایت انبیاء و معصومین برخوردار ساخت. جهان و طبیعت را مسخّر انسان کرد و به او قدرت بهره بردن از مواهب طبیعت و کشف رازهای جهان واستفاده از آن در مسیر فلاح وزندگی خویش داد. برگها و گیاهان، کربُن هوا را می‌گیرند و اکسیژن می‌سازند. قطرات باران، هوا را صاف و سالم می‌کنند. نهنگ ها، ماهیان مرده دریاها را می‌بلعند تا آب‌ها بد بو نشوند. چشم‌های ما، هر لحظه، از زاویه‌های مختلف عکسهای گوناگون و دقیق از همه چیز می‌گیرد. اگر لب ما نرم نبود، قدرت حرف زدن نداشتیم. اگر اشک، شور نبود، چشم ما که از «پی» آفریده شده، خراب می‌شد. اگر آب‌ها تلخ و شور بود، درختان نمی روییدند. نیکی ها، بدی‌ها را از بین می‌برد. اگر زمین، جاذبه نداشت، و اگر فاصله خورشید به ما نزدیک تر بود، اگر هنگام تولّد مکیدن را نمی دانستیم، اگر مهر پدر و مادر نبود، و هزاران «اگر» دیگر... آیا می‌توانستیم به زندگی ادامه دهیم؟ البته نه در صدد بر شمردن نعمت‌های خداییم و نه از عهده آن برمی آییم؛ که خداوند خود فرمود اگر نعمت‌های الهی را بشمارید، نمی توانید آنها را به حساب آورید. باری... اگر یک میلیونیم این نعمت‌ها را از کسی دیگر دریافت می‌کردیم، همه عمر مدیون و سپاسگزار او نبودیم؟ وظیفه انسانی و وجدانی ما، ایجاب می‌کند که سپاس نعمت‌های الهی را ادا کنیم و به شکرانه آنهمه نیکی، نماز بخوانیم و او را بپرستیم. چون او مارا آفریده، ما هم او را عبادت کنیم و بنده او باشیم تا بنده و برده شرق و غرب نشویم. نماز، تشّکر از خداوند است و هر انسان عاقل و با وجدانی، به لزوم نماز پی می‌برد. وقتی یک سگ، در مقابل استخوانی که به او می‌دهند، حق شناسی می‌کند و دُم می‌جنباند و اگر دزد و بیگانه ای وارد خانه شود، به او حمله می‌کند، اگر انسان نسبت به این همه نعمت پروردگار، بی تفاوت باشد و از روحیه سپاسگزاری که به صورت «نماز» جلوه گر می‌شود، بی بهره باشد، آیا در قدرشناسی کمتر از سگ نیست؟!... از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ شش اثر شگفت انگیز توجه به نماز 🎙️ استاد سید حسین مؤمنی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔰چگونه در طول هفته از جهت معنوی شارژ باشیم؟ 🔹 آیت الله حائری شیرازی یک جوری برنامه ریزی کنید که از جمعه‌ها بهره‌برداری شود. جمعه اگر از لحاظ عبادت، خوب اداره شود، بقیۀ هفته هم خوب اداره می‌شود! مثل این است که مثلاً شما در ابتدای روز، صبحانه خورده‌اید؛ این باعث می‌شود که دیگر تا ظهر ضعف نکنید! اگر در جمعه از لحاظ عبادت، کار خوب و حسابی و دهان گیری کردید، تا آخر هفته ضعف نمی‌کنید، تا آخر هفته شارژ هستید. اگر در جمعه، باطری خودتان را خوب تقویت کنید، تا عصر پنجشنبه کم نمی‌آورید. به عبادت و زیارت امامزاده‌ها بپردازید. به زیارت قبور بروید. بعد از نماز جمعه در عصر، دعای سمات بخوانید. ┄┅┅┅┅❀
.......: باب اول در بعض آداب اذان و اقامه است و در آن پنج فصل است فصل او ل در سرّ جملى و آداب اجمالیه آنها است بدان که سالک إلى اللَّه در اذان باید قلب، که سلطان قواى ملکوتیه و ملکیه است، و دیگر جنود منتشره در جهات متشتّته ملک و ملکوت را اعلان حضور در محضر دهد . و چون وقت حـضور و ملاقات نزدیک گردیده، آنها را مهیا نماید تا ا گر از مشتاقان و عاشقان اسـت بـه جلـوه ناگهـانى دامن از دست ندهد؛ و اگر از محجوبان است، بى تهیه اسباب و آداب وارد محضر مقدس نگـردد . پس، سرّ اجمالى اذان اعلان قواى ملکوتیه و ملکیه و جیوش الهیـه بـراى حـضور اسـت . و ادب اجمالى آن تنبه به بزرگى مقام و خطر آن و عظمت محـضر و حاضـر؛ و تـذلّل و فقـر و فاقـه و نقص و عجز ممکن از قیام به امر و قابلیت حضور در محضر است اگر لطف و رحمت حـقّ حـقّ جلّ و علا دستگیرى نکند و جبر نقص نفرماید . و اقامه بپاداشتن قواى ملکوتیه و ملکیه است در محضر، و حاضر نمودن آنها است در حـضور و . ادب آن، خ وف و خشیت و حیا و خجلت و رجاء واثق به رحمت غیر متناهیه است . و سالک باید در جمیع فصول اذان و اقامه به قلب عظمت محضر و حضور و حاضر را بفهماند؛ و ذلّ و عجـز و قصور خود را نصب العین قرار دهد تا خوف و خشیت حاصل آید؛ و از طرفـى رحمـت واسـعه و الطاف کریمانه را به قلب وانمود کند تا رجاء و شوق حاصل آید . پس، قلوب عشقیه شوق و جذبه بر آنها غالب آید و با قدم حب و عـشقْ قـدم در محـضر انـس گذارند؛ و قلوب آنها بدان جذبه غیبیه تا آخر نماز به عشق محضر و حاضر بـا ذکـر و فکـر حـقّ معاشقه و معانقه کند . و فى الحدیث عن على بن ابى طا لبٍ علیه السلام، قال: افْضَلُ النّاس منْ عشقَ العبادةَ و عانَقَهـا و احبها بِقَلْبِهو باشَرَها بِجسده و تَفَرَّغَ لَها؛ فَهولا یبالى على ما اصبح منَ الدنْیا على یـسرٍ ام علـى قلوب خوفیه سلطان عظمت بر آنها تجلى کند و جذبه قهاریت بر آنها غلبه نمایـد و آنهـا را از خود بیخود نماید و خوف و خشیت قلوب آنها را ذوب نماید، و قصور ذاتى خـود و استـشعار بـه ذلت و عجز خویش آنها را از هر چیز بازدارد . و فى الحدیث عن موسى بن جعفر علیهما السلام، قال : قالَ امیرُ المؤمنین علیه الـسلام : انَّ للَّـه عباداً کَسرَت قُلوبهم خَشْیتُه ،فَاسکَتَتْهم عنِ المنْطق ... ( الحدیث 190 (و براى اولیاى کمل حـق تعالى گاه به تجلّى لطفى تجلّى فرماید، و عشق و جذبه حبیه رهنمون آنهـا گـردد؛ چنانچـه در حدیث است که رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آ له و سلم انتظار وقت نماز را مى کشیدند و عشق و شوقشان اشتداد پیدا مى کرد و به بلال مؤذّن مى فرمودند: ( ارِحنا یا بلال 191 .(و گاه بـه تجلّـى عظمت و سلطنت تجلّى فرماید، و خوف و خشیت در آنها حاصل آیـد؛ چنانچـه از رسـول خـدا صلّى اللَّه علیه و آله و از ائمه هدى علیه م السلام حالات خوفیه منقول اسـت . و گـاه بـه تجلّـى جمعى احدى تجلّى فرماید به حسب طاقت قلوب و بزرگى وعاء آن . و ما محجوبان مـشتغل بـه دنیا و محبوسان به سجن طبیعت و زنجیرهاى شهوات و آرزوها و محرومـان از سـعادات عقلیـه الهیه، که سکر طبیعت ما را تا صبح ازل به خود نیا ورد و از خواب گران بر نینگیزاند، از حـساب این تقسیمات خارج و از نطاق این بیان مـستثنى هـستیم . پـس، بـراى مـا آداب حـضور طـور دیگرى است و قیام به وظایف قلبیه به شکل دیگر . ولى مقدم بر همه چیز آن است که یـأس از روح اللَّه و قنوط از رحمت اللَّه را، که از جنود بزرگ ابلی س و از القائات شیاطین انـسى و جنّـى است، از قلب بیرون کنیم؛ و گمان نکنیم که این مقاماتى است به قامت اشخاص خاصـى بریـده شده و دست آمال ما از آن کوتاه و پاى سیر بشر از آن راجل است؛ پس یکسره دست از پا خطا نکنیم و با سردى و سستى مخلّد در ارض طبیعت بمانیم . نه، چنین نیست که توهم شده است . بلى، من نیز گویم که مقام خاص کمل اهل اللَّه براى احدى میسور نیست؛ ولى از براى مقامـات معنویه و معارف الهیه مدارجى بى پایـان و مراتبـى فـراوان اسـت کـه بـسیارى از آن مقامـات و معارف و حالات و مدارج را براى نوع میسر است اگر سردى و سستى خو د آنها بگذارد و عنـاد و تعصب اهل جهل و عناد دست از قلوب بندگان خدا بردارد و شیطان راه سلوك آنها نگردد . پس، ادب حضور براى ما آن است که در اول امر چون از مرتبه حس و ظاهر تجـاوز ننمـودیم و جز عظمت و جلالت دنیایى چیزى در نظر نداریم و از عظمتهاى غیبیه الهیه بـ ىخبـر هـستیم، محضر حق را باید چون محضر سلطانى عظیم الشّأن که قلب عظمت او را ادراك کرده بدانیم؛ و به قلب خود بفهمانیم که همه عظمتها و جلال و کبریاها جلوه اى از عظمت عالم ملکـوت اسـت که تنزّل کرده در این عالم، و عالم ملکوت در جنب عوالم غیبیه قدر محسوسى ندارد . پـس بـه قلب بفهمانیم که عالم محضر مقدس حق است و حق تعـالى حاضـر در جم
یـع امکنـه و احیـاز است؛ و خصوصاً نماز که اذن خاص حضور است و میعاد مخصوص ملاقات و مراوده بـا حـضرت احدیت است . پس، چون قلب را مستشعر به عظمت و حضور کردیم و لـو اینکـه در اول امـر بـا تکلّف باشد، و لى کم کم قلب انس مى گیرد و این مجاز حقیقت پیدا مـى کنـد . پـس، چـون بـه آداب صوریه معامله با مالک الملوك و سلطان السلاطین قیام نمودیم و ادبهاى حضور ظاهرى را به جا آوردیم، در دل نیز تأثیر حاصل شود و قلب استشعار عظمت نمایـد و کـم کـم بـه نتـایج مطلوبه انسان برسد . و ه مین طور راجع به اثاره حب و عشق که آن نیـز بـا تحـصیل و ریاضـت حاصل شود . پس، در اول امرْ رحمتهاى صوریه و الطاف حسیه حق تعالى را به قلب وانمود باید کـرد و مقـام رحمانیت و رحیمیت و منعمیت را به قلب رساند تا کم کم قلب انس گیرد و از ظاهر بـه بـاطن اثر حاصل آید و مملکت باطن از آثار جمالْ نورانى گردد و نتایج مطلوبه حاصـل شـود . و انـسان اگر قیام به امر کند و جهاد در راه خدا نماید، حق تعالى از او دستگیر فرمایـد و او را از ظلمـات عالم طبیعت به ید غیبى نجات دهد، و ارض مظلمه قلب او را به نور جمال خود روشن فرماید و او را مبد ل به سماوات روحیه فرماید . و منْ یقْتَـرِفحـسنَۀً نَـزِد لَـهفیهـا حـسناً انّ اللَّـه غَفُـور شَکُور(192 الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک شعر زیبا ✅ و بچه ها 🌺🌺🌺 ما همه پیرو دین و اسلامیم هی برای حفظ آن قرآن می خوانیم هی ما همه پیرو دین و اسلامیم هی برای حفظ آن نماز می خوانیم هی 🔷🔸💠🔸🔷 ویژه کودکان