خلقیه هستیم، سلطان کبریاى حقّ جلّ جلاله در قلـب مـا
تجلّى نکند .
پس، از آداب تکبیر آن است که سالکواقف در صورت آن نشود و به لفظ تنهـا و لقلقـه لـسان
اکتفا نکند؛ بلکه در اول امر، به قوت برهان و نـور علـوم الهیه قلـب را از کبریـاى حـقّ و قـصر
عظمت و جلال به ذات مقدس جلّت عظمته و به فقر و ذلّت و مـسکنت کافّـه سـکنه امکـانى و
قاطبه موجودات جسمانى و روحانى با خبر کند؛ و پس از آن، به قوت ریاضت و کثرت مـراودت
و انس تام قلب را زنده به این لطیفه الهیه نماید و سعادت و حیات عقلى روحا نى بخشد. و چون
فقر و ذلّت ممکن و عظمت و کبریاى حق جلّت قدرته نصب العین سالک شد و تفکّر و تذکّر به
حد نصاب رسید و قلب را انس و سکونت حاصل شد، در همه موجودات آثار کبریا و جلال حـق
را به عین بصیرت مشاهده کند و علل و امراض قلبیه علاج شود؛ پس، لذت مناجـات و حـلا وت
ذکر اللَّه را دریابد و قلب مقرّ سلطان کبریاى حق جلّ جلاله شود، و در ظاهر و بـاطن مملکـت
آثار کبریا ظاهر گردد و قلب و لسان و سرّ و علن با هم موافق شوند؛ پس، تمـام قـواى بـاطن
ظاهر و ملک و ملکوت تکبیر گویند و یکى از حجـب غلیظـه مرتفـع شـود، و یـک مرحلـه بـه
حقیقت نماز که معراج قرب است نزدیک شود .
و اشاره به بعض از آنچه ذکر شد نموده در حدیثى که از علل منقـول اسـت از حـضرت صـادق
سلام اللَّه علیه در حدیث طویلى که در آن حدیثْ وصف معراج را فرموده :
قال: انْزَلَ اللَّه الْعزیزُ الْجبار علَیه محملًا منْ نُورٍ، فیه اربعونَ نَوعا مـنْ انْـواعِ النُّـوِر کانَـت محدقَـۀً
حولَ الْعرْشِ؛ عرْشُه تَبارك و تَعالى تَغْشى ابصار الّناظرین . اما واحد منْها فَاصفَرُ؛ فَمنْ اجلِ ذلـک
اصفَرَّتالصفْرَةُ . و واحد منْها احمرُ؛ فَمنْ اجل ذلک احمرَّ ت الْحمرَةُ . الى انْ قالَ : فَجلَس فیـه ثُـم
عرَج بِه الَى السماء الدنْیا . فَنَفَرت الْملائکَۀُ الى اطراف السماء؛ الى انْ قالَ : فَجلَس فیه ثُم عرَج بِـه
الى السماء؛ ثُم خَرَّت سجداً، فَقالْت : سبوح قُدوس ربنا و رب الْملائکۀِ و الرُّوحِ؛ ما اشْبه هذَا النُّـور
بِنُورِ ربنا فَقال جِبرَئیلُ : اللَّه اکْبـرُ، اللَّـه اکْبـرُ . فَـسکَت الْملائکـۀُ، و فُتحـت الـسماء ،و اجتَمعـت
الْملائکۀُ؛ ثُم جاءت و سلَّمت علَیه صلَّى اللَّه علیه و آله و آله افواجاً ... ( الحدیث 195 .(
و در این حدیث شریف اسرارى بزرگ است که دست آمال ما از آن کوتـاه اسـت . و آنچـه ذکـر
کردنى است اکنون از مقصد ما خارج است، مثل سرّ تنزل محمل از نور، و سرّ کثرت انوار، و سرّ
کثرت نوعیه، و سرّ عدد اربعین، و سرّ تنزیل خدا آن را ، و سرّ احاطه آنها حول عرش، و حقیقت
عرش در این مقام، و سرّ اصفرار صفره و احمرار حمره به واسطه آنهـا، و سـرّ نفـور فرشـتگان، و
سجده کردن آنها و تسبیح و تقدیس آنها، و تشبیه کردن آنها آن را به نور پروردگـار، الـى غیـر
ذلک که بیان در اطراف هر یک طولانى است . و آنچه تن اسب بـا ایـن مقـام دارد و شـهادت بـر
مطلب ما مى دهد، آن است که ملائکۀ اللَّه به واسطه تکبیر جبرئیل ساکت و مطمـئن شـدند، و
اجتماع بر گرد شمع جمع ولى مطلق کردند؛ و به واسطه تکبیر فتح آسمان اول گردیـد و یکـى
از حجب، که بین راه عروج الى اللَّه بود، خرق گردید . و باید د انست که این حجـب کـه در اذان
خرق و رفع شود غیر از حجبى است که در تکبیرات افتتاحیه است؛ و شاید پس از این اشاره به
این معنى بیاید ان شاء اللَّه .
و شاید این که در اقامه دو تکبیر وارد است، براى آن است که سالک قـواى خـود را در محـضر
اقامه نموده و از کثرت تا اندازه اى رو به وحدت رفته تکبیر ذات و اسـماء و یـا اسـماء و صـفات
کند؛ و شاید در تکبیرِ ذات و اسماء تکبیرِ صفات و افعال منطوى باشد
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ نرگس و نماز
🔸پوشاندن اعضا در نماز
❇️ مدارس ابتدایی
🆔 محتوای دینی مدارس کشور
🔆 ایران درحال احیای امپراطوری بزرگ در جهان
📰 اعتراف رسانه های انگلیسی زبان به قدرت هلال شیعی: هلال شیعی اصطلاحی است که قدرت گرفتن شیعه در خاورمیانه را مطرح میکند؛ بر اساس این دیدگاه جمهوری اسلامی میتواند با اعمال نفوذ طبیعی در میان شیعیان عراق تحولات ژئوپولتیک خاورمیانه را هدایت و موازنه قدرت را به نفع شیعیان و علیه منافع آمریکا و اسرائیل تغییر دهد
✍ جوئیش نیوز سیندیکت نوشت، چین، روسیه و ایران در گذشته امپراتوری های بزرگی بودند و اکنون هم حاکمان آنها تصمیم گرفته اند بار دیگر امپراتوری های بزرگی تشکیل دهند
✍ آوی دیختر،رئیس سابق دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی (شاباک): که ایران به دنبال احیای امپراطوری باستانی خود است و ۲۵ هزار نیروی مردمی شیعه حاضر در سوریه از ایران فرمانبرداری می کنند
✍ نتانیاهو،نخست وزیر سابق اسرائیل: ایران درحال احیای امپراطوری اش است؛ ایران به دنبال یک پل زمینی از تهران تا طرطوس در حاشیه مدیترانه است؛ در یمن حضور دارد؛ و میخواهد اینجا امپراطوری خود را گسترش بدهد
✍ جمعیت شیعیان نسبت به کشورها:
ایران: ۹۰٪، آذربایجان: ۷۵٪، عراق: ۷۰٪، لبنان: ۵۵٪، یمن: ۴۰٪، سوریه: ۲۰٪
☫ نگرانی رسانه های بین المللی از تبدیل ایران به امپراطوری بزرگ
✍ نیویورک پست: امپراتوری پارس زنده شد و این امپرتوری احیاشده دنیا را خواهد لرزاند...
✍ روزنامه آمریکایی واشینگتن پست نوشت : ایرانیان دوباره در حال احیا کردن امپراتوری باستانی خود هستند
✍ روزنامه روسیه ای روسیاالیوم:، به نظر میرسد تمدن کهن و وسیع ایران دوباره احیا میشود با این تفاوت که تمدن جدید یک تمدن آریایی نیست، بلکه رنگ و بوی اسلامی دارد...
✍ ماوراءالخبر،چاپ مراکش در این باره گفت: ایرانی ها برای ورود به خاک همسایگانشان از هیچ کس اجازه نمی گیرند ... آن ها همه جا هستند و هیچ جا نیستند .. جهان عرب به گوش باشید. صدای پوتین های سپاهیان ایران به گوش می رسد!
✍ تایمز درباره عمق استراتژیک ایران در منطقه گفت: دستور از تهران صادر می شود و بی چون و چرا در بغداد و بیروت و دمشق و دوشنبه و کابل و خارطوم و اسلام آباد و غزه و صنعا و ... اجرا می شود!
✍ نایب رئیس پارلمان بحرین: ایران به دنبال احیای امپراتوری پارس است
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
#نشر_مجدد
🔆 متن شبهه:
دلیل اینکه عموم مردم علی ع را نخواستند چه بود؟
آیا ممکن است چند هزار نفر که در غدیر بودند همگی دست از علی ع بردارند ؟ آیا برای این مطلب شواهد قرآنی هست؟
🔆 پاسخ شبهه:
1️⃣ چه شاهد قرآنی از این بالاتر که حضرت موسی برادر خود حضرت هارون را به عنوان جانشین خود در میان بنی اسرائیل منصوب داشت و خود به میعاد گاه خداوند برای گرفتن احکام تورات از طریق وحی رفت چنان که قرآن چنین می گوید:
« ما به موسی سی شب وعده گذاشتیم سپس آن را با ده شب دیگر تکمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پرودگارش با او چهل شب شد و «موسی به برادرش هارون گفت جانشین من در میان قوم من باش... » اعراف 142
اما بنی اسراییل خلافت و جانشینی هارون را نادیده گرفتند و به وصیت موسی عمل نکردند و راه کفر و شرک و بت پرستی و گوساله پرستی را در غیاب موسی در پیش گرفتند چنان که قرآن نقل می کند:
« قوم موسی بعد از ( رفتن ) او ( به میعاد گاه خداوند) از زیور آلات خود گوساله ای ساختند ...هنگامی که موسی خشمگین و اندوهناک به سوی قوم خود بازگشت گفت پس از من بد جانشینانی برایم بودید ( و آیین مرا ضایع کردید ) ...( هارون گفت ) فرزند مادرم این گروه مرا در فشار گذاشتند و نزدیک بود مرا به قتل برسانند...» اعراف 148 تا 151
آیا پشت کردن بنی اسراییل به خلافت و وصایت هارون دلیلی بر بطلان خلافت او می باشد؟
2️⃣ پشت کردن صحابه به امام علی مورد پیش بینی پیامبر گرامی قرار گرفته بود چنان که علمای اهل سنت نقل می کنند که پیامبر گرامی خطاب به حضرت علی فرمود: « کینه هایی مردم نسبت به تو در دل دارند که هنگامی آن را آشکار خواهند کرد که من از دنیا رفته باشم»
📚المعجم الکبیر ج11 ص73
📚مسند ابی یعلی ج1 ص426
📚تاریخ مدینه دمشق ج42 ص322
3️⃣ وفرمود:
« پس از من مردم با حیله گری با تو رفتار می کنند»
📚المستدرک علی الصحیحین ج3 ص 150
4️⃣ البته چنان نبود که تمام صحابه غدیر و مساله ولایت و خلافت حضرت علی را فراموش کنند بلکه عده ای از آنان تن به خلافت ابوبکر نداده و در برابر او اعتراض و احتجاج به ولایت حضرت علی می کردند.
5️⃣ علامه مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار بابی را اختصاص داده است به احتجاجات صحابه بر خلافت وامامت امیر مومنان در برابر غاصبان خلافت
📚بحار الانوار،ج29 ص79 باب 8
6️⃣ از ابی بن کعب نقل می کند زمانی که ابوبکر داشت خطبه می خواند بلند شد وچنین احتجاج کرد:
«آیا نمی دانید که پیامبر علی را برای ما چنین معرفی کرد
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه یعنی علیا ومن کنت نبیه فهذا امیره"
"هرکس من مولای او هستم علی مولای اوست وهرکس من پیامبر او هستم علی امیر اوست"
📚همان مدرک،ص83
7️⃣ اسامه بن زید دربرابر ابوبکر چنین استدلال کرد: «تو سخن پیامبر در مورد علی در روز غدیر را چه زود فراموش کردی»
📚همان مدرک،ص92
8️⃣ در کتب اهل سنت هم سخن از مخالفت صحابه با خلافت ابوبکر آمده است؛
۱- بخاري در صحيح خود از زبان عمر بن خطاب نقل می کند که تمام انصار و نيز علی بن ابی طالب ، زبير بن عوام و تمام طرفداران آنها با خلافت ابوبکر مخالف بودند: «تمامي انصار با ما مخالفت كردند و در سقيفه بنی ساعده جمع شدند، و نيز علی و زبير و كسانی كه همراه آنها بودند، با ما مخالفت كردند»
📚صحیح بخاری،ج8 ص26
۲- و طبری و ابن اثير در تاريخ شان نقل کردهاند که تمام انصار و يا بعضی از آنها گفتند که ما تنها با علی بن ابی طالب بيعت ميکنيم: « فقالت الا نصار او بعض الانصار: لا نبايع الا علیا»
📚الكامل ج 2، ص 325
📚تاريخ الطبري ج 2 ص
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است.
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
#نشر_مجدد
🔆 متن شبهه :
آیا در قرآن، در مورد ولايت امير المومنين علیه السلام چیزی آمده است؟
🔆 پاسخ شبهه :
✅ در قرآن مجيد آيات فراواني است که با استفاده از احاديثي که از پيامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در شأن نزول آنها وارد شده است، امامت امام علي (علیه السلام) را اثبات مي نمايند:
1⃣ آيه تبليغ: «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک. . . [1]» که طبق روايات معتبر از اهل سنت در جريان غدير خم نازل شده است و در اين روز تاريخي پيامبر(صلی الله علیه و اله) با اعلام ولايت و جانشيني حضرت علي(علیه السلام) رسالت خود را تکميل فرمود.
2⃣ آيه ولايت: «انما وليکم الله و رسوله و الذين امنوا الذين يقيمون الصلاة. . . [2]» که ولايت حضرت علي (علیه السلام)[3] در کنار ولايت خدا و رسول(صلی الله علیه و آله) قرار داده شده است.
3⃣ آيه اولي الامر: يا ايها الذين امنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم. . . [4]» که اطاعت از اولي الامر را به نحو مطلق واجب کرده است، و از اين الزام مطلق بدست مي آيد که امام بايد معصوم باشد لذا غير از حضرت علي(علیه السلام) که از عصمت برخوردار نيست، نمي تواند امام باشد. علاوه رواياتي که از کتب اهل سنت در ذيل اين آيه به معرفي حضرت علي(علیه السلام) به عنوان امام و جانشين پيامبر پرداخته است، بيش ار اندازه است.
4⃣ آيه صادقين: يا ايها الذين امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقين. . . [5]» که مي فرمايد: اي اهل ايمان، تقوا داشته و با صادقين باشيد و در روايات بيان شده است که: منظور از صادقين حضرت علي(علیه السلام) و اهل بيت پيامبر(صلی الله علیه و آله) مي باشند.
پی نوشت:
[1]. مائده، 67-
[2]. مائده، 55-
[3] چون طبق روايات معتبر آنکه در رکوع انگشترش را به سائل داد حضرت علي (ع) بوده است.
[4]. نساء، 59
[5]. توبه،
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت 🔹 چند دقیقه با #حکومت اسلامی ⬅️ قسمت دوازدهم... استاد #رحیم_پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇫🇷♻️ تیرباران، پاداش خدمت به غرب
❗️از اواخر قرن نوزدهم ارتش فرانسه برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود شروع به استخدام سرباز از مستعمرات آفریقایی خود کرد. در جنگ جهانی دوم هزاران نفر از ساکنان غرب آفریقا برای فرانسه جنگیدند.
❗️فرانسویها وعده داده بودند که حقوق این سربازان را بپردازند ولی چنین نکردند. گروهی از سربازان با برگزاری تجمعاتی خواستار پرداخت بخشی از حقوق خود پیش از بازگشت به روستاهایشان شدند و به بد قولی فرانسویها اعتراض کردند.
⛔️ پاسخ فرانسویها آتش گشودن به روی همرزمان سابقشان بود. بنا به گفته محققان بیش از ۳۰۰ تن کشته شدند ولی فرانسویها تنها ۷۰ تن از آنها را در قبرهای نشاندار دفن کردند و بقیه افراد را احتمالا در قبرهای جمعی به خاک سپردند.
‼️ پس از این واقعه به جای عذرخواهی گروهی دیگر از نجات یافتگان این قتل عام را دستگیر کرده و به جرم شورش به سالها حبس محکوم کردند.
⭕️ هنوز اقدامی برای یافتن گور دستهجمعی قربانیان انجام نشده است.
🌐 https://www.washingtonpost.com/world/2020/09/09/senegal-thiaroye-france-deaths/
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🦋هنر زن بودن (قسمت 24 ) ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ج25 هنر زن بودن-2.mp3
27.17M
✅ *سلسله لوازم جلسات هنر زن بودن - جلسه بیست وپنجم (2)
🎙 مدرس: استاد محمد جعفر غفرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مسألهی حجاب
📝 وقتی خواص گرفتار عملیات روانی دشمن میشوند
🎥 امام خامنهای
🔺 امام مثل کوه، در برابر منکرات میایستاد.
🔻 از عدم تشخیص و اشتباه محاسباتی برخی خواص، رنج میبریم.
✅ فرهنگ الهی، آزادی و استقلال ما را تأمین میکند.
#حجاب
#فرهنگ_الهی
#فرهنگ_غربی
بچه محل امام رضا:
حجاب و پوشش اسلامى، از احكام و موضوع هايى است كه در منابع اسلامى جايگاهى ويژه دارد. اين دستور قرآنى، نه تنها حافظ اخلاق و عفاف زنان جامعه است، بلكه مردان را نيز از آلودگىها حفظ مى كند. همچنين به زنان امنيت اجتماعى مى بخشد و آنان را از نگاه هاى هوس بازان حفظ مى كند. بنابراين حفظ حريم عفاف براى زنان، هم حق است و هم تكليف؛ حق است، زيرا حق دارند با پوشش كامل، خود را از نگاهها و هوسها محفوظ دارند و تكليف است، به اين دليل كه سلامت جامعه، در گرو حفظ عفت و پاك دامنى آنهاست. بنابراين وظيفه دارند در سالم نگه داشتن فضاى جامعه اسلامى بكوشند.
از فضاهايى كه حضور زنان در آن، با پوشش كامل و حجاب اسلامى نشانه شخصيت والاى زنان ايرانى و پيروان مكتب اهل بيت است، صحنه حج، عمره و سفرهاى زيارتى است. از آنجا كه اين سفرها با اهدافى پاك و الهى صورت مى گيرد، بايد زن مسلمان ايرانى با پوششى پسنديده و متناسب، در اين سفر حاضر شود.
براى نهادينه شدن فرهنگ حجاب در اين سفرهاى معنوى و رعايت اين حكم قرآنى از سوى همه زائران، اعم از مرد و زن، اثرى با عنوان «راه هاى تقويت فرهنگ حجاب» در قالب داستان هاى آموزنده به قلم حجت الاسلام و المسلمين «عباس رجبى» تدوين شده است. نويسنده در اين اثر كوشيده است وظيفه زائران را نسبت به حجاب تعيين كند.
اميدواريم زائران گرامى با مطالعه اين اثر هم وظيفه خود را بشناسند و هم براى نهادينه كردن فرهنگ حجاب كوشا باشند.
انه ولى التوفيق
پژوهشكده حج و زيارت
گروه اخلاق و اسرار
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
۶۲- بی نیازترین مردم
عثمان بن عفان (خلیفه سوم) به وسیله دو نفر از غلامان خود، دویست دینار برای اباذر فرستاد و گفت:
- اباذر بگویید عثمان به شما سلام میرساند و میگوید این دویست دینار را در مخارج مصرف نمایید.
غلامها سفارش عثمان را رساندند - ولی برخلاف انتظار که درهم و دینار کلید هر مشکل است و شخصیتهای بارز در برابر آن سر تسلیم فرود آورده و زانوی ذلت به زمین میزنند - اباذر اظهار بی رغبتی کرد و گفت: آیا به هر یک از مسلمانان این مقدار داده شده؟
غلامها گفتند: نه! فقط برای شما از طرف خلیفه عنایت شده است.
اباذر: من فردی از مسلمانان هستم. هر وقت به هر کدام از آنان این مقدار رسید، من هم قبول میکنم و الا نه.
غلام ها: عثمان میگوید این مبلغ مال شخصی خود من است. قسم به خدایی که جز او خدایی نیست، هرگز آمیخته به حرام نشده و پاک و حلال است.
اباذر گفت: ولکن من احتیاج به چنین پولی ندارم و من فعلا
بی نیازترین مردم هستم.
غلام ها: خداوند تو را رحمت کند ما در منزل تو چیزی از متاع دنیا نمی بینیم که تو را بی نیاز کند؟
اباذر: چرا! زیر این روکش که میبینید، دو قرض نان جوین هست که چند روزی است همین طور آنجا مانده اند و این پول به چه درد من میخورد. به خدا سوگند! که نمی توانم این درهم و دینار را بپذیرم. اگر زمانی که به این دو گرده نان قادر نباشم. خداوند آگاه است که بیشتر از دو قرص در اختیار من نیست. پروردگار را سپاسگزارم که مرا به خاطر محبت و ولایت اهل بیت پیغمبر خود علی بن ابی طالب و اهل بیت او از هر چیزی بی نیاز کرده و از رسول خدا چنین شنیدم و برای من پیرمرد زشت است دروغ بگویم. این پولها را برگردانید و به ایشان بگویید من نیازی به آنچه در دست عثمان است ندارم، تا روزی که خدای خویش را ملاقات کنم و او را در پیشگاه پروردگار به دادخواهی گیرم. آری! خداوند بهترین قاضی است میان من و عثمان بن عفان. [۱]
----------
[۱]: بحار: ح ۲۲، ص ۳۹۸
جلد ۲
📚داستانهای بحار الانوار
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ادامه داستان يک فنجان چاي با خدا 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 قسمت 117: مسافرِ خاکی معجزه زده که زائر میخرید و عددی ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه داستان يک فنجان چاي با خدا 👇 👇 👇 👇 👇 👇 👇 👇 👇
قسمت 118:
اتوبوس به نجف نزدیک میشد وضربان قلب من تپش به تپش بالا میرفت.
اینجا حتی خاکش هم جذبه ایی خاص و ویژه داشت.
حالِ بقیه ی مسافران دست کمی از من نداشت.. تعدادی اشک میریختند.. عده ایی زیر لب چیزی را زمزمه میکردند.
و نوایِ مداحیِ مردِ تپل و چفیه به گردنِ نشسته در جلویِ اتوبوس این شور را صد چندان به جانم تزریق می نمود.
حس عجیبی مانند طوفان یک به یک سلولهایم را می نوردید و من نمیداست دقیقا کجایِ دنیا قرار دارم.
طعمی شیرین، شاید هم ملس.. اصلا نمیدانم. هر چه که بود کامم داشت مزه ی آُسمان را میچشید..
در این بین حسام مدام تماس میگرفت و جویای مکان و حالمان میشد. بماند که چقدر اصرار به حرف زدن با مرا داشت و من حریصانه صبوری میکرد.
نمیدانم چقدر از رسیدنمان به آن خاکِ ابری میگذشت که هیجانِ زیارت و بی قراری، جان به لبم رساند و پا در یک کفش کردم که بریم به تماشایِ سرایِ علی..
اما دانیال اصرار داشت تا کمی استراحت به جان بخریم و انرژی انباشته کنیم محضه ادامه ی راه که تو بیماری و این سفر ریسکی بزرگ..
مگر میشد آن حجمه از تلاطم عاشقی را دید و یک جا نشست؟؟
اینجا آهن ربایِ عالم بود و دلربایی میکرد.. هر دلی که سر سوزن محبت داشت، سینه خیز تا حریم علی را میدویید..
ما که ندیده، مجنون شدیم. راستی اگر در خلافتش بودیم دست بیعت میدادیم یا طناب به طمعِ گرفتنِ بیعت به دورش میبستیم؟؟
این عاشقی، حکمش بی خطریِ زمان بود یا واقعا دل اسیرِ سلطان، غلامی میکرد؟؟
نمیدانم.. اما باید ترسید..
این خودِ مجنون، اسم جانِ شیرین که به میدان بیاید، لیلی را دو دستی میفروشد..
حرفهایِ دانیال اثری نداشت و مجبور شد تا همراهیم کند.
هجوم جمعیت آنقدر زیاد بود که گاه قدمهایِ بعدیم را گم میکردم.
از دور که کاخِ پادشاهی اش نمایان شد.. قلبم پر گرفت و دانیال ساکت چشم دوخت به صحنِ علی..
با دهانی باز ، محو تماشا ماندم. اینجا دیگر مرزی برایِ بودن ، نبود..
اینجا جسم ها بودند، اما روح ها نه..
قیامت چیزی فراتر از این محشر بود؟؟
در کنارِ هیاهیویِ زائرانی که اشک میرختند و هر کدام به زبان خودشان، امیر این سرزمین فقیر نشین را صدا میزدند، ناگهان چشمم به دانیال سنی افتاد که بی صدا اشک از گوشه ی چشمانش جاری میشد و دست بلند کرده زیر لب نجوا میکرد..
در دل قهقه زدم ، با تمام وجود..
اینجا خودِ خدا حکومت میکرد..
بیچاره پدر که با نانِ نفرت از علی ما را به عرصه رساند و حالا دختری مرید و پسری دلباخته ی امیرالمومنین رویِ دستانش مانده بود..
و این یعنی ” من الظلمات الی النور” ..
طی دو روزی که در نجف بودیم گاه و بیگاه به زیارت محبوس شده در زنجیره ی زائران، آن هم از دور رضایت میدادم و درد دل عرضه میکردم و مرهمِ نسخه پیچ ، تحویل میگرفتم.
حالا دیگر دانیال هم بدتر از من سرگشته گی میکرد و یک پایِ این عاشقی بود.
با گذشت دو روز بعد از وداع با امیرشیعیان که نه، امیر عالمیان.. به سمت کربلا حرکت کردیم..
با پاهایی پیاده، قدم به قدمِ جنون زده گان حسینی..
بامــــاهمـــراه باشــید🌹
https://eitaa.com/zandahlm1357