eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: يونس متن حديث سورة يونس (۱۰) ۱- العيّاشى عن أحمد بن محمّد عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: سمعته يقول: ما أحسن الصبر و انتظار الفرج، أما سمعت قول العبد الصالح (فانتظروا إنّى معكم من المنتظرين). ۲- الكلينى عن عدّة من أصحابنا عن أحمد بن محمّد عن عمر بن عبدالعزيز عن محمّد بن الفضيل عن الرضا عليه السلام قال: قلت: (قل بفضل الله و برحمته فبذلك فليفرحوا هو خير ممّا يجمعون) قال: بولاية محمّد و آل محمّد عليهم السلام خير ممّا يجمع هؤلاء من دنياهم. ۳- الصدوق قال: حدّثنا عبدالواحد بن محمّد بن عبدوس النيسابورى العطّار رضى الله عنه قال: حدّثنا علىّ بن محمّد بن قتيبة عن حمدان بن سليمان النيسابورى قال: حدّثنا إبراهيم بن محمّد الهمدانىّ، قال: قلت لأبى الحسن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام: لأىّ علّة أغرق الله عزّوجلّ فرعون و قدآمن به، و أقرّ بتوحيده؟ قال: إنّه آمن عند رؤية البأس، و هو غير مقبول، و ذلك حكم الله تعالي ذكره فى السلف و الخلف قال الله تعالي (فلما رأوا بأسنا قالوا آمنّا بالله وحده و كفرنا بما كنّا به مشركين*فلم يك ينفعهم إيمانهم لمّا رأوا بأسنا). و قال عزّوجلّ (يوم يأتى بعض آيات ربّك لاينفع نفساً إيمانها لم تكن آمنت من قبل أو كسبت فى إيمانها خيراً) و هكذا فرعون لمّا (أدركه الغرق قال آمنت أنّه لاإله إلّا الّذى آمنت به بنو إسرائيل، و أنا من المسلمين) فقيل له (آلآن و قدعصيت قبل و كنت من المفسدين*فاليوم ننجّيك ببدنك لتكون لمن خلفك آية) و قدكان فرعون من قرنه إلي قدمه فى الحديد ، و قدلبسه علي بدنه. فلمّا اغرق ألقاه الله علي نجوة من الأرض ببدنه، ليكون لمن بعده علامة، فيرونه مع تثقّله بالحديد علي مرتفع من الأرض، و سبيل التثقيل أن يرسب و لايرتفع، فكان ذلك آية و علامة، و لعلّة أخري أغرق الله عزّوجلّ فرعون و هى أنّه استغاث بموسي لمّا أدركه الغرق و لم يستغث بالله فأوحي الله عزّوجلّ إليه: يا موسي ما أغثت فرعون لأنّك لم تخلقه و لو استغاث بى لأغثته. سوره يونس (۱۰) ۱- عياشي از احمد بن محمد از ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه گفت: شنيدم مي‌فرمايد: چه نيكوست شكيبايي و انتظار فرج، آيا نشنيده اي سخن آن عبد صالح را كه گفت: منتظر بمان كه من همراه با شما از منتظران هستم۱. ۲- كليني از عده اي از اصحاب ما، از احمد بن محمد، از عمر بن عبدالعزيز، از محمد بن فضيل روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) درباره آيه شريفه (قل بفضل الله و برحمته فبذلك فيلفرحوا هو خير مما يجمعون) ۲، سؤال كردم، فرمود: (مقصود از بفضل الله و برحمته) يعني به ولايت محمد و آل محمد (بايد شادمان باشند) كه آن بهتر است از دنيايي كه آنان براي خود گرد مي‌آورند۳. ۳- صدوق از عبدالواحد بن محمد بن عبدوس نيشابوري عطار (رض)، از علي بن محمد قتيبه، از حمدان بن سليمان نيشابوري ، از ابراهيم بن محمد همداني روايت كرده است كه گفت: به ابوالحسن علي بن موسي الرضا (ع) عرض كردم: با آن كه فرعون به خداوند عزوجل ايمان آورد و به يگانگي او اقرار نمود، چرا خداوند وي را غرق ساخت؟ فرمود: او زماني ايمان آورد كه عذاب را مشاهده كرد. در چنين زماني ديگر ايمان قبول نمي شود. اين حكم خداوند است كه درباره گذشتگان و آيندگان بيان كرده و فرموده است: (فلمّا رأوا بأسنا قالوا آمنا بالله وحده و كفرنا بما كنّا به مشركين فلم يك ينفعهم ايمانهم لما رأوا بأسنا) ۴. و نيز فرموده است: (يوم يأتي بعض آيات ربك لاينفع نفسا إيمانها لم تكن آمنت من قبل أو كسبت في إيمانها خيرا) ۵، ايمان آوردن فرعون از اين نوع بوده وقتي (أدركه الغرق قال آمنت أنه لا إله إلا الذي آمنت به بنوا اسرائيل و أنا من المسلمين) ۶، به او گفته شد: (آلآن و قد عصيت قبل و كنت من المفسدين فاليوم ننجيك ببدنك لتكون لمن خلفلك آيه) ۷، فرعون از فرق سر تا نوك پا پوشيده در آهن بود. پس از آن كه غرق شد، خداوند جسد او را در روي زميني مرتفع بيرون افكند تا براي كساني كه بعد از او مي‌آيند نشانه (و عبرتي) باشد و ببينند كه با وجود آن همه آهن سنگين بر بدنش در زميني بلند افتاده است، در حالي كه شيء سنگين قاعدتا ته نشين مي‌شود نه اين كه در بلندي قرار گيرد، و اين خود يك آيت و نشانه بود. علت ديگري كه خداوند عزوجل فرعون را غرق كرد اين بود كه وقتي خواست غرق شود از موسي كمك طلبيد و از خداوند كمك نخواست، لذا خداوند عزّوجلّ به موسي وحي فرمود كه: اي موسي، تو فرعون را كمك نكردي چون تو او را خلق نكرده اي، در حالي كه اگر از من كمك مي‌طلبيد، كمكش مي‌كردم ۸. منبع حديث ۱- تفسير عيّاشى ۲/ ۲۰، و آيه در سوره يونس / ۲۰. ۲- يونس / ۵۸. ۳- اصول كافى ۱/ ۴۲۳. ۴- مؤمن (غافر) / ۸۴- ۸۵. ۵- أنعام / ۱۵۸. ۶- يونس / ۹۰. ۷- يونس / ۹۱-۹۲. ۸- علل الشرايع ۵۹. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارگاه 8 💠 جلسه 8⃣ 🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور 👌 انتشار فایل آزاد و حلال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: حماسه آفرینی ها دولت همچنان به دنبال امور جنگ است. در حد توان به مسائل آن می‌پردازد و هر بار با سخنان امام، شعله ی این همکاری و همیاری، بیشتر می‌شود. امام از عمق جان، جنگ را حمایت می‌کند. رزمندگان را دوست دارد. از نبرد و دفاع مقدس می‌گوید، با صلابت و محکم. آن را نعمت می‌داند. مجریان و رزمندگان را سربازان امام زمان می‌خواند. قوای مسلح را تقویت می‌کند و به آنها روحیه می‌دهد. مانند پدری مهربان، دست نوازش بر سر رزمندگان خسته می‌کشد. روح حماسه می‌دمد و مژده ی پیروزی می‌دهد. مردانه ایستاده، تا آخر. خیلی محکم و محکمتر از همه. پیام می‌دهد، جوانها را ترغیب به جنگ می‌کند. سستی دیگران را نکوهش می‌کند. یقینا اگر می‌توانست، خودش هم به جبهه می‌آمد. دولت را بسیج کرده، نخست وزیر هم آستینها را بالا زده و مردانه وارد معرکه شده. خودش مسئولیت پشتیبانی جنگ را به عهده گرفته و از ارسال امکانات دریغ نمی کند. بالاترین شخصیتهای روحانی، جنگ را سرلوحه کارهای خود قرار داده و در مجامع عالی نظامی، برای جنگ نقشه می‌کشند. طرح می‌ریزند، هماهنگی می‌کنند، خود لباس رزم می‌پوشند و چفیه بر گردن می‌اندازند. قریب به اتفاق آمده اند. اما هنوز هستند کسانی که تردید دارند، می‌ترسند، مسامحه می‌کنند، [صفحه ۲۱۷] مصلحت نگری می‌کنند، با بیانیه‌های سیاسی و غیر سیاسی، جنگ را ویرانگر می‌دانند و هیچ نعمتی را بر آن مترتب نمی کنند. در کشته شدن جوانهای مملکت، مرثیه سرایی می‌کنند ولی حاضر نیستند برای دفاع از ناموس خود، اقدام کنند. از سلاح دشمن ترسیده اند و صلاح را در مذاکره می‌دانند. شیطنت این نامردها هم بی تأثیر نیست و بعضی افراد سست اراده تحت تأثیر قرار می‌گیرند و نغمه‌های خیرخواهانه شان گوش فلک را کر کرده است. شیپور جنگ هر روز محکمتر دمیده می‌شود. مردها از نامردها جدا می‌شوند. یاران از اغیار جدا، ایمانها سنجیده و عافیت طلبی؛ نسخه ی خیلیها می‌شود حتی امام را رها می‌کنند. حجره و حوزه و دانشگاه را بر سنگر ترجیح می‌دهند. دلشان برای آینده ی اسلام می‌سوزد. خود را دلسوز می‌نامند. برای جنگ تعیین تکلیف می‌کنند. هشدار می‌دهند، سلاحهای مرگ آور را نقاشی می‌کنند، هنر غیر متعهد را به خدمت می‌گیرند و با آحاد مردم بیگانه می‌شوند. از سوی دیگر، از تعداد اعزامها کاسته شده و گردانها با مشکل کمبود نیرو روبه رو هستند. روزها به انتظار می‌نشینیم تا طی چند اعزام، نیرو بیاید و گردانهایی که در صحنه نبرد هستند تکمیل شوند. خیلی از نیروها، مخصوص مراکز پشتیبانی و تدارکات و... هستند. اکثر نیروها اعزام مجدد شده اند و برای چندمین بار است که به جبهه می‌آیند. تعدادی از آنها نیز تیر و ترکش در بدن دارند. جانبازان هم می‌آیند. عضوی از بدن را به راه خدا داده ولی هنوز راضی نشده و می‌آیند تا همه اش را بدهند. اما افسوس که در همین دوران بحرانی، تعداد زیادی از سربازی هم فرار می‌کنند. پولهای کلان می‌دهند تا فرزندشان از سربازی معاف شوند. فرار از کشور نیز راه دیگر است! در جبهه جانها فدای عشق مولا می‌شود و در شهر جوانهایی در انتظار معشوق سیاه می‌شوند. حیف که جبهه هم مظلوم است. اصلا هر چیزی که به اسلام و قرآن و عترت بر می‌گردد مظلوم است. آنهایی که عمدا به جبهه نمی آیند ظالم اند. مردانی که خاکریز جنگ را ندیده اند، آنهایی که لباس رزم بر تن نکرده اند [صفحه ۲۱۸] و آنهایی که نیت جبهه هم نکرده اند، واقعا ضرر کرده اند. اما تویی که به جبهه آمده ای مواظب باش که مغرور نشوی. فکر نکنی کامل شده ای. هر چه هست خداست. به تو اجازه داده اند که تا این زمان در صف باقی بمانی. توفیق یافته ای که لباس رزم بر تن بکنی. خداوند عنایت کرده و تو را به جبهه آورده. مغرور مباش. خود را به خدا بسپار. برای دیگران هم تکلیف معلوم نکن. راه خودت را برو. داغ مظلومیت اسلام را بر قلبت حس کن و شبانه بر آن گریه کن. تو باید بر مظلومیت اسلام گریه کنی. اسلام بر ما منت دارد و ما بر اسلام هیچ منتی نداریم. اسلام آمده است تا ما را نجات بدهد. باید افتخار کنیم که مسلمانیم. باید افتخار کنیم که شیعه هستیم. آیا تنهایی علی (ع) گریه ندارد؟ آیا سیلی خوردن فاطمه زهرا (س) گریه ندارد؟ آیا تیر باران کردن جنازه ی مطهر امام حسن (ع) گریه ندارد؟ آیا پیکر بی سر حسین (ع) گریه ندارد؟ آیا غربت اسلام گریه ندارد. خدا نکند اسلام در سرزمین جمهوری اسلامی هم مظلوم شود. خدا نکند نبرد بین حق و باطل هم مظلوم شود. باید گریست. هم برای خود و هم برای دیگران. بیشتر برای خود. می‌توانیم بهتر باشیم ولی نیستیم. باید آرزوی شهادت کرد. ماندن و بسیجی باقی ماندن مشکل است. ولی اگر خدا خواست باید چنین شویم. باز هم باید از خدا بخواهیم. ای خدا اگر شهادت را نصیب ما نمی گردانی، ما را در راه امام و به عنوان یک بسیجی راستین، پایدار نگه دار / آمین /. می خواهم بگویم کار مشکل شده. شاید مثل ظهر عاشورا. تعدا
د زیادی از بچه‌ها شهید شده اند و از قرار معلوم، یاران زیادی باقی نمانده اند. ولی هنوز امام فرمان حمله می‌دهد. پیروزی را نزدیک می‌بیند و جز به فرمان خدا عمل نمی کند. یا علی خودت کمک کن. روحیه بده. انگیزه بده. گاهی اوقات شنیدن ناهنجاریها در جبهه، دل آدم را می‌شکند. فرهنگ جبهه را باید حفظ کرد. نباید اجازه دهیم کارهای زشت با کلمات تغییر یافته، رواج یابد. بدون اجازه نباید کاری صورت گیرد. دوستی غیر متعارف بین دو جوان، [صفحه ۲۱۹] صحیح نیست و خدای نکرده خطایی صورت می‌گیرد. شنیدن خبر نافرمانی از سوی یک بسیجی، مثل کوه سنگین است. واحد دفتر قضایی در لشکر، زنگ خطری برای بالا بردن فرهنگ اصیل جبهه است. باید این واحد بی کار بماند. نباید اجازه دهیم تخلفات آنقدر زیاد و وسیع شود که دفتر قضایی لشکر نوبت بدهد. مسئولیت سپاهیان سنگین تر است. اشتباه آنها، شروع بدعت در منش پاک و زیبای سبزپوشان خمینی خواهد شد. با انگیزه‌های متفاوتی به جبهه می‌آیند. حتی گاهی اوقات انگیزه‌های نازیبا هم دیده می‌شود. انتخاب کمرنگ شده و جوانانی که در جبهه حضور می‌یابند علاوه بر نیتهای پاک و خالص گاهی اوقات متأثر از عوارض جانبی نیز هستند. ..... دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | شهید سلیمانی: بی شهادت، مرگ با خسران چه فرقی می کند؟ 🏴 لا يَوْمَ‏ كَيَوْمِكَ يَا أَبَا عَبْدِاللَّهِ
همنشینی چنانچه عوام مردم به خاطر خطاهایشان عذاب می‌شوند، خواص را به خاطر غفلت عذاب می‌نمایند. پس اگر می‌خواهی از اهل کمال باشی، از مجالست با غافلان در هر حالی که هستی بپرهیز. سعدی کم نشین با قوم ارزق پیرهن یا بکش بر خانمان انگشت نیل یا مکن با پیل بانان دوستی یا بنا کن خانه یی در خورد پیل شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357