eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: کته عرفانیۀ در حدیث شریف علل، که صلاة معراج را تفصیل مى دهد و توصیف مى کند، وارد است که پـس از آن که رسول خدا با محمل نورى که از جا نب رب العزة نازل شده بود بـه مـصاحبت جبرئیـل عروج کردند و به آسمان سوم رسیدند، ملائکه فرار کردند و سجده نمودنـد و تـسبیح گفتنـد و جبرئیل گفت : اشْهد انّ محمداً رسولُ اللَّه، اشهد انّ محمداً رسولُ اللَّه . ملائکه مجتمـع شـدند و سلام بر رسول خدا کردند، و از حال حضرت امیـر المـؤمنین سـؤال کردنـد . و درهـاى آسـمان گشوده شد و حضرت عروج به آسمان چهارم فرمودند، و در آنجـا ملائکـۀ اللَّـه چیـزى نگفتنـد . پس، ابواب آسـمان گـشوده شـد و ملائکـه مجتمـع شـدند و جبرئیـل بقیـه اقامـه را گفـت ... ( الحدیث 212 .( و از تفسیر عیاشى نیز قریب به این مضمون وارد شده . و از این حدیث معلوم شـود کـه ملائکـه هیچ یک از آسمانها طاقت مشاهده جمال احمدى ندارند، و به رؤیت آن نور مقدس بـه سـجده بیفتند و متفرّق شوند و توهم نور حق مطلق کنند؛ و با فصول اذان و اقامه به انس رجوع کننـد، و ابواب سماوات مفتوح گردد و رفع حجب شود . پس، سالک باید به واسطه این شهادات از احتجابـات بیـرون آیـد، و در شـهادت بـه رسـالت از احتجاب تعین خلقى بکلى خارج شود؛ چه که مقام رسـالت را کـه بـراى اشـرف الخلقیـه ثابـت نمود، مقام فناى مطلق و لا استقلالى تام است؛ زیرا که رسالت مطلقه ختمیه خلافـت کبـراى الهیه برزخیه است؛ و این خلافت خلافت در ظهور و تجلّى و تکوین و تشریع است؛ و خلیفـه را از خود به هیچ وجه استقلالى و تعینى نباید باشد و الّا خلافت به اصـالت برگـردد، و ایـن بـراى احدى از موجودات امکان ندارد پس، سالک الى اللَّه باید مقام خلافت کبراى احمدیه را به باطن قلب و روح برساند؛ و به واسطه آن، کشف حجاب و خرق ستور نماید و از حجب تعین خلقى بکلّـى خـارج شـود؛ پـس، ابـواب جمیع سماوات براى او مفتوح شود و به مقصد خود بىحجاب نائل گردد . فَرْع فقْهى واصلٌ عرْفانى در بعض از روایات غیر معتبره وارد شده است که پـ س از شـهادت بـه رسـالت در اذان بگوینـد : اشْهد انّ علیاً ولىاللَّه . مرَّتَینِ. و در بعضى از روایات است که اشْهد انَّ علیاً امیر الْمـؤمنین حقّـاً مرَّتَینِ. و در بعض دیگر است : محمد و آلُ محمد خَیرُ اْلبریۀ . و شـیخ صـدوق رحمـه اللَّـه ایـن روایات را از موضوعات مفوضّه قرار دادند و تکذیب آنهـا را کردنـد (213 .(و مـشهور بـین علمـا رضوان اللَّه علیهم عدم اعتماد به این روایات است . و بعضى از محدثین آن را جزء مستحبى قرار دادند به واسطه تسامح در ادلّه سنن . و این قولْ بعید از صواب نیـست؛ گرچـه بـه قـصد قربـت مطلقه گفتن اولى و احوط است، زیرا پس از شهادت بـه رسـالت، مـستحب اسـت شـهادت بـه ولایت و امارت مؤمنین . چنانچه در حدیث احتجاج وارد است که قاسم بن معاویه گفت کـه بـه حضرت صادق عرض کردم که اهل سنت حدیثى در معراج نقل کنند که چون رسول خدا را بـه معراج بردند، دید بر عرش لا ا له الّا اللَّه، محمد رسول اللَّه، ابو بکرُ الصدیق. فرمود: سـبحان اللَّـه، تغییر دادند هر چیز را حتى این را گفت : آرى. فرمود: خداى عزّ و جلّ چون خلق فرمـود عـرش را، نوشت بر او لا اله الّا اللَّه، محمد رسولُ اللَّه، على امیرُ المؤمنین . پس ذکر فرمود کتابـت ایـ ن کلمات را بر آب و کرسى و لوح و جبهه اسرافیل و دو جناح جبرائیل و اکتاف آسمانها و زمینهـا و سر کوهها و بر شمس و قمر . پس فرمود : وقتى یکى از شما گفت : لا اله الّا اللَّه، محمد رسـولُ اللَّه، بگوید: ( على امیرُ الْمؤمنین 214 .( بالجمله، این ذکر شریف مطلقاً پس از شـهادت بـه رسـالت مـستحب اسـت؛ و در فـصول اذان، بالخصوص، بعید نیست که مستحب باشد، گرچه به واسطه تکذیب علماء اعـلام ایـن روایـات را احتیاط اقتضا کند که به قصد قربت مطلقه گویند نه خصوصیت در اذان . و اما نکته عرفانیه براى نوشتن این کلمات بر جمیع موجودات از عرش اعلا تـا منتهـاى ارضـین آن است که حقیقت خلافت و ولایت ظهور الوهیت است؛ و آن اصل وجود و کمـال آن اسـت و . هر موجودى که حظّى از وجود دارد، از حقیقت الوهیت و ظهور آن که حقیقت خلافت و ولایت است حظّى دارد؛ و لطیفه الهیه در سرتاسر کائنات از عوالم غیب تـا منتهـاى عـالم شـهادت بـر ناصیه همه ثبت است . و آن لطیفه الهیه حقیقت وجود منبسط و نفَس الرحمن و حـقّ مخْلـوقٌ بِه است که بعینه باطن خلافت ختمیه و ولایت مطلقه علویه اسـت . و از ایـن جهـت اسـت کـه شیخ عارف شاه آبادى دام ظلّه مى فرمود که شهادت به ولایـت در شـهادت بـه رسـالت منطـو ى است، زیرا که ولایت باطن رسالت است . و نویسنده گوید که در شهادت بـه الوهیـت شـهادتین منطوى است جمعاً، و در شهادت بـه رسـالت آن دو شـهادت نیـز منطـوى اسـت؛ چنانچـه در شهادت به ولایت آن دو شها
دت دیگر منطوى است. و الحمد للَّه اولًا و آخراً الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
🇺🇸📛 قطع انگشت افغانستانی‌ها برای یادگاری! 🔻 در جریان بررسی جنایات آمریکا در مشخص شد 12 نظامی آمریکایی به صورت تصادفی و به منظور سرگرمی افغان را انتخاب می‌کردند و پس از کشتن یا منفجر کردن آنها، انگشتانشان را به عنوان یادگاری از جنگ افغانستان برای خود جمع‌آوری می‌کردند. 🔻 در این بین کلوین گیبس، از گردان پنجم ارتش در افغانستان، متهم شد که این تیم را تشکیل داده است. ‼️ گیبس به دادگاه احضار و با اعتراف خود همه را شگفت‌زده کرد؛ او گفت: شهروندان افغانستانی را به صورت تصادفی انتخاب می‌کردیم و می‌کشتیم، سپس انگشتان قربانیان را قطع می‌کردیم و به عنوان یادگاری برمی‌داشتیم! 🔻 سی ان ان آمریکا در این رابطه گزارش داده که ارتش این کشور امکان دستیابی به عکسهایی را که این نظامیان هنگام ارتکاب جنایت گرفته‌اند، محدود کرده است. 🔻 با این حال بعضی تصاویر منتشر شده به حدی خشونت آمیز است که برخی آنها را بدتر از رویدادهای زندان ابوغریب توصیف کرده‌اند. 🔻 آمریکا در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد و میلیون‌ها شهروند این کشور را به خاک و خون کشید. 💠 روایت گاردین 🌐 https://www.theguardian.com/world/2010/sep/09/us-soldiers-afghan-civilians-fingers
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا رضاخان قبل از سلطنت با پای برهنه به مجالس روضه علیه السلام میرفت و بعد از سلطنت، همان هیات‌ها را تعطیل کرد؟ ♨️نقل قول مهم صادق زیباکلام درباره اینکه رضاخان چطور از شواف مذهبی بودن برای رسیدن به قدرت سواستفاده کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ« دو شبهه احساسی امام حسین ع و شمر » { آیا شمر دایی حضرت ابالفضل العباس ع است؟! چرا ع به همراه خانواده به سمت کوفه حرکت کردند؟!🎙با کلام و تشریح آقای ایمان اکبرآبادی ( مدرس و پژوهشگر )
💠آیت الله جاودان: وقتی یک نفر عمری گفته لا إله إلا الله چرا باید دم مرگ این ذکر را به او تلقین کرد؟ چون مرگ اینقدر سنگین است که آدم حتی الفبا را هم فراموش می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنی درباره این روزهای وضعیت حجاب 🔺مدت زمانی است دشمنان ما، به صورت مستقیم به سمت براندازی و مخالفت عملی با نظام جمهوری اسلامی رفته و برای رسیدن به این هدف به هرکاری و راهی متوسل میشوند تا ایران را جایی زمین گیر کنند. متاسفانه در یکی از بخش هایی که دشمن در آن ورود پیدا کرده با هدف براندازی، حوزه می باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اسلام معاویه ای: دوقطبی ایجاد نکنید! 🔺رحیم پور ازغدی:جریان مُرجئه که توسط معاویه حمایت میشد به این معتقد بود که همه خوب اند و بهشتی اند و فرقی بین مذهبی ها نیست، چه با و بی حجاب، چه رشوه خوار و چه آدم سالم، چه مشروب خور و چه مشروب نخور، می‌گفتند دو قطبی ایجاد نکنید.
بنابراين پوشش ظاهرى شرط لازم است، ولى شرط كافى نيست و جاى عفت درونى را نمى گيرد؛ همان گونه كه عفت باطنى و درونى شرط لازم است و شرط كافى نيست و جاى حجاب و پوشش ظاهرى را نمى گيرد. همچنين، بانوان بزرگوار و فرهيخته ما بايد به ياد داشته باشند كه مردان، به طور طبيعى و غريزى، به محرك هاى ديدارى بسيار حساس اند و به سرعت، تحت تأثير جلوه گرى هاى زنان قرار مى گيرند. ازاين رو براى داشتن جامعه اى سالم و مردانى باوقار و مورد اعتماد و نيز در امان ماندن از مزاحمت افراد فرصت طلب و بيماردل و داشتن جامعه اى مذهبى و اماكن زيارتى آرام و سرشار از معنويت، بايد به پوشش ظاهرى خود توجه كنيم و از رفتارهاى تحريك آميز و پوشيدن لباس هاى جذاب و تحريك كننده بپرهيزيم. همچنين بكوشيم حريم ميان زن و مرد را حفظ كنيم؛ هر چند موجب محدود شدن روابط و به زحمت افتادن ما شود. در حقيقت، زنى كه پوشش تحريك كننده دارد، به ديگران اجازه داده است با ديدى ناپاك و شهوانى به او بنگرند؛ هرچند خود از اين موضوع غافل باشد. بنابراين، جمع بين اين دو، يعنى حجاب ظاهرى و عفت باطنى، بدان معناست كه يك بانوى مسلمان پيرو قرآن و اهل بيت (عليهم السلام)، وقتى به مجامع عمومى وارد مى شود، نه تنها بايد به رعايت پوشش مناسب خود حساس باشد، بلكه بايد با رفتار عفيفانه، جذاب و اخلاقى خود، الگوى ديگر زنان باشد. ازاين رو از بانوان باحجاب انتظار مى رود در برخورد با ديگر زنان، به گونه اى رفتار كنند كه آنها شيفته حجاب و پوشش عفيفانه شان شوند، نه اينكه با بداخلاقى و برخورد نامناسب (هرچند به بهانه امر به معروف و نهى از منكر) سبب فرارى شدن آنها از حجاب و بلكه از دين شوند. بايد توجه داشت كه تمام احكام دين از جمله حجاب، چنان جذاب اند كه هر انسانى را به سوى خود جذب مى كنند. بنابراين يك مسلمان اگر مردم را از رفتارهاى دينى خود متنفر مى بيند، بايد بداند اشكالى در رفتار اوست، نه در احكام اسلام؛ به قول شاعر: اسلام به ذات خود ندارد عيبي هر عيب كه هست در مسلماني ماست بر اين اساس، بايد به گونه اى لباس بپوشيم و رفتار و برخورد كنيم كه شيفته منش و مرام اسلامى ما شوند يا حداقل به اسلام بدبين نشوند. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
ج29هنر زن بودن4-5-94.mp3
30.19M
✅ *سلسله لوازم جلسات _ هنر زن بودن _ جلسه بیست و نهم* 🎙 مدرس: استاد محمد جعفر غفرانی
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۶۶- امانت داری عبدالرحمن پسر سیابه می‌گوید: هنگمی که پدرم از دنیا رفت، یکی از دوستانش به در خانه ما آمد. پیش او رفتم. مرا تسلیت داد و گفت: - عبدالرحمن! آیا پدرت چیزی از خود بجای گذاشته؟ گفتم: نه! در این وقت کیسه ای که هزار درهم در آن بود به من داد و گفت: - این پول به عنوان امانت نزد تو باشد و آن را برای خود سرمایه ای قرار بده و سود آن را به مصرف احتیاجات خود برسان، اصل پول را به من برگردان. من با خوشحالی نزد مادرم رفتم و جریان را به او خبر دادم. شب که شد پیش یکی از دوستان پدرم رفتم. او برایم مقداری قماش خرید و مغازه ای برایم تهیه کرد و من در آنجا به کسب و کار مشغول شدم و خداوند هم برکت داد و روزی زیادی نصیب من فرمود. تا اینکه موسم حج فرا رسید. به دلم افتاد به زیارت خانه خدا بروم. اول نزد مادرم رفته و گفتم مایلم به حج بروم. مادرم گفت: - اگر چنین تصمیمی داری، پول فلانی را بده. سپس به مکه برو. من آن پول را آماده کردم و به آن مرد دادم. چنان خوشحال شد که انگار پول راه به او بخشیده ام. چرا که انتظار پرداخت آن را نداشت. آن گاه به من گفت: شاید این پول کم بود که برگرداندی. اگر چنین است بیشتر به تو بدهم. گفت: نه! دلم می‌خواهد به مکه بروم از این رو مایل بودم اول امانت شما را به شما باز گردانم. بعد از آن به مکه رفتم. پس از انجام اعمال حج به مدینه بازگشتم و به همراه عده ای خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم. چون من جوان و کم سن و سال بودم در آخر مجلس نشستم. هر یک از مردم سؤالی می‌کردند و حضرت جواب می‌دادند. همین که مجلس خلوت شد، نزدیک رفتم. فرمود: کاری داشتی؟ عرض کردم: فدایت شوم! من عبدالرحمن پسر سیابه هستم. فرمود: حال پدرت چگونه است؟ عرض کردم: از دنیا رفت! امام صادق علیه السلام خیلی افسرده شد و برای او طلب رحمت کرد و سپس فرمود: آیا از مال دنیا به جای گذاشته است؟ گفتم: نه! چیزی از خود به جای نگذاشته است. فرمود: پس چگونه به حج رفتی؟ من داستان رفیق پدرم و هزار درهم را که من داده بودم به عرض حضرت رساندم. امام علیه السلام مهلت نداد سخنم را تمام کنم. در میان سخنم پرسید: - هزار درهم پول آن مرد را چه کردی؟ عرض کردم: به صاحبش رد کردم. فرمود: آفرین! کار خوبی کردی. آن گاه فرمود: - می‌خواهی تو را سفارش و نصیحتی کنم؟ عرض کردم: آری! امام علیه السلام فرمود: (علیک بصدق الحدیث و ادأ الامانة... ) (همواره راستگو و امانتدار باش... ) اگر به این وصیت عمل کنی، در اموال مردم شریک خواهی شد. در این هنگام میان انگشتان خود را جمع کرد و فرمود: - این چنین شریک آنها می‌شوی. عبدالرحمن می‌گوید: من سفارش آن حضرت را مراعات نموده و عمل کردم. در نتیجه وضع مالیم خوب شد و بجایی رسید که در یک سال سیصد هزار درهم زکات پرداختم. [۱] ---------- [۱]: بحار: ج ۴۷، ص ۳۸۴. جلد ۲ 📚داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357