eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: بطلمیوس می‌گوید: بر دانشمند لازم است هر وقت فکر نافرمانی خدا در او ایجاد شد، از پروردگارش شرم کند. آسایش و ناراحتی همچنین بطلمیوس می‌گوید: خدا در موقع آسایش، انسان را از فضیلت بهره مند نموده و در ناراحتی، از ثواب و پاداش آن متنعم کرده. دوام در عمل کافی روایت حسنه ای از امام باقر علیه السلام نقل می‌کند که فرمود: بهترین عمل نزد خدا عمل دائمی است، هرچند کم باشد. آفرینش آسمان و زمین در روضه کافی روایت صحیحه ای از محمد بن مسلم، از امام باقر علیه السلام نقل شده که امام فرمود: نخستین مخلوق آب بود، که خدا عرش خود را بر فراز آن قرار داد، سپس آب به فرمان خدا به شکل آتش درآمد، پس از آن آتش خاموش شد و از آن دودی در فضا پراکنده شد و خدا آسمانها را از آن دود آفرید و زمین را از خاکستر خلق کرد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۳۶- دانشگاه حکمت پرتوی از اسرار نماز » دانشگاه حکمت اخلاص، دانشگاهی است که فارغ التحصیلان آن در مدّت چهل روز، به مدارج عالی حکمت می‌رسند و در سایه اخلاص، به حدّی از بصیرت و یقین می‌رسند که فوق تصوّر است. در حدیث، از رسولخدا صلی الله علیه وآله نقل شده است: «مَنْ اَخلْصَ لِلّهِ اربعینَ صَباحاً ظَهَرتْ یَنابیعُ الحِکمةَ مِنْ قَلْبهِ عَلی لِسانهِ» (۲۷۴) هر کس چهل شبانه روز تمام کارهایش برای خدا باشد، (چنان آماده لطف مخصوص الهی می‌شود که) چشمه‌های حکمت از دلش بر زبانش جاری می‌شود. پرتوی از اسرار نماز » ریشه اخلاص آنکه گرفتار ریا می‌شود، هنوز به مرحله یقین و باور نرسیده است. علی علیه السلام می‌فرماید: «الاخلاصُ ثَمَرةُ الیَقین» (۲۷۵) اخلاص، نتیجه یقین است. ممکن است انسان به خدا و قیامت و پاداش و... علم داشته باشد، ولی علم انسان، تا به مرحله یقین و باور نرسد، آن تأثیر گذاری لازم را نخواهد داشت. همه می‌دانند که مرده، قادر بر انجام کاری نیست، امّا خیلی ها، در همان حال، از مرده می‌ترسند. ریاکار، هر چند ممکن است به خدا و قیامت و حساب و کتاب، آگاه باشد، ولی آگاهی او چون به مرحله یقین نرسیده، از اخلاص دور می‌شود. این یقین هم در سایه عبادت بسیار فراهم می‌آید. قرآن می‌گوید: «وَاعْبُدْ رَبَّکَ حَتَّی یَأْتِیَکَ الْیَقِینُ» (۲۷۶) آنقدر عبادت کن تا یقین به تو برسد. اگر یقین داشته باشیم که عالم، محضر خداست، عزت و ذلّت به دست اوست، دنیا و جلوه‌های آن، سرمایه‌هایی کم سود و گذرا و فریبنده است، به اخلاص در عمل کشیده می‌شویم. نان خود را به او دادند و خود، با آب افطار کردند. روز دوّم و سوّم هم این ماجرا تکرار شد. خانواده که سه روز، بی غذا روزه گرفته بودند، با رنگ پریده خدمت پیامبر رسیدند. سوره دهر درباره آنان نازل شد که اشاره به این عمل خالصانه دارد: «إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکُمْ جَزَآءً وَلَا شُکُوراً» (۲۷۷) ما شما را بخاطر خدا، اطعام می‌دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی نمی خواهیم. آنان، با اخلاص و بخاطر خدا، اطعام کردند، اطعام و بخششی که جزء خصلت و روحیه آنان بود، غذای مورد علاقه خود را دادند، از تکرار مهمان یا سائل، خسته و ناراحت نشدند و هیچ توقع و چشمداشت تشکّر هم از آنان نداشتند. انسان ممکن است گاهی بدون پول، کار کند ولی مایل باشد کارش در جامعه مطرح باشد. گاهی با زبان می‌گوید که توقّع پاداش ندارد ولی در دل، می‌خواهد. گاهی اگر از کار خوب و فعالیت هایش قدردانی نمی شود، دلسرد و ناراحت می‌شود و اگر به تناسب مقامش از او احترام به عمل نمی آید، دلگیر می‌گردد. این‌ها نشانه‌های عدم اخلاص است. مخلص، کسی است که انتقاد یا تمجید مردم در عمل به تکلیف او، بی تأثیر باشد و انسان به وظیفه عمل کند، چه بدانند و تشکّر کنند، یا بی خبر باشند و ناسپاس. ۲- توجّه به تکلیف، نه عنوان نشانه دیگر اخلاص، آنست که انسان در عمل، دنبال کاری برود که ضروری و تکلیف است و بر زمین مانده، هر چند پول و عنوان و شهرت در آن نباشد و برای انسان، رفاه و درآمد و اعتبار اجتماعی فراهم نیاورد. مثل خدمت در مناطق محروم یا روستاها و محیطهای کوچک و دور دست و بد آب و هوا، یا پرداختن به کارهای لازمی که نمود اجتماعی چندانی ندارد، ولی وظیفه است. زمانی در جوانی دو کلاس برای کودکان و جوانان داشتم. در مسیر راه، اگر جوانان به من ملحق می‌شدند، احساس غرور می‌کردم، ولی وقتی کودکان به دنبالم می‌افتادند، کمی احساس کوچکی می‌کردم. از بازارچه ای عبور می‌کردیم. پیرمرد بیسوادی از یک مغازه بیرون آمد و به من گفت: آیا برای خدا درس می‌دهی؟ من هم به اطمینان این که پول نمی گیرم، گفتم: آری. گفت: اگر برای خدا درس می‌دهی، خدای بچه‌ها با خدای بزرگسالان و جوانان یکی است و اگر به تو می‌گویند معلّم بچه‌ها و قصّه گوی کودکان، نباید ناراحت شوی. کلام آن پیرمرد را، یک ارشاد الهی می‌دانستم که به من الهام می‌داد: خدای بزرگان و گمنامان، یکی است. کاش به جایی برسیم که شرکت در جلسات معروف و غیر معروف، تحصیل نزد افراد مشهور یا گمنام، خدمت در مراکز با نمود و بی نمود، تدریس مراحل ساده و ابتدایی یا سطوح عالی و نهایی برای ما یکسان باشد و عزّت را از خدا بخواهیم، نه از پول و شهرت و لباس و کفش و کلاه و مقام...! از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر نوع برخورد و رفتاری که با نماز داشته باشیم، بازتاب آن به زندگی ما برمیگردد... 🎙 ادمین کانال نمازشب 🔸️برشی از قسمت: نماز و بازتاب آن در زندگی ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ؛ اگه فرزند شما نماز نمیخونه ... نماز و هر رفتار دینی یک انتخابه و این انتخاب در یک فرایند شکل میگیره 🔴راهکارهایی برای نمازخوانی کودکان و نوجوانان همراه با استاد ابراهیم اخوی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 آقا بذارید یک طرف شهر مشروب فروشی باشه یک طرف هم مسجد😳 هرکی هرجا دوست داره بره ... وقتی چیزی رو ممنوع می کنید مردم حریص تر میشن❗️ ⬅️ پاسخ استاد را بشنوید...
چگونه به سوالات و شبهات معرفتی متربیان پاسخ دهیم؟ 👌چند نکته مهم در پاسخ به این پرسش مبتلابه مربیان وجود دارد: 1⃣ در بسیاری مواقع، متربیان با پرسیدن میخواهند با مربی ارتباط برقرار کنند. بنابراین چه بسا نحوه تعامل و ارتباط شما، مهم تر از محتوای پاسخ باشد. متربی حس کند شما خوب به سوال و حرفهای او گوش میدهید. سوال پرسیدن را ارزشمند نشان میدهید و او را تحقیر نمیکنید. خود او را صاحب فکر میدانید و از خود او در پاسخگویی کمک میگیرید. اگر پاسخ را بلد هستید ذوق نمیکنید و فخرفروشی نمیکنید. اگر پاسخ را بلد نیستید بر خودتان مسلط هستید و متربی را نمیپیچانید. هر چند در برخی موارد گفتن "نمیدانم" اشکالی دارد اما در عین حال نباید ابراز ضعف کنید بلکه میتوانید با طرح پرسشهایی و کمی گفتگو، از متربی بخواهید بیشتر فکر کند و پاسخ کامل را به جلسه بعد موکول کنید. 2⃣ به نوع پرسش مخاطب توجه کنید. چرا که پرسش انواع مختلفی دارد. در روایتی از امیرالمومنین علیه السلام به دو نوع پرسش اشاره شده است: امیر مومنان(ع) به ابن الکواء فرمود: «وَیْلَکَ! سَلْ تَفَقُّهاً وَ لَا تَسْأَلْ تَعَنُّتاً، وَیْلَکَ! سَلْ عَمَّا یَعْنِیکَ وَ دَعْ مَا لاَ یَعْنِیکَ؛[41] وای بر تو، برای برای فهمیدن مطلب سؤال کن؛ نه برای اذیت کردن، و ای بر تو، از چیزی سؤال کن که تو را راهنمایی کند و آنچه را که رهنمائیت نمی‌کند رها کن!» 🔰برخی از انواع پرسش: الف) پرسش تفقّهی: برای فهم بیشتر میپرسد. ب) پرسش تعنتی: برای آزار و اذیت و به منظور تمسخر شما میپرسد ج) پرسش ارتباطی: جواب پرسش مطلوب مخاطب نیست بلکه فقط قصد ارتباط و مطرح کردن خود را دارد. د) سوالات بیهوده: پرسشهای بیهوده به پرسشهایی گفته می‌شود که دانستن پاسخ آن هیچ فایده‌ای ندارد. ه) پرسشهای ممنوع: پرسشهایی که برای مخاطب در این سن و یا کلا ممنوع است. از بین این انواع پرسش، نوع اول (تفقّهی) لازم است وقتی برای پاسخ منطقی و صحیح صرف شود. و برای باقی پرسشها باید مواجهه دیگری کرد. 3⃣ در پرسش ها زود سراغ پاسخگویی نرویم. اگر کمک کنیم خود متربی مطلبى را بیابد برای او ماندگار میشود ولی مباحثی که ما ارائه میکنیم ماندگاری زیادی نخواهد داشت. بدین منظور میتوانیم پرسش را با پرسش پاسخ دهیم تا جایی که خود متربی پاسخ دهد. به این منظور باید ببینیم پس ذهن خود متربی چه میگذرد. به چه چیزهایی یقین دارد که بتوانیم همان یقینیات را برای رسیدن به پاسخش پایه قرار دهیم. 🌸 برای دوستان خودفورواردکنید🙏 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥احتمال برنامه‌ریزی و هدفمندی برای خلقت بیشتر است یا بی هدف و اتفاقی؟ 🔺حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی: عده ای بر این باور هستند که طبیعت و همه‌ی موجودات بر اثر تصادف، و عدم آگاهی و بی هدف به‌وجود آماده‌اند.
14315-fa-eslam shenasi-1-s (1).pdf
1.19M
کتاب اسلام شناسی برای نوجوانان قرائتی با مثال زیبا درس میده، مخصوصا درس 4 به بعد
نماز نافله یا غفیله ؟.mp3
1.9M
🔰 کاربران 💠 بین مغرب و عشاء ، خواندن نماز نافله مغرب مهمتره یا نماز غفیله ؟ اگر قصد خواندن یکی رو داریم ، کدام رو بخونیم ؟ 👌راه حل جمع بین دو نماز چیه؟ 🎤 عبادی 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
جمعی از علمای شیعه کُرد ۱۱ آذر ۱۴۰۱ .mp3
14.24M
🔹 ایرانی تر از "کُردها" نداریم... جمعی از علمای شیعه کُرد، نشست ( کردها در برابر تجزیه طلبی، وهابیت و صهیونیزم)- آستان قدس رضوی-۱۳۹۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مگه با یه تار مو دنیا خراب میشه که گیر میدین؟ بزارین مردم آزاد باشن! ⬅️ یکی از تجارت های پرسود در دنیا میدونید چیه؟ اینه انتهای خط !
📸بحران تجاوز جنسی در غرب، نتیجه بی حجابی
📸بی غیرتها آماده باشند بعد از انداختن روسری از سر زنها حالا دارند برای پایین کشیدن شلوارهای زنان و دختران تمرین می‌کنند. اون مردهای بی غیرتی که به کشف زنانشان رضایت دادن ،حالا باید به پایین کشیدن شلوارهای ناموسشان رضایت دهند البته اگه فهمی از ناموس داشته باشند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هر دختری ‌این ‌کلیپ ‌رو باید ببیند🤔 اعتراف‌عجیب‌پسرها(مچ پا👠) ⚠️بفرست برای دخترهای بد حجاب وبی https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حجاب در برابر نابينا «ام سلمه»، همسر رسول خدا (صلى الله عليه و آله) مى گويد: وقتى آيه حجاب (نور: ٣١) نازل شد، من و «ميمونه»، همسر ديگر پيامبر، نزد ايشان بوديم. در اين هنگام «ابن‌ام مكتوم» كه نابينا بود اجازه خواست به منزل پيامبر وارد شود. رسول خدا (صلى الله عليه و آله) به ما فرمود: «در حجاب شويد و خود را از او پنهان كنيد». گفتيم: «او نابيناست و ما را نمى بيند». ايشان [از اين سخن ما ناراحت شدند و] فرمودند: «آيا شما هم نابينا هستيد و او را نمى بينيد؟ » [۱] از اين روايت مى توان دريافت، حجاب كامل آن است كه زنان، افزون بر آنكه خود را از چشم نامحرم مى پوشانند، بايد چشم خود را نيز از نگريستن به نامحرم حفظ كنند. در حقيقت، زنان نبايد هيچ گونه ارتباطى با نامحرم داشته باشند؛ حتى اگر در نگاه كردن باشد، مگر آنكه ضرورتى پيش آيد يا امكان گرفتار شدن در دام شيطان وجود نداشته باشد. ---------- [۱]: وسائل الشيعه، ج٢٠، ص٢٢٢. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357