فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فلسطین
#ژاپن
🔻 چرا ژاپنیها، مرگ بر اسرائیل و آمریکا نمی گویند؟
⬅️خود استاد دانشگاه ژاپن ببینیم چی میگه...
🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۷ : نبرد برای پیروزی 🇮🇷 #کارتون #پویانمایی #انیمیشن @zandahlm135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌
هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️
#روایتگری
شماره ۷
کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صلوات الهی بر ملائکه خود قوله علیه السلام: [اللَّهُمَّ] وَ إِذَا صَلَّیْتَ عَلَی مَلاَئِکَتِکَ وَ ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جود و کرم الهی
[قوله علیه السلام ]: « إِنَّکَ جَوَادٌ کَرِیمٌ ».
اعنی جود و کرم خاصّ تو است.
الجواد: هو المعطی بلاعوض و لا غرض ؛ چه اگر به عوض باشد مستعیض
خواهد بود، و اگر لِغرضٍ باشد معامل و متکمّل به غیر خواهد بود ؛ لازم آید در مقام ذات ناقص و قاصر و ممکن الصفات باشد، با آن که واجب الوجود بذاته واجب الوجود من جمیع الجهات است، و کریم که مجازاً در خلق استعمال میشود هو الجامع لأنواع الخیر و الشرف والفضائل، و اطلاق او حقیقةً بر ذات مقدس لأنّه معطی النعم قبل استحقاقها، کما قیل:
ما نبودیم و تقاضامان نبود لطف تو ناگفته ما میشنود [۱]
لذا ورد فی الدعاء: « الهی کفی علمک عن المقال و کفی کرمک عن السؤال » [۲] .
او است فیّاض مطلقاً که در نزول فیض از او چیز نکاهد، و در رجوع بر او چیزی نیفزاید، و چون ظلّ و ذی ظل که در انبساطش بر زمین چیزی از ذی ظلّ نکاهد، و در رجوعش بر او چیزی افزوده نشود. و معلوم است که حکم عالم وجود به معنی ما سوی از عالم لاهوت - که مقام اسماء حسنی و صفات علیا است - و جبروت - که مرتبه عقول مرتبه طولیه است - و ملکوت اعلی - که نشائه نفوس کلیه سماویه - و ملکوت اسفل - که نفوس جزئیه حیوانیه بشریه - و ناسوت - که عالم شهادت است مقابل - غیب از بسایط او، و مرکّبات - که به امهات اربعه و موالید ثلاثه تعبیر شده - عموماً نسبت به ذات حق که علت العلل است حکم ظلّ و عکس و عاکس است، به مفاد: « أَ لَمْ تَرَ إِلَی رَبِّکَ کَیْفَ مَدَّ الظِّلَّ [۳] »، کما قیل:
ای سایه مثال گاه بینش در پیش وجودت آفرینش
و اشاره به این مقام است ما ورد فی الحدیث: « [إنّ] المؤمن أشدّ اتصالاً بروح اللّه من اتصال الشعاع بالشمس » [۴] .
الساعه که لیله غرّه ربیع المولود است بحمد اللّه والمنّه فارغ شدیم از تصریح [۵]
و تشریح بعضی از فقرات غامضه «صحیفه سجادیه»، علی قائلها ألف الثناء و التحیة. امید است از خالق لوح و قلم و معلّم آدم - ممّا لایعلم - که همواره آن را از لوث وسواس و مردمِ بی بصیرتِ نسناس مصون و محروس دارد.
« وَاللّهُ یَقُولُ الْحَقَّ وَ هُوَ یَهْدِی السَّبِیلَ [۱] ».
۱۳۴۲ [ق [۲] ].
----------
[۱]: ۴ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۱، ص ۴۵، « اعتراض مریدان بر خلوت وزیر ».
[۲]: ۵ - بحارالأنوار، ج ۹۲، ص ۲۵۳.
[۳]: ۱ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۴۵.
[۴]: ۲ - بسنجید: اسرارالحکم، ص ۵۴۵.
[۵]: ۳ - کذا در اصل.
[۱]: ۴ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۴.
[۲]: ۵ - اصل: + و قد فرغ من تحریره أحمد مروج الشریعة، ابن المغفور الهزارجریبی عفی عنهما. ۱۳۴۷ [ق].
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
غیبت غیبت صاعقه ای مهلک است. هرکه مردم را غیبت میکند، مانند کسی است که منجنیقی ساخته و اعمال نیک خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوستی
عارفی گوید: برادرت آن کسی است که دیدنش پیش از شنیدن سخنانش تو را به یاد خدا اندازد.
از بخت بد است بی سرانجامی من
و از سستی طالع است ناکامی من
هر چند بحال خویشتن مینگرم
جمع آمده اسباب پریشانی من
دیگری گفته
فصاد به قصد آنکه بردارد خون
شد تیز که نیشتر زند بر مجنون
مجنون بگریست گفت از آن میترسم
کاید بدل خون غم لیلی بیرون
حال عارف
به عارفی گفتند: حال تو چگونه است؟ گفت: آنچه نمی خواهم مییابم و آنچه میخواهم نمی یابم.
مردار شب
ابن مسعود میگوید: مردار شب و قطرب روز (حیوانی که هر روز در راه است) نباشید.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
از تحولات مهم ارتباطیِ پس از ازدواج، روابط شما با خانواده تان است؛ علاوه براینکه وارد زندگی خانوادۀ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الف. لزوم استقلال در زندگی جدید و چگونگی کسب آن
اهمیت استقلال
برخی از جوانان بعد از ازدواج، به بهانۀ استقلال در زندگی، از خانوادۀ خود فاصله میگیرند؛ در حالی که پدر و مادر، عُمری برای فرزندشان تلاش کرده اند و در این مدت، وابستگیِ عاطفی عمیقی بین آنها و فرزندشان شکل گرفته است که با ازدواج فرزند، نمی توانند به یک باره از آن چشم پوشی کنند. ازطرفِ دیگر، اگر فرزند برای زندگی خود استقلال کافی نداشته باشد، ممکن است به زودی تحتِ تأثیر اظهارِنظر اطرافیان قرار گرفته و زندگی اش آسیب ببیند؛ بنابراین هم وابستگیِ شدید به خانوادهها و هم گرایش شدید به قطع ارتباط با آنها آسیب زاست؛ پس لازم است بحث استقلال و نحوۀ رسیدن صحیح به آن بادقّت بررسی شود.
ابعاد استقلال
استقلال هم روابط داخل خانه را در برمی گیرد و هم ارتباطات اجتماعی را پوشش میدهد. نمونههایی از ضعف استقلال عبارت اند از اینکه فرد نتواند به صورت مستقل خانه اش را مرتب نگه دارد یا نتواند به طور مستقل مهمانی برگزار کند یا مستقلاً به خرید و مسافرت برود. این رفتار بیشتر در خانوادههایی به چشم میخورد که تعداد فرزندانشان یکی دو تا بیشتر نیست یا پدر و مادر، توانمندی و مهارتهای گوناگون دارند و
بیشتر امور زندگی را به تنهایی اداره میکنند. اگر فرد در دوران عقد و ابتدای زندگی مشترک، این ضعف تربیتی را جبران نکند، مشکلات و اختلافات متعددی برایش پیش خواهد آمد.
استقلال مدّنظر برای اقدام به ازدواج، در سه حوزۀ فکری و عاطفی و مالی مطرح است. زن و شوهری که تازه ازدواج کرده اند، باید به سطحی از استقلال فکری رسیده باشند که بتوانند تصمیمات مناسبی را با همدیگر یا به صورت شخصی بگیرند و آنها را مستقلاً اجرا کنند. در این صورت، از بسیاری از مشکلات احتمالیِ آینده، چه در روابط باهم و چه در روابط با خانوادههای یکدیگر، دور خواهند بود. همچنین از نظر عاطفی باید بتوانند چندروزی از والدین خود فاصله بگیرند و این مسئله اختلالی در روحیاتشان به وجود نیاورد. زن و شوهر از نظر مالی نیز باید بتوانند نیازهای اولیۀ زندگی خود را تأمین کنند. طبیعی است که باتوجه به نقش و وظایف مردان، از آنها انتظار میرود برای کسب استقلال در حوزههای فکری و مالی، تلاش بیشتری کنند؛ درحالی که از دختران انتظار میرود برای کسب استقلال در حوزههای عاطفی، بیشتر کوشا باشند.
مردی که میخواهد مستقل باشد، باید استقلال مالی و فکری را باهم کسب کند؛ مثلاً مردی که از نظر مالی به خانوادۀ خود یا همسرش وابسته است، خواه ناخواه مجبور است رأی و نظر آنها را در تصمیماتش در نظر بگیرد و چه بسا به طور کامل هماهنگ با آنها عمل کند. پسری که حتی برای رستوران رفتن یا خرید هدیه ای برای همسرش، روی پول خانواده اش حساب میکند، هرگونه اظهارنظر اطرافیان را نوعی دخالت و منّت محسوب میکند و در جاهایی هم که صحبتهای آنها نابجا
باشد، مجبور است به اظهارِنظرشان توجه کند. البته همیشه انسان به راهنمایی و مشورت بزرگ ترها، به خصوص پدر و مادر نیازمند است؛ ولی وقتی استقلال مالی نداشته باشد و پدر و مادر از روی لطف و مهربانی او را حمایت کنند، طبیعی است که انتظار بیشتری دارند فرزندشان مطابق خواست و نظر آنها عمل کند؛ همچنین اگر دختری از نظر عاطفی به شدت به بستگانش وابسته باشد، خواه ناخواه نظرهای آنها بر رأی و اندیشۀ او سایه خواهد انداخت و این موضوع ممکن است باعث ایجاد تعارض بین او و همسرش شود که برای زندگی مشترک مفید نیست.
#تار_و_پود_عاشقی
https://eitaa.com/zandahlm1357
.
سلاح های دوربرد نقطه زن در جنگ سخت و جنگ نرم
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#زندگیانسانی #نشاطدرزندگی
📹 کلیپ تکنیکال و بسیار مهم از کلام دکتر مسلم داودی نژاد
با عنوان
📋 6 راهکار مقابله با خیانت❗️
📔 اگه تو زندگیتون دچار یک بحران یا حادثه شدین .....
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊سلسله آموزش های تربیتی #عطر_خوش_زندگی 👤حجت_الاسلام_تراشیون 📚موضوع: تربیت_نسل_آینده 🔹قسمت چهارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_5167784164.mp3
19.21M
🔊سلسله آموزش های تربیتی
#عطر_خوش_زندگی
👤#حجت_الاسلام_تراشیون
📚موضوع: #تربیت_نسل_آینده
🔹قسمت پنجم
🔻موضوعات مطرح شده:
▫️تفاوت والدین منفعل و فعال
▫️آثار مخرب رها شدن فرزند
▫️اهمیّت مدیریت رسانه
▫️تلفن همراه تا ۲ سالگی ممنوع
▫️لزوم مدیریت افکار منفی
▫️نمونه فعالیت دینی _ اجتماعی
▫️برای تربیت باید وقت گذاشت
▫️در بدی؛ خیر نیست
▫️ارکان محیط خوب
▫️ایده گروه های دوستی مادران
▫️عوامل مزاحم کنار خانواده بودن
▫️تاثیر و لزوم مدیریت تلفن همراه
▫️راه های افزایش صمیمیت در خانواده
کاردستی آموزشی آب و هوا
🌪⚡️🌈🌦🌧❄️☀️
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاکت دوستی😍
آموزش ساخت یک پاکت جذاب وزیبا😍😍👌👌👏👏👏
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (5) 1⃣ اگر چه #سینما رسماً در سال ۱۸۹۵ میلادی یعنی حدوداً بیست سال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (6)
1⃣ و اینگونه بود که حجم قابلتوجهی از آثار سینمایی در فاصلهی جنگ جهانی دوم، یعنی از سپتامبر ۱۹۳۹ میلادی تا سپتامبر ۱۹۴۵ میلادی، در سینماهای جهان به نمایش درآمد؛
2⃣ آثار سینمایی ویژهای همچون فیلم سینمایی دختر شماره ۲۱۷ (Girl No. ۲۱۷) که توسط ابرقدرت نوظهور شوروی ساخته میشد،
3⃣ و یا فیلمهایی نظیر سینمایی شکلات و سربازان (Chocolate and Soldiers) که امپراتوری ژاپن به تهیه و تولید آن مبادرت میورزید،
4⃣ و یا آثاری مانند یکی از جتهای ما گم شده است (One of Our Aircraft is Missing) که توسط امپراتوری بریتانیای کبیر تولید میشدند،
5⃣ و به تقابل با آثار سینمای آلمان نازی، یعنی فیلمهایی همچون سربازان فردا (Soldiers of Tomorrow) و خدمه دورا (The Crew of the Dora)
6⃣ و همچنین آثار سینمای ایتالیای فاشیسم یعنی فیلمهایی مانند سه خلبان (The Three Pilots) در عرصهی جنگ رسانهای میرفتند.
✍ دکتر موسی اسماعیلنژاد
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 goo.gl/Vu5uZS
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نظر رهبر فرزانه درباره موسیقی اصیل ایرانی و سنتی و کلاسیک بعضی خیال میکنند که مرز موسیقی حلال و حر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی
غِناء یعنی خوانندگی و موسیقی یعنی نوازندگی و هر دو اگر مطرب و محرک باشد حرام است. حضرت آیة اللّه العظمی بهجت
بسمه تعالی
غِناء (آوازه خوانی مناسب مجالس خوشگذرانی که در مضمون باطل باشد) و گوش دادن به آن حرام است و بنابر احتیاط واجب باید از مطلق خواندنی که با ترجیع صوت (چهچهه) است ولو در مضمون باطل نباشد. و نیز موسیقی لهوی (نواختن با آلات مخصوصه که مناسب مجالس خوشگذرانی باشد) و گوش دادن به آن حرام است.
حضرت آیة اللّه العظمی تبریزی
بسمه تعالی
کلیه صداها و آهنگهایی که مناسب مجالس لهو و فساد است حرام و غیر آن
اشکال دارد و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف خواهد بود. [۱]
حضرت آیة اللّه العظمی مکارم شیرازی
----------
[۱]: استفتاء از دفتر مراجع.
نظرات علاّمه جعفری (ره)
نظر علامه محمدتقی جعفری (ره) درباره موسیقی
… درست است که تحریک مثبت و تشجیعی را که موسیقی انجام میدهد ما را از موجودیت حقیقی خود با یک گروه نوسانات بالاتر میبرد، ولی هنگامی که موسیقی تمام میشود یک سرازیری حقیقی در خود احساس میکنیم ولی میبینیم که موسیقی سایه ای از ما برای ما ساخته و آن را بالا برده بود. اکنون شبح مصنوعی از بین رفته و واقعیات با همان خشونت برای ما نمودار میشود.
بر همین جهت بوده است که در جنگهای صدر اسلام که در حدود هشتاد جنگ و دفاع بوده است نمی بینیم که مسلمین برای تهییج سربازان خود به موسیقی متوسل شوند و بلکه آنها شعارهای واقعی را به طور دسته جمعی میگفتند و تحریک میگشتند. چنانکه در یکی از جنگها قریش شعار ذیل را با موسیقی و هیجان میگفتند.
اُعْلُ هُبَلُ، اُعْلُ هُبَلَ
بلند باد هبل، بلند باد هبل
مسلمانان هم در مقابل میگفتند:
اَللّهُ اَعْلی وَ اَجَلَّ
خداوند بالا و بلندمرتبه است. [۱]
… با این که کفار از هرگونه وسایل موسیقی آن زمان برای تحریک سربازان خود استفاده میکردند مسلمانان کوچکترین اعتنایی به مسأله موسیقی نداشتند [۲] … موسیقی موجب وصال نیست بلکه خیال وصال را در انسان تحریک میکند.
----------
[۱]: لسان العرب ماده عَلا.
[۲]: مبانی فقهی و روانی موسیقی، ص ۲۰.
خلاصه: بایستی گفت: بشر از نظر کمبودی که در معرفت توانایی مواجهه با واقعیت دارد موسیقی را برای تسلّی خود تأیید میکند، پس نام آن را ضرورت میگذارد به همین جهت است که اسلام به موسیقی روی خوشی نشان نمی دهد و
می خواهد و میخواهد انسانها از زندگانی روحی و طبیعی با خودِ واقعیات روبرو گردند.
علتی که برای ممنوعیت موسیقی در منابع اسلامی ذکر شده است مسئله لهو و لعب است با نظر به علت کاملاً روشن میشود که اسلام میخواهد انسان را در دنیا، خود را در مقابل هیجاناتِ پا در هوا نبازد و آمادگی واقعی خود را از دست ندهد و تا بتواند خود را اختیارا سلب نکند. [۱]
----------
[۱]: مبانی فقهی و روانی موسیقی، ص ۲۶.
........:
📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 کارتون زیبای قلب خورشید 📼 قسمت دوازدهم #کارتون #قلب_خورشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا