eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
در کنار مذاهب فقهی که باید آن‌ها را مکاتب نقلی دانست مکاتب عقل گرا، کلام و فلسفه در حوزه‌های مختلف ممالک اسلامی فعالیت داشتند. معتزلیان، جبهة مقابل سنت گرایان اهل حدیث بودند و عقیده داشتند در شناخت دین و اصول آن علاوه برنقل آیات و روایات از عنصر عقل وخرد نیز بایستی بهره گرفت. معتزلیان تأثیر بسزایی در تکوین و تکوّن علم کلام داشتند و مبدع نظریاتی بودند که با اندیشه‌های اهل حدیث تعارض داشت. از مشهورترین متکلمان معتزلی، ابوالهذیل علاف (م ۲۳۵ ق) بود که نظریات مشهوری در کلام داشته و پیروانش به هُذیله شناخته می‌شدند و از شاگردان برجستۀ او، ابوعمرو جاحظ (م ۲۵۵ ق) بود که طایفه ای نیز به او منتسب هستند. [۱] معتزله در ایام بین خلافت مأمون ومتوکل (۱۹۸ ۲۳۲ ق) به اوج اقتدار و اعتلای خود رسیدند، چنانچه مأمون غالب ایام خویش را با ابواسحق ابراهیم بن سیار نطّام و ابوالهذیل علاف و ثمامۀ بن اشرس و ابوعبدالله احمد بن ابی دواد ایادی (متوفی ۲۴۰) از رؤسای بزرگ معتزله می‌گذراند و در نتیجة این معاشرت، به فرقة معتزله تعلق قلبی پیدا کرده و طرفدار عقاید ایشان گردیده بود. [۲] در این راستا، دینوری (م ۲۸۲) می‌نویسد: «[مأمون] در مدت خلافت خود مجالسی برای مناظره میان ادیان و مذاهب تشکیل می‌داد ---------- [۱]: حسن حسین زاده شانه چی، اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شیعه در غیبت صغری، چاپ اول، پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی، قم، ۱۳۸۶، ص ۸۸. [۲]: عباس اقبال آشتیانی، خاندان نوبختی، چاپ سوم، کتابخانة طهوری، تهران، ۱۳۵۷، ص ۴۲. و استاد او در این مسائل ابوهذیل محمد بن هذیل علاف بود». [۱] در ادامة معاشرت مأمون با سران معتزله و نفوذ آنها در دستگاه حکومت عباسی، [۲] مأمون در سال ۲۱۸ ماجرای محنت قرآن مجید را به راه انداخت [۳] . ---------- [۱]: دینوری، پیشین، ص ۴۰۱. [۲]: برای آگاهی از میزان نفوذ معتزله در دستگاه حکومت عباسی ر. ک: اقبال آشتیانی، پیشین، صص۴۲-۴۳. [۳]: برای آگاهی از قضیۀ محنت قرآن برای نمونه ر. ک: ابن اثیر، پیشین، ص ۴۲۳؛ همچنین ر. ک: رفاعی، پیشین، صص۳۹۵-۳۹۸. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
وضعیت فرهنگی جامعة اسلامی معاصر امامت امام (علیه السلام) طبیعت علم دوستی اسلام سبب شده بود که علوم و دانش‌های کشورهای مختلف جهان به جامعه اسلامی راه یابد، و کتب علمی دیگران از یونان گرفته تا مصر و از هند تا ایران و روم به زبان تازی که زبان اسلامی بود ترجمه شود. ترجمة آثار علمی دیگران که از اواخر زمان امویان شروع شده بود، در عصر عباسیان مخصوصاً زمان هارون و مأمون به اوج خود رسید، همانگونه که در این زمان وسعت کشورهای اسلامی به بالاترین حدّ خود در طول تاریخ ارتقاء یافت. [۱] به طوریکه عصر هارون الرشید دوران طلایی حکومت عباسی محسوب می‌شود. [۲] البته این حرکت علمی چیزی نبود که به وسیلة امویان یا عباسیان پایه گذاری شده باشد، بلکه نتیجة مستقیم تعلیمات اسلام در زمینة علم بود که برای علم و دانش، وطنی قائل نبود. [۳] دوران مأمون، از پیشرفته ترین دوران‌های علمی عصر اول عباسی (۱۳۲-۲۳۲ق)، [۴] به حساب می‌آید به گونه ای که تلاش‌های فرهنگی به اوج خود رسید. [۱] مأمون با حکما خلوت می‌نمود و از معاشرت با آنها اظهار خشنودی می‌کرد. وی درترجمۀ کتاب‌های یونانی بسیار کوشش نمود و پول زیادی در این راه صرف کرد. [۲] تا جایی که هیأت‌هایی علمی را در جستجوی کتاب‌های یونانی و انتقال آنها به «بیت الحکمه» اعزام نمود. [۳] بیت الحکمه محلی برای مطالعه، نسخه برداری، ترجمه وتألیف کتب بود. [۴] این بیت، تراث فرهنگی اسلامی را در کنار تراث فرهنگی خارجی جمع آوری کرد. [۵] به این ترتیب نشر علوم و دانش‌های دیگران در کنار دانش‌های اسلامی، مسألۀ مطلوب روز شد، و در نتیجه مترجمان بسیاری از عراق، شام و ایران به بغداد آمدند. اما آنچه مایة نگرانی بود، این بود که در بین این مترجمان، افرادی از پیروان متعصب و سرسخت مذاهب دیگر مانند زردشتیان، صابئان، نسطوریان، رومیان و برهمن‌های هند بودند که آثار علمی بیگانه را از زبان‌های یونانی، فارسی، سریانی، هندی، لاتین و غیره به عربی ترجمه می‌کردند. [۶] و البته نگاهی کوتاه به مترجمان برجستۀ آن دوران، نشان ---------- [۱]: ناصر مکارم شیرازی، «مناظرات تاریخی امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) با پیروان مذاهب و مکاتب دیگر»، مجموعه آثار دومین کنگره جهانی حضرت رضا (علیه السلام)، کنگره جهانی حضرت رضا (علیه السلام)، مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، ۱۳۶۶، ج۱، صص ۴۲۸ ۴۲۹. [۲]: طقوش، پیشین، ص ۹۶. [۳]: مکارم شیرازی، پیشین، ص ۴۲۹. [۴]: برای آگاهی از چگونگی تقسیم بندی حکومت عباسی توسط مورخان به چهار عصر، ر. ک: طقوش، پیشین، ص ۳۹. [۱]: طقوش، پیشین، ص ۱۳۸. [۲]: مکارم شیرازی، پیشین، صص ۴۳۱ ۴۳۲. [۳]: طقوش، پیشین، صص ۱۳۸ ۱۳۹. [۴]: با اقتباس از: عصر المأمون، احمد فرید رفاعی، الطبعة الرابعة، دارالکتب المصریة، القاهرة، ۱۳۴۶/۱۹۲۸، ج ۱، ص ۳۷۵؛ برای آگاهی بیشتر در مورد بیت الحکمه ر. ک: یونس کرامتی، بیت الحکمه، دایرۀ المعارف بزرگ اسلامی، زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی، چاپ اول، مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی، تهران، ۱۳۸۳ش، ج۱۳، صص ۲۷۴-۲۸۱. [۵]: طقوش، پیشین، ص ۱۳۹. [۶]: مکارم شیرازی، پیشین، ص ۴۳۲. می‌دهد که یهود و نصاری در امر ترجمة کتاب های، نقش بسزایی داشته اند؛ [۱] و یقیناً همة آنها در کار خود حسن نیت نداشتند و گروهی از آنان سعی می‌کردند که آب را گل آلود کرده و ماهی بگیرند، و از این بازار داغ انتقال علوم بیگانه به محیط اسلام، برای نشر عقاید فاسد و مسموم خود فرصتی به دست آورند و درست به همین علت عقاید خرافی و افکار انحرافی و غیر اسلامی در لابلای این کتاب‌های به ظاهر علمی، به محیط اسلام راه یافت، و به سرعت در افکار گروهی از جوانان و افراد ساده دل و بی آلایش نفوذ کرد. مسلماً در آن زمان، یک هیأت نیرومند علمی که از تقوا و دلسوزی برخوردار باشد، در دربار عباسیان وجود نداشت که آثار علمی بیگانگان را مورد نقد و بررسی قراردهد و آن را با فیلتر جهان بینی اسلامی تصفیه کند، و ناخالصی‌ها را بگیرد و آنچه صاف و بی غل و غش است در اختیارجامعه اسلامی بگذارد. [۲] از سوی دیگر از خصوصیات قرن دوم هجری که زمان مورد بحث را نیز دربر می‌گیرد، پدید آمدن مذاهب فقهی گوناگون است که بسیاری از آنها تا چند دهه و بلکه چند قرن، نقش عظیمی در تاریخ فقه اهل سنت ایفا کردند. برای دانستن اهمیت این دوره همین بس که سه مذهب از مذاهب فقهی چهارگانة اهل سنت، یعنی مذاهب فقهی حنفی، مالکی و شافعی، دراین دوره پدید آمده اند. [۳] ---------- [۱]: سید محمد مرتضوی، نهضت کلامی در عصر امام رضا (علیه السلام)، چاپ اول، آستان قدس رضوی، مشهد، ۱۳۷۵، ص ۲۸. [۲]: مکارم شیرازی، پیشین، ص ۴۳۳. [۳]: نعمت الله صفری، نقش تقیه در استنباط، چاپ اول، مؤسسه بوستان کتاب قم، قم، ۱۳۸۱، ص ۵۰۴.
چشم به راه - قسمت پانزدهم.mp3
11.6M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۱۲ : از بچه ها خبری نیست 🚥 بخش دوم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۱۵ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ساختار کتاب در این کتاب به جهت تبرک و تیمن، ابتدا اصل زیارت نقل می‌شود و پس از آن به تبیین برخی فرازهای آن که به معجزات و فضائل حضرت اشاره دارد پردازش می‌شود. شایان ذکر است نظر به اینکه معجزات خارق العاده و شگفت انگیز امیرالمؤمنین و حضرات معصومین (علیهم السلام) برای برخی، به سختی مورد پذیرش قرار می‌گردد و برای اطمینان، سند حدیث را طلب می‌کنند لذا بر آن شدیم تا معجزات را در قالب زیارت بیان کنیم، بدون شک شفایی برای سینه‌های دردمند و هدایت و رحمتی مضاعف برای مؤمنین است. گفتنی است هدف شرح و تفسیر تمام فقرات زیارت نیست، بلکه فرازهایی از زیارت به صورت گلچین و با رویکرد معرفت افزونی و منقبت آموزی مورد توجه و تبیین قرار گرفته است، که اگر خداوند توفیق فرماید در آینده به شرح جامع آن خواهیم پرداخت. توضیح نکاتی پیرامون معجزه چون در این نوشتار علاوه بر فضائل، به ذکر قسمتی از معجزات امیرالمؤمنین (علیه السلام) نیز پرداخته می‌شود نیکو است به نکاتی پیرامون معجزه اشاره شود. ۱. معجزه به عمل خارق العاده ای گفته می‌شود که مدعیان نبوت و امامت برای اثبات مدعای خود - ارتباط با خداوند و عالَم غیب - می‌آورند و دیگران را نیز به مقابله و آوردن مثل آن دعوت می‌کنند و چون دیگران از اظهار همانند آن عاجز و ناتوانند بدان «معجزه» می‌گویند. ۲. معجزه بر کارهایی که محال عقلی است تعلق نمی گیرد، بلکه به اموری مرتبط است که به طور عادت و معمول محال به نظر نمی آید، لیکن عقلاً انجام آن محال نیست. ۳. خداوند در قرآن معجزات فراوانی را برای رسولانش برمی شمارد. به عنوان نمونه: کشتی حضرت نوح (علیه السلام) و طوفان [۱]، شتر حضرت صالح (علیه السلام) [۲]، سرد شدن آتش بر حضرت ابراهیم (علیه السلام) [۳] و زنده کردن پرندگان چهارگانه به اذن خدای متعال [۴]، عصای حضرت موسی (علیه السلام) [۱]، سخن گفتن و تسخیر موجودات توسط حضرت سلیمان (علیه السلام) [۲]، حضرت عیسی (علیه السلام) و تکلم در گهواره، خلقت پرنده به اذن خدا، شفای کور مادرزاد و زنده کردن مردگان [۳]، معراج رسول خدا (صلی الله علیه و آله) [۴]، معجزه جاویدان قرآن [۵]، شق القمر [۶] و.... ۴. میان معجزه و سحر و جادو و چشم بندی و امثال آن تفاوت اساسی وجود دارد از جمله: معجزه به هر عملی که تعلق گیرد آن عمل به صورت واقعی در خارج وقوع می‌یابد، برخلاف سحر و جادو که حقیقت و واقعیت خارجی ندارد، بلکه در نظر بیننده صورت می‌یابد. به عنوان مثال در داستان حضرت موسی (علیه السلام) و ساحران، آنچه موسی (علیه السلام) انجام داد حقیقت داشت، و عصا به صورت اژدهایی بزرگ و حیوانی درنده درآمد، اما مارهای ساحران در واقع جاندار نبود بلکه ریسمان‌ها و طناب‌هایی بود که به وسیله داروهای شیمیایی به جست و خیز در آمده، و به نظر مردم مارهایی جاندار شده بودند. با توجه به این چهار نکته، مخاطبِ ما در این نوشتار کسانی هستند که به یگانگی پروردگار، علم و قدرت او، رسالت رسولان الهی، حقانیت قرآن و امامت ائمه اطهار (علیهم السلام) اعتقاد دارند، بر این اساس به صدور معجزه از پیامبران الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) - که نشان صدق ادعایشان است - نیز اعتقاد و اذعان دارند. لذا اگر فردی در صدور معجزه از پیامبران یا ائمه اطهار (علیهم السلام) شک و تردید دارد بایستی با او به ترتیب در مباحث توحید، نبوت، امامت و صدور معجزه از نبی و امام وارد بحث شد تا این مقوله برای او ثابت گردد. آخرین نکته: در این نوشتار، ما در ذکر صلوات و تحیات پس از اسامی مقدسه معصومین (علیهم السلام) تابع مصادر و منابع نبوده ایم. با نگاهی ملتمسانه به بارگاه ملکوتی امیرالمؤمنین (علیه السلام) از خداوند فرج فرزند غریبش امام عصر (علیه السلام) را خواستاریم. در پایان ثواب این اثر را به مادر مظلومم، صدیقه طاهره‌ام ابیها فاطمة الزهرا (علیها السلام) اهداء می‌نمایم. فاطمه سادات درچه ای ---------- [۱]: . سورة الاعراف ۶۴. [۲]: . سورة الاعراف ۷۴ و ۷۷. [۳]: . سورة الانبیاء ۶۹. [۴]: . سورة البقره ۲۶۰. [۱]: . سورة الاعراف ۱۰۷. [۲]: . سورة النساء ۱۲ و سورة ص ۳۶. [۳]: . سورة المائده ۱۱۰ و سورة آل عمران ۴۶ و ۴۹. [۴]: . سورة الاسراء ۱. [۵]: . سورة الکوثر ۱. [۶]: . سورة القمر ۱. https://eitaa.com/zandahlm1357
معیار دوستی وقتی هم رأی و هم عقیده بودن از قواعد برادری و سبب دوستی است، عقل و فضیلت بسیار موجب می‌شود که آدمی در پی دوستانی چون خود برود و چون تعداد این دسته اندک است، دوستان این عده هم کم می‌باشد؛ چرا که اکثر مردم نادان و کم عقل هستند. با این وصف نه عاقل متمایل به دوستی با جاهل است و نه جاهل با عاقل. ولی چون افراد نادان بسیارند، دوستانشان هم بسیار می‌باشند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۱- عبادت، داروخانه شبانه روزی تفسیر نماز » عبادت، داروخانه شبانه روزی هر کس در هر لحظه و در هر شرایطی بدون هیچ وقت قبلی و واسطه ای می‌تواند با خدا ارتباط برقرار کند. هر چند اوقاتی مخصوص از قبیل هنگام سحر، غروب جمعه، پس از خطبه‌های نماز جمعه، هنگام نزول باران و یا شب قدر، دعا و عبادت حال دیگری دارد، اما دعا و نیایش اختصاصی به این اوقات ندارد. عبادت در هر حال داروی غفلت و نسیان و عصیان است. «أَقِمِ الصَّلوةَ لِذِکرِی» [۱] مایه آرامش و اطمینان خاطر و زدونِ اضطراب‌ها و دل نگرانی هاست. «اَلا بِذکرِاللّهِ تَطمَئنُّ القُلُوب» [۲] ---------- [۱]: ۱۹) سوره طه، آیه ۱۴. [۲]: ۲۰) سوره رعد، آیه ۲۸. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 9️⃣5️⃣ خدا در قرآن برای خودش از ضمیرهای مذکر استفاده کرده است؛ این یعنی جنس مذکر بهتر است. 💠 پاسخ: 🔶 اول: ادبیات هر زبانی، قانون خودش را دارد؛ مثلاً در زبان فارسی به «من و تو»، «ما» گفته می‌شود؛ نمی‌گوییم «شما». این قانون ادبیات فارسی است. 🔻 یا مثلاً در زبان فارسی به همه انسان‌ها (چه مرد و چه زن)، «مردم» گفته می‌شود؛ نه «زنم». این هم یک قانون است. 🔸 زبان عربی هم قانون و ادبیات خودش را دارد. یکی از این قانون‌ها این است که معمولاً اگر کلمه‌ای در واقعیت جنسیت نداشته باشد، مذکر آورده می‌شود. این قانون ادبیات عرب است. 🔺 به همین دلیل چون خداوند قرآن را به زبان عربی نازل کرده، طبق این قانون از ضمیر مذکر برای خودش استفاده نموده است. 🔷 دوم: ضمیر مذکر و مؤنث، دلیل بر ارزش و بزرگی چیزی نیست؛ چون اگر ضمیر دلیل بر ارزش بود، باید همه‌ چیزهای باارزش با ضمیر مذکر می‌آمد و همه‌ چیزهای بی‌ارزش با ضمیر مؤنث؛ درحالی‌که خیلی از چیزهای باارزش در زبان عربی با ضمیر مؤنث می‌آیند؛ مانند: خورشید، زمین، نماز، زکات یا حتی بهشت. ♦️ خیلی از چیزهای بی‌ارزش یا پست هم با ضمیر مذکر می‌آیند؛ مثل: ابلیس و شیطان. 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 0⃣6⃣ چرا رهبری شخصاً جلوی فسادهای مدیران کشوری را نمی‌گیرند؟ 🔶 اول: وظایف رهبری طبق قانون اساسی (اصل یکصد و دهم) عبارتند از: ◀️ تعیین سیاست‌هاى کلى نظام جمهورى اسلامى ایران ◀️ نظارت بر حسن اجراى سیاست‌هاى کلّى نظام؛ ◀️ فرمان همه‌پرسى؛ ◀️ اعلان جنگ و صلح و بسیج نیروها؛ ◀️ فرماندهى کل نیروهاى مسلّح ◀️ عزل رئیس جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشور پس از حکم دیوان عالى کشور به تخلّف وى از وظایف قانونى، یا رأى مجلس شوراى اسلامى به عدم کفایت وى، بر اساس اصل هشتاد و نهم؛ و... . 💎 بنابراین طبق اصل 110، وظیفه رهبری برخورد با مفاسد نیست؛ بلکه باید توجه داشت که رهبری جایگاه اجرایی ندارد و این مفاسد باید از طریق قوه قضاییه و قوه مقننه پیگیری شود. 🔷 دوم: اگر رهبر یک جامعه در همه چیز دخالت کند و فراتر از قانون باشد، همین افرادی که به عدم ورود رهبری اعتراض دارند، او را فردی دیکتاتور می‌خوانند. ♦️ سوم: اگر یک فرد در تمام مسائل ورود کند، تمام جامعه وابسته به همان یک نفر خواهد شد که این دو ایراد بزرگ خواهد داشت: 🔸 ۱. اینکه مردم رشد نخواهند کرد و جامعه‌ای ساکن و خموده خواهیم داشت؛ 🔹 ۲. در صورت نبود رهبر، جامعه هرج و مرج می‌شود. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر👇👇 https://b2n.ir/s14995 📎 📎 📎 📎
♨️شبهه شما که ادعا دارید اسلام به زنان این‌همه اکرام و احترام گذاشته پس چرا به زنان گفته العقول و... قال امام علی علیه السلام مَعَاشِرَ النَّاسِ اِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الْاِیمَانِ...🤔❓ ✅بخش اول 👌نکته اول هر حدیثی باید به قرآن رجوع کند آیا قرآن بین زن و مرد در مسائل معنوی فرق گذاشته یا نه؟ خیر مساوی هستند هر مقامی که مرد میتواند برسد زن هم برسد کما اینکه امام زمان میفرماید حضرت زهرا سلام علیها الگو من هستند وآیاتی که گفته شد مومنین باید زن فرعون را الگو خودشان قرار بدهند. ✅جواب اول 👌👌از نظر منطقی قضایا یا حقیقی هستند یا خارجی 👇👇 قضایا حقیقی: مثلا آب از هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است حالا ماچه باشیم چه نباشیم چه بدانیم چه ندانیم آب از این دوتا تشکیل شده است یعنی وجود آب به اکسیژن و هیدروژن است. قضایا خارجی: مثلا من میگویم آب گل آلود است آیا این سخن من به معنای این است که ذات آب و کل آبهای دنیا گل آلود است یا اینکه آب خاصی مد نظرم است. اما ربطش به بحث👇👇 ان النساء نواقص العقول و...اولا این سخن بعد از جنگ جمل گفته شد که مخاطبش عموم زنان نیست(قضیه حقیقیه) بلکه زن خاصی مد نظر است(قضیه خارجیه) چون خداوند به زنان پیامبر فرموده: وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ 👈و در خانه‌هایتان بنشینید و آرام گیرید (و بی‌حاجت و ضرورت از منزل بیرون نروید)....شما در مسائل سیاسی ورود نکنید که از شما سوءاستفاده میکنند سوال حالا کسی که بر خلاف دستور خداوند و پیامبر بیرون بیاید و سوار بر شتر بشود و جنگ را بخواهد اداره کند ایمانش وعقلش ناقص نیست؟👈(چون ما عاقلتر از پیامبر و خداوند که صاحب عقل است در عالم نداریم پس هر کسی خلاف آن را انجام بدهد در اصلی بی عقلی کرده). 👌✅ جنگ جملی که زود هم تمام شد و شکست هم خورند نتیجه جنگ به ما نشان میدهد که این کار عین بی عقلی بوده است. شاید منظور روایت پیروان این خانم(عایشه) باشد👈 و بی‌عقلتر کسانی بودند که عقلشان را دست ایشان دادند 👌✅و علت اینکه جمع آورده است(فرموه زنان نه زن) بخاطر این است که زبان عربی از این موارد زیاد استفاده میکند مثل نَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ﴿۵۵﴾ سرپرست و ولیّ شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده‌اند؛ همانها که نماز را برپا می‌دارند، و در حال رکوع، زکات می‌دهند. اینجا هم با اینکه فقط امیر المومنین علیه السلام در رکوع انگشترشان را دادند ولی ضمیر جمع آورده شده (الذین بجای الذی اومده و کلمه و هم راکعون). انتشارش با شما خوبان 🌹 ♨️شبهه شما که ادعا دارید اسلام به زنان این‌همه اکرام و احترام گذاشته پس چرا به زنان گفته العقول و... قال امام علی علیه السلام مَعَاشِرَ النَّاسِ اِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الْاِیمَانِ...🤔❓ ✅بخش دوم👇👇 جواب نقضی اینکه امام فرمودند زنان ناقص العقول هستند یعنی مردان کامله العقول هستند⁉️ یعنی یکی معاویه و یزید عقلش کامل است و یکی مثل حضرت زهرا یا حضرت زینب و... العیاذ بلله ناقص العقول هستند اگر اینطور بود پس چرا خداوند به همه مومنین گفته باید از زن فرعون الگو بگیرید ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ(همه زنان و مردان مومن باید زن فرعون را الگوی خودشان بگیرند). جواب حلی👇👇 اولا زن و مرد در عقل مساوی هستند هیچ فرقی با هم ندارند همان عقلی که خداوند به مرد داده به زن هم داده است. ثانیا بین عقل و عقلانیت(تعقل)فرق می‌کند، درست است همه انسان‌ها عقل را به صورت مساوی دارند ولی همه به صورت مساوی از تعقل و عقلانیت نمی‌توانند استفاده کنند تعقل که یکی از ثمرات عقل است حالا یکی از دشمن‌های تعقل، احساس است و زنان چون رسالت اصلیشان تربیت انسان است که کار انبیاء بوده، باید احساس و عاطفه داشته باشند (چون رکن اصلی تربیت احساس داشتن است و این ویژگی برای زنان حُسن است) این صفت موجب می‌شود از بعضی از شغل‌ها مثل نبوت امامت،قضاوت و... محروم بشوند چون اولا مستقیما با نامحرمان در ارتباط هستند ثانیا شغل‌های است که اگر احساس غلبه کند قضاوت درستی نخواهد شد. (البته یکی از علت‌هایش این است علت‌های دیگر و حکمت‌های دیگری هم دارد). معانی دیگر هم برای عقل گرفته شده که برای مطالعه بیشتر میتوانید به کتاب زن در آینه جلال و جمال آیه الله جوادی آملی و شهید مطهری ...رجوع بفرمائید انتشارش با شما خوبان 🌹 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ بسیار جالب و شنیدنی راجع به کسانی که میگویند شما چشمان هیزت را ببند تا بی حجابی من را نبینی... @zandahlm1357