eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 تصاویر زیبایی از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهداء با نوای حاج صادق آهنگران https://eitaa.com/zandahlm1357
🍂 🔻 8⃣4⃣ سردار علی ناصری تا هور چکه دو ساعتی راه بود. وقتی آنجا رسیدیم، برحسب تصادف ، بچه های قرارگاه رمضان را دیدیم. هور مثل روستایی بزرگ بود چباشه، سایبان، مغازه و حتی بازار خریدش رونق خاصی داشت. در میان اهل هور سربازان فراری عراقی زیادی به چشم می خوردند در آنجا ما اطلاعات لازم را از آخرین وضعیت دشمن کسب کردیم رابط ما سید صالح بود. مرا با فردی به نام ابوذر ساعدی آشنا کرد که از عراقیهای طرفدار ایران و انقلاب اسلامی بود. در مدت کمی، صمیمیت خاصی میان ما برقرار شد حتی سلاحهای خود را که مسلسل تاشو بود، با آنان عوض کردیم. * * * قبل از ادامه ماجرا خوب است خاطره ای درباره روزهای آخر این مأموریت نقل کنم. در بازگشت از مأموریت، باز من به هور چکه رفتم. آنجا یک عراقی به نام سید سلمان بود که با زن و بچه هایش زندگی می کرد. عاشق ایران بود و آرزو داشت به ایران بیاید. بار اولی که به چکه رفته بودم. با او آشنا شدم. تقاضا کرد او را به ایران ببرم. به او گفتم: ۔ اگر از این مأموریت سالم بازگشتم، تو را می برم ایران. برایم دعا کن. اکنون هنگام وفای به عهد بود. به سید سلمان گفتم: - اگر به ایران بیایی، دلت می خواهد چه کاره بشوی؟ - آرزویم این است که بروم به آشپزخانه و برای پاسدارها و بسیجیها غذا درست بکنم. - به آنان که غذا می دهی، چه می گویی؟ - به آنان می گویم: بخور ... بخور ... بخور ... همگی زدیم زیر خنده. او را با خود به ایران بردم، به علی هاشمی معرفی کردم و گفتم: ۔ آدم پاک و مخلصی است._ جالب آنکه در آشپزخانه قرارگاه نصرت مستقر شد و شروع به کار کرد. پیگیر باشید @zandahlm1357
اَلسَّلامُ عَلی مَنْ اَنْزَلَ اللَّهُ فیهِ: (وَاِنَّهُ فی اُمِّ الْکِتابِ لَدَیْنا لَعَلِیٌّ حَکیمٌ) اشاره سلام بر کسی که خدا در حقّش این آیه را نازل کرد: «به راستی در اصل کتاب نزد ما علّی حکیم است. » فضائل امیرالمؤمنین (علیه السلام) در قرآن آیات زیادی در شأن و فضیلت امیرالمؤمنین و اهل بیت (علیهم السلام) وارد شده است که به موجب روایتی از ابن عباس - براساس منابع اهل سنت - به ۳۰۰ آیه بالغ می‌شود [۱]، اما برحسب آنچه شیعه از ائمه اطهار (علیهم السلام) نقل می‌کند یک چهارم قرآن در مدح و فضیلت حضرت امیرالمؤمنین و اهل بیت (علیهم السلام) نازل شده است. [۱] پرسش: آیا اسم امیرالمؤمنین (علیه السلام) به واژه «علی» در قرآن آمده است؟ برخی سؤال فوق را این چنین مطرح می‌کنند که چرا نام حضرت در قرآن نیامده است؟ پاسخ: این سؤال از اساس صحیح نیست و نمی توان گفت که نام ایشان در قرآن نیامده است، بلکه طبق روایت حفص از عاصم که قرآن مکتوب مطابق آن نگاشته شده، دانشمندان شیعه و سنی آیاتی را روایت کرده اند که نام حضرت در آن عنوان شده است. و جدای آن، روایات متعددی از بزرگانی مانند «شیخ صدوق»، «ابن شهرآشوب» و عده کثیر دیگری موجود است که تصریح به این مطلب کرده اند. ---------- [۱]: . مناقب ابن مردویه ۲۱۷؛ الصواعق المحرقه ۱۹۶؛ تاریخ مدینه دمشق ۴۲/۳۶۴؛ تاریخ بغداد ۶/ ۲۲۱؛ کفایة الطالب ۲۳۱؛ تاریخ الخلفاء ۱۸۹؛ السیرة الحلبیه۲/۴۷۴؛ ینابیع الموده ۲/۴۰۶. [۱]: . الکافی ۲/۶۲۸؛ تفسیر العیاشی۱/۹؛ کنز العرفان ۱/۵؛ تأویل الآیات ۱/۱۸؛ الفضائل ابن شاذان ۱۲۵؛ الصراط المستقیم ۱/۲۴۹؛ بحار الانوار ۲۴/۳۰۵؛ مرآة العقول ۱۲/۵۱۷؛ شواهد التنزیل ۱/۵۹؛ تاریخ الیعقوبی ۲/۱۳۶. @zandahlm1357
دنیا پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید: ای مردم، این خانه (دنیا) خانه هلاکت است. منزلگاه استواری نیست. خانه غم است نه عیش، کسی که به حقیقت آن پی برده باشد از آسودگی آن شاد نمی باشد و از گرفتاری آن اندوهگین نمی شود. آگاه که خدا دنیا را دار امتحان و آخرت را دار آسایش قرار داد. و بلای دنیا را سبب ثواب آخرت مقرر کرد و ثواب آخرت را به جای بلای دنیا قرار داد. او دنیا را می‌گیرد تا عوض آن را بپردازد و بلا می‌دهد تا پاداش دهد. همانا دنیا به سرعت می‌رود، به زودی دگرگون می‌شود، از شیرینی زمان شیردهی به خاطر تلخی زمان از شیرگیری بر حذر باشید و از لذت آنی آن برای رنج پایان آن دوری کنید. پس در آبادانی خانه ای که خدا قصد ویران کردن آن دارد نکوشید، و با خانه ای وصلت نکنید که خدا از شما پرهیز از آن را خواسته است. تا مشمول خشم خدا و مستحق عقوبت او نشوید. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام بَيْنَكُمْ‌ وَ بَيْنَ‌ الْمَوْعِظَةِ‌ حِجَابٌ‌ مِنَ‌ الْغِرَّةِ‌. امام عليه السلام فرمود: ميان شما و موعظه، پرده‌اى از غفلت (و غرور) وجود دارد (كه مانع تأثير آن است).
شرح و تفسير حجاب معرفت امام عليه السلام در اين گفتار كوتاه و حكيمانه، به يكى از حجاب‌هاى معرفت و علم و حكمت و تربيت اشاره كرده مى‌فرمايد:«ميان شما و موعظه، پرده‌اى از غفلت (و غرور) وجود دارد»؛ (بَيْنَكُمْ‌ وَ بَيْنَ‌ الْمَوْعِظَةِ‌ حِجَابٌ‌ مِنَ‌ الْغِرَّةِ‌) . «غِرَّة» به معناى غفلت و بى‌خبرى و كم‌تجربگى است. مى‌دانيم، در جهانى كه زندگى مى‌كنيم هم واعظان بسيارند و هم موعظه‌ها؛ تاريخ پيشينيان، واعظ‍‌ بسيار گويايى است، حوادثى كه در طول تاريخ رخ مى‌دهد و دگرگونى قدرت‌ها، سرنگونى دولت‌ها و از كار افتادن قهرمانان و فقر گروهى از ثروتمندان، هركدام واعظى هستند، حتى مردگان كه همه روزه مى‌بينيم بر دوش بستگان و عزيزانشان به سوى ديار خاموشان برده مى‌شوند - به فرمودۀ اميرمؤمنان على عليه السلام - بهترين واعظانند. كاخ‌هاى ويران شدۀ شاهان مقتدر و قصرهاى آباد آن‌ها همه در حال وعظند؛ دندانۀ هر قصرى پندى دهدت نونو پند سر دندانه بشنو ز بن دندان در كلام امام موسى بن جعفر عليه السلام خطاب به هارون - كه درخواست موعظه كرده بود - آمده است:«هرچيزى را كه در گرد خود مى‌بينى همه داراى موعظه است»؛ (مَا مِنْ‌ شَيْ‌ءٍ تَرَاهُ‌ عَيْنُكَ‌ إِلَّا وَ فِيهِ‌ مَوْعِظَةٌ‌) . ١اضافه بر همۀ اين‌ها، خيل انبيا و اوليا و معصومان عليهم السلام همگى واعظان بزرگى بودند كه در طول تاريخ به وعظ‍‌ و اندرز انسان‌ها پرداختند و امروز بسيارى از مواعظ‍‌ آن‌ها در اختيار ماست. با اين حال چرا اين موعظه‌هاى بسيار قوى در دل‌هاى گروهى تأثير نمى‌گذارد؟ قطعاً دليلى دارد؛ امام عليه السلام در اين بيان كوتاه به يكى از مهم‌ترين آن‌ها اشاره مى‌كند و مى‌فرمايد:«حجاب غفلت، جلوى تأثير اندرزها را مى‌گيرد». اين غفلت ممكن است هنگام شنيدن مواعظ‍‌ باشد كه انسان گوش دل به واعظ‍‌ نمى‌سپارد و در فكر مال و منال و شهوت خويش است و يا اين‌كه همچون هارون موقتاً با شنيدن موعظۀ مردى الهى بيدار مى‌شود؛ اما به‌زودى حجاب غفلت بر دل او مى‌افتد و موعظه را به فراموشى مى‌سپارد. بسيارند كسانى كه در يك مجلس فاتحه كه براى دوست و يا يكى از بستگان نزديكشان برپا شده در فكر فرو مى‌روند و لحظاتى بيدار مى‌شوند، مخصوصاً اگر واعظ‍‌ آگاهى در آن‌جا سخنرانى كند، اما هنگامى كه از آن مجلس پا بيرون گذاشتند همه چيز فراموش مى‌شود و به حال اول بازمى‌گردند. سرچشمۀ اين غفلت ممكن است هوا و هوس‌هاى نفسانى و شهوت و زرق و برق دنيا و يا وسوسه‌هاى شيطانى جن و انس باشد. قرآن مجيد مى‌فرمايد: «فَلا تَغُرَّنَّكُمُ‌ الْحَياةُ‌ الدُّنْيا وَ لا يَغُرَّنَّكُمْ‌ بِاللّهِ‌ الْغَرُورُ» ؛ پس مبادا زندگانى دنيا شما را بفريبد، و مبادا (شيطان) فريبكار شما را به (كرم) خدا مغرور سازد!». ١ در حديث عبرت‌انگيزى از امام هادى عليه السلام آمده است كه متوكل عباسى شبى آن حضرت را به كاخ خود فرا خواند. دليل آن اين بود كه به وى خبر داده بودند آن حضرت مشغول جمع‌آورى اموال و سلاح در خانۀ خود است تا قيام كند و مردم را بر ضد او بشوراند. او دستور داد به خانۀ امام برويد، آن‌جا را با دقت تفتيش كنيد و او را در هر حال كه بود نزد من بياوريد. مأموران به خانۀ امام عليه السلام ريختند و چيزى نيافتند و امام عليه السلام را در دل شب مشغول عبادت ديدند. با اين حال، حضرت را با خود به قصر متوكل آوردند. متوكل كه سرمست شرابِ‌ قدرت و مشغول به نوشيدن خمر بود، همين كه چشمش به آن حضرت افتاد از جا برخاست و احترام كرد و او را نزد خود نشاند و با نهايت جسارت جام شرابى را كه در دست داشت به آن حضرت تعارف كرد! امام عليه السلام رو به سوى او كرده فرمود: به خدا سوگند اين مايع ننگين هرگز با گوشت و خون من آشنايى نداشته و ندارد. متوكلِ‌ مست شرمنده شد و دست خود را عقب كشيد. آن‌گاه به امام عليه السلام گفت: شعرى براى من بخوان (لابد شعرى كه بزمش را گرم‌تر كند). امام عليه السلام فرمود: من كمتر شعر به خاطر دارم. متوكل گفت: حتماً بايد بخوانى. هنگامى كه حضرت اصرار متوكل را ديد، اشعار تكان‌دهنده‌اى خواند كه متوكل به گريه افتاد و حاضران نيز گريستند. اشعار اين بود: بَاتُوا عَلَى قُلَلِ‌ الْأَجْبَالِ‌ تَحْرُسُهُمْ‌ غُلْبُ‌ الرِّجَالِ‌ فَلَمْ‌ تَنْفَعْهُمُ‌ الْقُلَلُ‌ وَ اسْتَنْزَلُوا بَعْدَ عِزٍّ مِنْ‌ مَعَاقِلِهِمْ‌ وَ اسْكِنُوا حُفَراً يَا بِئْسَمَا نَزَلُوا نَادَاهُمْ‌ صَارِخٌ‌ مِنْ‌ بَعْدِ دَفْنِهِمْ‌ أَيْنَ‌ الْأَسَاوِرُ وَ التِّيجَانُ‌ وَ الْحُلَلُ‌ أَيْنَ‌ الْوُجُوهُ‌ الَّتِي كَانَتْ‌ مُنْعِمَةً‌ مِنْ‌ دُونِهَا تُضْرَبُ‌ الْأَسْتَارُ وَ الْكِلَلُ‌ قَدْ طَالَ‌ مَا أَكَلُوا دَهْراً وَ قَدْ شَرِبُوا وَ أَصْبَحُوا الْيَوْمَ‌ بَعْدَ الْأَكْلِ‌ قَدْ أُكِلُوا يعنى:«گروهى بودند كه بر قله‌هاى كوه‌ها، دژهاى محكمى ساخته بودند و مردانى نيرومند از آن‌ها پاسدارى مى‌كردند؛ اما هرگز اين قله‌ها به حا
ل آن‌ها سودى نداشت. چيزى نگذشت كه از پناهگاه خود، از آن مقام عزت، به ذلت كشانده شدند، و در حفره‌هاى گور ساكن گشتند و چه بد فرود آمدند. فريادگرى بعد از دفن آن‌ها صدا زد: كجا رفت آن دستبندهاى طلا و آن تاج‌ها و زينت‌ها؟! كجا رفتند آن صورت‌هايى كه آثار ناز و نعمت در آن‌ها نمايان بود و در پشت پرده‌ها قرار داشتند؟! آرى مدت طولانى خوردند و نوشيدند؛ ولى امروز همۀ آن‌ها در كام زمين فرو رفته‌اند». ١ در حديث ديگرى در بحار الانوار آمده است كه متوكل بعد از شنيدن اين اشعار، جام شراب را بر زمين زد و مجلس عيشش به هم خورد. ٢ متوكل شرمنده شد و آن حضرت را با احترام به منزل بازگرداند. آرى، گاهى حجاب غفلت كنار مى‌رود و موعظه‌ها اثربخش مى‌شود؛ اما افسوس كه اين كنار رفتن حجاب براى بسيارى موقتى است. جريان عبرت‌انگيز ديگرى دربارۀ يكى ديگر از خلفاى عباسى؛ يعنى هارون‌الرشيد نقل شده كه طعام زيادى ترتيب داد و مجلس خود را آراست و شاعر معروف عرب،«ابو العتاهيه» را دعوت كرد و از وى خواست تا حال او را توصيف كند. ولى ابوالعتاهيه برخلاف انتظار هارون و حاضران به جاى اين‌كه اشعار سرگرم كننده‌اى دربارۀ زيبايى مجلس وى و اقتدار هارون بخواند، اشعار زير را خواند: عِشْ‌ ما بَدا لَكَ‌ سالِماً فِي ظِلِ‌ّ شاهِقَةِ‌ الْقُصِورِ! يُهْدى‌ إلَيْكَ‌ بِمَا اشْتَهَيْ‍‌ تَ‌ لَدَى الرَّواحِ‌ وَفِي الْبُكُورِ! فَإذَا النُّفُوسُ‌ تَقَعْقَعَتْ‌ في ظِلِ‌ّ حَشْرِجة الصُّدُورِ فَهُناكَ‌ تَعْلَمُ‌ مُوقِناً ما كُنْتَ‌ إلّا فِي غُرُورٍ! تا مى‌خواهى در سايۀ قصرهاى سر به آسمان كشيده، سالم زندگى كن! در حالى كه آنچه مورد علاقۀ توست هر صبح و شام براى تو هديه مى‌كنند. ولى هنگامى كه جان در فضاى سينه به ناله مى‌افتد - به يقين خواهى دانست كه عمرى در غرور و غفلت بودى! اطرافيان هارون از خواندن اين اشعار كه به گمان آن‌ها متناسب با چنان مجلسى نبود و موجب كدورت خاطر هارون مى‌شد ناراحت شدند؛ ولى عجب اين‌كه هارون ناراحت نشد و اشعارش را ستود و اظهار داشت: مايۀ بيدارى من گشت. ١ در تاريخ كامل ابن اثير آمده است كه هارون بعد از شنيدن اين اشعار گريه كرد. وزيرش، فضل بن يحيى، رو به ابوالعتاهيه نمود و گفت: خليفه تو را دعوت كرده بود كه مسرورش كنى، چرا غمگينش ساختى‌؟ هارون به فضل بن يحيى گفت: رهايش كن، او ما را در غرور و غفلت ديد، نخواست بر آن بيفزايد.
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
💐فاکتورهاي عمومي گياهان آپارتماني ❌هوا سرده و بخاریا تو خونه ها روشنه وباعث خشکیه هوا تو خونه میشه ☃ ☠🌻خشکیه هوا دشمن گل هاس و باعث خشک شدن برگ گل ها میشه یکی از مهمترین فاکتورهای رشد و نمو گیاهان آپارتمانی ⛅️رطوبت⛅️ است . 🌥روشهای ایجاد محیط مرطوب برای گیاهان: 1⃣✅آب افشانی روی برگهای گیاه و اطراف گلدان. 2⃣✅قرار دادن گلدان ها در کنار هم و گذاشتن ظرف آب مابین آنها . 3⃣✅استفاده از گلدان پایه دار و ریختن آب داخل زیر گلدانی. 4⃣✅ریختن شن درشت داخل زیر گلدانی و قرار دادن گلدان روی آن و سپس ریختن آب در زیر گلدانی. 5⃣✅استفاده از دستگاه بخور آب .سرد یا گرم . 6️⃣✅براي كاكتوس ها فاكتورهاي فوق درفصل زمستان كاربردچنداني ندارد چون اكثر گونه هاي كاكتوس در فصل سرد سال خواب هستند و فعاليت ي جهت رسد ندارند. 7️⃣✅اصلی ترین و بی هزینه ترین رمز گلدهی ها سرمادهی خواب زمستانی و تشنگی زمستانیست. 8️⃣✅سرما هورمون هایی که مانع گلدهی هستند را از بین میبرد. 9⃣✅تشنگی به علت جلوگیری از انقراض و بقای نسل، گیاه را وادار به تولید گل و بذر میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️معرفی گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا: 1.سانسوریا 2.پتوس 3.نخل ققنوس 4.اسپاتی فیلوم 5.فیلودندرون 6.گندمی 7.گل داوودی 8.فیکوس 9.سرخس 10.نخل اریکا 11.آگلونما 12.شامادورا 13.آلوئه ورا 14.پاپیتال 15.آنتوریوم 16.نخل مرداب 17.دراسنا درمنسیس 18.فیکوس بنجامین 🪴🪴گیاهان را می توان یکی از مفیدترین و بی ضررترین راههای از بین بردن آلودگی های شیمیایی دانست. گیاهان قادر به دریافت بسیاری از سموم و مواد شیمیایی و دفع آنها هستند. 🔸آنها قادر هستند تا سموم محیط پیرامونشان را از طریق برگ ها دریافت و به ریشه های خود منتقل کنند. 🔸روش دیگر برای جذب سموم از طریق ریشه های گیاه است. سموم از طریق ریشه ها جذب شده و به صورت مواد غذایی در آنها میماند. 🔸گیاهان میتوانند از طریق برگ ها دی اکسید کربن را جذب و با انجام عمل فتوسنتز اکسیژن به محیط پیرامون خود پمپاژ کنند. ❣گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا با حضور در فضای خانه و یا محل کار، تمام تلاش خود را در حفظ سلامتی شما میکنند.
⛔️ نبایدهای گیاهان در فصل سرما⛔️ ▪️تعویض گلدان ممنوع❌ به دلیل اینکه گیاه در این فصل به خواب رفته و زمان استراحتش هست و رشد ریشه ها کاهش یافته،با تعویض گلدان ما به گیاه شک وارد میکنیم که این کار ممنوع و غلط هست. ▪️تکثیر و قلمه گرفتن از گیاه ممنوع❌ به همون دلیل کاهش رشد ریشه ی گیاه که در بالا گفتیم بهتر است در این فصل برای قلمه گرفتن و ریشه زایی از گیاه اقدام نکنیم. ▪️آبیاری بیش از حد ممنوع❌ در فصل سرما به دلیل بسته بودن در و پنجره ها تهویه و گردش هوای محیط پایین است،با آبیاری زیاد احتمال قارچی شدن گیاه بالا میرود پس بهتر است تا خشک شدن کامل خاک، گیاه را آبیاری نکنیم. ▪️قرار دادن گیاه در کنار وسایل گرمایشی ممنوع❌ وسایل گرمایشی رطوبت محیط رو پایین میارن که این برای گیاه خوب نیست.پس اونها رو کنار بخاری و شوفاژ قرار ندیم.
قدرت خدا در ریشه کنی دشمنان أَ لَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحابِ الْفِیلِ. أَ لَمْ یَجْعَلْ کَیْدَهُمْ فِی تَضْلِیلٍ. وَ أَرْسَلَ عَلَیْهِمْ طَیْراً أَبابِیلَ. تَرْمِیهِمْ بِحِجارَةٍ مِنْ سِجِّیلٍ. فَجَعَلَهُمْ کَعَصْفٍ مَاْکُولٍ. فیل، ۱-۵ آیا ندیدی که پرودگارت با یاران فیل (کسانی که سوار فیل شده و برای انهدام مکه آمده بودند) چه کرد؟ آیا نیرنگشان را بی اثر نساخت؟ خداوند بر سر آنان پرندگانی را فوج فوج فرستاد. که بر آنان سنگریزه‌هایی از گل سفت پرتاب کردند. پس آنان را مثل کاه خورد شده قرار داد. نکته ها: «أَبابِیلَ» به معنای دسته دسته و گروه گروه است و نام پرنده ای خاص نیست. «طَیْراً» به معنای جنس پرندگان است، نه به معنای یک پرنده. «طَیْراً أَبابِیلَ» یعنی پرندگانی فوج فوج و در دسته‌های پراکنده بر سر آنها فرود آمدند. «کَعَصْفٍ مَاْکُولٍ» تشبیه به کاهی که خوراک حیوان شده یعنی سرگین، بدترین تحقیر است. بنابراین اصحاب فیل هم خرد شدند، هم تحقیر. پادشاهی به نام ابرهه در یمن معبدی از سنگ مرمر ساخت و دستور داد مردم به جای کعبه آن را زیارت و طواف کنند. مردم نه تنها استقبال نکردند بلکه به آن جسارت کردند. او به قصد ویران کردن کعبه، لشکری فیل سوار را به سوی مکه حرکت داد. هنگامی که به نزدیک مکه رسیدند، خداوند پرندگانی را که در منقارشان سنگریزه ای داشتند به سوی آنان فرستاد. با بارش سنگریزه ها، لشکر ابرهه مانند کاه خورد شده به زمین ریختند و نابود شدند. آن سال را عام الفیل نامیدند و پیامبر اسلام نیز در همان سال به دنیا آمد. (طوفان شن در طبس و هلاکت نیروها و تجهیزات آمریکایی نیز اعجاز الهی بود) ✍محسن قرائتی @zandahlm1357