یک آیه یک قصه (32).mp3
3.02M
قسمت 2️⃣3️⃣
📜سوره مبارکه یس آیه ۷۹
🔹قلْ يُحْيِيهَا الَّذِي أَنْشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ ۖ وَهُوَ بِكُلِّ خَلْقٍ عَلِيمٌ🔹
#یک_آیه_یک_قصه
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
آيات مشهور قرآن ۱. آيه الکرسي در کدام سوره قرآن قرار دارد؟ آيه الکرسي در سوره بقره آيات ۲۵۵ تا ۲۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱. آيه مشهور نور در کدام سوره قرار دارد؟
آيه نور در سوره نور آيه ۳۵ قرار دارد.
۱۲. آيه شهادت دادن در کدام سوره قرآن قرار گرفته است؟
آيه شهادت دادن در سوره آل عمران آيه ۱۸ قرار دارد.
۱۳. آيه معروف (جاء الحق و زهق الباطل) در کدام سوره قرآن قرارگرفته است.
آيه (جاء الحق و زهق الباطل) در سوره اسري آيه ۸۱ قرار گرفته است.
۱۴. آيه اتحاد (واعتصموا بحبل الله جميعًا) در کدام سوره قرآن قرارگرفته است؟
آيه (واعتصموا بحبل الله... ) در سوره آل عمران آيه ۱۰۳ قرار دارد.
۱۵. آيه (انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون) در کدام سوره قرآن قرارگرفته است؟
آيه (انا نحن نزلنا الذکر... ) در سوره حجر آيه ۹ قرار دارد.
۱۶. آيه اي که به ولايت مشهور است در کدام سوره قرآن قرار گرفته است؟
آيه ولايت در سوره مائده آيه ۵۵ قرار دارد.
۱۷. آيه نصر من الله و فتح قريب در کدام سوره جاي دارد؟
آيه (نصر من الله و فتح قريب) در سوره صف ايه ۱۳ قرار دارد
۱۸. آيه ادعوني استجب لکم در کدام سوره قرآن قرار دارد؟
آيه (ادعوني استجب لکم) در سوره مؤمن آيه ۶۰ قرار دارد
۱۹. آيه آمادگي دفاعي در کدام سوره قرار دارد؟ (و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه)
آيه آمادگي دفاعي در سوره انفال آيه ۶۰ قرار دارد.
۲۰. اين آيه در کدام سوره قرار دارد؟ (ونريد ان نمن علي الذيناستضعفوا)
آيه (و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا
في الارض) در سوره قصص آيه ۵ قرار دارد.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#واژه_شناسی_قرآن
#کلمه_رحیم_آیه_1_صفحه_1
👇 #رحیم 2⃣
👇الرَّحمان و الرَّحيم
مانند نَدْمان و نَديم هستند
🔻 و لفظ رحمان جز بر خداوند اصلاح نمی شود۰ چه این که معنای آن جز در مورد پروردگار صادق نمی باشد
❌چون که رحمت واسعه ی الهی است که بر همه اشیا سایه افکنده است.
🔻اما لفظ رحیم در مورد غیر پروردگار استعمال میشود
✍ و رحیم کسی است که رحمت و مهربانی و فراوان است.
می فرماید :
☘« إِنَّ اَللهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ»
(بقره١٨٢)
➖➖➖➖➖➖
و در توصیف رسول خدا فرمود:
☘ لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ
(توبه/١٢٨)
➖➖➖➖➖➖
👇 و گفته شده است
همانا خداوند رحمان دنیا و رحیم آخرت است ۰
⚡️به این معنا که احسان و تفضل او در دنیا شامل حال مومن و کافر می گردد۰
⚡️ اما در آخرت فقط شامل حال مومنان می شود۰
👇 لذا فرمود:
☘وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ ۚ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ
(اعراف/ ١٥٦)
🔻که اشاره دارد به اینکه رحمت من در دنیا آمد و مومن و کافر را شامل می شود اما در آخرت...
مفردات راغب اصفهانی ص۳۰۴
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خلل هايى كه فقدان برخى آلات مذكور پديد مى آورد عبرت گير براى اين از حال كسى كه دندانهايش افتاده ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ساختمان دل
اى مفضل! كسى دل را در ميان سينه قرار داده و پنهان كرده و پيراهنى كه آن پرده دل است بر روى آن پوشانيده و دنده ها را بر بالاى آن حافظ آن گردانيده با گوشت و پوستى كه بر روى دنده ها رويانيده براى آن كه از خارج چيزى بر او وارد نشود كه موجب جراحت آن گردد؟
كى در حلق دو منفذ قرار داده، كه يكى محل بيرون آمدن صدا و نفس باشد كه آن حلقوم است و متصل است به شش و ديگرى محل نفوذ غذا است كه آن را مرى مى گويند و متصل است به معده و غذا را به معده مى رساند.
و بر حلقوم سرپوشى قرار داده كه در هنگام خوردن غذا مانع شود او را از آن كه به شش برسد و آدمى را هلاك كند.
كى شش را باد زن دل قرار داده كه پيوسته در حركت است و آن را سستى به هم نمى رسد و باز نمى ايستد براى آن كه حرارت در دل جمع نشود كه آدمى را تلف كند.
كى براى منافذ بول و غايط مانند بندهائى كه در ميان كيسه ها مى باشد قرار داد، كه هر وقت كه خواهند بر هم آورند و هر وقت كه بخواهند بگشايند كه هر دو فضله دفع شوند؟ و اگر چنين نبود، هميشه اين دو فضله جارى و متقاطر مى بودند و عيش آدمى فاسد مى شد، آدمى چه قدر از اين نعمتها را وصف تواند كرد. بلكه آنچه احصاء نمى كنيم زياده است از آن كه كرديم و آنچه مردم نمى دانند بيشتر است از آن كه مى دانند.
كى معده را عضوى عصبى در نهايت صلابت گردانيده از براى آن كه طعامهاى غليظ را هضم تواند كرد؟
و كى جگر را نرم و نازك گردانيده براى آن كه قبول نمايد خالص غذاى لطيف را تا آن كه در آنجا هضم ديگر بايد لطيف تر از هضم معده مگر خداوند قادر؟
آيا گمان مى برى كه بى مدبرى و مقدر حكيم عليم چنين امور كه مشتملند بر انواع حكمتها و مصلحتها به عمل تواند آمد؟ كلا و حاشا، متمشّى نمى شود مگر از خداوند قادرى كه عالم است به اشياء پيش از آفريدن آن ها و هيچ چيز از قدرت او بيرون نيست و لطيف و خبير است.
#کتاب_توحید_مفضل
#کلام_امام_صادق_علیه_السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357