eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
61.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بد حجابی و بی حجابی عامل دور شدن انسان از امام زمان عج ❌دختری که بی حجابی می کنی و می گویی دل باید پاک باشد قطعا وقتی بی حجابی عامل دورشدن از عج باشد دل هم پاک نخواهد ماند چون دلی که از امامش دور است ابزار دست شیاطین خواهد بود. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬توصیفی از دگرگونی مردمانی عاشق معصیت و گناه و زنانی اهل خود نمایی و بی حجاب 🎙️حجت الاسلام رفیعی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
ارزش چادر از ديدگاه آيت الله صافى حضرت آيت الله صافى گلپايگانى، با اشاره به اهميت چادر براى زنان مى فرمايد: در بعضى ديدارها، برخى بانوان درخواست دارند تا عباى مرا ببوسند. من به آنها مى گويم: «چادر شما از عباى من مقدس تر است. زن مسلمان بايد بداند كه چادرى كه بر سر دارد، نوعى امر به معروف است و ارزشش بسيار بيشتر از عباى علماست». [۱] با توجه به آنچه گفته شد، وظيفه زنان چادرى بسيار سنگين است و اگر به اين وظيفه عمل كنند، بى شك، ثواب بسيارى نصيبشان مى شود و اگر به وظيفه خويش عمل نكنند، گناهانشان چند برابر گناه ديگران خواهد بود؛ زيرا رفتار آنها موجب بدبينى مردم به حجاب و زنان چادرى خواهد شد. گفتنى است در كاروان هاى زيارتى، بايد اصل حجاب را بر چادر گذاشت و غير چادر را به سادگى نپذيرفت. هيچ يك از بزرگان و علما و مراجع اجازه نداده و نمى دهند كه خانواده و اطرافيانشان از حجابى غير از چادر استفاده كنند. پس ما نيز بايد فقط چادر را تبليغ و بر استفاده از آن تأكيد كنيم و در سمينارها و برنامه هاى فرهنگى، استفاده از چادر را تبليغ كنيم. از ديگرسو زنان چادرى در كاروان هاى زيارتى، وظيفه سنگينى در حفظ فرهنگ حجاب دارند. رفتار آنها بايد به گونه اى باشدكه زنان ديگر شيفته اخلاق آنها شوند و نوع پوشش و حجاب آنها را الگوى خود قرار دهند. متأسفانه در اين سال‌ها دشمنان، نقشه هايى عليه چادر پيش گرفته اند تا تقدس آن را از بين ببرند و زنان و دختران مسلمان را به استفاده از چادر بى علاقه كنند. هدف مخالفان حجاب اين است كه قشر جوان و تحصيل كرده را از چادر متنفر كنند كه متأسفانه تا حدودى نيز در رسيدن به هدف خود، موفق بوده اند. اين در حالى است كه بنابر تأكيد صريح قرآن در سوره احزاب، خداوند به زنان شريف و با شخصيت دستور استفاده از حجاب با چادر را مى دهد. خداوند در آيه ٣٣ سوره احزاب به همسران پيامبر (صلى الله عليه و آله) مى فرمايد: «شما بايد در حفظ خود از ---------- [۱]: عفاف سرچشمه زيبايي، عبدالكريم پاك نيا، ص٨٣. نامحرم، بيش از ديگران تلاش كنيد؛ چنان كه حتى صداى شما نيز موجب تحريك آنها نشود» ؛ يعنى سفارش شده است افزون بر پوشش بدن، مواظب صداى خود نيز باشند. قرآن پس از اينكه جلباب يا چادر را حجاب برتر معرفى مى كند، تحليل جالبى دارد و به زنان پيامبر مى گويد ارزش و شخصيت آنها به اين دليل كه همسر رسول خدا (صلى الله عليه و آله) هستند و مانند زنان عادى نيستند از جايگاه بسيار برترى از نظر اجتماعى برخوردارند. بنابراين براى اينكه اين جايگاه حفظ شود، بايد بيشتر از ديگران به حجاب خود پايبند باشند. خداوند در اين آيه با صداى رسا به همه مردم، به ويژه زنان تأكيد مى كند كه حجاب برتر، نشانه شخصيت و جايگاه اجتماعى برتر زن است. امروزه با توجه به اطلاع رسانى مناسب صدا و سيما و ديگر مراكز فرهنگى درباره پيامدهاى حجاب و نيز وجود كتاب هاى مفيدى در اين زمينه، انتظار مى رود بانوان باحجاب و پوشش كامل ظاهر شوند و اجازه ندهند هيچ بانوى مسلمانى تحت تأثير فرهنگ غرب قرار گيرد و به پوشش اسلامى خود بى توجه باشد. نبايد فراموش كرد دليل رواج فرهنگ بدحجابى در ميان برخى زنان تحصيل كرده و دانشگاهى ناآشنا بودن اين قشر مهم با فرهنگ متعالى حجاب است؛ چرا كه انتظار مى رود هر چه سطح تحصيلات و شغل و موقعيت اجتماعى يك زن بالاتر مى رود، ميزان توجه او به حجاب بيشتر شود. اين نكات مهم بايد در كاروان هاى زيارتى فرهنگ سازى شود؛ به گونه اى كه وقتى زنان ما از زيارت بازمى گردند، خود مبلغ و گسترش دهنده فرهنگ حجاب در جامعه باشند. بنابراين، تبليغ از چادر به عنوان حجاب برتر قرآنى، از راه كارهاى گسترش حجاب است كه بايد در اين مدت كوتاه زيارت، آن را فرهنگ سازى كرد. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
2_144178960559796203.pdf
1.07M
عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی-اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
يك عمر با فقر بازرگانان و تجّار بغداد مبلغ فراوانى از اموال حلال خود را به شيخ انصارى (ره) اختصاص دادند و كسى را به خدمت ايشان به نجف فرستادند. طريق او پيغام دادند: اين مبلغ از وجوه، خمس و زكات و مظالم عباد و... نيست تا شما اشكال كنيد و در صرف آن براى خود امساك و پرهيز نماييد، بلكه از حلال اموال خود ما مى باشد. مى خواهيم به شما اين مبلغ را هديه كنيم تا در اين سنّ پيرى در وسعت باشيد و به عسرت و سختى روزگار نگذرانيد. ولى على رغم اصرار آنان، مرحوم شيخ انصارى، آن اموال را قبول نكرد و فرمود: آيا حيف نيست براى من كه عمرى را با فقر گذرانده‌ام در اين آخر عمر خود را غنى و ثروتمند كنم و نامم از طومار فقرا محو گردد و روز قيامت ازاجر و پاداش آنان محروم شوم؟ (۸۵) مبارزه با هواى نفس در حالات آية اللّه محمّد فشاركى مى نويسند: له از مجتهدين بزرگ زمان خودش بود. بعد از فوت مرجع عاليقدر آية اللّه محمّدتقى شيرازى مردم را به ايشان مراجعه كردند تا در مسجدى كه هر شب آية اللّه شيرازى در آن نماز جماعت مى خواند اقامه نماز كنند و مرجعيّت تقليد را هم بپذيرند. آية اللّه فشاركى مى گويند: ديدم در چيزى در من است كه مرا خوشحال كرده و بعد فهميدم كه ماجراى مرجعيّت است و شيطان در من نفوذ كرده. با خود گفتم: مى دانم با تو چه كنم. فرداى آن شب مى آيند و هر چه به آية اللّه فشاركى اصرار مى كنند بيا و نماز را بخوان قبول نمى كنند و از همينجا بود كه معظم له حتّى تا آخر عمر رساله هم ننوشتند و فقط شاگرد تربيت كردند. (۸۶) از علماء ✍محمدتقی صرفی پور ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
سعادت و سیادت امت در پیروی علی بن أبی طالب است آقایان محترم برادران شیعه و سنی بهترین راه برای جلوگیری از نفاق و دوئیت و تفرقه پیروی نمودن از رویه و رفتار مولای متقیان و امیر مؤمنان علی بن أبی طالب علیه الصلاة و السّلام می‌باشد. هر یک عقاید عقلانی را محکم نگاهدارید و با هم ائتلاف کنید و اتحاد نمائید تا شقّ عصای مسلمین نگردد. چنانچه مولای همۀ ما امیر المؤمنین علیه السّلام با آنکه خود را أحق بمقام خلافت می‌دانست چنانچه در اول خطبۀ شقشقیّه فرموده اما و الله لقد تقمصها فلان و انه لیعلم ان محلی منها محل القطب من الرحی. الخ ولی وقتی از تغسیل و تکفین رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بر حسب وصیت آن حضرت که اوجب از هر واجبی بود در آن وقت فارغ شد از فتنۀ سقیفه با خبر و خود را در مقابل فرقه ای از مخالفین مشاهده نمود. همین که آن دسته بندیهای (سیاسی) را دید با آنکه أحدی در امت نصوص واردۀ از رسول خدا را جلیّا و خفیّا مانند آن حضرت نداشت و کبار از صحابه و بنی هاشم اطراف آن حضرت بودند بنی امیه هم بقیادت ابی سفیان (برای رسیدن بمقاصد خودشان) آن حضرت را تحریک بقیام می‌نمودند ولی چون منبع قوۀ عاقله بود تأمّل و تفکر نمود که اگر در مقابل آن دسته بندیها قیام نماید و در مقام مطالبه حق ثابت خود برآید قطعا دودستگی در اسلام پدید آید. و در اثر اختلاف کلمه و تفرقه مسلمین اعادی اسلام که سالها است عقب فرصت می‌گردند غالب آمده و اصل دین از میان می‌رود و مسلمانان قریب العهد بکفر از اسلام منحرف گردند. لذا صلاح را در صبر و تحمّل و شکیبائی دید با تمام سختیها ساخت و بردباری نمود چنانچه فرمود صبرت و فی العین قذی و فی الحلق شجی. با مخالفین خود مبارزه ننمود چون دید اول اسلام است جنگ داخلی تولید تفرقه می نماید و تفرقه باعث محو اسلام می‌گردد (چنانچه در لیالی ماضیه و مجلس مذاکرات خصوصی مبسوطا ذکر ادله نمودیم). فعلی هذا با مخالفین خود مماشات نمود با آنکه بر عقیدۀ خود ثابت بود ولی برای استحکام اساس اسلام بمسجد و نماز جماعت حاضر می‌شد تا فرصت بدست اعادی منتظر الفرصة ندهد و جلوگیری از تفرقه نماید. چنانکه مکرر می‌فرمود و ایم الله لو لا مخافة الفرقة من المسلمین ان یعودوا الی الکفر قد غیرنا ذلک ما استطعنا و در جای دیگر می‌فرمود فرأیت ان الصبر علی ذلک أفضل من تفریق کلمة المسلمین و سفک دمائهم یعنی بخدا قسم اگر نمی ترسیدم از تفرقه بعض مسلمین که بر گردند بسوی کفر-و دین اسلام محو گردد هرآینه قیام بحق می‌نمودم و این اوضاع را تغییر می‌دادم و لکن دیدم صبر و تحمل بهتر است از تفرقه مسلمانان و ریختن خون آنها لذا صبر را پیشه نمودم (تا اسلام را حفظ نمایم). [۱] بهمین طریق شیعیان و پیروان خودش را که کبار از صحابه بودند دستور داد مخالفت ننمایند. فقط همان روزهای اول مناظراتی برای اثبات حقانیت خود نمودند ولی بعدها از جهت احتراز از دوئیت و اختلاف در تمام ادوار خلافت خلفاء از طرف آن حضرت و شیعیانش کوچکترین عمل تظاهر که موجب اختلاف علنی گردد بر خلاف خلفاء واقع نشد. برای حفظ حوزۀ اسلام و تقویت مسلمین که سنگ تفرقه و جدائی بین مسلمانان نیفتد کاملا مماشات نمودند. ---------- [۱]: ۱) مراجعه شود به ص ۸۳۹ تا ۸۴۳ همین کتاب. جامعه مسلمانان امروز هم که روز غربت اسلام است باید از عناد و لجاج و تعصبات جاهلانه بر کنار باشند. در عین آنکه حقانیت ما با دلائل عقل و نقل و کتاب سنت ثابت است چنانچه در لیالی ماضیه ببعض از آن دلائل اشاره نمودیم. ولی نمی توانیم انکار نمائیم وقایع جاریه بعد از وفات رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را که بر حسب ظاهر ابی بکر و عمر و عثمان و علی امیر المؤمنین مسندنشین خلافت شدند و در آن سی سال (همان قسمی که پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم خبر داده بود) خدمات بزرگی باسلام شد و پرچم توحید در سراسر جهان باهتزاز در آمد. همان قسمی که مولای ما امیر مؤمنان علیه الصلاة و السّلام با آنکه دلائل حقّانیت خود را پیوسته بیان می‌فرمود و خود را اولی و احق بمقام خلافت می‌دانست برای حفظ ظاهر اسلام و جلوگیری از تفرقه و تشتت بمسجد و نماز و شور و مشورت و حلّ معضلات حاضر می‌شد فرزندان و شیعیان را بکار و خدمت می‌گماشت، ما و شما هم بایستی تبعیّت نموده از تفرقه مسلمانان جلوگیری نمائیم أیادی مرموز و فتنه جوها و دو بهم زنها را که میکربهای خانه خراب کن جامعه می‌باشند از خود دور نموده تا فرصت بدست أعادی و بیگانگان نیفتد که اساس اسلام را از هم پاشیده و مسلمین را زبون نمایند. اثبات حقانیت و ابراز دلائل را نتوان دلیل بر مخاصمه قرار داد ما ده شب با دلائل عقلیه و براهین نقلیه اثبات مرام و اظهار حق نمودیم بازهم می‌نمائیم.
ولی الحال هم بالای منبر می‌گویم چنانچه مولای ما وقتی در مقابل امر واقع شده قرار گرفت برای جلوگیری از فتنه و فساد و اختلاف کلمه صبر و تحمل نمود و در مقام مخالفت بر نیامد ما هم چون در مقابل امر تاریخ واقع شده قرار گرفته ایم با اقرار بآنچه تاریخ بما نشان می‌دهد که ابی بکر و عمر و عثمان و امیر مؤمنان هر یک بعد از دیگری ظاهرا (و لو بهر طریقی بوده) مسندنشین خلافت بودند با یکدیگر ائتلاف نموده آقایان سنی‌ها علی رغم خوارج و نواصب و أیادی مرموز بیگانگان و مفتّنین و دو بهم زنها بمساجد و امام باره‌های شیعیان-و شیعیان بمساجد و مجامع آنها بروید تشکیل اتحادیه قوی بدهید با کینه و عداوت بهم ننگرید برادرانه طرق و راههای أعادی را مسدود نمائید نگذارید نقطۀ ضعفی پیدا نموده رخنه در اتحادیه شماها بنمایند. تا بوسیله این اتحاد ضعف و سستی که امروزه در عالم اسلام پیدا شده تقویت گردد در مرتبه اول علماء و سران قوم بعد تمامی افراد شیعه و سنّی باید از خودگذشتگی بخرج داده مسئولیّت این امر بزرگ را بر عهده گرفته و پراکندگی را بر طرف کنند. امروز روز بزرگی است عید سعید میلاد سر سلسلۀ مجاهدین عالم است که آن شخصیت بزرگ اسلامی در سنه شصت و یکم هجری در زمین کربلا اتحادیه بزرگی تشکیل داد که با هفتاد و دو یک دل در مقابل دشمنان عالم توحید صف آرائی نمود (و لو ظاهرا مغلوب شد) ولی همان اتحاد و شهامت و شجاعت و از خودگذشتگی هفتاد و دو نفر انصار اللّه به پیشوائی سبط اعظم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و امام سیم حضرت ابا عبد اللّه الحسین أرواحنا فداه سبب إعلای کلمه توحید و ریشه کن شدن أعادی دین مبین گردید. آقایان محترم برادران عزیز از قراری که می‌شنوم مجالس مباحثات علمی و مذاکرات مذهبی بین دو دسته برادران مسلمان وقت بدست أعادی داده برای تولید نفاق بین برادران اسلامی تحریکاتی می‌نمایند. ممکن است این تحریکات در برادران جوان متعصّب ما اثرات نامطلوبی بخشد و نتایج وخیمی بر له دشمنان نصیب ما گردد. پس بیدار شوید فریب نخورید بدانید نفاق و بدبینی مسلمانان بیکدیگر باعث مسرت و تقویت دشمنان اسلام و مسلمین می‌گردد. در خاتمه عرایضم اولا از آقایان برادران مسلمان حاضر (شیعه و سنی) تقاضا می‌کنم علی رغم أعادی چون روز عید است از منبر که بزیر آمدم برادرانه همگی یکدیگر را در آغوش محبت بگیرید مطابق دستور شرع انور مصافحه و معانقه نمائید دست هم را صمیمانه فشار دهید اظهار و داد و اتحاد نمائید چنانچه خدای نکرده در دل کدورتی از هم دارید برای رضای خدا و حفظ وحدت و عظمت اسلام رفع نمائید خود داعی هم در خدمتگزاری همگی بجان و دل حاضر می‌باشم. ثالثا موقع ظهر است تا بمسجد برویم فضیلت نماز اول وقت ممکن است از دست برود مقتضی است در همین امام باره نماز جماعت بر قرار نمائید. بحمد اللّه علماء فریقین (شیعه و سنی) حاضرند هر یک از برادران شیعه و سنی را مقدم داشتید داعی هم اقتداء می‌کنم تا در کمک کردن بعالم اتحاد و اسلام در نزد خداوند متعال و صاحب شریعت جدّ بزرگوارم مأجور باشیم. و نیز دشمنان بفهمند بین برادران شیعه و سنی ابدا نفاق و دوئیت و بدبینی نمی باشد همگی متفقا برای مقابله با کفار حاضر بجانبازی هستیم. ثالثا چون اخوان معظّم ما دو فحل بزرگ علم و دانش جنابان حافظ محمّد رشید و شیخ عبد السّلام مهمانان عزیز شب گذشته تودیع نموده و عازم وطن خود هستند. داعی هم حاضر و عازم حرکت بسمت أرض اقدس و مشهد مقدس مولانا ابو الحسن علی بن موسی الرضا صلوات اللّه علیه و علی آبائه و اولاده ائمة الهدی می‌باشم از جمیع برادران عزیز محترم مخصوصا آقایان قزلباشها که منتها درجه محبت را إبراز نمودند تودیع نموده سلامت و عزت و توفیق و اتحاد و یگانگی را برای همگی برادران شیعه و سنی از از خداوند متعال بوسیله عترت و اهل بیت طهارت خواهانم. و السّلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دست از دنیا اگر بردارم و فانی شوم نیست ممکن از تو بردارم عزیزم یاحسین ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
YEKNET.IR - zamine3 - shabe 2 muharram 1401 - mirdamad.mp3
6.59M
زندگی را با عشق نوش جان باید کرد عشق در راه حسین فوران خواهد کرد 💔 🎙 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
محبت درمانی 58.mp3
11.49M
۵۸ 🔥یکی از عذابهای بزرگ روز قیامت اینه که میفهمیم تمام عمر، دست اهل آسمان برای رفاقت ، به سمت ما دراز بوده و ما ردش کردیم..... تا دیر نشده با خـ✨ـدا رفیق شیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «چطوری برای ظهور عج دعا کنیم» همین که کسی دعا کنه و آمین بگیم کافیه؟ 🎙استاد شجاعی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🖤شنیده‌اید می‌گویند: «چاهی نکن بهر کسی/اول خودت دوم کسی»؟ مضمون این ضرب‌المثل مشهور با این آیۀ شریفه همسوست. آیه می‌فرماید: مکر بد، دامنِ اهلش را می‌گیرد و کسی که برای دیگری نقشۀ بد می‌کشد خودش گرفتار می‌شود. 📖فاطر: ۴۳ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357 ┄┅┅❅💠❅┅┅┄