eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: اقتصاد برنامه ريزي در زندگي متن حديث التقدير فى المعيشة قال الرضا عليه السلام: لايستكمل عبد حقيقة الإيمان حتّي تكون فيه خصال ثلاث: التفقّه فى الدين و حسن التقدير فى المعيشة و الصبر علي الرزايا. برنامه ريزي در زندگي حضرت رضا (ع) فرمود: هيچ بنده اي حقيقت ايمان را به كمال در نيابد مگر آن كه سه خصلت در او باشد، ژرفنگري در دين، برنامه ريزي نيكو در زندگي و پايداري در برابر مصيبت ها۱. منبع حديث ۱- تحف العقول ۴۴۶. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: اهواز طبق روایات، حضرت در اهواز بیمار شد. ابوهاشم جعفری با حضرت ملاقات کرد. فصل تابستان و هوا بسیار گرم بود. پزشکی آوردند، حضرت گیاهی را به عنوان دارو به طبیب معرفی کرد و خواص آن را بیان داشت، ولی طبیب اظهار داشت: این گیاه در چنین وقتی یافت نمی شود، حضرت فرمود: مقداری نیشکر بیاورید. طبیب گفت: این از اولی مشکل تر است زیرا حالا وقت نیشکر نیست. حضرت فرمود: نیشکر و آن داروی گیاهی هر دو در همین سرزمین وجود دارد، از آب شادروان بگذرید، کنار آسیاب، مردی سیاه چهره است، از او بپرسید. شخصی را فرستادند و به همان آدرس رفت و آن دو را تهیه کرد. وقتی رجاء بن ابی ضحاک (مأمور حرکت حضرت) جریان را شنید، به همراهانش گفت: اگر بیشتر اینجا اقامت کنیم، مردم فریفته او می‌شوند و از آن جا کوچ کردند. [۱] به هنگام خروج حضرت از اهواز: کنار پل اربک جعفر بن محمد نوفلی به حضرت عرض کرد: فدایت شوم عده ای می‌پندارند پدرت زنده است. فرمود: دروغ می‌گویند، لعنت خدا بر ایشان؛ اگر پدرم زنده بود میراثش قسمت نمی شد و زنانش ازدواج نمی کردند. به خدا سوگند پدرم مرگ را چشید چنان که علی بن ابی طالب چشید. عرض کردم: تکلیف من (بعد از شما) چیست؟ فرمود: بر تو باد بعد از من به پیروی از فرزندم محمد.... و در ادامه فرمود: قبر من و هارون چنین است و دو انگشت خود را به هم چسباند. [۲] ---------- [۱]: مسند الامام الرضا (علیه السلام)، ج ۱، ص ۱۷۵. [۲]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ۲/۴۶۳. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
صحیفه امام 3.mp3
5.26M
💠 سلسله جلسات 3 🔰 با موضوع بازخوانی (جلسه 3) 🎤 با توضیحات ✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا کسی که گنهکار است، نباید دیگه برای ظهور دعا کنه؟ این مثل اینه که دعا میکنیم میگیم حضرت بیاد بعد گناه میکنیم میگیم نیا. نعوذبالله حضرت رو مسخره کرده ایم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ❌نه، حرف غلطی هست! کسی که غرق در گناه هست باز هم باید برای ظهور امام زمان (عج) دعا بکند. گناهش را انجام می دهد ولی خُب، برای ظهور هم باید دعا بکند. 🌀ما اگر یک وظیفه را انجام نمی دهیم قرار نیست تمام وظیفه هایمان را ترک کنیم. انسان وظیفه دارد گناه نکند و برای ظهور دعا کند. حالا که دارد گناه می کند برای ظهور دعا نکند؟ این وظیفه با آن وظیفه نباید قاطی بشود. یقینا باید برای ظهور هم دعا بکند، ای بسا همین دعا برای ظهور روزی باعث شود که طرف گناهش را ترک کند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
5531610153.mp3
9.56M
📖کـــتاب صــوتی ؛« " حـــاج قـــاســم "» 🌴"خـــــاطـــرات خــــودنـوشــت ســردار شهیـــد حـــــاج قــــاسـم ســلیمــانـی « رضــوان الله تعــالـی» 🌴 قــسمــت: ۹ 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸
.......: صحف مطهّره و کتاب فجّار باری، پس از این مقدّمات بدان که گاهی حق تعالی تعبیر می‌نماید از نفوس کامله به صحف مطهّر، أی: منزّهة عن رجس أخلاق الرذیلة مجردة عن الکذب و الباطل. « فِیهَا کُتُبٌ قَیِّمَةٌ [۳] » یعنی: در آن نفوس و قلوب صافیه مکتوبات و مرقومات علوم ربانیه است. قیّمة: أی مستقیمة عادلة، لیس فیها إعوجاج و التباس و اختلاف و الملهم فیها هو اللّه تعالی. و مقابل آن کتاب فجّار است، اعنی نفوس کفره فجره که مملوّ است از مکتوبات و شبهاتی که « ألقا فیها بوساوس الشیطان من الکذب و البهتان، ملوّثة بمعاصی و اخلاق ذمیمة». ---------- [۳]: ۳ - سوره مبارکه بینه، آیه ۳. 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: عقل و دین حکیمی به فرزندش گوید: باید عقل تو پس از دین تو و سخن تو پس از عمل تو و لباس تو پس از قدرت تو باشد. فنون و جنون محقق تفتازانی در کتاب مطول ذیل بحث عکس از بدیع می‌گوید: برای بدست آوردن فنون مختلف، دامن به کمر و عبا بر شانه انداختم، حال آنکه جنون همان فنون است وقتی از فنون برخوردار شدم مشخص شد فنون همان جنون است. طویت لاحراز الفنون و نیلها رداء شبابی والجنون فنون فمنذ تعاطیت الفنون و خضتها تبین لی ان الفنون جنون شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۳۴- راه نزدیک شدن به اخلاص پرتوی از اسرار نماز » راه نزدیک شدن به اخلاص گوشه ای از راه‌های نزدیک شدن به اخلاص در نیّت و عمل، از این قرار است: ۱- توجّه به ارزش ها کسانی که جنس خود را ارزان می‌فروشند. یا جنس را نمی شناسند که آهن است یا طلا، ابریشم است یا پنبه. یا مشتری را نمی شناسند، یا قیمت بازار را نمی دانند و از نرخ رایج، بی خبرند. قرآن، برای آنکه انسان، خود و اعمالش را بیهوده تباه نسازد. در هر سه زمینه راهنمایی کرده است: امّا «جنس»: قرآن، انسان را خلیفه خدا و عصاره خلقت و هدف آفرینش می‌داند که ارزش والایی دارد. امّا «مشتری»: خود خداوند است (۲۵۸) که اعمال شایسته انسان را می‌خرد و بر خریداران دیگر، از چند جهت امتیاز دارد: الف) گران می‌خرد. (به بهای بهشت) ب) کارهای اندک را هم می‌پذیرد. «فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ» (۲۵۹) ج) برای نیّت‌های خیر هم پاداش می‌دهد. د) کارهای فاسد وزشت را می‌پوشاند وخوبی‌ها را نمودار می‌کند. «یَا مَنْ اَظْهَر الجمیلَ و سَتَر القَبیحَ» امّا «نرخ»: قیمت انسان، بهشت و رضوان الهی است و هر که خود را به کمتر از این بفروشد ضرر کرده و به تعبیر قرآن، گنهکاران خود را باخته و ضرر کرده اند. «خسروا انفسهم» و قرآن بارها از کسانی که در مسیر گمراهی اند، با تعبیر «فَمارَبِحَتْ تِجارَتُهُم» یاد کرده، یعنی تجارت شان، سود نبخشیده است. امام علی علیه السلام هم می‌فرماید: «لبِئسَ الْمَتْجَرُ اَنْ تَرَی الدّنیا لِنَفْسِکَ ثَمَناً» (۲۶۰) چه بد تجارتی است، اینکه «دنیا» را نرخ و قیمت خودت بدانی...! آری، اگر انسان به قیمت خویش آگاه باشد، حاضر نیست برای غیر خدا کار کند. ۲- فکر در آفرینش تفکّر بیشتر در آفرینش، شناخت ما را به عظمت و قدرت خدا می‌افزاید و در نتیجه، کارها را برای او انجام می‌دهیم و به اخلاص نزدیک تر می‌شویم. ۳- توجّه به صفات خدا اوصاف خدای متعال را دانستن و آنها را زمزمه کردن و در ذهن، زنده نگاه داشتن، سبب توجّه به او و قطع نظر از غیر او می‌گردد و انسان را کم کم خدایی می‌کند، مثلاً دقت و توجّه به اسامی و اوصاف خدا در دعای «جوشن کبیر» مفید است. ۴- توجّه به نعمت ها شناخت نعمت‌های خداوند و توجّه به آنها، انسان را شیفته خدا می‌سازد و دل را خانه عشق الهی می‌سازد «وَالَّذینَ آمنوا اَشَدُّ حُبّاً لِلّه» و از همین رو، در دعاهای اسلامی و مناجات معصومین، به بیان و یاد این نعمت‌ها پرداخته شده است. از جمله در عای «ابوحمزه ثمالی»، امام سجّاد علیه السلام به یکایک نعمت‌ها اشاره می‌کند: خدایا! کوچکی بودم که بزرگم کردی ذلیلی بودم که عزّتم بخشیدی جاهلی بودم که آگاهم کردی گرسنه ای بودم که سیرم ساختی برهنه ای بودم که مرا پوشانیدی گمراهی بودم که هدایتم نمودی فقیر بودم، بی نیازم کردی بیمار بودم، شفایم بخشیدی گناه کردم، پوشاندی و... نعمت‌های فراوان دیگر. امام حسین علیه السلام هم در دعای عرفه به ذکر نعمت‌های حق می‌پردازد تا از این راه، عشق الهی در دل زنده شود و انسان عاشق خدا، جز برای او و رضای خداوند، کار نکند وبه اخلاص نزدیک شود. ۵ - توجّه به سود قطعی آنان که برای دنیا و غیر خدا تلاش می‌کنند، شاید به مقصود برسند و شاید هم نرسند. ولی کسانی که برای خدا و آخرت کار می‌کنند، سود و نتیجه کارشان قطعی است. قرآن می‌فرماید: «وَمَنْ أَرَادَ الْأَخِرَةَ وَسَعَی لَهَا سَعْیَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُوْلَئِکَ کَانَ سَعْیُهُم مَّشْکُوراً» (۲۶۱) هر کس در پی آخرت باشد و تلاش خود را برای آن قرار دهد در حالی که با ایمان باشد، چنین کسانی از تلاششان قدردانی می‌شود و به پاداش و آرزوی خود می‌رسند. پس تلاش و عبادت برای خدا، به یقین نتیجه بخش است. ۶- توجّه به بی ارزشی دنیا کسانی هدف‌های دنیوی و غیر الهی دارند که دنیا در نظرشان بیش از آنچه که باید، ارزش دارد. در صورتی که برای افراد بصیر، دنیا در مقابل آخرت و مردم در برابر خدا، چندان ارزشی ندارد که برای آن کار کنند. تعبیراتی در قرآن است که بی ارزشی و فریبندگی و جلوه‌های زودگذر و غرور آفرینی دنیا را به یاد می‌آورد و از دنیا، به عنوان‌هایی همچون: «مَتاعُ الغُرور»، «لَعِبٌ و لَهوٌ»، «زَهْرة الْحیاةِ الدُّنیا» و «مَتاعُ الدُّنیا قَلیلٌ» یاد می‌کند. این گونه تعبیرات، از کسی است که آفریدگار هستی است و به ماهیّت دنیا بهتر از دیگران واقف است. کسی می‌تواند به اخلاص دست یابد که فریفته و مفتون دنیا و علاقمند به آن نباشد. ۷- توجّه به ناتوانی مخلوقات قدرت مطلق از آن خداست و همه کارها به دست اوست. بنابراین کسی غیر از خدا شایسته آن نیست که مورد توجّه قرار گیرد و عبادت‌ها برای جلب نظر غیر خدا انجام شود. به تعبیر قرآن، معبودهای باطل، حتّی از آفریدن یک مگس ناتوانند. (۲۶۲) و نیز در ناتوانی بشر می‌گوید: اگر روزی آب‌ها خشک ش
ود و زمین را هر چه حفر کنید به آن نرسید، کیست که برای شما آب گوارا آورد؟ (۲۶۳) و اگر خدا شب را برای شما همیشگی بسازد، کیست که برایتان نور و روشنایی آورد؟ یا اگر روز را برای شما همیشگی کند، کیست که برایتان شب آرام بخش آورد؟ (۲۶۴) حتّی شریکانی که برای خدا قرار داده شده، نه در دنیا و نه در آخرت. کاری از آنان ساخته نیست و کسانی که غیر خدا را پرستیده اند، در قیامت به حسرت گرفتار خواهند شد، چرا که به راضی ساختن کسانی پرداخته اند که ناتوان و بی تأثیر بوده اند. بعلاوه، راضی ساختن خدای یکتایی که «سریع الرضا» است، بسی آسان تر از راضی ساختن خدایان متعدّد و معبودهای بیشمار است و هر کس غیر از خدای یکتا را در نظر داشته باشد، گرفتار دشواری‌های بسیار است از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357