eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: لُغوی غافلی از فاضلی پرسید: منسوب به لغت را چه نامند؟ فاضل گفت: لُغوی. غافل گفت: در ضمه ی لام، خطا رفتی؛ چه اینکه درست آن است که قرآن گفته: إِنَّکَ لَغَوِیٌّ مُبِینٌ! حیوانات هر حیوانی که خون در بدنش جریان دارد، می‌خوابد و بیدار می‌شود. هر حیوانی که مژه دارد، در خواب مژه‌ها برهم می‌گذارد. چهارپایان نیز گاهی محتلم می‌شوند و احتلام آنها از حرکات و صداهایشان در هنگام خواب آشکار است. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: «مَالِکِ یَوْمِ الدِّین» مالک روز جزا است. این صفت دیگری است که برای خدا ذکر شده و در پی انحصار حمد و ستایش برای خداوند، بیان شده است. انسان، بیشتر در سه مورد و حالت، تشکّر می‌کند: ۱- توجّه به لطف گذشته ۲- توجّه به محبّت فعلی ۳- امید به لطف آینده با این حساب، همه ستایش‌ها باید از آن خدا باشد، چرا که هم گذشته ما را تأمین کرده، هم در حال حاضر از نعمت‌ها و رحمت و لطف او برخورداریم و هم در آینده و قیامت، سر و کار ما با او و چشم امید ما به لطف و کرم اوست. او مالک است، مالک واقعی نه اعتباری و موقّت و کم ارزش! انسان‌ها گرچه در دنیا، در تار و پود شرک‌های پیدا و پنهان اسیرند، ولی در قیامت، همه در خواهند یافت که جهان و هر چه در آنست، از اوست و مالک هستی و فرمانروای مطلق و حاکم حقیقی اوست: «وَالْأَمْرُ یَوْمَئِذٍ لِّلَّهِ» (۳۱۲) در قیامت، از مردم سؤال می‌شود: «لِمَنِ الْمُلْکُ الْیَوْمَ» حکومت، امروز از آن کیست؟ می گویند: «لِلَّهِ الْوَحِدِ الْقَهَّارِ» (۳۱۳) از آن خدای یکتای قهار و نیرومند. جمله مالک یوم الدین، انسان را به یاد حسابرسی قیامت می‌اندازد، تا به حساب انسان نرسیده اند، انسان خود باید به حساب خود برسد. (۳۱۴) امام سجاد علیه السلام وقتی به این جمله در نماز می‌رسید، آنرا آنقدر تکرار می‌کرد که نزدیک بود روح از بدنش پرواز کند. (۳۱۵) «دین»، به معنای «جزا» است. خدا، مالک روز جزا و پاداش است. در این سوره، هم به رحم الهی اشاره شده، هم به قهر و عدالت او، تا رمز تربیت صحیح، یعنی زیستن میان خوف و رجا و بکارگیری «مهر» و «قهر» روشن شود. «إِیّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ» تنها تو را می‌پرستیم و تنها از تو یاری می‌طلبیم. تا بحال، نمازگزار، عقاید خود را درباره مبدأ و معاد و اوصاف خدا، بر زبان آورد. پس، ثمره این عقیده باید «بندگی خالصانه» و استمداد از خداوند باشد. نمازگزار، حتّی اگر تنها باشد، جمله را به صورت جمع می‌گوید، تا خود را در میان عبادت کنندگان قرار دهد. شاید عبادت ناقص او، میان عبادت کاملان وخالصان وآبرومندان، به حساب آید وقبول شود. تعبیر جمعی، این درس را می‌دهد که باید «من»ها «ما» شود، اساس عبادات، بخصوص نماز، بر پایه جماعت است و تک روی و انزوا و فردیّت بی ارزش است. پرستش، همراه استعانت آمده است، تا در کنار بندگی کردن، راه را هم از او بجوئیم و از انحراف‌های فکری مصون بمانیم و گرفتار غرور و عجب، ریا و سستی نشویم. باید از او مدد گرفت، چرا که توفیق ایمان و شناخت خدا از اوست. بیدار شدن سحرگاهان، وضو گرفتن با آب، قدرت حرکت و قیام، از اوست، قبولی نماز و نگهداری ما از غرور و ریا، به دست اوست، علاقمندی ما به عبادت، رهین لطف اوست. نمازگزار، به عبادت خدا می‌ایستد و بر همین عبادت هم، از خدا مدد می‌طلبد. عبادت، تنها برای خدا...! نه شرق پرستی و غرب پرستی، نه بنده زر و زور، نه تسلیم شهوت و مقام و فریفته زن و فرزند و مال. این جمله نماز، هرگونه حاکمیّت غیر خدا را محکوم می‌کند. هرگونه حقارت پذیری واستمداد از قدرت‌های پوشالی رانفی می‌کند. به نمازگزاران، درس «عزّت، در سایه بندگی خدا» می‌دهد، تا بنده و برده غیر خدا نشوند و از تهدیدها و تطمیع‌های دیگران، نلغزند و راه خدا را کنار نگذارند. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بعضیها میگویند ما نمیخوانیم اما همیشه به یاد هستیم. 🔹 پاسخ شنیدنی از حجت الاسلام استاد عالی اللهم عجل لولیک الفرج 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 آقا چرا باید ارث زن نصف مرد باشه⁉️ مگه زن نیاز مالی نداره؟ 🔻اصلا چرا نباید رقابت باشه بین زن و مرد⁉️ ⬅️ببینید پاسخ شنیدنی استاد ..... https://eitaa.com/zandahlm1357
جلسه پرسش و پاسخ دبیرستان دخترانه_1.mp3
33.75M
🎙⭕️جلسه پرسش و پاسخ دبیرستان دخترانه ➖چرا حجاب اختیاری نباشه؟ ➖چرا هر جور خواستیم نماز نخونیم؟ 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ «عنایت امام هادی (ع) به یک شخص مسیحی» ▪️ آیا نذر غیرمسلمانان برای اهل بیت (علیهم السلام) مورد قبول واقع می‌شود؟ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رمز موفقیت یک معلم 🔹 چرا خداوند در سوره الرحمن، صفت رحمان را برای «علم القرآن» می آورد⁉️ 🎤 حجت الاسلام قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امر به معروف 🤦‍♀جالبه میگه میدونم حرف خداست ولی ی موقع هایی دلم میخواد برمیدارم ✌️با ی تلنگر و صحبت ساده سرش کرد...چرا بی تفاوت از کنارشون رد میشیم وقتی انقدر دل هاشون آماده ست 💯مطمئن باشید اگر مدام توسط مردم و مشتری ها بشن دیگه هیچ وقت روسری از سرش بر نمیداره هزاران البته که باید مسئولین مربوطه هم از جنبه قانونی این موارد پیگیری کنند که قطعا مکمل کار فرهنگی ست. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: پيامد بى توجهى به حجاب اميرمؤمنان على (عليه السلام) فرمود: من و فاطمه (عليها السلام) محضر رسول خدا (صلى الله عليه و آله) رسيديم، درحالى كه حضرت به شدت مى گريست. گفتم: «پدر و مادرم فداى شما، اى رسول خدا! چه چيزى شما را گريانده است؟ » پيامبر فرمود: «اى على! در شبى كه به سفر آسمانى معراج رفتم، زنانى از امت خود را ديدم كه در عذاب سختى بودند. پس براى شدت عذابى كه [زنان امتم] در آن گرفتار بودند، گريستم. آنجا زنى را ديدم كه با موهايش در دوزخ آويزان شده بود، درحالى كه مغز سرش مى جوشيد... و زنى را ديدم كه گوشت خود را با قيچى هايى از آتش قطعه قطعه مى كرد... ». فاطمه (عليها السلام) گفت: «اى حبيب من و اى نور چشمم! به من بگو عمل و رفتار آن زن‌ها چه بوده كه خداوند اين عذاب را بر آنها قرار داده است؟ » پيامبر (صلى الله عليه و آله) فرمود: «اى دخترم! آن زنى كه با موهايش آويزان شده بود، زنى بود كه موى سرش را از مردان نامحرم نمى پوشاند... و آن زنى كه گوشت خود را با قيچى‌ها پاره پاره مى كرد، زنى بود كه خود را در معرض مردان نامحرم قرار داده بود». [۲] ---------- [۲]: بحارالانوار، ج١٠٠، ص٢۴٧. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357