eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
443 دنبال‌کننده
318 عکس
240 ویدیو
19 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
17.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹️انقلاب، تجدید عهد با سرآغاز: 🔹️امام خمینی: ما شاه را با همین‌ها "خانم‌ها" بیرون کردیم... 🔹️استاد طاهر زاده: ✍حقیقتاً سخن آن شهید بزرگوار یعنی شهید مطهری در مورد نسبت انقلاب با حضور زنان، دقیق‌ترین سخنی است که ما باید مدّ نظر قرار دهیم. ملاحظه کنید چه اندازه حضرت امام«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» حکیمانه متوجه حضور در این تاریخ و در ما شده‌اند. آیا وقت آن نیست که بصیرت تاریخیِ خود را در نسبت با زنان، بیش از پیش به صحنه آوریم و در میدانِ انسانی‌مان همدیگر را درک کنیم؟ @ziafat_andishe
✍برای اولین بار در تاریخ صید و صیادی هرمزگان و به همت سازمان شیلات ایران و با حمایت استانداری هرمزگان، به بانوان جزیره هنگام اعطا شد. اکنون میتوان زن را هم راه ازادگی او دید؛ آن گاه که او دریک شغل اجتماعی ظاهرا مردانه ،که ماهیگیری و راندن قایق کوچک و دریا رفتن است، رسما می تواند حاضر شود( همانند مادر و مادر بزرگش)و شغلش فراتر از جنسیتش به رسمیت شناخته می شود( چرا که در عرف رایج جزیره، صید زن امری جاافتاده و در جهت کمک به اقتصاد خانواده است) و برای تامین معاش خانواده بدون هیچ‌محدودیتی و صرفا براساس های ریشه دار تاریخی خود، مجوز لازم را می گیرد. این همان در عرصه جامعه نیست؟ و ایا ازادی و ازادگی زن را می توان انکار کرد؟ @ziafat_andishe
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
؛ 💎تفکر امام ، حضور در آینده( ۱): 🎙جوان لبنانی: ما را به خمینی منتسب کنید چرا که ما به او افتخار می کنیم.... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🎙یک خصوصیت از خصوصیات امام هست که بنده امروز درباره آن بیشتر می‌خواهم صحبت کنم و آن خصوصیت است. مقاومت، ایستادگی. آن چیزی که امام را در هیئت یک مکتب یک ، یک تفکر، یک راه مطرح کرد برای زمان خود و در تاریخ ، بیشتر این خصوصیت بود .امام مسیر مقاومت را انتخاب کرده است. پشتوانه انتخاب مقاومت از سوی امام بزرگوار یک پشتوانه منطقی است. مقاومت هر ملت آزاده و با شرف در مقابل تحمیل و زورگوییست و موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود. هرجا ما ایستادگی کردیم و مقاومت کردیم توانستیم پیش برویم. هرجا تسلیم شدیم ،ضربه خوردیم. البته مقاومت هزینه دارد ،اما هزینه تسلیم در مقابل دشمن بیشتر است از هزینه مقاومت و قرآن در بیان وعده الهی می‌فرماید: ولینصرن الله من ینصره . آیات فراوان قرآن همه همین عاقبت را نوید می‌دهند به آن کسانی که در راه مقاومتند. 🔰بیانات رهبری۱۳۹۸/۳/۱۴ ✅@ziafat_andishe
_امام(۲): 💎 خمینی و عبادات پس فردایی : 🔹️اگر طلوع، همواره در تاریک‌ترین زمان و نقطه آغاز می‌شود ، امیدوار بودن به حضوری توحیدی در این ظلمات آخرالزمانی پروراندن همان است که امکان تحقق آینده آرمانی ما را فراهم می‌کند‌ و در این راستا به اموری برخورد می‌کنیم که آشکارا خبر از برگشت به خانه توحید می‌دهند..... با توجه به امکان حضور در این آینده توحیدی ؛ ما در عبادات خود می دانیم در کجا می‌توانیم قرار گیریم. آیا راز عبادات حضرت روح الله در چنین موقعیتی نبود ؟زیرا او انسان دیروز نبود که مانند دیروز عبادت کند انسان فردا هم نبود که تنها به عبادات دیروز کافر شود _پس_فردا بود که می‌دانست با عبادات خود بذر حضور در آینده آرمانی‌اش را می‌افشاند. ✍استاد طاهرزاده 📚در راستای بنیان های حکمت حضور انقلاب اسلامی ✍وآیا فرزندان جبهه همان بذرهایی نیستند که حضرت روح الله رضوان الله تعالی علیه افشاند تا روایتگر حضور توحیدی انسان‌آخرالزمانی باشند ؟ باید از تفکر امام بگوییم، تفکری که با آن به استقبال آینده ای در آغوش خدا می رویم ، آینده ای که از جنس دیروز وامروز و فردا هم‌نیست، اینده ای برای پس فردای بشریت. ✅@ziafat_andishe
❓پرسشی از یک این تاریخ، 🎙پاسخ از زاده: 🔻موضوع :تنگناهای حضور در عرصه تعلیم‌و تزکیه رسمی رایج به عنوان یک سلوک اجتماعی . 🔻هدف : تحکیم ولایت خانواده و نه مدرسه در ساحت تعلیم و تزکیه.: 👇👇👇👇👇👇👇 ✅@ziafat_andishe
❓پرسشی از یک این تاریخ، 🎙پاسخ از : 🔻موضوع :تنگناهای حضور در عرصه تعلیم‌و تزکیه رسمی و رایج به عنوان یک سلوک‌اجتماعی 🔻هدف : تحکیم ولایت خانواده و نه مدرسه در ساحت تعلیم و تزکیه.: 👇👇👇👇👇👇👇 متن پرسش: سلام استاد خوبم دو دغدغه مهم دارم و امیدوارم خداوند از طریق شما ابهامات قلبم را روشن کند. دغدغه اول: از وقتی پسر یازده ساله ام به سن مدرسه رفتن رسید و دنبال پیدا کردن مدرسه خوب بودم با کلیدواژه ای آشنا شدم که تا قبل از آن نشنیده بودم.کلیدواژه ی «» .بزرگانی مطرح در امور تربیت، مدرسه و کلاس و مجموعه ای را مناسب رشد و تربیت بچه ها نامیدند که یک رکن آن خانواده محوری باشد.یعنی خانواده وسط میدان تربیت باشد نه فرزندانش را به مدرسه بسپارد.این کلیدواژه به جان ما نشست.سالهای سال به دنبال همین واژه پیش رفتیم و سعی کردیم در امور مختلف مربوط به فرزندان دنبال فراهم کردن همین بستر باشیم.اما استاد الان که حدود شش سال از مدرسه ای شدن پسرم میگذرد حس میکنم سالها و ماهها ذره ذره خودم را خرج کرده ام.حس میکنم از نشاطی که لازمه ی مادری ام بود و از حضوری که می‌توانست گرما بخش خانواده ام باشد زده ام به این بهانه که در آن مدرسه و این مجموعه خانواده محور در میدان باشم.گاهی به عنوان ریزترین عضو و گاهی در راس اما همیشه نظر بدهم،پیگیر باشم،طرح بنویسم. در این سالها گاهی وسط میدان خانواده محوری عذاب وجدان نبودن در میدان خانواده را چشیده ام و گاهی به عکس ،وسط میدان خانواده عذاب وجدان نبودن در طرح ریزی ها و آماده سازی های برنامه های فرزندانم در مجموعه های خانواده محور را. گاهی با خدا نجوا کرده ام که خدایا راهی را میروم که تو میپسندی ،خودت کم و کسری ها را برای خانواده جبران کن و گاهی خودم را توبیخ میکنم که مطمئنی رهی که میروی به مقصد برسد؟! روزی ام شد دغدغه ام را با شما در میان بگذارم و نظر شما را بدانم. هر چند که در هر مسیری افراط و تفریط تلاطم ایجاد میکند اما استاد نسبت به اصل مسیر با این توضیحات آیا این تلاطم ها نشانه بیراهه رفتن است یا باید مصمم ادامه دهیم؟ نظر شما نسبت به این خانواده محوری چیست؟ دغدغه دوم استاد مهربانم میگویند ما بانوان باید هم در عرصه خانواده فعال باشیم و هم در جامعه هم عبودیت فردی داشته باشیم و هم زندگی جمعی. اما استاد شاخص و اندازه هامان را چطور تشخیص دهیم؟ امروز وقتی وسط یکی از همین جمع های خانواده محور برای برنامه ریزی برنامه‌های بچه ها بودیم.مادران (اکثرا سه فرزند داشتند)خودشان را اینطور معرفی می‌کردند : خانه دار هستیم اما خانه نشین نه! علامت سوال شد برای من که این فعالیت‌هایی که تک تک ما را از زن شرقی خانه نشین جدا میکند(عمدتا فعالیتهای فرهنگی) آیا همان فعالیتی هست که از ما انتظار میرود؟اگر هست چرا خیلی از ما نشاطی که باید را نداریم؟ چرا گاهی از سمت مرد خانه و گاهی بچه ها و گاهی خود جامعه توبیخ میشویم؟ چرا همیشه در ایجاد تعادل بین خانواده و اجتماع لنگ میزنیم؟ راه شناخت این اندازه ها چیست؟ ممنون میشم راهنمایی مون بفرمایید. (این دغدغه های مادری هست که بعد از توفیق سه بار و نصفی مادری و بعد از توفیق شوطها گشتن دور خانه ی خدا و بعد از بارها طلب دعای حضرت مادر س که إلهی إستعملنی لما خلقتنی له در شرف رسیدن به چهل سالگی و در آخرین نفس های ماه رجب که فرمود« لِكُلِّ مَسْأَلَهٍ مِنْكَ سَمْعٌ حَاضِرٌ وَ جَوَابٌ عَتِيدٌ »اینطور مضطر شده...) @ziafat_andishe
سلام علیکم بحمدلله همین نحوه تفکردرعین دغدغه‌مندی نوعی تفکر اصیل است و اساساًجنس تفکرچنین می‌باشد از آن جهت که گمان نکنیم باید در یک مسیر از مسیرهایی که در مقابل خود داریم، متوقف شویم و با نوعی تحجّر،بقیه راه‌ها رانادیده بگیریم. به نظر بنده اصلِ قضیه «خانواده محوریِ مدرسه» کاری درست و لازم است.مهم آن است که اولیای مدرسه،درنقش اصلی خودباشند ودر جاهایی که نیازبه حضورخانوداه می‌باشد؛ خانوداه‌هاواردشوند و نظر بدهند. ولی درهرحال ما در نظام آموزشیِ خودمشکلاتی داریم که امیدوارهستیم آرام‌آرام آن مشکلات رفع شودکه بحث آن مفصل است و نباید امثال جنابعالی گمان کننداگر کارها به خوبی جلو نمی رود و نتیجه نمی دهد؛به جهت کوتاهی‌های شماها است! این‌که بعضاً مردِ خانه و یا فرزندان متوجه جایگاه این حضور نمی‌شوند، اگر شما در مرز تعادل عمل کرده باشید، مشکل خودشان است و متوجه حساسیت مسئله نیستند که چه اندازه موضوع، حساس و مهم است. و این‌که به گفته شماعموماً ما بین تعادل نسبت به خانواده و اجتماع لنگ می‌زنیم؛ در حال حاضرامری است بدیهی، از آن جهت که شرایط تاریخی ما هنوزبه این مرحله از بلوغ نرسیده که حضور اجتماعی ما نیز بتواند امرِ سلوکی باشد،همان‌طور که مادری نیزمی‌تواند امری اجتماعی در راستای رسالت تاریخی معنا شود به همان معنایی که آن مادران محترم فرموده بودند: «خانه‌دار هستیم، ولی خانه‌نشین نه». عرایضی درکانال «بشنو از زن چون حکایت می‌کند» پیش آمد که خوب است به آن نیز توجه شود https://eitaa.com/ziafat_andishe/394 . به هر حال نبایدخسته شدوباید امیدواربه راهی باشیم که خداوندبیش از پیش مقابلمان می گشاید
🔴 تجلیل و قدردانی رهبر انقلاب از همسرشان «ازباب حق‌گزاری هم که شده،بایدبه نقش همسرم درزندگی‌ام اشاره کنم.ایشان قبل از هرچیز ازطمأنینه و آرامش و روحیه‌ای قوی برخوردار است.من بارها دربرابر او بازداشت شدم، بارها مورد ضرب و جرح واقع شدم وعلی‌رغم همه این‌ها هیچگاه ترس و ضعف وملالتی در او مشاهده نکردم.بایدبه صبرو شکیبایی فراوانش در تحمل سختی و مشقت زندگی پیش ازانقلاب و اصراراو بر ساده‌زیستی دردوران انقلاب اشاره کنم.بحمدالله خانه ما همواره تا کنون از زوائدزندگی و زرق وبرق‌های دنیوی به دور مانده است و همسرم در این امر بالاترین نقش را داشته است. این بانوی صالحه، هرگز از من درخواست خرید لباس نکرده، هیچوقت برای خود زیورآلات نخرید و مقداری زیورآلات از هدیه بستگان داشت که برای خرید زغال جهت کمک به سرمای فقرا در زمستان مشهد آن‌هارا فروخت..» 📚خون دلی که لعل شد ص159 و 160 ✍ایا می توان این عبارت آسمانی حضرت روح الله که در وصف بزرگی حقیقت زن سروده شده را پیاپی نوشید و نوشانید: 💎از دامن زن،مردبه معراج می رود. وچگونه می توان از زن نگفت ،آنگاه که او همان جهادگر هرتاریخ است اما در بطن زمان خویش ؛ جهادگری که نرم و لطیف سنگرداری می کند ؛ چینی نازک احساس او دروقت ضرب وشتم همسرش توسط ساواک،ترک بر نمیدارد. قوت اوبرای طی راه،وقت بازداشت مرد خانه اش،سست نمی شود. و تو به فروختن زیورآلات برای تامین زغال کرسی نیازمند،چه می گویی؟ ایثار؛ نه! کم است. واژه ای نمی یابم؛ قوت وقدرت رهبر را درخوب سنگرداری تو "می بینم"بانوی بزرگ. و مگر هر"دیدنی"به چشم می آید؟؟؟ همین پیدا و ناپیدایی است. ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙می‌خواستم درباره زندگی حرف بزنم. انسیه شاه حسینی کارگردان گفت: من سال‌ها با خاطرات زنان خوزستان و جنوب زندگی کردم و می‌خواستم از زوایای پنهان زندگی آنها حرف بزنم. شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفتند «لعنت به کسی که جنگ را دیده و حس کرده و واقعیت را دیده و تریبونی به او برسد و در مورد آن حرف نزد» من هم می‌خواستم درباره زندگی این زنان در جنگ حرف بزنم. کارگردان «دست ناپیدا» در ادامه اظهار داشت: درباره عاشورا خیلی فیلم ساخته شده است، اما وقتی کسی روی منبر می‌رود، تاثیرگذارتر است. در برخی مواقع کلام پیش می‌رود و تصویر عقب‌تر می‌ایستد. ما حتی استخوان‌هایی که دست این زنان را می‌برید، نشان ندادیم زیرا می‌خواستیم حرمت شهدا را نگه داریم. بعضی چیزها را نمی‌شد گفت و نشان داد مانند عشق و ایمان که نمی‌توان با هیچ نمادی آن را نشان داد. 🎥 موضوع دست ناپیدا و 📚 کتاب  مشترک است ولی آدرس و زاویه دید و برداشت داستان بسیار متفاوت است. ✅@ ziafat_andishe
🎙جلسه گفت و گو؛ 🔹️در محضر : 🔹️راز جان‌های یگانه 🔹️نامه‌ای به زوج‌هایی که در ابتدای پرواز خود هستند. 📚برگرفته از کتاب: زن آن‌گونه که باید باشد 🔰گداختن، آب شدن، صاف شدن و سر به راه نهادن، مانند جویباری که نغمه خود را در تنهایی شب، ساز می کند، معنای پیوند جدید دو نفری است که دیگر دو نفر نیستند، یک نفر هم نیستند، اصلا دیگر از نفر بودن در آمده‌اند. آیا می‌توان به نوری که در تولّد صبحگاهان خورشید، متولّد می‌شود و در پهن دشت زمین متجلّی می‌گردد، صفت یک نفر و یا دو نفر داد؟ راهی بلندتر از یکی‌ها و دوتاها، راهی ماوراء تعدد و تکثر، راهی از کثرت به وحدت. 🗓زمان: سه شنبه ۱۷ بهمن 🕰ساعت ۱۶:۱۵ 🌍خیابان مسجد سید، خیابان ظهیرالاسلام کوچه حیرت، سرای هنر و اندیشه 🎥لینک پخش زنده جلسه: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom@ziafat_andishe
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان: چهارشنبه ۱۸ بهمن 🕰ساعت ۱۶ 🔻مکان :سرای هنر و اندیشه 🎥لینک ورود آنلاین به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
بدون گریم 3.MP3
39.51M
🎧 (۱۴۰۲/۱۱/۱۱) ‌💎با حضور 🔹️حقیقت چیست؟ 🔹️اصالت استعاره و یا اصالت حقیقت ؟ 🔹️نگاهی دیگر به نقش ها‌و قصّه هایمان 💢میز گفت وگوی جوانان ✅@ziafat_andishe