💠در بهائیت بوسیدن دست چه کسانی جایز است؟!
✍️ پیامبرخواندهی بهائیت، بوسیدن دست دیگران را ممنوع و حرام اعلام کرده است. اما جالب است بدانیم، در حالی بوسیدن دست دیگران در بهائیت حرام اعلام شده که بوسیدن دست پیشوایان بهائی و ظالمین و متجاوزین، از این حکم استثنا شده است. آری؛ گویا تنها پیشوایان بهائی و منافع اربابان سلطهطلب آنان، از این احکام ساختگی مستثنی هستند.
#امام_بهائیت
#نقد_بهائیت
🔰 @adyanuniv 🔰
✅ زبان فارسی در کلام اهل بیت
🔹 در منابع روایی شیعه موارد زیادی داریم که امامان شیعه به زبان پارسی هم سخن میگفتند. آن هم به صورت مسلط و حتی با لهجهی مناطق مختلف ایران.
🔸 عبد الله بن فرقد قال خرجنا مع أبی عبد الله ع متوجهین إلی مکه حتی إذا کنا بسرف استقبلنا غراب ینعق فی وجهه فقال مت جوعا ما تعلم من شیء إلا و نحن نعلمه إلا أنا أعلم بالله منک … أنه دخل علیه قوم من أهل خراسان فقال ابتداء من غیر مسأله من جمع مالا من مهاوش أذهبه الله فی نهابر فقالوا جعلنا الله فداک ما ندرک هذا الکلام فقال الامام علیه السلام از باد آید بدم شود …
📝 راوی گوید با امام صادق علیه السلام بودم جمعی از اهل خراسان وارد شدند … امام به آنان توصیه کرد. اهل خراسان گفتند: فدای شما شویم. آنچه فرمودید را فهم نکردیم. آنگاه امام صادق علیه السلام فرمود: از باد آید بدم شود. (یعنی بادآورده را باد میبرد) و این را به زبان پارسی گفت.
#نقد_ناسیونالیسم
#مقاله
#فارسی
#امام_صادق
🔰 @adyanuniv 🔰
⭕️ چرا حلول که بطلانش از کسی پوشیده نیست، از ارکان تصوف قرار داده شده است؟
حلول عبارت است از اختصاص چیزی به چیزی، آنگونه که اشاره به یکی از آن دو عین اشاره به دیگری باشد و آنچه حلول کند را "حالّ" و آنچه در آن حلول کنند را "محلّ" نامند.
🔸 گروهی از صوفیه گمان میکنند که خدای متعال در آدمی حلول میکند و معتقدند که حقتعالی در پیامبران و امامان حلول کرده است.
📚 هاشم معروف الحسنی، تصوف و تشیع، مترجم محمدصادق عارف، صص 330 تا 333
🔹بر همین اساس بزرگان صوفیه مانند منصور حلاج، بایزید و دیگران ادعای "انا الحق" و "انا الله" نمودهاند.☹️
عطار نیشابوری بدون هیچگونه ملاحظهای گفته است:
منم الله در عین کمالم
منم الله در عین وصالم
منم الله خود در خود بدیدم
به خود گفتم کلام حق شنیدم
📚 عطار نیشابوری فریدالدین، تذکره الاولیاء، ج 1، ص 160
#نقد_تصوف
#حلول_در_تصوف
#پاسخ_به_شبهات
🔰 @Adyanuniv 🔰
✅نخستین کسى که علنا در دولت صفویه با صوفیه درافتاد و عقاید خرافى آنها را به باد انتقاد گرفت، عالم عظیم الشّأن ملّا محمد طاهر قمى استاد اجازه علّامه مجلسى بود که شیخالاسلام قم بوده، و از محدّثین نامور بشمار مىآمده.
🔸اصالتا شیرازى ولى در قم سکونت داشته، چنان که خود میگوید نخست بىعلاقه به صوفیه نبوده، ولى بعدها که پى به فساد مشرب آنها میبرد، سرسختانه به مبارزه با آنان قیام میکند، آنهم در دولت صفویه که صوفیان به یاد آن شارب میجوند!
🔺ملّا محمدطاهر کتابهایى چند در ردّ صوفیه نوشته که از جمله «ملاذ الاخیار» بعربى، و «تحفة الاخیار» که به فارسى سلیس و پر مغز است.
📚 دوانی علی، مهدى موعود (ترجمه جلد سیزدهم بحارالانوار)، دار الکتب الاسلامیه، تهران، 1378، چاپ 28، ص 127
#نقد_تصوف
#صفویه
#تحفة_الاخیار
#محمد_طاهر_قمى
🔰 @Adyanuniv 🔰
تحفه-الاخیار.pdf
28.54M
✅دانلود کتاب تحفة الاخیار در رد صوفیه
💠ملا محمدطاهر قمی از علما و فقیهان قرن دهم و یازدهم هجری بود که در دوران صفویه می زیست. وی با پذیرفتن تصدی مناصب دینی و اجتماعی نظیر «شیخ الاسلام» و «امام جمعه قم» سعی در احیای سنتهای شیعه و از بین بردن عقاید باطل رواج یافته در سطح جامعه را داشت.
🔆کتاب تحفة الاخیار منحصراً در نقد تصوف نوشته شده است. در اصل، این کتاب شرح «قصیده رائیه» فارسی ملا محمدطاهر قمی است که در مدح حضرت امام علی علیهالسلام سروده است.
🔶 تحفةالاخیار به زبان فارسی و در دو جلد نگاشته شده که جلد اول در رد عقاید صوفیه است.
🔷ملا محمدطاهر در افشاگریهای خود بر ضد صوفیان به مردم هشدار داد: «ای شیعیان! برای آن که دین و ایمان خود را حفظ کنید، از جماعت صوفیان دوری کنید و از وسوسههای این شیاطین بپرهیزید و فریب حالات و صفات آنان را نخورید...»
محدث ارموی در مورد رواج صوفیگری در آن زمان و شجاعت و توانایی علمی محمدطاهر قمی در مبارزه با این جریان، میگوید: «... مصنف نخستین کسی است که در آن زمان به تألیف کتاب مستقلی در این باب پرداخته است و بعد از وی شاگردش شیخ حر عاملی کتاب اثنی عشریه را به تبعیت وی نوشته است».
📚شش رساله فارسی از رسائل مولا محمدطاهر قمی، مقدمه سید جلالالدین حسینی ارموی (محدث).
#نقد_تصوف
#تحفة_الاخیار
#ملا_محمد_طاهر_قمی
🔰 @Adyanuniv🔰
✅کرامت تراشی در صوفیه
🔸صوفیان نخستین تا قرن چهارم توجهی به مساله کرامت نداشتند و کرامات را فقط بعنوان گواهی برای یقین قلبی در سیر و سلوک تلقی میکردند.
💢اما وقتی که صوفیه به شخص محوری روی آورد و توجه به اولیاء در میان صوفیه به مسالهای اساسی مطرح شد، انحرافات مبنایی ایشان کلید خورد و توجه ویژه به کرامات اولیاء از جمله انحرافات اساسی صوفیه شمرده شد.
📚عارف و صوفی چه می گویند؟، ص 122
🔹در مقالات شمس آمده است که: «وقتی جنید بغدادی برای پیدا کردن جواب سؤال و مشکل خود نزد احمد زندیق میرود، به درخواست احمد زندیق به سماع میپردازند و آنچنان غوغایی در مُلک و ملکوت به پا میشود که جانهای مقدس (فرشتگان) آمدند و گفتند که اگر یک چرخ دیگر بزنی و به رقص خود ادامه دهی، بند افلاک از هم بگسلد و عالم هستی در هم بریزد.»
📚[مقامات شمس تبریزی، ص 52]
#نقد_تصوف
#کرامت_تراشی
#سماع
🔰 @Adyanuniv 🔰
🌻 امیرالمؤمنین عليه السلام:
🍀 لو سَكَتَ الجاهِلُ مَا اختَلَفَ النّاسُ!
🍀 اگر نادان سكوت اختيار می کرد، میان مردم اختلاف پدید نمی آمد!
📚 كشف الغمّة، ج 3، ص 139.
🔰 @Adyanuniv🔰
ابن تيمية في صورته الحقيقية - صائب عبدالحمید.pdf
224.4K
📚 #کتاب #ابن_تیمیة_فی_صورته_الحقیقیة
✍🏻نویسنده : #صائب_عبدالحمید
👈🏼 به زبان #عربی
👈🏼 نویسنده در این کتاب در صدد توضیح و بررسی نظرات شاذ ابن تیمیه برآمده و کتاب خود را به چند بخش تقسیم کرده است.
بخش های ابتدایی در رابطه با توسل و زیارت قبر نبی و همچنین جواز لعن معاویه یا عدم جواز او را مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش های بعدی نظرات ابن تیمیه در رابطه با تجسیم و صفات خداوند و اهل بیت را بیان می کند. در بخش انتهایی نظرات ابن تیمیه در رابطه با علمای اسلام و همچنین اقوال علما در رابطه با ابن تیمیه را بیان می کند.
نویسنده پس از بررسی نظرات ابن تیمیه به افکار انحرافی فرقه وهابیت دست پیدا می کند و وهابیت را فرقه ای بدعت گذار و ضاله معرفی می کند و کلام خود را با این آیه به پایان می رساند. منافقان با تظاهر به ايمان همچون مكاران، به خدعه و نيرنگ متوسل شده بودند، با اين كه كافر بودند و به خدا ايمان نداشتند خدا هم به سان مكاران با آنان رفتار كرد.
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
bn6759-1.gif
127.6K
📚 #کتاب #ابن_تیمیة_فی_صورته_الحقیقیة
✍🏻نویسنده : #صائب_عبدالحمید
👈🏼 به زبان #عربی
👈🏼 نویسنده در این کتاب در صدد توضیح و بررسی نظرات شاذ ابن تیمیه برآمده و کتاب خود را به چند بخش تقسیم کرده است.
بخش های ابتدایی در رابطه با توسل و زیارت قبر نبی و همچنین جواز لعن معاویه یا عدم جواز او را مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش های بعدی نظرات ابن تیمیه در رابطه با تجسیم و صفات خداوند و اهل بیت را بیان می کند. در بخش انتهایی نظرات ابن تیمیه در رابطه با علمای اسلام و همچنین اقوال علما در رابطه با ابن تیمیه را بیان می کند.
نویسنده پس از بررسی نظرات ابن تیمیه به افکار انحرافی فرقه وهابیت دست پیدا می کند و وهابیت را فرقه ای بدعت گذار و ضاله معرفی می کند و کلام خود را با این آیه به پایان می رساند. منافقان با تظاهر به ايمان همچون مكاران، به خدعه و نيرنگ متوسل شده بودند، با اين كه كافر بودند و به خدا ايمان نداشتند خدا هم به سان مكاران با آنان رفتار كرد.
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 ابن تیمیه ملعون و جسارت به پدر بزرگوار #امیرمومنان 🔶
#ابن_تیمیه در #منهاج_السنه میگوید:
عموهای #رسول_خدا صلی الله علیه و آله و سلم ۴ نفر بودند: #عباس، #حمزه، #ابوطالب و #ابولهب؛ عباس و حمزه #ایمان آوردند، ولی دو نفر دیگر #کافر ماندند.
یکی از آن دو، ابوطالب بود که از #پیامبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دفاع و حمایت کرد، ولی با کفر از دنیا رفت!
و دیگری ابولهب بود و دشمن #پیغمبر_خدا صلی الله علیه و آله و سلم.
📚 منهاج السنه ج۷ ص۳۰۴
👈🏻 یعنی در اینجا #حضرت_ابوطالب علیه السلام را با ابولهب، قرین هم قرار داده است.
مایه تأسف این است که باز در ادامه میگوید:
ابو طالب الذی اعان النبی صلی الله علیه و سلم لأجل نسبه و قرابته لا لأجل الله و لا تقربا له.
اینکه ابوطالب آمد از #پیامبر_خدا صلی الله علیه و آله و سلم دفاع کرد، از این جهت بود که نسب و قرابتی با او داشت و برادرزاده اش بود، #دفاع او از پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم بخاطر خدا نبود...!
📚 منهاج السنه ج۷ ص۳۰۴
#لعنة_الله_علی_الکاذبین
#نقد_تصوف #نقد_وهابیت
#ابی_طالب #جناب_ابوطالب
#شبهات #پاسخ_به_شبهات
🔰 @Adyanuniv🔰
ابن تيميّة و إمامة علي (عليه السلام) - السيّد علي الحسيني الميلاني.pdf
756.8K
📚 #کتاب #ابن_تیمیة_و_إمامة_علی (عليه السلام)
✍🏻نویسنده : استاد #حسينی_ميلانی
👈🏼 به زبان #عربی
👈🏼 منهاج السنه یکی از کتب شناخته شده ابن تیمیه می باشد که معروف به غنی بودن تهمت و افتراء نسبت به امیرالمومنین و زهرای بتول و ائمه اطهار علیهم السلام و شیعیان است وهمچنین معروف به تعریف و تمجید از بنی امیه و دشمنان امیرالمومنین و حتی مدافع سرسخت ابن ملجم مرادی می باشد.
نویسنده در این کتاب به بیان نمونه هایی از بغض و افتراء ابن تیمیه, به امیرالمومنین و همچنین تکذیب فضائل امیرالمومنین پرداخته است و طبق همین هدف کتاب خود را به چند بخش تقسیم بندی کرده است. بخش اول بغض ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) را بیان می کند.بخش دوم تکذیب فضائل امیرالمومنین (ع) مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش سوم به خلافت امیرالمومنین(ع) می پردازد. بخش پایانی نسبت افتراء ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) اختصاص یافته است.
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
ebna_taiimie.jpg
13.4K
📚 #کتاب #ابن_تیمیة_و_إمامة_علی (عليه السلام)
✍🏻نویسنده : استاد #حسينی_ميلانی
👈🏼 به زبان #عربی
👈🏼 منهاج السنه یکی از کتب شناخته شده ابن تیمیه می باشد که معروف به غنی بودن تهمت و افتراء نسبت به امیرالمومنین و زهرای بتول و ائمه اطهار علیهم السلام و شیعیان است وهمچنین معروف به تعریف و تمجید از بنی امیه و دشمنان امیرالمومنین و حتی مدافع سرسخت ابن ملجم مرادی می باشد.
نویسنده در این کتاب به بیان نمونه هایی از بغض و افتراء ابن تیمیه, به امیرالمومنین و همچنین تکذیب فضائل امیرالمومنین پرداخته است و طبق همین هدف کتاب خود را به چند بخش تقسیم بندی کرده است. بخش اول بغض ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) را بیان می کند.بخش دوم تکذیب فضائل امیرالمومنین (ع) مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش سوم به خلافت امیرالمومنین(ع) می پردازد. بخش پایانی نسبت افتراء ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) اختصاص یافته است.
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
📚 #کتاب #ابن_تیمیة_و_إمامة_علی (عليه السلام)
✍🏻نویسنده : استاد #حسينی_ميلانی
👈🏼 به زبان #عربی
👈🏼 منهاج السنه یکی از کتب شناخته شده ابن تیمیه می باشد که معروف به غنی بودن تهمت و افتراء نسبت به امیرالمومنین و زهرای بتول و ائمه اطهار علیهم السلام و شیعیان است وهمچنین معروف به تعریف و تمجید از بنی امیه و دشمنان امیرالمومنین و حتی مدافع سرسخت ابن ملجم مرادی می باشد.
نویسنده در این کتاب به بیان نمونه هایی از بغض و افتراء ابن تیمیه, به امیرالمومنین و همچنین تکذیب فضائل امیرالمومنین پرداخته است و طبق همین هدف کتاب خود را به چند بخش تقسیم بندی کرده است. بخش اول بغض ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) را بیان می کند.بخش دوم تکذیب فضائل امیرالمومنین (ع) مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش سوم به خلافت امیرالمومنین(ع) می پردازد. بخش پایانی نسبت افتراء ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) اختصاص یافته است.
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 ردّ فضائل #امیرالمومنین علیه السلام بوسیله #ابن_تیمیه ملعون
اوج #دشمنی و #نصب او در ردّ واقعه #لیلة_المبیت
🔶 #اجماع در واقعه #لیلة_المبیت 🔶
👈🏼 خوابيدن #امیرالمومنین عليه السلام در جاي #رسول_خدا صلی الله علیه و آله
#ابن_ابی_الحدید در اين زمينه مينويسد:
قد ثبت بالتواتر حديث الفراش ، فلا فرق بينه وبين ما ذكر في نص الكتاب ، ولا يجحده الا مجنون أو غير مخالط لأهل الملة
👈🏼 ابن ابي الحديد از #ابوجعفر_اسکافی نقل مي کند که :
خوابيدن اميرالمومنين عليه السلام در جاي #پیامبر_اکرم صلي الله عليه وآله به صورت #متواتر ثابت شده است، فرقي بين اين واقعه و بين وقائعي که در #قرآن ذکر شده است وجود ندارد، اين واقعه (قرار گرفتن #حضرت_علی عليه السلام در بستر) را در ميان مردم فقط #دیوانه و بی عقل انکار می کند.
📚 شرح نهج البلاغة (ابن أبي الحديد) ج۱۳ ص۲۶۱ بتحقيق، محمد أبو الفضل إبراهيم دار احياء الكتب العربية، عيسى البابي الحلبي وشركاه، الطبعة الثانية ( ۱۹۶۷ م - ۱۳۸۷ ه ) جميع الحقوق محفوظة منشورات مكتبة آية الله العظمى المرعشي النجفي قم - إيران ۱٤۰٤ ه.ق
#نقد_وهابیت
#شیخ_الاسلام_قلابی #وهابی #وهابیت
#شبهات #پاسخ_به_شبهات #وهابی #وهابیت
🔰 @Adyanuniv🔰
✅ بانک اطلاعات تخصصی فرق و ادیان
اطلاعات تخصصی نقد فرق و ادیان.
🔸شیعه شناسی
🔹مسیحیت
🔸زرتشت
🔹وهابیت
🔸بهائیت
🔹تصوف
🔸 عرفان های نوظهور
🔹 احمدالحسن
🔰 @Adyanuniv🔰
منتظر حضور گرم شما هستیم...
✅ دریافت اسرار و معارف با شاهدبازی در صوفیه
🔸محمدعلی کرمانشاهی دریافت معارف و اسرار توسط شاهدبازی را از انحرافاتی میداند که توسط ابوعبدالله کرام، قطب فرقه کرامیه، رایج شد.
نامبرده قائل به اباحهگری در تمام اعمال بود و میگفت:
❌ «تمام گناهان از زنا، لواط، استمنا، شهادت به دروغ و بازی با پسران، خواه آشکار و خواه پنهان بر شما رواست، الا شرب خمر چه علانیه و پنهان، زیرا آبروی مردم را میریزد، پس جمله کبائر را بر شما حلال کردم.»
📚 خیراتیه، ج 1، ص 27
💢 بدینسبب زیبارویان زیادی به این فرقه روی آوردند، به گمان اینکه بدون عبادت و تنها با شاهدبازی، واصلشده و صاحب معارف و اسرار میشوند!
#نقد_تصوف
#شاهد_بازی
#فرقه_کرامیه
🔰 @Adyanuniv🔰
✅تقریب مذاهب یا نقد صوفیه
🔺 سوال شده است:
🔸«در این دوره که مساله تقریبت مذاهب یکی از مسائل روز هست، چرا باید صوفیه رو نقد کرد؟»
🔺 در پاسخ باید گفت:
🔸 تصوف، مذهب نیست که بخواهیم همانند مذاهب فقهی به آن نگاه کنیم. بلکه در اصل، با نقد کردن صوفیه به وحدت امت اسلامی کمک میکنیم.
🔸زیرا صوفیه بعنوان انحرافی در دین و در مقابل معنویت ائمه معصومین (ع) پدید آمد.
🔸متاسفانه اصل برخورد تصوف با اسلام در پس قشنگیهای اینگونه موضوعات که قصهای بیش نیست، پنهان نگاه داشته شده است، که موجب میشود کمتر به علت و انگیزه چنین ساختههایی که نتیجهاش تضعیف اسلام و القاء سستی در مسلمانی است، توجه گردد.
📚 رویشگاه تصوف، صص 92 و 93
🔺برای نمونه نقل کردهاند که:
🔸« شبلی را دیدند چوبی در دست داشت که هر دو سر آن آتش گرفته بود. گفتند چه خواهی کرد؟ گفت میروم تا با یک سر این، دوزخ را بسوزانم و به یک سر بهشت را، تا خلق از خدا بترسند.»
📚 تذکره الاولیاء، ص 539
#نقد_تصوف
#پاسخ_به_شبهات
#شبلی
#تقریب_مذاهب
🔰 @Adyanuniv🔰
✅نظر علامه طباطبایی دربارهی پیدایش تصوف
علامه طباطبائی درباره پیدایش تصوف میفرماید:
🔸تصوف مقارن با انتشار بحث فلسفی در زمان عباسیان ظهور نمود.
📚طباطبائی،محمد حسین، المیزان، ج۱ ص۲۵ .
🔹و برای آن ریشهای در عهد خلفاء در لباس زهد وجود داشته است. و سپس به شکل متصوفه در اوائل عهد بنی عباس توسط ظهور مردانی از صوفیه مثل بایزید، جنید، شبلی و معروف کرخی و غیر آنان پدیدار شدند.
🔺این قوم زمانی که ادعای کرامات کردند و مطالبی را که با ظواهر دین و حکم عقل متناقض بودند به زبان آوردند و ادعا میکردند که بر این معانی صحیح فهم اهل ظاهر نمیرسد، بر فقها و عامه مسلمین گران تمام شد و آنان را انکار نمودند و از آنها تبرئه جسته و مورد تکفیرشان قرار دادند و با حبس، شلاق، کشتن، دار آویختن و تبعید نمودن از آنان دوری جستند.
🔻صوفیه در قرن ششم و هفتم به اوج خودشان رسیده و پس از آن به سوی انحطاط گرائیده و مردم از آنان اعراض نمودند.
📚همان، ج ۵، ص ۲۸۱ و ۲۸۲.
#نقد_تصوف
#علامه_طباطبایی
#ریشه_تصوف
🔰 @Adyanuniv🔰
#تبعیض_نژادی_در_بهائیت
به مناسبت حرکت ضد نژاد پرستانه در دنیا
حجت الاسلام علی فخرآور: رهبران بهائی سیاه پوستان را گاو می دانند.
فرقه بهائیت به خاطر شعارهایی که دارد، خود را برتر از ادیان الهی می داند . یکی از این شعارها «وحدت عالم انسانی» یعنی برابری همه بشر، می باشد.
اما رهبر دوم بهائیت یعنی عباس افندی مشهور به عبدالبهاء در حرکتی نژاد پرستانه آن هم فقط به خاطر آمریکایی بودن، سیاه پوستان آفریقا را گاو خطاب می کند و پوچی این فرقه را نمایان می کند.
او در کتاب خطاباتش این چنین می گوید: «... مثلاً چه فرق است میان سیاهان افریک و سیاهان امریک اینها خلق الله البقر علی صورة البشرند آنان متمدن و با هوش و فرهنگ ...»
خطابات جلد ۳، صفحه ۴۸
#نقد_بهائیت
#وحدت_عالم_انسانی
🔰 @Adyanuniv🔰
#وقتی_به_دنیا_اومدم، #سیاه_بودم
وقتی بزرگتر شدم، بازم سیاه بودم
وقتی جلوی #آفتاب میرم، بازم سیاهم🌞
وقتی میترسم، سیاهم..😨
وقتی سردمه سیاهم
وقتی مریضم بازم سیاهم
وقتی هم که بمیرم، باز سیاه خواهم بود!
و تو ای دوست #سفید من!
وقتی به دنیا اومدى، صورتی بودی؛
وقتی بزرگتر شدی،سفید شدی!
وقتی جلو آفتاب میری، قرمز میشی🌝
وقتی میترسی، زرد میشی😧
وقتی مریضی، سبز میشی
وقتی هم که بمیری خاکستری میشی!
و تو به من میگی #رنگین_پوست!
(سرود يك #كودكِ_آفريقايي- برگزیده سازمان ملل در سال ۲۰۰۵)
🌚 @adyanuniv 🌚
🌻 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
🍀 اختَبِرُوا الناسَ بأخدانِهِم؛ فإنّما يُخادِنُ الرَّجُلُ مَن يُعجِبُهُ نَحوَهُ.
🍀 مردم را با دوستانشان بيازماييد؛ زيرا آدمى با كسى كه از رفتارش خوشش بيايد ، دوستى مى كند.
📚ميزان الحڪمه ج6 ص191.
🔰 @Adyanuniv🔰
#بهائیت_و_اقتصاد
💰یکی از توصیه هایی که از طرف صهیونیست ها به این فرقه شده است تلاش برای کسب بازارها و نفوذ در سیستم اقتصادی کشور است.
💵در سالهای گذشته خبرهای زیادی از هجوم این فرقه در بازار سکه کشور منتشر شد. به عنوان نمونه، بهائیان به بازارطلا و سکه ورود کرده تا سیستم اقتصادی کشور را دچار اختلال کنند.
👓همچنین خبرهایی از نفوذ بهائیت به بازار عینک کشور وجود دارد که بهائیت در ساخت و واردات عینک در کشور نقش دارد و به نوعی بخشی از بازار را از آن خود کرده است تا جاییکه یکی از برندهای معروف و پرفروش کشور در اختیار آنان است.
💊اخیرا این فرقه ضاله با تشکیل شرکت های واردکننده دارو به استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه زیرزمینی خود پرداخته و بسیاری از داروخانه های کشور را بازار محصولات خود می کنند.
💉علاوه بر موارد فوق بهائیان با ایجاد داروخانه های متعدد و شبکه ای در پایتخت، سرمایه های کلانی را به جیب می زنند؛ این داروخانه ها که به ظاهر توسط داروسازان کشور اداره می شود اما در عمل در دست افراد بهایی است.
#نقد_بهائیت
#بهائیت_و_اقتصاد
🔰 @Adyanuniv🔰
دانشگاه بهائیان (BIHE)
👨🎓👩🎓بهائیت برای حضور سیستماتیک در بازارهای اقتصادی کشور اقدام به تاسیس دانشگاه مخصوص بهائیان کردند. اولین دوره این کلاسها در مجموعهای که بین بهاییان به «موسسه علمی-آزاد» معروف است در سال ۱۳۶۶ برابر با ۱۹۸۷ میلادی برگزار شد. کلاسها در ابتدا بهصورت مکاتبهای و نیمه حضوری بود و در طول ترم بنا به نظر استاد، دانشجویان در منزل یکی از بهاییان تهران جمع میشدند تا اشکالهای درسیشان توسط استاد مربوط رفع شود. همچنین دانشجوهای بهایی شهرستانها در روزهای تشکیل کلاس در خانههای بهاییان داوطلب در تهران اقامت میگزیدند.
🎓اما بهائیان برای گسترش و دور زدن قانون در کشور این موسسه را به صورت دانشگاه غیرحضوری آزاد تبدیل کرده تا تمام بهائیان بتوانند در این دانشگاه ثبت نام کنند.
این دانشگاه که به نام BIHE شناخته می شود به صورت غیر قانونی اقدام به جذب دانشجو در رشته های مختلف کرده و عملا بسیاری از رشته های مورد نیاز و کاربردی در اقتصاد ایران را شامل می شود.
علاوه بر این هزار و ۵۰ واحد درسی تدریس میشود که کلیه دروس کارشناسی ارشد کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه میشوند.
💼همچنین ریز نمرات و مدرک پایان تحصیل دانشجویان BIHE در ۷۵ دانشگاه دنیا از جمله ییل در آمریکا، یو بیسی در کانادا، شفیلد در انگلستان و ژان مونه در فرانسه مورد پذیرش است.
#نقد_بهائیت
#دانشگاه_بهائیان
🔰 @Adyanuniv🔰