eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✝ زن در کتاب مقدس،عهد عتیق: 🔍 کتاب مقدس مسیحیان از دو بخش عهد عتیق و عهد جدید تشکیل شده است و مسیحیان تمام آن را وحی میدانند. اگرچه امروزه شریعت عهدعتیق را عمل لازم نمیدانند ولی آن را کلام خدا میشمرند و هر کسی معتقد باشد کلام خدا نیست از منظر کلیسا کافر به حساب می آید. فروختن دختر❗️ در عهد عتیق خداوند اجازه میدهد پدر دخترش را به مرد دیگر بفروشد "اگرشخصی دختر خود را به کنیزی بفروشد مثل غلامان بیرون نرود." (سفر خروج 21؛7). دریغ از یک زن خوب❗️ از قول سلیمان نبی در کتاب جامعه آمده: "در میان هزار مرد یک مرد خوب میتوان یافت اما در میان همه زنان یک زن خوب هم یافت نمی شود. (جامعه7؛28) ازدواج اجباری❗️ اگر مردی به دختری که نامزد نشده تجاوز کند ودر حین عمل غافلگیر شود باید به پدر دختر 50 مثقال طلا بپردازد و با آن دختر ازدواج کند و هرگز نمیتواند اورا طلاق دهد. (تثنیه22؛28) زنان ناپاک❗️ واگر زنی جریان دارد.... هر که اورا لمس کند تا شب نجس باشد و بر هرچیزی که در حیض خود بخوابد نجس باشد وبر هر چیزی که بر آن بنشیند نجس باشد وهر که بستر اورا لمس کند رخت خود را بشوید وبا آب غسل کند وتا صبح نجس باشدو.... . (لاویان19؛15تاآخر) 🔰 @adyanuniv 🔰
🌻 امام علی علیه السلام: 🍀 لا تَعزِم عَلى ما لَم تَستَبِنِ الرُّشدَ فيهِ. 🍀 به کاری که درستی آن برایت روشن نیست، تصمیم مگیر. . 📚 غررالحکم، ح ۱۰۱۸۳. 🔰 @Adyanuniv🔰
پیراستگی امامیه از تهمت های ابن تیمیه - علی آل محسن.pdf
1.15M
📚 ✍🏻 نویسنده : علی 📝 مترجم: اكبر 👈🏼 به زبان 👈🏼 شيعه اماميه به خود مى‌بالد كه پيرو كسانى است كه رسول گرامى اسلام(صلى الله عليه و آله ) تنها راه رهايى از لغزش و گمراهى را پيروى از آنان دانسته و آنان را كشتى نجات امت ناميده است. اما كسانى كه توفيق پيروى از آنان را نيافته‌اند، در پى آن‌اند كه پيروان مكتب اهل بيت(عليهم السلام) را با تهمت‌هاى خويش، از صحنه نقش‌آفرينى سياسى و اجتماعى و مكتبى دور كنند. يكى از آن افراد «ابن تيميه حرانى دمشقى» است كه براساس آموزه‌هاى اسلام اموى، عليه پيروان مذهب علوى موضع‌گيرى كرده، و در كتاب «منهاج السنه» افترائات فراوانى را عليه پيروان اهل بيت(عليهم السلام) مطرح نموده است. محقق ارجمند جناب آقاى «شيخ على آل‌محسن»، از عالمان شيعه سرزمين حجاز، پاسخ بخشى از اين تهمت‌ها را در اين نوشتار داده است... 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 ✍🏻 نویسنده : علی 📝 مترجم: اكبر 👈🏼 به زبان 👈🏼 شيعه اماميه به خود مى‌بالد كه پيرو كسانى است كه رسول گرامى اسلام(صلى الله عليه و آله ) تنها راه رهايى از لغزش و گمراهى را پيروى از آنان دانسته و آنان را كشتى نجات امت ناميده است. اما كسانى كه توفيق پيروى از آنان را نيافته‌اند، در پى آن‌اند كه پيروان مكتب اهل بيت(عليهم السلام) را با تهمت‌هاى خويش، از صحنه نقش‌آفرينى سياسى و اجتماعى و مكتبى دور كنند. يكى از آن افراد «ابن تيميه حرانى دمشقى» است كه براساس آموزه‌هاى اسلام اموى، عليه پيروان مذهب علوى موضع‌گيرى كرده، و در كتاب «منهاج السنه» افترائات فراوانى را عليه پيروان اهل بيت(عليهم السلام) مطرح نموده است. محقق ارجمند جناب آقاى «شيخ على آل‌محسن»، از عالمان شيعه سرزمين حجاز، پاسخ بخشى از اين تهمت‌ها را در اين نوشتار داده است... 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ یان ریپکا و برده داری ساسانی 🔹 یان ریپکا در مورد یکی از نوشته‌های باستانی عصر ساسانی می‌گوید: «… از این اثر فقط قطعاتى به‏ جاى مانده و قدمت آن، محققا، به دوره ساسانى مى‌‏رسد. قطعات آن در سال ۱۹۰۱ در بمبئى منتشر گشت و معلوم شد که کتاب حقوق ساسانیان به نام ماتیکان هزار داتستان‏ است. در اروپا، بارتلومه کتاب را بررسى و به روشن شدن مندرجاتش بسیار کمک کرد…» ایشان در ادامه میگویند: «مرد مستمند خواسته اى نداشت که بتواند زنى براى خود بخرد. زن و برده‏ (انشهریک) جزء اموال شمرده مى‌‏شدند. چنان‏چه در خانواده ‏اى چندین زن زندگى مى‏ کردند، یکى از آنان کدبانوى خانه و داراى امتیازاتى بود.» 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ اهریمنی بودن غیر زرتشتیان 🔹اگر منصفانه گاتها را مطالعه کنیم، درخواهیم یافت که در متن گاتها ده ها بار به پیروان دروج ( دروغ ، ناراستی ) وعده ی تباهی و نابودی داده شده و بارها از آنان ابراز بیزاری شده است و البته می دانیم که بنا بر گاتها، هرکسی که تفکرات زرتشت را نپذیرد، مصداق ناراستی است. در واقع مفهوم راستی از دید گاتها فقط در شخص زرتشت است نه دیگر ادیان و مذاهب، آن چنان که در هات چهل و پنجم بند سوم آمده است: « می خواهم سخن بدارم از آنچه در آغاز این جهان مزدا اهورای دانا مرا از آن آگاه نمود ، کسانی که در میان شما به آیین وی آن چنان که من می اندیشم و می گویم دل ندهند ، در انجام دنیا پشیمان گشته افسوس خورند. » 🔸 حال که روشن شد زرتشت هر عقیده و اندیشه ای غیر از باورهای خود را مصداق ناراستی و دروغ می داند، گفتاری دیگر از گاتها ارائه می کنیم، هات سی و سه ، بند دوم : « کسی که به دروغ پرست بد کند چه با گفتار و چه با پندار ، چه با دستها و یا اینکه به پیروش نیکی آموزاند ، این چنین کسان کام مزدا اهورا و خواست وی به جای آورند. » 🔰 @Adyanuniv🔰
14-rafiei(www.rasekhoon.net)_30.mp3
1.02M
🔺روایتی از دیدار سفیان ثوری با امام صادق(ع) 🔺اوج معرفت صوفیانه نسبت به معصومین علیهم السلام😕 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ تلاش علما برای نجات مردم از دام تصوف! 🔹از علمایی که صوفیان ایشان را به خود منسوب می‌کنند شیخ بهایی‌ است!! 🔹شیخ بهایی نه تنها اعتقادی به صوفیگری نداشته است بلکه به اذعان خودش، وانمود می‌کرده است که فریب صوفیه را خورده است و در واقع درپی هدایت آنها بوده است. 🔹نهاوندی می‌گوید: «روزی شیخ بهایی به یکی از شاگران خود گفت: امشب به منزل ما بیا، من هم امتثال امر کردم و رفتم، کم‌کم ارکان دولت صفویه آمدند و همه صوفی بودند. 🔸پس شیخ بهایی فرمود: تو را آوردم که ببینی من بیچاره در این زمان مبتلا شده‌ام که شاه و درباریان همه اهل تصوف هستند، ناچار شدم از این راه وارد شوم شاید کم‌کم آن‌ها را هدایت کنم. 🔹پس مرحوم آیت‌الله میرزا حسین تهرانی نجفی در میان جمع فرمودند: کسی ظن به شیخ نبرد، زیرا او مبتلا شده بود و از روی مصلحت انجام می‌داد.» 📚جنتان مدهامتان، جنت 1، ص 29 🔸در واقع نه‌تنها شیخ بهایی قصد هدایت عامه صوفیه را داشتند بلکه در پی فرصتی بودند تا کشور را از دست صوفیان درباری نجات دهند و از آن طریق جامعه را از به انحراف کشیده شدن توسط صوفیه برهاند که تا حدود زیادی هم موفق به این کار شدند. 🔰 @Adyanuniv🔰
✝ مرد سالاری در مسیحیت: ماری دالی(Mary Daly)متکلم برجسته فیمینیست پس از سالها دفاع از جایگاه زن در کتاب مقدس،تغییر عقیده داد و اعلام کرد که مسیحیت به گونه ای اصلاح ناپذیر طرفدار مرد سالاری است. 📚رابرت ای،وان وورست،مسیحیت از لابه لای متون،ص 468. ماری دالی(2010، 1928) پژوهش گر و نویسنده آمریکایی. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ تنها جنگی که رضاخان در آن پیروز شد! 🔹 قابل توجه باستانگرایان و آنهایی که خون آریایی در رگهایشان جریان دارد، آیا می دانید:👇🏼 🔸تنها جنگی که رضاخان کبیر در اون به پیروزی رسید نبرد با عشایر عرب خوزستان بود، زمانی که اونها .... 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ سیستان و بلوچستان و قرار داد ننگین سعد آباد 🔹 «رضا شاه» در سال 1317 با دستور انگلیسی‌ها طی «پیمان سعد‌آباد»، «دشت ناامید» در سیستان به‌مساحت بیش از 3000 کیلومترمربع را از ایران جدا ..... 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴🔴🔴اسلام و ایرانیان ⁉️⁉️ آیا ، تشیع را در ایران نهادینه کرد و رسمیت داد؟ (قدمت گرامیداشت و عاشورا در ایران) 📝 پاسخ: قبل از صفویه هم مردم ایران استعداد پذیرش آموزه‌ های شیعی را داشتند؛ بنابراین مذهب تشیع به تدریج گسترش یافت تا جایی که منجر به تشکیل دولت های محلی و دولت های رسمی مختلفی در ایران شد، كه در زیر به دولت‌ های رسمی شیعی تشكیل شده در ایران اشاره می کنیم: 1️⃣ دولت طبرستان: 👈 از سال 244 تا سال 306 شمسی، به مدت 62 سال 👈 حکومت در منطقه ی طبرستان (استان های گيلان، مازندران و گلستان فعلی) 👈 از جمله اقدامات مهم آن ها ساخت بنا بر قبر امیرالمومنین علی و امام حسین علیهما السلام بود. 👈 سرنگونی: توسط حکومت بنی عباس 2️⃣ دولت آل بویه: 👈 از سال 310 تا سال 434 شمسی، به مدت 124 سال 👈 حکومت در ایران و عراق 👈 4 سال بعد از سرنگونی دولت طبرستان به دست بنی عباس، پسران بویه ی ماهی ‌گیر (از اهالی طبرستان) علیه حکومت بنی عباس قیام کرده و در مناطق مختلف ایران حاکمیت پیدا کردند. آنان پس از استقرار در شهرهای ری، اصفهان و شیراز به سوی بغداد، مرکز حکومت عباسی حرکت کردند و خلافت و شخص خلیفه را در اختیار گرفتند. 👈 از جمله اقدامات مهم آن ها: برگزاری مراسم عید غدیر و عاشورای حسینی در شهرهای مختلف بود که سال ها توسط حکومت های اهل سنت ممنوع بود. 👈 در طی حکومت 124 ساله ی آل بویه بر ایران و عراق، عقاید شیعی به شیوه‌ های مختلف رواج پیدا کرد و علمای بزرگ شیعه مانند ثقه الاسلام کلینی، شیخ صدوق و شیخ مفید با استفاده از شرایط به وجود آمده به تبلیغ مذهب تشیع پرداختند. 3️⃣ حکومت ایلخانیان مغول: 👈 از سال 634 تا سال 713 شمسی، به مدت 79 سال 👈 پس از سقوط آل‌ بویه، حاكمان سنی مذهب بر ایران حكومت می ‌كردند و در این دوره تشیع به وسیله ی عالمان شیعی رواج داده می ‌شد؛ تا جايی كه خلیفه ی عباسی نیز وزیری شیعه داشت. 👈با حمله ی مغولان به رهبری هلاکوخان به بغداد در سال 656، خلافت عباسی سقوط کرد. با گذشت زمان، حاکمان ایلخانی با فرهنگ اسلام آشنا شدند و اسلام را پذیرفتند ولی سعی کردند موضع میانه ‌ای نسبت به دو گرایش شیعه و اهل ‌سنت داشته باشند. 👈 غازان خان که از سال 673 تا 688 حکومت مغولان را در اختیار داشت شيعه شد و مذهب تشیع را به عنوان مذهب رسمی اعلام کرد. 👈 پس از غازان خان، برادرش «الجایتو» معروف به سلطان محمد خدابنده به ریاست حکومت ایلخانان مغول رسید. شیعه شدن سلطان محمد خدابنده، نقطه ی عطفی در تاریخ تشیع ایران بود و موجب استحکام و رونق بيش از پيش تشیع در ایران شد. 👈 او دانشمندان زیادی را از کشورهای اطراف به ایران دعوت کرد و همچنین مناظره‌ های زيادی بين علمای شيعه به رهبری علامه حلی با علمای اهل سنت برقرار كرد كه با پيروزی ‌های علامه ی حلی همراه بود و باعث شيعه شدن تعداد زيادی از مردم ايران شد. 👈 در نهايت با حكم رسمی حكومتی، از اهل ‌سنت دعوت كرد كه مذهب تشيع را انتخاب كنند كه در بعضی از مناطق با مخالفت شديد آن ‌ها مواجه شد. 👈 شیعه به صورت قابل توجهی در زمان حکومت سلطان محمد خدابنده در ایران و عراق گسترش یافت و دین رسمی بود. 4️⃣ حکومت سربداران: 👈 از سال 710 تا سال 764 شمسی، به مدت 54 سال 👈 حکومت بر نواحی وسيعی از شرق، شمال و مركز ايران شامل استان‌های خراسان، سمنان، تهران، گلستان، گيلان و يزد 5️⃣ حکومت قراقویونلوها: 👈 از سال 753 تا سال 846 شمسی، به مدت 93 سال 👈 در محدوده ی مکانی آذربایجان، كردستان، فارس و عراق 👈 دولت صفویه در امتداد این حکومت مقتدر شیعی تشکیل و فراگیر شد. ============= برای مطالعه ی بیشتر می توانید به کتاب های زیر مراجعه کنید: 📕 تاریخ تشیع در ایران، رسول جعفریان 📕 تاریخ طبرستان، بهاءالدین محمد 📕 تاریخ سیاسی شیعیان در ایران، پروین ترکمنی آذر 📕 تشیع و گسترش آن در ایران، علی شیرخانی 📕 تاریخ الجایتو، قاشانی
💠تسلیم محض صوفیان نسبت به اقطاب 🔸از عجائب صوفی‌گری این است که همین صوفیانی که نسبت به دستورات خدا و پیامبر او بی‌تفاوت هستند، آنچنان در برابر شیخ و مراد خود مطیع و تسلیم هستند که گویا عبداو هستند تا اینکه بنده خدا باشند. 🔹بهاءالدین ولد می‌گوید: «همچنان که شایسته نیست در کارهای خدا اعتراض کرد، مرید در حق شیخ واصل هم باید چنین باشد و ریاضت و تنعم و خواب و بیداری و هر صفتی که موجب انکار شیخ هست چون از شیخ بیند، آن‌همه افعال دون کودکانه را در سلک کرامات و معجزات داند... و اگر چنین نباشد او را مرید حقیقی نگویند. 📚بهاءالدین ولد، محمد بن حسین، معارف سلطان ولد، مصحح فروزان فر، نشر طهوری، تهران، 1382، ص 65 🔰 @Adyanuniv🔰
💠 شریعت‌ گریزی در تصوف 🔸عبدالحسن زرین‌کوب در مورد باطن‌گرایی و فرار از شریعت صوفیان می‌گوید: 🔸«باطن‌گرایی چندی بعد به صورت عقیده‌ی غریب و عجیب بعضی صوفیان درآمد که قانون شریعت فقط برای عوام الناس است و لذا صوفیان نخبه! از این نظر جای مقداری تأملند.» 📚عبدالحسین زرین‌کوب، تصوف ایرانی از منظر تاریخی آن، ترجمه کیوانی، ص77 🔹از مهمترین فرقه‌های صوفیه که این عقیده را دستاویز اعمال خود قرار دادند، ملامتیان هستند که در ملأ عام علاقه‌ی زیادی به رعایت شعائر نشان نمی‌دادند و نسبت به افکار عمومی مسلمانان نسبت به هنجارشکنی دینی، ترک واجبات و انجام محرمات بی‌اعتنا بودند. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠بسیاری از عرفا و کاتولیک ادعا کردند که در مکاشفات خود حضرت مریم (س) را ملاقات کرده اند. کلیساهایی نیز به نام حضرت مریم س با مجسمه هایی از ایشان در دنیا وجود دارد؛ ⛪️مانند «چانداویلا» Chandavila در «اکسترمادورا» 🇪🇸 🔸بسیاری از مسیحیان متدین کاتولیک را نمادی از حیاء و عفاف حضرت مریم(س) می دانند. 🔹تا جایی که های مسیحی بدون پوشاندن بدنشان به طور کامل (همه بدن بجز وجه و‌کفین: اسلامی) از خارج نمیشوند. لذا از نظر فرهنگی زمینه پذیرش را دارند. 🔰 @adyanuniv 🔰
🌻 امام صادق علیه السلام: 🍀 منْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ. 🍀 هرکس که خداوند خیرش را بخواهد، حب حسین علیه السلام و زیارتش را در دل او می‌اندازد. 📚 وسائل الشیعه، ج14، ص496. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ رضا شاه و خیانت به ایران 🔹با امضا کردن قرار داد ننگین سعد آباد توسط رضا خان، رشته کوه های آرارات به ترکیه و دشت ناامید در سیستان به افغانستان واگذار شد... 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ رضا شاه و خیانت به ایران 🔹در زمان رضاخان و با امضا کردن قرار داد ننگین سعد آباد توسط او، شط العرب(اروند رود) به عراق و سرچشمه رود هیرمند به افغانستان واگذار شد... 🔰 @Adyanuniv🔰
💠عبادات و معاملات صوفیان، منوط به اجازه قطب 💢 کیوان قزوینی از قول ملاسلطان، مؤسس فرقه گنابادی می‌نویسد: «همه عبادات و معاملات مریدان، باید با اجازه من باشد که امر من امر خداست و هر کار اگر چه نیک باشد و به قصد صحیح سرزند، تا به اجازه من نباشد باطل است.»😳 📚 قزوینی، کیوان، استوار نامه، به اهتمام محمود عباسی، تهران، راه نیکان، 1387 هـ ش، چاپ اول، ص 160 ✅ یکی از قواعد فقهیه که در زندگی و دارایی مردم، نقش اساسی دارد قاعده تسلط یا سلطنت است، که ثابت می‌کند هرکس نسبت به اموال خود اختیار و تسلط کامل دارد و هيچ كس نمى‌تواند او را بدون مجوز شرعى از تصرفات در آن منع كند. در حالی‌که بعضی سران صوفیه، این قاعده را نقض کرده و معاملات مردم در اموالشان را منوط به اجازه قطب می‌دانند. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠 درآمد اصحاب خانقاه! 🔺کیوان قزوینی درباره ثروت اقطاب سلطان علیشاهی می‌گوید که به سعی من و شیخ دیگر، یک سلسله پول‌های منظم روز افزونی همه ساله از ولایات ایران می‌رود به گناباد (بیدخت)💰 🔺به شش اسم: 1⃣ فطریه، 2⃣ عشریه، 3⃣ نذر، 4⃣ خرج مقبره ملاسلطان، 5⃣ احداث قنات برای مقبره، 6⃣ و اداره شرکت تجارتی... که مدیر کل آن شرکت خود نورعلیشاه بود و حالا ملاحسن است، که سه اسم اول اختراع خود ملاسلطان است. 📚 کیوان قزوینی، عباسعلی، بهین سخن، به اهتمام محمود عباسی، نشر راه نیکان، تهران 1387، ص 23 🔰 @Adyanuniv🔰
💠عقیده صوفیه به صلح کل 🔹دکتر قاسم غنی درباره عقیده صوفیه به صلح کل می‌گوید: 🔸«تصوف واقعی هیچ‌وقت زیر بار تعصب و تحزّب فرقه‌ای بر فرقه‌ی دیگر نمی‌رود و از جنگ هفتاد و دو ملت دوری می‌جوید، 🔹به عقیده‌ی صوفی یک حقیقت کلی و یک وجود حقیقی و واقعی در تمام عالم منبسط است که ما به الاشتراک و سبب تحقق تمام موجودات همان است و خارج از آن چیزی نیست... 🔸فرقی میان مسجد و میخانه نمی‌نهد و نه فقط با هفتاد و دو ملت بلکه با عالم وجود در صلح و آشتی است …. 🔹هیچ عقیده‌ای را غلط نمی‌شمارد و اختلاف مذاهب را اختلاف در رنگ و صورت می‌شمارد و صلح کلّ می‌طلبد.» 📚 غنی قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، زوار، 1389 ج 2، ص 426، 428 و 432 🔹به عبارت ساده‌تر... صوفی مذهب خاصی ندارد! 🔸چنان‌که ملاعلی گنابادی با افتخار می‌گوید: «اَلصُّوفی مَن لا مَذهَبَ لَهُ». 📚 گنابادی ملاعلی (نورعلیشاه ثانی)، رساله صالحیّه، حقیقت، تهران، ص 234 🔰 @Adyanuniv🔰
قسمت اول در ابتدا خدا آسمان و زمین را آفرید. پیدایش، ۱: ۱ آه ای خداوند یهوه این تو آسمان و زمین را به قوت عظیم و بازوی بلند خود آفریدی و چیزی برای تو مشکل نیست. ارمیا، ۳۲: ۱۷. نزد آنها مکن و آنها را عبادت منما، زیرا من که خدای تو می باشم خدای هستم. خروج، ۲۰: ۵ من و و را که بر روی زمینند به قوت عظیم و بازوی افراشته خود آفریدم و آن را بهر که در نظر من پسند آمد بخشیدم. ارمیا، ۲۷: ۵ زیرا که یهوه، خدای خدای خدای خدایان و رب الارباب، خدای عظیم، جبار و مهیب است. تثنیه، ۱۰/ ۱۷ پس مرا به که می کنید تا با وی مساوی باشم. اشعیا، ۴۰: ۲۵ مرا با که تشبیه و مساوی می سازید و مرا با که مقابل می نمایید تا مشابه شویم. اشعیا، ۴۶: ۵ پس مرا به که تشبیه می کنید و کدام را با او برابر می توانید کرد؟ اشعیا، ۴۰/ ۸ خداوند یهوه به ایشان چنین می گوید هان من خودم در میان گوسفندان فربه و گوسفندان لاغر داوری خواهم نمود. حزقیال. ۳۴: ۲۰ تو به تنهایی یهوه هستی تو و تمامی جنود آنها و زمین را و هرچه بر آن است و دریاها و هرچه در آنه است ساخته ای و تو همه را حیات می بخشی و آسمان تو را سجده می کنند. نحمیا، ۹: ۶ را حمد بگویید زیرا که نیکو است. زیرا که رحمت او تا ابدالآباد است. اول تواریخ، ۱۶: ۳۴ و حیات جاودانی این است که تو را خدای واحد حقیقی و عیسی مسیح را که فرستادی بشناسند. یوحنا، ۱۷: ۳ آن که مرا فرستاد است و من آنچه از او شنیده ام به جهان می گویم. یوحنا، ۸: ۲۶ 🔰 @adyanuniv 🔰
🔸از امام باقر علیه السلام روایت شده است: 🔸قائم آل ‌محمد (عجل الله تعالی فرجه) چند شباهت با پیغمبران دارد: 🔸شباهتی که به یوسف علیه السلام دارد، غیبت و پنهانی او از خواص و عموم مردم و برادرانش است، 🔸و شباهتی که با موسی علیه السلام دارد، غیبت طولانی و مخفی بودن ماجرای ولادتش است؛ 🔸و شباهت وی به عیسی علیه السلام، اختلافی است که مردم درباره‌ او دارند؛ زیرا جماعتی گفتند او متولد نشده و عده‌‌ای گفتند او مرده و گروهی گفتند او را کشته‌‌اند، 🔸و شباهتی که به جدش محمد صل الله علیه و آله دارد، قیام با شمشیر و کشتن دشمنان خدا و رسول و ستمگران است. 📚 بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۲۱۷ 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 تجسّم صورت قطب در نماز توسط صوفیان ⭕️ سه نظریه اقطاب گذشته فرقه نعمت اللهیه در این زمینه را مشاهده می‌کنید؛ 1⃣ میرزا زین العابدین شیروانی معروف به مست علیشاه که از سرسلسله های این طریقت است می‌گوید: سالک باید در همه احوال و افعال و اقوال از مراقبت صورت مرشد غافل نشود و در هنگام ذکر و ورد و طاعت از وجه شیخ خود زائل نگردد. 📚 ریاض السیاحه، چاپ حقیقت، ص۳۷۱          2⃣ ملاسلطان گنابادی: اگر مرشد ظاهری را در خیال نداشته باشد، صورت هواهای نفسانی او از بین نرود. 📚 سعادت نامه، چاپ حقیقت، ص 12 3⃣ ملا علی گنابادی: مقلد ناچار است که در وقت عمل مطاع(قطب) را در نظر آورد. 📚 صالحیه، چاپ حقیقت، ص 65 🔰 @Adyanuniv🔰