eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴🔴🔴اسلام و ایرانیان ⁉️⁉️ آیا ، تشیع را در ایران نهادینه کرد و رسمیت داد؟ (قدمت گرامیداشت و عاشورا در ایران) 📝 پاسخ: قبل از صفویه هم مردم ایران استعداد پذیرش آموزه‌ های شیعی را داشتند؛ بنابراین مذهب تشیع به تدریج گسترش یافت تا جایی که منجر به تشکیل دولت های محلی و دولت های رسمی مختلفی در ایران شد، كه در زیر به دولت‌ های رسمی شیعی تشكیل شده در ایران اشاره می کنیم: 1️⃣ دولت طبرستان: 👈 از سال 244 تا سال 306 شمسی، به مدت 62 سال 👈 حکومت در منطقه ی طبرستان (استان های گيلان، مازندران و گلستان فعلی) 👈 از جمله اقدامات مهم آن ها ساخت بنا بر قبر امیرالمومنین علی و امام حسین علیهما السلام بود. 👈 سرنگونی: توسط حکومت بنی عباس 2️⃣ دولت آل بویه: 👈 از سال 310 تا سال 434 شمسی، به مدت 124 سال 👈 حکومت در ایران و عراق 👈 4 سال بعد از سرنگونی دولت طبرستان به دست بنی عباس، پسران بویه ی ماهی ‌گیر (از اهالی طبرستان) علیه حکومت بنی عباس قیام کرده و در مناطق مختلف ایران حاکمیت پیدا کردند. آنان پس از استقرار در شهرهای ری، اصفهان و شیراز به سوی بغداد، مرکز حکومت عباسی حرکت کردند و خلافت و شخص خلیفه را در اختیار گرفتند. 👈 از جمله اقدامات مهم آن ها: برگزاری مراسم عید غدیر و عاشورای حسینی در شهرهای مختلف بود که سال ها توسط حکومت های اهل سنت ممنوع بود. 👈 در طی حکومت 124 ساله ی آل بویه بر ایران و عراق، عقاید شیعی به شیوه‌ های مختلف رواج پیدا کرد و علمای بزرگ شیعه مانند ثقه الاسلام کلینی، شیخ صدوق و شیخ مفید با استفاده از شرایط به وجود آمده به تبلیغ مذهب تشیع پرداختند. 3️⃣ حکومت ایلخانیان مغول: 👈 از سال 634 تا سال 713 شمسی، به مدت 79 سال 👈 پس از سقوط آل‌ بویه، حاكمان سنی مذهب بر ایران حكومت می ‌كردند و در این دوره تشیع به وسیله ی عالمان شیعی رواج داده می ‌شد؛ تا جايی كه خلیفه ی عباسی نیز وزیری شیعه داشت. 👈با حمله ی مغولان به رهبری هلاکوخان به بغداد در سال 656، خلافت عباسی سقوط کرد. با گذشت زمان، حاکمان ایلخانی با فرهنگ اسلام آشنا شدند و اسلام را پذیرفتند ولی سعی کردند موضع میانه ‌ای نسبت به دو گرایش شیعه و اهل ‌سنت داشته باشند. 👈 غازان خان که از سال 673 تا 688 حکومت مغولان را در اختیار داشت شيعه شد و مذهب تشیع را به عنوان مذهب رسمی اعلام کرد. 👈 پس از غازان خان، برادرش «الجایتو» معروف به سلطان محمد خدابنده به ریاست حکومت ایلخانان مغول رسید. شیعه شدن سلطان محمد خدابنده، نقطه ی عطفی در تاریخ تشیع ایران بود و موجب استحکام و رونق بيش از پيش تشیع در ایران شد. 👈 او دانشمندان زیادی را از کشورهای اطراف به ایران دعوت کرد و همچنین مناظره‌ های زيادی بين علمای شيعه به رهبری علامه حلی با علمای اهل سنت برقرار كرد كه با پيروزی ‌های علامه ی حلی همراه بود و باعث شيعه شدن تعداد زيادی از مردم ايران شد. 👈 در نهايت با حكم رسمی حكومتی، از اهل ‌سنت دعوت كرد كه مذهب تشيع را انتخاب كنند كه در بعضی از مناطق با مخالفت شديد آن ‌ها مواجه شد. 👈 شیعه به صورت قابل توجهی در زمان حکومت سلطان محمد خدابنده در ایران و عراق گسترش یافت و دین رسمی بود. 4️⃣ حکومت سربداران: 👈 از سال 710 تا سال 764 شمسی، به مدت 54 سال 👈 حکومت بر نواحی وسيعی از شرق، شمال و مركز ايران شامل استان‌های خراسان، سمنان، تهران، گلستان، گيلان و يزد 5️⃣ حکومت قراقویونلوها: 👈 از سال 753 تا سال 846 شمسی، به مدت 93 سال 👈 در محدوده ی مکانی آذربایجان، كردستان، فارس و عراق 👈 دولت صفویه در امتداد این حکومت مقتدر شیعی تشکیل و فراگیر شد. ============= برای مطالعه ی بیشتر می توانید به کتاب های زیر مراجعه کنید: 📕 تاریخ تشیع در ایران، رسول جعفریان 📕 تاریخ طبرستان، بهاءالدین محمد 📕 تاریخ سیاسی شیعیان در ایران، پروین ترکمنی آذر 📕 تشیع و گسترش آن در ایران، علی شیرخانی 📕 تاریخ الجایتو، قاشانی
💠تسلیم محض صوفیان نسبت به اقطاب 🔸از عجائب صوفی‌گری این است که همین صوفیانی که نسبت به دستورات خدا و پیامبر او بی‌تفاوت هستند، آنچنان در برابر شیخ و مراد خود مطیع و تسلیم هستند که گویا عبداو هستند تا اینکه بنده خدا باشند. 🔹بهاءالدین ولد می‌گوید: «همچنان که شایسته نیست در کارهای خدا اعتراض کرد، مرید در حق شیخ واصل هم باید چنین باشد و ریاضت و تنعم و خواب و بیداری و هر صفتی که موجب انکار شیخ هست چون از شیخ بیند، آن‌همه افعال دون کودکانه را در سلک کرامات و معجزات داند... و اگر چنین نباشد او را مرید حقیقی نگویند. 📚بهاءالدین ولد، محمد بن حسین، معارف سلطان ولد، مصحح فروزان فر، نشر طهوری، تهران، 1382، ص 65 🔰 @Adyanuniv🔰
💠 شریعت‌ گریزی در تصوف 🔸عبدالحسن زرین‌کوب در مورد باطن‌گرایی و فرار از شریعت صوفیان می‌گوید: 🔸«باطن‌گرایی چندی بعد به صورت عقیده‌ی غریب و عجیب بعضی صوفیان درآمد که قانون شریعت فقط برای عوام الناس است و لذا صوفیان نخبه! از این نظر جای مقداری تأملند.» 📚عبدالحسین زرین‌کوب، تصوف ایرانی از منظر تاریخی آن، ترجمه کیوانی، ص77 🔹از مهمترین فرقه‌های صوفیه که این عقیده را دستاویز اعمال خود قرار دادند، ملامتیان هستند که در ملأ عام علاقه‌ی زیادی به رعایت شعائر نشان نمی‌دادند و نسبت به افکار عمومی مسلمانان نسبت به هنجارشکنی دینی، ترک واجبات و انجام محرمات بی‌اعتنا بودند. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠بسیاری از عرفا و کاتولیک ادعا کردند که در مکاشفات خود حضرت مریم (س) را ملاقات کرده اند. کلیساهایی نیز به نام حضرت مریم س با مجسمه هایی از ایشان در دنیا وجود دارد؛ ⛪️مانند «چانداویلا» Chandavila در «اکسترمادورا» 🇪🇸 🔸بسیاری از مسیحیان متدین کاتولیک را نمادی از حیاء و عفاف حضرت مریم(س) می دانند. 🔹تا جایی که های مسیحی بدون پوشاندن بدنشان به طور کامل (همه بدن بجز وجه و‌کفین: اسلامی) از خارج نمیشوند. لذا از نظر فرهنگی زمینه پذیرش را دارند. 🔰 @adyanuniv 🔰
🌻 امام صادق علیه السلام: 🍀 منْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ. 🍀 هرکس که خداوند خیرش را بخواهد، حب حسین علیه السلام و زیارتش را در دل او می‌اندازد. 📚 وسائل الشیعه، ج14، ص496. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ رضا شاه و خیانت به ایران 🔹با امضا کردن قرار داد ننگین سعد آباد توسط رضا خان، رشته کوه های آرارات به ترکیه و دشت ناامید در سیستان به افغانستان واگذار شد... 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ رضا شاه و خیانت به ایران 🔹در زمان رضاخان و با امضا کردن قرار داد ننگین سعد آباد توسط او، شط العرب(اروند رود) به عراق و سرچشمه رود هیرمند به افغانستان واگذار شد... 🔰 @Adyanuniv🔰
💠عبادات و معاملات صوفیان، منوط به اجازه قطب 💢 کیوان قزوینی از قول ملاسلطان، مؤسس فرقه گنابادی می‌نویسد: «همه عبادات و معاملات مریدان، باید با اجازه من باشد که امر من امر خداست و هر کار اگر چه نیک باشد و به قصد صحیح سرزند، تا به اجازه من نباشد باطل است.»😳 📚 قزوینی، کیوان، استوار نامه، به اهتمام محمود عباسی، تهران، راه نیکان، 1387 هـ ش، چاپ اول، ص 160 ✅ یکی از قواعد فقهیه که در زندگی و دارایی مردم، نقش اساسی دارد قاعده تسلط یا سلطنت است، که ثابت می‌کند هرکس نسبت به اموال خود اختیار و تسلط کامل دارد و هيچ كس نمى‌تواند او را بدون مجوز شرعى از تصرفات در آن منع كند. در حالی‌که بعضی سران صوفیه، این قاعده را نقض کرده و معاملات مردم در اموالشان را منوط به اجازه قطب می‌دانند. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠 درآمد اصحاب خانقاه! 🔺کیوان قزوینی درباره ثروت اقطاب سلطان علیشاهی می‌گوید که به سعی من و شیخ دیگر، یک سلسله پول‌های منظم روز افزونی همه ساله از ولایات ایران می‌رود به گناباد (بیدخت)💰 🔺به شش اسم: 1⃣ فطریه، 2⃣ عشریه، 3⃣ نذر، 4⃣ خرج مقبره ملاسلطان، 5⃣ احداث قنات برای مقبره، 6⃣ و اداره شرکت تجارتی... که مدیر کل آن شرکت خود نورعلیشاه بود و حالا ملاحسن است، که سه اسم اول اختراع خود ملاسلطان است. 📚 کیوان قزوینی، عباسعلی، بهین سخن، به اهتمام محمود عباسی، نشر راه نیکان، تهران 1387، ص 23 🔰 @Adyanuniv🔰
💠عقیده صوفیه به صلح کل 🔹دکتر قاسم غنی درباره عقیده صوفیه به صلح کل می‌گوید: 🔸«تصوف واقعی هیچ‌وقت زیر بار تعصب و تحزّب فرقه‌ای بر فرقه‌ی دیگر نمی‌رود و از جنگ هفتاد و دو ملت دوری می‌جوید، 🔹به عقیده‌ی صوفی یک حقیقت کلی و یک وجود حقیقی و واقعی در تمام عالم منبسط است که ما به الاشتراک و سبب تحقق تمام موجودات همان است و خارج از آن چیزی نیست... 🔸فرقی میان مسجد و میخانه نمی‌نهد و نه فقط با هفتاد و دو ملت بلکه با عالم وجود در صلح و آشتی است …. 🔹هیچ عقیده‌ای را غلط نمی‌شمارد و اختلاف مذاهب را اختلاف در رنگ و صورت می‌شمارد و صلح کلّ می‌طلبد.» 📚 غنی قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، زوار، 1389 ج 2، ص 426، 428 و 432 🔹به عبارت ساده‌تر... صوفی مذهب خاصی ندارد! 🔸چنان‌که ملاعلی گنابادی با افتخار می‌گوید: «اَلصُّوفی مَن لا مَذهَبَ لَهُ». 📚 گنابادی ملاعلی (نورعلیشاه ثانی)، رساله صالحیّه، حقیقت، تهران، ص 234 🔰 @Adyanuniv🔰
قسمت اول در ابتدا خدا آسمان و زمین را آفرید. پیدایش، ۱: ۱ آه ای خداوند یهوه این تو آسمان و زمین را به قوت عظیم و بازوی بلند خود آفریدی و چیزی برای تو مشکل نیست. ارمیا، ۳۲: ۱۷. نزد آنها مکن و آنها را عبادت منما، زیرا من که خدای تو می باشم خدای هستم. خروج، ۲۰: ۵ من و و را که بر روی زمینند به قوت عظیم و بازوی افراشته خود آفریدم و آن را بهر که در نظر من پسند آمد بخشیدم. ارمیا، ۲۷: ۵ زیرا که یهوه، خدای خدای خدای خدایان و رب الارباب، خدای عظیم، جبار و مهیب است. تثنیه، ۱۰/ ۱۷ پس مرا به که می کنید تا با وی مساوی باشم. اشعیا، ۴۰: ۲۵ مرا با که تشبیه و مساوی می سازید و مرا با که مقابل می نمایید تا مشابه شویم. اشعیا، ۴۶: ۵ پس مرا به که تشبیه می کنید و کدام را با او برابر می توانید کرد؟ اشعیا، ۴۰/ ۸ خداوند یهوه به ایشان چنین می گوید هان من خودم در میان گوسفندان فربه و گوسفندان لاغر داوری خواهم نمود. حزقیال. ۳۴: ۲۰ تو به تنهایی یهوه هستی تو و تمامی جنود آنها و زمین را و هرچه بر آن است و دریاها و هرچه در آنه است ساخته ای و تو همه را حیات می بخشی و آسمان تو را سجده می کنند. نحمیا، ۹: ۶ را حمد بگویید زیرا که نیکو است. زیرا که رحمت او تا ابدالآباد است. اول تواریخ، ۱۶: ۳۴ و حیات جاودانی این است که تو را خدای واحد حقیقی و عیسی مسیح را که فرستادی بشناسند. یوحنا، ۱۷: ۳ آن که مرا فرستاد است و من آنچه از او شنیده ام به جهان می گویم. یوحنا، ۸: ۲۶ 🔰 @adyanuniv 🔰
🔸از امام باقر علیه السلام روایت شده است: 🔸قائم آل ‌محمد (عجل الله تعالی فرجه) چند شباهت با پیغمبران دارد: 🔸شباهتی که به یوسف علیه السلام دارد، غیبت و پنهانی او از خواص و عموم مردم و برادرانش است، 🔸و شباهتی که با موسی علیه السلام دارد، غیبت طولانی و مخفی بودن ماجرای ولادتش است؛ 🔸و شباهت وی به عیسی علیه السلام، اختلافی است که مردم درباره‌ او دارند؛ زیرا جماعتی گفتند او متولد نشده و عده‌‌ای گفتند او مرده و گروهی گفتند او را کشته‌‌اند، 🔸و شباهتی که به جدش محمد صل الله علیه و آله دارد، قیام با شمشیر و کشتن دشمنان خدا و رسول و ستمگران است. 📚 بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۲۱۷ 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 تجسّم صورت قطب در نماز توسط صوفیان ⭕️ سه نظریه اقطاب گذشته فرقه نعمت اللهیه در این زمینه را مشاهده می‌کنید؛ 1⃣ میرزا زین العابدین شیروانی معروف به مست علیشاه که از سرسلسله های این طریقت است می‌گوید: سالک باید در همه احوال و افعال و اقوال از مراقبت صورت مرشد غافل نشود و در هنگام ذکر و ورد و طاعت از وجه شیخ خود زائل نگردد. 📚 ریاض السیاحه، چاپ حقیقت، ص۳۷۱          2⃣ ملاسلطان گنابادی: اگر مرشد ظاهری را در خیال نداشته باشد، صورت هواهای نفسانی او از بین نرود. 📚 سعادت نامه، چاپ حقیقت، ص 12 3⃣ ملا علی گنابادی: مقلد ناچار است که در وقت عمل مطاع(قطب) را در نظر آورد. 📚 صالحیه، چاپ حقیقت، ص 65 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 خواب، حجتی برای ادعای مهدویت! ⭕️محمد نوربخش ادعای مهدویت خود را مستند به خواب کرده و می‌گوید: «اسحاق بن یوسف در طایقان به من گفت: در خواب دیدم که گویی در مسجدالحرام هستم، پس شنیدم که مهدی ظاهر شده است. به دیدار وی شتافتم... وقتی او را دیدم و صورتش بر من آشکار شد، دیدم تو هستی. خوشحال گشتم و یقین کردم که تو امام موعود هستی».😳 💢نوربخش، سید محمد، رساله الهدی، مترجم رسول جعفریان، 1391، نسخه الکترونیکی 🔰 @Adyanuniv🔰
✝ رابطه تثلیث و بت پرستی ✝ 📝ادوارد گیبون تاریخ نگار انگلیسی: اگر بت پرستی مغلوب مسیحیت شد، مسیحیت نیز به همان میزان به بت پرستی آلوده گشت. کلیسای روم خداگرایی محض مسیحیان اولیه را.... به عقیده خشک و غیرقابل درک تثلیث مبدل کرد. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔶 برتری علیه السلام در نگاه بزرگان اهل‌سنت 🔶 «نَوَوی» شارح مشهور صحیح مسلم و یکی از بزرگترین عالمان اهل سنت در طول تاریخ: محمد بن علی علیه السلام ، عالم به آشکار و پنهان علوم و امامی دانشمند بود که جلالت و عظمتش مورد اجماع می باشد. 📚 تهذیب الاسماء و اللغات ج ۱ ص ۸۷ 🔰 @adyanuniv 🔰
تحذیر الاخوان عن مکاید حزب الشیطان - تنگلی.pdf
753.1K
📚 ✍🏻 نویسنده : عبدالرحمن آخوند 📝 مترجم: محمود تنگلی 👈🏼 به زبان 👈🏼 این کتاب درباره تاریخچه وهابیت می باشد که در آن چگونگی پیدایش، فعالیتها، افکار و نشانه های وهابیت مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب به زبان ترکمنی نوشته شده و به فارسی ترجمه شده است که هر دو زبان در یک جلد نوشته شده است. مؤلف در این کتاب وهابیت را به عنوان فرقه ای ضد دین و نابود کننده آن معرفی می کند که جیره خوار کفار می باشند، مبدع آن محمد نجدی فرزند عبدالوهاب می باشد، مسلمین به آنها لقب وهابی داده اند ولی خود شان از لقب سلفی استفاده می کنند، آنها خود را موحد واقعی و سایر مردم را مشرک می دانند. پیدایش این فرقه در سال 1143ق در سرزمین نجد می باشد که پیامبر از وجود هرج و مرج و شاخ شیطان در آن خبر داده بود. مصنف ابتدا چگونگی پیدایش وهابیت و نقش انگلیس در این باره اشاره می کند و از فعالیتهای محمدبن عبدالوهاب در ایجاد مذهب جدید و چگونگی تسلط وهابی ها بر طائف و مکه بحث می کند و نحوه اخراج وهابیها از حرمین شریفین را بیان می کند.... 👈🏼 كتاب تنها برای نشان دادن تفاوت اهل سنت و وهابیت است، به هیچ عنوان تمام مطالب آن مورد تأیید نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 ✍🏻 نویسنده : عبدالرحمن آخوند 📝 مترجم: محمود تنگلی 👈🏼 به زبان 👈🏼 این کتاب درباره تاریخچه وهابیت می باشد که در آن چگونگی پیدایش، فعالیتها، افکار و نشانه های وهابیت مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب به زبان ترکمنی نوشته شده و به فارسی ترجمه شده است که هر دو زبان در یک جلد نوشته شده است. مؤلف در این کتاب وهابیت را به عنوان فرقه ای ضد دین و نابود کننده آن معرفی می کند که جیره خوار کفار می باشند، مبدع آن محمد نجدی فرزند عبدالوهاب می باشد، مسلمین به آنها لقب وهابی داده اند ولی خود شان از لقب سلفی استفاده می کنند، آنها خود را موحد واقعی و سایر مردم را مشرک می دانند. پیدایش این فرقه در سال 1143ق در سرزمین نجد می باشد که پیامبر از وجود هرج و مرج و شاخ شیطان در آن خبر داده بود. مصنف ابتدا چگونگی پیدایش وهابیت و نقش انگلیس در این باره اشاره می کند و از فعالیتهای محمدبن عبدالوهاب در ایجاد مذهب جدید و چگونگی تسلط وهابی ها بر طائف و مکه بحث می کند و نحوه اخراج وهابیها از حرمین شریفین را بیان می کند.... 👈🏼 كتاب تنها برای نشان دادن تفاوت اهل سنت و وهابیت است، به هیچ عنوان تمام مطالب آن مورد تأیید نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 به علیه السلام توسط بزرگان اهل‌سنت 🔶 « » قاضی و فقیه برجسته قرن هشتم ضمن توصیه جهت برای رفع حاجات، گفتن جملات ذیل را به زائر امام محمد باقر علیه السلام توصیه می کند: «سلام بر تو ای صاحب شرف اصیل! سلام بر تو ای فخر علمای اهل عمل!» 📚 ارشاد السالک جزء ۱ ص ۵۸۷ 👈🏻 پ ن: از نگاه وهابیت، «ابن فرحون مالکی» را باید مشرک قلمداد کرد!! 🔰 @adyanuniv 🔰
سلفیه بدعت یا مذهب ؟! - رمضان بوطی.pdf
1.66M
📚 ✍🏻 نویسنده : محمد سعید 📝 مترجم: دکتر حسین 👈🏼 به زبان 👈🏼 آراء بدعتی است جدید که از قلب جماعت اسلامی و از میان و جماعت به عنوان یک مذهب نو سر درآورده است و با صراحت و بی جهت سلف و پیروان مذاهب سنت را رد و تنها خود را حق و باقی را باطل می داند؟ نویسنده پس از بررسی آراء سلفیه می گوید که آیا این آراء خود یک بدعت جدید نیست؟ نویسنده پس از بررسی آراء سلفیه و ابطال این آراء به این نتیجه می رسد که این زشت ترین بدعت و مهمترین مایه همه فتنه ها و بدیها برای مسلمانان است که گروهی این آراء را بعنوان یک مذهب ساخته و برای آن نامی چون سلفیه که سلف صالح هیچ آشنایی با آن نداشته ابداع کنند؛ سپس این مذهب ساختگی را مظهر دین حق و نماد عقیده درست قرار دهند و براین اساس ادعا شود که هر کس آنچه را این مذهب بدان فرا می خواند بپذیرد مسلمانی راستین و مؤمنی صادق و از نجات یافتگان روز قیامت است و هر کس نیز از آن روی برتابد و به اجتهاد و یا رأی و دیدگاه دیگری روی آورد گمراه وگمراه کننده و بدعت گذار، بلکه در بسیاری از مواقع کافر و مشرک است. 👈🏼 كتاب تنها برای نشان دادن تفاوت اهل سنت و وهابیت است، به هیچ عنوان تمام مطالب آن مورد تأیید نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 ✍🏻 نویسنده : محمد سعید 📝 مترجم: دکتر حسین 👈🏼 به زبان 👈🏼 آراء بدعتی است جدید که از قلب جماعت اسلامی و از میان و جماعت به عنوان یک مذهب نو سر درآورده است و با صراحت و بی جهت سلف و پیروان مذاهب سنت را رد و تنها خود را حق و باقی را باطل می داند؟ نویسنده پس از بررسی آراء سلفیه می گوید که آیا این آراء خود یک بدعت جدید نیست؟ نویسنده پس از بررسی آراء سلفیه و ابطال این آراء به این نتیجه می رسد که این زشت ترین بدعت و مهمترین مایه همه فتنه ها و بدیها برای مسلمانان است که گروهی این آراء را بعنوان یک مذهب ساخته و برای آن نامی چون سلفیه که سلف صالح هیچ آشنایی با آن نداشته ابداع کنند؛ سپس این مذهب ساختگی را مظهر دین حق و نماد عقیده درست قرار دهند و براین اساس ادعا شود که هر کس آنچه را این مذهب بدان فرا می خواند بپذیرد مسلمانی راستین و مؤمنی صادق و از نجات یافتگان روز قیامت است و هر کس نیز از آن روی برتابد و به اجتهاد و یا رأی و دیدگاه دیگری روی آورد گمراه وگمراه کننده و بدعت گذار، بلکه در بسیاری از مواقع کافر و مشرک است. 👈🏼 كتاب تنها برای نشان دادن تفاوت اهل سنت و وهابیت است، به هیچ عنوان تمام مطالب آن مورد تأیید نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 اعتراف ذهبی به شایستگی خلافت برای 🔶 « » سلفی برجسته درباره مرجعیت علمی امام باقر علیه السلام می نویسد: «او از کسانی است که بین علم و عمل و سیادت و شرافت و وثاقت و متانت جمع کرده و حقاً شایسته خلافت و امامت بود». 📚 سیر أعلام النبلاء جزء ۴ ص ۴۰۲ 🔰 @Adyanuniv🔰
💠بت تراشی از صورت قطب در صوفیه 🔸کیوان قزوینی عضو جدا شده از فرقه سلطان علیشاهی حقیقت امر در مورد تصور صورت قطب را اینچنین بیان کرده است که: 🔺«بدان که صوفی گرچه به همه آشکار نگوید، معتقد است که مرید باید قطب را به قلم خیال در صفحه دل مخروطی و یا در فضای سینه‌اش نقش کند و همواره آن را ببیند، خصوص وقت اشتغال به ذکر قلبی... و از آن مدد بخواهد، بلکه آن ذکر قلبی را همان صورت بداند مثلاً «هو الله» مرجع هو را و مسمی به الله را آن صورت بداند.» 📚 کیوان قزوینی، عباس ‌ علی، استوار رازدار، مصحح محمود عباسی، راه نیکان، تهران، 1387، ص 292 – 293 🔻این امر یعنی بت‌تراشی از صورت قطب و همه‌چیز دانستن قطب. 🔅چطور می‌توان ذکر الله را گفت ولی صورت قطب را در ذهن داشت و با هر بار به یادآوردن او "یا الله" یا "هوالله" گفت؟ ☀️اگر این‌جور ذکر گفتن مایه رسیدن به سعادت و یقین است، پس چرا اهل بیت (علیهم السلام) آن را به اصحاب و پیروانشان آموزش ندادند؟ 🔰 @Adyanuniv🔰