جریان انحرافی منصور هاشمی.pdf
262.8K
🔺مختصری از باورهای منصور هاشمی خراسانی
📚پیشنهاد برای مطالعه
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
این داستان راجع به حضور محمد حسین طهرانی یکی از اقطاب شیعه صوفی در مجالس غیر شرعی سماع و خودزنی صوفیان اهل سنت است.
نویسنده بارها تصریح دارد که انجام چنین اعمالی تنها از اولیا خدا سر می زند و خود نیز به تیغ زنی می پردازد.
متن داستان را بخوانید و در نظر سنجی شرکت کنید(حتما غافلگیر می شوید):
«صحنه شورانگيزى بود، زمين و زمان به وجد درآمده بود، همه چيز در حال رقص و هيجان بود، صحنهاى بود كه خاطرهاش هرگز از برابر چشمهاى ما محو نخواهد شد!
اين حالت را تنها مردان بزرگى مانند مولوى درك كردهاند، او نيز در حالت سماع سر از پا نمىشناخت، شعر مىخواند و شعر مىسرود...اين حالت جذبه صوفيانه، ما را در عالمى به پرواز در آورد كه گفتنى نيست، بيان كردنى نيست، وصف پذير نيست، تنها صاحبدلانند كه اين جذبه و شوق را درك مىكنند ...دو پسر بچّه دشنههاى تيز را به شدّت و شتاب در سينه خويش فروكردند امّا نه خون بيرون زد و نه آه از نهادشان برآمد! ...لحظهاى بعد ايمان آوردم كه اگر اينها قادر به انجام چنين كارهاى محير العقولى هستند از كجا معلوم كه از من ساخته نباشد؟ با يك تصميم آنى دوربينها را از گردن خارج كردم و به ميان اين معركه راه يافتم....با يك تكان پيراهن و زير جامه را از تن در آوردم و به خليفه گفتم اگر مسأله ايمان مطرح است من هم به حدّ كفايت آن را در خود پديد آوردهام، از او درخواست كردم كه عين همان كارهاى حيرت انگيز را روى گوشت بدن من نيز انجام دهد.من به پيروى از ديگران به طرف پيشخوان رفتم و دو درفش را برداشتم؛ خليفه طبق معمول وردى خواند، درفش را بوسيده و به من رد كرد....به خليفه گفتم:
خليفه چرا معطّلى؟ سيخها را از حسّاسترين قسمتهاى بدنم عبور بده!»
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
#احمدالحسن مدعی است که موضع قبر حضرت زهرا را میداند. که در جواب ادعای این مدعی دروغین ذکر چند نکته ضروریست؛
۱. معجزه باید #عوام_فهم، خواص پذیر، آشکار و رسا باشد.
۲.جناب احمدالحسن، برای اثبات معجزهی شما باید مرتکب #فعل_حرام یعنی، #نبش_قبر شویم!(نعوذ بالله)
۳. به همان #ضرورتی که در زمان دفن حضرت زهرا(علیهاسلام) موضع قبر مخفی شد، الان نیز همان ضرورت به قوت خود باقی است. زیرا وهابیت تکفیری بر آنجا حکومت میکند.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
این عبارات را از کتاب شههید مطهری برایتان نقل می کنم:
"در جهان اسلام اول كسى كه در شعر خودش مفاهيم معنوى و مذهبى و اخلاقى را به مسخره گرفت و بىپرده دَم از لذت و عيش و شراب و شاهد و اينها زد و مقصود او هم جز همين امور ظاهرى نبود #يزيد بن معاويه است، و آنچه كه اروپاييها آن را «اپيكوريسم» مىنامند مسلمين بايد «يزيدىگرى» بنامند، چون اول كسى كه اين باب را در جهان اسلام فتح كرد يزيد بود. البته مىدانيد كه يزيد شاعرى فوقالعاده زبردست بوده، خيلى شاعر بليغى بوده، و ديوانش هم شنيدهام چاپ شده، و معروف است كه قاضى ابن خلّكان معروف كه از علماى بزرگ اسلام و مورخ بزرگى است و كتابش جزو اسناد تاريخى دنياى اسلام است و خودش مرد اديبى هم هست، شيفته فوقالعاده شعر يزيد بوده، به خود يزيد ارادتى نداشته ولى به شعر يزيد فوقالعاده ارادتمند بوده، و در اشعار يزيد همين مضامين تحقيرِ هرچه معنا و اخلاق و معانى دين و مذهب است در قبال لذات و بهره گيرى از طبيعت، در كمال صراحت آمده است.... مىگويد: «دوستان، نديمان، بپاخيزيد، صداى موسيقى را، اغنيهها را گوش كنيد، جام مى دمادم بنوشيد و ذكر معانى و آن حرفهاى اخلاقى را رها كنيد. من شخصاً كسى هستم كه آواز عودها مرا از شنيدن آواز اذان بازداشته است و بجاى حورالعين كه در بهشت وعده مىدهند، اين پيرزنى را كه در داخل خُم است انتخاب كردهام.» كلمه «عجوز» در زبان عربى كنايه از خمر كهنه آورده مىشود ... همين مضامينى كه ما مىبينيم در كلمات عرفاى خودمان طعنه زدن به عبادت و مسجد و اينجور حرفها زياد پيدا مىشود در مقابل عيش و نوشى كه خود آنها مىگويند و در كلماتشان هست."
📗عرفان حافظ، ص 350
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
ریشه یابی تناقض در #عرفان_های_کاذب
اساس و پایه فرقه های #ضالّه و برنامه های مدّعیان، #دروغ_گویی است و این موضوع باعث می شود که در گفتارشان حرفهای #ضد و #نقیض زیادی به وجود آید و یا میان گفته ها و رفتارشان تفاوت بسیار دیده شود. کسانی هم که به دنبال آنها می روند، پس از مدتی می فهمند که این مطالب دروغ است؛ به همین علّت یا سرخورده می شوند یا به دنبال مطامع خویش با مدعیان دروغین هم دستی می کنند و دیگران را فریب می دهند.
افرادی که با آنها رو به رو می شوند، به اندازه #هوش و ذکاوتشان از فریب آنها در امان خواهند ماند. افرادی که کمتر #فکر می کنند و از هوشمندی لازم برخوردار نیستند، زودتر فریفته و دیرتر متوجه اشتباه خود می شوند اما گاهی افراد هوشمند نیز فریفته این مدعیان می شوند که این موضوع چند علت دارد: اول اینکه وقتی انسان نیاز #معنوی داشته باشد و آگاهی کافی برای برآوردن نیازهای معنوی خود نداشته باشد، به راحتی ممکن است به دام #مدّعیان_دروغین بیفتد و متوجه خطای خود نشود. دیگر اینکه مدعیان دروغین با دقت عمل می کنند به خصوص در روزگار ما که مدعیانِ رسوا شده ی پیشین درس #عبرتی برای مدعیان بعدی هستند، مدعیان جدید مراقب هستند تا اشتباهات رسوا کننده دیگران را تکرار نکنند. این دقت نظر مدعیان دروغین باعث می شود که افراد هوشمند هم به سادگی نتوانند خود را از فریب مدعیان دور نگه دارند. بنابراین مهم ترین راهِ در امان بودن از فریبکاری مدّعیان، آگاهی های درست معنوی و داشتن برنامه های معنوی مناسب و برگرفته شده از تعالیم دین است.
#منبع؛ معنویت های نوظهور (پرسش و پاسخ های دانش آموزی)، حمیدرضا مظاهری سیف
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴توهین یوسف مردانی شیخ فرقه ضاله گنابادی به اهل بیت
🔹همواره در طول تاریخ تصوف بزرگان صوفیه، با توهین و جسارت به اهلبیت (علیهمالسلام) در پی کاستن از شأن و مقام آنها بودهاند تا آنجا که یوسف مردانی همچون بزرگان سلف صوفیه به خود اجازه توهین به حضرت علی(علیهالسلام) را میدهد و آن حضرت را نوکر یهود و نصارا و حضرت زهرا (سلامالله علیها) را کنیز و کلفت یهود و نصارا معرفی میکند.
🔹خداوند به حق مظلومیت امیر المومنین علیه السلام و بی بی دو عالم سلام الله علیها ، این منحرفان و هتاکان به تشیع را ریشه کن کند.
لعنت الله علیه و علی اتباعهم
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
🔴پیر پالان دوز کیست؟
💠دشمن امام رضا علیه السلام در جوار آن حضرت!
عن مولانا الامام الرضا علیه السّلام : لا یقول بالتصوّف أحد الاّ لخدعة أو ضلالة أو حماقة
.
"هیچ کس قائل به #تصوف نمی شود مگر از روی فریب یا گمراهی یا حماقت".سفینة البحار،جلد۵،صفحه۱۹۹ "
.
درویش محمد کارندهى معروف به پیرپالان دوز "قطب بیست و هفتم فرقه ذهبیه(اغتشاشیه) است.
او از طریق پالان دوزىامرار معاش می کرد و مرقد او واقع در خیابان نواب،ضلع شرقی حرم امام رضا علیه السلام است.
فرقه ذهبیه:
فرقه "کبرویه ذهبیه احمدیه اغتشاشیه" يکي از فرقههاي فعال و مرموز صوفيه در ايران و از شاخه های سلسله ی معروفیه می باشد.
اين فرقه درشهرهاي مختلف کشور از جمله تهران،
#شيراز، اهواز، #مشهد و به ویژه در #دزفول فعالیت و عضو گیری دارند و به دلیل همراهي برخي از چهره هاي #مذهبي و #سیاسی توانسته اند افراد تحصیل کرده و مهمی را به #فرقه خود جذب کنند.
♦️مهمترین خطرات فرقه ذهبیه :
🔻 جذب مرید از میان #نخبگان
🔻 عوام فریبی با رعایت ظاهر شریعت
🔻نفوذ در دستگاه های قضائی و دولتی
🔻نفوذ در رسانه ملی و شبکه چهار
🔻ارتباط تنگاتنگ با جریان #فراماسونری
فرقه #ذهبیه به دنبال جذب حداکثری مرید نیست بلکه آنها با دست گذاشتن روی اشخاص نخبه و ممتاز که در موقعیت های کلیدی و حساس قرار دارند، نقشهای خود را عملی می سازند. اقطاب فرقه ذهبیه همواره در مراکز حساس مانند امامزادها و بقاع متبرکه نفوذ داشتند.
🔴در نتیجه:
گرچه با گسترش و توسعه حرم مطهر "امام رضا علیه السلام" قبر این شخص صوفی در جوار صحن آن امام بزرگوار قرار گرفته است لکن ما موظف هستیم از #زیارت او خودداری کنیم
عن مولانا الامام الحسن العسکری علیه السلام:
فمن ذهب الی زیارة أحد منهم حیّا أو میّتا فکأنّما ذهب الی زیارة الشیطان و عبدة الأوثان، و من أعان أحدا منهم فکأنّما أعان یزید و معاویة و أبا سفیان
هرکس به #زيارت يکي از صوفیه در حال حيات و يا بعد از مرگ برود ، مانند آن است که به زيارت شيطان و بت پرستان رفته باشد و هر کس یکی از آنان را یاری کند پس همانا مانند آن است که یزید و معاویة و اباسفیان را یاری کرده
(سفينة البحار، جلد۵،صفحه۱۹۹)
متاسفانه عده ی زیادی از مردم با دیدن گنبد و بارگاه این قطب منحرف #صوفیه به زیارتش می روند و مریدان این جریان با نفوذی که دارند این مکان را جزو آثار ملی ثبت کرده اند که این روشی رایج برای حفاظت از آثار صوفیان هست که هم تخریب نشدن این مکان ها را تضمین میکند و هم از محل بودجه های دولتی برای احیای آن استفاده می شود.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختر آلمانی را هم تو شفا
میدهی دلسوز پهلو شکسته..
شفا یافتن پهلوی شکسته دختری آلمانی
توسط حضرت زهرا سلام الله علیها
دختری که دکترها جوابش کرده بودند.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیر خلاص بر جسد بی جان #فرقه_همبوشی
آیا می دانید صفحهی #فیس_بوک احمد اسماعیل همبوشی از #هک ایمن است(پیام صوتی احمد در افتتاح صفحه فیس بوک 2014/1/14)
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
سه نمونه از مخالفت #عرفان_های_نوظهور با مذهب و اخلاق خدامحور؛
#نمونه_اول
ما بیشترِ مذاهب را امتحان کردیم و دیدیم که ناموفق از کار درآمدهاند. سیاست را هم امتحان کردیم و دیدیم ناموفق از کار درآمد. اکنون باید علم را در بوته آزمایش بگذاریم. این بار فرصت را بهعلم بدهید؛ زیرا در عرض سیصد سال، بیشتر از کلِ تاریخِ یکصد هزار ساله بشر، پیشرفت داشته است.۱
#نمونه_دوم
در دنیا فقط چیزی واقعیت دارد که به چشم خودمان ببینیم و مذهب اختراع بشر است، برای فریبدادن مردم. میپرسم: پس آن مسجد در شهر چه میکند؟ میگوید: فقط پیرمردها و پیرزنهای خرافاتی به آنجا میروند و آنها هم جاهل و بیکارند.۲
#نمونه_سوم
هر دینی را که امروز در قدرت است، نام بِبر و من به تو نشان خواهم داد که فقط و فقط زایید? یک وجدان اجتماعی است، نه حقیقتی که از جانب«سوگماد»باشد. همه آن قوانینی که بهعنوان قوانین الهی شناخته شدهاند، چیزی نیستند جز یک وجدان اجتماعیِ متحولشده که مشتق شده است از قانون مانو(The Law of Manu)، نظام حمورابی، فرامین موسی و احکام کلیسای مسیحیت و اما محتوای آنها بازگوکننده چیست؟ هیچ! مگر پیکری از احکام و مقررات که از جانب قشرِ روحانیتِ رسمی برای تحتِ کنترل نگاهداشتن پیروانشان تنظیم شده است تا بدانوسیله عنان سیاسی و اقتصادی تودههای مردم را بهدست گیرند. هنگامیکه فوبی کوآنتز (Fubbi Quantz) در زمان بعثت خود توسط مردمان مؤاخذه میشد، این را میدانست. آیا پدیدهای شنیعتر از سیستم طبقاتی که توسط مانو پایهگذاری شد وجود دارد یا محدودیتهای اجتماعی که در مفاد نظام حمورابی مطرح میباشند یا پیامدهایی که احکام مدون در فرامین موسی یا اخلاقیات کلیساها و تشکیلات مذهبیِ مسلمین امروزی باعث میشوند؟ محدودیت، محدودیت، محدودیت! این تمام آن چیزی است که این شاخصهای اجتماعی بر آن سعی دارند.۳
#پی_نوشت:
[۱] . اشو، آینده طلایی، ترجمه مرجان فرجی، تهران، فردوس، ۱۳۸۱، ص۷۲.
[۲] . پائولو کوئلیو، زهیر، ترجمه آرش حجازی، تهران، کاروان، ۱۳۸۴، ص۲۰۷.
[۳] . پال توئیچل، سرزمینهای دور، ترجمه هوشنگ اهرپور، ص۴۴.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
#تفکر_نوین
یکی از چیزهایی که در کتابهای #آنتونی_رابینز و دیگر مروجان اندیشه #تفکر_نوین دیده میشود؛ تفکر مثبت است.
آنها میگویند مطلقا نباید تفکر منفی داشت، نباید عصبانی شد و ... . مگر میشود نسبت به بعضی افراد بغض نداشت؟ عصبانی نبود؟ انسان در زندگی روزمره به اشخاصی بر میخورد که #خوی_حیوانیت دارند و هرلحظه سعی دارند که به #اعتقادات، #فکر، راه و زندگی ما #ضرر بزنند. حال نباید نسبت به اینها با دید منفی نگاه کرد؟ البته شاید هدفی که رابینز و همفکرانش دنبال میکنند یکی از اهداف #استکبار باشد که انسانها خوی حیوانیت آنها را نبینند و با دید منفی به آنها نگاه نکنند. اساسا یکی از اعتقاد ما #بغض نسبت به دشمنان خداوند متعال و پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) و اهلبیت (علیهالسلام) است.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
ماشین پول سازی #عرفان_های_کاذب
فرقه های #شبه_معنوی و عرفانی کاذب با بهره برداری از اعتقاد هوارداران ساده لوح خود برای خویش جایگاه اجتماعی تعریف می کنند و به راحتی در این سیر #پول و #سرمایه هنگفتی را بدست می آورند.
این گروه ها علاوه بر این موضوع، افراد #جذب شده را به عنوان نیروی کار مجانی و ارزان می نگرند و در جهت تسریع کار خود از افراد جذب شده بیشترین بهره برداری را برای مقاصد خاص انجام می دهند.
اساسا #فرقه های کاذب برای بقای خود نیازمند پول هستند که در این صورت آن ها یا افراد ثروتمند را حتما بکار می گیرند و برای اینگونه افراد ارزش و مقام بالاتری قائل می شوند و یا از برخی گزینه ها که می توانند بخاطر موقعیت خود سرمایه جذب کنند استفاده می برند.
در انواع شبه #معنویت_های_کاذب داخلی این مهم وجود دارد و آنها به انحاء مختلف از افراد شرکت کننده در کلاس ها، دوره ها، درمان ها و....( که همگی سرانجامی جز تباهی و بی فایده بودن ندارد) پول دریافت می کنند.
حال فهم اینکه این مبالغ هنگفت برای چه افرادی و در کجا خرج می شود کار سختی نیست. بزرگان تشکیل و #ترویج دهنده #عرفان های بدلی سرمایه های کلانی را از این را کسب می کنند و این مقوله در عرفان جعلی #اوشو، اک و... هویداست.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
#عرفان_حلقه
در روش سلوک #انحرافی طاهری برای پیروانش طراحی کرده است تلاش، کوشش و #خودسازی هیچگونه جایگاهی نداشته و بهجای خودسازی، اتصال به «شبکهی #شعور_کیهانی» پیشنهاد میشود.
#طاهری برای دستیابی به انواع تزکیه تنها برخورداری از رحمت الهی از راه اتصال به شبکهی شعور کیهانی را لازم و ضروری دانسته و بیان می کند؛ #تزکیهی درونی بدون ارتباط با خدا و برخورداری از رحمانیت او امکان ندارد. در صورتی که #انسان به تزکیهی درونی برسد، خواه ناخواه رفتار او هم، تحت تأثیر این تزکیه قرار میگیرد و بهطور بنیادی اصلاح میشود. بنابراین، اصلاح زیربنایی، با ورود به مسیر #عرفان و تجربهی پلهی عشق به دست میآید. برای این منظور، رحمانیت خداوند در انواعی از ارتباط با او جریان مییابد و تحولاتی از قبیل «تزکیه اخلاقی» و «تزکیه تشعشعاتی» اتفاق میافتد. محمد علی طاهری، ارمنستان، گریگور تاتواتسی، ص 120.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
تفکر انحرافی در عرفان های کاذب
در برخی از جنبشهای به اصطلاح #معنوی نوپدید تاکید شده است و کارما به معنی نظم، قانون علت و معلول، عمل و عکس العمل، عدالت، عقوبت و ثوابی که در جهانهای مادون اعمال میشود. #پال_توئیچل در این خصوص می گوید: « قانون کارما قابل نقض نیست و به این بستگی ندارد که شخص چقدر دعا کند. تمامی زشتیها که مرتکب می شویم، به سوی خودمان باز خواهد گشت، همان گونه که همه نیکیهایمان و هیچ راه فراری از هیچ جزئی از قانون کارما وجود ندارد.» از آنجا که در این نوع جنبشها اعتقاد به تناسخ نیز وجود دارد؛ کارمای برخی از اعمال در #روح های بعدی صورت می گیرد؛ اما انتخاب تناسخ نیز با خود آکیست است « #تناسخ تنها برای کسانی استمرار می یابد که آن را بر می گزینند یا بدان نیاز دارند.»
بر اساس این قانون و با تفسیر #اکنکار، اموری از قبیل دعا، توبه،#استغفار، عفوالهی، احباط عمل و امثال آن هیچ جایگاهی ندارند زیرا معتقدند هر عملی عکس العمل قطعی خود را دارد و با هیچ وسیلهای نمیتوان عکس العمل را حذف کرد.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
طرفداران و پیروان فرقه #عرفان_حلقه همچون سرکرده خود در ابتدای مطالب و یا کلام خود از عبارت« به نام بی نام او» استفاده می کنند چرا که محمد علی طاهری موسس #عرفان_حلقه معتقد است اگر ما برای خداوند نام بگذاریم (مانند رحمن، رحیم و ...) و خداوند را با صفاتش یاد کنیم،#بت_پرست شدهایم» (1)
پیروان این فرقه اگر مسلمان باشند حتما قرآن را خوانده اند و این آیه را مشاهده کردند که باری تعالی در #قرآن_کریم می فرمایند:« «وَ لِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَ ذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛ و براى خدا، نامهاى نیک است؛ خدا را به آن (نامها) بخوانید! و کسانى را که در اسماء خدا #تحریف مىکنند، رها سازید؛ آنها بزودى جزاى اعمالى را که انجام مىدادند، مىبینند»(2)
1.سلسله مباحث عرفان کیهانی، جلسه ششم، ص ۹۱.
2.سوره الأعراف،آیه 180.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
#مدعی_دروغین
شیخ #علیاکبر_تهرانی، یکی از مدعیان دروغین ارتباط با امامزمان عجلاللهتعالی فرجهالشریف که خود را #استاد_اخلاق میداند، در بیاناتی تأملبرانگیز، ادعا کرد از سوی امامزمان عجلاللهتعالی فرجهالشریف ، به عنوان #کلیددار_بهشت و #جهنم معرفی شده و افرادی را که نسبت به این مسئله شک کنند، با لفظی نامناسب مورد شماتت قرار داد؛ امری که خود، شاهدی بر دور بودن وی از اخلاقیات، حتی در باب امور ظاهری و رعایت عفت کلام است تا چه رسد به سیر و سلوک مورد ادعایش.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
کودکان، قربانیان خاموش #فرقهها
کودکان، ناتوانترین قربانیان خشونت هستند که گفتمان غالب بسیاری از فرقههاست. کودکان در این فرقهها مجبور به جدایی از والدین خود، گرفتن آموزشهای اجباری ویژه، کار سخت و ذهنشویی هستند. اکثر این #کودکان در دوران حیات خود در این فرقهها قربانی تجاوز جنسی، بهرهکشی و نقض حقوقبشر میشوند.
مطالعه موردی #فرقهها در کشورهای غربی نشان میدهد سوء استفاده از #کودکان در این گونه گروهها در دهههای ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ میلادی به وفور دیده میشود. فرقه «خانه عبری سیاه یهودا» در میشیگان آمریکا، «انجمن ورزشی اکلسیا»، «کلیسای مسیحی آلاموی مقدس» و فرقه «معبد خلق ها» (جونز تاون)، نمونههایی از جریانهایی هستند که به #سوءاستفاده از کودکان، بد رفتاری با آنها و حتی قتلعام آنان، متهم شده اند.
علاوه بر این، آن دسته از کودکانی که به طور مستقیم در #فرقه قرار ندارند نیز به واسطه حضور یکی از والدین یا هردودر #فرقه، آسیبهایی متحمل میشوند که جدایی از پدر و مادر، جدایی والدین از یکدیگر و بیتوجهی والدین به فرزندان، از آنجمله است.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
استناد بیربطِ پیروان #احمد_بصری به مادر موسی (ع) برای اثبات #حجیت_خواب
#خلاصه؛ هیچ تصریح یا اشارهای بر تصدیق «رؤیای» مادر موسی (علیهالسلام) نه در قرآن و نه در روایات نیست. اساسا سخنی از رؤیای مادر موسی(علیهالسلام) در قرآن کریم نیست؛ تنها سخنی که در قرآن آمده است این است که «وأوحينا إلى أم موسى[قصص/7] ما به مادر موسی وحی نمودیم.».
#مطلب؛ در مواجههی با اتباع احمد بصری (مدعی یمانی) وقتی دلیل گرایش به این شخص را میپرسیم، نهایت دلیلی که میتوانند بیاورند، رؤیا است. البته هیچ دلیلی بر حجیت #رؤیا وجود ندارد یعنی اگر انسان رؤیایی ببیند چه صادقه و چه اضغاث احلام نیازی به پیگیری آن در بیداری نیست. حال وقتی که از اتباع احمد دلیل برای #حجت بودن #خواب میخواهیم به بعضی داستانها اشاره میکنند. یکی از این داستانها، ماجرای #مادر_حضرت_موسی (علیهالسلام) است. هیچ تصریح یا اشارهای بر تصدیق «رؤیای» مادر موسی (علیهالسلام) نه در #قرآن و نه در #روایات نیست. اساسا سخنی از رؤیای مادر موسی(علیهالسلام) در قرآن کریم نیست؛ تنها سخنی که در قرآن آمده است این است که «وأوحينا إلى أم موسى[قصص/7] ما به مادر موسی وحی نمودیم.». در جریان بحث با اتباع #احمد_بصری در موضوع رؤیا و حجیت آن در صفحه اینستاگرام (نقد احمدالحسن) شخصی گفت: خداوند چگونه به مادر موسی (علیهالسلام) وحی کرد؟»
#جواب_دادم: «این وحی نه وحی تشریعی است و نه وحی در خواب (که قبلا گفتیم مختص انبیاست)[2]؛ بلکه ندای در #قلب بود و الهام به #ذهنش و ارسال فردی دستور یافته از جانب خداوند. در #روایات آمده است: «امام باقر (علیهالسلام) فرمود: زمانی که مادر موسی، موسی (علیهالسلام) را به دنیا آورد، به موسی (علیهالسلام) نگاهی کرده و محزون و غمگین گشته و گفت: امروز تو را هم سر میبُرند؛ پس خداوند بر قلب او عطوفتی نمود و موکلهای برانگیخت و او به مادر موسی گفت: چه شده است که رنگت پریده؟ مادر موسی گفت: از سر بریده شدن فرزندم ترسانم؛ پس موکله گفت: نترس! #موسی را جز آنکه دوستدارش است نمیبیند.»[1] تصریح کلام امام باقر (علیهالسلام) است که وحی بر مادر موسی (علیهالسلام) بواسطه الهام بر قلب و نزول موکله از سوی خداوند بوده و نه خواب و رؤیا. پس هیچ دلیلی در دست نیست که وحی به مادر حضرت موسی (علیهالسلام) در خواب بوده باشد.[3]
#پینوشت:
[1]. تفسیر قمی، علی بن ابراهیم قمی، نشر دار السرور، ج2، ص 135.
[2]. مراجعه کنید به «مقایسه خواب خود با رؤیای انبیاء!»
[3]. فرقه احمد اسماعیل در بوته نمود و نقد، اکبر بیرامی، بیتا ، بیجا، ص 203.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رسوایی دیگری برای فرقه #احمدالحسن
نمونه کوچکی از غرض ورزی های فرقه دروغین #یمانی با تقطیع سخنان رهبر انقلاب!
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom